Toni Söderholm siirtyy HIFK:hon

  • 263 872
  • 789

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Söde is back in business! Tätä on odotettu monta kuukautta. Toivottavasti nyt on kaikki kondiksessa ja mies skulaa loppukauden ehjänä.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Söde is back in business! Tätä on odotettu monta kuukautta. Toivottavasti nyt on kaikki kondiksessa ja mies skulaa loppukauden ehjänä.

Odotukset täytyy koittaa malttaa pitää kuitenkin aika alhaalla. Pitää muistaa että mies on ollut monta kuukautta pelaamatta, se ei voi olla näkymättä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Odotukset täytyy koittaa malttaa pitää kuitenkin aika alhaalla. Pitää muistaa että mies on ollut monta kuukautta pelaamatta, se ei voi olla näkymättä.

Jep. Tätä olen täällä jo moneen kertaan myös sanonut. Fakta on kuitenkin se, että Söderholm parantaa omalla kokemuksellaan tuon pakiston tasoa, oli hän sitten tikissä heti alkuun, tai ei.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Odotukset täytyy koittaa malttaa pitää kuitenkin aika alhaalla. Pitää muistaa että mies on ollut monta kuukautta pelaamatta, se ei voi olla näkymättä.

En nähnyt koko matsia, mutta sen verran mitä näin antoi kyllä Söden osalta ihan positiivisia viboja. Siinä mielessä positiivisia, että vaikka minäkin noudatin tätä alhaisten odotusten taktiikkaa, se monen kuukauden pelaamattomuus nimenomaan ei näkynyt. Virheiden muodossa siis, toki loistokkuus ja hyökkäysratkaisut puuttuivat, mutta todella perusvarmaa peliä ilman virheitä. Sen sijaan hieman huolestuin siitä, kun Söden ilme jossain keskialueen kamppailutilanteessa, vasemman laidan tuntumassa, näytti aika kivuliaalta. Ei taida olla Tonin takareisi läheskään kunnossa vielä. No, toivotaan että sattui johonkin muuhun paikkaan.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joo, samaa mietin että otettiinko Söde aikaisemmin mukaan vain täksi yhdeksi matsiksi, kun oli tärkeä peli edessä ja sitten huilaa taas huomenna. Toivottavasti nyt mikä lie vamma onkin ollut paranisi kunnolla eikä tästä tule takapakkia.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hyvää peruspelaamista ja nimenomaan hyviä avauksia/purkuja mitkä jeesaavat paljon tuota surkeaa puolustuspeliä. Toni ei paljoa ylhäällä loistanut mutta oli varmaan ihan suunniteltu juttu ettei ryntäile ylös. Ilta-Sanomissa annettiin ymmärtää että pari viikkoa piti olla vielä veke mutta oli itse päättänyt tulla jo tähän peliin ja Stögö ei vastustellut.

_
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Söde oli tänään ainoa miinuksille jäänyt HIFK-pakki. Oliko haparointia puolustamisessaan/liikeessään tms. ?
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Söde oli tänään ainoa miinuksille jäänyt HIFK-pakki. Oliko haparointia puolustamisessaan/liikeessään tms. ?
Eipä mitään erityistä. Suuri vastuu ja paljon tapahtumia kentällä, niin joskus käy näin. Söde on mielestäni tullut olosuhteisiin nähden hyvin mukaan. Kiekollinen pelaaminen erityisesti vastustajan sinisellä vähän tahmeaa, mutta muuten hyvin mennyt
 

FortyTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ei se vielä ihan valmista ollut. Muutama huono ratkaisu myös omassa päässä ja selvästi heikompi esitys kuin tiistaina CHL:ssä.

Hyvä siitä kuitenkin vielä tulee.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Sporassa luin aamun ilmaislehteä ja siellä hieman pilailtiin Söden kustannuksella, kun pelaaja kommentoi, että "1. erä oli HIFK:lta kauden heikoin erä", niin toimittaja lisäsi jotain tähän tyyliin, että "näin kommentoi Söderholm pelattuaan kauden ensimmäisen Liigapelinsä". Söderholm parantaa vielä paljon, kun saa lisää pelituntumaa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Meni Toni... Vad i helvete är det? Mikä vaivaa kipparia? Pelaa löysästi ja tilanteiden ulkopuolella sekä tekee virheitä.
Tänään mielestäni Söderholmin pelillisen sekoilun näki parhaiten Ikosen kynässä, vaikka hieno kikka olikin.
 

444

Jäsen
Södeltä vois ihan alkajaisiksi ottaa sen c-kirjaimen rinnuksista pois. Ei rangaistukseksi (no vähän sitäkin) velttoilusta ja edailusta vaan siksi, että jos vaikka se takalukko siitä omasta tekemisestä vähän aukeaisi. Natsan voisi antaa esim. pelaajalle, joka antaa vaihto toisensa jälkeen kaikkensa kentällä ja josta selkeästi on hyötyä joukkueelle. Söderholm ei tällä hetkellä täytä näitä kriteerejä, vaan roikkuu mukana vain, koska ei ole pää kainalossaan ja osaa itse sitoa luistimennauhansa. Pieni KiVa-stintti voisi myös herätellä, jos olisi edes joku korvaamaan.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minähän en tiedä mistään mitään, mutta epäilen, että Söde on loukkaantumisen jälkeen vain parsittu kasaan koska paikkaajaa ei ole. Jos olisi, olisi Södekin käynyt leikkauspöydällä ja kausi ohi.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minähän en tiedä mistään mitään, mutta epäilen, että Söde on loukkaantumisen jälkeen vain parsittu kasaan koska paikkaajaa ei ole. Jos olisi, olisi Södekin käynyt leikkauspöydällä ja kausi ohi.
Minulla on vähän sama kutina. Samaan hengenvetoon todettakoon, että minusta on vähän posketonta huudella natsojen poistamisen ja KiVa-komentojen perään Söden tapauksessa. Vaikka joukkue on jättänyt perinteiden kunnioittamisen sikseen, niin se ei tarkoita, että kannattajien tulisi tehdä niin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutama fakta:

- Yli kolmekymppinen pelaaja
- Loukkaantuminen kesken kauden
- Vamma jaloissa
- Ykköskorin pelaaja

Kaikki nämä faktat tukevat sitä ettei Söde ole 100% kondiksessa. Alaraajavammat ovat jääkiekkoilijoille kaikista pahimpia. Jäälle ei pääse ja kun jäälle ei pääse, niin liike hidastuu pirun nopeasti. Söde ei ole enää mikään teini, joten hän joutuu panostamaan itsensä pitämiseen kondiksessa enemmän kuin 25v pelaaja. Loukkaantuminen iski ajallisesti erittäin pahaan paikkaan sillä kaikki Söden kesäharjoittelun tulokset romuttuivat siinä CHL-pelin loukkaantumisessa. Söde on lähtökohtaisesti tämän jengin (ja koko Liigan) kärkipakki joten ymmärrettävästi Stögö haluaa Södeltä +20min joka pelissä.

-----


Kyse on siitä ehtiikö Söde 100% kondikseen pleijareihin.
 

444

Jäsen
Minulla on vähän sama kutina. Samaan hengenvetoon todettakoon, että minusta on vähän posketonta huudella natsojen poistamisen ja KiVa-komentojen perään Söden tapauksessa. Vaikka joukkue on jättänyt perinteiden kunnioittamisen sikseen, niin se ei tarkoita, että kannattajien tulisi tehdä niin.
Posketonta tai ei, niin mulle joukkue menee aina yksittäisen pelaajan edelle. Tällä hetkellä ei ole epäselvää, onko Söderholm enemmän painolasti vai taakan kannattelija joukkueelle. Loukkaantunut tai ei.
Ja edelleen: kapteenin tehtävä on näyttää muulle joukkueelle esimerkkiä joukkueen eteen pelaamisesta. Ollaanko tällä hetkellä siellä? Mun mielestä ei lähimainkaan. Ja jos kapteeni ei toimi kapteenin edellytyksin, jotain olisi syytä muuttaa.
Toisekseen Söde on helvetin harvakseltaan ollut joukkueen kapteeni, siis C-kirjaimella, joten en nyt ihan ymmärrä mistä perinteestä olisi kyse. Ja vielä: mä kunnioitan Söderholmia pelaajana ja ihmisenä aivan helvetisti, mutta joukkueen etu ajaa aina yksilön edun ohitse mun arvomaailmassa.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Ja vielä: mä kunnioitan Söderholmia pelaajana ja ihmisenä aivan helvetisti, mutta joukkueen etu ajaa aina yksilön edun ohitse mun arvomaailmassa.

Mä en oikeen hiffaa miten se olisi joukkueen etu, että Södeltä vietäisiin C rinnasta. Söderholmin otteet ovat varmasti olleet pettymys kaikille, mutta miten siitä päästään siihen, että kapteeniuden vieminen olisi joukkueen etu.
 

444

Jäsen
Mä en oikeen hiffaa miten se olisi joukkueen etu, että Södeltä vietäisiin C rinnasta. Söderholmin otteet ovat varmasti olleet pettymys kaikille, mutta miten siitä päästään siihen, että kapteeniuden vieminen olisi joukkueen etu.
Tässä taustalla on siis olettamus, että joukkueesta löytyisi henkilö, joka täyttäisi kapteenin vaatimukset (ne jotka itse siis asetan tässä hypoteettisessa tilanteessa) paremmin kuin Söderholm itse. Toisena oletuksena olisi, että Söderholmin pelillinen taso on jollain tapaa riippuvainen kapteeniuden aiheuttamasta "taakasta", joka sotkee tekemistä.
Mun muistaakseni asiasta on puhuttu palstalla ennenkin ja jonkinlainen konsensus olisi saavutettu siitä, että Söderholmin pelit eivät ole yleensä oikein sujuneet, jos on pitänyt kipparoida joukkuetta. A-kirjaimella pärjää hyvin, mutta C-sotkee omaa tekemistä. Muistini voi myös erehtyä eikä mulla ole tähän mitään tilastoja esittää.
En epäile enkä väitä hetkeäkään, että IFK:n viimeaikaiset otteet olisivat Söden syytä. Silti ihmettelen suuresti, jos joku voi väittää tämän pelaavan ykköspakkiparin ja kapteenin arvoisella tasolla tällä hetkellä. Ja siitä syystä mietin tässä "ääneen" erilaisia vaihtoehtoja tilanteen avaamiseksi.

Ja ehkä toisin kuin muut olen sitä mieltä, että loukkaantuneena pelaaminen ei ole mikään selitys. Sehän on vähän kuin menisi duuniin 39 asteen kuumeessa ja tekisi asiat päin helvettiä. Jos ollaan kipeänä tai loukkaantuneena, ei tehdä duunia. Ja jos silti tehdään, niin se tehdään yhtä hyvin kuin terveenä. Ja jos ei tehdä, niin hyöty jää haitan varjoon. Ei tää kato sen monimutkaisempaa matematiikkaa ole.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Tässä taustalla on siis olettamus, että joukkueesta löytyisi henkilö, joka täyttäisi kapteenin vaatimukset (ne jotka itse siis asetan tässä hypoteettisessa tilanteessa) paremmin kuin Söderholm itse. Toisena oletuksena olisi, että Söderholmin pelillinen taso on jollain tapaa riippuvainen kapteeniuden aiheuttamasta "taakasta", joka sotkee tekemistä.
Mun muistaakseni asiasta on puhuttu palstalla ennenkin ja jonkinlainen konsensus olisi saavutettu siitä, että Söderholmin pelit eivät ole yleensä oikein sujuneet, jos on pitänyt kipparoida joukkuetta. A-kirjaimella pärjää hyvin, mutta C-sotkee omaa tekemistä. Muistini voi myös erehtyä eikä mulla ole tähän mitään tilastoja esittää.
En epäile enkä väitä hetkeäkään, että IFK:n viimeaikaiset otteet olisivat Söden syytä. Silti ihmettelen suuresti, jos joku voi väittää tämän pelaavan ykköspakkiparin ja kapteenin arvoisella tasolla tällä hetkellä. Ja siitä syystä mietin tässä "ääneen" erilaisia vaihtoehtoja tilanteen avaamiseksi.

Ja ehkä toisin kuin muut olen sitä mieltä, että loukkaantuneena pelaaminen ei ole mikään selitys. Sehän on vähän kuin menisi duuniin 39 asteen kuumeessa ja tekisi asiat päin helvettiä. Jos ollaan kipeänä tai loukkaantuneena, ei tehdä duunia. Ja jos silti tehdään, niin se tehdään yhtä hyvin kuin terveenä. Ja jos ei tehdä, niin hyöty jää haitan varjoon. Ei tää kato sen monimutkaisempaa matematiikkaa ole.

Ei tässä lopulta kovin kaukana toisistamme taideta olla. Minä en vaan yhä edelleen pääse omissa laskukaavoissani lopputulokseen, että kapteenin vaihtaminen jotenkin olisi HIFK:n edun mukaista. Toki itsekin muistan nämä puheet siitä, että Söden pelitaso olisi laskenut C-kirjaimen myötä. En siltikään näe Söden huonoja otteita kentällä kapteeniuden poistamisen arvoisina tekoina. Lisäksi en millään näe yhä edelleenkään, asiallisista perusteluistasi huolimatta, että kapteenin vaihtaminen kesken kauden olisi HIFK:n edun mukaista. Lisäksi lienee syytä muistaa, että Söderholm on joukkueen kapteeni myös muissa tilanteissa kuin itse otteluissa. Vaikka kentällä ei miehellä kuljekaan, en hetkeäkään epäile, etteikö hän olisi paras mahdollinen kapteeni meidän porukalle niin treeneissä, kopissa erätauoilla kuin haastatteluissa median suuntaan. Kaiken kaikkiaan hieno äänitorvi joukkueelle vaikka kentällä tällä hetkellä kanittaakin.
 

444

Jäsen
Ei tässä lopulta kovin kaukana toisistamme taideta olla. Minä en vaan yhä edelleen pääse omissa laskukaavoissani lopputulokseen, että kapteenin vaihtaminen jotenkin olisi HIFK:n edun mukaista. Toki itsekin muistan nämä puheet siitä, että Söden pelitaso olisi laskenut C-kirjaimen myötä. En siltikään näe Söden huonoja otteita kentällä kapteeniuden poistamisen arvoisina tekoina. Lisäksi en millään näe yhä edelleenkään, asiallisista perusteluistasi huolimatta, että kapteenin vaihtaminen kesken kauden olisi HIFK:n edun mukaista. Lisäksi lienee syytä muistaa, että Söderholm on joukkueen kapteeni myös muissa tilanteissa kuin itse otteluissa. Vaikka kentällä ei miehellä kuljekaan, en hetkeäkään epäile, etteikö hän olisi paras mahdollinen kapteeni meidän porukalle niin treeneissä, kopissa erätauoilla kuin haastatteluissa median suuntaan. Kaiken kaikkiaan hieno äänitorvi joukkueelle vaikka kentällä tällä hetkellä kanittaakin.
Pointti siis ei ole se, että Söden "alentaminen" nostaisi joukkueen tasoa, vaan se, että jonkun toisen "ylentäminen" voisi nostaa. Tämä vain ja ainoastaan JOS joukkueesta löytyy sellainen pelaaja, jolla tähän olisi potentiaalia.
Ajatus siis ei ole rangaista yhtä yksittäistä pelaajaa, vaan koko joukkueen etua ajatellen antaa tämä tietty rooli jollekin toiselle pelaajalle. Kuka se toinen sitten olisi? Ei mitään hajua. Luttinen ehkä?
Mutta antaa olla tältä erää tässä. Kuten sanottu, kunnioitan Södeä erittäin paljon ja voin vain toivoa, että jefe parantaa otteitaan ja roimasti.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, onhan siellä Luttinen, joka stunttasi Södeä loukkaantumisenkin ajan. Henk koht en tosin muista muita kuin Killen, jonka peliä C-kirjain todella painoi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös