Tomi Pettinen

  • 17 692
  • 107

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Re: Pettinen

Viestin lähetti Arnold
Epätietoinen Porista kyselee, että mitkä ovatkaan Lukko-fanien odotukset Tomi Pettisen suhteen? Itse näen kyseisen pelaajan erittäin yliarvostettuna peruspakkina, jolla ei ole mitään vahvuuksia suuntaan eikä toiseen.

Mitäs tuollaiselta kaverilta, joka saa yhdensuunnan sopimuksen änäriin niin muka voisi odottaa? Ei kait mitään.

Itse kuitenkin odotan Pettiseltä sitä, että kaiken maailman "kattokassiset" ja "naakat" eivät maalinedustalla hihhuloi. Eli varmaa puolustuspelaamista odotetaan.
 

Maffesoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Pettinen

Viestin lähetti Arnold
Epätietoinen Porista kyselee, että mitkä ovatkaan Lukko-fanien odotukset Tomi Pettisen suhteen? Itse näen kyseisen pelaajan erittäin yliarvostettuna peruspakkina, jolla ei ole mitään vahvuuksia suuntaan eikä toiseen.


Kukahon Pettistä yliarvostaa? Paitsi ehkä hänen kanssaan "tunnetusti järjettömän kalliin sopimuksen" tehnyt Lukko-johto sekä "todellisuuden tajunsa menettäneet" Lukko-fanit... En nimittäin ole nähnyt Pettistä muuten erityisesti (yli)arvostettavan juuri yhtään missään.

Odotuksena on peruspuolustaja, joka tuo annoksen tietynlaista fyysisyyttä puolustukseen ja avaa peliä kohtuullisen virheettömästi. Ainoa näköhavainto Pettisestä on Pitsiturnauksessa, jossa hän pelasi virheettömästi ja oli aivan eri pelaaja kuin edellisellä Lukko-visiitillään. Edellä mainittu ei ole kuitenkaan kaksinen empiirinen evidenssi. Summa summarum, jos vertailupintaa pitää hakea, niin Pettinen on sellainen pari pykälää tasokkaampi puolustaja kuin NHL-puolustaja Levokari...
 
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Pettinen

Viestin lähetti Arnold
Epätietoinen Porista kyselee, että mitkä ovatkaan Lukko-fanien odotukset Tomi Pettisen suhteen? Itse näen kyseisen pelaajan erittäin yliarvostettuna peruspakkina, jolla ei ole mitään vahvuuksia suuntaan eikä toiseen.

Tuosta yliarvostuksesta heti kärkeen sen verran että oikeastaan ainoa joka Pettistä on kovasti (meille Lukkolaisillekin) kehunut on Ilveksen mies HN, ja toivottavasti hänen kehunsa eivät kovin pahasti yliammuttuja olekaan. Mielestäni Lukon kannattajatkin ovat aika lailla jalat maassa tämän hankinnan suhteen olleet.

Itse kuitenkin odotan Pettiseltä parempaa peliä kuin mitä hän viimeksi SM-liigassa pelatessaan esitti, eli Ilveksen nutussa kaudella 2001-02. Jo silloin hän oli ottanut ison harppauksen eteenpäin siitä Lukossa viettämästään ajasta 1997-98, jolloin hänet oli vielä laskettava sellaiseksi pula-ajan Tarzaniksi siellä pakistossa.

Tuosta kaudesta 2001-02 kun hän parantaa, niin minä olen tyytyväinen, enkä usko että ainakaan tässä asiassa joudun pettymään. Sen verran kumminkin tuo NHL-sopimus ja siellä jo pelatut muutamat pelitkin painavat että eteenpäin on menty. Ei hän Niskalan tai Eepin paikkaa puolustuksen maalitykkinä ota missään tapauksessa, mutta varmasti hoitaa oman työnsä kunnolla siivoamalla maalinedustaa sekä antamalla muutaman kunnon mällin pelissä kuin pelissä vastapuolen hyökkääjille.

Semmoisia odotuksia.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Re: Re: Pettinen

Viestin lähetti Roku
Semmoisia odotuksia.

Varmasti nämäkin häiritsevät positiivisuudellaan eräitä porilaisia. Täydellistä floppia, juuri ja juuri harjoitusrinkiin säälistä mahtuvaa kankeata pakinrähjää saisi ehkä odottaa. Lukolla on todella monta miestä jonka pitää flopata ennen kuin muutamat porilaiset nukkuvat yönsä rauhassa.

Itse odotan Pettiseltä myös tuollaista rauhallista peruspeliä, ei hirveästi virheitä mutta ei myöskään osallistumista hyökkäyspeliin oikeastaan millään lailla. Toiseen tai kolmanteen pakkipariin, ei ylivoimalle...alivoimaa kyllä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ilveksen pääomistaja Vincent Manngard on näköjään ollut sitä mieltä, ettei Pettisellä ole muuta vaihtoehtoa kuin Ilves. Onneksi Tomi oli toista mieltä. Jukka oli jo kesken viime kauden kysellyt Tomia Lukkoon.

Lisää Pettisen mietteistä voi lukea tältä:
http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=9410
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitäs tälläkin äijällä tehdään? Palkka on miehen omien puheiden mukaan 100000 euroa ja esitykset kentällä sellaisia, että Honkaheimo tai Harikkala pystyvät ainakin pelaamaan samalla tasolla. Ovat jopa parempia ja varmasti paljon halvempia. Pois vaan koko ukko sanon mä!
 
Viestin lähetti Repolainen
Mitäs tälläkin äijällä tehdään? Palkka on miehen omien puheiden mukaan 100000 euroa ja esitykset kentällä sellaisia, että Honkaheimo tai Harikkala pystyvät ainakin pelaamaan samalla tasolla. Ovat jopa parempia ja varmasti paljon halvempia. Pois vaan koko ukko sanon mä!

Vaihdetaan koko joukkue!
Ja Lehkonen takas, oli se vaan niin hyvä tyyppi, lehdistötilaisuuksissa ainakin.

Toisin sanoen, rauhoitutaan nyt vähän ennen kuin ollaan kaikkia heittämässä hiuksista v..tuun, Petiinenkin on kuitenkin pelannut ihan odotusten mukaisesti mielestäni.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Lakaisija
Toisin sanoen, rauhoitutaan nyt vähän ennen kuin ollaan kaikkia heittämässä hiuksista v..tuun, Petiinenkin on kuitenkin pelannut ihan odotusten mukaisesti mielestäni.

No kyllähän se sitä omaa ruutuaan on hoidellut ihan kelvollisesti. Mutta ei mikään kovin häävi vahvistus palkkaa ajatellen. No Santalan Jykke tietää mitä tarvitaan. ;-)
 
Viestin lähetti Repolainen
No kyllähän se sitä omaa ruutuaan on hoidellut ihan kelvollisesti. Mutta ei mikään kovin häävi vahvistus palkkaa ajatellen.

Ylipalkattu. Ehkä.
Mutta ehkä ylipalkatuin pelaaja on kuitenkin Snellmanin Ville, joka ei ole saanut 10:ssä pelissä aikaiseksi yhtään mitään, hänelle minä ensimmäisenä ovea näyttäisin.

No Santalan Jykke tietää mitä tarvitaan. ;-)

Niin, kaipa se sitten tietää, välillä kyllä kieltämättä vähän ihmetyttää, että tietääkö sittenkään...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mitä mieltä olette olleet Pettisestä, kun kautta on takana noin viidesosa? Onko niin housu, että kaikki nauraa sille?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ainakaan minä naura. Minusta hän on pelannut aika lailla odotusten mukaisesti.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt mua kyllä jo rupes vähän naurattamaan. Pettinen pelasi tänään huonoimman pelinsä Lukossa, minun mielestäni.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Lakaisija
Ylipalkattu. Ehkä.
Mutta ehkä ylipalkatuin pelaaja on kuitenkin Snellmanin Ville, joka ei ole saanut 10:ssä pelissä aikaiseksi yhtään mitään, hänelle minä ensimmäisenä ovea näyttäisin.

Pettinen ja Snellman. Ne kaksi pelaajaa, joista Ilves ja Lukko kamppailivat viime keväänä ja joissa molemmissa Lukko vei pidemmän korren.

Silloin kukaan raumalainen ei puhunut ylipalkatuista, mutta...

Valitsisivatko nämä pelaajat edelleen Lukon eikä Ilveksen?
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tässähän oli kyseessä selkeä Ilveksen veijarimainen juoni. Kisataan pojista (Topo) ja vedätetään hintaan niin ylös, että koko Lukko kaatuu ja huuhtoutuu Perämereen. Shayne vaan ei ole tajunnut pitää pyssyään tukossa.

Joo, hattua täytyy nostaa näiltä osin Ilveksen kirstunvartijoiden suuntaan. Tietty suhteellisuudentaju ja palkkion oikea suhde senhetkisiin avuihin pitää säilyttää, vaikka pojista luopuminen tuntuikin kesän kuumina päivinä katkeralta. Jos Helgen palkka on Pettistä edullisempi, tehtiin hyvä diili. Villen tilalla tulevaisuuden toivona kiitää Vidgren, joka onkin välittömästi lunastanut lupauksiaan. Silti kaikkea hyvää Tomille ja Villelle.
 

NaiCou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuossa tilastoja tutkiskelin ja tulin siihen tulokseen että Pettinen on hirveässä piste vauhdissa ainakin verrattuna aikaisempiin kausiinsa SM-liigassa. Piste ennätys liigasta Ilveksen riveistä kaudelta 01-02 jolloin syntyi 48ottelussa tehot 5+4. Tällä kaudella mies on kerännyt jo 2+4, 13ottelussa. Tasaisen vauhdin taulukolla jos jatkaa on mies 9+17 vauhdissa. Kovat tehot jos toteutuisivat. :D
 
Jaahas toverit, kausi on tämän illan jälkeen puolivälissä, ja ajattelin, että pitääpä Pettisenkin peliä analysoida vähäsen.

Tomi on itselleni ollut positiivinen yllätys, vähän pelotti alkukaudella, että noinkohan pääsee liigarytmiin mukaan, mutta viimeisissä peleissä on ollut itse varmuus, ja pelastanut kiekon kerran jopa maaliviivalta.

Ainoa miinus on siinä, että noinkin kookas äijä kuin Pettinen, voisi olla fyysinenkin välillä taklausten muodossa.
Nyrkeinhän välejä onkin selvitelty hieman mm. Korpin ja Holdenin kanssa.

Joka tapauksessa sanoisin, että Rolin ohella kovin menetys, jos työsulku päättyy.
 
Pettinenkin sitten lähti Ipaan, tämän TosiFani tiesi oikein.

Ikävä tulee, oli varsin vakuuttava omassa päässä, ja pisteitäkin syntyi kiitettävästi, ehdottomasti parhaita pakkeja kuluneella kaudella.

On milloin tahansa tervetullut takaisin tänne, ainakin minun puolestani.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Sääli tuo Pettisen lähtö joka tapauksessa on. Tomillahan oli vielä optio ensi kaudesta, mutta ilmeisesti ei halunnut käyttää sitä. Varmasti myös palkkatoiveet ovat onnistuneen kauden jälkeen nousseet. Mielestäni todennäköistä on kuitenkin se, ettei Pettistä ensi kaudella liigassa nähdä vaan Tomi pelaa änäriä. Joten tätä taustaa ajatellen ei kaverin lähtö niin pahalta tunnu.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti L4E
Sääli tuo Pettisen lähtö joka tapauksessa on. Tomillahan oli vielä optio ensi kaudesta, mutta ilmeisesti ei halunnut käyttää sitä. Varmasti myös palkkatoiveet ovat onnistuneen kauden jälkeen nousseet. Mielestäni todennäköistä on kuitenkin se, ettei Pettistä ensi kaudella liigassa nähdä vaan Tomi pelaa änäriä. Joten tätä taustaa ajatellen ei kaverin lähtö niin pahalta tunnu.

Tiedoksi vaan että Pettisen sopimuksessa ei ole nhl-pykälää, joten hän pelaa Ilveksessä koko ensi kauden.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Beast
Tiedoksi vaan että Pettisen sopimuksessa ei ole nhl-pykälää, joten hän pelaa Ilveksessä koko ensi kauden.
Lähde?

Rehellisesti sanottuna on kyllä vitun tyhmä jätkä jos olisi saanut sopimuksen NHL:ään aiemmin ja nyt menisi tekemään sopimuksen ilman NHL-pykälää. Olen lähes satavarma että kyseinen pykälä sopimuksesta löytyy tai sitten jätkä on oikeasti idiootti. Jos se johtuu agentista ettei ole pykälää niin agentille kenkää välittömästi.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Beast
Tiedoksi vaan että Pettisen sopimuksessa ei ole nhl-pykälää, joten hän pelaa Ilveksessä koko ensi kauden.

Tämän faktan laitan talteen pöytälaatikkoon, enkä ota pois, ennen kun ensisyksynä. Mikäli NHL alkaa.
 

Maffesoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Beast
Tiedoksi vaan että Pettisen sopimuksessa ei ole nhl-pykälää, joten hän pelaa Ilveksessä koko ensi kauden.

Nyt kun NHL on sopimuksettomassa tilassa myös Kansainväliseen jääkiekkoliittoon nähden, on vaikea arvioida, mikä tilanne on ensi kauden osalta, mutta käytännössä aiemmin näitä NHL-pykäliä ei tarvittu yhtään mihinkään. Eurooppalaisella sopimuksella ei ollut minkäänlaista merkitystä, jos pelaaja teki NHL-sopimuksen määräajassa. Voi olla, että nyt sitä pykälää sitten tarvittaisiin johonkin...
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti korkki

Rehellisesti sanottuna on kyllä vitun tyhmä jätkä jos olisi saanut sopimuksen NHL:ään aiemmin ja nyt menisi tekemään sopimuksen ilman NHL-pykälää.

Juu, voisiko asiaa enää paremmin ilmaista. Vielä kun täksi kaudeksi oli yhden suunnan sopimus NYI kanssa, niin ei kyllä millään jaksa uskoa ettei tuota änäripykälää olisi.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Beast
Tiedoksi vaan että Pettisen sopimuksessa ei ole nhl-pykälää, joten hän pelaa Ilveksessä koko ensi kauden.

Höpö höpö.

Pykälä on ja mitä sitten vaikka ei olisikaan? Mikäli NHL ja IIHF saavat diilin aikaiseksi, sitä ei tarvita ja jos eivät saa niin pelaajan Suomessa väkisin pitäminen ei ainakaan motivaatiota kaukalossa paranna.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
NHL-pykälä - heh heh.

Ihan sama mitä siinä sopimuksessa lukee! Jos NHL alkaa ja joku pelaaja sinne haluaa niin sinnehän se pelaaja menee - riippumatta sopimuksen laadusta.

-ipa rules
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös