Tomi Pettinen

  • 17 696
  • 107

TiDo28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko,Toronto Maple Leafs
Peliaikaa junnuille

Siinä mielessä olen hieman eri mieltä lehdistön valitseman edustajan:Johto (Johdon) kanssa,että itse antaisin enemmän peliaikaa Heikkiselle ja O.Honkaheimolle tai vastaavasti yrittäisin scoutata jonkun uuden tulevaisuuden lupauksen (vielä junnu) mutta pelkään myös itse sitä,että ei Rautakorvelle käy tälläinen vaan hän vaatii kokemusta kokemuksen tilalle.Itse en näe Pettistä niin korvaamattomana menetyksenä.

Mielestäni Pettisen lähdön voi hyvin korvata myöhemmin loppusyksystä.Mielestäni ei ainakaan Suomesta enää löydy sopivaa korvaajaa Pettiselle eikä ainakaan suomalaista.Onko varaa tuhlata viimeinen ulkomaan vahvistus paikka nyt jo puolustukseen?

Toisaalta puolustuksen vahvistaminenkaan ei täysin hullu ajatus ole,jos vaan sopiva kaveri löydetään.Itse lähtisin ajamaan eteenpäin näin aluksi Heikkisen ja O.Honkaheimon peliajan lisäyksellä.Onneksi saa spekuloida näin ruohonjuuri tasolta/amatöörimäisesti eikä oikeasti tarvitse olla tekemässä päätöksiä.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Hieno uutinen itse Pettiselle ja hyvä niin. Mielestäni olisi hyvä antaa aluksi mahdollisuus Honkaheimo ja Heikkinen akselille mikäli tarvetta tulee... Eihän tämä ole menetys, jos asia on ollut jo tiedossa ja Pettinenhän aloittaa kautensa Raumalla todennäköisesti, joten katsotaan nyt.

Lukon puolustus kestää kyllä vertailun ja en hankkisi kiireellä uutta ulkolaista puolustajakaan, kun tuo sentteri juttukin on hieman vielä auki (minun mielestäni). Syyskuussa muutenkin joukkueet ovat lievästi kesäterässä, joten eiköhän alkukaudella ainakin puolustus kestä. Tietysti olisi kiva saada kotimainen huippunimi. Pettisellähän on optio myös ensi kaudesta. Raukeaako se NHL sopimuksen myötä kokonaan? Ainakin Kuki siirtyi optiosta huolimatta Jokereihin, joten se optioista.

Odotellaan Pitsiä ja upeaa, että Jatkoaika on kiinnostunut Pitsiturnauksesta.
 

axe

Jäsen
Mää yritän täällä, kun tuolla Pitsiturnausketjussa väännettiin vaan siitä kenen penis on isoin ja kovin eikä siellä mahtunut oikein jääkiekkoa ilmeisesti enää sekaan.

Niin, miten Pettinen pelaa Lukon paidassa täällä harjoituspelejä, vaikka taskussa on NHL-sopimus? Ville Nieminen ainakin sanoi ettei Calgaryn sopimuksen kanssa ole asiaa kotimaan kaukaloihin ennen kuin työsulku on varma. Onko Pettisellä sitten omat pykälät sopimuksessaan? Vai maksaako RKT sitten niin hirveät vakuutusmaksutkin, että Pettisellä on varaa ottaa loukkaantumisriski täällä?
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Niin Axe! Löysin tämmöisen jutun Jatkoajasta:

"Pettisen agentin Jarmo Korkin mukaan NHL:ssä mahdollisesti alkava työsulku tietää sitä, että Pettinen pelaa tulevan kauden sopimuksensa mukaisesti Lukossa, vaikka Islanders aluksi olikin vastustanut tätä ehdotusta."

http://jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=uutiset&id=3545

Eli käsitykseni mukaan Pettisen sopimuksessa on ehto, jossa NHL sopimus astuu voimaan vasta kuin NHL kausi on varma ja pyörähtää käyntiin. Toistaiseksi siis Pettinen noudattaa Lukon kanssa tekemäänsä sopimusta.

Näin omana tulkintanani.

Edit. Nuo yksisuuntaiset sopimukset yms. joista Pettinen kesällä puhui kuulosti melko utopistisilta haaveilta. Niin vai sai ehtonsa läpi!
 
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huomasin asiallisen kysymyksesi siellä paskan joukosta ja meinasin vastata, mutta sitten ajattelin ettei mulla kumminkaan ole riittävän isoa höpstööttiä jotta sen uskaltaisin tehdä. Mutta kun otit täälläkin asian esille, niin voin jo jotain kirjoittaakin, vaikka mitään en siitä tiedäkään.

Ihmettelin kyllä hiukan itsekin eilen aamulla kun Pettinen pelasi. Kuvittelin nimittäin Islanders-sopimuksen julkaisun jälkeen ilman muuta niin että ei hän nyt sitten enää edes treenaa Lukon kanssa, pelaamisesta puhumattakaan, mutta niin vaan mies paineli menemään. Ei minulla asiaan mitään vastausta ole, yritin siitä eilen hiukan puhella hallissa mutta ainoa vastaus jonka sain oli että "kai se treenata ja pelata saa täällä niin kauan kunnes varmistuu alkaako työsulku".

Ei tällaista kukaan jääkiekkoasiantuntija sanonut, vaan ihan tavallinen samanlainen kannattaja kuin minäkin, jonka mielipidettä kysyin, ja ajattelin vaan että kai se sitten niin on. Mietin vaan sitä hiljaa ittekseni, että Mike Milbury Islandersin toimistolla ei varmaan kovin tyytyväinen ole, jos Pettiseltä menee Pitsiturnauksessa jalka tai käsi tai polvi tuusan nuuskaksi.

Jos Islanders ei ole sopimukseen huomannut kirjata moista pykälää, mikä kieltää pelaamisen? Tai sitten Pettinen on onnistunut neuvottelemaan asian niin että pelaaminen ja harjoitteleminen on sallittua?

En osaa vastata mutta ihmettelen hänen pelaamistaan minäkin.

Tuo Lukon metsästäjän teoria asiasta on kyllä aika hyvä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mun käsittääkseni asia on juuri niin, kun metsästäjä kirjoittaa, eli Pettinen noudattaa Lukon kanssa tekemäänsä sopimusta niin kauan, kunnes taalaliiga alkaa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Viestin lähetti Lukon metsästäjä
Edit. Nuo yksisuuntaiset sopimukset yms. joista Pettinen kesällä puhui kuulosti melko utopistisilta haaveilta. Niin vai sai ehtonsa läpi!

Niin kuulostivat, ja kun Pettinen yhden suunnan sopparin sai, voi siitä jo päätellä että kyseessä on ihan eri Tomi Pettinen joka aikoinaan Raumalla pelasi. Kyseessä siis todellinen vahvistus lukon peräpäähän.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Olkku
Mun käsittääkseni asia on juuri niin, kun metsästäjä kirjoittaa, eli Pettinen noudattaa Lukon kanssa tekemäänsä sopimusta niin kauan, kunnes taalaliiga alkaa.

Saamani tiedon mukaan asia ei ole aivan selvä eli on mahdollisuus että Pettinen saattaa pelata farmissa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti TosiFani
Saamani tiedon mukaan asia ei ole aivan selvä eli on mahdollisuus että Pettinen saattaa pelata farmissa.

Eipähämpäs, kun se on nimenomaan Islandersilta saanut luvan edustaa Lukkoa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En minäkään ole semmoista tietoa saanut että hän farmiin menisi, nimenomaan Pettinen on sanonut niin että "se maailma on nähty jo".

Mutta voi se ihmisen mieli muuttuakin.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Eikös se mennyt juuri niin, että Islandersin väki oli vähän "näreissään" tuosta Lukon haluamasta pykälästä,että Tomi lakon aikana pelaisi Lukossa. Lukko kuitenkin sai tahtonsa läpi ja Tomi pelaa nyt joko NYI:ssa tai Lukossa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Asia ei nyt vaan ole niin yksinkertainen miltä se näyttää. Tuon tason pelaajan pitää ehkä joissakin kohtaa kuunnella mitä valmentaja vihjaa yms.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
"Kerhopelin" otteluketjussa oli jo vähän puhetta oliko Pettinen mukana vai ei. Käsitin ainakin ettei ollut. Onko nyt niin, että Pirnes ja Pettinen eivät voi osallistua karkeloihin ennen kuin lakko on varma?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pettinen ei siinä pelissä pelannut, mutta olihan hän Pitsiturnauksessa mukana. En usko että hän sielläkään olisi pelannut, jollei Islanders sitä olisi hyväksynyt. Tai sitten asia oli vaan niin että kun kerran minipeleihin osallistumista ei erikseen kielletty, niin hän pelasi...

Pirneshän ei pelaa yhtään treenipeliä (mutta harjoittelee kyllä normaalisti, kuten Pettinenkin), tämän Lukko tiedotti heti silloin kun Pirneksen sopimuksesta kerrottiin.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti Roku
Pettinen ei siinä pelissä pelannut, mutta olihan hän Pitsiturnauksessa mukana. En usko että hän sielläkään olisi pelannut, jollei Islanders sitä olisi hyväksynyt. Tai sitten asia oli vaan niin että kun kerran minipeleihin osallistumista ei erikseen kielletty, niin hän pelasi...

Pirneshän ei pelaa yhtään treenipeliä (mutta harjoittelee kyllä normaalisti, kuten Pettinenkin), tämän Lukko tiedotti heti silloin kun Pirneksen sopimuksesta kerrottiin.

Totta, olihan Pettinen pitsissä mukana. Ilmeisesti P&P miehillä on erilaiset sopimukset. Sinänsä ihmetelen sitä, miksi seura Pirneksen pelaamisen kieltää. Luulisi sen vain olevan eduksi jos on ennen kauden alkua vähän "harkkamatsejakin" pelannut. Vai ovatko änärissä jo niin varmoja lakosta etteivät viitsi pelaajaa vakuuttaa tälläisten otteluiden vuoksi?

Ilmeisesti Jukka halusi sitten vaan kokeilla tuota "uutta kykyä", kun ei ainakaan tänne ole mistään loukkaantumisesta tietoakaan kantautunut.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Taas suistutaan raiteilta, mutta...

Tänään oli Urheilulehdessä juttua noista vakuutuksista (tai siis ei tänään vaan eilen), joita noille NHL-pelaajille joudutaan tekemään. Siinä sanottiin että jo nyt sopimuksen tehneet pelaajat käyvät SM-liigaseuroille kalliiksi.

Lehden mukaan varsin vaikeassa asemassa ovat ne seurat joilla on paljon omia kasvatteja. Jolleivät he näitä palkkaa riveihinsä työsulun tullessa, siinä kärsii uskottavuus fanien ja sponsorien silmissä sekä mahdollisesti myös nämä pelaajat ottavat nokkiinsa. Myös seuran reserviin jäävien pelaajien motivaatiota - sitten kun NHL alkaa - epäillään.

Vaikka seurajohtajat puhuvat mitä puhuvat, niin lehden mukaan esimerkiksi Tepsissä ei varmasti voida sellaista tilannetta hyväksyä että kirkkaimmat turkulaistähdet Saku Koivu ja Miikka Kiprusoff pelaavat muualla kuin Tepsissä. Ja heidänkin jälkeensä on vielä muita omia kasvatteja tulossa.

UL:n mukaan pikkuseurojen ainoa mahdollisuus hankkia näitä NHL-pelaajia on se, että pelaajat itse osallistuvat vakuutusmaksuihin, tai sitten se että löydetään jostain ylimääräinen sponsori, joka hoitaa nämä kulut. JYPin tj Jukka Seppänen sanoo suoraan, että he eivät pysty NHL-pelaajia hankkimaan, mikäli pelaaja itse ei maksa vakuutusmaksuja. Sama mies antaa esimerkin: Daniel Alfredssonin vakuutus on 50 000 €uroa kuussa, lehti puolestaan jatkaa että Jaromir Jagrin vakuutus maksaisi 200 000 €uroa kuukaudessa.

Lehti myös kertoo Tapparan tj:n Mikko Leinosen suulla, että esim. Ville Nieminen tuli vakuutusmaksuissa reilusti vastaan. Mika Norosen ja Teppo Nummisen tilanteesta Leinonen sanoi että he toistaiseksi vain harjoittelevat joukkueen mukana.

Lehti epäilee että kaikki NHL:n suomalaiset eivät tietenkään palaa siihen seuraan mistä ovat lähteneet. Lehti mainitsee esimerkkeinä Pasi Nurmisen, joka on luvannut pelata Pelicansissa eikä esim. HPK:ssa, Jokereissa tai HIFKissä, joka myös on ollut kuulemma kovasti itseään tuomassa tykö Nurmiselle, sekä Esa Pirneksen, joka valitsi siis Lukon Kärppien, Bluesin ja Tapparan nenän edestä, lehden mukaan tämä on selvä kiitollisuudenosoitus Jukka Rautakorpea kohtaan.

Juttunsa Urheilulehti lopettaa aika nasevasti. Sen mukaan monen pelaajan kokemukset kasvattajaseurastaan ovat sellaiseia, ettei paluu sinne ole ensimmäisenä mielessä. Jokerit on lehden mukaan tämän listan kärjessä.

Näin siis kirjoitti perjantain ja 13. päivän Urheilulehti.

Tuli tuossa vaan mieleen se, että Pettisen ja Pirneksen vakuutukset maksaa varmasti RTK-palvelu.

Semmoinen asia minua on jo kohta 10 vuotta kiehnännyt, että miksi ihmeessä Glenn Anderson pelasi Lukossa numerolla 95? No tietysti Glennin "oma" numero #9 oli Mikko Peltolalla, mutta miksi 95? Vuosi sopi hyvin yhteen 1995:n kanssa, mutta mahtoiko Radiolinjalla olla jotain tekemistä Glennin sopimuksessa? Nuoremmille kerrottakoon, että tuolloin kännyköiden suuntanumerot olivat 9500 (RL) ja 9400 (Tele, nyk. Sonera). Olen siis siinä uskossa että Radiolinja, jonka mainos muistaakseni Äijänsuon kaiuttimista tuolloin kuului, maksoi osan Glennin palkasta tai vakuutuksesta.
 
Viimeksi muokattu:

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Re: Taas suistutaan raiteilta, mutta...

Viestin lähetti Roku

Tuli tuossa vaan mieleen se, että Pettisen ja Pirneksen vakuutukset maksaa varmasti RTK-palvelu.


Tuli nyt itsellekkin sellainen ajatus tuosta Pirneksestä vielä mieleen, että Lukko olisi näissä harjoitusmatseissa maksuvelvollinen ja ei viitsi maksaa turhasta, joten pelaa varman päälle ja aloittaa vakuutusten maksun vasta mahdollisissa liigapeleissä. Tiedähän häntä, kun ei noita sopimuksia ole pässyt itse lukemaan. Varmasti monen moista kiemuraa niissä lukee.

Mutta varmasti tuo RTK- palvelu näiden änäripelaajien kohdalla on aika ratkaisevassa roolissa.

Hmm. aika hyvä heitto tuo GA:nin paidan numero. Näitä yksilöllisiä mainossopimuksiahan on kyllä osattu tehdä. Kuin esimerkiksi tuo Markun ässäarpa mainos. Olisi kiva tietää olisiko tuossa 95:ssa jotain perää oikeastikkin. Itse kuulin moisesta ainakin nyt ensimmäisen kerran. Aikaisemmin on ollut kyllä tiedossa se, ettei GA ihan halvaksi tullut.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Itse huomioisin, että NHL lakko alkaa vasta Maailman cupin jälkeen virallisesti. Vielä ns. ei ole lakko tai ns. työsulku alkanut.
 

Taustailija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Lukon metsästäjä
Vielä ns. ei ole lakko tai ns. työsulku alkanut.

Näinhän se menee.

Esa Pirnes on Los Angelesin mies, kunnes mahdollinen työsulku alkaa, kunhan mies vaan harjoittelee Suomessa tutun valmentajan alaisuudessa.

Pettisen tapaus erottuu tuosta Pirneksen tapauksesta sillä, että touko-, kesä- ja heinäkuun ajan miehen palkan maksoi Rauman Lukko. Pitsiturnaushan pelattiin vielä heinäkuussa eli olisikohan tuo mahdollistanut miehen pelaamisen vielä Lukossa?
Nyt Pettisen työnantaja ja palkanmaksaja on kuitenkin New York Islanders ja pelit Lukossa lienee pelatut tuohon mahd. työsulkuun asti ainakin.

Saattaa toki olla, että Pettisen sopimuksessa on erikseen annettu mahdollisuus harjoitella ja pelata Lukossa tuohon 14.9 eräpäivään asti, mutta tämä kyllä kuuloistaisi aika isolta riskiltä miehen nykyistä työnantajaa kohtaan.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Sen verran noista vakuutuksista vielä, kun Roku kertoi tuossa urheilulehden käsitelleen niitä. Tämän päiväisessä Taloussanomissa käsiteltiin myös aihetta ja todettiin että jo keskiverto änäripelaaja tulee liigaseuralle liian kalliiksi ellei pelaaja itse osallistu "talkoisiin"(keskipalkka 1,5 miljoonaa euroa).

Tähtipelaajien vakuuttaminen maksaisi kymmeniä tuhansia euroja kuussa. Penakin toteaa, ettei SM-seurojen rahat riitä tähän.

Leinonen taasen toteaa, että alle miljoonan miesten vakuutukset ovat huomattavasti halvempia. "Vakuutusmaksut ovat ongelma kaikissa tapauksissa joko seuralle tai pelaajalle, jos ne katsotaan ylimääräisiksi kuluiksi."

Esim. Ville Nieminen tienasi "vain" 600000 taalaa, joten ansioiden vakuuttaminen ei ole liian kallista. Tappara toteaa olevansa pettynyt jos ei halliin tule 200-500 lisäkatsojaa.

Tästä tulikin aasinsilta Pettiseen. Olettaisin, että miehen tienistit olisivat Niemistä pienemmät, joten Lukolle nuo vakuutusmaksut eivät olisi mikään kohtuuton rasite.

Jos Pettinen vielä harjoituspeleissä pelaa, voisi olettaa että maksut olisivat sen verran pieniä että joko seuran tai pelaajan kannattaisi ne maksaa. Tämä tietenkin sillä varauksella, että sopimus moisen pelaamisen sallisi.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Pettinen

Epätietoinen Porista kyselee, että mitkä ovatkaan Lukko-fanien odotukset Tomi Pettisen suhteen? Itse näen kyseisen pelaajan erittäin yliarvostettuna peruspakkina, jolla ei ole mitään vahvuuksia suuntaan eikä toiseen.
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Pettinen

Viestin lähetti Arnold
Epätietoinen Porista kyselee, että mitkä ovatkaan Lukko-fanien odotukset Tomi Pettisen suhteen? Itse näen kyseisen pelaajan erittäin yliarvostettuna peruspakkina, jolla ei ole mitään vahvuuksia suuntaan eikä toiseen.
Epauskoinen Raumalta vastailee etta ei ole paljon odotuksia. Jos ei nay kentalla, miinuksissa tai jaahyboxissa niin mun odotukset taytetty.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Re: Re: Pettinen

Viestin lähetti Pronger
Epauskoinen Raumalta vastailee etta ei ole paljon odotuksia. Jos ei nay kentalla, miinuksissa tai jaahyboxissa niin mun odotukset taytetty.


Niinpä niin, saman homman voisi hoitaa Ilkka Heikkinen, Otto Honkaheimo tai Mikko Purontakanen. Pettinen taitaa olla helvetin kalliskin? Tosin kuin joku em. kolmikosta olisi.
 

tiipii

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Lahko
Re: Re: Re: Pettinen

Viestin lähetti Arnold
Niinpä niin, saman homman voisi hoitaa Ilkka Heikkinen, Otto Honkaheimo tai Mikko Purontakanen. Pettinen taitaa olla helvetin kalliskin? Tosin kuin joku em. kolmikosta olisi.

Siinäpä se juuri onkin kun me fanit emme sitä joukkuetta kokoa, onneksi.
 

Taustailija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Re: Re: Pettinen

Viestin lähetti Arnold
Pettinen taitaa olla helvetin kalliskin?

Onneksi ei tarvitse maksaa omistaan. Enkä ole mustasukkainen Lukonkaan rahoista, kun mitään tekemistä niiden kanssa ei ole.

Ai niin, maksanhan minä lipustani! Juu, mutta taitaisin maksaa ilman Pettistäkin tai vaikka niitä olisi kaksikin.

Sen verran asiaa, että kyllä tuollainen NHL:ään yhdensuunnan (!)sopimuksen saanut jotain osaa. Varauksia saa pelkästään ikäisiään nopeammalla pituuden ja painonkehityksellä, mutta yhdensuunnan (!) NHL sopimuksia EI saa!

Omat odotukseni ovat lähinnä oman maalinedustan puhtaanapidon sekä taklauspelin kunniakkaassa hoitamisessa.

Pistepörssiin karttuneet pisteet ovat plussaa heti ensimmäisestä lukien.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs Pelicans
  • 1.84
  • 3.85
  • 3.85
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös