Tomi Lämsä – Lukon päävalmentaja 2023–2025

  • 198 627
  • 1 461

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
En varsinaisesti ole yllättynyt. Jos Lämsändeerus oli saanut kenkään niin näyttää hyvin erikoiselta, että Kalle olisi jatkanut. Hänhän on valmentajarekryjen takana kuitenkin.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Katsotaan nyt mitä tulee. Kyllä mä alustavasti odotan (en toivo, vaan odotan), että puolivälieriin päästään ensi kaudella ja siitä eteenpäin riippuu vähän siitä kuka ja millaisessa formussa tulee vastaan. Kotietuun en usko. Sijoitus on varmaan joku 6-8.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Katsotaan nyt mitä tulee. Kyllä mä alustavasti odotan (en toivo, vaan odotan), että puolivälieriin päästään ensi kaudella ja siitä eteenpäin riippuu vähän siitä kuka ja millaisessa formussa tulee vastaan. Kotietuun en usko. Sijoitus on varmaan joku 6-8.
”Olen luottavaisin mielin siitä, että ensi kaudella pystymme tappelemaan Eerolan mainitsemista sijoituksista.”
-Keisari SK:ssa
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
”Olen luottavaisin mielin siitä, että ensi kaudella pystymme tappelemaan Eerolan mainitsemista sijoituksista.”
-Keisari SK:ssa
Keisari tietää jotain mitä me emme. Soppareita on siis pistetty kasa silppuriin ja pirun kovia pelaajia hommattu niiden tilalle. Muutenhan ollaan Lion #79:n sanoin tilanteessa, "Mikään ei muutu!". Tai sitten Kalle puhuu lämpimikseen eikä oikeasti mitään ole vielä edes päätetty.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Näissä boikottihuuteluissa kannattaa olla sitten aika varovainen, täällä on luonnevikaiset mulkut, tai ainakin yksi, vesi kielellä odottamassa ensimmäistä lipeämistä... :)
Kyllä. Pitsiturnaukseen varmaankin taas paikan päälle mutta ei sinne jääkiekon takia mennäkään. Ja kyl ryssien streemeistä pelejä tulee varmasti katsottua.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei se paljon auta, jos on motivaatiota ja keksii pelaajille vähän ektratreenejä, jos ei ole mitäön hajua miten saa viisikon pelaamaan eri osa-alueilla yhteen.

Lämsän jatko on niin iso pettymys, että en pysty perkele sulattamaan ajatusta. Mä en syttynyt näihin sääleihin, niin miten jaksan syttyä seuraavaan kauteen? Pelottavinta on se, jos Lämsän Lukko aloittaa kauden hyvin ja lyödään jatkot. Sitten alkaa kunnon pelit ja työkalupakki on tyhjä.

Yleensä saa sellaisen kevyen mielenrauhan kauden loppumisen jälkeen, kun odottaa sopimuksia ja uutta kautta, mutta nyt... Emmä tie. Kai sit nii. Ihan uskomatonta. Mun Lukko on tuhottu täysin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun kausi päättyi eilen, niin en vielä tällä päivämäärällä suostu uskomaan että Lämsä jatkaisi ensi kaudella. Kallen puheet voi yhtä lailla päivä kauden päätöksen jälkeen jättää vähälle huomiolle.

Toisaalta olen huudellut aiemmin että "Lämsä aloittaa syksyllä ja saa myöhemmin kauden aikana kenkää", mutta silloin luulin vielä että Lukko menee tästä säälisarjasta jatkoon. Eilinen muutti käsitystäni Lämsän tulevaisuudesta.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Lämsällä on johdon täysi luotto takana. Aletaan vaan asennoitua siihen, että Lämsä jatkaa. Joukkue tulee olemaan hieman enemmän Lämsän näköinen.

edit. Tai toivottavasti ei ole varsinaisesti Lämsän näköinen.
Minä en voi henkilökohtaisesti antaa tässä asiassa siimaa Lukon johdolle. En asennoidu kuuna päivänä Lämsään ...
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Lämsällä on johdon täysi luotto takana. Aletaan vaan asennoitua siihen, että Lämsä jatkaa. Joukkue tulee olemaan hieman enemmän Lämsän näköinen.

edit. Tai toivottavasti ei ole varsinaisesti Lämsän näköinen.

Mitäköhän se Lämsän näköinen sitten mahtaa tarkoittaa... Tällä kaudella käsissä oli ainakin joukkue, jolla olisi pitänyt pystyä pelaamaan hyvinkin iloista kiekkoa ainakin runkosarjassa. Juuri nyt on perseessä pelko, että ne Lämsän näköiset pelaajat ovat isompia ja hitaampia.

No katsellaan mitä sieltä tulee. Ykkössentteriä ja -maalivahtia nyt ainakin odotan. Tällä kaudella puuttui molemmat.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Mitäköhän se Lämsän näköinen sitten mahtaa tarkoittaa... Tällä kaudella käsissä oli ainakin joukkue, jolla olisi pitänyt pystyä pelaamaan hyvinkin iloista kiekkoa ainakin runkosarjassa. Juuri nyt on perseessä pelko, että ne Lämsän näköiset pelaajat ovat isompia ja hitaampia.

No katsellaan mitä sieltä tulee. Ykkössentteriä ja -maalivahtia nyt ainakin odotan. Tällä kaudella puuttui molemmat.
Lämsä ei päässyt vaikuttamaan tämän kauden joukkueeseen, kun hänet palkattiin hätäisesti Virtasen seuraajaksi. Toki se me kaikki jo tiedettiinkin. Nyt on kuulemma päässyt vaikuttamaan enemmän, mutta en minä riemusta hihku. Ei minunkaan mielestäni Lämsän kuuluisi jatkaa Lukossa.

Lämsän persoona on myös hyvin pidetty joukkueessa. Sekään ei meitä vienyt puusta pitkään.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Lämsä ei päässyt vaikuttamaan tämän kauden joukkueeseen, kun hänet palkattiin hätäisesti Virtasen seuraajaksi. Toki se me kaikki jo tiedettiinkin. Nyt on kuulemma päässyt vaikuttamaan enemmän, mutta en minä riemusta hihku. Ei minunkaan mielestäni Lämsän kuuluisi jatkaa Lukossa.

Lämsän persoona on myös hyvin pidetty joukkueessa. Sekään ei meitä vienyt puusta pitkään.
Kai siitä ny pelaajat tykkää, kun paikka kokoonpanossa on varma vaikka pelaisit miten päin persettä tahansa. Ja baarissakin saa käydä vaikka keskellä viikkoa, jos seuraavana päivänä ei ole pelejä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lukko tarttis Lämsän sijaan jonkun seinähullun Jortikan huutamaan pää punaisena niin että pelaajillakin päät punottaisi korvamakian jälkeen.

Ei ole tietysti nykypäivää enää semmoinen mesoaminen mutta ei ole toi Lämsän tyylikään.
 

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreät Jääkärit
Juolahti tuossa päivällä mieleen sellainen, että olisikohan Virta halukas tulemaan valmennustiimiin ensi kaudeksi ottamaan vastuuta hyökkäyspelistä ja tuomaan muutenkin jämäkkyyttä tekemiseen? Lämsä voi vaikka keskittyä siihen ihmisjohtamiseen tai mikä nyt visionsa onkaan, ja sitten 25-26 kaudella Peksi jollain 2+1+1+1+1 sopparilla pääkäskijän paikalle tai vaihtoehtoisesti mentoroimaan seuraavaa päävalmentajaa.

Ja siis: mä en tosiaan tiedä tarkasti miten vastuut nykyisin jakautuvat valmennustiimissä, mutta Kauvosaaresta on puhuttu hyökkäysvalmentajana. Viimeiseltä parilta kaudelta Lukon hyökkäyksestä nousee mieleen lähinnä umpisurkea ylivoima ja täysi tehottomuus paikoissa. Hoitaisiko Virta homman yhtään huonommin? En muista kauanko Kauvolla on sopparia jäljellä, mutta hoitakoon sitten vaikka sitä fysiikkapuolta siihen asti että sinne rekrytään joku uusi osaaja. Edelliseltä ei sitten loppujen lopuksi taidettu juuri kilpailuetua saada.

No, tämä nyt on tällaista. Jos ja kun nyt Lämsällä jatketaan niin odotan kyllä jotain muutoksia valmennusryhmään, vähintään tuohon ylivoima- ja hyökkäyspuoleen. Kattellaan.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Juolahti tuossa päivällä mieleen sellainen, että olisikohan Virta halukas tulemaan valmennustiimiin ensi kaudeksi ottamaan vastuuta hyökkäyspelistä ja tuomaan muutenkin jämäkkyyttä tekemiseen? Lämsä voi vaikka keskittyä siihen ihmisjohtamiseen tai mikä nyt visionsa onkaan, ja sitten 25-26 kaudella Peksi jollain 2+1+1+1+1 sopparilla pääkäskijän paikalle tai vaihtoehtoisesti mentoroimaan seuraavaa päävalmentajaa.

Ja siis: mä en tosiaan tiedä tarkasti miten vastuut nykyisin jakautuvat valmennustiimissä, mutta Kauvosaaresta on puhuttu hyökkäysvalmentajana. Viimeiseltä parilta kaudelta Lukon hyökkäyksestä nousee mieleen lähinnä umpisurkea ylivoima ja täysi tehottomuus paikoissa. Hoitaisiko Virta homman yhtään huonommin? En muista kauanko Kauvolla on sopparia jäljellä, mutta hoitakoon sitten vaikka sitä fysiikkapuolta siihen asti että sinne rekrytään joku uusi osaaja. Edelliseltä ei sitten loppujen lopuksi taidettu juuri kilpailuetua saada.

No, tämä nyt on tällaista. Jos ja kun nyt Lämsällä jatketaan niin odotan kyllä jotain muutoksia valmennusryhmään, vähintään tuohon ylivoima- ja hyökkäyspuoleen. Kattellaan.
Joo tosiaan tässä nyt Lämsän ja ilmeisesti samojen apureiden kanssa jatketaan tuleva kausi ja sitten vaihtuu pääkäskijä melkoisesti parempaan.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Kovasti huudellaan Kauvolle ja Eepillekin potkuja. Se on totta, että miehet ovat olleet pitkään jo penkin takana. Minulle on ainakin epäselvää mitkä asiat heille kuuluvat. Virran aikana av oli heidän käsialaa. Sen jälkeen en ole kuulluut mitä apuvalmentajien työnkuvaan kuuluu. Sekin on todettu, että Lämsällä on veto-oikeus ja vastuu tekemisestä. Eli mihin potkujen vaatiminen perustuu? Palvelusvuosiin, naamaan vai mihin?

Lämsändeerus saa ottaa piikkiinsä kyllä paljon viime kaudesta. Kyllä chl:n ja runkosarjan aikana pitää pystyä vaikuttamaan tuohon passiiviseen pelitapaan. Olisi opettanut sitten tunnistamaan niitä tilanteita paremmin.

Ylivoima on aivan paskaa. Peluutus ja kätisyydet aivan päin sitä. Missään vaiheessa ei palattu perusteisiin eli kiekko liikkeelle, veto viivalta ja miehet maalin eteen. Sen sijaan tahkottiin kiekkoa ja syötän jälkeen jokainen leipoi kiekko niin että neliö ja maalivahti ehti aina reagoimaan.

Peluutus oli ihan uskomatonta. Jos jokin ketju näytti toimimisen merkkejä niin se rikottiin. Fontaine pelasi selvästi paremmin sentterinä. Morand pelasi parhaat pelinsä ykkösen keskellä. Mattila pelasi paremmin alempien kenttien sentterinä, mutta silti peluutettiin vastoin ominaisuuksiaan ykkösessä ja ylivoimalla.

Huolestuttavinta on se että alkukauden muutamassa ottelussa homma näytti ihan ok tekemiseltä. Karvaus toimi ja pysyttiin kiekossa. Mitä kauemmin Lämsä sai vaikuttaa tekemiseen niin sen sekaisemmin peli meni.

Tietysti pelaajillakin on vastuu ja iso onkin. Muutamat saavat puhtaat paperit asenteesta ja yrittämisestä. Sitten vastapainoksi on iso kasa paskaa baari iltoineen ja välinpitämättömyytenä kaukalossa. Et sä vain voi suoristaa selkää ja liukua pitkin kaukaloa. Toki tässäkin palataan siihen että Lämsän ei näihinkään reagoinut.

Jaa...a. Lämsää on tullut puolusteltua, mutta silläkin uhalla, että muutama tulee taas aukomaan päätään niin olen huolestunut. Toki kenkääkin on hankala antaa, kun viime valmentajarekrykin meni päin persettä. Jää aika isot panokset ensi kauteen. Samanlainen mahalasku niin organisaatiosta ei kuulu jäädä jäljelle kuin Masa, muut huoltajat ja pari sihteeriä toimistolle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös