Tomek Valtonen palaa Jokereihin

  • 46 011
  • 148

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tämä on taas tätä Ilmalan propagandaa. Mitäköhän IFK olisi Tomekilla tehnyt, kysyn vaan. Onneksi kuitenkin suuren Jokeri-sydämen omaava kiteeläinen Ilves-kasvatti matkustaa Ilmalaan.

Tomek on käytännössä tehnyt SM-liiga uransa Jokereissa, noussut kolmos/nelos ketjun rymistelijästä ja agitaattorista aina ykkösketjun voimalaituriksi, ns ryysyistä rikkauksiin. Sen lisäksi Tomek nauttii täällä täysin ansaitusti fanien suurta suosiota. Mutta tämänhän sinä tosin tiesitkin.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei minua sinänsä ihmetytä se, että naapurissa ja maaseudulla ei jotkut ymmärrä sitä, miksi Tomek on Jokerikannattajille lähes palvonnan kohteena.
Se ei lainkaan ihmetytä, päinvastoin. Silti se jaksaa välillä hieman huvittaa.

Muiden joukkueiden kannattajien kommenteista närkästyvien kannattaa myös miettiä sitä, olisiko se sitten mukavampi asia, jos "seuraikoninne" siirto ja "seuraikoniasema" ei herättäisi mitään kiinnostusta muiden joukkueiden fanien keskuudessa. Siinä vaiheessa kun lätkästä loppuu tunne kokonaan, katoaa lajin kiinnostavuudesta valtaosa.

Valtonen on kuitenkin niitä pelaajia, jotka tuovat väriä liigaan ja mahtuisi helposti jokaiseen jengiin. Mielelläni minäkin katselen Jokeripaidassa pelaajia, joita en voi sietää. Sehän tekee lätkän seuraamisesta vaan nautinnollisempaa.

Silti en propagandapuheista huolimatta usko hetkeäkään siihen, että IFK olisi miehen perässä ollut. Korkeintaan kiusanteko- ja vedätysmielessä. Toisaalta sen ymmärrän hyvin, miksi jotkut haluavat tällaista huhua laskea liikkeelle "faktana". Ja jotkut sen jopa uskovat. Se taas lähinnää itkettää, että jotkut IFK-fanit olisivat Valtosen Nordikselle ilomielin ottaneet.

En muuten tiedä, miten OJ liittyy tähän keskusteluun. Sanotaan kuitenkin, että OJ ei ole ikinä ollutkaan mikään seuraikoni IFK:lle, joten vertaus oli varsin ontuva. Toki mestaruuden ratkaissutta ja IFK:sta NHL:ään lähtenyttä pelaajaa muistetaan erityisellä lämmöllä, mutta ei se tee enestäkään seuraikonia.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tomek on käytännössä tehnyt SM-liiga uransa Jokereissa, noussut kolmos/nelos ketjun rymistelijästä ja agitaattorista aina ykkösketjun voimalaituriksi, ns ryysyistä rikkauksiin. Sen lisäksi Tomek nauttii täällä täysin ansaitusti fanien suurta suosiota. Mutta tämänhän sinä tosin tiesitkin.

Vertailukohtanahan voisi toisesta itänaapurista poimia Kuhdan, joka on Karhu-Kissojen kasvatti, Kiekko-Espoossa junnujen pistepörssin voittanut ja pelannut Kiekko-Espoossa ensimmäiset liigapelit. Mestaruuskaudellakin pelannut kevään Haukoissa vuokralla, mutta myöhemmin valittu kapteeniksikin.

Mutta hankalaahan se on muiden joukkueiden pelaajia arvostaa?
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uuh, kiitos panoksestanne keskusteluun ja näkemiin!
Hmm, okei ehkä Peltosen Ville oli vähän hassu heitto mutta muuten niputan oikeasti Tomekin Jokereiden näköiseksi pelaajaksi (vaikkei olekaan mikään Janeckyn tyyppinen velmuilija). Mitähän tänne pitäisi kirjoittaa että se joillekin kelpaisi?

Olen ihan liigan mielenkiintoisuudenkin kannalta oikeasti tyytyväinen että Tomek tuli takaisin, pidän pelaajana.
 

Frank Drebin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Black Hawks ja HJK
Se ei lainkaan ihmetytä, päinvastoin. Silti se jaksaa välillä hieman huvittaa.

Muiden joukkueiden kannattajien kommenteista närkästyvien kannattaa myös miettiä sitä, olisiko se sitten mukavampi asia, jos "seuraikoninne" siirto ja "seuraikoniasema" ei herättäisi mitään kiinnostusta muiden joukkueiden fanien keskuudessa. Siinä vaiheessa kun lätkästä loppuu tunne kokonaan, katoaa lajin kiinnostavuudesta valtaosa.

Valtonen on kuitenkin niitä pelaajia, jotka tuovat väriä liigaan ja mahtuisi helposti jokaiseen jengiin. Mielelläni minäkin katselen Jokeripaidassa pelaajia, joita en voi sietää. Sehän tekee lätkän seuraamisesta vaan nautinnollisempaa.

Silti en propagandapuheista huolimatta usko hetkeäkään siihen, että IFK olisi miehen perässä ollut. Korkeintaan kiusanteko- ja vedätysmielessä. Toisaalta sen ymmärrän hyvin, miksi jotkut haluavat tällaista huhua laskea liikkeelle "faktana". Ja jotkut sen jopa uskovat. Se taas lähinnää itkettää, että jotkut IFK-fanit olisivat Valtosen Nordikselle ilomielin ottaneet.

En muuten tiedä, miten OJ liittyy tähän keskusteluun. Sanotaan kuitenkin, että OJ ei ole ikinä ollutkaan mikään seuraikoni IFK:lle, joten vertaus oli varsin ontuva. Toki mestaruuden ratkaissutta ja IFK:sta NHL:ään lähtenyttä pelaajaa muistetaan erityisellä lämmöllä, mutta ei se tee enestäkään seuraikonia.

OJ on itse monessa tilanteessa todennut että IFK on hänen koti. OJ pelasi lock out-kaudella IFK:ssa ja kas, herran tullessa jäälle numerolla 84 kuulutettiin että tervetuloa kotiin päällikkö. Melkoinen hypetys oli myös fanien keskuudessa "kuninkaan" kotiinpaluusta. Siten OJ liittyy tähän keskusteluun, vai voitko väittää toisin?
 

Baroni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiaa Lukolle
Loistavaa!

Luvassa ryminää ja pauketta. Onkohan meillä fyysisin joukkue liigassa? En tarkoita pelkästään hanskausosastoa (joka on tarvittaessa liigan huippua) vaan yleisesti? Tähän kun saataisiin joku kovan luokan taitopelaaja (esim Leino takaisin) niin hyvältä näyttää.

Mutta takaisin Valtoseen. Hienoa että kaveri tulee kotiin. Ostan kaverin pelipaidan heti kun mahdollista..
 

Jurgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmetyttää kovasti joidenkin nimimerkkien käsitys, tästä kuka voi ja kuka ei voi olla seura ikoni. Miksi pelaajan pitäisi olla ko. seuran juniorikoulun käynyt, -29-vuotta joukkueessa pelannut?

Tärkeintähän on miten pelaaja on pelannut joukkueessa ja mitä on siellä tehnyt. Ainakin itselleni on ihan sama onko pelaaja syntynyt, esim. Ugandassa ja pelannut paikallista zulu-liigaa 24-vuotiaaksi. Tulee sen jälkeen jokereihin ja pelaa siellä seuraavat 8 vuotta. Antaa ymmärtää puheillaan ja teoillaan, että jokerit on koti ja ainoa joukkue jossa haluaa pelata. Eikö tämä ole juuri sitä seurauskollisuutta vai pitääkö seura ikoniksi päästäkseen olla kasvatti ja pelata ainoastaan samassa joukkueessa??
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Olen ihan liigan mielenkiintoisuudenkin kannalta oikeasti tyytyväinen että Tomek tuli takaisin, pidän pelaajana.

Itseäni ainakin huvitti vertaukset Tikkaseen ja Peltoseen, kahteen IFK:ssa valtaosan SM-Liigaurastaan pelanneeseen pelaajaan ja heistä vain Peltonen on pelannut pidempään kuin yhden kauden Jokereissa. Kaksi kautta.

Itse alkaisin Valtosta vertaamaan jo pikkuhiljaa Juha Lindin, Strömbergin, Oton ja kumppaneiden kaltaisiin Jokeri-sydämen omaaviin pelaajiin.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Miksei Jokereiden hallissa voisi roikkua jokerimaskotin, jokerikasvatin ja viisinkertaisen Stanley Cup-voittajan paita? Ja onhan siellä toinenkin SC-voittaja. Ja lisää on tulossa.

Ei kai se ole Jokereiden vika ettei iifkoosta ole tullut kunnon pelimiehiä. Paitsi Olli Jokinen.

Olisitte nyt vain tyytyväisiä että saitte sen Hirson takaisin, vähän käytettynä.


Ihan hiton huono provo. Lisäksi aika moni jokeri- fani ainakin minun kaveripiiristä häpeää tuota tapahtumaa. Hyvä että sinne kattoon tulee uusiakin SC voittajien paitoja, tietää että Suomesta tulee kovia pelimiehiä tulevaisuudessakin. Minä olen NHL asioissa puoleeton, ihan sama mistä Keravan Kerosiinissa on pelannut mutta kun pelaa Suomen passilla NHL:ssä ja käy joskus mm höntsät pelaamassa.

Ja Olli Jokinen ei ole meidän mikään oma poika. Kuopiolainen timantti, joka tuli IFK:hon kun Kuopiossa meni sukset ristiin, sitten IFK tuli siihen sopivasti ja loppu on historiaa.

Toki tärkeä jätkä ja aina tervetullut, mutta ei mikään the IFK, josta puhutaan silloin kun puhutaan suurimmista IFK miehistä.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan hiton huono provo.
Ai että minä käyn täällä Jokeri-osiossa provoamassa IFK-kannattajille? Sinulta taisi hymiö unohtua?

En tiedä sinun ystävistäsi - lienevät nuorempaa sukupolvea - mutta minä olen nähnyt Esa Tikkasen luistelevan jokerimaskottina ja pelaavan jokeripaidassa junnusarjoissa, eikä minua Tikin paita Areenan katossa hävetä.

Eikä tarvitse hävetä muidenkaan jokerikannattajien. Jari Kurri ja Esa Tikkanen ovat Jokereiden ja Aimo Mäkisen 60- ja 70-luvun loistavan juniorityön kirkkaimpia helmiä. Sen veroisia ei suomalaisessa kiekkoilussa ole muita, Teemu Selännettä lukuunottamatta.

Minulle on - NHL-asioissa ja muutenkin - tärkeää että pelaajan taustat pidetään mielessä. Ja sattuu olemaan niin että kolme suomalaisen kiekkoilun loistavinta tähteä on, syystä tai toisesta, enemmän tai vähemmän Jokeritaustaisia. Tikkasesta ja Selänteestä toki ison osan voi muillekin luovuttaa.

HIFKoolla ei ole tähän rinnalle esittää kuin se puolikas Tikkanen, joka ei ollut IFK-kasvatti. Se on fakta, vaikka kuinka harmittaisi ja pakottaisi venkoilemaan Tikin paidasta.

Olli Jokinen tässä on vedetty esiin lähinnä sen takia, että mies taitaa olla parasta mitä IFK-taustaisista pelaajista on tällä hetkellä esittää. IFK-ikoniksi miestä nyt tuskin kukaan väittää.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
No Tikiä en ihan junnuajoista ole seurannut, mutta en minä/kaverit kovin janari iässä ole.

Kyllä Tikkanen on kyllä niin IFK kuin olla voi, jos unohtaa tuon 2000-luvun Jokeri- visiitin. Vaikka Tiki on hokimies kaikin puolin niin ei ehkä aina ajettele niin terävästi joka hommaa.

Tottakai pelaajien taustat kannattaa pitää mielessä, mutta minulla sillä ei ole mitään väli oikeastaan. Kurri on yksi suurimpia suosikkejani vaikka on pellehattu jne.

Et sinä nyt kovin tosissaan voi väittää etteikö myös IFK:sta olisi maailmalle lähtenyt kovia pelimiehiä esim Hagmania jne.

Jos nyt tässä pysyttäs ketjun aihepiirissä niin ei tule offtopiccia niin hitosti.
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Aito hesalainen puhuu, nyt kaikki kuulolla.


Nii mitä nyt 20v enemmän tai vähemmän siellä. Joskus esikouluiässä sinne jo tullut, välillä tullut seilattua takaisin itäänkin.

Turhaan itket, kun olen vanhempi kuin monet näistä Jokerien fanikokelaista, esim flintit/ikijokerit/weszq ja nämä.
 

Happis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, Liverpool FC
Ooh, suorastaan stadilainen siis. Rispektit.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Ooh, suorastaan stadilainen siis. Rispektit.

Stadilaiseksi en ole ikinä itseäni sanonutkaan. Mutta en ole mikään luokkaa opiskelemaan tänne tullut jne. IFK:ta on tullut kauan fanitettua ja monet illat Nordiksella istuttua, joten fanikokelaat voi olla hiljaa. Fanien kanssa voi jatkaa keskusteluja.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uuh... Vanhempia kun muut ja vielä Stadilaisia.
Kyllä nyt on ihmisluokkien aatelit liikkeellä.

---

Tomen paluu on kyllä paras uutinen koko kesänä. Vaikka tulisi ilmoitus, että Leino pelaa meillä ensi kauden, on tämä silti paljon parempi.
Jotkut ei voi mielipidettä käsittää, mutta jotkut ymmärtävät täysin.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
On tämä niin hauskaa.

Mitäs tänne fanikokelaiden puolelle kuuluu, eihän täällä oikeita Jokeri faneja nykyään niin paljoa näy. Aika paljon näitä ultras höpöhöpö teinejä jotka pikku kaljoissa/pössyssä hajottavat paikkoja, no tulee ainakin jotain äksöniä, kun kotihalli on teillä aina tyhjä. Ymmärtäähän sen sitten.
 
Viimeksi muokattu:

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Sulle nyt nauretaan jälleen kerran niin pahasti että kannattaa jo kaivaa se slangi-sanakirja esille.

Minua taas naurattaa tuo teidän paska joukkue. Pikkutakissa istutaan katsomossa ja lyödään käsiä yhteen kun maali tulee. Häviön tulleen lähdetään nopeasti menemään siinä missä Nordiksella lauletaan "Ei muuta oo" IIIIÄÄÄÄFKOOO.

Fanit on joko a) Nuoria huonotapaisia jannuja
b) satunnaiskatsojia jotka syö jotain pitsaslizea puvuntakki päällä
 

enigma

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuusKi, Nikerit
Sulle nyt nauretaan jälleen kerran niin pahasti että kannattaa jo kaivaa se slangi-sanakirja esille.

Komppaan. En oikeasti edes uskonut, että jatkoajassa voi olla kirjoittaja, joka ei tunne kyseistä käsitettä. Sen verran sitä on kuitenkin täällä viljelty.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Minua taas naurattaa tuo teidän paska joukkue. Pikkutakissa istutaan katsomossa ja lyödään käsiä yhteen kun maali tulee. Häviön tulleen lähdetään nopeasti menemään siinä missä Nordiksella lauletaan "Ei muuta oo" IIIIÄÄÄÄFKOOO.

Nyt se korkki kiinni jo. :D
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Snaipperin provot alkaa olla sillä tasolla, että vois mun puolesta vaikka painua himaansa, jotta me paikkoja hajottavat fanikokelaat (melko nokkelaa muuten) päästään jatkamaan keskustelua yhdestä tämän hetken Jokereiden hienoimmista pelaajista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös