Toivotko Jokereiden menestystä KHL:ssä?

  • 10 163
  • 56

Toivotko Jokereille menestystä KHL:ssä?

  • Olen Jokerit-fani

    Ääniä: 50 18,3%
  • Toivon Jokereille menestystä

    Ääniä: 88 32,2%
  • Minulla on muu suosikkiseura KHL:ssa jota kannatan.

    Ääniä: 2 0,7%
  • En ole koskaan toivonut Jokereille menestystä, enkä toivo nytkään.

    Ääniä: 78 28,6%
  • Seuraan neutraalisti Jokereiden otteita, enkä tule asettumaan kummallekkaan puolelle.

    Ääniä: 46 16,8%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 9 3,3%

  • Äänestäjiä
    273

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Toivon Jokereille menestystä, oli se hyvää tai huonoa, aivan sama.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minua ei oikeastaan kiinnosta koko KHL muuten kuin ilmiönä, joten urheilullisessa mielessä minulle on myös loppujen lopuksi ihan sama miten venäläisomisteinen Jokerit siellä pärjää. Pieni (tai oikeastaan viime aikoina aika suureksi kasvanut) venäjä-vastenmielisyys sisälläni kuitenkin ehkä toivoo mieluummin täydellistä mahalaskua kuin menestystä tälle projektille.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse toivon koko KHL:n leviämisen loppumista, kuten toivon muidenkin Venäjän aggressioiden loppumista - olivat ne sotilaallisia tai taloudellispropagandistisia kuten KHL. Jo se, että tuo mielikuvan levittäminen Venäjästä jääkiekon varjolla hyväksytään joissain piireissä, on huolestuttavaa.

Se miten Jokerit sarjassa pärjää on ihan yks lysti. Kuten Ukrainan konflikti, myös KHL kiinnostaa samalla perverssillä tavalla, mutta yksittäisistä propagandavetureista ei ole väliä.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aina, kun suomalainen joukkue on mukana olen sen puolella. Simppeliä. Jos jossain vaiheessa Kärpät voi tulla KHL:aan, niin kohde tietysti vaihtuu!
 

Leijona

Jäsen
Aina, kun suomalainen joukkue on mukana olen sen puolella. Simppeliä. Jos jossain vaiheessa Kärpät voi tulla KHL:aan, niin kohde tietysti vaihtuu!

Tähän vahva sama. Suomalaisen puolella ollaan aina, loppuun asti. Kyllä minä ainakin itse näen KHL-Jokerit kotimaisen kiekon vientituotteena, jonka menestyksestä voi koko Suomi (kyllä) ihan aidosti iloita.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jokereiden fanit ovat ihan asiallista porukkaa ainakin sen perusteella, mitä täällä Jatkiksessa on tullut heidän viestejään luettua, mutta en silti toivo yhtään menestystä Jokereille. Kuten en ole aiemminkaan. Tekeekö se minusta huonon suomalaisen?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aina, kun suomalainen joukkue on mukana olen sen puolella. Simppeliä. Jos jossain vaiheessa Kärpät voi tulla KHL:aan, niin kohde tietysti vaihtuu!

Sitten se voisikin olla vähän eri asia jos joukkue olisi ihan selkeästi suomalainen. Mutta Jokereista ei tällä hetkellä tule ainakaan minulle sellainen olo että kyseessä olisi suomalainen seura, olkoonkin että joukkueesta saivat yllättävänkin suomalaispitoisen.
 

JakeTheGreat

Jäsen
Suosikkijoukkue
YNWA
Enimmäkseen menestystä toivon. Mutta vihasuhde on edelleen tallella, samassa liigassa olisi edelleen pahin vihollinen. Tässä tapauksessa kuitenkin hyväksyisin pärjäämisen KHL:ssä ja pystyisin nauttimaan siitä. Mestaruus on kuitenkin utopiaa ja tulee aina olemaankin Jokereille.

Jake
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Tekeekö se minusta huonon suomalaisen?

Ei. Mielestäni niin kauan kun kyse ei ole maajoukkueesta, on tyystin ymmärrettävää olla puoltamatta suomalaista vaihtoehtoa urheilussa. Ei mielestäni esimerkiksi Kimi Räikkösen fani tarvitse olla vain sen takia, että mies puhuu oletettavasti suomea ja omaa Suomen passin. Samoin ymmärrän tyystin sen, että esimerkiksi Barcan fani kannusti Stadikalla (kai se siellä pelattiin?) omiaan Klubin sijaan.

Toki ymmärrän myös sen pointin, että tietyillä henkilöillä suomalaisuus on itsessään varsin ratkaiseva tekijä. Hyvä pointti tämäkin ja perusteltavissa vieläpä. Tietty tuttuus kiinnostaa usein ja esimerkiksi itselleni HIFK ei juuri tämän takia ole mikään punainen vaate tai vihan kohde. Rakas kilpailija se toki vieläkin tavallaan on, mutta tuohon on helppo suhtautua ymmärtäväisesti ja tietyissä tilanteissa jopa puolustella seuraa.

Urheilu on loppujen lopuksi kuitenkin elämysbisnestä. Tässä tunteilla on sen verran suuri vaikutus, että suosikkijoukkueen tai antipatioiden takia ei mielestäni ole syytä laittaa ketään mihinkään lokeroon. Sä et diggaa Jokereita ja se on ihan fine. Ei se tee susta huonoa ihmistä, suomalaista tai mitään vastaavaa. Kuten ei diggaaminen tekisi sua myöskään yhtään paremmaksi henkilöksi tai suomalaiseksi.
 
Taitaa olla parempi ensin hieman odotella ja seurata, mihin suuntaa Jokereiden tie vie. Suomi on vapaa maa ja jokainen joka noudattaa lakia eikä sorra pienempiä ja heikompia, on oikeutettu kokeilemaan siipiensä kestävyyttä. Rahanpesu, ulkomaisten peliyhtiöiden sponsorointi yms. asiat ovat sitten viranomaisasioita ja ne kulkevat omia latujaan. Suht neutraali on kantani tässä vaiheessa ja jos se päivä koittaa että Jokereiden toiminnasta on hyötyä pikkuiselle Suomellekin niin se olisi kyllä hyvä asia. Rahahan ei omistajilta lopu toisin kuin Hjallikselta, joten siihen ei homma tule kaatumaan.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Minulle Jokereiden menestys tai menestymättömyys KHL:ssä on se ja sama. Minulla kuitenkin on läheisiä, jotka kannattavat tuota pellelaumaa ja näille läheisille soisin mielelläni menestystä. Itse en pysty Jokereille menestystä toivomaan, joten vaikeeta on. Siksi vastaus jotain muuta, ja se jotain muuta on läheisille hyvä boogie.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Mielestäni kannattaisi jo miettiä uutta äänestystä: pitäisikö Jokereiden boikotoida KHL:ää?

Venäjän käytös on jo sen verran anteeksiantamatonta, että tätäkin pitää miettiä ja siitä pitää voida keskustella.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mikä Jokerit?



En ole koskaan toivonut Jokereille menestystä, enkä toivo nytkään.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Sitten se voisikin olla vähän eri asia jos joukkue olisi ihan selkeästi suomalainen. Mutta Jokereista ei tällä hetkellä tule ainakaan minulle sellainen olo että kyseessä olisi suomalainen seura, olkoonkin että joukkueesta saivat yllättävänkin suomalaispitoisen.

Tarkoitatko nyt Jokereiden pelaajistossa olevia seitsemää ulkomaalaista, vai sitä, että 49% omistuksesta on (Suomalais-) venäläisillä omistajilla? Jos kyse on omistuksesta, niin tuon ymmärtää jotenkin, mutta ei tuo nyt juuri sen ulkomaalaispainotteisempi miehistö ole, verrattuna liigaseuroihin. Esimerkiksi Kärpillä ja SaiPalla on sen samaiset seitsemän ulkkaria ja TPS:llä kuusi. Toki monella seuralla on lähes suomalaiset joukkueet, mutta arviolta jossakin neljän ja viiden ulkkarin välillä liikkuu liigankin keskiarvo tällä hetkellä. Ja varmaan tulee määrät lisääntymään taas ennen siirtorajan umpeutumista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tarkoitatko nyt Jokereiden pelaajistossa olevia seitsemää ulkomaalaista, vai sitä, että 49% omistuksesta on (Suomalais-) venäläisillä omistajilla? Jos kyse on omistuksesta, niin tuon ymmärtää jotenkin,

Kuten sanoin niin joukkue on yllättävänkin suomalainen koska odotin että olisivat joutuneet kasaamaan todellisen muukalaislegioonan KHL:ään, joten tuo kommenttini koski ihan pelkästään omistusta. Olkoon minun ennakkoluulojani/ahdasmielisyyttäni mutta minä en oikein vaan osaa näitä Herra Putlerin kavereita suomalaiseksi lukea. Mutta ehkä kyseessä enemmänkin minun henkilökohtainen ongelmani.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Kuten sanoin niin joukkue on yllättävänkin suomalainen koska odotin että olisivat joutuneet kasaamaan todellisen muukalaislegioonan KHL:ään, joten tuo kommenttini koski ihan pelkästään omistusta. Olkoon minun ennakkoluulojani/ahdasmielisyyttäni mutta minä en oikein vaan osaa näitä Herra Putlerin kavereita suomalaiseksi lukea. Mutta ehkä kyseessä enemmänkin minun henkilökohtainen ongelmani.

Asia vilpitön. Etkä kyllä ole ainoa, jolle kyseiset herrat aiheuttaa ristiriitaisia / negatiivisia tunteita. Itsekin uskon, että tuovat paljon hyvää Jokereille, näytöt Pietarissa puhuvat puolestaan. Mutta toisaalta on sitten tämä "Putinin kaverit" - puoli. Vaikea heitä tosiaan on myöskään suomalaisiksi mieltää, vaikka kansalaisuus ja paljon kytköksiä tänne löytyykin, siinä olet aivan oikeassa.
 

PJPT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, SaPKo & Latvija
Jokerit oli joskus 90-luvun loppupuolella niin kova kilpailija Tepsille, että heitä ”piti” vihata. Edellisen kerran Jokerit aiheuttivat jonkinlaisia voimakkaita tunteita kun he ostivat kerralla nuoren Metropolitin ja Peltosen tasoiset pelaajat. Tuosta on kuitenkin jo niin pitkä aika, että heille on vaikeaa toivoa mitään pahaa.


KHL:ssä pelaa paljon Euroopan mittakaavassa laadukkaita joukkueita (osa legendaarisia ja osa tyhjästä rahalla kasattuja) ja otteluita onkin mukava katsella aina välillä. TPS kiinnostaa tietysti minua eniten, heidän matseja pystyy katselemaan viikosta toiseen ”tunteella” pelin tapahtumista riippumatta. Kun haluan katsella jotain muuta kuin Tepsin otteluja, niin KHL on hyvä vaihtoehto. Tulenkin seuraamaan Jokereiden pelejä neutraalina katsojana. Parasta noissa matseissa tulee olemaan ymmärrettävä selostus ja se, että Jokereiden myötä KHL voi saada lisää Venäjän ulkopuolisia joukkueita. Toisaalta sarjan joukkuemäärä alkaa olemaan aika ”tapissa”. Heikoimpia venäläisjoukkueita pitäisikin mielestäni karsia, jos uusia ollaan perustamassa esimerkiksi Norjaan, Italiaan tai Keski-Eurooppaan. Kevään finalistin poistuminen on tietysti ikävä asia, mutta on myös ihan hyvä etteivät Togliatti ja Jokerit tule sarjaan puhtaasti ylimääräisinä joukkueina. Vaikka olenkin neutraali, niin suomalaisten yleisen mielenkiinnon pysymisen kannalta olisi hyvä jos Jokerit pärjäisi. Onkin hienoa että he ovat kasanneet hyvän joukkueen jo ensimmäiselle kaudelle, enkä näkisi yhtään utopistisena esim. paikkaa toisella pudotuspelikierroksella.


Jokereiden siirrossa voi olla myös se hyvä puoli, että lajia hieman satunnaisemmin seuraavat voivat aktivoitua edes jonkin verran. Monet etelässä asuvat ystäväni tietävät TPS-faniuteni, en ole kuitenkaan saanut heiltä viime vuosina liian montaa kutsua Liiga peleihin. KHL-siirron uutisoinnin jälkeen on kuitenkin tullut jo monia enemmän ja vähemmän vakavia tunnusteluja. Tämä on mielestäni ymmärrettävää esimerkiksi ihmisten keskuudessa, jotka seuraavat vain maajoukkuetta ja NHL:ää. Yllättävän moni satunnaisseuraaja on erkaantunut 2010-luvun Liigasta. Samalla kun NHL:n seuraaminen on muuttunut uskomattoman helpoksi (kaikki pelit näkyvät netistä ja kikkailemalla jopa jälkikäteen), niin Liigaa ei tule enää ilmaiseksi jokaisena sunnuntaina ja joukkueista löytyy 1-5 kappaletta kansainvälisiä pelaajia. Tuohon peilaten satunnaiskatsojan on helppo lähteä Jokereiden kelkkaan. He ovat kuitenkin pystynyt kasaamaan ihan eri kaliiberin nipun viime vuosien Suomessa nähtyihin nähden (maalivahdit poislukien). Sekään ei ole huono asia, että vastustajista löytyy vähintään muutamia tuttuja huippupelaajia. Suomessa tullaan torstaista eteenpäin näkemään viikoittain niinkin hyviä miehiä kuin Hossa, Sobotka, Salak, Kostitsynit, Cervenka, Mårtensson, Cheechoo, Szczechura, Dallman + suuri määrä suomalaisia, venäläisiä ja Liigassa dominoineita ulkomaalaisia!


Tähdet eivät tietysti tee itsessään pelistä hyvää, mutta lätkä on yleensä juuri niin laadukasta kuin matsiin osallistuva huonompi joukkue. Peli on yleensä mukavaa katseltavaa, jos molemmilla joukkueilla on vähintään kolme ketjua pelaajia joilla on hyvät perusominaisuudet. Ei tarvitse kysyä osaako pelaaja luistella, syötellä, vastaanottaa taklauksia, laukoa suorasta luistelusta tai käsitellä kiekkoa/mailaa. Pelaamisesta tulee ”selkeää” kun nämä asiat tulevat selkärangasta. Suikkasta lainatakseni ”ei voi mennä 2 metrin syötöt 5 metriä ohi!”...
 
H

HHude93

Laitoin aiemmin "En ole koskaan toivonut Jokereille menestystä, enkä toivo nytkään."
Mutta täytyy sanoa että kyllä mä heille pelkkää hyvää toivon, en jokereita todellakaan aio seurata viasatilta tai mistään. Mutta onhan se hienoa että suomalaista osaamista viedään jokapäiväisessä kansainvälisessä sarjassa. Tsemppiä KHL:ään!
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Joku muu: Toivon Jokereille menestystä siinä mielessä että halli olisi täynnä jokaisessa ottelussa, en kuitenkaan toivo että voittaisivat mestaruutta, koska en tykkää Kurrin rakentamasta joukkueesta, mielestäni olisi voinut rakentaa paremman. Toivottavasti Kurri saa kenkää yhden kauden jälkeen ja joku viisampi rakentaa paremman joukkueen.

SM-liigaa en ole koskaan käynyt paikanpäällä katsomassa, enkä katso, Jokereiden pelejä aion kuitenkin käydä Helsingissä ollessani katsomassa ja kenties ainakin Pietarissa voisi käydä jos sattuu kalenterissa olemaan vapaata. Viasatilta taitaa tulla myös katsottua pelejä ennen oikean jääkiekon alkua ja silloin kun ei Valioliigaa samana päivänä pelata.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
En sano mitään, koska koko KHL on ihan perseestä. Ainoa kiinnostus lähinnä takavuosien Vityazin kovanaamoissa. Hippakiekko lentokentällä kiukuttelevien ns. "taiteilijoiden" kesken ei kiinnosta.
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Toivon Jokereille tietenkin menestymistä. Miksi en toivoisi. Hienoa että jollain jengillä oli rohkeutta lähteä liigasta, ehkä sen olisi voinut hienovaraisemmin tehdä, mutta who cares.. Lisäksi joukkueessa pelaa vastoin ennakko-odotuksia pari Suomalaista Euroopan kärkiäijää ja muita kiinnostavia pelaajia(Kapanen, Aaltonen, Väänänen, Omark, Harju, Hahl..)

Kyllä minä ainakin aion käydä todennäköisesti pari peliäkin seuraamassa paikan päällä, koska joukkue kiinnostaa ja Pasilan asemalta on vaivaton kulku Areenaan.
 

Kalzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Edmonton Oilers
Mulle ihan sama, mitä KHL:ssä tapahtuu, en seuraa ko. liigaa. En myöskään ole Jokeri-fani, niin en ala seuraamaan.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Toivon Jokereille tietenkin menestymistä. Miksi en toivoisi. Hienoa että jollain jengillä oli rohkeutta lähteä liigasta, ehkä sen olisi voinut hienovaraisemmin tehdä, mutta who cares...

En oikein usko että hienovaraisemmin toimimalla olisi koko siirto onnistunut. Lisäksi (ja siis ennenkaikkea) tarvittiin riittävän röyhkeä ja määrätietoinen henkilö (Harkimo) viemään homma läpi. En siis ota kantaa oliko koko siirto, saati Harkimon manööverit, mielekkäitä vai ei, mutta tuskin tuo olisi moneltakaan (lue: keltään) muulta onnistunut.

Jokereille toivon luonnollisesti hyvää ja toivon myös, että homma kääntyy koko suomalaisen kiekkoilun eduksi (tästä ei luonnollisestikaan kukaan voi vielä tietää varmaksi mitään).
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Mä toivon kaikkea hyvää. Jokerit ei ole enää JYPin vastustaja, niin en näe yhtään syytä miksi toivoisin heille negatiivista kautta. Pelaajarunko mielenkiintoinen ja mahkut on mennä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös