To 8.10-2009 Lukko - Blues

  • 22 779
  • 140

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Etkö sinä oikeasti näe teoilla mitään eroa keskenään? Siis ihan oikeasti.

Tottakai niissa on eroa, mutta molemmat sotivat hirvittavasti jaakiekon saantoja vastaan. Kiekotonta pelaajaa ei saa taklata, ei pelin ollessa kaynnissa eika pelin ollessa katkolla. Pahempi tuo on kuin joku sellainen tilanne jossa peli on juuri vihelletty poikki ja joku vie taklauksen loppuun. Tamahan oli ihan yhta typera teko kuin olisi ollut toisessa paassa ajelemassa Vehasta kun Morrison on yrittamassa maalintekoa toisessa paassa....taysin saantojen ulkopuolella, eika mitaan selitysta ole. Moni sanoo etta "tilanteet tulevat nopeasti" mutta tassa nyt ei ollut mistaan sellaisesta ainakaan kyse, Rajamaella on niin paljon tuossa aikaa. Ellei hanella ole sitten ihan hirvittavan paha hajataitto silmissa ja pakko pelata ilman piilolinsseja....siina tapauksessa voisi tietysti vaittaa etta usean metrin paassa olevaa Morrisonia yritti mutta osuikin Cookiin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Siis ihan oikeasti, taklaus pelaajaan kun peli on poikki tulee puskista, kuten myös taklaus kiekottomaan pelaajaan vaikka peli olisi käynnissä.

Vaikka pelaaja itse luistelisi suoraan luistelulinjalle?
Sarjataulukko on siitä hassu asia, että se tuntuu myös kautta vuosien muokkaavan sääntöjä. Tahattomat törmäykset itku-Raulin poikiin tuovat kolme matsia, mutta Ässien tusinaulkkarin saa yrittää tappaa kahdella matsilla.
Niihän se oli aikoinaan Jokereillakin, luistimilla saa potkia sanktioitta, jos sattuu olemaan Jokeri-ikoni.
 

Isorumailkeä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anonyymit kotikiusatut
Tahattomat törmäykset itku-Raulin poikiin tuovat kolme matsia, mutta Ässien tusinaulkkarin saa yrittää tappaa kahdella matsilla.
Saisiko pariin kohtaan pientä tarkennusta?

1. Missä on tapahtunut tahattomia törmäyksiä? Jos viittaat Mäntylän ja Rajamäen tapauksiin, niin molemmat on todettu tahallisiksi (tai ainakin vältettävissä olleiksi).
2. Kuka on itku-Rauli?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Saisiko pariin kohtaan pientä tarkennusta?

1. Missä on tapahtunut tahattomia törmäyksiä? Jos viittaat Mäntylän ja Rajamäen tapauksiin, niin molemmat on todettu tahallisiksi (tai ainakin vältettävissä olleiksi).
2. Kuka on itku-Rauli?

Suomi ja SM-liigahan on yhden totuuden maa. Eri mieltä olevat ovat väärässä ja heidän tulee vaieta.

No Uraman Rauli tietenkin. Kukas muu? Eikös Rauli ole naisen nimi? Raulihan on tunnettu itkupilli, joka jo Tapparassa paskoi housuunsa kun runkosarjan lopulla kentällä haettiin vähän asetelmia pudotuspelejä varten. Kyyneleet silmissä vaadittiin suurinpiirtein vastustajan pudottamista paria sarjaporrasta alemmas.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Vaikka pelaaja itse luistelisi suoraan luistelulinjalle?
Sarjataulukko on siitä hassu asia, että se tuntuu myös kautta vuosien muokkaavan sääntöjä. Tahattomat törmäykset itku-Raulin poikiin tuovat kolme matsia

Mista tahattomasta tormayksesta puhut? Me olemme keskustelleet Rajamaen torkeasta kiekottoman taklaamisesta, ei mistaan muusta tilanteesta missa on ehka tahattomasti tormailty.

Ja siita tilanteesta olisi tullut saman verran pelikieltoa, oli sarjataulukkosijoitukset miten pain tahansa. Kiekottoman taklaaminen kun on taysin kiellettya.
 

Isorumailkeä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anonyymit kotikiusatut
Suomi ja SM-liigahan on yhden totuuden maa. Eri mieltä olevat ovat väärässä ja heidän tulee vaieta.
Voi olla, mutta et vastaa kysymykseen. Eri mieltä saa luonnollisesti olla, mutta mustan puhuminen valkoiseksi on edelleen suhteellisen vaikeaa.
No Uraman Rauli tietenkin. Kukas muu? Eikös Rauli ole naisen nimi? Raulihan on tunnettu itkupilli, joka jo Tapparassa paskoi housuunsa kun runkosarjan lopulla kentällä haettiin vähän asetelmia pudotuspelejä varten. Kyyneleet silmissä vaadittiin suurinpiirtein vastustajan pudottamista paria sarjaporrasta alemmas.
Ja tämä liittyy Rauman Lukon valmentaja Rauli Uramaan miten? Puhumattakaan viimeksi pelatusta Lukko-Blues-ottelusta, jota tämä ketju koskee? Olet varmasti sen verran näppärä poika, että löydät Lukon päävalmentajan kommentit esimerkiksi tuosta Rajamäen "tahattomasta törmäyksestä" ja kerrot, missä välissä kyyneleet tulivat.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mista tahattomasta tormayksesta puhut? Me olemme keskustelleet Rajamaen torkeasta kiekottoman taklaamisesta, ei mistaan muusta tilanteesta missa on ehka tahattomasti tormailty.

Ja siita tilanteesta olisi tullut saman verran pelikieltoa, oli sarjataulukkosijoitukset miten pain tahansa. Kiekottoman taklaaminen kun on taysin kiellettya.

Niinpä. Lukkolaisten ja Muukkosten näkemys on totuus, vaikka Muukkosen pätevyys on raumalaistenkin silmissä mennyt aiemmissa tapauksissa. Minä vain olen eri mieltä tuon ja Mäntylän tapauksen tuomioista. Ymmärrän, että Raumalla nähdään asiat toisin. Minusta tuomioita korottaa se, että Lukko sattuu olemaan sarjajohtaja tällä hetkellä. Ässien halpisulkkarin jyrääminen on hyväksyttävämpää kuin Lukon miljoonamiesten. Minusta Cook itse luistelee tielle ja tulee jyrätyksi.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Kettu
Minusta Cook itse luistelee tielle ja tulee jyrätyksi.

Kyllä. Peli kun etenee tuossa tilanteessa vaihtoaition suunnasta jäähyboksille päin ja cook jostain sekavasta syystä luistelee täysin väärään suuntaan puolustuspäästä hyökkäyspäähän ja ei tajua katsoa ensin vasemmalle ja sitten oikealle ylittäessään rajamäen tien.
huh mitä aivopieruja, noinko kovasti se nyt siellä poronhoito alueella riepoo että teidän ulkkari torpattiin rumemmin kun meidän mutta meidän tilanteesta tulee isommat sanktiot... Soita muukkoselle ja hauku se pystyyn ni säästyy aika moni ihminen täällä noilta sun päättömiltä tarinoilta...
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
huh mitä aivopieruja, noinko kovasti se nyt siellä poronhoito alueella riepoo että teidän ulkkari torpattiin rumemmin kun meidän mutta meidän tilanteesta tulee isommat sanktiot... Soita muukkoselle ja hauku se pystyyn ni säästyy aika moni ihminen täällä noilta sun päättömiltä tarinoilta...

Asia-argumentit loppuivat tässä kohtaa? No kukin kommunikoi tasollaa. Kuten sanottua, yhden totuuden liiga ja yhden totuuden Suomi. Muukkonen on aina oikeassa, jopa siinä Kohnin rankomatta jääneessä polvitaklauksessa.
 
Siis ihan oikeasti, taklaus pelaajaan kun peli on poikki tulee puskista, kuten myös taklaus kiekottomaan pelaajaan vaikka peli olisi käynnissä.

Mutta sinä et näe eroja pelikatkolla tapahtuvaan taklaukseen ja pelin ollessa käynnissä tapahtuvaan kiekottomaan mieheen kohdistuvaan taklaukseen?

Vaikea tästä asiasta on keskustella jos et näe mitään eroja tekojen välillä. Inttämiseksi menee.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Sinäpä sen sanoit. Mihin muuten jäi ne Uraman itkukommentit Rajamäestä? Tässä niitä odotellut.

Olenko luvannut sellaisia? Rauli on minusta itku-Rauli ihan riippumatta viime viikon tapahtumista. Vai nollautuuko valmentajan kaikki aiemmat teot kun pääsee Lukkoon valmentamaan?
 

luimuri

Jäsen
Minä vain olen eri mieltä tuon ja Mäntylän tapauksen tuomioista. Ymmärrän, että Raumalla nähdään asiat toisin. Minusta tuomioita korottaa se, että Lukko sattuu olemaan sarjajohtaja tällä hetkellä. Ässien halpisulkkarin jyrääminen on hyväksyttävämpää kuin Lukon miljoonamiesten. Minusta Cook itse luistelee tielle ja tulee jyrätyksi.

Vai kumpikin tapahtuma oli puhdas,huh huh. Onneksi sä et oo päättämässä tuomioista, melko Lukko-vastainen on asenteesi.
Itku-Rauli, heh. Vielä voisit kertoa, että mistä ja miksi oot katkera? Onko yhtään olo, et oot tehnyt ittes naurunalaiseksi?
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Vai kumpikin tapahtuma oli puhdas,huh huh. Onneksi sä et oo päättämässä tuomioista, melko Lukko-vastainen on asenteesi.
Itku-Rauli, heh. Vielä voisit kertoa, että mistä ja miksi oot katkera? Onko yhtään olo, et oot tehnyt ittes naurunalaiseksi?

Uskomatonta kyllä joidenkin lukkofanien kyky lukea toisten kirjoituksista ihan jotain muuta kuin mitä niihin on kirjoitettu. Missä kohtaa nimimerkki msg väitti kumpaakin puhtaaksi?

Kuten msg sanoi, yksi totuus. Eri mieltä olevat leimataan välittömästi.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Missä kohtaa nimimerkki msg väitti kumpaakin puhtaaksi?

Minä vain olen eri mieltä tuon ja Mäntylän tapauksen tuomioista. Ymmärrän, että Raumalla nähdään asiat toisin. Minusta tuomioita korottaa se, että Lukko sattuu olemaan sarjajohtaja tällä hetkellä. Ässien halpisulkkarin jyrääminen on hyväksyttävämpää kuin Lukon miljoonamiesten. Minusta Cook itse luistelee tielle ja tulee jyrätyksi.

Ei han ehka niita puhtaaksi vaita, mutta selvasti pitaa niita mitattomina vahinkoina joista ei olisi pitanyt ihmeemmin rangaista.

Ehka tassa kohtaa se "yksi totuus" johtuu juuri siita etta msg itse kirjoitti nuo vaitteensa, ja ne on helppo tasta ketjusta tarkistaa. Hanen mielestaan siis tuomiot olivat ihan liikaa.

Toki tamakin asia selviaisi paremmin jos msg ei kiertelisi, vaan sanoisi ihan taysin suoraan miten rangaistusten olisi pitanyt menna naissa tilanteissa.

Ja tuosta itkusta "eri mielta olevat leimataan heti" tulee kylla mieleen yksi South Parkin jakso jossa NAMBLA:n jasenet puolustavat omaa nakemystaan ja mielipiteen vapauttaan. Jaakiekossa on saantonsa, ja onhan tuo Rajamaen taklaus nyt niin helvetin vaarin kuin vain voi olla, joten silla ei ole mitaan merkitysta onko jollain yksilolla sellainen mielipide etta pitaisi saada vaikka miekalla seivastaa kiekottomia pelaajia jos huvittaisi. Jotain jarkea naihin juttuihin sentaan kaivattaisiin. Itsekin kuulun niihin jotka ovat vakevasti puolustamassa ihmisten oikeutta esittaa mielipiteensa, vaikken itse olisi ollenkaan samaa mielta heidan kanssaan, mutta miten ihmeessa joku voi vaitella siita ettei nuo tuomiot olisi jaakiekon saantojen mukaisia? En puolustaisi msg:n mielipidetta silloinkaan jos han vaittaisi etta 1+1= 28
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös