Tietokonetta ostamassa

  • 336 520
  • 1 631

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
No hyvin hyvin perustasolla kyllä. Mutta jos vähänkin tekee toimistohommia rajumpaa duunia, niin kyllä silloin pitää olla mieluiten P4-tason prosessori. Kaikki sen alle tukahtuvat kovassa rasituksessa. Mielummin panostaa siihen prossaan hieman, muistia saa aina lisää.

HP:n takuut ovat jotain käsittämätöntä. En päässyt vieläkään selville, mikä takuu eräässä asiakkaan koneessa oli. Kone kävi 48 h sisällä Hollannissa korjauksessa ja homma toimi mainiosti. Acerin, Asuksen ja Fujitsun takuut ovat tässä suhteessa lähes naurettavia. Tosin Asuksella on nouto-palautustakuu vakiona, että se on hyvä homma. Toki jos pistetään paalua tiskiin, niin kyllä rahalla saa helvetin hyvät takuut ja ne toimivat.

HP:n heikkous on se, että kone maksaa nimenä jo jonkinverran. Halpamerkeillä ei ole tätä, mutta yrityksiä ei paljon kiinnosta mitä se maksaa, kunhan se on hintaan nähden laadukas ja tehokas. Muutamalle meidän asiakkaalle ei kannata edes mainita nimiä "acer" tai "fujitsu-siemens". Vetävät herneen lähes heti nenään, ovat aikaisemmin käyttäneet ja saaneet täyttä kuraa käsiinsä.

Mutta kuten sanoin edellisessä viestissä, käyttäjiä on niin monta kuin käyttötarkoitustakin.
Itse olen panostanut kotikoneeseen reilusti ja jos läppäriä tarvin, niin käytän rouvan T23:sta vuodelta 2001. Ainoa vika on, että tappihiiri lopettaa välillä yhteistyönsä. Muuten toimii kuin unelma. Kuinka monella on samalta vuodelta oleva läppäri käytössä ilman suurempia ongelmia? Niin arvelinkin.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
B1 kirjoitti:
Itse suosittelen asiakkaille useimmiten HP:n NX-sarjaa.
Tutustuin hieman tuohon HP:n tarjontaan ja tuosta NX-sarjasta pomppasi tällainen kappale esille (muistia ehkä lisäisin toisen kamman):
http://www.verkosta.fi/product_info...cts_id=7942&osCsid=5rarqkmms515lqinq4p8j1hd36

Tuosta NX6125 koneista valitsisin ehdottomasti kyseisen mallin, jossa näytön reso on 1400 * 1050. Muutenkin vaatimukset tuo täyttäisi aika näppärästi pysyen hyvin hintahaitarissa, jopa ekstraakin tulisi samalla (kuten bluetooth). Sinisestä tuutistahan tuskin kannattaa erikseen mitään ekstraa maksaa, kun sen saa USB laitteena alta parinkympin. Mutta jos tulee "kaupan päälle", niin hyvä vaan.

Olisiko jollain käyttökokemuksia? Onko hiljainen (kovon pyörimisnopeus näytti olevan 5400 rpm), kestääkö akku tuon 3,5 h peruskäyttöä, millainen näppis on käytössä jne?

P.S. Niin ja itselle tuo tasohiiri on just se mitä tarvitsen (tai sitten laitan erillisen hiiren kiinni kannettavaan). Nykyisessä työkoneessa tuo tappihiiri löytyy, mutta siihen en ole pariin vuoteen koskenut kuin kahdesti ja molemmilla kerroilla vahingossa. Makuasioita sanon ma...
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Fosse kirjoitti:
Tutustuin hieman tuohon HP:n tarjontaan ja tuosta NX-sarjasta pomppasi tällainen kappale esille (muistia ehkä lisäisin toisen kamman):
http://www.verkosta.fi/product_info...cts_id=7942&osCsid=5rarqkmms515lqinq4p8j1hd36


Vaikuttaa varsin hyvältä peliltä. Tossa on vielä XP Pro versio, ja mahdollisuus lontoonkielisyyteen. Se on påp.
Yks juttu on myös tärkeä läppärissä. Nimittäin se lämpeneminen. Jotkut koneet on semmosia, että ne savustaa munat tai polttavat ranteet kun kuumenevat liikaa. En kyllä usko et hp-tekis semmosta. Paremminkin ne pilipalivehkeet on varsinaisia helloja.
 

masaala

Jäsen
Karzan kirjoitti:
Yks juttu on myös tärkeä läppärissä. Nimittäin se lämpeneminen. Jotkut koneet on semmosia, että ne savustaa munat tai polttavat ranteet kun kuumenevat liikaa. En kyllä usko et hp-tekis semmosta. Paremminkin ne pilipalivehkeet on varsinaisia helloja.
Valitettavasti HP:n laitteet kuumenevat myös. Erikoista (verrattuna aiempiin kokemuksiin kannettavista) on se, että tuulettimesta tuleva ilma on todella kuumaa. Jos unohtaa jotain tuulettimen viereen, voi olla varma, että lämpenemistä on tapahtunut. Esim. aurinkolasit polttelivat käsissä oltuaan tuulettimen vieressä...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
masaala kirjoitti:
Valitettavasti HP:n laitteet kuumenevat myös.

Minulla on HP ja tämä todellakin kuumenee melkoisesti. Tiedä sitten onko tämä miten kuuma verrattuna mihinkin merkkiin.
 

Lexa

Jäsen
masaala kirjoitti:
Valitettavasti HP:n laitteet kuumenevat myös. Erikoista (verrattuna aiempiin kokemuksiin kannettavista) on se, että tuulettimesta tuleva ilma on todella kuumaa. Jos unohtaa jotain tuulettimen viereen, voi olla varma, että lämpenemistä on tapahtunut. Esim. aurinkolasit polttelivat käsissä oltuaan tuulettimen vieressä...

Kyllähän se niin on, että periaatteessa kaikki läppärit kuumenevat. Harvassa ovat ne mallit joita viitsii pidempää pitää sylissä. Tosin HP:n laitteet kuumenevat yleensä pohjasta ja poistoilma-aukon kohdalta, eivätkä niinkään ranteiden/näppäimistön kohdalta, joka nyppii ehkä kaikkein eniten. Kodinkoneliikkeissä voi käydä testailemassa kuinka lämpimiksi nuo etupanelit tietyissä koneissa käyvät jo pelkässä Idle-tilassa.

Itselläni on ollut 5kpl eri HP:n NC/NX/NW-sarjan mallia ja yhdessäkään mallissa ranteita/sormia ei ole tarvinnut grillata. Muutaman Fujitsu-Siemensin omistaneena voin todeta, että ero on kuin yöllä ja päivällä, vaikka koneiden sisällä olisi samanlaiset prosessorit, muistit ja näytönohjaimet.

Tosin jos ääreisverenkierto on heikkoa sormissa, niin tuo ranteen/sormien lämmitin lienee pelkkää bonusta.
 
Mullakin on mielessä siirtyminen pöytäkoneesta läppäriin. Olen harkinnut MacBookia, mutta tuntuvat kohtalaisen hintavilta..

Voisiko joka ynnätä MacBookin plussat ja miinukset?
 

P Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avoimen liigan karsinnat, Marcin Kolusz
HP kerää näköjään aika kivasti kehuja. Löytyykö laatua kautta linjan, vai onko halvimmat HP:t samalla tasolla kuin muitten valmistajien läppärit? On-Off (www.on-off.com/fi) myy Pavilion 5037-mallia hintaan 799. HP:n omien sivujen mukaan kone on osastolta "valmistus lopetettu", mutta haittaakohan tuo ollenkaan?
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itselläni on HP compaq nx9105, käyttö on lähinnä nettisurfailua. Laite on pari vuotta vanha ns. all-in-one perussetti tonnin hintaluokkaan. Ei ole moitteen sijaa, paitsi että on ehkä vähän iso (15,4 screeni) ja painava mutta sekään ei haittaa kun en tätä mihinkään kuskaa. Paljon puhuttu lämpeneminenkin on hallinnassa, johtuu ehkä juuri siitä että koppa on aika paksu joka luultavasti auttaa tässäkin.

EDIT: Piti vielä kirjoittaa että tässäkin on ihka oikeat mobile-tyypin rojut sisällä, pari vuotta sitten ainakin jotkin halpikset oli tehty osittain melkeinpä pöytäkoneiden osista. Ei taida enää olla sellaista ongelmaa.
 

bitnir

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Valioyksilö kirjoitti:
Mullakin on mielessä siirtyminen pöytäkoneesta läppäriin. Olen harkinnut MacBookia, mutta tuntuvat kohtalaisen hintavilta..

Voisiko joka ynnätä MacBookin plussat ja miinukset?

Melko perusteellinen arvostelu löytyy Ars Technicasta:
http://arstechnica.com/reviews/hardware/macbook.ars

Itse en tohdi sanoa mitään, kun itselläni on vanhemman vuosikerran PowerBook, josta ainoa todellinen syy nillittää on lievä alitehoisuus. MAcBookissa on Intelin Core Duo, joka poistaa tuon valituksen aiheen.

Parasta Macissa on toki se, että on automaattisesti parempaa väkeä kuin pimeydessä vaeltava Windows-kansa.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Valioyksilö kirjoitti:
Mullakin on mielessä siirtyminen pöytäkoneesta läppäriin. Olen harkinnut MacBookia, mutta tuntuvat kohtalaisen hintavilta..

Voisiko joka ynnätä MacBookin plussat ja miinukset?

Vasta reilun viikon olen 13.3" MacBookia käyttänyt mutta tässä nyt jotain:

+ pieni kokoinen, kulkee mukavasti mukana
+ tyylikäs ulkonäkö (tämä on tietenkin makukysymys)
+ voit ajaa halutessasi vaikka kolmea käyttistä (MacOS, Linux, Win XP) samalla koneella
+ kelvollinen akkukesto
+ MacOS on hyvä käyttis peruskäyttöön (surffailu, kirjoitus, kuvien käsittely) ja vaikka olisi elämänsä Windowsia käyttänyt niin aika nopeasti tähän tottuu
+ MacOS on ainakin toistaiseksi virusvapaa, ei tarvitse stressata virustutkista ja palomuureista

- kone lämpenee aika reilusti
- kaikkia softia ei saa MacOSille ja MacBook ei ole parhaimmillaan Windows käytössä
- näissä ensimmäisissä koneissa on joissakin ollut pieniä laatuongelmia, takuu kuitenkin tietysti toimii
- liitäntöjä ei kauheasti ole, esimerkiksi ulkoinen näyttö vaatii erillisen sovittimen

Hintakaan ei loppujen lopuksi ole kauhean paha jos vertaa muihin Core Duo koneisiin.

Paljon lisää juttua aiheesta osoitteessa www.hopeinenomena.net
 

Lincoln Steel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Kärpät
Itse omistan HP:n vehkeen. Ihan perusvehje postimyynnistä. Kerran jouduin kuitenkin värkkäilemään kaverin Acerilla ja järkytyin. HP:n jälkeen tuntui, kuin olisi ottanut jonkin lasten lelun käsiinsä. Hyvä että niitä näppäimiä uskalsi näppäillä ja kuoren olisi varmaan saanut halki, jos olisi hiukan voimallisemmin sormilla sitä painellut. Toki Acer sitten voittaa keveydessä sen minkä jämäkkyydessä häviää, mutta ei herättänyt kyllä minkäänlaista luottamusta se masiina. HP on kyllä erittäin jämäkkä ja tähän päälle uskaltaa nämä läskiset käsivarretkin laskea ilman pelkoa rusahduksista.
 

Lexa

Jäsen
P Giroux kirjoitti:
HP kerää näköjään aika kivasti kehuja. Löytyykö laatua kautta linjan, vai onko halvimmat HP:t samalla tasolla kuin muitten valmistajien läppärit? On-Off (www.on-off.com/fi) myy Pavilion 5037-mallia hintaan 799. HP:n omien sivujen mukaan kone on osastolta "valmistus lopetettu", mutta haittaakohan tuo ollenkaan?

Itse en lähtisi tuota "paviaani"-mallistoa ostamaan. Koneen runko on kohtuullisen jämäkkä, mutta näppäimistö on kamala. Lisäksi tämän sarjan kovalevyt ovat lähes poikkeuksetta 4200 rpm (lue hidas) ja joiden tuotannon soisi loppuvan kokonaan. Huomattavasti nopeammat 5400 rpm:n levyt ovat lähes saman hintaisia, mutta itsepintaisesti valmistajat näitä muinaisjäänteitä low-end koneisiin silti laittavat. Myöskään tämän malliston kestävyys ei minua ole vakuuttanut.

Näkisin, että jos on läppärin ostossa pienemmällä budjetilla liikkeellä, niin kannattaa tutustua käytettyihin ns. laatukannettaviin (IBM, HP/Compaq). Myöskin Fujitsu-Siemensin Lifebookit ja Acer Ferrarit kannattaa noteerata. Näissä on usein tehdastakuuta jäljellä ja väitän että 2v vanha high-end kone pyyhkii tämän päivän peruskoneella mattoa.

Jos kuitenkin haluaa uuden koneen edullisesti, niin itse tähyilisin Fujitsu-Siemensin koneita. Jos muovisen rungon ja ylipehmeän näppäimistön voi antaa anteeksi, eikä pieni ranteiden grillauskaan haittaa, niin tämä voi olla ok vaihtoehto. F-S:n koneet ovat edullisia ja mikä parasta niin ainakin Amiloissa on usein 3v takuu. Koneiden näytöt ovat hyviä ja itse kone sisältää hintaansa nähden päteviä komponentteja.

Halpis Acereita en lähtisi ostamaan, mutta saman valmistajan high-end koneet Ferrari/Travelmate (kalliimmat) ovat ymmärtääkseni erittäin päteviä laitteita.
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
B1 kirjoitti:
Työkaverilla oli Asuksen W3V, joka oli kaikessa yksinkertaisuudessaan loistava peli. 14,1" näyttö, kevyt, tehoa löytyi, eikä mitään turhaa. Sellaisen voisin itsekin ostaa. Tosin hinta lähti 1400 eurosta, että siitäkin sai kyllä maksaa..

Itse ostin tälläisen koneen maaliskuulla. Otin vielä muistipäivityksen kanssa, joten keskusmuistia oli tasan 1g. Kyseessä on kolmas läppäri, jonka omistan. Työmaalla on tullut käytettyä 3-4 eri kannettavaa.

Rehellisesti voin sanoa, ettei minulla ole koskaan ollut käsissä yhtä loistavaa kannettavaa. Aivan mahtava peli. Kaikki mitä tarvitaan, tehoa riittävästi, hyvä näyttö, pieni ja kevyt. Maksoi tosin muistipäivityksen kanssa 1600 euroa.

Kannatti maksaa. Suosittelen.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Pressiboxi kirjoitti:
Peruskannettava, joka kestää näppiksen takomista ammattimielessä ja päivittäistä siirtelyä myös. Onko suosituksia? Moni em. peleistä vaikuttaa kovin kevytrakenteisilta kovaan käyttöön, ts. hajoavat käsiin kuten meikäläisen nykyinen läppäri 3-4 vuoden hc-käytön jälkeen.

IBM:n kannettavia (nykyään Lenovo) voin ainakin itse suositella hc-käyttöön.

Ostin ThinkPad:n tyttöystävälle lahjaksi ja on se laadullisesti ihan eri tasolla kuin oma Fujitsu Siemens:ini, joka on melkoinen rimpula verrattuna tukevaa tekoa olevaan ThinkPad:iin.

Plussana lisäksi älyttömän hyvä tappi-ohjain ja omasta mielestäni hyvä näppäimistö. Kun oma Fujitsu menee vaihtoon, on seuraava merkki hyvin todennäköisesti Lenovo. Jos ei ihan tarkkaan tiedä millaista läppäriä on ostamassa, kannattaa melkein tehdä kierros kaupoissa, että saa rauhassa testailla näppäimistöä, käyttöä ja soveltuvuutta omaan tarpeeseen.
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Iceberg kirjoitti:
IBM:n kannettavia (nykyään Lenovo) voin ainakin itse suositella hc-käyttöön.

Jep. Postipoika pudotti juuuri uuden R60:seni minulle, jolla tämäkin viesti lähtee.

Edellinen FS Amilo oli kuin kapallinen mätiä perunoita verrattuna thinkpadiin. Näppäimistö on aivan hillittömän hyvä, hiirenä jumalaisen kätevä tappihiiri, kone ei polta munia ei ranteita, eikä huuda ja möykkää. Kerrassaan ihana masiina. Panisin.

Ainut mikä ihmetyttää, on XP:n asennusmedian puuttuminen. Mitäs sit, kun XP kaipaa uudelleenasennusta?
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Karzan kirjoitti:
Ainut mikä ihmetyttää, on XP:n asennusmedian puuttuminen. Mitäs sit, kun XP kaipaa uudelleenasennusta?
Nykyään moiset pitää useimmiten polttaa itse. Eli kovalevyllä on jossain piilossa oma osionsa Recovery -tunnuksella ja sieltä löytyy myös keinot polttaa recovery-cd.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Fosse kirjoitti:
Tutustuin hieman tuohon HP:n tarjontaan ja tuosta NX-sarjasta pomppasi tällainen kappale esille (muistia ehkä lisäisin toisen kamman):
http://www.verkosta.fi/product_info...cts_id=7942&osCsid=5rarqkmms515lqinq4p8j1hd36

Tuosta NX6125 koneista valitsisin ehdottomasti kyseisen mallin, jossa näytön reso on 1400 * 1050. Muutenkin vaatimukset tuo täyttäisi aika näppärästi pysyen hyvin hintahaitarissa, jopa ekstraakin tulisi samalla (kuten bluetooth). Sinisestä tuutistahan tuskin kannattaa erikseen mitään ekstraa maksaa, kun sen saa USB laitteena alta parinkympin. Mutta jos tulee "kaupan päälle", niin hyvä vaan.

Olisiko jollain käyttökokemuksia? Onko hiljainen (kovon pyörimisnopeus näytti olevan 5400 rpm), kestääkö akku tuon 3,5 h peruskäyttöä, millainen näppis on käytössä jne?
No ei perskele ole helppoa tuo kannettavan osto. Toista se oli pöytäkoneita ostaessa, ku löi tiskillä listan komponenteista ja nakkas ne sitten kämpille kasaan.... :(

Tuo HP nx -sarja vaikutti varsin mielenkiintoiselta ja tuo nx6125 lähtis siinä 1100-1150 €:lla. Tämä malli onkin kuulemma end-of-life vaiheessa jo eli myydään enään häntiä kyseisestä mallista. Vastaava uudempi malli on nx6325. Vertailin noita kahta mallia ja tuossa nx6125:ssa näyttää puuttuvan FSB-väylä kokonaan, muisti on perus DDR muistia. Kun taas nx6325:ssa on puolet vähemmän (512kt) L2 välimuistia, näytön resoluutio perus 1024*768, joten se onkin sitten poissuljettu vaihtoehto.

Oliskos niitä käyttökokemuksia tuosta nx6125:sta? Ja kuinka suuri merkitys tuolla FSB väylän puuttumisella on? Ja vieläkö löytyisi varteentotettavia vaihtoehtoja tuohon hintaluokkaan alta 1200 euroa (käytettävyys tärkein asia)?

Jos joltain toiselta mallilta löytyisi vastaavat speksit kuin tuossa nx6125:ssa, niin olisiko mielenkiintoista nähdä että onko hinta samaa luokkaa vai halvempi? Vaikeeta tuo vertailu ja välillä turhauttavaa ku aina johonkin tökkää...
 

Karzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uisge beatha
Ruutiveijari kirjoitti:
Nykyään moiset pitää useimmiten polttaa itse. Eli kovalevyllä on jossain piilossa oma osionsa Recovery -tunnuksella ja sieltä löytyy myös keinot polttaa recovery-cd.

Tästä kyllä ihan vitun suuri miinus Lenovolle. Koko kone on ympätty niin saatanan täyteen kaikkea paskasoftaa, että pelkästään tyhjäkäynnillä 512mb muisti on tapissa, kun vanha T23:seni omalla asennuksella tarvittavien softien kanssa pyöri alle 200 mb muistikulutuksella. Tiedän kyllä että 512mb on tänä päivänä liian vähän muistiksi, mutta melkoista perseilyä on laittaa paketti myyntii tietyllä softakonfiguraatiolla, kun jo esiasennetut softat vaativat muistipäivitystä.

Mistäs vitusta saan tuon XP:n asennuslevyni, että saan vetää sileäksi koko paskan ja myös partitioida levyni niinkuin huvittaa. Tällainen "anna me huolehdimme koneestasi"-toiminta on kyllä ihan täyttä paskaa.

Täytyypä huomenna soitella laitetukeen ja kitistä oikein urakalla.
 

Jamais Vu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kannettava mutsille

Eli äitini haluaisi nyt uuteen asuntoonsa välittömästi kannettavan tietokoneen, ja minut on tietenkin valtuutettu se hänelle etsimään.

Hän muuttaa Jyväskylään, joten suunnistin ensimmäiseksi Kampusdatan sivuille. Tässä listaa kannettavista:
http://www.kampusdata.fi/index.php?key=tietokoneet&subkey=pc-kannettavat

Ovatkos nämä ihan päteviä koneita? Ja jos ovat, voisiko joku kertoa mikä näistä kannattaisi valita, ja tässä vähän apuja:

-hinta ei niin tärkeä, kestävyys tärkeintä, koneen täytyy pysyä kunnossa, äitini ei sitä huoltoon tule kantamaan. Tietenkin, mitä halvempi, sitä parempi.
-muistia 1024, tämä tuntuisi olevan tärkeä juttu
-kovalevy voi olla kaikkea väliltä 60GB - 160Gb, mieluiten siinä 100n paikkeilla
-kone tulee suurimmaksi osaksi Internetissä pyörimiseen ja aivan normaaliin asiakirjojen kirjoittamiseen. Tosin, ku hän on poissa ja menen itse kyseiseen asuntoon välillä asustelemaan, tulee tehtyä vähän kaikkea yhtäaikaa, netti, musiikki etc etc. Puhetta on myös että ottaisin samaisen kannettavan mukaani lähtiessäni vaihtoon, joten tehojen tulee riittää myös omiin vaatimuksiini, eli koneen täytyy olla kohtuullisen hyvä
-muistikortinlukija, kameran muistikortin käyttämiseen(vai onkos tämä nykyään jo standardi)
-akun pitää olla suht koht hyvä
-DVD asema(tosin polttavaa ei tarvita, ellei nyt ole aikalailla samanhintainen)
-Modeemi, tarvitseekos minun tästä huolehtia...? eli tarvitsen vain kaiken tarvittavan jotta saan Netin toimimaan, Itse Internetyhteys on jo siirretty uuteen asuntoon
-mitäs muuta..... 15" näyttö varmaan ihan ok.
-ja jos vielä jotain toivehintaa saisi sanoa...noin 1000 - 1250 voisi olla ihan ok

Jos joku pystyisi pikaisesti antamaan pientä jelppiä, olisin enemmän kuin kiitollinen. Ja jos Kampusdatan koneet tuntuvat huonoilta, mikä tahansa Jyväskylässä sijaitseva paikka kelpaa kyllä.
 

jaheka

Jäsen
5102

Itse sain tänään Acer Aspire 5102 wlmi koneen. Mutta kerronpa pienen tarinan kuinka lopulta päädyin Aceriin enkä Fujitsu-Siemennesteeseen. Olin Aluksi ostamassa Fujitsu-Siemens Amilo M6450G-11:ta. Kone piti erikseen tilata maahantuojalta. Kun kone tuli niin se oli rikki, ei startannut ollenkaan. Samantien tilattiin toinen 6450G-11 ja se ei ladannut akkua kuin 6 minuuttia ja sitten lataaminen loppui. Sitten tilattiin Saksasta asti uusi akku ja sitä se latasi 40 prosentin verran. Sitten meni hermot ja päädyin Aceriin. Ja kaikenhuippuna tässä on se että Fujitsu-Siemens ei ota koneita ollenkaan takaisin eli mun olisi pitänyt heti laittaa kone huoltoon jos olisin ko. koneen ottanut. Tässä tapauksessa molemmat koneet jäivät firmaan jonka kanssa tein kauppoja. Eli tässä häviäjänä oli jälleenmyyjä. Ihmettelen miten maahantuoja ei ota vastuuta myymistään tuotteista, rikkinäästä paskaa vaan maailmalle. Itse oon aina pitänyt Fujitsua asiallisena merkkinä mutta tästä lähtien ei tarvi edes vilkaistakkaan ko. merkkiä.
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
Jamais Vu kirjoitti:
Jos joku pystyisi pikaisesti antamaan pientä jelppiä, olisin enemmän kuin kiitollinen. Ja jos Kampusdatan koneet tuntuvat huonoilta, mikä tahansa Jyväskylässä sijaitseva paikka kelpaa kyllä.

KampusDatan hinta/laatusuhde ei ole parhaimmasta päästä. Nyt tällä kylällä pidempään asuneena osaan jo kiertää paikan kaukaa. Osaavat nyhtää rahaa kyllä, jos konepaketin hinta on alhaalla(yleensä sekin korkea), niin rahaa otetaan jostain muusta.

Saman kadun varrella, 100m alempana on kaupunkin paras tietokonekauppa/huolto. VEO on ei ole tiloiltaan suuri, mutta asiantuntemus on kerrassaan huippuluokkaa. Palvelualttiutta löytyy ja myyjät todellakin tietävät mitä ovat myymässä. Hintataso huomattavasti Kampusdataa alhaisempi, varsinkin huoltojen, osien jne. suhteen, mutta myös itse koneiden. Tuolta olen itse viimeiset koneeni ostanut ja erittäin tyytyväinen olen ollut.

Toki muitankin hyviä tietokonekauppoja on, mutta KampusDataa en aivan ensimmäisten joukossa suosisi todellakaan.
 

Jamais Vu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Micco! kirjoitti:
Saman kadun varrella, 100m alempana on kaupunkin paras tietokonekauppa/huolto. VEO on ei ole tiloiltaan suuri, mutta asiantuntemus on kerrassaan huippuluokkaa. Palvelualttiutta löytyy ja myyjät todellakin tietävät mitä ovat myymässä. Hintataso huomattavasti Kampusdataa alhaisempi, varsinkin huoltojen, osien jne. suhteen, mutta myös itse koneiden. Tuolta olen itse viimeiset koneeni ostanut ja erittäin tyytyväinen olen ollut.
Kiitoksia, hyvä tietää. Taidanpa ottaa kyseiseen firmaan yhteyttä heti huomisaamuna.
 

Jamais Vu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Micco! kirjoitti:
Saman kadun varrella, 100m alempana on kaupunkin paras tietokonekauppa/huolto. VEO on ei ole tiloiltaan suuri, mutta asiantuntemus on kerrassaan huippuluokkaa. Palvelualttiutta löytyy ja myyjät todellakin tietävät mitä ovat myymässä.
Yup yup, äsken soittelin kyseiseen lafkaan ja palvelu ainakin pelasi. Tutuivat myös tietävän aikalailla mitä tarvitsen kun vähän noita yllämainittuja vaatimuksia kertoilin. Tarjousta kuulemma tulee sähköpostiin piakkoin, laittelen vaikka tänne nii saatte vähän kertoilla minkä ostaisin.
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jaheka kirjoitti:
kaikenhuippuna tässä on se että Fujitsu-Siemens ei ota koneita ollenkaan takaisin eli mun olisi pitänyt heti laittaa kone huoltoon jos olisin ko. koneen ottanut. Tässä tapauksessa molemmat koneet jäivät firmaan jonka kanssa tein kauppoja. Eli tässä häviäjänä oli jälleenmyyjä. Ihmettelen miten maahantuoja ei ota vastuuta myymistään tuotteista, rikkinäästä paskaa vaan maailmalle. Itse oon aina pitänyt Fujitsua asiallisena merkkinä mutta tästä lähtien ei tarvi edes vilkaistakkaan ko. merkkiä.
Onkohan F-S:llä tapahtunut suunnanmuutos? Entisaikoina F-S oli tunnettu siitä, että sieltä saivat kaikki uuden koneen, kun vain vähän ruikuttivat. Välillä niitä tosiaan jaeltiin ihan ilman mitään perusteita DOA-ajan jälkeenkin. Ainakin ennen F-S:lla oli DOA-aika kuluttajatuotteissa 14vrk ja pro-tuotteissa 3kk. Tänä aikana omasta mielestäni on täysin perusteltua vaatia uutta tuotetta tilalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös