Teemu Selänne – liikemies & some-vaikuttaja

  • 701 515
  • 3 544

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Koko IL:n jutun anatomia vaikuttaa melkoisen sekavalta. Kronologisesti siis näin:

1) Joku äärioikeistolainen "vaihtoehtomedia" tekee jutun lentopallomatsista ja kirjoittaa siinä sivussa täyttä paskaa. Kts. linkki alla.

2) Juttuun on tarttunut - ullattaen - Fox News

3) Jutussa on niin paljon paskaa, että jopa konservatiivinen, heikkolaatuisesta skandaalijournalismistaan tunnettu Daily Mail, oikaisee pahimpia paskapuhetta

4) Iltalehti tekee äärimmäisen sekavan, heikkolaatuisen ja harhaanjohtavan klikkihuorausjutun asiasta.

5) Teemu Teukkalainen tarttuu asiaan, koska koko sopassa on antiwoketti-somekommentaattorilla iskun paikka

6) Iltalehti itse joutuu korjailemaan ja oikomaan juttuan, jonka se klikkikiimoissaan laukoi eetteriin häthätään.


Vittu näin tää homma nykyään etenee. Huoh.

Katson edelleen, että suomalainen media uutisoinnissaan on luotettavaa. YLE, HS ja SK ovat minulla kärjessä, mutta ei IS ja IL ole epäluotettavia vaikka eivät samaan yllä kolmikon kanssa. Toivoisi tietenkin, että uutista julkaistaessa sen tausta tarkistetaan riittävän hyvin.

Ainakin minä kommentoin jatkossakin IL:n tai muiden mainittuja uutisia ja varauksella "jos on faktaa" mikäli siihen näen syytä. Selänteen ja muiden twiittaajien osalta toivon samaa.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Katson edelleen, että suomalainen media uutisoinnissaan on luotettavaa. YLE, HS ja SK ovat minulla kärjessä, mutta ei IS ja IL ole epäluotettavia vaikka eivät samaan yllä kolmikon kanssa. Toivoisi tietenkin, että uutista julkaistaessa sen tausta tarkistetaan riittävän hyvin.

Samaa mieltä suomalaisten iltapäivälehtien luotettavuudesta pääpiirteittäin, mutta niiden toimittajilla klikkikiima aiheuttaa toisinaan enemmän tai vähemmän pahoja hutilaukauksia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Samaa mieltä suomalaisten iltapäivälehtien luotettavuudesta pääpiirteittäin, mutta niiden toimittajilla klikkikiima aiheuttaa toisinaan enemmän tai vähemmän pahoja hutilaukauksia.

Olemme kuitenkin selvästä paremmassa tilanteessa kuin moni muu maa. Kansainväliset vertailut median luotettavuudesta kertovat sen, että vaikkapa Ruotsissa ei enää luoteta mediaan. Sikäläinen YLE eli SVT saattoi jäädä parin vuoden takaisessa vertailussa luokkaa 40 prosenttiin kun meillä YLE on luokkaa 80 prosenttia uutisten osalta. Ulkomuistista nämä.

Tämä vaatii töitä medialta, että luotettavuus säilyy. Koskee myös Iltalehteä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mutta eiväthän nuo Selänteen kommentit silti edes suoraan tuohon juttuun liittyneet, saivat vain sytykettä siitä.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Mutta eiväthän nuo Selänteen kommentit silti edes suoraan tuohon juttuun liittyneet, saivat vain sytykettä siitä.

Sinälläänhän olet ihan oikeassa. Itse asiahan on monimutkainen ja haasteellinen - siksi siitä soisi keskusteltavan asiapohjalta eikä perustuen minkäänlaisten valemedioiden juttuihin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jos on toimittaja ja niin saatanan tyhmä, että lainaa ilman jatkotarkastuksia Daily Mailia, niin sietäisi saada jonkun aasinhatun työpaikallaan seuraavaksi kuukaudeksi.

Jossain tavallisessa mediassa varmaankin, mutta tässähän on kyseessä paska-aviisi, joka on maksanut palkkaa Antero Eerolalle ja kaksi vuotta pitänyt itänaapurin paskavaltion kusipäädiktaattorin kuvaa ja nimeä päivittäin lööpissään.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Päteekö tämä myös niihin jotka mielestäsi ovat närkästyneet väärin Selänteen kommenteista?



Some on viime kädessä pelkkä väline ja sen syyttäminen kaikesta vain huomion siirtämistä muualle. Toki se välineenä tyhmentää usein keskustelua mutta viime kädessä ihmiset päättävät edelleen itse mitä kirjoittavat.

Se, mitä tässä opponoin on tämä keskustelukulttuuri missä joka ketjuun ratsastaa joku kertomaan miten taas on pahoitettu mieltä ja miten ikävää sellainen on. Esimerkiksi tässä tapauksessa ongelma ei olekaan Selänne vaan ne jotka loukkaantuvat. Ääliömäiset, homofobiset kommentit ovat siis ihan ok.

En minä ainakaan niin sanonut että he olisivat tyhmempiä tai sivistymättömiä.

Sulla on vähän laput silmillä kun luet ja teet virhetulkintoja. Olen tainnut myös sanoa mielipiteeni Selänteen kirjoituksesta ja se ei ollut se että olisi ok.
 

Pekkis

Jäsen
Kollektiivisesti katsoen Selänteen huomioarvo on niin suuri että vaikea on jättää huomiotta. Siksi hänen sanomisillaan ja tavalla käydä keskustelua on väistämättä suuri merkitys.
Kumpaakaan jäljellä olevista ehdokkaista en ensimmäisellä kierroksella äänestänyt, ja päätin jo olla toisella kierroksella äänestämättä. Mutta Selänteen kommenttien jälkeen tulen varmasti raahautumaan uurnille.

Tiedä onko tällä minun henkilökohtaisella päätökselläni nyt niin suurta merkitystä, mutta päätös kuitenkin.

Kiitos Teemu, sori Alex.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Hönö. Eikä siinä kauheasti pahaa, hyvin yleistä. Ja oli erikoisalallaan loistavan hieno taituri, tuotti valtavasti nautintoa meille viihdeteollisuuden kuluttajille - epäilemättä on homofobinen ja mitä kaikkea tyhmää sitä onkaan, mutta ei ole pahantahtoinen ihminen.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Hönö. Eikä siinä kauheasti pahaa, hyvin yleistä. Ja oli erikoisalallaan loistavan hieno taituri, tuotti valtavasti nautintoa meille viihdeteollisuuden kuluttajille - epäilemättä on homofobinen ja mitä kaikkea tyhmää sitä onkaan, mutta ei ole pahantahtoinen ihminen.
Toisaalta ihminen voi olla pahantahtoinen ihan myös tyhmyyttään. Eihän esim. homofobiassa ole mitään hyvää ja hyväntahtoista, oli kyseessä sitten tyhmyys, uskonto tai mikä tahansa muu syy. Itse asiassa tällainen pahantahtoisuus ja tyhmyys kulkevat oikeastaan käsi kädessä, koska moni paha asia juontaa juurensa tietämättömyyteen ja tyhmyyteen.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs



Selännekin on nyt siirtymässä ilmeisesti podcastien maailmaan vakituisemmin, kun ensimmäinen jakso Perälän kanssa tehdystä omasta showsta on ulkona. En tiedä ovatko tehneet jo aiemmin jotain tämän tyylistä.

Vielä en ole ehtinyt kuuntelemaan, mutta ainakin thumbnailin perusteella näyttäisi siltä että politiikasta tullaan puhumaan. Jos Teemu haluaa sitä välttämättä tehdä, luulisi sen sujuvamman paremmin näin mikin edessä ja Perälän kaltaisen rauhoittavan tekijän seurassa Twitterissä vaahtoamisen ja onnettoman ulosannin myötä.

Kommentointimahdollisuus on syystä tai toisesta otettu pois jo ekan jakson kohdalla.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tuossa podcastissa Teemu puhuu politiikasta ainakin ihan, kuin kuka tahansa kadunmies. Ei saa ollenkaan kuvaa semmoisesta torvelosta, josta ketjussa on puhuttu.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Tuossa podcastissa Teemu puhuu politiikasta ainakin ihan, kuin kuka tahansa kadunmies. Ei saa ollenkaan kuvaa semmoisesta torvelosta, josta ketjussa on puhuttu.

Itsellä kuva semipersu Selänteestä ei kyllä muuttunut yhtään paremmaksi tuon podcastin myötä ja tuntuu molemmilla pojilla olevan täysin hukassa esim. softpowerin käsite. Toisaalta enemmänhän tuossa toi toinen tyyppi on äänessä ja hänhän tuo paljon enemmän omia mielipiteitään esiin ja Teemu tuntuu sitten lähinnä vain myötäilee keskustussa mukana.

Meinaa eikös se ollu toi toinen tyyppi, joka tarjoili mielipiteenään, että kunhan olet vaan elämässäsi treenannu tarpeeksi kovaa ja uhrannu "tavallisesta elämästä", niin sitten pitäisi olla jonkinlainen moraalinen vapaalippu rahastaa diktaattoreilla ja muilla massipäälliköillä. Eikä ilmeisesti kenenkään sovi tulla sitten arvostelemaan, ellei itse ole treenannu ja uhrannu vähintään yhtä paljon.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Meinaa eikös se ollu toi toinen tyyppi, joka tarjoili mielipiteenään, että kunhan olet vaan elämässäsi treenannu tarpeeksi kovaa ja uhrannu "tavallisesta elämästä", niin sitten pitäisi olla jonkinlainen moraalinen vapaalippu rahastaa diktaattoreilla ja muilla massipäälliköillä. Eikä ilmeisesti kenenkään sovi tulla sitten arvostelemaan, ellei itse ole treenannu ja uhrannu vähintään yhtä paljon.
Kuulostaa just sellaiselta keskustelulta, minkä kuunteluun haluaisin tuhlata vähäisen vapaa-aikani.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mitähän mieltä Teemu on kotimaatansa jakavasta aborttioikeudesta?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Mitähän mieltä Teemu on kotimaatansa jakavasta aborttioikeudesta?

Lisäksi voisimme kaivata Teemun mielipidettä tämän uuden Podcast-partnerinsa Juha Perälän ja tämän puolison väliseen ikäeroon?
 

Schadowan

Jäsen
Mun kävi vähä sääliksi Perälä tossa. Selkeesti kovalla draivilla yritettiin rakentaa jotain keskustelemisen aihetta (ilman sen kummempaa suunnitelmaa tai rakennetta) ja en tiedä menikö jännityksen piikkiin vai mitä, mutta aika hukassa tossa oltiin. Perälä aloitti puheenvuorot saudeista, presidenttiasioista jne, mutta oikeastaan mitään ei loppujen lopuksi uskaltanut sanoa. Käänteli ja väänteli asioita, ja lopputulos oli täysin ympäripyöreä. Lieneekö Selänteen presens sitten vaikuttanut vai onko vaan sitten ihmisenä sellanen, ettei halua suututtaa ketään.

Selänteellä taas vahvat näkemykset asioista ja olisikin mielenkiintoisempaa, jos näitä mielipiteitä vähän haastettaisiin - ja vielä sellaisen henkilön toimesta, jolla on ymmärrystä/kompetenssia/uskallusta. Mutta sitä tuskin on tämän podcastin tiimoilta odotettavissa.
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Mun kävi vähä sääliksi Perälä tossa. Selkeesti kovalla draivilla yritettiin rakentaa jotain keskustelemisen aihetta (ilman sen kummempaa suunnitelmaa tai rakennetta) ja en tiedä menikö jännityksen piikkiin vai mitä, mutta aika hukassa tossa oltiin. Perälä aloitti puheenvuorot saudeista, presidenttiasioista jne, mutta oikeastaan mitään ei loppujen lopuksi uskaltanut sanoa. Käänteli ja väänteli asioita, ja lopputulos oli täysin ympäripyöreä. Lieneekö Selänteen presens sitten vaikuttanut vai onko vaan sitten ihmisenä sellanen, ettei halua suututtaa ketään.

Selänteellä taas vahvat näkemykset asioista ja olisikin mielenkiintoisempaa, jos näitä mielipiteitä vähän haastettaisiin - ja vielä sellaisen henkilön toimesta, jolla on ymmärrystä/kompetenssia/uskallusta. Mutta sitä tuskin on tämän podcastin tiimoilta odotettavissa.
En ole tuota podcastia kuunnellut, mutta Perälästä on jäänyt iselle kuva sellaisena provokaattorina/hostina, joka myötäilee vierasta ja saa sillä tavalla sellaista kontenttia mitä haluaa. Eli esimerkiksi voisi kuvitella heittelevän Selänteelle rapalaa woke-kulttuurista ja transihmisistä ja perään myötäilee "joo on se melkoista" - tyyppisillä kommenteilla.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Turha kai tuosta on enempää keskustella, kun Teemu kerran haluaisi Hjalliksen valtiovarainmisisteriksi. Mä en luovuttaisi edes tonnia Harkimon hallintaan. Ainoa missä Hjallis on hyvä on se, että osaa aina irtautua bisneksistä ajoissa ja laskut sekä sotkut jäävät sitten muiden harteille, eikä tuotakaan voi pitää minään suosituksena yhtään mihinkään. Yhden miehen eduskuntaryhmä on Hjalliksen maksimi politiikassa, koska ennemmin tai myöhemmin riitautuu kuitenkin kaikkien kanssa.
 

shells

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Naurahdin eilistä Korporaatiota kuunnellessa, kun Harri Moisio esitti seuraavan kysymyksen:

"Miten entinen jääkiekkoilija, nykyään homofoobikkona pätevöitynyt Selänne on ottanut vaalituloksen vastaan?"
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Selänteellä taas vahvat näkemykset asioista ja olisikin mielenkiintoisempaa, jos näitä mielipiteitä vähän haastettaisiin - ja vielä sellaisen henkilön toimesta, jolla on ymmärrystä/kompetenssia/uskallusta. Mutta sitä tuskin on tämän podcastin tiimoilta odotettavissa.

Luulen vähän että Kus/K8si ei lähde tällaisiin projekteihin jos ei vastapuoli ole allekirjoittanut laillisesti sitovaa sopimusta jossa sitoutuu lipittämään T€€mun pyllyreikää puhtaaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös