Tatuoinnit

  • 255 608
  • 813

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Joko tatuointi vituttaa?

Kaverini otti joskus viime vuosituhannen lopussa selkäänsä tuollaisen koko selän kattavan tribaalitatuoinnin. Siitä tuli kieltämättä ihan siisti ja hyvän näköinen. Ylpeänä hän yleensä kävelikin ilman paitaa, tarkoituksena lähinnä, että tatska tuli nähdyksi. Kaveri oli tatuoinnista ylpeä ja mikäs siinä jos kantaja itse on sitä mieltä - sillä hetkellä.
Muutama viikko sitten saunaillassa juteltiin pitkät jutut mm. tatuoinneista. Yllättäen kaveri kertoi tuon tatuoinnin ollleen typerin juttu, mitä hän on koskaan tehnyt. Ylpeys tatuoinnin kantamisesta oli kadonnut johonkin ja se oli muuttunut jopa häpeäksi.
Hän on mm. jättänyt työpaikan sauna-iltoja väliin, eikä enää kehtaa kulkea edes ilman paitaa. Eikä syynä ole edes orastava kaljamaha, vaan tuo kuvioitu selkä.

Tästä päästäänkin jo pikkuhiljaa kysymykseen:
Tatuoinnit on ihan ok., mutta kuinka moni ajattelee, ja kuinka moni ymmärtää, että se on elinikäinen? Kuinka moni katuu joskus ottamaansa tatuointia? Tuleeko kaksikymppiselle mieleen, että kantaa mahdollisesti samaa kuvaa vartalossaan vielä kahdeksankymppisenä? jne.

ps. Itselläni ei ole tatuointeja, eikä tule. En silti tuomitse niitä, sillä jokainen saa tehdä itselleen mitä haluaa, kunhan ottaa muut ihmiset huomioon.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Kuinka moni katuu joskus ottamaansa tatuointia? Tuleeko kaksikymppiselle mieleen, että kantaa mahdollisesti samaa kuvaa vartalossaan vielä kahdeksankymppisenä?

Luulenpa, että tatuointiaan katuvat myöhemmin lähinnä ne ihmiset, jotka ovat ottaneet tatuointinsa nuorina vain "näyttääkseen" muille. Itselläni on tatuointi, jota toiset eivät näe, ellen niin halua, ja sen merkityskin avautuu vain minulle — kaiketi siksipä en ole sitä koskaan katunutkaan.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Kylla ma veikkaan, etta nama "muoti-tatuointien" ottajat katuvat tatskojaan jossain vaiheessa elamaa. Varsinkin tytot/naisenalut, jotka ovat ottaneet tatskoja paikkoihin, joissa ne ei nayta kovinkaan hyvilta/ymmarrettavilta joskus 50-60:sina. Josko aiemminkaan.

Toinen ryhma vois olla ne, jotka ottavat tatskoja ympari kehoa kakskymppisina, mutta ihmettelevat 10n vuoden paasta, etta mihins vittuun naa nyt piilottais, kun esim duunissa ne ei saa/voi nakya.

Kolmas ja huvittavin ryhma (omasta mielestani) on naa 90-luvun alun barbwire-pamelaanderson-tyypit. Kasi (ei se numero) ylos kenen mielesta ne on enaa nykyaankaan siisteja. Bodarit ei saa vastata! (koska ne sopii helvetin hyvin salihousujen kanssa yhteen)

Jos taas tatuoinnilla on jokin syvempi tarkoitus ja se ehka kuvaa jotain aikakautta tai tapahtumaa omassa elamassa, niin en usko siihen kyllastyvan koskaan. Silloinhan sen ottamiseen on kaytetty seka aikaa etta pohdintaa. Ei huono juttu muutenkaan ihmisen elamassa...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jos meikäläinen näkee naisella tatuoinnin, katoaa naisen seksikkyys silmissäni kokonaan. En oikein osaa selittää tätä, mutta minusta se tekee naisesta jotenkin "homssuisen" ja "naikkosehtavan". Aivan sama vaikka se tatuointi olisi pieni perhoinen olkapäässä.

Tatskat ovat miesten juttu. Tatuointi tekee naisesta miehekkäämmän, vähän niin kuin naisella olisi viikset.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Maple Leaf ja 1Timer ovat asian ytimessä. Tatuointi vaatii tyylitajua, eikä sitä ole kaikille suotu. Väittäisin kykeneväni ymmärtämään jopa itselleni vastenmielisten alakulttuurien tatuoinnit, jos ne ilmentävät kantajansa elämänfilosofiaa tms, mutta en sisällyksetöntä ja tyylitöntä itsensä tuhrimista.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Onko kellään kokemuksia ns. peittokuvista? Otin toiseen olkapäähäni uuden tatskan vanhan, melkoisen epäonnistuneen kuvan päälle (huomasin tässäkin taas, että halvalla ei saanut aikoinaan hyvää, ikinä en enää anna kättäni minkään harjoittelijan tökittäväksi). Kokomustana toi kuva piti tietysti ottaa, mutta en tullut siinä kysyneeksi, että mikä on mahdollisuus että se vanha "paistaisi" vielä sieltä alta läpi?

Muutenhan noita on kertynyt jokunen muuallekin, oikean käden ranne-kyynärpää-välillä on kättä kiertävä tribaalihässäkkä, pääasiassa itse piirrelty ja sen merkitys lienee ihan täyttä hepreaa kaikille muille paitsi minulle. Olkapäissä on molemmissa tribaalityyppiset jutut, oikeassa on ihan suoraan kirjasta napattu juttu (johon on toki jatko piirrettynä laatikossa, kunhan vaan jaksan taas lähteä toteuttamaan) ja vasemmassa tosiaan toi peittokuva, musta aurinko joka muokattiin eräästä valmiista mallista hieman toisen näköiseksi. Selässä on sitten H.R. Gigerin Birth Machine. Googlettakaa jos ette tiedä. Sen otin oikeastaan kahdesta syystä: ensinnäkin Giger on mielestäni taiteilijana nero ja toisekseen minulle tulee aika vahva yhtymä sen kuvan ja nyky-yhteiskunnan välille. Toki se on taas, että mitä kukakin näkee missäkin. Sit rinnassa on pari vähän pienempää, jotka kytkeytyvät vahvasti omiin kokemuksiini elämässä ja muistuttavat tietyistä asioista ihmissuhteissa ja omassa elämässäni.

Emmä tiiä, eivätpä nuo ole koskaan kaduttaneet, pl. tosiaan sen yhden paskan kuvan joka oli epäonnistunut ja vinossa muutoinkin ja nyt sekin ongelma on toivon mukaan sitten korjattu. Onhan noista tullut kyselyjä, lähinnä jotkut ei-toivotut sukulaiset niitä ihmettelevät. Taas voidaan havaita tässäkin, että äiti on paras, ainoa joka ei ole moralisoinut mistään, ainoa mitä on kysynyt että "sattuuko se kun sen tekee ottaa tohon kohti?". Jokaisella kuvalla on kuitenkin mulle joku tarkoitus ja ne kertovat minulle jotain. Tohon oikeaan olkapäähän ja sen jatkoon liittyy myös tarina. Lähdin piirtämään sitä jatkokappaletta sille siitä syystä, että se oli mun eka tatuointini. Nyt sen jatkon on tarkoitus sitten symboloida sitä mitä tuo tatuointi teki minulle, mitä se merkitsi minulle. Oikeastaan se ansaitsee jatkon jo pelkästään se vuoksi.

Jos joku muuten tietää/omaa kokemuksia viilto/arpitatuoinneista niin laitelkaapa yv:tä, ihan mielenkiinnosta vaan haluaisin kuulla siitä tavasta miten se tehdään ja miten hyvin/nopeasti se parantuu.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Jonku simppelin, vaikkapa tähden voisi ottaa johonkin kyynävarteen tjsp. Olen miettinyt välillä asiaa, mutta vielä ei ole vain tullut mentyä. Ehkä joku päivä sitten.

Pakko kyllä sanoa oma mielipide näihin tribaalitatskoihin, onko ne monenkin mielestä oikeesti siistejä? OMASTA mielestäni ne ovat järkyttävän rumia ja tuovat mieleen aina amikset ja landen kovimmat bodarit. Olen keskustellut myös kavereipiirissäni näistä ja vielä kukaan tuntemani ihminen ei ole ainakaan vielä myöntänyt, että lämpeäisi tribaaleihin. Jotenkin junttimenoa noi tribaalit.

Hyvä tatuointi on mielestäni johonkin aikakauteen liittyvä tai jokin tärkeä juttu elämässä, mitä voi kantaa loppuikänsä. Tai no kai tribaalitki muistuttavat 90-luvusta...
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Pakko kyllä sanoa oma mielipide näihin tribaalitatskoihin, onko ne monenkin mielestä oikeesti siistejä? OMASTA mielestäni ne ovat järkyttävän rumia

Jep. Varsinkin naisten suosiossa oleva ala-selkään otettava "auton alle jäänyt harakka"-tribaali on kyllä melkoisen kulunut juttu.

Muutenkaan tribaaleita ymmärrä, varsinkin jos ne on suoraan tatskafirman luettelosta repäisty. Kyllähän tatskan pitää nimenomaan olla Se Oma juttu.

Laitetaan nyt elvistellen se omakin, http://muusikoiden.net/dyn/users/13361.jpg
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ukkivainaa takoi kallooni, että vain linnaruunat ja merimiehet hakkuuttavat väriä nahkaansa. En ole kumpaakaan, siispä tatuaatiot ovat jääneet ottamati.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jonku simppelin, vaikkapa tähden voisi ottaa johonkin kyynävarteen tjsp. Olen miettinyt välillä asiaa, mutta vielä ei ole vain tullut mentyä. Ehkä joku päivä sitten.

Tuollaista olen itsekin ajatellut, tuonne yläkäsivarteen joku "aurinko"/"tähti" olisi ihan jees, en mitään isompaa viitsi ottaa. Olen vaan normaalistikin niin perkeleen herkkänahkainen tyyppi (siis kirjaimellisesti), että vähän mietityttää koko homma. Mutta kai sitä vaan pitäisi mennä kokeilemaan, pitää sitten vaan purra hammasta. Vielä kun löytäisi jonkun sopivan kivan näköisen. Kovin omaperäinenhän tuollanen ei ole, mutta omasta mielestäni siisti ja tosiaan mitään isompaaa en halua ottaa.

Vähän samaa mieltä olen tribaaleista, niitä kun näkee "jokaisella". Mutta toisaalta, kyllähän ne näyttää monilla ihan hyvältäkin. Itse sen sijaan en tykkää yhtään värikkäistä tatskoista, mustaa kiitos!
 
Suosikkijoukkue
HPK
Täältä löytyy 1 isompi kolibri toisesta olkapäästä ja 2 pienempää selästä lapaluun päältä (värillisiä tatskoja molemmat) ja toisesta olkapäästä löytyy musta-valkoinen ritarilogo.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Ajatuksissa olisi kesällä käydä hakemassa kuva kehoon. Mitä paikkaa suosittelisette Helsingissä?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Ajatuksissa olisi kesällä käydä hakemassa kuva kehoon. Mitä paikkaa suosittelisette Helsingissä?

Bound Tattoon Jenni ainakin tekee pirun hyvää jälkeä. Moni tuttava käynyt ko. paikassa ottamassa tatuointeja/lävistyksiä, myös minä. Helvetin hyvää ja varmaa jälkeä. Ja eikun ----> www.boundtattoo.com
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ajatuksissa olisi kesällä käydä hakemassa kuva kehoon. Mitä paikkaa suosittelisette Helsingissä?

Ajattelit ottaa kuvan kehoon ja hesassa haluat asian hoitaa...No jos niinkin suuren päätöksen elämässäsi teet niin eikös se ole sama missä kaupungissa sen pienessä maassamme otat? Laatu kuitenkin ratkaisee...

Individual Ink Turussa painii omassa luokassaan. Käy katsomassa galleria ja vertaa muihin vastaaviin. Osaavat jannut ja jälki pelkkää karamellia.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Individual Ink Turussa painii omassa luokassaan. Käy katsomassa galleria ja vertaa muihin vastaaviin. Osaavat jannut ja jälki pelkkää karamellia.

Julmettu! Mä taidan tietää mihin seuraavaksi menen. Onko hinnat ihan linjassa muiden kanssa?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Julmettu! Mä taidan tietää mihin seuraavaksi menen. Onko hinnat ihan linjassa muiden kanssa?

Eipä noiden hinnoista pysty vertailuja kertomaan. Riippuu täysin kuvasta ja jos kerran on päättänyt kuvan ottaa niin siihen pitää mun mielestäni olla sitten valmius myös rahallisesti satsaamaan. On kyse kuitenkin aika isosta ja lopullisesta asiasta.
 
Suosikkijoukkue
Pata
Ittellä aika varattuna, niin pahalta kuin se kuulostaakin niin Raumalla NeedlePoint tattoossa. Olkapäästä kyynärpäähän tuleva Koi-fisu olisi tulon päällä. Vähän jännittää että miten sen sovitun 6-7 h kestää näin ensikertalaisena, mutta eiköhän se siitä kun kuva on kaikinpuolin mieleinen ja kauan suunnitelmissa ollut.
 

masaala

Jäsen
Individual Ink Turussa painii omassa luokassaan. Käy katsomassa galleria ja vertaa muihin vastaaviin. Osaavat jannut ja jälki pelkkää karamellia.
On kyllä taidokasta jälkeä kyseisessä puljussa. Pisti silmään tuolla sivulla 4 oleva koko selän kokoinen tatuointi, jossa lisko ottaa naisen takaapäin... En millään ymmärrä, mikä saa ihmisen ottamaan tällaisen tatuoinnin. Jokainen tyylillään...
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Eipä noiden hinnoista pysty vertailuja kertomaan. Riippuu täysin kuvasta ja jos kerran on päättänyt kuvan ottaa niin siihen pitää mun mielestäni olla sitten valmius myös rahallisesti satsaamaan. On kyse kuitenkin aika isosta ja lopullisesta asiasta.

Totta kai riippuu koosta. Ei tule olemaan itselleni ensimmäinen, hätiköidysti en tatuointia todellakaan mene ottamaan. Se on hölmöä ottaa kuva kuvan takia. Kyllä siinä täytyy jokin oma idea olla taustalla ja jokin syvempi merkitys itselle. Näin siis ainakin minulle.

Täytyypä mennä käymään tuolla.
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Individual Ink Turussa painii omassa luokassaan. Käy katsomassa galleria ja vertaa muihin vastaaviin. Osaavat jannut ja jälki pelkkää karamellia.

Ei saatana mitä jälkeä. Ei ole pienintäkään epäilystä missä seuraava kuva hakataan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
On kyllä taidokasta jälkeä kyseisessä puljussa. Pisti silmään tuolla sivulla 4 oleva koko selän kokoinen tatuointi, jossa lisko ottaa naisen takaapäin... En millään ymmärrä, mikä saa ihmisen ottamaan tällaisen tatuoinnin. Jokainen tyylillään...
Samaa ihmettelin. Myös ne aseet sun muut ihmetyttävät kehonkoristeina. Hienoa jälkeä silti, vaikka en itse tatuoinneista välitäkään.

Tässä ketjussa voisi varmasti kysäistä lävistyksistä, kun olen miettinyt korviin sellaisia. Lähinnä funtsin, millainen homma reikien paraneminen on ja voiko koruja rempata pois ja paikoilleen, kuten normi korvakorujakin? Tulee tuolla tatamilla toisinaan riekuttua, eikä kiinnostaisi keräillä korvan palasia treenien jälkeen matoilta.
 

Islanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ambigrammi tatuoinnit

Eli mitä mieltä olette ambigrammi-tatuoinneista? Ovatko kuinka yleisiä? Itse olen nyt harkinnut jotain sen suuntaista, mutta tietenkin siinä pitäisi olla jotain yksilöllistä.
Onko mitään tipsejä mistä kannattaisi sopivaa kuvaa lähteä etsimään. Yksi vaihtoehto olisi käyttää latinaa tekstinä taikka sitten ihan vaan englantia...
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Ei saatana mitä jälkeä. Ei ole pienintäkään epäilystä missä seuraava kuva hakataan.

Otin muuten selvää noiden (Individual Ink) jonotilanteesta ja sellaista "pientä" jonoa pukkaa. Pian aletaan vasta ottamaan vastaan uusia ajanvarauksia ja ne sitten on tuosta syyskuusta loppuvuoteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös