Tasa-arvo ja poliittinen korrektius

  • 939 667
  • 8 055

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Taas tuo hameväki on viemässä valkoisen heteromiehen oikeuksia!

Nainen taistelee yläosattomuuden puolesta: "Kyse on tasa-arvosta" | pinnalla | Iltalehti.fi

Yksi väärinkohdeltu naikkonen vaatii oikeutta esitellä tissejään uimarannalla ämericässä. Veikkaan, että tämän ehdotuksen takia ei heteromiehet ole lähdössä barrikaadeille.
Heteromiehet eivät osaa päättää onko seksistista puolustaa vai vastustaa tätä oikeutta. Voi olla varmaan molempia riippuen tulkinnasta.

Ei siinä itse olen vähän kahden vaiheilla tässä aiheessa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Heteromiehet eivät osaa päättää onko seksistista puolustaa vai vastustaa tätä oikeutta. Voi olla varmaan molempia riippuen tulkinnasta.

Ei siinä itse olen vähän kahden vaiheilla tässä aiheessa.

Mikäli olet suomalainen yli kolmekymppinen lihansyöjä heteromies, vieläpä ev.lut. kirkon jäsen, niin peukalot korviin ja riittävästi muita sormia peittämään silmät eli näkökyvyn. Ja turpa eli suu kiinni. Sormet päässä ei voi näppäillä yhtään arveluttavaa mielipidettä minnekään. Tällä metodilla päässee jonkin matkaa etiäpäin pahennusta aiheuttamatta.
Ja pitäkää te läskit heteromiehet vähintäin t-paita päällä jahka terassikelit koittavat.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ei muuta kuin miehetkin yläosat päälle! Mikään ei ole yhtä noloa kuin lätkämatsissa paidatta hilluva, keski-ikäinen ja etureppua kerännyt mieshenkilö. Kaduilla olen tänä vuonna päässyt välttymään tuollaisten henkilöiden invaasiolta, tosin ne parhaimmat kelit ovat vielä antaneet odottaa itseään.

Uskoisin, että tuo Amerikassa taistoon käynyt hyväksyisi tällaisen kompromissin ilomielin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kannatan uimarannoille yleisytä ja yhtäläistä yläosattomuutta jo siksi, että olisi helpompaa jos ei tarvitsisi olla bikinikaupassa makutuomarina. Omat uintini suoritan 4/5 alaosattomissa ja uimarannalla olen lähinnä iltaisin treenaamassa muuta kuin uimista.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Emilia Kokkosen vanhemmat kustansivat tyttärelleen 28 000 euron opinnot yksityisessä korkeakoulussa.

"Tiedän, että kun valmistun, voin sanoa, että minulla on hyvä koulutus. Minulla on vähän sellainen kansainvälinen ajatus, että kun muuallakin maksetaan koulutuksesta, niin miksei meilläkin.”
- Emilia Kokkonen

Tämä nuori nainen sai siis opinnot yksityisessä korkeakoulussa vanhempiensa kustantamana ja nyt on vaatimassa koulutusta Suomessa maksulliseksi.

Tästä sitten vaan tasa-arvoista yhteiskuntaa rakentamaan.

Herranjestas sentään, kuinka pilalle hemmoteltu pappa betalar-nainen.

Tunnetasolla toivon vihapuheryöppyä Emiliaa kohtaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä nuori nainen sai siis opinnot yksityisessä korkeakoulussa vanhempiensa kustantamana ja nyt on vaatimassa koulutusta Suomessa maksulliseksi.
Ei hän ainakaan tuossa linkkaamassasi jutussa mitään sellaista vaatinut.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tämä nuori nainen sai siis opinnot yksityisessä korkeakoulussa vanhempiensa kustantamana ja nyt on vaatimassa koulutusta Suomessa maksulliseksi.

Tästä sitten vaan tasa-arvoista yhteiskuntaa rakentamaan.

Herranjestas sentään, kuinka pilalle hemmoteltu pappa betalar-nainen.
Minä luin tuon tekstin eikä siellä Emilia tai kukaan muukaan sen suhteen vaatinut koulutusta maksulliseksi. Tuota nappaamaasi lainausta edelsi kohta, jossa hän kertoo olevansa erittäin onnekas, että hänellä on vanhempiensa kustantamana tälläinen mahdollisuus. Se, että hän ylipäätään pystyy maksullisen korkeakoulun itselleen perustelemaan johtuu sitten tuosta, että maksetaanhan siitä muuallakin.

Älä vielä teroita talikkoasi. Ihan normaalilta nuorelta naiselta Emilia tuon jutun perusteella vaikuttaa, vaikka onkin syntynyt hyvin toimeentulevaan perheeseen. Et kuitenkaan ole ainoa väärin ymmärtänyt, sillä hyvin samalla tavalla argumentoinut kommentoija on saanut lähes neljäsataa ääntä. Hyvä Suomi.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei hän ainakaan tuossa linkkaamassasi jutussa mitään sellaista vaatinut.

Suora lainaus jutusta: "Minulla on vähän sellainen kansainvälinen ajatus, että kun muuallakin maksetaan koulutuksesta, niin miksei meilläkin.”

Mihin muuhun tuo nyt sitten muka viittaa kuin siihen, että haluaa koulutuksesta maksullisen?
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Suora lainaus jutusta: "Minulla on vähän sellainen kansainvälinen ajatus, että kun muuallakin maksetaan koulutuksesta, niin miksei meilläkin.”

Mihin muuhun tuo nyt sitten muka viittaa kuin siihen, että haluaa koulutuksesta maksullisen?

Ajattelu voi koskea ainoastaan hänen omaa henkilökohtaista päätöksentekoaan. Eli: "jos muuallakin maailmassa ovat ihmiset valmiita maksamaan koulutuksestaan, niin miksen minä voisi olla valmis maksamaan omasta koulutuksestani?"
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suora lainaus jutusta: "Minulla on vähän sellainen kansainvälinen ajatus, että kun muuallakin maksetaan koulutuksesta, niin miksei meilläkin.”

Mihin muuhun tuo nyt sitten muka viittaa kuin siihen, että haluaa koulutuksesta maksullisen?
Siihen että hänen mielestään on ok maksaa koulutuksesta. Minkäänlaista vaatimusta tuosta ei kyllä saa väännettyä.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ajattelu voi koskea ainoastaan hänen omaa henkilökohtaista päätöksentekoaan. Eli: "jos muuallakin maailmassa ovat ihmiset valmiita maksamaan koulutuksestaan, niin miksen minä voisi olla valmis maksamaan omasta koulutuksestani?"

Joo, toki tuon voi noin myös tulkita. Ehkä minä olen sitten vaan tyhmä, mutta minulle tuli kyllä ihan erilainen mielikuva tuosta toteamuksesta. Ja nimenomaan sen suuntainen, että hänen mielestään koulutuksen tulisi olla laajemminkin maksullista. Samanlainen mielikuva on tosiaan tullut uutisen kommenttiosion mukaan useammalla sadalla ihmisellä. Tulkinnanvarainen tuo lause toki on.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Jos ei paikkaa muuten irtoa ja rahaa löytyy niin mikäs siinä on maksaa tutkinnosta. Parempihan se on ku maleksia kotona tekemättä mitään.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tulkinnanvarainen tuo lause toki on.
Ei se kyllä oikeastaan ole. Jutussa ei otettu millään tavalla kantaa suomalaisen koulutuksen maksuttomuuteen, vaan ainoastaan haastateltiin maksullisen yksityisen koulun opiskelijaa. Ei tuollaisista heitoista mitenkään voi vetää yhtäläisyysviivoja täysin eri asiaan. Omasta koulutuksestaan nainen oli valmis maksamaan, mutta hänen kantaansa yleiseen koulutuksen maksullisuuteen meillä ei ole mitään mahdollisuutta tietää.

Kaikista todennäköisimmin tässä kävi niin, että ihmiset halusivat paheksua nuorta naista, joka pystyy järjestämään itselleen kymmenien tuhansien koulutuksen. Se on rikas, joten sen täytyy olla mulkku. Tällä kertaa todisteita sellaisesta ei ollut, mutta pääsipähän arvostelemaan. Some on nykyään täynnä väärin perustein tuomittuja ihmisiä. Erittäin harvoin on kyse mistään tulkinnanvaraisuudesta.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei se kyllä oikeastaan ole. Jutussa ei otettu millään tavalla kantaa suomalaisen koulutuksen maksuttomuuteen, vaan ainoastaan haastateltiin maksullisen yksityisen koulun opiskelijaa. Ei tuollaisista heitoista mitenkään voi vetää yhtäläisyysviivoja täysin eri asiaan. Omasta koulutuksestaan nainen oli valmis maksamaan, mutta hänen kantaansa yleiseen koulutuksen maksullisuuteen meillä ei ole mitään mahdollisuutta tietää.

Joo, ehkä tämä tarkemmin ajateltuna on näin.

Pahoittelut Emilialle, jos palstaa lukee. Ja tsemppiä opintoihin!
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, toki tuon voi noin myös tulkita. Ehkä minä olen sitten vaan tyhmä, mutta minulle tuli kyllä ihan erilainen mielikuva tuosta toteamuksesta. Ja nimenomaan sen suuntainen, että hänen mielestään koulutuksen tulisi olla laajemminkin maksullista.

Minä tulkitsin jutun samalla tavalla kuin sinä. Ehkä toimittaja olisi voinut skarpata tässä. Kannatan itsekin maksullista korkeakoulutusta tietyillä reunaehdoilla, mutta tässä jutussa Emilia saatiin näyttämään tyhmältä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Heteromiehet eivät osaa päättää onko seksistista puolustaa vai vastustaa tätä oikeutta. Voi olla varmaan molempia riippuen tulkinnasta.

Ei siinä itse olen vähän kahden vaiheilla tässä aiheessa.
Heteromiesten edustajana voin kertoa, ettei tuo ole ollenkaan vaikea päätös. Seksististä olisi vaatia, että tuo on pakollista. Oikeus pitää naisilla olla.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kyllähän tästä Emilian kritiikistä voi vetää johtopäätöksiä maksullisuuden puolesta. Jos esimerkiksi halveksii yhteishakua, joka kuitenkin on edellytys sille, että tiettyihin opinahjoihin saadaan siihen parhaiten soveltuvia opiskelijoita. Mitähän Helbus tästä mainoksesta maksoi? Olisi mielestäni ollut aiheellista mainita tägeissä asiasta.
 

sinikettu

Jäsen
"jos muuallakin maailmassa ovat ihmiset valmiita maksamaan koulutuksestaan, niin miksen minä voisi olla valmis maksamaan omasta koulutuksestani?"
Omasta koulutuksestaan nainen oli valmis maksamaan, mutta hänen kantaansa yleiseen koulutuksen maksullisuuteen meillä ei ole mitään mahdollisuutta tietää.
Ongelmahan tässä on, että tämä tyttönen ei ole valmis maksamaan koulutuksestansa, vaan hän on valmis ottamaan vanhemmiltansa rahat tähän hommaan. Jos tässä tapauksessa olisi pitänyt ottaa 60 tuhannen opintolaina opintojensa maksamiseen, voisi olla vähän eri ääni kellossa. Muualla maailmassa tuollainen on tosiaan suhteellisen yleistä, paitsi liksat ovat usein huomattavasti korkeampia.

En tosin itsekään millään näe, että tämä olisi kritiikki ilmaisen opiskelua vastaan. Mielestäni tässä kaikuu vähän sellainen viesti, että tämä tyttönen on vain pettynyt huonon menestyksenä vuoksi ilmaiseen ja meriitteihin perustuvaan yhteishakuun ja sen perusteella suosittelee maksullista korkeakoulua ihmisille. Jos on rahaa, muttei kyvykkyyttä tai ahkeruutta opiskella pääsykokeisiin, niin tuollainen on varsin hyvä vaihtoehto. Surullinen faktahan kuitenkin on, että suuri osa hakijoista ei tule koskaan pääsemään esimerkiksi Helsinkiin opiskelemaan kauppatieteitä.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ongelmahan tässä on, että tämä tyttönen ei ole valmis maksamaan koulutuksestansa, vaan hän on valmis ottamaan vanhemmiltansa rahat tähän hommaan. Jos tässä tapauksessa olisi pitänyt ottaa 60 tuhannen opintolaina opintojensa maksamiseen, voisi olla vähän eri ääni kellossa. Muualla maailmassa tuollainen on tosiaan suhteellisen yleistä, paitsi liksat ovat usein huomattavasti korkeampia.

Maksoi perinnöstään ennakkoon...

Pakko on kyllä arvostaa suomalaisen yliopistotutkinnon ilmaisuutta ja sen myötä mahdollistuvaa tasavertaisempaa yhteiskuntaa. Ainut vain, että koulutuksen ollessa ilmainen eivät kaikki osaa arvostaa tätä mahdollisuutta niin paljon kuin pitäisi. Ulkomailla muutamaan otteeseen opiskelleena silmät kyllä aukenivat oman etuoikeuden suhteen. Tuli myös hieman eri tavalla panostettua opiskeluun ja tiedon omaksumiseen tuon jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös