Tasa-arvo ja poliittinen korrektius

  • 938 523
  • 8 055

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kansi ylös, rengas ylös, luikautat menemään (mieluiten siihen auenneeseen aukkoon), kevyt ravistelu ettei mene runkkaamisen puolelle, rengas alas, kansi alas. Ei se sen vaikeampaa ole. Aikaa saattaa tuon kannen ja renkaan kanssa pelaamiseen mennä jokunen sekunti pidempään. Sä pystyt siihen kyllä, mulla on tähän täysi luotto.
Muista vetää vessa käytön jälkeen.
Se on aina hienoa, kun joku ei ymmärrä yhtään mitä itse ajattelet. Ja pöntöllä kusen yllättävän usein istuen, töissä tullut tavaksi ja jäänyt vähän päälle.

Ensinäkin... Ränni on usein varsin pitkä ja siinä ei ole pahempia jonoja. Samoin pisuaarit on harvoin kaikki varattuna ja niitäkin on yleensä Useampi.

Vessanpöntöillä asioi yleensä lapset, ujopissaajat ja kakalla olevat. Näin miesten vessassa siis.

Miksi ihmeessä jonottaisin koppiin, jos voin hoitaa virtsaamisen hetkessä.

Olen työskennellyt lähes pelkkien naisten kanssa koko tähän astisen aikuisikäni ja meillä On osastolla yksi yhteinen vessa.
Muut vessat on pukkarissa.

Tiedän ilman kellotustani, että oma suoritukseni kestää varmaan 1/3 siitä mitä naiskollegoilla. Ja tämä on varsin luonnollista monestakin syystä ja sille ei voi mitään.

Paskalla en yleensä käy kuin kotona, koska se homma on aika säännöllinen toimitus ja liittyy heräämiseen jälkeiseen aikaan.

Ja toisekseen, ei meikäläistä kiinnosta vessan käyttäjät, vaan kusen toimittamisen nopeus ja helppous.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Se on aina hienoa, kun joku ei ymmärrä yhtään mitä itse ajattelet. Ja pöntöllä kusen yllättävän usein istuen, töissä tullut tavaksi ja jäänyt vähän päälle.

Ensinäkin... Ränni on usein varsin pitkä ja siinä ei ole pahempia jonoja. Samoin pisuaarit on harvoin kaikki varattuna ja niitäkin on yleensä Useampi.

Vessanpöntöillä asioi yleensä lapset, ujopissaajat ja kakalla olevat. Näin miesten vessassa siis.

Miksi ihmeessä jonottaisin koppiin, jos voin hoitaa virtsaamisen hetkessä.

Olen työskennellyt lähes pelkkien naisten kanssa koko tähän astisen aikuisikäni ja meillä On osastolla yksi yhteinen vessa.
Muut vessat on pukkarissa.

Tiedän ilman kellotustani, että oma suoritukseni kestää varmaan 1/3 siitä mitä naiskollegoilla. Ja tämä on varsin luonnollista monestakin syystä ja sille ei voi mitään.

Paskalla en yleensä käy kuin kotona, koska se homma on aika säännöllinen toimitus ja liittyy heräämiseen jälkeiseen aikaan.

Ja toisekseen, ei meikäläistä kiinnosta vessan käyttäjät, vaan kusen toimittamisen nopeus ja helppous.
Ymmärrät kai, että rakenteet jotka hyödyttävät vain miehiä, tai siis siittimellisiä henkilöitä, ovat todella epätasa-arvoistavia. Oikeastaan sortoa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ymmärrät kai, että rakenteet jotka hyödyttävät vain miehiä, tai siis siittimellisiä henkilöitä, ovat todella epätasa-arvoistavia. Oikeastaan sortoa.
Eli jos miehet kusee nopeammin, pitää kusella käyminen saada hankalammaksi, koska joku toinen kusee hitaammin?

Kuten sanoin, vaikka myös avaruusoliot käyttäisi samaa vessaa ihmisten lisäksi, niin minua kiinnostaa vain käydä nopeasti julkisessa vessassa virtsalla.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Eli jos miehet kusee nopeammin, pitää kusella käyminen saada hankalammaksi, koska joku toinen kusee hitaammin?

Kuten sanoin, vaikka myös avaruusoliot käyttäisi samaa vessaa ihmisten lisäksi, niin minua kiinnostaa vain käydä nopeasti julkisessa vessassa virtsalla.
Tasa-arvo ei kysy logiikkaa.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tasa-arvo ei kysy logiikkaa.

No ei, eikä varsinkaan sen äänekkäimmät kannattajat.

Itse vähän samoilla linjoilla @Pottakameli kanssa tuosta vessassa käynnistä. Miksi pitää toisen elämää huonontaa, että saataisiin toisen paremmaksi? Varsinkin, kun todella iso osa naisista ihan surutta käyttää miestenkin vessaa, jos jonot omaan putkaan on pitkät. Enkä ainakaan minä näe tässä mitään ongelmaa.

Nythän tosiaan naisetkin ovat (ainakin jonkin verran) heränneet tätä vastustamaan, syynä juurikin se turvattomuuden tunne (+siisteysseikat). Onko nyt tosiaan niin, että se tasa-arvo pitäisi nuijia vaikka väkisin läpi, vaikka suurimmalle osalle se aiheuttaisi enemmän haittaa kuin hyötyä..?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Käytiin eilen rouvan kanssa katsomassa HJK - Molde FK. Turvatarkastuksessa vaimolta kysyttiin, onko hänellä taskuissaan jotain. Minut taputeltiin lävitse.

Jos haluaisi viedä futismatsiin käsikranaatin, se kannattaisi pistää rintaliiveihin. Tai no ehkä niitä silloin kannattaisi olla kaksi.

Jos nyt joku haluaa haukkua epätasa-arvoiseksi kun mentiin miesten peliin eikä naisten, niin ollaan muuten käyty Hongan Mestareiden Liigapelissäkin. Ja edellinen urheilutapahtumani oli naisten pesistä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
No ei, eikä varsinkaan sen äänekkäimmät kannattajat.

Itse vähän samoilla linjoilla @Pottakameli kanssa tuosta vessassa käynnistä. Miksi pitää toisen elämää huonontaa, että saataisiin toisen paremmaksi? Varsinkin, kun todella iso osa naisista ihan surutta käyttää miestenkin vessaa, jos jonot omaan putkaan on pitkät. Enkä ainakaan minä näe tässä mitään ongelmaa.

Nythän tosiaan naisetkin ovat (ainakin jonkin verran) heränneet tätä vastustamaan, syynä juurikin se turvattomuuden tunne (+siisteysseikat). Onko nyt tosiaan niin, että se tasa-arvo pitäisi nuijia vaikka väkisin läpi, vaikka suurimmalle osalle se aiheuttaisi enemmän haittaa kuin hyötyä..?
Naisten pissimishommat kestää kauemmin, eikä siinä vielä kaikki; meikin korjailu kestää vielä enemmän kauemmin.

Kyllä pitäisi miesten vessoihin laittaa vaikka leuanvetotankoja, että meidänkin vessailusta tulisi hankalampaa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaikessa epäloogisuudessaan loogisinta lienee, että tasa-arvosuuntautunut vessasunnittelija ei ryhdykään mahdottomaan tehtävään, eli tehostamaan naisten WC-toimintoja julkisissa asiointipisteissä, vaan saniteetti-insinööri käy miettimään, kuinka miesten WC-asiointia onnistutaan hankaloittamaan. Olen minä sellaistakin joskus kuullut, että pisuaarit tulisi jonkun ajattelijan mielestä poistaa. Luulen, että siivooja olisi asiasta eri mieltä, mutta eiköhän pisuaarienpoistoasia voida hoitaa tekemällä seisoviltaan asiointi mahdottomaksi. Tätä odotellessa.

Tässähän olisi samanlainen logiikka kuin niillä joillain terveydenhuollon ammattilaisilla, jotka ovat sitä mieltä, että työterveyshuolto pitäisi lopettaa, tai ainakin sen palveluita vähentää huomattavasti, koska se toimii liian hyvin verrattuna julkiseen terveydenhuoltoon. Ja sen vuoksi työterveyshuollon ulkopuolella olevat ovat epätasa-arvoisessa asemassa.

Ja tulee vieläkin kornimpi esimerkki mieleen. Joskus luin lehdestä tapauksen Ruotsista. Siellä jonkun pienen kyläkoulun keittäjän todettiin tekevän liian hyvää ruokaa. Vaikka hän käyttikin täysin budjetin mukaiset summat rahaa per oppilas, niin se ei auttanut. Ruoat oli todettu niin paljon paremmiksi muihin saman kunnan koulujen sapuskoihin verrattuna, että hänet määrättiin tekemään jatkossa huonompaa ruokaa.

Jälkimmäinen uutinen ei ollut aprillipäivänä julkaistu.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tässähän olisi samanlainen logiikka kuin niillä joillain terveydenhuollon ammattilaisilla, jotka ovat sitä mieltä, että työterveyshuolto pitäisi lopettaa, tai ainakin sen palveluita vähentää huomattavasti, koska se toimii liian hyvin verrattuna julkiseen terveydenhuoltoon. Ja sen vuoksi työterveyshuollon ulkopuolella olevat ovat epätasa-arvoisessa asemassa.

Ja tulee vieläkin kornimpi esimerkki mieleen. Joskus luin lehdestä tapauksen Ruotsista. Siellä jonkun pienen kyläkoulun keittäjän todettiin tekevän liian hyvää ruokaa. Vaikka hän käyttikin täysin budjetin mukaiset summat rahaa per oppilas, niin se ei auttanut. Ruoat oli todettu niin paljon paremmiksi muihin saman kunnan koulujen sapuskoihin verrattuna, että hänet määrättiin tekemään jatkossa huonompaa ruokaa.

Jälkimmäinen uutinen ei ollut aprillipäivänä julkaistu.
Tämähän on tällaista naapurin tunkiolandiasta (vasemmiston toimesta?) adoptoitua ajattelua. Eli jos jossakin on asiat paremmin kuin itsellä, niin yritetään mieluummin paskoa sen toisen tontti yhtä huonoksi kuin oma, sen sijaan että pistettäisiin omat nurkat kuntoon.

On paljon helpompaa heikentää muiden palveluita tasa-arvon nimissä, kuin yrittää tehdä asiat kaikille paremmaksi.
 

axe

Jäsen
Tasa-arvoa on taatusti se, että transnainen voi osallistua missikisoihin. Sen tasa-arvoisuudesta en sitten enää olekaan yhtä varma, kun transkisaajan ulkonäön arvioinnissa on selvästi täysin eri kriteeristö käytössä kuin muilla naisilla.

Toivottavasti kukaan ei tule höpöttämään, etteikö tuo Miss Suomi 2023 -kisa olisi selkästi perinteinen kauneuskilpailu. Toivottavasti kukaan ei myöskään tule olemaan rasittava ja luennoimaan, kuinka seksististä ja ties mitä -ististä ihmisten arvosteleminen ulkonäön perusteella on. Se on eri paikassa sitten.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Waqu

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Tasa-arvoa on taatusti se, että transnainen voi osallistua missikisoihin. Sen tasa-arvoisuudesta en sitten enää olekaan yhtä varma, kun transkisaajan ulkonäön arvioinnissa on selvästi täysin eri kriteeristö käytössä kuin muilla naisilla.

Toivottavasti kukaan ei tule höpöttämään, etteikö tuo Miss Suomi 2023 -kisa olisi selkästi perinteinen kauneuskilpailu. Toivottavasti kukaan ei myöskään tule olemaan rasittava ja luennoimaan, kuinka seksististä ja ties mitä -ististä ihmisten arvosteleminen ulkonäön perusteella on. Se on eri paikassa sitten.

Kauneushan on katsojan silmässä joo, mutta nyt on kyllä pieni epäillys jotta Rimi on päässyt finaalin kyllä muilla avuin kun kauneudella.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kauneushan on katsojan silmässä joo, mutta nyt on kyllä pieni epäillys jotta Rimi on päässyt finaalin kyllä muilla avuin kun kauneudella.
Ilmeisesti ei kuitenkaan rinnan mitalla finaaliin?
 

KVANTAA

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Vantaa
Tasa-arvoa on taatusti se, että transnainen voi osallistua missikisoihin. Sen tasa-arvoisuudesta en sitten enää olekaan yhtä varma, kun transkisaajan ulkonäön arvioinnissa on selvästi täysin eri kriteeristö käytössä kuin muilla naisilla.

Toivottavasti kukaan ei tule höpöttämään, etteikö tuo Miss Suomi 2023 -kisa olisi selkästi perinteinen kauneuskilpailu. Toivottavasti kukaan ei myöskään tule olemaan rasittava ja luennoimaan, kuinka seksististä ja ties mitä -ististä ihmisten arvosteleminen ulkonäön perusteella on. Se on eri paikassa sitten.
Mediatemppu, ei kahta sanaa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP



Ja jos hieman asiaakin. Noh "spurgujahan" he kansankielessä ovat, tai kaveripiirissä käytämme näistä laitapuolen kulkijoista myös nimitystä "Fränkit". Mutta varmaan tuollaisen päihdeongelmaisten elämästä kertovan oppimateriaalin voi kirjoittaa niin, että nämä nimitykset eivät ole pääroolissa, jos ollenkaan mukana.
 
Viimeksi muokattu:

Lugos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
"Asunnoton alkoholisti" on ymmärtääkseni jo kymmenien vuosien ajan ollut yleis- ja virkakielinen termi.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Varmaan sit myös oppaat "kehareista, hinttareista, ryssistä ja nekruista" ja mitä muita solvaavaa voisi keksiä...

Tätä itse jonnekin kommentoin, että kohta "kehari ja aivovammainen" on ok lausua, ja ymmärrys noiden oikeasta merkityksestä meinaa jäädä vähäiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös