Tarina nimimerkkisi takana

  • 114 036
  • 778

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olen Paha.

No joo, Evil on lyhyt ja ytimekäs, kansainvälinen ja siinä on samoja kirjaimia kuin etunimessäni. Valitettavasti tarinaa ei oikeastaan ole. Se vain tupsahti mieleen.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Nimimerkkini viittaa kahteen asiaan. Ensinnäkin pelipaikkaani, niiltä ajoilta kun pelasin (vaikka muurina oleminen taisi olla enemmänkin haave). Toisekseen nimimerkkini on lainattu Thomas "Stonewall" Jacksonilta, joka on suosikkejani Yhdysvaltain historiassa ja erityisesti sisällissodan ajalta. Kenraali Jackson sai lempinimensä koska hän tai hänen brikaatinsa ei koskaan perääntynyt vaan pysyi paikallaan aina kuten kivimuuri. Itse yritän olla vähän joustavampi, mutta kuulemma olen joskus vähän jäärä.
 

Snagari

Jäsen
Snagarihan on joka viikonloppuinen herkuttelumesta. Snagarilta saa parhaat mätöt kännissä ja krapulassa. Sehän on siis oikeastaan kaikkea mitä ihminen voi toivoa! Eläköön kaikki snagarit!
 

benzin

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Arsenal, Oranje
Tämä on aika outo ja kaukaa haettu, mutta jotenkin näin se meni: Denzil Washington -> Denzil -> Diezel -> Benzin. Kyseessä ei siis missään nimessä Rammsteinin samanniminen biisi, nimimerkki syntyi jo tätä aiemmin!
 
Olen syntynyt ja viettänyt kaikki 18 kesääni Köyliössä ja kannatan Ässiä. Ei tällaisessa pienessä kunnassa muutenkaan paljon ole Ässä-faneja (joita tunnen), joten päätin nimittää itseni tämän paikan ässäksi. Ääkkösetkin vetosivat ja jotenkin tämä vain erottui niistä omista vaihtoehdoista parhaiten.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Nimimerkkini tulee yksinkertaisesti edesmenneen lemmikin nimestä. Saattaisi hyvinkin tulla myös eräästä legendaarisesta saksalaiskenraalista, muttei kuitenkaan tule.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Näitä juttuja on muuten aina mukava lukea..

Omani: nimimerkkini on tavallaan kaksimerkityksellinen. Näin Ässien kannattajana se viittaa sekä joukkueeseen että korttipakan patajätkä korttiin. En kuitenkaan halunnut ottaa nimimerkikseni PataJätkä, joten muotoilin sen toisin. Esiinnyn erinäisillä muilla foorumeilla elämäni ensimmäisen tyttöystäväni kymmenkunta vuotta sitten antamalla lempinimellä Jack, joka on vapaasti suomennettuna "Jaska". Vanha nimimerkki jatkaa näin ollen elämäänsä myös täällä..

Mainittakoon vielä selvyydeksi, että oikea nimeni ei siis todellakaan ole Jaakko..
 
Viimeksi muokattu:

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Tämän nimimerkin takaa löytyy henkilö joka ei voi sietää kotieläimiä, ei kissoja eikä koiria eikä oikeastaan juuri muitakaan ihkupihku-lemmikkejä. Nimimerkkiä ei kuitenkaan valittu syystä että haluaisin tuoda julki inhoni kissoja kohtaan, kannatanhan kuitenkin Ilvestä, joka on jonkin sortin kissaeläin. Rekisteröityessäni muistelin erästä ystävääni, joka puoli vuosikymmentä sitten toilaili pääsiäisenä tuhannen päissään, renttuili pitkin kyliä ja kutsui itseään jostain ihmeen syystä Kissa Janssoniksi. Muistelin myös että sarjakuvassa Maailman vahvin Nalle oli samanniminen hahmo mutta se olikin Kissa Janson. Olen ihan tyytyväinen valitsemaani nimimerkkiin, kerranhan sen ilmeisesti saa vaihtaa jos siltä tuntuu.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aikoinaan eli noin 10 vuotta sitten silloiseen kotiin hankittiin Hobby Hallista tietokone. Sen mukana tuli parin ohjelman lisäksi FIFA 2001-peli, josta hullaannuin täysillä. Pelasin sitä aikas paljon.
Katsellessani sitten eräänä iltana kansainvälisiä joukkueita huomasin ohimennen sellaisen joukkueen kuin Al-Wahda. Nimi painui jonnekin muistini syövereihin. Kului muutama vuosi. Tällä välin yleensä varsin hyvä muistini teki tepposet ja muistin joukkueen nimen olleen muotoa Al-Wahla. Pikkuhiljaa tämä nimimerkki alkoi tarttua mukaan ja nykyään käytän sitä ainakin kolmella eri foorumilla.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Vastasin jo tuohon aiempaan ketjuun, mutta laitetaan tänne myös aiemman nimimerkin historia.
Aloitin jatkoaikakirjoittajan urani tylsällä "risuaita-numero"-yhdistelmällä, joka juonsi juurensa sen ajan pelinumerostani. Ilmeisesti olen ollut liian mielikuvitukseton kaveri keksimään nimimerkkiä.
Sitten eräänä kauniina päivän ostin Bruno-appelsiineja, niissä oli siis pieni Bruno-tarra, jonka liimasin lompakkooni. Pikkuhiljaa mieleen juolahti ajatus, josko Bruno voisi olla nimimerkkini myös täällä. Näin sitten halusin vaihtaa ja nyt olen onnellinen.
Parilla muullakin forumilla kirjoitan samalla nimimerkillä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
No samperi, oikeilla jäljillä oltiin. Olenkin pitkään miettiny, onko Bruno lainannut nimimerkkiä appelsiinilta. Aina Brunon nähdessäni mieleen tulee legendaarinen "Ei Bruno, vaan Bruunjo-mainos.

AIKAMOISTA!
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mullahan oli aikaisemmin nimimerkki joka oli sukunimeni. Se ei ehkä ollut aivan fiksua sitten loppujen lopuksi kuitenkaan, ja vaihdoin sen sitten tähän nykyiseen. Ja Datsunithan nyt vaan ovat ihan vitun hienoja. Etenkin 100A.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
No samperi, oikeilla jäljillä oltiin. Olenkin pitkään miettiny, onko Bruno lainannut nimimerkkiä appelsiinilta. Aina Brunon nähdessäni mieleen tulee legendaarinen "Ei Bruno, vaan Bruunjo-mainos.

AIKAMOISTA!

Mainiota ja mukavaa, että joku on sentään yhdistänyt nimimerkkini tuohon makoisaan hedelmään, eikä mihinkään rööri-roopeen. Pisteet Kourujärvelle tai ainakin paikalliselle ponnistukselle.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen koko ikäni ollut enemmän tai vähemmän "pisnesmies", joka ostaa vaihtaa ja myy mielenkiintonsa kohteita. Tämän johdosta liityin vuonna 2001 juuri tällä suomienglanninkielisellä nikillä.

Nyt rekisteröityisin jollain ihan muulla nimimerkillä.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Nyt rekisteröityisin jollain ihan muulla nimimerkillä.

Ainakin aiemmin nimimerkkiä sai kerran vaihtaa ilman sen suurempia perusteluja. Näin tein myös itse. Seuraavasta kerrasta saakin sitten rustata jo pätevät perustelut.
 

Bäcks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Washington Capitals
Mitään elämää suurempaa tarinaa ei (yllättäen) löydy nimimerkkini takaa. Mielikuvitukseton kaveri kun olen, niin en mitään hienouksia keksinyt, joten päätin yksinkertaisesti ottaa itsekkäästi yhden suosikkipelaajani lempinimen käyttöön omaksi nimimerkikseni. That's it.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Elämän paradoksiilius kiehtoo ja vangitsee. Siksi se tupsahti kuin annettuna päähäni saman tien, kun piti se keksiä. Siksi tuossa ovat myöskin Alastalon sali ja Serena Williamsin perse. On absurdia kannattaa mitään muuta kuin paradokseja. Jos niitäkään.

Sanoinko minä juuri, että Serena Williamsin perse olisi paradoksi. Kiistän!
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Tämä on sellainen ketju, missä minä en ihan hirveästi pääse loistamaan...

Aika nuorena pojkena (alle 15v) tänne tuli liityttyä, ja silloin oli luonnollisesti tuo fanitusvaihe hieman rajummin päällä, minkä joku tarkkasilmäinen saattoi alkuaikojen viesteistäkin huomata. Ykkösvaihtoehtona olisi kuitenkin ollut sama nimimerkki jota käytin F1-Forumilla, mutta sen oli joku mulkku napannut ennen minua. Monta kertaa on tullut mietittyä vaihtamista, mutta en ole sitten lopulta viitsinyt. Ja onhan tässä toki tullut luotua niin valtava brändi itsestään, että olisi sääli aloittaa alusta...
 

Erkenholt

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TUTO, AIK
Kun rekisteröidyin palstalle, niin piti kehittää nimimerkki, ja tämä tuli ensimmäisenä mieleen. Nappasin nimen AD&D-hahmolta, jota pelasin joskus aikojen alussa, mutta sen kummempaa tarinaa nimeen ei liity. Olen käyttänyt nimimerkkiä myös muissa yhteyksissä.

Googlettamalla kävi ilmi, että joku pelaa samalla nimimerkillä World of Warcraftia, mutta se hänelle suotakoon.
 

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Yksinkertaista, KalPan kilpipaitoja kannattanut 80-luvulta lähtien ja ja sydän on aina sykkinyt seuralla. Ja eipä tuonne minun sydämeen muutenkaan ole helppo murtautua...
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Tosi tylsä juttu, mutta nikkini syy on New York Metsin takakenttäpelaaja Carlos Beltran.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Bruno kirjoitti:
Ainakin aiemmin nimimerkkiä sai kerran vaihtaa ilman sen suurempia perusteluja. Näin tein myös itse. Seuraavasta kerrasta saakin sitten rustata jo pätevät perustelut.

Näinhän se on. En kuitenkaan viitsi vaihtaa kesken kaiken, tällä mennään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös