Tarina nimimerkkisi takana

  • 113 718
  • 778

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
SamSpade oli "kovanyrkkinen" henkilö Maltan haukka kirjassa ja elokuvassa.
"Sam Spade combined several features of previous detectives, most notably his cold detachment, keen eye for detail, and unflinching determination to achieve his own justice. He is the man who has seen the wretched, the corrupt, the tawdry side of life but still retains his "tarnished idealism".
Tuo kuvaus kuulosti sopivan niin hyvin minuun että jäi nimimerkiksi.

Tämä ketju tuli mieleen kun ovat alkaneet luonnostella tietokoneella kirjojen hahmoja, siis miten ne kirjassa on kuvattu.
"Samuel Spade’s jaw was long and bony, his chin a jutting v under the more flexible v of his mouth. His nostrils curved back to make another, smaller, v. His yellow-grey eyes were horizontal. The V motif was picked up again by thickish brows rising outward from twin creases above a hooked nose, and his pale brown hair grew down—from high flat temples—in a point on his forehead. He looked rather pleasantly like a blond Satan."

Alla linkki tästä tehtyyn kuvaan, ja saakeli, suun ja leuan kun peittää ja katsoo nenää ja siitä ylöspäin, on aika vahva yhdennäiköisyys minuun. Sivun puolessä välissä suurin piirtein on kuva.
THE COMPOSITES
 

Kihaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Mertarannan "kihauksista" puhuminen rupesi ärsyttämään siinä määrin, että jouduin turvautumaan Slavoj Žižekin neuvoon: "jotta voit todella päästä eroon jostakin, sinun on itse tultava siksi".
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Oli kuuma kesäyö, erittäin kuuman kesäpäivän jälkeen. Join siinä kahden aikaan yöllä valkoviiniä kotosalla ja selailin nettikauppoja. Siitä se sitten lähti.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Mertarannan "kihauksista" puhuminen rupesi ärsyttämään siinä määrin, että jouduin turvautumaan Slavoj Žižekin neuvoon: "jotta voit todella päästä eroon jostakin, sinun on itse tultava siksi".

No niin Evil, pistähän Kokoomuksen jäsenanomus hetimiten vetämään...

Žižek on kyllä hieno mies, joskin hivenen kahjo. Oma nimimerkkini on peräisin tietenkin Miles Davisin levyltä "Kind Of Blue", joka on maailmankaikkeuden merkittävin äänitallenne. Kappaleen nimi tulee Freddie-nimisestä henkilöstä, joka usein livahti maksamatta kuuntelemaan Davisin ja muiden soittoa.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Ties monettako kertaa kun rustasin hakemusta tänne, niin sillä kertaa humalaiseen mieleeni tuli Vesa Salakarin lemmikki.

Deittipalstalle olisin ehkä valinnut toisin.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen aina arvostanut taitavia pelintekijöitä, jotka antavat hienoja ja oivaltavia syöttöjä. Juuri sellaisia takatolpalle, tyhjän maalin eteen, suoraan lapaan tippuvia rystylättyjä. En halunnut nimetä ketään erityistä tämän taidon mestaria, joten tämä oli mielestäni oiva valinta. Puhutut pisteet on sitten erikseen, vaikka taitoa sekin kaiketi vaatii.
 

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Eipä ole mitään varsinaista tarinaa. Olisi itsekin hauska tietää mistä kyseisen nimimerkin on repäissyt. Ennen oli joka paikassa kyseinen ja niin se päätyi sitten tännekkin.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olin hakenut joskus aiemmin joillain omaperäisillä hölmöillä nimimerkeillä, joten ajattelin kokeilla jotain hieman asiallisempaa. Tähtipakki tuli mieleen JYP-osiossa enimmäkseen vaikuttavan Pakkiparin kautta.

Näin jälkeenpäin ajateltuna olisi pitänyt valita joku toinen nimimerkki, mutta kyllähän tälläkin pärjäilee.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
#14 Jamie Benn. Starsin organisaation selkäranka toivottavasti vielä monia monia vuosia.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Itse olin hakenut joskus aiemmin joillain omaperäisillä hölmöillä nimimerkeillä, joten ajattelin kokeilla jotain hieman asiallisempaa. Tähtipakki tuli mieleen JYP-osiossa enimmäkseen vaikuttavan Pakkiparin kautta.
No nyt! Lisätietoa tästä?

Oma nimimerkkini luotiin aikanaan silloin tyttöystäväni ja nykyisen ex-vaimoni ns. yhteiseksi tunnukseksi, mutta hän ei muistaakseni ikinä kirjoitellut tämän nimimerkin kautta tällä palstalla. Se jäi sitten mulle, enkä ole sitä viitsinyt vaihtaa vaikka parempiakin olen sen jälkeen keksinyt.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Laiton silmät kiinni ja naputtelin sokkona kirjaimia. Lert tuli ja siihen olen ihan tyytyväinen.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No nyt! Lisätietoa tästä?

Ei mitään syvällisempää, kuhan Jatkoaikaa selaillessani pohdin samalla nimimerkkivaihtoehtoja. Pakkipari -> pakki ja jostain sain sitten päähäni Tähtipakin. Totesin, että eiköhän tuolla Jatkoajan moderaattorijumalat tunnukset myönnä ja sieltähän ne napsahtivat.

BonAqua+Aku Ankka = aquanqua

Aika mielenkiintoinen nimivalinta vielä tuollaisella "perusteella". :D
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Hakemuslomaketta täyttäessäni kuuntelin Twisted Sister-yhtyeen legendaarista Stay Hungry-albumia ja Dee kurkki siinä se luunpala kädessään, joten siitä se tuli. Olisi tuota nyt voinut ehkä vähän harkitakin, mutta näillä mennään.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Globenin vieressä Tukholmassa on Hovet-halli, jonka nimi oli ennen Johanneshov. Siitä nappasin sen kaupungin ddr-hallin nimen etuosan itselleni.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Delirium tremens on olotila jota en ole koskaan onnistunut saavuttamaan.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Meikäläisen nimimerkki kumpuaa kaupunginosasta jossa olen asustellut jo melkoisen kauan. Ei kuitenkaan se osa kaupunkia josta olen kotoisin, mutta tähän on jotenkin vaan tykästynyt.

Saatanan tylsä tarina mutta tulipa päästettyä ilmoille. Ainiin, ja eräänlaisena inspiraationa taisi tomia IFK:n osiossa vaikuttava nimimerkki Tapuli.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Kun piti jotain laittaa, niin televisiosta tuli samaan aikaan kiekkoa ja kait se joku kamppi oli mistä se powerplay tuli.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nimimerkki tulee ajoilta, kun aloin vasta tutustumaan internetin salaisuuksiin ja piti se nimimerkki keksiä, jota sitten käyttää kaikkialla missä mahdollista. Taisi siinä aluksi olla jotakin loogistakin mukana, mutta enään ei tuonaikaista logiikkaa muista. Toinen vaihtoehto olisi ollut Frenzon, joka tuli suoraan Apulannan englannin kieliseltä albumilta.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Omani juontaa juurensa Slipknot- ja Corey Taylor-fanitukseeni. Mielestäni yksi vakuuttavimpia kappaleita kyseiseltä pumpulta on nimeltään "Scissors", ja jotenkin siihen oli aikoinaan helppo päätyä.

Tässä vielä linkki tuohon biisiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös