Tappeluketju kaudella 2023–2024

  • 97 532
  • 597

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Näytä kohta, jossa minä olen vetänyt Nurmen mukaan? Aivan, et löydä sitä kohtaa. Muiden puolesta en sano mitään, mutta arvaan, että Nurmi on nostettu esille siitä syystä, että teiltä päin on tullut ämmä huutelua etc. ja nyt Komarov pelaa samalla tyylillä ja hän on messias. Mutta, korostan, pelkkä arvaus!
Kah, tunteisiinhan se siellä napsahti. Hyvää kevättä myös sinne! Eteenpäin sanoi Juti
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Kah, tunteisiinhan se siellä napsahti. Hyvää kevättä myös sinne! Eteenpäin sanoi Juti
Ei mennyt. Lähinnä huvittavaa tuo Komarovin ylistys sieltä. Värilasit on ihan kivat, mutta suosittelen joskus riisumaan, niin voi avautua ihan uusi maailma :)
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Näytä kohta, jossa minä olen vetänyt Nurmen mukaan? Aivan, et löydä sitä kohtaa. Muiden puolesta en sano mitään, mutta arvaan, että Nurmi on nostettu esille siitä syystä, että teiltä päin on tullut ämmä huutelua etc. ja nyt Komarov pelaa samalla tyylillä ja hän on messias. Mutta, korostan, pelkkä arvaus!
Vastavuoroisesti, näytä kohta, josssa olen sanonut, että sinä vedit Nurmen tähän mukaan. Aivan, et löydä sitä kohtaa. Ja mitä Nurmeen tulee, niin itse en ole häntä kritisoinut, vaan päin vastoin IFK:n kannattajia ko. aiheesta. Ja Nurmi ja Komarov samalla tyylillä? Ei ihan.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Taitaa olla joku juttu ifk:ssa tämä tappelemattomuus. Finley ja Komarov sanoo hei.
 

repalefarkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
per aspera ad astra
Taitaa olla joku juttu ifk:ssa tämä tappelemattomuus. Finley ja Komarov sanoo hei.
Eikös Finley ainakin "vastannut puhelimeen" sillon kun oli tarve vai muistanko väärin?
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Eikös Finley ainakin "vastannut puhelimeen" sillon kun oli tarve vai muistanko väärin?

Jätän tän vaan tähän.

IL: "Käytännössä lopullinen ratkaisu oli päätöserän puolivälissä nähty raskaan sarjan ottelu Joe Finley (IFK) vs. Ben Blood (Ässät). Finley aloitti kahinan, mutta livahti Bloodin vastattua paljain nyrkein nopeasti pois tilanteesta. Finley selvisi kakkosella, mutta Blood lensi suihkuun 2+5+20 niskassaan. Seurannut alivoima heikensi oleellisesti Ässien mahdollisuutta loppukiriin."

 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Eihän Komarovilla ollut tuossa yhtään pientäkään syytä lähteä tappelemaan. Ei siis yhtään mitään.

Eiköhän Komarovin CV ole ihan riittävä sellaisenaan, ettei keskenkuntoisena, pelejä kaipaavana lähde riskeeraamaan loukkia tai pelikieltoa joukkueen ollessa kahden maalin johdossa, noin 10 peliä ennen runkosarjan päätöstä.
 

skattankundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Röda
Taitaa olla joku juttu ifk:ssa tämä tappelemattomuus. Finley ja Komarov sanoo hei.
Eihän tällaisista Finleyn ja Komarovin toimittamasta vastustajien kuumakallejen hiillostamisesta olisi mitään hyötyä, jos sen vuoksi lentäisi itsekin pihalle. Siinähän on nimenomaan tarkoitus saada vastustaja ottamaan tyhmiä jäähyjä ja sitä kautta oma joukkue ylivoimalle. Muutenhan se olisi sama, kuin suoraan aloituksesta pudottaisi hanskat ja lähtisi koppiin.
 

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
Eihän Komarovilla ollut tuossa yhtään pientäkään syytä lähteä tappelemaan. Ei siis yhtään mitään.

Eiköhän Komarovin CV ole ihan riittävä sellaisenaan, ettei keskenkuntoisena, pelejä kaipaavana lähde riskeeraamaan loukkia tai pelikieltoa joukkueen ollessa kahden maalin johdossa, noin 10 peliä ennen runkosarjan päätöstä.
Niin kyllä kai jääkiekkotappeluun ”syyt” ovat aina aika vähissä jos asiaa loogisesti päättelee.

Jätit tuossa päätelmässäsi sen pois että Komarov itse haastoi Gregoirea. Ei Gregoire tuota alulle laittanut.

Siinä olemme samaa mieltä että Komarov olisi kyllä riskeerannut jos olisi Gregoiren kanssa lähtenyt. Oletettavasti Leksan hanskat on nykyään yhtä hitaat kuin jalat, huonosti olisi käynyt!

Yleisesti ihan hyvä että tappelut ovat vähentyneet, en usko että näidän kahden tappelu esimerkiksi olisi tuonut varsinaista lisäarvoa ottelutapahtumalle. Kyllä puhtaat ja kovat taklaukset esimerkiksi antavat paljon enemmän.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Niin kyllä kai jääkiekkotappeluun ”syyt” ovat aina aika vähissä jos asiaa loogisesti päättelee.

Jätit tuossa päätelmässäsi sen pois että Komarov itse haastoi Gregoirea. Ei Gregoire tuota alulle laittanut.

Siinä olemme samaa mieltä että Komarov olisi kyllä riskeerannut jos olisi Gregoiren kanssa lähtenyt. Oletettavasti Leksan hanskat on nykyään yhtä hitaat kuin jalat, huonosti olisi käynyt!
Niin no, kyllä tuolla monesti saadaan energiaa ja momentumia, jos ollaan saadakseen, tai muuten ottelun flowhun vaikutetaan - joskus toimii, joskus ei.

Ei mielestäni se, kuka haastoi ole olennaista kun täällä lähinnä ihmetellään ja tuohdutaan siitä, että Komarov ei lähtenyt. Komarov teki mitä on tehnyt edelliset vajaat 20 vuotta.

Näin sivustakatsojana se ja sama, kuinka hidas Komarov on ja kuinka laadukas pelaaja Gregoire on. Hienoa, jos Gregoire kyky tapella ihastuttaa Tampereella.
 

Kyle

Jäsen
.
Ja miksi Leksan olisi kannattanut tapella? .

Hei, tämä on tappelut kaudella 2023-24 ketju ei mikään ”en tappele tälläkään kaudella” ketju. Leksan olisi kannattanut tapella ihan vain tappelun ilosta niin oltaisiin saatu tämänkin ketjun alle toivottua keskutelua.

Itsellä vielä vähän sulattelua tähän uuteen HIFK:iin jossa jopa katsomo vaatii jonkun syyn, jos kaukalossa olisi tarjolla vähän sirkushuveja.
Jatkossa HIFK:ssä voivat ommella sellaiset narut hanskoista toisiin jotka pujotetaan selän takaa, ettei vahingossakaan pääse putoamaan.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Hei, tämä on tappelut kaudella 2023-24 ketju ei mikään ”en tappele tälläkään kaudella” ketju.
Miksi aiheesta sitten keskustellaan täällä? Tsemppiä Leksa-mörön selättämiseen!
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Jätit tuossa päätelmässäsi sen pois että Komarov itse haastoi Gregoirea.
Näytätkö vielä kohdan, jossa Komarov haastoi Gregoirea tappeluun? Itse näin vain yhden haaston, ja se oli Gregoiren hanskojen heiluttelu.
 

Kyle

Jäsen
Miksi aiheesta sitten keskustellaan täällä? Tsemppiä Leksa-mörön selättämiseen!

Ei itsellä ole Leksa-mörköä, olen seurannut häntä pitkään ja tiedostan hänen toiminta tapansa. (Ja omasta mielestäni todella viihdyttävä pelaaja) Muuttunutta on tuo HIFK-fanien suhtautuminen tappeluihin ja, että ilmeisesti jatkossa kaikki keskustelu voidaan kuitata myös sinne päin jatkossa ”miksi kenenkään kannattaa tapella?”
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Ei itsellä ole Leksa-mörköä, olen seurannut häntä pitkään ja tiedostan hänen toiminta tapansa. Muuttunutta on tuo HIFK-fanien suhtautuminen tappeluihin ja, että ilmeisesti jatkossa kaikki keskustelu voidaan kuitata myös sinne päin jatkossa ”miksi kenenkään kannattaa tapella?”
Toki voit noin ajatella ja kysyä vaikka joka ikisen matsin jälkeen. Itse en vain nähnyt joukkueen ja ko. ottelun tilanne huomioiden Leksalta, joka ei todellakaan ole tappelija, mitään järkeä lähteä tappelemaan.
 

WillieGunn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos tässä ”ämmää” haetaan, niin vastaus on kerran kerrasta Gregoire. Koko pelin lämpimänä (yritti Leksan lisäksi myös Seppälää ja Pihlströmiä), ja kun kukaan ei lähde leikkiin mukaan, niin lyödään lopussa viikatteella vastustajan avainpelaajaa ja lähdetään yksipuolisesti suihkuun ja näytellään käsimerkkejä perään.

Eihän tuo kestään ämmää tee. Päinvastoin. Noinhan se menee. Jos kukaan ei vastaa puhelimeen kun se soi, niin sittenhän sää alat satuttaan niitä vastustajan tähtipelaajia. Koska kukaan tissari ei sua estä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Itsellä vielä vähän sulattelua tähän uuteen HIFK:iin jossa jopa katsomo vaatii jonkun syyn, jos kaukalossa olisi tarjolla vähän sirkushuveja.
Olihan siellä sirkushuveja eilen ihan riittämiin vaikka kierroksen muille peleillekin jakaa.
 

Kyle

Jäsen
Toki voit noin ajatella ja kysyä vaikka joka ikisen matsin jälkeen. Itse en vain nähnyt joukkueen ja ko. ottelun tilanne huomioiden Leksalta, joka ei todellakaan ole tappelija, mitään järkeä lähteä tappelemaan.

En minä noin ajattele, toin vain esiin sen seikan että tässä vaiheessa kautta kun kaiken maailmat tepsi-ottelut on teilläkin vasta edessä päin niin ei kannata jättää näin makoisia syöttejä mihin tarttua.

Edit: eli rautalangasta: jokainen teidän joukkueen vastustaja voi loppukauden vedota, että vaikka huutelisi mitä niin ei tarvitse vastata teoistaan. Se on teidän mielestä ok. Olen seurannut jatkoaikaa aikalailla 20-vuotta ja väitän, että tämä on ensimmäisiä kertoja kun HIFK-kannattajat ovat sitä mieltä että hyvä kun joku pelaaja ei vastannut selkeään tanssikutsuun. Sanoisin, että tässä oli selkeä murrostapahtumassa uuden HIFK:n tulemisen myötä.
 
Viimeksi muokattu:
Jätän tän vaan tähän.

IL: "Käytännössä lopullinen ratkaisu oli päätöserän puolivälissä nähty raskaan sarjan ottelu Joe Finley (IFK) vs. Ben Blood (Ässät). Finley aloitti kahinan, mutta livahti Bloodin vastattua paljain nyrkein nopeasti pois tilanteesta. Finley selvisi kakkosella, mutta Blood lensi suihkuun 2+5+20 niskassaan. Seurannut alivoima heikensi oleellisesti Ässien mahdollisuutta loppukiriin."

Tuossa vielä linkki tuolle ”tappelulle”. Ei ollut Finleyllä meno haluja vaikka tulikin kovistelemaan siihen.



 
(1)
  • Tykkää
Reactions: aave

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
En minä noin ajattele, toin vain esiin sen seikan että tässä vaiheessa kautta kun kaiken maailmat tepsi-ottelut on teilläkin vasta edessä päin niin ei kannata jättää näin makoisia syöttejä mihin tarttua.
Niin no, itse en ole vastuussa koko IFK:n fanikunnasta. Itse olen sitä mieltä, että esimerkiksi Nurmi ei tehnyt mitään väärää tai ämmämäistä viimeksi, kun sai paskamyrskyn niskaansa. Sen sijaan IFK-kannattajat käyttäytyivät idioottimaisesti, kun nostivat Nurmen omaa jengiään tärkeämmäksi läpi ottelun.

Toisekseen olen sitä mieltä, että esimerkiksi Pakariseen kohdistuneen huitomisen jälkeen olisi ollut ihan ok pudottaa hanskat. Kyse ei ole siitä, että vastustaisin sikailujen jälkeisiä tai spontaaneja tappeluita. Leksalla ei vain ollut yhtään mitään järkeä lähteä tuohon myllyyn.

Ihan yhtälailla, jos TPS:llä olisi käytössään 12,5 tervettä hyökkääjää ja Åsten kuumentaisi vaikkapa Fröbergiä, niin pitäisin IFK:n kannattajana yhtälailla idioottimaisena, jos Fröberg tuollaiseen hommaan lähtisi. Eli ts. saa kaivaaa ihan vapaasti tämän "syötin" esiin.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Eihän tuo kestään ämmää tee. Päinvastoin. Noinhan se menee. Jos kukaan ei vastaa puhelimeen kun se soi, niin sittenhän sää alat satuttaan niitä vastustajan tähtipelaajia. Koska kukaan tissari ei sua estä.
Siis tuohan jos joku tekee ämmän. Jos on niin kova tarve purkaa omaa väkivaltaista energiaansa, että pitää hakata kärkipelaajaa käsille, kun kukaan ei suostu tappelemaan, niin pelaa auttamatta väärää lajia.
 

Eki25

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lukematta tätä keskustelua sen tarkemmin, on mietittävä olisiko Gregoiren vaarallista huitomista tapahtunut jos liigassa saisi vain 5min tappelusta? Eiköhän IFK:sta olisi joku kaveri löytynyt kuumana käyvän Gregoiren kanssa painimaan jos seuraus ei olisi ollut ulosajo. Gregoirelta typerä temppu, mutta ehkä tappelu toisessa erässä olisi laskenut höyryjä sen verran, ettei kolmannen erän huitomista olisi nähty.

Tässä siis pointtina se, että poikapaini voi ehkäistä loukkaatumisia.
 

Kyle

Jäsen
Siis tuohan jos joku tekee ämmän. Jos on niin kova tarve purkaa omaa väkivaltaista energiaansa, että pitää hakata kärkipelaajaa käsille, kun kukaan ei suostu tappelemaan, niin pelaa auttamatta väärää lajia.

Edelleen tämä on tappelu-ketju joten täällä esim puhutaan ihan puhtaasti Gregoire - Komarov tilanteesta. Jos haluaa kertoa kuin pelillisesti oivaltavan ratkaisun Komarov teki kun kieltäytyi tappelusta sen jälkeen kun on huudellut koko pelin, niin siitä voi mennä jauhamaan vaikka HIFK:n peliesityksiä koskevaan ketjuun. Tässä tilanteessa Komarov & HIFK vei varmasti 100-0 Gregoirea, mutta ketjun otsikon mukaiset brändi pisteet Gregoire - HIFK meni Gregoirelle noin 75-25. Siellä oli useampia hetkiä ku Gregoire olisi halunnut lähteä, mutta ei tullut vastausta tai haastetta tappeluun haluavilta.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Edelleen tämä on tappelu-ketju joten täällä esim puhutaan ihan puhtaasti Gregoire - Komarov tilanteesta.
Edelleen, tämä on tappelu-ketju, joten täällä ei pitäisi olla mitään asiaa puhua Gregoire - Komarov -tilanteesta, koska heidän välillään ei ollut mitään tappelua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös