Tamin Audi pois täältä!

  • 946 985
  • 3 295

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
"TPS 85-88
-TPS oli voittanut kultaa edellisellä kaudella"

Eikö Ilves voittanut Tepsin finaaleissa Tepsin johdettua otteluin 2-0? Jos Tami tuli nostamaan karmean finaalitappion kärsinyttä jengiä?

MACK
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
"TPS 85-88
-TPS oli voittanut kultaa edellisellä kaudella"

Eikö Ilves voittanut Tepsin finaaleissa Tepsin johdettua otteluin 2-0? Jos Tami tuli nostamaan karmean finaalitappion kärsinyttä jengiä?

MACK

Juuh, juuri äsken korjasin tuota viestiäni.

Pistetään vielä Jukka Porvarin kommentti Tammisen ensimmäiseen kauteen liittyen (poimittu erinomaisesta Hockey-lehdestä).

Porvari oli siis tehnyt kaudella 1984–85
27 maalia. Kaudella 1985–86 maaleja syntyi
vain yhdeksän. Tehopisteet jäivät 17:ään.
»Sillä viimeisellä tps:n kaudella meillä
oli Juhani Tamminen valmentajana,
emmekä me löytäneet yhteistä säveltä.
Olin muutenkin jo enemmän työkuvioissa
mukana«, Porvari sanoo. »Tamminen on
raskas persoona, jos häntä pitää joka päivä
kuunnella. Ei sitä montaa kuukautta jaksa«.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Dickensonin ja McGregorin myynnit eivät olleet syynä Tamin eroon, koska Sport ei päästä kanukkejaan pois. Kyllä siellä oikeasti on väsymys iskenyt ja energiat hävinneet. Tamille vaan täältä kaikkea hyvää ja hoida itsesi kuntoon. Sport jatkaa Kenan johdolla Vaasaan hankkimasi joukkueen kanssa kohti SM-liigakarsintoja. Näytä näille Aamulehtien Jari Perkiöille, että palaat entistä ehompana valmennustehtäviin.
 

Fordél

Jäsen
Näytä näille Aamulehtien Jari Perkiöille, että palaat entistä ehompana valmennustehtäviin.

Voitko vastata sinulle esitettyyn kysymykseen, että kun mielestäsi Perkiö esitti arvailujaan jutussaan Tamin lähdön syistä niin mitkä näistä "arvailuista" ei pitäneet paikkansa?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Voitko vastata sinulle esitettyyn kysymykseen, että kun mielestäsi Perkiö esitti arvailujaan jutussaan Tamin lähdön syistä niin mitkä näistä "arvailuista" ei pitäneet paikkansa?

Käy nyt lukemassa ensin kirjoitukseni. Pidin Perkiön kirjoitusta arvailuna Sportin tilasta. Sanat "tuskin" ja "luultavasti" esiintyvät siinä. Yhdestäkään Perkiön arvailusta en ole väittänyt, etteivätkö ne pitäisi paikkaansa. Pidin Perkiön kirjoitusta antiTamin kirjoituksena kahden seikan vuoksi. Perkiö kirjoittaa, että luultavasti Tamminen ei valmenna enää, ei ainakaan Suomessa. Lopussa hän muistaa Sportin voittaneen Kenan johdolla Hokin 11-2 ja K-Vantaan 4-1. Sen sijaan hän unohtaa Sportin voittaneen riemukkaasti Tamin valmennuksessa kotonaan Jokipojat 8-3 tämän vuoden alussa. Itse kirjoitin vielä tuosta hyvätasoisesta Tamin johtamasta ottelusta Sport-KooKoo, mikä päättyi 4-5 KooKoon voittoon.
 
Pidin Perkiön kirjoitusta antiTamin kirjoituksena kahden seikan vuoksi. Perkiö kirjoittaa, että luultavasti Tamminen ei valmenna enää, ei ainakaan Suomessa. Lopussa hän muistaa Sportin voittaneen Kenan johdolla Hokin 11-2 ja K-Vantaan 4-1.


Merkitsee "antiTamius" kirjoituksen sisällön olevan totuudenvastainen?
Jos näin on, niin tarkoittaako se, että "proTamius" = totuudenmukainen?
 

Riffsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punamustat, Keltamustat, mitä näitä nyt on.
Dickensonin ja McGregorin myynnit eivät olleet syynä Tamin eroon, koska Sport ei päästä kanukkejaan pois.

On se vaan kumma sitten kun noita on kumminkin tarjoteltu muuanne, ainakin mestis-seuroihin. Huvikseen kai sitten? Varmaan katsastettu vain, paljonko miehistä saisi ja kun ei hintalappu tyydyttänyt, vedetään homma takaisin?

Ainakin täälläpäin suomea oli nettohinta/kk tiedossa ja kauppa auki.

Se, miksi Tami väistyi valmentajan pallilta tuskin selviää ennenkuin Solkungen julkaisee seuraavan bestsellerinsä.
 
Viimeksi muokattu:

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Dickensonin ja McGregorin myynnit eivät olleet syynä Tamin eroon, koska Sport ei päästä kanukkejaan pois.

Epäilen edelleen että oli. Tami luuli että kauppa on auki, mutta hallitus päätyikin toisenlaiseen ratkaisuun. Epäilen myös erittäin vahvasti että Tamminen palaa aitioon vielä tällä kaudella. Tuo saattaa tapahtua hyvinkin nopeasti. Itse asiassa olen ihan varma että hän seisoo Sportin aitiossa tänä keväänä, ellei sitten seurajohto kiellä miestä sinne palaamasta.Tuo sivuun siirtyminen oli siirtoajan ensimmäisen erän aikalisä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Epäilen myös erittäin vahvasti että Tamminen palaa aitioon vielä tällä kaudella. Tuo saattaa tapahtua hyvinkin nopeasti. Itse asiassa olen ihan varma että hän seisoo Sportin aitiossa tänä keväänä, ellei sitten seurajohto kiellä miestä sinne palaamasta.Tuo sivuun siirtyminen oli siirtoajan ensimmäisen erän aikalisä.

Mitä paremmin Sport pelaa, sitä varmemmin Tami hinkuaa penkin taakse.
 

Jääkone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekin punapaidat!
Epäilen edelleen että oli. Tami luuli että kauppa on auki, mutta hallitus päätyikin toisenlaiseen ratkaisuun. Epäilen myös erittäin vahvasti että Tamminen palaa aitioon vielä tällä kaudella. Tuo saattaa tapahtua hyvinkin nopeasti. Itse asiassa olen ihan varma että hän seisoo Sportin aitiossa tänä keväänä, ellei sitten seurajohto kiellä miestä sinne palaamasta.Tuo sivuun siirtyminen oli siirtoajan ensimmäisen erän aikalisä.


Tami tänä iltana Turussa mitä helvettiä kauppa onkin kiinni, kahvit väärään kurkkuun, käännykkä esille ja soitto Hiltuselle, "morjens Heikki olo on jo paljon parempi juttelin tuossa äsken mamman ja henkilääkärin kanssa että jos jättäisin urhelitoimenjohtajan työn ja oman firman pyörittämisen kevään ajaksi, niin tulimme siihen tulokseen että voin hyvinkin palata penkin taakse lyhyelläkin aikataululla, sieltä puuttuu nyt tällä hetkellä se viimeinen viisi prosennttia jonka vain minun kokemuksella varustettu koutsi voi sinne tuoda".

Kyllä Tami vaihtoaitioon vielä tällä kaudella ilmestyy piste.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Mitä paremmin Sport pelaa, sitä varmemmin Tami hinkuaa penkin taakse.
Joo-o tuota minäkin pahasti tässä vielä pelkään. Kyllähän vielä sieltä velho sellaiset lääkkeet taikoo, että tulee vielä penkin taakse huseeraamaan. Tosiaan viimeistään siinä vaiheessa, kun Kena on hilannut joukkueen voittojen tielle. V*tuttaa jo valmiiksi, jos tämä kääntyykin vielä huonoon suuntaan.
 

Fordél

Jäsen
Mitä paremmin Sport pelaa, sitä varmemmin Tami hinkuaa penkin taakse.

Toisaalta siinä vaiheessa jos Kena saa Sportin lentoon, täytyisi hallituksen ymmärtää, että Tamia ei tarvita. Tamihan ei itse sitä tule ymmärtämään, joten Sportin johdon on tuossa tilanteessa pysyttävä kovana ja luotettava Kenaan.

En näe ollenkaan mahdottomana, että Sport nousee tällä kaudella vielä neljän parhaan joukkoon. Sen jälkeen kaikki on mahdollista. Sarja on sen verran tasainen ja kun Sportilla on kuitenkin yksi sarjan parhaista materiaaleista, voi se toisenlaisessa valmennuksessa ja ilmapiirissä nousta viime vuotiseen lentoon.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ihmeellistä spekulointia Tamin palaamisella Sportin päävalmentajaksi. Tami on ilmoittanut jääneensä pois siitä tehtävästä, koska sairaus on vienyt tarvittavat energiat niin vähiksi, että hän ei katso voivansa tehtävää hoitaa. Annetaan nyt Tamin vetää rauhassa henkeä ja, jos utj:nä pystyy Sportia auttamaan, niin hyvä.

Kyllä se Tami vielä palaa valmentajaksi, vaikka nämä jariperkiöt arvelevatkin muuta.
 

Valittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit -2013.
Mä en taaskaan ymmärrä. Tami valmentanut joukkueen huonosti vai hyvin? Haastoi liigajengin keväällä -09. Jos voittaa 11-2(Hokki) tai häviää 4-5(kk) niin onko kyse peluutuksesta vai pelikirjasta vai mistä. Minusta kokenutjengi on ylipalkattuja ja paapottuja luusereita jos pelaaminen kiinnostaa vaan keväällä. Eikö homma lähde liigaan kelpaamattomista pelaajista ja heidän asenteestaan? Jos ei nappaa niin ei. Eikö Hjalmari ole näyttänyt ovea ainakin viidelle maajoukkuevalmentajalle ja ent. takatukka senkun pitää osto-/myyntishowta projectista toiseen?
 

Ouninpohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä se Tami vielä palaa valmentajaksi, vaikka nämä jariperkiöt arvelevatkin muuta.

Täytyyhän se näin olla, koska itse Johtava Analyytikkokin (jota sivumennen sanoen taitaa vaivata myös jonkinlainen tammistauti, siinä määrin itsekehua Skootterin tekstit sisältävät) näin toteaa.

Itse uskon toki myös, että Tamminen palaa vielä valmentajaksi.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Palaa varmasti, mutta Perkiö arveli, että ei palaa Suomessa.

Niinhän se arveli. Siinä on yksi ero antiTamin ja Tamifanin välillä. Minä arvelen, että Tami valmentaa vielä Suomessa. Tamilla on vielä valmentajavuosia paljon jäljellä, mutta muita hommia on syytä vähentää, niinkuin Tami itsekin sen on todennut.
 

Fordél

Jäsen
Tamilla on vielä valmentajavuosia paljon jäljellä, mutta muita hommia on syytä vähentää, niinkuin Tami itsekin sen on todennut.

Ja tämän boldatun kohdan (jonka olen lainaukseen lisännyt), ovat nämä kutsumasi "antiTamit" tienneet jo vuosia, mutta Tami itse herännyt ilmeisesti vasta nyt. Olettaen, että Tami tarkoittaa tällä huseeraamista monella pallilla samanaikaisesti.
 

Ouninpohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siinä on yksi ero antiTamin ja Tamifanin välillä.

Tähän olisi mukava kuulla (lukea) hieman perusteluja...

Huvittuneena (jälleen kerran) yritän tulkita sanomaasi, ja voin olla väärässäkin, mutta on taas pakko todeta, että onpa maailmasi liikuttavan mustavalkoinen; on siis antiTamit ja sitten Tamifanit - välimuotoa ei ole? Perkiökin on siis tulkintasi mukaan jompi kumpi - tässä tapauksessa siis antiTami - mutta puolueeton hän ei voi olla?

Eipä ole ihme, että jatkuvasti olet väittelyissä muitten kirjoittajien kanssa näillä kärjistyksilläsi. Sitten vielä jaksat totisella (?) naamalla toitottaa, että tämän ketjun lukijamäärät johtuvat vain ja ainoastaan Tammisesta. Mieleeni on hiipinyt sellainenkin vaihtoehto, että tavoitteenasi on omia keinojasi käyttäen kasvattaa tämän ketjun lukijamäärää mahdollisimman suureksi (missä ei sinänsä ole mitään väärää), ja me muut ryntäilemme sitten täkyihisi tarttuneina edestakaisin.

Jokin koukku tässä on pakko olla...
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Huvittuneena (jälleen kerran) yritän tulkita sanomaasi, ja voin olla väärässäkin, mutta on taas pakko todeta, että onpa maailmasi liikuttavan mustavalkoinen; on siis antiTamit ja sitten Tamifanit - välimuotoa ei ole? Perkiökin on siis tulkintasi mukaan jompi kumpi - tässä tapauksessa siis antiTami - mutta puolueeton hän ei voi olla?

Jaottelu on antanut minusta potkua näihin keskusteluihin. Toki se on omalta osaltani subjektiivinen näkemys, josta kenenkään ei pidä pahastua. Voisin vähän vaikka JA:n nimimerkeillä kuvata tuota subjektiivista ajatteluani. Ääripäihin laittaisin antiTameiksi Tosifanin ja Åpan sekä Tamifaneiksi siffan ja paperan. Välimuodotkin on helppo luetella eli Fordél ja Isaskar. Jos sijoitetaan JA:n tähän ketjuun kirjoittaneet nimimerkit kuvaamaan suhdetta Tamiin, niin normaalia Gaussin käyrää ei synny, vaan massa sijoittuu sinne origosta X-akselin negatiiviselle puolelle (antiTamit) oikein reilusti ja käyrä kaartuu hyvin jyrkästi origon positiiviselle puolelle kulkien siellä lähellä x-akselia. Voi olla jopa, että käyrä yhdistyy x-akseliin ennenkuin se taas nousee hieman siffan ja paperan Tami-myönteisyys kohdalla. Eli tälläistä kuvaajaa (TosiFanista siffaan) tarjoaisin sinulle. Sinä kuulut minun subjektiivisen käsitykseni mukaan maltillisiin antiTameihin, mutta selvästi Fordélista vasemmalle. Perkiön yksi kirjoitus riittää minulle sijoittamaan häne origosta vasemmalle, mutta ei nyt niin kaus kuin Juha Hiitelän yksi kirjoitus paikansi Hiitelän kunnon antiTamiksi.

Edit: Kuvaajan x-akselin lähtöpiste TosiFani -10 ja loppupiste siffa +10. X-akseli kuvaa suhdetta Tamiin.
 
Viimeksi muokattu:

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Edit: Kuvaajan x-akselin lähtöpiste TosiFani -10 ja loppupiste siffa +10. X-akseli kuvaa suhdetta Tamiin.

Eli tässä sinäkin myönnät, että sinulla tulee olemaan aina valmis ennakkoasenne Tammista kohtaan teki hän mitä hyvänsä.

Ja mitä valitettavinta, sinulla näyttäisi olevan valmis ennakkoasenne muita nimimerkkejä kohtaan. Tämä ei ainakaan palvele järkevän ja kypsän keskustelun syntyä.

Ainakaan itselläni ei ole tarvetta lähteä tekemään psykoanalyysiä ja sitä kautta miettimään ja määrittelemään kokonaisvaltaisesti suhdettani Tammiseen, sillä minulla ei ole mitään piiloagendaa niin haukkumaan kuin promotoimaan Juhani Tammista.

Pakko myöntää, että kommenttisi sai herätyskelloni soimaan ja olet liikuttavan lähellä täydellistä henkilöpalvontaa "olet joko meidän kanssa tai meitä vastaan jaottelullasi". Mutta luonnollisesti kukin tyylillään...
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Edit: Kuvaajan x-akselin lähtöpiste TosiFani -10 ja loppupiste siffa +10. X-akseli kuvaa suhdetta Tamiin.

Aika hyvä kuvaus tilanteesta, mutta miksi Tamin suhteen ei muodostu normaalia Gaussin käyrää, vaikka lähes kaikki maailman ilmiöt tällaisen muodotavat? Olisiko kuvattavassa ilmiössä jotain poikkeuksellista?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Aika hyvä kuvaus tilanteesta, mutta miksi Tamin suhteen ei muodostu normaalia Gaussin käyrää, vaikka lähes kaikki maailman ilmiöt tällaisen muodotavat? Olisiko kuvattavassa ilmiössä jotain poikkeuksellista?

Ensiksi kiitokset sinulle, kun suhtaudut matemaattiseen tarkasteluuni myönteisesti eli et turhan tosikkomaisesti. Tämä ilmiö kuvaa JA:n tähän ketjuun kirjoittaneiden nimimerkkien suhtautumista Tamiin. Onhan se käynyt selville, että kuvaajan y-akselin huippupiste sijoittuu sinne -7 x-akselipisteen paikkeille.
 

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
Hehee, täähän menee hauskaksi. Mä myönnän suoraan, etten ole enää aikoihin pystynyt Tammisen tempauksiin suhtautumaan yksi kerrallaan neutraalein lähtökohdin, vaan vuosien mittaan syntyneet ennakkoasenteet paistavat aika pahasti aina läpi. En pysty enää Kenoamaankaan, kun meinaa jo pelkästä mainoksesta lentää oksu. Mä kuitenkin pystyn myöntämään, että on Tamillakin ollut hetkensä ja hän on tehnyt monia hyviä asioita rakkaan Sportin hyväksi. Se mua tossa siffa teikäläisen asenteessa on aina naurattanut, että sä et pysty mitään Tammisen edesottamuksia kelaamaan omin aivosoluin ja tarvittaessa kritisoimaan. Sulle Tamminen on jo kaiken pureksinut valmiiksi suuren messiaan tavoin. Uskot ukkoon kuin vuoreen teki se mitä tahansa. No ainakin ollaan näillä ääripään mielipiteillämme saaneet viihdytettyä kansaa.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Eli tässä sinäkin myönnät, että sinulla tulee olemaan aina valmis ennakkoasenne Tammista kohtaan teki hän mitä hyvänsä.

TosiFanista siffaan kuvaaja ei merkitse tuota, mitä kirjoitat. Se on kuvaus siitä, että täällä JA:ssa TosiFani on minun subjektisen mielipiteeni mukaan ollut eniten aniTami ja minä eniten Tamifani. Olen ollut eri mieltä muiden Sport-kannattajien, seuran johdon ja Tamin kanssa Pruddenin ja Aikinsin sopimusten ulosomaksamisesta ja Dickensonin sekä McGregorin hankkimisesta heidän tilalleen. Olen perustellut sitä sillä, että se oli erittäin kallis operaatio. Muita erimielisyyksiä Tamin kanssa en nyt yhtäkkiä muista.

Åpalta myös asiallinen suhtautuminen jaotteluuni. Mitähän Fordél ja Isaskar ajattelevat tuosta välimaastoon laitosta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös