Tamin Audi pois täältä!

  • 946 107
  • 3 295
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Kyllä nyt valitettavasti näyttäisi siltä, että siffa on poistunut keskuudestamme. Tai mikäli hän tulee takaisin, niin suostuu keskustelemaan ainoastaan Tamin kirjoista.

Uskomatonta settiä tuo Juhani heittää osassa 2. Kim Jong-il:n saavutuksetkin kyllä kalpenevat Tamin rinnalla.
 

Oadie

Jäsen
Kyllä olisi köyhää Suomen ja etenkin Mestiksen värikkyys ilman Tamia. Aina kun Tamin suu aukeaa niin tulee sieltä sellaista tekstiä että ei sitä voi kuin ihastella tai vihastella. Mestiksen näkyvyyden kannalta jo toivon Tamin jatkavan Sportissa, mutta ymmärrän toki myös toisen näkökannan ja huolen joukkueen taloudesta. Keskiviikon peliä Kupittaalla jo odottaen ja Tammisen elkeitä seuraten katsomon puolella tällä kertaa..
 

Lead Fossil

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Kyllä olisi köyhää Suomen ja etenkin Mestiksen värikkyys ilman Tamia. Aina kun Tamin suu aukeaa niin tulee sieltä sellaista tekstiä että ei sitä voi kuin ihastella tai vihastella. Mestiksen näkyvyyden kannalta jo toivon Tamin jatkavan Sportissa, mutta ymmärrän toki myös toisen näkökannan ja huolen joukkueen taloudesta.
Värikkyys ja arvostus eivät välttämättä aina kulje käsi kädessä.

Johanna Tukiainen on värikäs persoona, mutta arvostettu - sitä hän ei varmastikaan ole. Tami vs. Tuksu esimerkkin kylläkin ontuu, mutta havainnollistaa sen että lause "any publicity is good publicity" ei valitettavasti pidä paikkaansa.

Jokainen voi mielessään miettiä, nousisiko Mestiksen arvostus jos valmentajia, jotka esiintyvät julkisuudessa kuten Tami, olisi enemmän. Minun mielestäni arvostus ei nousisi. Alkaa oikeasti väsyttää jo sen jutut.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Kun olin parisen vuotta sitten menossa SM-liigan matsiin ja keskustelin ennen matsin alkua erään Mestis-valmentajan kanssa hallin ulkopuolella. Yht`äkkiä juttukaverini keskeytti jutustelunsa ja sanoi :"ei saatana, Tami on tulossa, vaihdetaan vähän paikkaa ettei tarvitse kuunnella sen juttuja." Menimme siis sivummalle ja vältyimme Tamin kohtaamiselta. Tämäkin kertoo jotain herra #79:n kiinnostavuudesta kollegojen keskuudessa :)
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Kyllähän tämä on täysin selvä asia. Hiltunen on saapunut hallille kansitakissaan ja todennut pelaajille: Joko te sovitte Tamin kanssa ja pelaatte jääkiekkoa kevääseen saakka tai muuten tästä lähtee faksilla konkurssihakemus, ja te jäätte ilman työtä ja toimeentuloa

That's it. End of discussion.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Oma eko-tekoni on pantu hyvään vauhtiin. Polttopuuksi sopivaa metsähakkuujätettä (ei selluksi eika sahatavaraksi kelpaavaa puuta) on nyt suojissa halkoina n. 60 pinokuutiota ja pikkupölleiksi sahattuna n. 40 pinokuutiota. Eli siinä 160 heittomottia on odottamassa pilkkomista. Viisi taloutta saa varaavien takkojensa polttopuun muutamaksi vuodeksi. Sportin tapahtumia on ollut tilaisuus seurata Pohjalaisen, Ilkan ja Vasabladetin sivuilta. Apu-lehdessä oli myös mielenkiintoinen kirjoitus Tammisesta ja Sportista. Tänne JA:aan kävin kirjoittamassa Hokkipelistä ja kokoomus-ketjuun.


Siffa on kommentoinut näihin keskusteluihin jo vuosi sitten. Tuolloin pitkän linjan jääkiekkoasiantuntijat ympäri Suomen, allekirjoittanut mukaanlukien, kävivät täällä tuomassa ajantasaista ja nyttemmin täydellisen oikeaksi osoittautunutta näkemystä Tammisen valmennuksesta ja persoonasta. Jo tuolloin Jatkoajan Pro-Tamit siffan johdolla olivat sitä mieltä, että Tammisen toimet ovat arvostelun yläpuolella. Joukkueen sisältä kuuluneiden hälyttävien viestin julkituominen oli siffan mielestä petturimaista toimintaa ja turhaa joukkueen mustamaalaamista.

Olet oikeassa, että olen kommentoinut tässäkin viestiketjussa Sportin tilanteesta ja Tammisesta. Viime syksyn Sportin synkkinä aikoina ennustin, että Sport voittaa Mestis-mestaruuden ja pelaa SM-liigakarsinnoissa. Tämä perustui luottamukseen päävalmentaja Tammisen ammattitaitoon ja hänen kokoamansa joukkueen potentiaaliin. Ja kuinkas kävikään? Sen tiedät sinäkin. Sitä, että Sport oli hilkulla nousta SM-liigaan, en osannut ennakoida. Ässät-sarja oli positiivinen yllätys minulle ja luottamus Tammisen kykyyn viedä hyvin koottu Mestis-joukkue SM-liigaan ensi keväänä nousi. Siitä olen varma, että Tamminen on oikea valmentaja Sportille, kun se yrittää taas tällä kaudella nousua SM-liigaan. Vaihtoehdot näin kovan tavoitteen toteuttajista ovat vähissä.

Nyt kysynkin sinulta, että mikä on kirjoituksesi pointti? Haluatko minun keskustelevan täällä jostain tarkoin määritellystä aiheesta? Kerro toki aihe, niin olen valmis keskusteluun.

Siffan kehumat talouden ammattilaiset ovat ajaneet Sportin äärimmäiseen talouskurimukseen ja nyt on osoittautunut, että nimimerkki siffan puolustama Juhani Tamminen oli kuin olikin ns. mätä omena. Tätä taustaa vasten luulen, että siffan kirjoituksia emme enää saa lukea sellaisina, kuin olemme oppineet ne tuntemaan.

Sportilla on talouden ammattilaiset tekemässä omaa työtään. Luotan siihen, että Ierikkakin voit nukkua yösi siltä osin rauhassa. Lisäksi päävalmentaja kantaa kortensa kekoon myös talouden kohentamisen puolesta. Apu-lehden (Nro 46) jutussa pizzakeisari Rabbe Grönblom sanoo Juhani Tammisen onnistuneen tavoitteessaan. -Lähden mukaan hänen vetämiinsä Sport-talkoisiin.
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Haluatko minun keskustelevan täällä jostain tarkoin määritellystä aiheesta? Kerro toki aihe, niin olen valmis keskusteluun.

Olet tainnut ymmärtää väärin. Suurin osa palstaveljistä haluaisi sinun kerrankin käyvän keskustelua argumenteilla, ei valmiiksi ulkoa opetelluin vuorosanoin. Kansa kyllä tietää, miten Sportin kävi viime keväänä, joten sitä mantraa sinun ei enää tarvitsisi sikäli toistaa.

Oma viestisi tarjoaisi uuden ajan siffalle esimerkiksi tällaisen esimerkin:

Lisäksi päävalmentaja kantaa kortensa kekoon myös talouden kohentamisen puolesta. Apu-lehden (Nro 46) jutussa pizzakeisari Rabbe Grönblom sanoo Juhani Tammisen onnistuneen tavoitteessaan.

Se on Rabben mielipide. Mitä mieltä sinä olet noiden toisaalla esitettyjen, täyttää faktaa olevien lukujen kanssa? Tässä olisi ensimmäinen sauma perustella, argumentoida eikä heittää ulkolukua valmiilta fanikasetilta. Toisaalta olisi mukava kuulla oma mielipiteesi vaikka päävalmentajan ja Markku Erholtzin välisistä suhteista ja siitä, miksi ne ovat päätyneet tuohon pisteeseen. Perustellut mielipiteet nostaisivat ylipäätään kenen tahansa, myös sinun, arvostusta.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Olet tainnut ymmärtää väärin. Suurin osa palstaveljistä haluaisi sinun kerrankin käyvän keskustelua argumenteilla, ei valmiiksi ulkoa opetelluin vuorosanoin. Kansa kyllä tietää, miten Sportin kävi viime keväänä, joten sitä mantraa sinun ei enää tarvitsisi sikäli toistaa.

Minä vastasin Ierikalle, joka veti teidät viime kauden vastakeskustelijani esille. Kun kerran Ierikka muistutti teidän anti-tamien kirjoituksista täällä, niin minä muistelin omaa osuuttani monia sivuja kestäneistä väännöistä. Tällä kertaa kävi vaan niin, että viime kausi päättyi juuri siten kuin sen ennakoinkin päättyvän.



Se on Rabben mielipide. Mitä mieltä sinä olet noiden toisaalla esitettyjen, täyttää faktaa olevien lukujen kanssa? Tässä olisi ensimmäinen sauma perustella, argumentoida eikä heittää ulkolukua valmiilta fanikasetilta. Toisaalta olisi mukava kuulla oma mielipiteesi vaikka päävalmentajan ja Markku Erholtzin välisistä suhteista ja siitä, miksi ne ovat päätyneet tuohon pisteeseen. Perustellut mielipiteet nostaisivat ylipäätään kenen tahansa, myös sinun, arvostusta.

Faktatiedot Sportin taloudellisesta tilanteesta on tuotu Tuomaksen toimesta Sportin talous-ketjussa ansiokkaasti tarkoin esille. Minä kerroin Tamin yhdestä toimenpiteestä talouden saattamiseksi kuntoon. Nämä kummisedät ovat tärkeitä urheiluseuroille. Ei Sport ole ainoa jääkiekkoseura, joka etsii jatkuvasti keinoja talouden saattamiseksi tasapainoon.

Enhän minä voi tietää, mitkä ovat Erholtzin ja Tammisen välit. Tiedätkö sinä? Minä olen kertonut oman käsitykseni Erholtzin pelitaidoista. Markku on huippupakki Mestis-tasolle. Kevään Ässät-sarjassa hän oli Sportin ehdottomia onnistujia. Minä toivon, että Erholtz jatkaisi Sportissa. Olen tässäkin eri mieltä kuin suurin osa tänne kirjoittavista Sport-kannattajista, jotka käsittämättömästi haluavat Erholtzista eroon.

En minä, ensio, sinun arvostustasi täällä etsi ja tarvitse. Sinulla on omat käsityksesi Tamista ja minulla omani. Tuskin ne ovat monien keskustelujemme pohjalta mitenkään yhteen sovitettavissakaan.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Odotan myös itse ns. vesi kielellä siffan kommentteja. En nyt sitten ole tässä kohtaa mitenkään vahingoniloinen tyyllin: ähä - "mitäs minä sanoin".

Voihan olla myös niin, että siffa ei kommentoi asioita mitenkään.
Jos niin käy, niin kovin on säälittävä tapaus ko. nimimerkki...

Joensuussa on paljon kokemusta siitä, miten jääkiekkoseuraa ei pidä johtaa. Siellä on käyty taloudellisesti ja urheilullisesti pohjilla. Ymmärrän sen vuoksi, että joensuulaiset ovat miehissä/naisissa täällä ilkkumassa heti, kun siihen vain tulee tilaisuus. Silloin, kun Sport voitti Mestis-mestaruuden Jokipoikien nenän alta ja pelasi koko jääkiekkokansaa kiinnostavat SM-liigakarsinnat Ässiä vastaan, ette muistaakseni irvailleet Sportille ja Tamille mitään. Miksi tämä Tamin ja Sportin arvostelu loppuu teidänkin toimesta aina silloin, kun Sportilla alkaa mennä/menee urheilullisesti hyvin?

Sanon sinullekin saman kuin Ierikalle, että älkää olko huolissanne Sportin urheilullisesta ja taloudellisesta menestyksestä. Sportilla ovat ammatti-ihmiset laittamassa taloutta kuntoon. Viime kevät osoitti, että urheilullisen puolen huippusaavutus oli ammattityötä Sportin joukkueelta ja sen päävalmentajalta. Huomenna pelataan taas Tamin johdolla syksyn mielenkiintoisin ottelu Sport-KooKoo. Seuraa Holocaust yleisömäärää, mikä Kuparisaareen huomenna tulee. Joensuun Mehtimäelle on mahdollista saada vähintään yhtä suuret yleisömäärät kuin Vaasan Kuparisaareen. Olkaa siellä itä-rajalla huolissanne siitä, miksi Joensuu on ajautunut niihin ongelmiin, jotka ovat koko jääkiekkoa tuntevan urheiluväen tiedossa. Suomen jääkiekko tarvitsee vahvaa pohjois-karjalaista jääkiekkojoukkuetta, joka nousee SM-liigaan. Kannattaa keskittyä siellä tuon tavoitteen saavuttamiseen.

Sitten vielä itse asiaan eli sama kysymys sinulle kuin Ierikalle. Mihin asiaan/asioihin haluat minun kommentoida koskien Sportin tilannetta?
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Joensuussa on paljon kokemusta siitä, miten jääkiekkoseuraa ei pidä johtaa.

Ottakaa nyt herranjestas Joensuulaiset siffan vinkeistä vaarin ja ruvetkaa johtamaan seuraa vaasanmalliin. Ihme ettette ole tätä tajunneet. Saatte hallin täyteen yleisöä, joukkueen valmentajansa kanssa riitoihin ja talouden konkurssin partaalle, mutta pääasia on, että kaikilla on kivaa.

Siffa..kommentoippa noita talouslukuja (FAKTOJA) mitä täältäkin löytyy, taisi olla Sportin talous-ketju. Vaasassa asiat hoidettu hyvin ja kaikki ok sun mielestä?
 
älkää olko huolissanne Sportin urheilullisesta ja taloudellisesta menestyksestä. Sportilla ovat ammatti-ihmiset laittamassa taloutta kuntoon.


Puolitoista kertaa isompi pelaajabudjetti kuin toiseksi kalleimmalla joukkueella. 4 kertaa isompi pelaajabudjetti kuin sarjajohtajalla. Melkoinen saavutus, kun samanaikaisesti seura on konkurssin partaalla. Se, että tämä sattuu samaan aikaan Tamin päävalmentajapestin kanssa on tietenkin vain sattumaa?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Puolitoista kertaa isompi pelaajabudjetti kuin toiseksi kalleimmalla joukkueella. 4 kertaa isompi pelaajabudjetti kuin sarjajohtajalla. Melkoinen saavutus, kun samanaikaisesti seura on konkurssin partaalla. Se, että tämä sattuu samaan aikaan Tamin päävalmentajapestin kanssa on tietenkin vain sattumaa?

Sportin pelaajabudjetti on suuri verrattuna muihin Mestis-seuroihin. Sportin pelaajabudjetti on pieni verrattuna pääkilpailijoihin SM-liigapaikasta taisteltaessa. Kaikki kunnia Sportille siitä, että on pystynyt kokoamaan joukkueen, jolla on realistiset mahdollisuudet nousta vaikkakin pienellä pelaajabudjetilla SM-liigaan. Onko sinulla tietoa, minkälaista palkkaa JYP maksaa pelaajilleen, kun väität D-Teamin pelaavan 1/4-osa pelaajabudjetilla Sporttiin nähden Mestiksessä?

Sportin tavoitteena on seuran puheenjohtaja Hiltusen mukaan nousta ensi keväänä SM-liigaan. Minulle se ei kerro siitä, että Sport olisi menossa Jokipoikien, Kärppien ja Kalpan tapaan alemmille sarjatasoille vauhtia hakemaan tai lopettamassa KooKoon esimerkin mukaisesti Mestis-tason jääkiekkoilun. Mistä päättelet, että Sport on konkurssin partaalla? Onko sinulla asiasta sisäpiiritietoa?
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Mistä päättelet, että Sport on konkurssin partaalla? Onko sinulla asiasta sisäpiiritietoa?

Vaikka et mulle tuota osoittanutkaan, niin lue ny herrranenaika niitä faktoja vaikka tuolta Sportin talous -ketjusta, niin valkenee asia sullekin (tai sitten ei, niinkuin epäilen). Eihän kylmiä numeroita kukaan, et edes sinä siffa, voi kyseenalaistaa. Tuskinpa tämä sinun Hiltunen antaa julkisuuteen lausuntoja, että konkurssi on lähellä. Kyllähän nuo lausunnot on viimeiseen asti hyvän julkisuuskuvan ylläpitoa, että kaikki menee hienosti ja kaikilla on kivaa. Se uppoo tavalliseen tallaajaan ja siffaan.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Ottakaa nyt herranjestas Joensuulaiset siffan vinkeistä vaarin ja ruvetkaa johtamaan seuraa vaasanmalliin. Ihme ettette ole tätä tajunneet. Saatte hallin täyteen yleisöä, joukkueen valmentajansa kanssa riitoihin ja talouden konkurssin partaalle, mutta pääasia on, että kaikilla on kivaa.

Samat sanat sinullekin kuin joensuulaisille. Keskittykää siellä Etelä-Savossa oman seuran asioiden saattamiseen siihen malliin, että jääkiekko kiinnostaisi enemmän perinteisen joukkueurheilu kaupungin asukkaita. Olen varma, että Mikkelistäkin löytyy yleisöä Mestis-otteluihin kunhan tuote on laitettu kuntoon. Mitä tarkoitat väitteilläsi joukkueen ja valmentajan välisistä riidoista ja Sportin talouden konkursin partaalla olemisesta? Onko siellä Mikkelissä tarkempaa tietoa näistä asioista?
 
Sportin pelaajabudjetti on suuri verrattuna muihin Mestis-seuroihin. Sportin pelaajabudjetti on pieni verrattuna pääkilpailijoihin SM-liigapaikasta taisteltaessa. Kaikki kunnia Sportille siitä, että on pystynyt kokoamaan joukkueen, jolla on realistiset mahdollisuudet nousta vaikkakin pienellä pelaajabudjetilla SM-liigaan. Onko sinulla tietoa, minkälaista palkkaa JYP maksaa pelaajilleen, kun väität D-Teamin pelaavan 1/4-osa pelaajabudjetilla Sporttiin nähden Mestiksessä?

Turhaapa sitä pelaajabudjettia on liigaseuroihin verrata, kun kerran pelataan ihan eri sarjoja. Mestiksen ylivoimaisesti kallein joukkue on sarjassaan sijalla 6.

Tuolla talousketjussa on noita lukuja, sieltä voi käydä kurkkaamassa. En väittänyt D-teamista mitään, vaan sarjajohtajasta, eli K-Vantaasta.
Onko sinulla tietoa paljonko Sportin ulkopuoliset tahot maksavat pelaajien palkoista?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tuolla talousketjussa on noita lukuja, sieltä voi käydä kurkkaamassa. En väittänyt D-teamista mitään, vaan sarjajohtajasta, eli K-Vantaasta.
Onko sinulla tietoa paljonko Sportin ulkopuoliset tahot maksavat pelaajien palkoista?

Kerroin jo täällä, että olen tutustunut Tuamaksen ansiokkaaseen Sportin viime kauden tilinpäätösanalyysiin. Huolestuttavinta oli oman pääoman -370 000 euroa. Tästähän kertoi jo Hiltunen aiemmin ja toimenpiteet oman pääoman lisäämiseksi oli jo aloitettu. Tämän hetkistä tilannetta en tunne. Toivottavasti siellä on tehty työtä sen eteen, että seuran maksut tulevat hoidetuiksi. En ole nähnyt julkisuudessa tietoja, että esim. pelaajien palkkoja olisi jäänyt maksamatta. Sportin osalta en tiedä, onko ulkopuolisia tahoja, jotka maksavat pelaajien palkkoja.

Hyvä, kun korjasit tuon, että sehän onkin K-Vantaa, joka Mestistä johtaa. Onko sinulla tietoa, minkälaista palkkaa SM-liigajoukkueet, jotka lainaavat pelaajiaan K-Vantaalle, maksavat ko. pelaajille?
 

Fordél

Jäsen
Heh siffa teki kuin tekikin paluun palstalle ja tottakai selitykset omasta poissaolosta ja Tamista olivat valmiina, kiitos niistä. Harmi vaan, että samat jutut jatkuu vaikka faktaa on tuotu pöydälle niin Tamista kuin Sportin taloudesta. Osoittaa kaverilta sellaista jääräpäisyyttä, että aito ja rakentava keskustelu (siis sellainen missä molemmat puolet reagoivat aidosti toisen kirjoituksiin) on hänen kanssaan mahdotonta. Mutta te keillä virtaa riittä jatkakaa ihmeessä. Tästä tulee vielä helvetin pitkä ketju...
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Turhaapa sitä pelaajabudjettia on liigaseuroihin verrata, kun kerran pelataan ihan eri sarjoja. Mestiksen ylivoimaisesti kallein joukkue on sarjassaan sijalla 6.

Siffalla on varmaan vertailussa taustalla vertailu Sportin tavoitteiden osalta, eli liigakarsiontojen. Tuosta sijasta 6. on nyt ihan turha kuittailla. Nyt eletään marraskuuta ja runkosarjaa. Sija 8. riittää runkosarjassa. Sillä mennään pleijareihin ja siellä eletään taas aivan omaa elämää.
Toki olisi hienoa, jos Mestiksen suurimmalla budjetilla operoiva seura olisi runkosarjassakin sillä sijalla, mitä pelimerkit osoittaa, eli ykkösenä, mutta ei sillä loppupeleissä ole mitään merkitystä. Ei ainakaan marraskuussa.

Itse olen huolissani Sportin tulevaisuudesta yleisesti. Epäpätevä (näin kehtaan väittää) toiminnanjohtaja ja edellisen seurajohdon jättämät ennätysvelat eivät kieli hyvää jatkoa ajatellen. Itse olen aika varma, että Sportilla on kaksi eri budjettia tätä kautta ajatellen. 1-budjetti on se, että miten mennään nyt, päivä kerrallaan ja targettina liiga sekä siellä operoiminen ja 2-budjetti, eli jos ei nousua keväällä tulekaan. Tämä jälkimmäinen on 100%:lla varmuudella sellainen, josta me kukaan emme halua kuulla tai tietää. Se on seuran asettaminen konkurssiin tai vähintään saneeraustilaan.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mutta te keillä virtaa riittä jatkakaa ihmeessä. Tästä tulee vielä helvetin pitkä ketju...

Riippuu ihan siitä, miten Sportilla menee urheilullisesti. Mikäli Sport konttaa, niin tästä tulee todella pitkä ketju, mutta heti, kun Sport (Kotka) nousee liitoon, niin arvon palstaveljet/-sisaret hiljenevät.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Siffalla on varmaan vertailussa taustalla vertailu Sportin tavoitteiden osalta, eli liigakarsiontojen. Tuosta sijasta 6. on nyt ihan turha kuittailla. Nyt eletään marraskuuta ja runkosarjaa. Sija 8. riittää runkosarjassa. Sillä mennään pleijareihin ja siellä eletään taas aivan omaa elämää.
Toki olisi hienoa, jos Mestiksen suurimmalla budjetilla operoiva seura olisi runkosarjassakin sillä sijalla, mitä pelimerkit osoittaa, eli ykkösenä, mutta ei sillä loppupeleissä ole mitään merkitystä. Ei ainakaan marraskuussa.

Niin mestiksessä pelataan nykyisin oikeastaan kahta eri sarjaa. Syksyllä liigalainojen täyttämät joukkueet menestyvät kun siellä on joukkue täynnä motivoituneita pelaajia, jotka yrittävät lunastaa paikkaansa liigassa. Sportissa on paljon kokeneita pelaajia, joiden tavoitteet on joukkueen menestymisessä keväällä. Siksi nämä sarjataulukon tuijottamiset ja joukkueiden budjettien vertailut eivät oikein tässä vaiheessa kautta toimi.

Se vaara Sportin kohdalla kuitenkin on, että luotetaan liikaa siihen mitä kävi viime keväänä. Hyvin mahdollista on, että Sport pääsee tänäkin vuonna karsintoihin, mutta sanoisin kuitenkin, ettei se ole todennäköistä. Joten jos talouden kestäminen vaatii karsintoja, niin asiat ovat todella epävarmalla pohjalla.
 
Nyt eletään marraskuuta ja runkosarjaa. Sija 8. riittää runkosarjassa. Sillä mennään pleijareihin ja siellä eletään taas aivan omaa elämää.
Toki olisi hienoa, jos Mestiksen suurimmalla budjetilla operoiva seura olisi runkosarjassakin sillä sijalla, mitä pelimerkit osoittaa, eli ykkösenä, mutta ei sillä loppupeleissä ole mitään merkitystä. Ei ainakaan marraskuussa.

Tästä toki samaa mieltä. Mikä tahansa sija kahdeksan sakissa riittänee ja jokainen sarja pitää voittaa, mikäli karsintoihin mielii.

Ja siffalle:
Vantaalla on tosiaan lainassa IFK:sta 20-vuotias Melart (27 liigaottelua viime kaudella) sekä Bluesin 20-vuotias Gröndahl (1 liigaottelu viime kaudella).
Tuskinpa nuo tekevät yhteensä edes 50 000 euroa. Nousisi toki sen ansiosta Vantaan pelaajabudjetti 200kiloon, jolloin Sport olisi ainoastaan kolme kertaa kalliimpi (ja edelleenkään ei huomioida mahdollisia Vaconin tilinauhoja)
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Se vaara Sportin kohdalla kuitenkin on, että luotetaan liikaa siihen mitä kävi viime keväänä. Hyvin mahdollista on, että Sport pääsee tänäkin vuonna karsintoihin, mutta sanoisin kuitenkin, ettei se ole todennäköistä. Joten jos talouden kestäminen vaatii karsintoja, niin asiat ovat todella epävarmalla pohjalla.


Totta ja osui asiaytimeenkin. Liikaa ei saisi vaan tuudittautua, että taas keväällä tullaan ja lujaa. Noutaja voi tulla, jos oletetaan vaan, että karsintapaikka on tosta vaan hallussa. Sama toki voisi tulla, vaikka oltaisiin kaudella voitettu jokainen runkosarjapeli. Mestiksessä on useampikin potentiaalinen voitta,- / karsijaseura. KooKoo nyt varmaan todennäköisimpänä.

Totta on myös tuo, että epävarmalla pohjallahan tässä eletään. Mikäli Sport kaatuu pleijareissa vaikka toisella kierroksella, ei näkeäkseni Sportilla tule olemaan mitään mahdollisuutta osallistua ensi kauden mestikseen. Jos ei sitten joku isokiho kaiva isoa nippua seteleitä takataskustaan. Tähän en itse millään usko, sillä Sport on jo surullisen kuuluisa tästä kikasta. En edes jaksa muistaa, moniko riku-rikas tai taho on joutunut Sportin pelastamaan konkurssin edeltä viimeisien, sanotaanko kymmenen vuoden sisällä.
 

Fordél

Jäsen
Riippuu ihan siitä, miten Sportilla menee urheilullisesti. Mikäli Sport konttaa, niin tästä tulee todella pitkä ketju, mutta heti, kun Sport (Kotka) nousee liitoon, niin arvon palstaveljet/-sisaret hiljenevät.

Ei riipu pelkästään siitä. Ja tuo mainitsemasi ilmiö on tuttu kaikkien muidenkin joukkueiden keskusteluista, joten ei ole mitenkään erityisesti Sportia ja sen faneja koskettava ilmiö. Pituuteen vaikuttaa myös se, kuinka kauan jaksat vältellä ikävien asioiden käsittelyä ja jatkat samojen juttujen jauhamista.

Mutta se näistä asioista ja jatkakaa ihmeessä tätä yhden miehen puolustustaistelua Tamin puolesta.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sija 8. riittää runkosarjassa. Sillä mennään pleijareihin ja siellä eletään taas aivan omaa elämää.

Tähän sen verran, että se riittää pleijareihin pääsemiseen, mutta siitä voi myös laskea että paljon jää rahaa saamatta jos ei kotietua tule pleijareihin. Kyllä varmaan olisi siltä(kin) kannalta suotavaa että sijoitus olisi mielellään kahden parhaan tai edes neljän sakissa runkosarjan loppuessa. Kyllä siinä voi muutama kotipeliraha jäädä saamatta ja kaikki olisi varmaan tarpeen mille jengille tahansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös