Tamin Audi pois täältä!

  • 946 722
  • 3 295

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Mielenkiintoista on myös se, että nyt Tamminen tavallaan tuomitsi Rossin vaihtoehtona mahdottomaksi suoraan julkisuudessa. No entäs, jos vaikka sitten uusi kassari tulisikin, mutta tämä epäonnistuisi/loukkaantuisi, niin pystyisikö Rossi tämän jälkeen keväällä kantamaan suurta vastuuta. Tai pystyykö nyt, jos uuteen kassariin ei ole varaa. Henkisesti vahva maalivahti saisi tällaisesta debatista vain lisää virtaa, mutta onkohan Rossilla Sportin pukukopissa tai ainakaan valmennuksen kohdalta tukea henkiseen kasvuunsa. Suurella riskilla ja yhtä tulipaloa taas sytyttäen Tamminen tässä pelaa.

Uutta maalivahtia voi hakea ja olla hankkimassa, mutta täytyykö olemassa oleva maalivahti julkisuudessa todeta kyvyttömäksi Tammiselle ykkösveskaksi. Minusta erittäin huonoa valmennusjohdon viestintää taas kerran. Mutta kerro Siffa vaikka meille, mikä Tammisen nerous tällaisessakin viestinnässä piilee. Minusta tämä nyt oli vain aika lannistavaa viestintää Rossin ihan kohtuullisen pelin jälkeen. Eilinen pelihän ei ratkennut millään tavoin Sportin maalivahtiin.

Muutoin täytyy todeta, että JYP pelasi kuukauden päivät kahden sentterin ollessa telakalla ja kyseessä on joukkue, jolla muutoinkin koetaan olevan pula senttereistä --- jos jokaiseen loukaantumiseen ja poissaoloon tarvitaan aina uusi mies tilalle organisaation ulkoa, niin joukkueen rakentamisessa on epäonnistuttu. Ja miten Sport on voinut niin tehdä käytäessään selkeästi eniten rahaa Mestiksessä joukkueeseensa. Kukapa voisi sihen olla vastuullinen henkilö Sportin organisaatiossa?
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mielenkiintoista on myös se, että nyt Tamminen tavallaan tuomitsi Rossin vaihtoehtona mahdottomaksi suoraan julkisuudessa. Jos vaikka sitten uusi kassari tulisikin, mutta tämä epäonnistuisi/loukkaantuisi, niin pystyisikö Rossi tämän jälkeen keväällä kantamaan suurta vastuuta. Tai pystyykö nyt, jos uuteen kassariin ei ole varaa. Henkisesti vahva maalivahti saisi tällaisesta debatista vain lisää virtaa, mutta onkohan Rossilla Sportin pukukopissa tai ainakaan valmennuksen kohdalta tukea henkiseen kasvuunsa. Suurella riskilla ja yhtä tulipaloa taas sytyttäen Tamminen tässä pelaa.
Uutta maalivahtia voi hakea ja olla hankkimassa, mutta täytyykö olemassa oleva maalivahti julkisuudessa todeta kyvyttömäksi Tammiselle ykkösveskaksi. Minusta erittäin huonoa valmennusjohdon viestintää taas kerran.

Menee vähän ot:ksi, mutta kun kävi mielessä jo aiemmin: etenkin vähän pelanneen, nuoren ja/tai muuten kokemattoman maalivahdin julkinen nolaaminen on jotakuinkin typerintä mitä valmentaja voi tehdä. Se nimittäin useimmiten tietää, että a)seuraavalla kerralla ei tartu rantapallokaan b)kenttäpelaajat reagoivat joko vittuuntumalla koutsin möläytyksiin (monesta syystä todennäköisin vaihtoehto...) tai pelaajien omat epäluulot kassarin kykyjä kohtaan lisääntyvät.
Kummassakin tapauksessa lopputulos voi olla joukkue- ja puolustuspelin tiivistyminen, mutta vaikeuksissa (ja niitähän Sportissa riittää) olevassa jengissä tulos on huomattavasti useammin sekasortoa tuottava "ylipelaaminen" (vastaan ryntäily, yritykset pitää kahta tai kolmea äijää yhtäaikaa, liiallinen ennakointi ja varmistelu, yleinen hätäily jne.) keski- ja omalla alueella, kun jokainen pyrkii estämään vedot ennen kuin niitä on tullutkaan.
Ja ennen kuin kukaan ehtii huudella ammattilaisen vastuusta ja kritiikinkestokyvystä tms., olen toki samaa mieltä - ylläoleva on vain psykologisesti aivan saatanan tyhmää ja huonoa johtamista. Henkilökohtainen kritiikki annetaan ja paskapyykki pestään kopissa, ja vaikka yksilöissä on eroja, maalivahtien kohdalla tämä on erityisen tärkeää. Kysykää keneltä tahansa mv-koutsilta (jääkiekon reaalimaailmasta ja joukkuedynamiikasta jotain tajuaville juttu on kyllä selvä ihan omalla järjelläkin).

Muutoin täytyy todeta, että JYP pelasi kuukauden päivät kahden sentterin ollessa telakalla ja kyseessä on joukkue, jolla muutoinkin koetaan olevan pula senttereistä --- jos jokaiseen loukkaantumiseen ja poissaoloon tarvitaan aina uusi mies tilalle organisaation ulkoa, niin joukkueen rakentamisessa on epäonnistuttu. Ja miten Sport on voinut niin tehdä käytäessään selkeästi eniten rahaa Mestiksessä joukkueeseensa. Kukapa voisi sihen olla vastuullinen henkilö Sportin organisaatiossa?

Niinpä niin. Ja valmentaja, joka kuormittaa vain ykköstä mm. loukkaantumisriskin uhalla, ottaa aina tietoisen riskin. Tällöin hänellä on myös suurempi vastuu siitä, mitä tapahtuu, jos riski realisoituu tavalla tai toisella. Siis jos valmentaja on valmentaja eikä todellisuudesta irtaantunut egomaanikko.
 
Viimeksi muokattu:

Katto

Jäsen
Mielenkiinnolla lukisin, miten siffa rahoittaisi tuon uuden maalivahdin hankinnan? Siis ihan siffamainen rahoitus Sportin uudelle maalivahdille loppukaudeksi. Se ei liene kenellekään epäselvää, että Sportilla ei ole varaa hankkia uutta huippuveskaria ilman jotain "taikatemppua". Mikä olisi siffan ratkaisu tähän ongelmaan vai onko mitään ongelmaa olemassakaan? Mitähän mieltä TS olisi tästä?

Siinä Siffa esimerkiksi voitais udella, että mitähän mieltä broidis (TS) ois uuden veskarin hankinnasta ja sen rahoituksesta.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Siinä Siffa esimerkiksi voitais udella, että mitähän mieltä broidis (TS) ois uuden veskarin hankinnasta ja sen rahoituksesta.

Kyselin jo pekutilta, mitä hän tarkoitti TS vihjeellään. Kenen broidista sinä puhut? Selittäkää tarkemmin (pekutti ja Katto), niin vastaan sitten, jos minulta on jotain kysytty.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kyselin jo pekutilta, mitä hän tarkoitti TS vihjeellään. Kenen broidista sinä puhut? Selittäkää tarkemmin (pekutti ja Katto), niin vastaan sitten, jos minulta on jotain kysytty.

Broidi vai välillä oma poika, riippuu päivän tilanteesta..tiedät kyllä, mitä tarkoitetaan. Ei viitti nimiä laittaa, ettei modet suutu. Elämme mielenkiintoisia aikoja.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Broidi vai välillä oma poika, riippuu päivän tilanteesta..tiedät kyllä, mitä tarkoitetaan. Ei viitti nimiä laittaa, ettei modet suutu. Elämme mielenkiintoisia aikoja.

Jatkat tällä salaperäisellä linjallasi. Jos sinulla oli minulle joku kysymys, niin pyytäisin sinua tarkentamaan, mitä sillä tarkoitit. Minua on syytetty siitä, että en vastaa muiden tekemiin kysymyksiin, niin nyt olen valmis vastaamaan, kunhan selvennät näitä viestejäsi.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Uutta maalivahtia voi hakea ja olla hankkimassa, mutta täytyykö olemassa oleva maalivahti julkisuudessa todeta kyvyttömäksi Tammiselle ykkösveskaksi. Minusta erittäin huonoa valmennusjohdon viestintää taas kerran. Mutta kerro Siffa vaikka meille, mikä Tammisen nerous tällaisessakin viestinnässä piilee. Minusta tämä nyt oli vain aika lannistavaa viestintää Rossin ihan kohtuullisen pelin jälkeen. Eilinen pelihän ei ratkennut millään tavoin Sportin maalivahtiin.

Minä en nähnyt Tammisen viestinnässä mitään ihmeellistä. Tamminen kertoi, että Rossi pelasi miehekkäästi TuToa vastaan. Siitä huolimatta on selvää, että, jos ykkösmaalivahti Suomalainen joutuu olemaan viikkoja sivussa, niin valmentaja haluaa hänen tilalleen korvaajan. Suomalainen on ollut Sportissa nyt kahden kauden aikana selkeä ykkösmaalivahti. Tämän on erityisesti Rossi saanut kokea tosiasiaksi ja Rossi on tottunut siihen, että hän on kakkosmaalivahti. Rossilla on ollut mahdollisuutensa haastaa Suomalainen, mutta ei ole toistaiseksi siinä onnistunut. Nyt Rossilla on ollut ja tulee olemaan tilaisuutensa nousta luotettavaksi ykkösmaalivahdiksi. Tammisen puheet ykkösmaalivahdin hankinnan tarpeellisuudesta ovat Rossille vain hyväksi. Rossi osaa ammattilaisena käsitellä asian ja haluaa varmasti näyttää Tamille, että pystyy nousemaan ykkösmaalivahdiksi. Eihän tämän parempaan näytön paikkaan voi pitkään kakkosmaalivahtina ollut Rossi päästä.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jatkat tällä salaperäisellä linjallasi. Jos sinulla oli minulle joku kysymys, niin pyytäisin sinua tarkentamaan, mitä sillä tarkoitit. Minua on syytetty siitä, että en vastaa muiden tekemiin kysymyksiin, niin nyt olen valmis vastaamaan, kunhan selvennät näitä viestejäsi.

Koska täällä ei saa puuttua nimimerkkien henkilöllisyyteen, en voi tarkentaa. Mieti mielessäsi, mikä mahtaa olla asian pointti. Totuus paljastuu aikanaan, aina.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Koska täällä ei saa puuttua nimimerkkien henkilöllisyyteen, en voi tarkentaa. Mieti mielessäsi, mikä mahtaa olla asian pointti. Totuus paljastuu aikanaan, aina.

Oletko sitten puuttunut jotenkin nimimerkkien henkilöllisyyteen, kun et nyt avaa alkuperäistä kysymystäsi niin, että voisin siihen vastata. Kysyitkö minulta yleensäkään sitä, että mitähän mieltä "TS" olisi tästä? Kysymyksesi liittyi lainaamaasi Bruins/siffa kirjoitukseen. Ellet tarkoittanutkaan kysymystä minulle, niin pahoittelen jankkaamistani.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Kyllähän kiekkoa seuraava yleisö tietää mitä TS tarkoittaa, etköhän sinäkin siffa.

Anteeksi äskeinen off-topic, mutta oikeasti vaikuttaa siltä, että Tamminen on seonnut lopullisesti näiden uutta maalivahtia koskevien vaatimustensa kanssa. Eikö mies tosiaan näe metsää puilta edes sen vertaa, että tajuaisi Sportin käyvän pitkälti hänen ratkaisujen takia kamppailua eloonjäämisestään!!! Ja tässä tilanteessa pitäisi entiselle leijonakapteenille hankkia maalivahti, vaikka tolppien välissä seisoo täysin pätevä kaveri näihin peleihin.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Minä en nähnyt Tammisen viestinnässä mitään ihmeellistä. Tamminen kertoi, että Rossi pelasi miehekkäästi TuToa vastaan. Siitä huolimatta on selvää, että, jos ykkösmaalivahti Suomalainen joutuu olemaan viikkoja sivussa, niin valmentaja haluaa hänen tilalleen korvaajan. Suomalainen on ollut Sportissa nyt kahden kauden aikana selkeä ykkösmaalivahti. Tämän on erityisesti Rossi saanut kokea tosiasiaksi ja Rossi on tottunut siihen, että hän on kakkosmaalivahti. Rossilla on ollut mahdollisuutensa haastaa Suomalainen, mutta ei ole toistaiseksi siinä onnistunut. Nyt Rossilla on ollut ja tulee olemaan tilaisuutensa nousta luotettavaksi ykkösmaalivahdiksi. Tammisen puheet ykkösmaalivahdin hankinnan tarpeellisuudesta ovat Rossille vain hyväksi. Rossi osaa ammattilaisena käsitellä asian ja haluaa varmasti näyttää Tamille, että pystyy nousemaan ykkösmaalivahdiksi. Eihän tämän parempaan näytön paikkaan voi pitkään kakkosmaalivahtina ollut Rossi päästä.


Eli Tamminen ei vain koskaan tee mitään sitten väärin. Voi Siffa sinua - ei sinua vakavasti voi ottaa. Itse en osaa ketään ja en ainakaan Juhani Tammista erehtymätömänä pitää. en enää esitä Siffa sinulle kysymyksiä, kun osaan vastauksesi arvella nyt sitten itsekin.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Eli Tamminen ei vain koskaan tee mitään sitten väärin. Voi Siffa sinua - ei sinua vakavasti voi ottaa. Itse en osaa ketään ja en ainakaan Juhani Tammista erehtymätömänä pitää. en enää esitä Siffa sinulle kysymyksiä, kun osaan vastauksesi arvella nyt sitten itsekin.

Näin sitä lähdetään karkuun kommentoimatta mitenkään itse asiaa. Oliko vastaukseni liian vakuuttava? Olisin ollut valmis keskustelemaan nyt tästä Sportin maalivahtiasiasta. Muistelisin, että olit monien muiden joukossa syyttämässä Tamia myös Suomalaisen loukkaantumisesta. Siihenkin kerroin oman näkemykseni, mutta keskustelu käytiin väärässä viestiketjussa. Siitäkin voitaisiin jatkaa täällä.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Anteeksi äskeinen off-topic, mutta oikeasti vaikuttaa siltä, että Tamminen on seonnut lopullisesti näiden uutta maalivahtia koskevien vaatimustensa kanssa. Eikö mies tosiaan näe metsää puilta edes sen vertaa, että tajuaisi Sportin käyvän pitkälti hänen ratkaisujen takia kamppailua eloonjäämisestään!!! Ja tässä tilanteessa pitäisi entiselle leijonakapteenille hankkia maalivahti, vaikka tolppien välissä seisoo täysin pätevä kaveri näihin peleihin.

Minusta Tamminen olisi sekaisin, jos ei valmentajana vaatisi uutta maalivahtia loukkaantuneen ykkösvahdin tilalle. Eihän vähän pelanneen kakkosvahdin varassa voi lähteä playoffeihin tavoittelemaan mestiksen mestaruutta ja liigakarsintapaikkaa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Eihän vähän pelanneen kakkosvahdin varassa voi lähteä playoffeihin tavoittelemaan mestiksen mestaruutta ja liigakarsintapaikkaa.

Eikö Suomalainen kuitenkin ole palaamassa ennen pudotuspelejä? En ole lukenut hänen loukkaantumisensa laatua, mutta muistaisin täällä kerrotun, että kyse on vain joidenkin viikkojen poissaolosta.
 

reiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikki
Lienee parasta kun te siellä Vaasassa unohdatte tältä kaudelta mestaruudet ja liigakarsinnat. Todellisuus näkyy sarjataulukossa. Mielekkäämpää olisi, jos alkaisitte keskittymään ensi kausiin, eikä uusien kuluerien tekemiseen, kun entisetkin ovat maksamatta.

On todellisuuspakoa haaveilla liigakarsinnoista, kun samaan aikaan Sport saa taistella pääsystään edes kahdeksan joukkoon - joka sekin on Hokin taholta vakavasti uhattuna. Jukurithan menee kuitenkin ohitse.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Eikö Suomalainen kuitenkin ole palaamassa ennen pudotuspelejä? En ole lukenut hänen loukkaantumisensa laatua, mutta muistaisin täällä kerrotun, että kyse on vain joidenkin viikkojen poissaolosta.

Jaska oli jo vajaa kuukauden parantelemassa vammojaan. Paluuottelussa pamahti sitten jokin paikka taas rikki. Tilanne on vaikea juuri nyt, kun tammikuun loppuun mennessä on tehtävä päätökset uuden maalivahdin hankinnasta.
 

Jayzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Golden Knights
Ai että siä oot siffa hupsu. :) Etten suorastaan sanoisi että vitsi miehekseen.
 

Masterpiece

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Blackburn, Real Madrid, Vimpelin Veto
Siffa:

Käsi sydämelle: uskotko Tamin vielä kääntävän Sportin kurssin? Kykeneekö Sport haastamaan Ilveksen? Metaforana: ovatko voittavassa pelikirjassa alkukauden humalaiset skootteriajelut täysin toissijaisia ja loppukaudesta peli kertoo kaiken?
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Näin sitä lähdetään karkuun kommentoimatta mitenkään itse asiaa. Oliko vastaukseni liian vakuuttava? Olisin ollut valmis keskustelemaan nyt tästä Sportin maalivahtiasiasta. Muistelisin, että olit monien muiden joukossa syyttämässä Tamia myös Suomalaisen loukkaantumisesta. Siihenkin kerroin oman näkemykseni, mutta keskustelu käytiin väärässä viestiketjussa. Siitäkin voitaisiin jatkaa täällä.

Siffa en ala kanssasi jankkaamaan - siitä on kyse. Tapanani ei ole lähteä keskustelua karkuun, mutta ei sinun kanssasi voi keskustella ainakaan Juhani Tammisesta, koska et näe hänen tekevän virheitä, et näe hänen olevan missään väärässä. Itse asia liittyy siihen, että kommentoin omassa viestissäni Tammisen viestintää ykkösveskaan liittyen. Sinun vastakommenttisi ei millään tavoin muuttanut kantaani - olit vain aivan eri mieltä.

Eli en ole eri mieltä siitä, etteikö Sportin kannata etsiä ykkösveskaa, mutta ei Tammisen olisi kannattanut Rossia painaa kommenteillaan alas. Jos et Tammisen viestinnässä tässä näe mitään vikaa, niin ei minun sinun kanssasi kannata keskustelua jatkaa, koska mitään velvoitetta minulla siihen ei ole - ja sinä et itse oikeasti haluakaan ymmärtää tapaani ajatella tästä(kään) viestinnällisestä tapauksesta. Minun vastuullani on taas estää keskustelun puuroutumista tämän(kin) asian varjolla, johon sinä taas usein jopa pyrit - milloin savuavilla raunioilla, milloin Hiltusen tiedotteilla.

Useat henkilöt olet ajanut kanssasi jankkausketjuihin, joissa itse asia on jäänyt sivuseikaksi. Ilmoitan siis vielä toisen kerran sinulle, etten enää (toivottavasti) sorru kanssasi väittelemään tai sinulta vastauksia peräämään - en vain usko että se on itselleni hedelmällistä ja keskusteluketjulle ei ainakaan - pakoon en sinällään argumenttejasi juokse, en vain usko, että saan sinua ymmärtämään omia näkemyksiäni ja itse en vain Juhani Tammisesta ja hänen henkilöstöjohtamisen tavastaan ole samaa mieltä kanssasi - ja ihmettelen jos syvällä sisimmässäsi olet aidosti itsekään kanssasi samaa mieltä.

Ja muulle ketjulle siis tiedoksi, ettei tarvitse viestejä kelailla taaksepäin, että tämän pienen debatin syy oli Tammisen tapa ilmoittaa ykkösveskan tarpeesta julkisesti, joka minun mielestäni oli erittäin harkitsematonta - siis se tapa, että hän julkisesti tuo ilmi, ettei hän Rossiin luota maalinsuulla ollenkaan (ykkösveskaa voi etsiä vähemmällä julkisuudellakin ja niin sen helpommin löytääkin) - entäs jos Tamminenkin sitten saa vain sen Rossin kanssa kuitenkin loppukauden elää. Mutta Siffa siis pitää Tammisen tyyliä viestiä tässä asiassa jopa Rossin kannalta hyvänä.

Eli Siffa, en pitänyt argumenttejasi vakuuttavina. Koen edelleen, että Tammisen tapa viestiä, on yksi syy siihen, miksei hän ole hyvä valmentaja - hyvä henkilöstöjohtaja. Tulen jatkossa(kin) käytämään omissa esimieskoulutuksissani Juhani Tammista ja hänen toimintatapojaan varoittavina esimerkkeinä omassa alaisuudessani toimiville esimiehille.

Mutta nyt siis pyrin välttämään aika hedelmätöntä väittelyä kanssasi, jotta tällaisia viestiketjuja, kuin nyt tämäkin, ei tänne keskusteluosioon turhaan syntyisi. Anteeksi nyt tämäkin, mutta kun Siffa epäili minun karkuun menevän, niin kerran perustellusti vastaan - ja tässä ei Siffa ole mitään henkilökohtaista, enhän edes tunne/tiedä sinua.
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Siffa en ala kanssasi jankkaamaan - siitä on kyse.

Mutta nyt siis pyrin välttämään aika hedelmätöntä väittelyä kanssasi, jotta tällaisia viestiketjuja, kuin nyt tämäkin, ei tänne keskusteluosioon turhaan syntyisi. Anteeksi nyt tämäkin, mutta kun Siffa epäili minun karkuun menevän, niin kerran perustellusti vastaan - ja tässä ei Siffa ole mitään henkilökohtaista, enhän edes tunne/tiedä sinua.

Et alkanut keskustella ko. asiasta kuin vasta sitten, kun totesin sinun "lähteneen karkuun". Et ottanut aiemmin mitään kantaa niihin perusteluihin, joita minä kirjoitin Tamin ulostulosta Sportin ykkösmaalivahtikysymyksessä. Sinä pidit sitä Rossin kannalta tyrmistyttävänä ja lamaannuttavana (minun kielikuviani, ei sinun). Minä totesin Tamin esiintyneen aivan normaalisti. Rossin kannalta siinä ei minun mielestäni ollut mitään poikkevaa. Jos jotain Rossille tapahtui Tamin ulostulon vuoksi, niin ammattimiehenä Rossi sai siitä vain lisävirtaa näyttää kykynsä tulevissa otteluissa. Rossilla on nyt elämänsä tilaisuus nousta huipputorjunnoilla Sportin ykkösmaalivahdiksi ainakin niin pitkäksi aikaa, kun Suomalainen tervehtyy tai Sportiin hankitaan Suomalaisen tilalle korvaava maalivahti.

Meillä on selkeästi eri mielipide Tamin toiminnasta tässä maalivahtikysymyksessä. Sinä luultavasti innoissasi luulit, että nyt lähden tukemaan sinun linjaasi teilata Tamminen. Kun sitten minulla olikin aivan eri mielipide Tamin toiminnasta, niin kirjoitit pettyneenä niinkuin kirjoitit sen aiemman viestisi.

Miksi haastoit minut keskusteluun, kun et sitä sitten alkanutkaan asiapohjalta käydä, vaan minun ilmaisuni mukaan "lähditkin karkuun"? Siellä ne ovat perusteluni olemassa vieläkin. Mistä kohdasta olet kanssani eri mieltä?

Totean Isaskarin tavoin, että Tammisen velvollisuus oli nostaa maalivahtikysymys esille. Näinhän ovat toimineet iät ajat kaikki valmentajat, kun ykkösmaalivahti on loukkaantunut. Rossilta toivon huippupeliä lauantaina Hokkia vastaan, jos Rossi aloittaa maalilla, niinkuin oletan.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Lyhyesti vielä kerran. Älä Siffa osoita minulle kysymyksiä turhaan - en niihin vastaa, vaikka tämän kerran saat pettämään lupaukseni. Edellisessä viestissäni kirjoitin perustelut. Eli en halua purouttaa tätä ketjua taas yhdellä päättymättömällä jankkauksella juupas - eipäs.

Minulla ei ole maalivahtiviestintään lisättävää ja tuskin sinullakaan. Diskurssianalyysin keinoin me ehkä emme tällä foorumilla ala asiaa lähestyä ja semantikan ja pragmatiikan maailmaan muita upottaa. Mutu-tuntemuksemme ja näkemyksemme olemme kumpikin lausuneet.

Rossille tsemppiä maalinsuulle ja Tamille harkintaa pulinoihinsa!
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Olen pohtinut pitkään Tamin tapaa johtaa joukkuetta, varsinkin noiden aikaisten aikalisien käyttöä. Jos/kun vastustaja tekee maalin heti alkuun, niin Tamin tapa ottaa aikalisä heti luulisi tappavan pelaajien latauksen. Ainakin minä näen asian näin.

Jos itse olisin kentällä kun vastustaja tekee maalin ajassa 2.17, minua vituttaisi aivan perkeleesti. Meninsin vaihtoaitioon ja päättäisin että kostan seuraavassa vaihdossa. Kun Tami taas päättää ottaa aikalisän siinä tilanteessa, ja meuhkaa, niin lataus katoaisi taivaan tuuliin. Nimenomaan se lataus, mitä koko päivän olen rakentanut. Tamin johtamistapa on sitä yhtä ja samaa, hän ei pysty reagoimaan tilanteisiin järkevästi, vaan sitä yksitoikkoista mantraa pelistä/vuodesta toiseen.

Tämän illan peli oli mukavaa katseltavaa. Pojat luisteli, taisteli ja ennenkaikkea syötteli hienosti. Harvoin näkee Sportin noin tehokkaasti sahaavan vastustajan karvauksen ja puolustuksen läpi hienoilla syötöillä ja hyvällä liikkeellä. Jämsällä polvet paskana? Paskan marjat. Jopa Jämsä luisteli lujaa tänään.

Voitko sinä siffa kertoa miksi Sportin peli-ilme oli tänään kauden ylivoimaisesti paras? Johtuuko se siitä että Tami ei ollut aitiossa? Älä vastaa että Sportin peli paranee aina kevättä kohden, sillä saatat joutua syömään sanasi kun Tami palaa aitioon.

Illan peli antoi vastaukset: Tami pois ja heti. Sillä voidaan jopa pelastaa kotietu, kausi ja ennenkaikkea seura(*), vaikkapa Kenan johdolla.

(*) Tällä tarkoitan sitä, että voidaan mennä päätyyn asti ilman Tamia, mutta ei todellakaan Tamin johdolla. Pelkästään yksi kotiottelu lisää (=kotietu) playoffseissa kattanee Tamin loppukauden palkan. Loput pelit on sitten kotiinpäin.

Niinkuin totesin jo tämän ketjun avausviestissä:
KIITOS JA NÄKEMIIN, JUHANI!
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Tämän illan peli oli mukavaa katseltavaa. Pojat luisteli, taisteli ja ennenkaikkea syötteli hienosti. Harvoin näkee Sportin noin tehokkaasti sahaavan vastustajan karvauksen ja puolustuksen läpi hienoilla syötöillä ja hyvällä liikkeellä. Jämsällä polvet paskana? Paskan marjat. Jopa Jämsä luisteli lujaa tänään.

Vapautunutta oli kundien peli tänään, ei voi muuta sanoa. Noin vapautununeesti meidän jengi ei ole pelannut miesmuistiin. Tammisenkin kanssa on tällä kaudella ollut ihan ok matseja, mutta tämä oli jotain ihan uutta. Se rentous, mikä jätkistä paistoi, pisti naaman hymyyn. Hokki meni johtoon, ei aikalisää, entistä kovempaa päälle ja kiekko rysään.

En nyt mene mitään sen suurempaa sanomaan, mutta tiettyjen lähteiden mukaan Tammista ei Vaasassa enää nähdä. Omin silmin nähtynä taas Kolek oli yhdessä aitiossa. En toki ole varma kun ei kiikareita sattunut mukaan, mutta yhdennäköisyys oli suuri.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
En nyt mene mitään sen suurempaa sanomaan, mutta tiettyjen lähteiden mukaan Tammista ei Vaasassa enää nähdä. Omin silmin nähtynä taas Kolek oli yhdessä aitiossa.
Miten minäkin tein saman havainnon... Eikös Kolek ole kuulemma nähty myös Turussa?

JOS Kolek tulisi Sportin valmentajaksi, niin en vastustaisi kunhan tulisi helvetin halvalla hintalapulla. Kenalla ei ole pelikirjaa, Kolekilla taitaa olla jonkunlainen... Tai sitten muistan väärin. Kolek ei saanut oikein mitään aikaan Kouvolassa, kuten ei oikein Kajaanissakaan, hmm...

Hei Hiltunen, otappas Vaconin lompakko esille ja soita sille Aralle.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Hei Hiltunen, otappas Vaconin lompakko esille ja soita sille Aralle.
Kaikenlaisia lompakoita sitä nykyään onkin.

Kolek ei kyllä oikein kuulosta hyvältä. Kenakin taitaa olla sen verran lojaali Tamille ettei jatka jos Juhani saa lähtöpassit. Mutta joka tapauksessa mielenkiintoinen salaliittoteoria tuo Tamin poissaolo "flunssan" takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös