Taas kerran...SM-Liiga Hockey-Night!

  • 368 739
  • 2 615
Tila
Viestiketju on suljettu.
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Cube
Saukkosessa ärsyttää se ulkomaalaisten pelaajien nimien raiskaus. On Bänhämi, Holmkvisti, Siereri, Barkkovi, Dreipperi ym ym ym...

Niinpä, mutta hirvittävämmät lausahdukset jätit mainitsematta: HPK:ssa pelaa kuulemma muuan VlÄdimir V. ja Tapparassa A. BÄrkkovi.

Hammastelen, etta kykä Mäikkärillä vöisi sille Säykkösen aaliolle öpettää nimien aantamista?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Streight Forward
Niinpä, mutta hirvittävämmät lausahdukset jätit mainitsematta: HPK:ssa pelaa kuulemma muuan VlÄdimir V. ja Tapparassa A. BÄrkkovi.

Muistattehan myös tuon "toisen polven lukkolaisen, Kalle Shahlstetin"
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kun kuuntelee hetken Ari Wiskarin selostuksia/kommentointia ja nimen vääntelyä ei varmasti Saukkosen lausumiset kuullosta ollenkaan hassuilta :)

Miksi Maikkari ei hanki vaikkapa ruotsalaisia selostajiksi ja kommentoijiksi. Vielä kun selostaisivat riikinruotsiksi. Eivät ainakaan olisi puolueellisia ja saisimme kuulla kuinka ruotsiksi selostetaan. Kaikki olisivat tyytyväisiä, kun eivät ymmärtäisi mistä on kysymys.
 

Laama

Jäsen
Rono Järvelä kommentoimaan HN:ään eikä vaan uheilukanavalle. Rono näkee pelissä monia yksityiskohtia joita normaali katsoja ei näe(minä ja varsinkin Jutila) ja uskaltaa sanoo mielipiteitä.(Onko Jutila sanonut mitään kantaa ottavaa muutakin kuin nuoret on hyviä, kaikki on hyviä, tullaan näkeen varmaan tosi hyvä peli. Jos on niin kertokaa mulle) Saukkosen, Tynin ja Kurrin ja tietysti Jutilan vois laittaa vilttiin ja hommata kunnon selostajan kuten vaikka Mikko Innasen.
Antero "vinkuja" Mertarannankin vois heittää MM-kisa selostamosta hel***tiin. Sen vinkuminen ja virheet joita se tekee ottaa aivoon.
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Pirjeta, Treipperin Topi, Brussshhhhoo, Vlädimir Vujjtek, Zilitski, Pörrin, Oubraien, Shiruu, Seefferi, Vais, Rop Couvii jne, siinä muutama loistavasti laisuttu nimi... Lisäksi ärsyttää Saukkosen ylikorostetusti sanottu Jan Caloun...

Juti on loistava kommentaattori, sen sijaan Kurri on aivan jäässä, lausuu itsestäänselvyyksiä, kuten läheltä pitää vetää ylös, tai "tosta ois kannattanu laukoa", lisäksi Jurrin puhe on kovin epäselvää, lisäksi Jutin Tampereenmurre on paremmankuuloista.

Saukkosen fraasit ne vasta sitten ärsyttävätkin, tässä muutamia:
"Jalat käy ja maisema vaihtuu"
"Pillerit on aamulla syöty"
"Tulipahan kehuttua pelaaja x:kin."
"Hilloa kirstun pohjalle"
"Kuin Ilkka Kannelkoski aikoinaan KooKoossa"

Ja se lempinimi voisi olla MiKa SauKKonen, Mika "KooKoo" Saukkonen tai Kouvolan Anu S.

EDIT:
Jukka Kannelkoski korjattu Ilkaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Rooster

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS (pesiksessä KPL)
Se Kannelkoski taisi kylläkin olla Ilkka eikä Jukka...

Mutta kyllä minuakin Saukkosen amatöörimäiset selostukset ärsyttää aina vaan enemmän.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti OneBigRed




tshihihihi... AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!

Niin, ainoa pätevä kommentaattori joo-o. Mitäs jos ottaisit oranssit lasit välillä pois kun tulet ulos hallista?

On Suomessa muitakin has-been kiekkoilijoita jotka tontilla voisivat patsastella.:D


OK!! Makuja on monia. Mutta pistäppä lista, vaikka noin aluksi 5 nimeä jotka menevät persoonallisuudessa ja asiantutemuksessa Jutin ohi!!

Eikä mulla ole kun tummat aurinkolasit!!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Oli muuten poikkeuksellisen laaja raportti pronssipelistä illan Tulosruudussa. Näytettiin kaikki maalit, ja jopa yhden pelaajan haastattelu. Ilmeisesti kritiikki on purrut. Hienoa!
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taitaa Saukkonen tosiaan olla jokerifani, ainakin biletti ja parveili kiitettävästi jokeriristeilyllä viime syksynä...:)
Olin itse luullut miestä HIFK-puoleiseksi, mutta korjasi minulle ainakin että on kyllä ihan pesunkestävä jokerifani.

Eihän sitä puolueellinen saisi olla, mutta jos mietitte itse, niin voisiko joku teistä tosissaan selostaa TÄYSIN puolueettomasti tai iloita suveneeristi vastapuolen joukkueen tekemästä maalista?
Jos voitte, niin hyvä. Itse en pystyisi.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti girlzilla15
Eihän sitä puolueellinen saisi olla, mutta jos mietitte itse, niin voisiko joku teistä tosissaan selostaa TÄYSIN puolueettomasti tai iloita suveneeristi vastapuolen joukkueen tekemästä maalista?
Jos voitte, niin hyvä. Itse en pystyisi.
No en todellakaan voisi. Ja juuri tästä syystä olisin jäävi selostamaan pelejä, joissa Kerho pelaa, vaikka miten olisin hyvä selostaja. Selostajan kun pitäisi mielestäni näissä liigamatseissa olla käytännössä puolueeton, eikä esimerkiksi esittää toiveita että toisen joukkueen maalivahti saa pidettyä kiekon hallussaan.

Maajoukkueiden pelit ovat sitten asia erikseen. Mertarannasta varmasti on jokaisella oma mielipiteensä. Aika harva häntä taitaa silti pitää puolueettomana ;)
 

rinkeli22

Jäsen
Onhan se kuitenkin niin, että selostajan pitää tietää jääkiekosta kohtalaisen paljon voidakseen selostaa, ja jos ihminen tietää jääkiekosta paljon, niin hänellä on varmasti joku suosikkijoukkue.. Vaikka Aukkosen Jokerimyönteinen selostus pistikin korvaan ilkeesti välieriä seuratessa, niin ei sille mitään voi.. Ratkaisuna voi vääntää äänet pois telkasta ja avata paikallisradion selostuksen TV-kuvan tueksi, ja kuunnella oman joukkueen hehkuttamista.. Puolueetonta selostajaa ei ole olemassa!

Hockey Night - matseissa voisi muuten mielestäni olla aina vieraileva kommentaattori ottelun kotijoukkueen riveistä, kertomassa kotijoukkueeseen liittyvistä asioista.. Esim. joku johtoportaasta tai loukkaantuneena sivussa oleva pelaaja tms.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kiekkoyössä ihan hyvin ennen pelejä haetaan joukkueista taistelupareja, mutta entä sitten tämän kamppailun seuranta? Usein näytetään ainoastaan kavereiden peliaika. Esim. finaaleissa olisi mielenkiintoista nähdä kattavampaakin tilastoa vaikkapa Pakaslahti vs. Ojanen -parista(aloitukset, peliaika ym.) Harmi ettei nähdä M. Mäkinen vs .Valtonen, josta esim. taklaustilastot olisi kiva nähdä.
 

Cube

Jäsen
Viestin lähetti rinkeli22
..jos ihminen tietää jääkiekosta paljon, niin hänellä on varmasti joku suosikkijoukkue..

Aijaa... itse ainakin tunnen monta henkilöä, jotka tietävät ihan helvetin paljon lätkästä, vaikka heillä ei suosikkijoukkuetta olekaan. Tai ainakaan sellaista, jota he tunnustaisivat (eli Blues ON mahdollinen) :)

Voisi melkein sanoa, että ne ihmiset, joilla ei ole suosikkijoukkuetta rakastavat lätkää muita enemmän. He saavat peleihin mielenkiintoa ilman, että joutuvat pönkittämään itsetuntoaan kannustamalla voittoon 22 julkkista, jotka eivät edes tunne kannustajiaan.

Itsekin olen huomannut, että peleistä saa usein paljon enemmän irti, kun ottaa värilliset lasit silmiltä pois. Nykyään tarvitseekin olla aika tärkeä peli, että meikäläinen innostuu kunnolla. Ja pitää olla Caps kyseessä, sen verran vähän Tepsi jaksoi kiinnostaa tällä kaudella (kyse ei ole menestyksen "puutteesta". Neljäs tila on tuolla joukkueella ihan hyvä saavutus. En tod. ole glory hunter).

Välillä on tosiaan tullut mietittyä ihan tosissaan, että mitä järkeä tässä suosikkijoukkuehommassa oikein on? Tepsin/Capsin voitto = mun voitto, vai? Sitten on pelin jälkeen hyvä tulla Jatkoaikaan pätemään, että "Hahaa! Joukkue, josta mä pidän voitti joukkueen, josta sä pidät".. olenko yksin mietteideni kanssa?
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistä ihmeestä Saukkonen repii noita kommenttejaan. Banhamilla hampaat 1x2, muut peruutettu. Kädet käy kuin poikamiehellä oli niin huono, ettei edes naurata. Luuli varmaan keksineensä "ihanaa leijonat ihanaa"-tason lausahduksen.
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Mielestäni kolmen selostajan systeemi ei toimi laisinkaan. En ole missään muualla maailmassa koskaan kuullutkaan moisesta selostuskopin tehokäytöstä, mutta pöllölaakson valopäät ottivat systeemin käyttöön ja vieläpä suoraan finaaleissa edes kokeilematta sitä aiemmin runkosarjassa! Kommentaattorit on kommentaattoreita ja selostajat selostajia.

MTV3 yritti tehdä eilen suuren luokan draamaa kun MOjasen roudaamista paareilla näytettiin Hakametsän käytäviltä, mutta kanavalle tyypillisessä innokkuuden puuskassa unohdettiin tärkeä asia: Matsi oli käynnissä ja kuva oli muualla kuin kiekossa! Taklaus oli ruma ja ikävä tapahtuma, mutta minä ainakin haluan katsoa peliä silloin kun se on menossa. Loukkaantuneen tilaa voi sitten vaikka selostaja valaista katsojille samalla kun kuva pyörii kaukalon tapahtumissa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Bayern
MTV3 yritti tehdä eilen suuren luokan draamaa kun MOjasen roudaamista paareilla näytettiin Hakametsän käytäviltä, mutta kanavalle tyypillisessä innokkuuden puuskassa unohdettiin tärkeä asia: Matsi oli käynnissä ja kuva oli muualla kuin kiekossa! Taklaus oli ruma ja ikävä tapahtuma, mutta minä ainakin haluan katsoa peliä silloin kun se on menossa. Loukkaantuneen tilaa voi sitten vaikka selostaja valaista katsojille samalla kun kuva pyörii kaukalon tapahtumissa.

Jotenkin vain sopii kanavalle, jossa Jari P saa huseerata kuten huseeraa.
Kuinka moni katsoja oikeasti halusi nähdä kun MOjasta viedään paareilla pois? Potilaan tilaa olisi voinut kommentoida pelin pyöriessä ruudussa. Jos tuolla asialla halutaa kohauttaa, niin olishan sitä voinut vaikka Salaisten Kansioiden tilalla pyörittää uudelleen ja uudelleen.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti vision
Kädet käy kuin poikamiehellä oli niin huono, ettei edes naurata.

Häh, tuohan oli päivän paras. Miten se nyt sinua noin harmitti? Jos olet poikamies, niin sittenhän asia on selvä:)

Muuten kyllä maikkarin toimintaan noin yleensä ottaen sopii vanha urheilufraasi: "amatöörien puuhastelua"

Tosin F1 lähetyksen on kyllä jostain syystä aika hyvin tehtyjä. Johtunee hyvästä selostajasta ja siitä, että maikkari ei pääse vaikuttamaan itse kuvaan.
 

jukkas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
3 "selostajaa"

Viestin lähetti Bayern
Mielestäni kolmen selostajan systeemi ei toimi laisinkaan. En ole missään muualla maailmassa koskaan kuullutkaan moisesta selostuskopin tehokäytöstä, mutta pöllölaakson valopäät ottivat systeemin käyttöön ja vieläpä suoraan finaaleissa edes kokeilematta sitä aiemmin runkosarjassa! Kommentaattorit on kommentaattoreita ja selostajat selostajia.

MTV3 yritti tehdä eilen suuren luokan draamaa kun MOjasen roudaamista paareilla näytettiin Hakametsän käytäviltä, mutta kanavalle tyypillisessä innokkuuden puuskassa unohdettiin tärkeä asia: Matsi oli käynnissä ja kuva oli muualla kuin kiekossa! Taklaus oli ruma ja ikävä tapahtuma, mutta minä ainakin haluan katsoa peliä silloin kun se on menossa. Loukkaantuneen tilaa voi sitten vaikka selostaja valaista katsojille samalla kun kuva pyörii kaukalon tapahtumissa.

Näinhän se "selostaminen" yleensä menee.
Eli Saukkonen kysyy: Onhan autossa neljä pyörää ?
Asiantuntijat,Juti ja Kurri nyökyttelee: On,on
Vaativaa duunia......
 

mummi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Samarkand AF, Ghizjablah Amur-dvaktay Sport
Paitsi että...

(" Näinhän se "selostaminen" yleensä menee.
Eli Saukkonen kysyy: Onhan autossa neljä pyörää ?
Asiantuntijat,Juti ja Kurri nyökyttelee: On,on
Vaativaa duunia...... ")


tässä tapauksessa kumpikaan, Juti tai Jari, ei halua suoraan
vastata siihen onko autossa neljä pyörää.

Jari: niin, odotettavissa on että autossa on neljä pyörää, mutta
katsotaan nyt tämä ensimmäinen peli ensin. Uskon, että auto tulee alussa kovaa!

Juti: aivan, odotan myös tänä iltana kovaa vääntöä siitä onko autossa neljä pyörää, mutta uskon myös että molempien autojen pyörät ovat tänään ratkaisevassa asemassa kysyttäessä onko autossa neljä pyörää!
 

spa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
powerpoint -esitys

En varmasti ole ainoa, jota häiritsi maalin jälkeiset powerpoint -esitykset. Se oli aivan kauheaa katsottavaa ja jopa kuunneltavaa kun Kanada-malja "räjähti" aina maalin syntyessä. Taas on Hockey Nightin väki luullut keksineensä hienon yksityiskohdan, mutta päinvastoinhan siinä kävi, kuten yleensä.
 

wabbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KiVa
Re: powerpoint -esitys

Viestin lähetti spa
En varmasti ole ainoa, jota häiritsi maalin jälkeiset powerpoint -esitykset. Se oli aivan kauheaa katsottavaa ja jopa kuunneltavaa kun Kanada-malja "räjähti" aina maalin syntyessä. Taas on Hockey Nightin väki luullut keksineensä hienon yksityiskohdan, mutta päinvastoinhan siinä kävi, kuten yleensä.

Mieluummin katson pelaajan hauskoja tuuletuksia, kuin Kandamaljan poksahtelua silmille. Meni vähän maku jokaisesta maalista, kun silmille pompahti Kanada-malja ja hajosi kipinöiksi sitten taas nopan kääntö ja takaisin peliin. Onneksi en ole epileptikko sillä muuten olisi kouristellut olohuoneen sohvalla.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
ei voi muuta sanoa ku että jatkoajan foorumit on täynnä negatiivisia ja tosi asiantuntevia lätkäihmisiä... pitääkö KAIKESTA vaan valittaa. Tuskin monikaan teistä tietää kärpäsen paskan vertaa sitä mitä juti.... ajatelkaa positiivisesti ottakaa vaikka koffia samalla ku katotte hn:ää niin ei vituta niin paljon
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja sama touhu jatkuu mitä tulee molareihin...Juti ei voi myöntää että joskus molareilla ei ole mikään ihan paras päivä. OK, hienoja maaleja mutta ei ollut Tomppa ja Kari ihan finaali-vedossa! Mutta pelkkää molareiden pään silittelyä, tietysti varsinkin Lehtosen kohdalla. Sillä jääkiekkoilijathan ovat herkkiä kukkasia, joiden psyyke ei kestä jos entinen maajoukkukippari kehtaa sanoa ettei pelaaminen nyt ihan ole hanskassa.
C'mon Juti, avaa ne silmäsi!!!


MACK
 

wabbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KiVa
Viestin lähetti Eddie
ei voi muuta sanoa ku että jatkoajan foorumit on täynnä negatiivisia ja tosi asiantuntevia lätkäihmisiä... pitääkö KAIKESTA vaan valittaa. Tuskin monikaan teistä tietää kärpäsen paskan vertaa sitä mitä juti....

Ja sinä tietenkin olet perussuomalainen, jonka mielestä ei kannata mistään valittaa vaan tyytyä kohtaloonsa. On se jännää, että muutosta ei saa vaatia tai pyytää vaan pitää tehdä kaikki yhtä huonosti, koska näin on aina ennenkin tehty! Jos olet kymmenen kertaa kaatunut oikaisemattomaan mattoosi, niin miksi sitä sitten oikaista. Kaadutaan siihen uudelleen ja uudelleen, kun ei nyt oikein jaksa valittaa.

Ja mitä sitten tuo kolme pistettä tuolla tekee, niin mitä yrität sanoa. Jutihan on perus joojoomies, mikä aina vain myöntää kaiken. Vaatihan sekin jotain taitoa katsoa niillä nappisilmillä kameraan ja nyökkäillä, että jännä ottelu tänään varmasti tulossa vauhtia ja jännitystä tai tuosta olisi varmaan voinut jo itse yrittää, vai mitä Juti? Joo olisihan siitä. Läheltä ylös? Näinhän se on.
 

Lint

Jäsen
Mun mielestä täällä on vähän turhaa kritisointia NockeyNightia kohtaan.
Mun mielestä homma toimii tosi hyvin. OK, myönnetään että jotkut asiat
voisivat olla toisin, mutta kyllä noissa lähetyksissä on paljon hyvääkin.
En mä ymmärrä miten joku voi ärsyyntyä lausahduksesta "kädet käyvät kuin
poikamiehellä". Muutenkin Saukkonen hoitaa asiansa hyvin, vaikka aina välillä se
ylimääränen vokaali sujahtaakin sinne ulkomaalaispelaajien nimiin..

Täytyy kyllä myöntää että se kahden kommentaattorin käyttäminen on järjetöntä.
Varsinkaan kun kummallakaan ei oo oikeestaan mitään sanottavaa. Kurri latelee näitä itsestäänselvyyksiä "Joo, tosi hyvä veto Mikkolalta" ja Jutila aina väliin "ny mennää tosi lujaa"...
Noi "asiantuntija" kommentit ei kyllä lämmitä mua lainkaan..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös