Törkeyden huippu!!

  • 4 595
  • 31

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänä aamuna töihin tullessani näin tosi röyhkeää käytöstä. Metrolaiturilla oli mummo rollaattorin kanssa. Kun metro sitten tulee, niin mummo on juuri sillä kohdalla missä ovi on. Mitä sitten tapahtui? Neljä raavasta miestä kiilaavat tämän rollaattori mummon. Siis eikö hävetä yhtään kiilata liikuntavammainen mummo? Olisiko tuo mummo vienyt teidän istumapaikkanne? Mummo oli oven kohdalla ja nämä järjenjättiläiset kiilaavat hänet. Olitteko töissä aikaisemmin, kun kiilasitte tämän mummon? Sama tapahtuu mummon pois jäädessä. Mummo nousee hyvissä ajoin oven kohdalle. Ovien auetessa kaksi muuta miestä kiilla tämän mummon. Ymmärtäisin kiilailun jotenkin jos kyseessä olisi teini-idiootteja, mutta nämä "miehet" olivat yli kolmekymppisiä eikä mitään retkuja. Saatanan pukupellet! Kirveellä olisi töitä. Saunan taakse vain nämä idiootit. Perkele.

Samanlainen tapaus sattui eräällä junamatkalla. Junan eteisessä oli rullatuoli-ihminen. Hän oli jäämässä pois, niin tarjoutuiko kukaan poisjäävistä mieshenkilöistä tarjoamaan apuaan. Ei perkele kukaan. Minä ja konduktori tulemme vaunun sisältä tämän henkilön avuksi. Pelottiko näitä "sankareita" tämän rullatuoli-ihmisen huima koko, joka oli noin 120 cm ja noin kolmekymmentä kiloa? Siis kyseessä edellä mainittuja "mieshenkilöitä". Samaa on nähnyt naisten ja lastenvaunujen kanssa usein. Usein ei kukaan poisjäävistä viitsi tarjota apuaan. Onko se liian kova isku egolle, jos auttaa kanssaihmisiä? Vai pitääkö työllistää työttömiä tällaiseen "roskatyöhön"? Lastenvaunutkin painavat noin parikymmentä kiloa. Olenko minä sitten supervoimat omaava henkilö, kun jaksan tuonverran maasta nostaa?
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti Stolk-2
Samaa on nähnyt naisten ja lastenvaunujen kanssa usein. Usein ei kukaan poisjäävistä viitsi tarjota apuaan. Onko se liian kova isku egolle, jos auttaa kanssaihmisiä? Vai pitääkö työllistää työttömiä tällaiseen "roskatyöhön"? Lastenvaunutkin painavat noin parikymmentä kiloa. Olenko minä sitten supervoimat omaava henkilö, kun jaksan tuonverran maasta nostaa?
Huomasin saman kun olin tuossa puolitoista viikkoa sitten pääkaupunkiseudulla. Itse autoin kaksi kertaa naista vaunujen kanssa bussissa. Molemmilla kerroilla en istunut edes oven vieressä vaan lähempänä olleet eivät vaivautuneet auttamaan. Itselleni on itsestään selvää auttaa tuollaisessa tilanteessa mutta kaikille ei vissiin sitten ole...
 
Joo on itsellekkin pari kertaa sattunut, että on ollut neito lastenvaunujen kanssa menossa junaan, eikä kukaan muu ole auttanut, joten olen hypännyt junasta ulos auttamaan tätä naista. Tarkoittaako tuo "teini- idiootit", että teinit ovat idiootteja?
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
okei, hei epis on epistä.
Mummot taklaa samalla tavalla kaupan jonossa.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tarkoittaako tuo "teini- idiootit", että teinit ovat idiootteja?

Tarkoitin tuolla pissaliisoja ja vittumarkoja.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Viestin lähetti Spencer
okei, hei epis on epistä.
Mummot taklaa samalla tavalla kaupan jonossa.

Tää on kyllä harvinaisen totta!
Hammurabin laista ei koskaan seuraa mitään hyvää, mutta sitä saa mitä tilaa...

Olen kyllä itse valmis antamaan apua tarvitseville, mutta toisinaan tulee itsekin kiilattua mummojen eteen...
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"Old people don't need companionship. They need to be isolated and studied so it can be determined what nutrients they have that might be extracted for our personal use."

- Homer Simpson
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Stolk-2

Samaa on nähnyt naisten ja lastenvaunujen kanssa usein. Usein ei kukaan poisjäävistä viitsi tarjota apuaan. Onko se liian kova isku egolle, jos auttaa kanssaihmisiä? Vai pitääkö työllistää työttömiä tällaiseen "roskatyöhön"? Lastenvaunutkin painavat noin parikymmentä kiloa. Olenko minä sitten supervoimat omaava henkilö, kun jaksan tuonverran maasta nostaa?

Vaikka koetankin olla pitkämielinen kanssaeläjien suhteen ja auttaa tarvitsevia, niin aina ei näillä lastenvaunujen kanssa liikkuvilla äiti-immeisilläkään ole puhtaat jauhot pussissa. Monet kerrat näen penskojen kirmaavan pysäkillä aivan valtoimenaan mutta kun sitten bussi saapuu, heidät istutetaan rattaisiin kaikkien kauppakassien sekaan. Ainakin minulle herää toisinaan kysymys "Tarvitsevatko kersat enää niitä rattaita vai onko ne mukana vaan "muotoseikoista" ts. saadaan ilmainen bussimatka tms."

Painotan kuitenkin jeesaavani apuatarvitsevia silloin kun kohdalla olen, niin mummoja, invalidejä kuin myös äiti-ihmisiä.

vlad#16.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Viestin lähetti vlad
Vaikka koetankin olla pitkämielinen kanssaeläjien suhteen ja auttaa tarvitsevia, niin aina ei näillä lastenvaunujen kanssa liikkuvilla äiti-immeisilläkään ole puhtaat jauhot pussissa.

Oletteko muuten tehneet saman havainnon minkä minä autoillessani; liian usein lastenvaunuja työntävät äidit suojatielle tullessaan työntävät ensin lastenvaunut suojatielle (ajoradalle...), pysähtyvät itse jalkakäytävän reunaan ja katsovat VASTA SEN JÄLKEEN tuleeko sieltä autoja! Siinähän sitten lapsi on keskellä ajorataa lastenvaunuissaan, kun äiti koittaa kuikuilla lähestyviä ajoneuvoja...

Oikein hirvittää jälleen tulevat liukkaat kelit! Kerran on sattunut TODELLINEN läheltä piti -tilanne!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mr.Fox
Oletteko muuten tehneet saman havainnon minkä minä autoillessani; liian usein lastenvaunuja työntävät äidit suojatielle tullessaan työntävät ensin lastenvaunut suojatielle (ajoradalle...)

Oletteko muuten tehneet saman havainnon, minkä minä auton parkkeerattuani ja siirryttyäni jalankulkijaksi; aivan liian usein autoilijat unohtavat, mitä tuo suojatie tarkoittaa.

Ei rekallakaan saa ajaa kolmion takaa henkilöauton päälle!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti vlad
Ainakin minulle herää toisinaan kysymys "Tarvitsevatko kersat enää niitä rattaita vai onko ne mukana vaan "muotoseikoista" ts. saadaan ilmainen bussimatka tms."


No eivät ole muotoseikoista. Rattailla kun ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että maksaako matka jotain vai ei - ellei koita sitten työntää 8-vuotiasta niissä ilmaiseksi sisään, mutta eipä taida sen ikäinen enää rattaisiin mahtua, saatika suostua.
 

Prosessori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Mr.Fox
Oletteko muuten tehneet saman havainnon minkä minä autoillessani; liian usein lastenvaunuja työntävät äidit suojatielle tullessaan työntävät ensin lastenvaunut suojatielle (ajoradalle...), pysähtyvät itse jalkakäytävän reunaan ja katsovat VASTA SEN JÄLKEEN tuleeko sieltä autoja! Siinähän sitten lapsi on keskellä ajorataa lastenvaunuissaan, kun äiti koittaa kuikuilla lähestyviä ajoneuvoja...

Oikein hirvittää jälleen tulevat liukkaat kelit! Kerran on sattunut TODELLINEN läheltä piti -tilanne!

Jeps. Mullekin on sattunut kerran todellinen vaaratilanne liukkaalla kelillä. Nopeutta oli semmoset 50 kilsaa tunnissa, mutta eipä toi vähäinen nopeus paljon auttanut, kun ihan puskista tuli suojatiellä rattaat ajoradalle. Vedin jarrut pohjaan ja tottakai auto lähti kauheeseen slaikkariin, mutta pitoo löyty vihdoista viimein sen verran, että sai ohjattua keskikorokkeen yli rusentamatta syytöntä pikkulasta. Paikkana oli Tampereen Hervanta, jossa kyllä saa olla varovainen jokaisella ajokerralla. Ihmiset poukkoilevat autojen eteen ja jossei niille anna tietä, niin keskisormi on heti pystyssä. Aikuisilla ihmisilläkin. Se on törkeätä käytöstä myöskin, kun ei pilkkopimeellä voi millään kaukaa nähdä ihmistä, jolla ei ole heijastinta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti seeyou@jäähalli
Oletteko muuten tehneet saman havainnon, minkä minä auton parkkeerattuani ja siirryttyäni jalankulkijaksi; aivan liian usein autoilijat unohtavat, mitä tuo suojatie tarkoittaa.

Ei rekallakaan saa ajaa kolmion takaa henkilöauton päälle!

Itse paljon jalkaisin liikkuvana tyydyn toteamaan sen, että järkeä voi (ja kannattaa) käyttää myös suojatielle mennessä. Liian usein moni astuu suojatielle suorastaan kuolemaa halveksuen - toisinaan kuulun itsekin näihin uskalikkoihin, sen tunnustan.

Mielestäni Mr.Fox'in kirjoituksen pointti oli kuitenkin se, että ne äidit pysyttelevät turvallisesti poissa ajoradalta katsoessaan tuleeko niitä autoja suunnasta tai toisesta, samalla kuitenkin työntäen ne rattaat sinne ajoradalle. Tästä voi seurata ikäviä yllätyksiä puoleen jos toiseen, niin autoilijoille kuin myös jalankulkijoille (sille äidille rattaineen).

vlad#16.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Mike
No eivät ole muotoseikoista. Rattailla kun ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että maksaako matka jotain vai ei - ellei koita sitten työntää 8-vuotiasta niissä ilmaiseksi sisään, mutta eipä taida sen ikäinen enää rattaisiin mahtua, saatika suostua.

Anteeksi epäselvä ilmaisuni mutta tätä juuri tarkoitin, eli pysäkillä kersa kirmaa valtoimenaan mutta bussin tullessa paikalle singahdetaan rattaisiin istumaan ja äiti sitten tökkii kersan rattaissa bussiin. Tämän olen nähnyt tapahtuvan useammankin kuin yhden ainoan kerran, joten yksittäsitapauksesta ei ole kyse. Sen rohkenen sanoa, että tällaisiä äitejä en kovinkaan mielelläni ryhdy jeesailemaan.

vlad#16.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti vlad
Itse paljon jalkaisin liikkuvana tyydyn toteamaan sen, että järkeä voi (ja kannattaa) käyttää myös suojatielle mennessä. Liian usein moni astuu suojatielle suorastaan kuolemaa halveksuen - toisinaan kuulun itsekin näihin uskalikkoihin, sen tunnustan.

Järkeä voi, saa ja kannattaa käyttää suojatielle astuessa, kuten muulloinkin. En kuitenkaan ymmärrä, miksi suuri osa autoilijoista "unohtaa" noudattaa liikennesääntöjä suojatien kohdalla.

Minulle on jalankulkijana sattunut sellaistakin, että suojatielle pääsemistä odottaessani vasta poliisi noudatti liikennesääntöjä. Ei kuitenkaan reagoinut mitenkään niihin edellä menneisiin liikennesääntöjen rikkojiin. Olisikohan katsonut yhtä lailla läpi sormien, jos kyseessä olisi ollut kolmion takaa tulevien rekkojen itselleen ottama "isomman oikeus"?

Lopetettakoon sitten niiden suojateiden maalaaminen ja merkkien pystyttäminen, jos niillä ei ole mitään merkitystä.

Ihmiset poukkoilevat autojen eteen ja jossei niille anna tietä, niin keskisormi on heti pystyssä. Aikuisilla ihmisilläkin.

Minulla nousee keskisormi hyvin nopeasti pystyyn, kun risteävältä tieltä kääntyvä autoilija yrittää ajaa päälleni ylittäessäni tietä vihdoinkin suoraan ajavien väliin tulleessa riittävän pitkässä raossa.

Niiden, jotka eivät tunne liikennesääntöjä tai halua noudattaa niitä, pitäisi jättää auto kotiin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti seeyou@jäähalli

Niiden, jotka eivät tunne liikennesääntöjä tai halua noudattaa niitä, pitäisi jättää auto kotiin.

Yhdyn ylläolevaan... oikeastaan sen voisi muuttaa muotoon "Niiden, jotka eivät tunne liikennesääntöjä tai halua noudattaa niitä, pitäisi jäädä kotiin.

Kieltämättä minä (jalankulkijana ja pyöräilijänä) heristän tavattoman helposti keskimmäistä sormea törppöileville autoilijoille. Enkä todellakaan hyväksy vallitsevaa "minä isompana ensin" -käytäntöä, jalan ja pyörällä yhteenotossa jää vaan tavattoman usein toiseksi. Pitäisiköhän varata taskut täyteen "pieniä" kiviä?

vlad#16.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti vlad
Kieltämättä minä (jalankulkijana ja pyöräilijänä) heristän tavattoman helposti keskimmäistä sormea törppöileville autoilijoille. Enkä todellakaan hyväksy vallitsevaa "minä isompana ensin" -käytäntöä, jalan ja pyörällä yhteenotossa jää vaan tavattoman usein toiseksi. Pitäisiköhän varata taskut täyteen "pieniä" kiviä?

vlad#16.
Ai että tuo "keskisormen näytteleminen" on typerän näköistä. Typerän näköistä jo silloin, kun sen tekee joku nuorison edustaja - vielä typerämpää, kun joku täysi-ikäinen sen suorittaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Ruutiveijari
Ai että tuo "keskisormen näytteleminen" on typerän näköistä. Typerän näköistä jo silloin, kun sen tekee joku nuorison edustaja - vielä typerämpää, kun joku täysi-ikäinen sen suorittaa.

Mitäpä sitä voi typerältä muuta odottaa kuin typerää käytöstä, mutta ah! kuinka minä nautinkaan saadessani olla typerä.

vlad#16.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ruutiveijari
Ai että tuo "keskisormen näytteleminen" on typerän näköistä. Typerän näköistä jo silloin, kun sen tekee joku nuorison edustaja - vielä typerämpää, kun joku täysi-ikäinen sen suorittaa.

Millä tavalla Sinä reagoit ei-typerästi siihen, kun joku liikennesääntöjä rikkoen meinaa ajaa päällesi?

Tietysti voisi olla noteeraamatta koko asiaa, mutta mielestäni se olisi typerää, koska silloin kyseinen lottoarvonnassa ajokortin voittanut tyyppi ei edes huomaisi tehneensä jotain väärää.

Toinen vaihtoehto olisi monottaa ko. bilikkaa kylkeen, mutta siitä voisi joutua korvausvastuuseen. Tuskin kukaan autokuski kuitenkaan veisi asiaa oikeuteen, koska saisi itsekin kohtuullisen kovat sakot. Silti en ainakaan toistaiseksi ole tälle monotuslinjalle lähtenyt, vaan olen tyytynyt vilauttamaan fingeriä.
 
K

kangaroo

Viestin lähetti seeyou@jäähalli
Toinen vaihtoehto olisi monottaa ko. bilikkaa kylkeen, mutta siitä voisi joutua korvausvastuuseen.

No joo. Malttia kuitenkin. Ei sitä koskaan tiedä, minkä kokoinen äijä sieltä autosta ilmestyy tirvaisemaan päin näköä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti kangaroo
No joo. Malttia kuitenkin. Ei sitä koskaan tiedä, minkä kokoinen äijä sieltä autosta ilmestyy tirvaisemaan päin näköä.

Juuri tämän vuoksi olenkin malttanut mieleni.

Jos joku on niin itsekäs, että katsoo voivansa isomman oikeudella olla välittämättä liikennesäännöistä, ei kannata lähteä kokeilemaan, mitä hän keksii kasvokkain kohdattaessa.

Siksipä kaipaisinkin sitä, että poliisi puuttuisi näihinkin liikennerikkomuksiin. Tai sitten lopetettaisiin koko suojatien käsite.

Kertokaapa minulle typerälle, mitä suojatie merkitsee nykyään.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti seeyou@jäähalli
Järkeä voi, saa ja kannattaa käyttää suojatielle astuessa, kuten muulloinkin. En kuitenkaan ymmärrä, miksi suuri osa autoilijoista "unohtaa" noudattaa liikennesääntöjä suojatien kohdalla.

---

Erityisesti tuntuu unohtuneen, että miten tulee toimia, jos naapurikaistalla ollaan pysähtyneinä suojatien eteen esim. jonon seisomisen takia. Aika huoleti sieltä nimittäin vaan painellaan eteenpäin sen kummemmin katselematta. Vielä kun suojatielle on pysähtyneenä bussi tai paku, jonka takaa ei voi edes nähdä, että tuleeko sieltä joku lakia rikkoen. Saatana.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Tämä voi tuntua kummalliselta mielipiteeltä... mutta minusta Suomessa on lakiin verrattuna liikaa suojateitä. Koska niitä on niin tiheässä, ne ovat kärsineet inflaation. Suomessa suojatie käytännössä tarkoittaa 'muissa kohdissa ei jalankulkijoita merkittävässä määrin ajoväylällä', laki tosin sanoo jotakin aivan muuta.

Keskustoissa, joissa on liikennevalot joka risteyksessä, ei ole oikeastaan tuota ongelmaa mutta muualla kyllä. Vaikkapa Saksassa suojateiden välimatka toisiinsa nähden on (mutu-menetelmällä tutkittu) huomattavasti pidempi kuin täällä. Sielläpä ei tarvitse kuin laittaa kengän kärki kadulle niin mercedes pysähtyy päästämään tien yli, ilman mitään tunnekuohuja.

Itse en pysähdy kun joku on odottamassa kadun varressa suojatielle pääsyä. Myönnän että itseänikin häiritsee että en pysähdy. En vaan pysähdy koska ajan maan tavan mukaisesti. Sen sijaan pysähdyn AINA jos toinen auto on pysähtynyt suojatien viereen. Lähes päivittäin näkee että joku muu niin ei tee, sehän on aivan helvetin vaarallista ja idioottimaista. Samoin liikennevaloissa oikealle käännyttäessä jotkut urpot eivät ymmärrä väistää vihreällä käveleviä, mutta silloin on harvoin isoista nopeuksista kyse.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Twite
Tämä voi tuntua kummalliselta mielipiteeltä... mutta minusta Suomessa on lakiin verrattuna liikaa suojateitä.

Ei ole, eduskunnan kohdalla ei tarvitse noudattaa suojatiellä kävelyn suositusta, se liian kaukana.

Mutta muuten olen sitä mieltä, että autolla ajajien tulee kunnioittaa suojateitä. Jalankulkijalla on etuoikeus, ja sillä selvä. Ajakaa vain mun päältä.

Että silleen...
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti seeyou@jäähalli
Millä tavalla Sinä reagoit ei-typerästi siihen, kun joku liikennesääntöjä rikkoen meinaa ajaa päällesi?
Jos ei ole ruuhkaa (eli vain tuo yksi auto, mikä noissa tilanteissa useimmiten on) jään auton eteen seisomaan jos kyseessä on "paniikkijarrutus". Tämä yleensä pakottaa ihmisen reagoimaan tilanteeseen, joka 90% tilanteista on anteeksipyyntö (se kuuluissa nyökkäys ja käden heilautus).

Jos on ruuhkaa, annan tilanteen mennä. Useimmiten noissa äkkiä ohimenneissä tilanteissa ei ehdi autoon näkemään sisälle, ei tiedä jos siellä takapenkiltä löytyy vaikka lapsi. Keskisormen näyttäminen ainakin minun kirjoissani on sama kuin sanoisi "haista vittu" ja kumpaakaan en tekisi lapsen nähden/kuullen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös