Töitä, mutta mistä?

  • 333 463
  • 1 620

James_M

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser, Jari Viuhkolan paluu, Kärpät
Kokemukseni mukaan niihin on kohtalaisen turha hakemuksia lähetellä, koska etenkin kaupungeissa sopivia hakijoita riittää. Kesäisinkin esimerkiksi mansikanmyyjäksi yrittävät sadat. Sellaisen ilmoituksen sain.

Hakemusten lähettelyn sijaan kannattaa itse kävellä paikan päälle ja esittäytyä, jos se on mahdollista.
Samaa mieltä tästä. Pitäisi erottua joukosta, ja helpoin keino erottua on puhelinsoitto. Jos pyytävät sieltä laittamaan hakemuksen, niin varmaankin tavalla tai toisella nimi jää mieleen. Omien kokemusten perusteella on turhaa oikein hehkuttaa hakemuksessa sitä, että kuinka supermotivoitunut tai kiinnostunut on työtehtävästä. Itse luulee laittavansa hyvän hakemuksen, mutta sinne lukemattomien hakemusten joukkoon se saattaa siltikin jäädä. Puhelinsoitosta tai muusta henkilökohtainen kontaktista käy kyllä ilmi saman tien, että tehtävä kiinnostaa.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Elikkäs työharjoittelupaikka puuha-petellä hakusessa ja liiketalouden saralta pitäisi hommia kevään lopulla löytää, lähinnä markkinoinnin ja myynnin saralta. AMK pohjalla mennään ja pk-seudulta kernaasti.
Jos tosissaan olet valmis myyntiä tekemään, suosittelen että katsot läpi
http://www.helsinkisalesacademy.fi/
http://www.peoplemanagement.fi/fi/tyontekijalle/

Yleensä tahtoo olla niin, että hakijoiden asenne on "mä miksikään myyjäksi ala, opiskellut korkeakoulussa markkinoinnin johtamista!".

Myyjän töitä kun pidetän rotan hommana. Siitä huolimatta että palkkaus, etenemismahdollisuudet ja työn vapaus ovat kohdallaan kun ammattilaisesta puhutaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Nyt olen nuo Työkkärin vapaat työtehtävät kolunnut tällä hetkellä suurinpiirtein läpi ja lähettänyt niihin hakemuksia ja nyt olisikin seuraavana vuorossa avointen hakemusten lähettely. Joku viisas kun on sanonut, että suurta osaa vapaista työpaikoista ei edes ilmoiteta missään.

Meille TE-toimistossa kerrottiin, että noin 70% kaikista vapaista työpaikoista on sellaisia joita ei ilmoiteta missään, ts. avoimia hakemuksia vaan menemään mutta niidenkin kanssa kannattaa olla vielä jälkikäteen aktiivinen - etenkin jos laittaa sellaisen avoimen hakemuksen, jota ei täytetä firman nettisivuilla.

Toinen mikä voi auttaa on laatia www.mol.fi -sivuilla avoin CV. Eräs puolituttuni laati sellaisen ja pari päivää sen jälkeen soitettiin firmasta ja sitä alta viikko niin työt alkoivat - työ oli hyväliksainen ja koulutusta vastaava. Joskin hän asui pk-seudulla, jossa työllisyys tilanne on aina parempi kuin syrjäseuduilla tai pienemmissä kasvukeskuksissa.

vlad.
 

Tuamas

Jäsen
Miten olisi sitten kannattaako eri yritykset ja ravintolat soittaa läpi ja kysyä löytyiskö töitä vai lähettää mielummin avointa hakemusta kirjeenä? Entä onko tuosta soittamisesta muuten kuinka paljon hyötyä? Olen kuullut ja lukenut sen hyödyllisyydestä sekä negatiivista että myös positiivista palautetta.

Varmin keino työllistyä ainakin omien ja tuttujeni kokemusten mukaan, varsinkin "suorittavalla alalla", on olla itse aktiivinen ja soitella läpi työpaikkoja paikkakunnalta/lähipaikkakunnilta.
Muuten nuo paikat tuntuvat menevän tuttujen ja tutun tuttujen kautta, sanoisin että (edelleen omien ja tuttujen kokemusten perusteella) yhdeksän kymmenestä on saanut paikkansa jollakin muulla keinolla, kuin hakemalla paperihakemuksella avoimeen työpaikkaan.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Samat on kokemukset täällä ja viime kesän duunipaikan sain kun soitin kylmästi ennen kuin mikään haku alkoi ja kerroin kiinnostuksesta. Tällöin yrityksessä laitettiin nimi muistiin ja hakemuksessa ilmoitin sitten olleeni yhteydessä kyseisen homman johdosta puhelimitse jo aiemmin. Kyllähän ne sitten muistivat kun soitin keväällä vielä uudestaan ja varovaisesti tiedustelin miten on hommien laita. Haastatteluun päästiin missä sitten nokitettiin "paremmista lähtökohdista" hakeneet kilpailijat ja töihin mentiin.

Eli pelkkä hakemus on kuitenkin vain paperi ja sillä on loppupeleissä hankala erottua isosta massasta.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Jos tosissaan olet valmis myyntiä tekemään, suosittelen että katsot läpi
http://www.helsinkisalesacademy.fi/
http://www.peoplemanagement.fi/fi/tyontekijalle/

Yleensä tahtoo olla niin, että hakijoiden asenne on "mä miksikään myyjäksi ala, opiskellut korkeakoulussa markkinoinnin johtamista!".

Myyjän töitä kun pidetän rotan hommana. Siitä huolimatta että palkkaus, etenemismahdollisuudet ja työn vapaus ovat kohdallaan kun ammattilaisesta puhutaan.

Kiitoksia linkeistä. Itse asiassa on tullut jopa opiskeltu tuota markkinointia aikalailla, tosin hieman erikoisemmassa muodossa, eli ei niinkään mitään mainonta puolen hommaa, vaan ihan liike-elämän muodossa enemmänkin. Olipa sekava lause, hieman vaikea selittää. Tosin uskon olevani koulun puolelta melko mukavassa asemassa, koska tietotaito kurssien puolelta kattaa hyvin vakuuttavasti mahdollisuuden kehittyä erittäin monipuolikseksi osaajaksi. En siis ole koko aikaani opiskellut millainen standi olisi houkuttelevin.

Työkokemuksien katsonkin olevan kaikkein tärkein hakuperuste oikeastaan mihin tahansa hommaan, etenkin jos näistä on jäänyt hyvät suositukset ja hieman jotain osaamistakin.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen huomannut, että kun hakemuksen lähettämisen perään soittaa yritykseen ja kyselee kaikkea mahdollista haettavasta paikasta kiinnostuu yrityskin yleensä hakijasta. Näin minulla ainakin kävi, kun töitä etsin. Ne paikat, joihin lähetin vain hakemuksen ja ansioluettelon ei ollut asiaa. Sen sijaan paikat joihin olin puhelimella yhteydessä pääsin ainakin haastatteluun. Eli myös minä kannatan omaa aktiivisuutta
 

Weber80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Meille TE-toimistossa kerrottiin, että noin 70% kaikista vapaista työpaikoista on sellaisia joita ei ilmoiteta missään, ts. avoimia hakemuksia vaan menemään mutta niidenkin kanssa kannattaa olla vielä jälkikäteen aktiivinen - etenkin jos laittaa sellaisen avoimen hakemuksen, jota ei täytetä firman nettisivuilla.

Näin on. Itse en ole koskaan saanut työpaikkaa hakemuksia täyttelemällä. Aikoinaan rakennusalan duunari hommissa, joko suoraan puhelimella yhteyttä firmoihin tai sitten jollain suhteilla.

Viime keväänä kun sain AMK:n loppuun lähetin sähköpostia yhteen firmaan (aluepäällikölle), joka ei hakenut työntekijöitä millään ilmoituksella. Parin päivän päästä soittivat ja kävin kahvittelemassa toimistolla. Aluepäälliköllä oli ollut ajatuksena jo pitemmän aikaa, hommata uusi työntekijä. Viikko haastattelun jälkeen, kun olivat saaneet Helsingin herroilta siunauksen, tuli soitto, että ala tulla töihin. Eivät edes haastatelleet ketään muita ja siellä ollaan edelleen. Viikon ehdin olla työttömänä koulun jälkeen.

Elikkä, rohkeasti sähköpostia tai soittoja kaikkiin firmoihin, jotka kiinnostaa. Siinä ei häviä mitään vaikka eivät vastaisikaan, onpahan ainakin yrittänyt.

Niin tuolloin joskun 2000-luvun alussa, kun olin työttömänä, otin puhelinluettelon käteen ja soitin järjestyksessä jokaiseen rakennusalan yritykseen ja silloinkin lopulta löytyi hommia.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Niin tuolloin joskun 2000-luvun alussa, kun olin työttömänä, otin puhelinluettelon käteen ja soitin järjestyksessä jokaiseen rakennusalan yritykseen ja silloinkin lopulta löytyi hommia.

Näin alan sitten yrittämään. Ensin soitan kaikki Hämeenlinnan alueella sijaitsevat ravintolat ja suurkeittiöt sekä muut tällaiset mestat läpi ja jos ei tärppää niin aluettahan voi laajentaa oikeastaan mihin suuntaan tahansa. Mikään kun ei sido jäämään tänne missä tällä hetkellä vaikutan ja työkkäri maksaa tukea, mikäli työhaastattelu on jonkun työssäoloalueen ulkopuolella.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Soittaminen tai oma aktiivisuus yleensäkin kannattaa ehdottomasti, ja kuten Tuamas sanoi, perusduuneissa se on melkein edellytys, koska julkisen haun kautta niihin tulee yleensä noin 16000 hakemusta per paikka. Tietysti ruokapuolella tarvitaan jo erikoisosaamista, mikä rajoittaa jonkin verran hakijoita, mutta ehdottomasti kannattaa silti soitella. Kannattaa miettiä luontevat aloitusrepliikit valmiiksi ja pitää cv edessä, jos pelkää jäätymistä, kun mahdollinen työnantaja kysyy työhistoriasta yms. Tai jos pelkkä soittaminen tuntuu urpolta, laittaa ensin cv:n sekä lyhyen esittelyn itsestään ja mainitsee lopussa olevansa parin päivän sisällä yhteydessä.

Itse olen toiminut molemmilla em. tavoilla, ja jos ei muuta, niin ei ainakaan kärsi luuripelosta rupeaman jälkeen. Onhan se rankkaa riippuen persoonasta, mutta tsemppiä silti itse kullekin.
 

Pekkis

Jäsen
Soittaminen tai oma aktiivisuus yleensäkin kannattaa ehdottomasti, ja kuten Tuamas sanoi, perusduuneissa se on melkein edellytys, koska julkisen haun kautta niihin tulee yleensä noin 16000 hakemusta per paikka. Tietysti ruokapuolella tarvitaan jo erikoisosaamista, mikä rajoittaa jonkin verran hakijoita, mutta ehdottomasti kannattaa silti soitella. Kannattaa miettiä luontevat aloitusrepliikit valmiiksi ja pitää cv edessä, jos pelkää jäätymistä, kun mahdollinen työnantaja kysyy työhistoriasta yms. Tai jos pelkkä soittaminen tuntuu urpolta, laittaa ensin cv:n sekä lyhyen esittelyn itsestään ja mainitsee lopussa olevansa parin päivän sisällä yhteydessä.

Itse olen toiminut molemmilla em. tavoilla, ja jos ei muuta, niin ei ainakaan kärsi luuripelosta rupeaman jälkeen. Onhan se rankkaa riippuen persoonasta, mutta tsemppiä silti itse kullekin.

Piti poimia viestistäsi lauseet joista olen samaa mieltä, mutta koko kirjoitelmahan oli täyttä asiaa.

Kaveripiiriini kuuluu muutamia henkilöitä jotka vastaavat omien firmojensa työhönotosta. Toi 16000 hakijaa/työpaikka ;) tekee just sen, että siihen haastattelurumbaan ei juuri ole firmoissa motivaatiota. Ensin kysellään jo firmassa olevilta ("luottomiehiltä/-naisilta") löytyiskö tuttavapiiristä hyviä tyyppejä, tai soitellaan esim. lopetustuomion saaneista firmoista pian vapautuvia ahkeria työntekijöitä.

Ja tässä vaiheessa tulee esiin koko tämän työllistymisongelman tärkein asia. Jos teet/olet tehnyt työsi kunnolla (vähän poissaoloja, ahkerasti, oma-aloitteellisesti ja muutenkin hyvällä "ilmeellä"), niin sinuthan revitään väkipakolla uusiin töihin. Mitä pienempi paikkakunta, niin sitä paremmin tieto kulkee. Tämän päivän nuoriso ei vaan tätä asiaa tahdo oivaltaa, koska niin paljon pomoille haistattelua ja saikulla notkumista esiintyy.
 
On palattava jälleen tähän ketjuun.

Kesätöiden etsintä on tässä kuukauden päivät ollut jo käynnissä ja tässä kuussa meininki vain kovenee.

En tiedä, meneekö seuraava kysymykseni suoraan "Pitäisikö itkeä vai nauraa?"-ketjuun, mutta koitetaan: Mistä kannattaisi nuoren miehen hakea kesäduunia Vaasassa, kun tuon toisen kotimaisen kanssa on vähän niin ja näin?

Olen laittanut hakemusta muutamaan kauppaan osastolle ja Vaasan sairaalaan sekä kaupungille. Tavoitteena olisi löytää kesätöitä nykyisestä kotikaupungista, kun uusi kämppäkin löydettiin tyttöystävän kanssa. Olen kuitenkin luonnollisesti Vaasassa törmännyt työpaikkailmoituksen edellytykset-kohdassa kaksikielisyyden vaatimukseen ja se on vaikeuttanut duunimetsästystä. Viimeeksi olen ruotsia käyttänyt lukiossa kolmisen vuotta sitten tyydyttävin arvosanoin, mutta kun itärajan suunnalta olen kotoisin, niin aika nopeasti ovat opit haihtuneet.

Kokemusta on vähän mistä sattuu. Kaupasta (kassa/osasto/pullonpalautus), postista, rakennusalalta (maalari), varastosta ja elintarviketyöstä. Hygieniapassi löytyy ja opiskelen tällä hetkellä Vaasan yliopistossa filosofisessa tiedekunnassa. Oman alan hommia ei ainakaan irtoa täältä tuon kehnon ruotsin vuoksi.

Jos jollain olisi vinkkiä, mistä kannattaisi työtä kysyä tai kuten unelmoin, jopa tarjota työtä, niin antaa palaa vain. Tähän tai sitten yv:llä.

Toivottavasti kesäyliopisto ei jää meikäläisen ainoaksi vaihtoehdoksi.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Samalla asialla kuin edellinen kirjoittaja, vinkkejä tai jopa kesätyötarjouksia Paimion, Piikkiön, Salon seudulta otan mielelläni vastaan. Entisiä kesätyökokemuksia on kertynyt ruohonleikkuusta, kukkapenkkien huolenpidosta, puunkannosta yms.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Postilta löytyy yleensä lajittelua, jakelua (jalkaisin&autolla) ja homma on ilmeisesti ihan mielekästäkin. Hommasta riippuen voi yleensä napit korvalla kuunnella musiikkia jne. Kesähommaksi ihan jees!
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Postilta löytyy yleensä lajittelua, jakelua (jalkaisin&autolla) ja homma on ilmeisesti ihan mielekästäkin.

Parhaimmillaan homma on kesäisin enemmän harrastus kuin työtä, mutta se riippuu paljon päivästä, säästä sun muista asioista. Talvisin onkin ihan eri meininki. Silloin postin määrä on suurempi ja on - niin - se talvi!

Mikäs on mennä aamulla pisteelle, lajitella pari tuntia, käveskellä rennosti muutama tunti ja lähteä kotiin.

Palkka on olematon, mutta jos tavoite on ainoastaan selvitä vuokrasta ja saada murkinaa vatsan täytteeksi, niin mikäs siinä.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Postilta löytyy yleensä lajittelua, jakelua (jalkaisin&autolla) ja homma on ilmeisesti ihan mielekästäkin. Hommasta riippuen voi yleensä napit korvalla kuunnella musiikkia jne. Kesähommaksi ihan jees!

Sinänsä haastavaa, kun ei osaa liikkua muutenkaan kaupungissa, johon on äsken muuttanut, osotteista vielä vähemmän tietoa..
 
On palattava jälleen tähän ketjuun.

Sikäli kuin kyseessä on puhtaasti kesätyö, niin suosittelen ainakin kysymään alueella vaikuttavilta rakennusliikkeiltä. Rakennusmiehen työssä et ruotsin kieltä tarvitse ja alalla on ollut jonkinasteista piristymistä havaittavissa. Uudet määräykset vaativat lisäksi työmaiden päivittäistä siivousta, jolloin siihen tehtävään tarvitaan aiempaa suurempaa panostusta.

Edit. monster.fi sivustolta kannattaa tietysti katsoa.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Sinänsä haastavaa, kun ei osaa liikkua muutenkaan kaupungissa, johon on äsken muuttanut, osotteista vielä vähemmän tietoa..

Jakopiirit eivät kummoisia kooltaan ole ja ne kierretään yhdessä kokeneemman jakajan kanssa. Ne oppii siis päivässä. Ei sinun kaupunkia tarvitse tuntea. Riittää, että opit kävelemään parin kolmen kilometrin lenkin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sinänsä haastavaa, kun ei osaa liikkua muutenkaan kaupungissa, johon on äsken muuttanut, osotteista vielä vähemmän tietoa..
Siinähän sitä nopeasti oppisi. :) Ei kukaan ole seppä syntyessään. Ainakin omalla kohdallani annettiin kyllä riittävästi aikaa opetella reitit ja muut talon tavat. Tosin riippuu varmaan jonkin verran missä päin on töissä.

Enkä tosiaan ole pariin vuoteen enää postilla töissä ollut, joten en tiedä onko tehostuspeikko iskenyt vielä kovemmin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Postilta löytyy yleensä lajittelua, jakelua (jalkaisin&autolla) ja homma on ilmeisesti ihan mielekästäkin. Hommasta riippuen voi yleensä napit korvalla kuunnella musiikkia jne. Kesähommaksi ihan jees!

Kesäduunina saattaa löytyäkin (en tiedä), mutta muutoin Itellalla kyllä väki on vähentynyt voimakkaasti ja trendi jatkuu, ja useimmilla yksiköillä on rekrykielto päällä.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Samalla asialla kuin edellinen kirjoittaja, vinkkejä tai jopa kesätyötarjouksia Paimion, Piikkiön, Salon seudulta otan mielelläni vastaan. Entisiä kesätyökokemuksia on kertynyt ruohonleikkuusta, kukkapenkkien huolenpidosta, puunkannosta yms.
Oletko katsonut niinkin kaukaa kuin Mollin sivuilta (klik hakutuloksiin). Salossa tarjolla poimintaa, myymistä, poimijoiden ohjausta, kuljetusta ja taimitarhatyötä. Määräaikaista postinkantajaa haetaan Kaarinassa, mutta ilmoituksesta ei selviä onko kyse kesästä vai mistä. Kaikkiin vaan hakemusta ja soittoa perään.
 
Rakennusala taitaa olla ainoa vaihtoehto löytää edes jotain täältä. Postista kävin kyselemässä, mutta en saanut vastaukseksi oikein mitään. Kai sinnekin voisi avoimen hakemuksen väsätä.

Rakennusalalle voi tosin olla vaikea päästä, kun en ole alalle kouluttautunut. Kokemusta löytyy kyllä jonkinnäköisistä maalaushommista, mutta siihenkin firmaan, jossa työskentelin, pääsin lähinnä suhteilla. Jotenkin suhtautuminen sielläkin ilman koulutusta työskentelevään oli vähän mitä oli.

Tuskaiselta näyttää ja tuo ruotsin kielen osaaminen taitaa muodostua erittäin suureksi ongelmaksi. Vertailun vuoksi on sanottava, että ruotsia osaava tyttöystäväni on päässyt parissa päivässä jo muutamaan haastatteluun ja laittanut kolme kertaa enemmin hakemuksia.

Olen katsonut läpi nuo työilmoituspalstat ja yritysten sivuja on tullut selailtua, mutta lähes kaikkialla vaaditaan tai edellytetään toista kotimaista.

Seuraavaksi on kartoitettava näitä paikallisia raksafirmoja. Jos niistäkin näytetään punaista valoa, niin sitten alkaa kyllä vaihtoehdot olla erittäin vähissä.
 

J.Petke

Jäsen
Nyt on meidän firmassa kaksi myyjän paikkaa avoinna mutta eipä tunnu sopivia ehdokkaita löytyvän. Tässäkin tapauksessa into, halu oppia ja hyvät sosiaaliset taidot ajaisivat työkokemuksen ja ammattitaidon ohi. Tuntuu vaan, että Hämeenlinnassa ei innokkaita löydy tai sitten kysymyksessä on kaverit ketkä eivät erota vasenta oikeasta.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
On varmasti mainittu useamman kerran täällä jo mutta moni tuttu on saanut hyviä tarjouksia eri firmoista kun on pistänyt oman cv:nsä tuonne mol.fi sivulle.

Työnhaku on vattumaista mutta ne oikeesti palkitaan jotka menee rohkeasti kysymään eri paikoista ihan livenä. Sähköpostit, soitot...yms on aika sontaa, jos sussa on potentiaalia ja vakuutat oikeat tyypit livenä niin varmasti tulee tulosta.

Kiertäkää kuitenkin kaikki turhat paska hommat kaukaa jos tiedätte jo varmasti että ette kyseisellä alalla tule olemaan pitkään. Toki jos on oikeasti huoli laskuista niin kyllähän siinä tekee mitä tahansa rahan eteen, mutta monesti myös järkeä on käytettävä. Loppuun siinä palaa jos tekee töitä huonolla palkalla ja vieläpä sellasta työtä mitä inhoaa.

Tsemppiä kaikille työnhakijoille, kyl se siitä kunhan vain jaksaa yrittää ja tähtää oikeasti siihen mitä haluaa tehdä!
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Työnhaku on vattumaista mutta ne oikeesti palkitaan jotka menee rohkeasti kysymään eri paikoista ihan livenä. Sähköpostit, soitot...yms on aika sontaa, jos sussa on potentiaalia ja vakuutat oikeat tyypit livenä niin varmasti tulee tulosta.

Niin. Se on vaan siinä tapauksessa paha alkaa kiertelemään eri ravintoloita ja suurkeittiöitä livenä kun haet töitä vähän joka puolelta Suomen maata. Ei sitä viitsi mennä Hämeenlinnaa kauemmaksi vain kysymään pääsiskö töihin. Eikä sitä oikein viitsi mennä Hämeenlinnakaan kiertelemään joka kuppilaa, ravintolaa ja muuta vastaavaa keittiötä, kun omaa autoa ei ole käytössä. Eli puhelin ja sähköposti ovat oikeastaan ainoat mahdollisuudet.

Tällä hetkellä oma työn saanti näyttää ihan lupaavalta. Varmaankin 6-7 työhaastattelua olisi tällä hetkellä näköpiirissä. Pari paikkaa on, mihin jätän menemättä erinäisten syiden vuoksi, mutta muuten taas kohta jatkuu tarpominen pitkin suloista maatamme, Työkkärin (valtion) rahoilla toki.

Ja onhan paikkaan missä olen tehnyt opiskelujeni aikana ja opiskelujen jälkeen ekstrausvuoroja sekä toiminut kesäisin lomittajana, auennut keittiötyöntekijän paikka. Tämän pelkään kariutuvan vaan siihen, että olen siellä nimenomaan ekstraaja. Eivät kenties uskalla luopua ekstraajasta... Tosin jos eivät ota minua sinne vakkariksi, niin saatan lähteä hyvinkin pian kokonaan pois koko talosta ja pomot tiedostavat tilanteen. Kyse on kuitenkin melko pienestä vanhainkodista, missä kaikki melkein tuntee kaikki. Hommat olen tehnyt mielestäni hyvin ja ahkerasti. Olen ollut hyvin joustava ja luotettava. Hyvänä esimerkkinä taas tuokin kun tein viime viikolla ensin 4 päivävuoroja ja sitten sunnuntaina päivävuoron jälkeen vielä yöksi töihin sairaustapauksen vuoksi. Tieto tuostakin vasta sunnuntain iltapäivällä puoli viiden aikaan. Harva varmaan olisi lähtenyt töihin, eli kyllä joustavampaa työntekijää ainakin saa hakea, eikä löydä sittenkään... ;) Omiin näyttöihini en jaksa uskoa homman kaatuvan, vaan pikemminkin tuohon ekstraushommaan. Tosin apupomo on myös naapurini, että suhteetkin on myös tältä osin kunnossa ja pomot tiedostavat entistä paremmin tilanteeni... Saa nähdä, olisko tässä pelastus. Vielä ei ole kuulunut mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös