Tässä ketjussa seuraamme Teemu Pulkkisen uran etenemistä

  • 873 053
  • 2 178

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Kyllä vain. Liike on ollut huonoa viimeisen kuukauden kahden aikana. Mitä telkkarikuvasta on pystynyt seuraamaan, niin todella hitaan oloista pelaamista Pululta on viime ajat olleet. Jos tuo ongelma on saatu korjattua niin, että välierissä pelaa, niin tervetuloa vaan. Varmasti vahvistaa joukkuetta kun on kunnossa. Jos taas jalka ei liiku, ei mitään käyttöä ratkaisumatseissa. Niin se vaan menee.

Uskon kuitenkin Pulun pelaavan välierissä jossain vaiheessa, tuskin ihan vielä ke, mutta myöhemmin kyllä.

Kannattaako välierissä ottaa näitä "riskejä", jos ei ole aivan pakko? Pelituntumanhan näkee vain otteluissa. Ja itse en olisi missään nimessä valmis muuttamaan nykyistä kokoonpanoja, jos hyvät esitykset jatkuvat. Kannattaa kysyä, vaikka naapureilta oliko Mikestä ja Pesosesta hirveästi hyötyä, kun tulivat sairastelun sun muun jälkeen takaisin remmiin. Sotkivat nimittäin täysin ketjukoostumukset sun muut naapureilta.

Pulkkinen on tärkeä osa Jokereita, muttei niin tärkeä että olisin vaarantamassa yhtään piirua meidän mestaruusmahdollisuuksista vain sen takia, että Pulkkinen pääsisi pelaamaan. En vaikka mies sitten siitä suivaantuneena lähtisi menemään.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Päivän hesarissa oli juttua Pulun tilanteesta. Siinä pidettiin täysin mahdollisena, että herra pelaa vielä tällä kaudella. Mahdollisesti jopa välierissä. Alaraajavammasta jutun mukaan ollut kysymys. Vähän aikaa sitten mies ei voinut harjoitella, mutta pelaamaan pystyi. Nyt harjoittelee tuplasti, ainakin tuon jutun mukaan.
Jotenkin noiden kaikkien juttujen rivien välistä kuultaa, että alaraajavamman lisäksi on jonkinlainen yläpäävammakin ollut kyseessä. Eli Pulu on joutunut pieneen koulutukseen, joka toivottavasti tehoaa. Se on sitten eri asia, mahtuuko tämän hetken jengiin ilman jonkun loukkaantumista, mitä ei kai kukaan toivo.
 

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Yksi pelaaja ei ole tärkeämpi kuin koko joukkue ja nyt ei tod! kannata lähteä sekoittamaan pakkaa vaan antaa voittavan joukkueen pysyä juuri samassa koostumuksessa. Tämä on tietysti ikävä Teemun kannalta, mutta kuka muistaa tällaisia asioita vuosien päästä, kyllä se kulta maistuu silloinkin hyvältä!
 

tomukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Kertoo paljon liigan ja pelaajien loppujen lopuksi pienistä eroista kun Pulkkisen tasoinen pelaaja vajoaa pois jopa A junnujen kokoonpanosta. Aina on pahoja kieliä ja juoruja, mutta totuus on se ettei Pulkkisen taidot ja kyky pelata ole hävinnyt yhtään mihinkään. Kyse on ehkä pikemminkin vireongelmasta, jossa saattaa olla kiukuttelua taustalla, se on asia josta minä en tiedä. Pulkkinen tulee nousemaan 20-30 maalin pelaajaksi taas ensi kaudella, siitä olen lähes pomminvarma. Ei tuon tason pelilahjakkuus mihinkään "katoa". Pulkkisella kun ei ole ollut yhtään sen enempää tuuria pelissä kun kenelläkään muulla tähtipelaajalla, vaan hän on parhaimmillaan erittäin vakaa suorittaja.

Toki tälläinen, yhdistettynä jo aiemmin nähtyyn, vahvistaa minun jo aiemminkin puntaroimia NHL mahdollisuuksia Pulkkisen kohdalla. Tuskin tulee koskaan pelaamaan yli 30 peliä kaudessa NHL:ssä, todennäköisesti ei ainoatakaan.
 

Misi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga-Jokerit, St. Louis Blues, Teemu Pulkkinen
Kertoo paljon liigan ja pelaajien loppujen lopuksi pienistä eroista kun Pulkkisen tasoinen pelaaja vajoaa pois jopa A junnujen kokoonpanosta. Aina on pahoja kieliä ja juoruja, mutta totuus on se ettei Pulkkisen taidot ja kyky pelata ole hävinnyt yhtään mihinkään. Kyse on ehkä pikemminkin vireongelmasta, jossa saattaa olla kiukuttelua taustalla, se on asia josta minä en tiedä. Pulkkinen tulee nousemaan 20-30 maalin pelaajaksi taas ensi kaudella, siitä olen lähes pomminvarma. Ei tuon tason pelilahjakkuus mihinkään "katoa". Pulkkisella kun ei ole ollut yhtään sen enempää tuuria pelissä kun kenelläkään muulla tähtipelaajalla, vaan hän on parhaimmillaan erittäin vakaa suorittaja.

Toki tälläinen, yhdistettynä jo aiemmin nähtyyn, vahvistaa minun jo aiemminkin puntaroimia NHL mahdollisuuksia Pulkkisen kohdalla. Tuskin tulee koskaan pelaamaan yli 30 peliä kaudessa NHL:ssä, todennäköisesti ei ainoatakaan.

Piti ihan hieraista että oliko viestin kirjoittaja todellakin tomukku! Yllä käytännössä mursit kaikki aikaisemmat argumenttisi siitä kuinka Pulkkisella ei ole lahjoja ja pelitaitoja vaan äärettömän äärilleen rääkätty kroppa. Kiitän todellakin tästä viestistä. Kerrankin tuntuu että olet ottanut ihmeelliset värilasit päästä ja katsot asioita objektiivisemmin. Se, että sinusta Pulkkisesta ei tule NHL-tason pelaajaa tai se että olet ollut kriittinen Pulkkista kohtaan, tuskin on ollut se syy miksi sinut on leimattu pelkäksi Pulkkis-trolliksi ainakin minun mielessäni, siihen mielipiteeseen sinulla on oikeus eikä sitä kukaan tiedä, mutta ainakin vihdoinkin tunnut näkevän jotenkuten minkä tyyppinen pelaaja Pulkkinen todella on etkä intä käsittämätöntä listausta jonka luulisi kuvaavan enemmän vaikka Jani Ritaa kuin Teemu Pulkkista. Kiitän tästä asenteenmuutoksesta, se palvelee tätä palstaa suuresti.

edit. Selvä homma, kiitän kuitenkin tästä oivalluksesta suuresti!
 
Viimeksi muokattu:

tomukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Piti ihan hieraista että oliko viestin kirjoittaja todellakin tomukku! Yllä käytännössä mursit kaikki aikaisemmat argumenttisi siitä kuinka Pulkkisella ei ole lahjoja ja pelitaitoja vaan äärettömän äärilleen rääkätty kroppa. Kiitän todellakin tästä viestistä. Kerrankin tuntuu että olet ottanut ihmeelliset värilasit päästä ja katsot asioita objektiivisemmin. Se, että sinusta Pulkkisesta ei tule NHL-tason pelaajaa tai se että olet ollut kriittinen Pulkkista kohtaan, tuskin on ollut se syy miksi sinut on leimattu pelkäksi Pulkkis-trolliksi ainakin minun mielessäni, siihen mielipiteeseen sinulla on oikeus eikä sitä kukaan tiedä, mutta ainakin vihdoinkin tunnut näkevän jotenkuten minkä tyyppinen pelaaja Pulkkinen todella on etkä intä käsittämätöntä listausta jonka luulisi kuvaavan enemmän vaikka Jani Ritaa kuin Teemu Pulkkista. Kiitän tästä asenteenmuutoksesta, se palvelee tätä palstaa suuresti.

Minut on ymmärretty väärin aika rankasti tässä asiassa, mutta sain penaltia (kirjotuskieltoa) siitä etten ilmaissut itseäni riittävän hyvin ja ehkä nyt onnistuin paremmin.
 

Sambody

Jäsen
Minut on ymmärretty väärin aika rankasti tässä asiassa, mutta sain penaltia (kirjotuskieltoa) siitä etten ilmaissut itseäni riittävän hyvin ja ehkä nyt onnistuin paremmin.

Hyvin hoksattu. Siinä vaiheessa, kun 95% Pulkkisen otteita enemmän seuranneista on täysin erimieltä argumenteistasi(enkä puhu mielipiteistä koskien hänen mahdollista NHL-uraa tai aikanaan käytyä meuhkaamista Armia vs Pulkkinen vaan pelkästään argumenttejasi Pulkkisesta) joita esitit Pulkkisesta on joko asiansa esittämisessä tai pelaajasta muodostuneessa kuvassa jotain vikaa. Nyt oli jo kirjoitus, mistä pystyi olemaan jokseenkin samaa mieltä eikä suoranaisia asiavirheitä mahtunut mukaan ollenkaan. Pisteet kotiin siitä sinulle.

Se ettei Pulkkisesta ollut hyötyä edes Valtosen a-junnuille kyllä kovasti kielisi tosiaan C.Orrin mainitsemasta loukkaantumisesta yhdistettynä tämän kauden aika reippaan pelimäärän aiheuttamaan rasitukseen. Millään muulla en pysty itselleni perustella tiputusta peliesityksissä viime kaudella lähes piste per peli tahtia liigaa tahkoneella ja kaksi kautta sitten lähes kahden ja puolen pisteen keskiarvolla samaisessa a-junnu liigassa pelanneella jannulla.
 

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä oon niin paranoian valtaama että oon lähes varma siitä että Pulu on ollut vain vähän loukkaantunut, koettanut lepäillä, valmennus tahtonut että yrittää pitää pelirytmiä päällä ja siksi a-junnuissa, pelailee siellä ja sitten ei paikat taas oikein kestänyt ja vuorossa pelkkää huilia sitten. Sitten valmennuks(i)en puolelta vähän mediapeliä ja ympäripyöreitä lausuntoja suuntaan ja toiseen. Seuraavaksi Pulu tulee täyteen pelikuntoon ja johonkin välierämatsiin mukaan ja vastustajankin leirissä kelaillaan että mitäs sitten, sehän on ihan lapanen nykyään koko jätkä ku ei pärjänny ees a-junnuissa ja sit Pulu lämääkin kolmeesataa Heleniuksen läpi kiekon maaliin onetimerista ja kääntää sarjan kulun omilla wahvoilla otteillaan.

Ja sit mä heräsin ja tajusin että mä oikeesti taidan olla ainakin vähän hullu.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Pulkkinen on tärkeä osa Jokereita, muttei niin tärkeä että olisin vaarantamassa yhtään piirua meidän mestaruusmahdollisuuksista vain sen takia, että Pulkkinen pääsisi pelaamaan. En vaikka mies sitten siitä suivaantuneena lähtisi menemään.

Vaikka olenkin selvästi pro-Pulkkinen kannalla, niin olen täysin samaa mieltä että niin hyvä kuin Pulu parhaimmillaan onkin (ei ole ollut sitä hetkeen) niin en lähtisi tällä hetkellä muuttamaan joukkuetta ja pelaavaa kokoonpanoa jos vain kaikki IFK:n kaadossa olleet ovat terveenä (pelikykyisiä, kolhuja ei nyt lasketa). Torstain peliin voidaan tilannetta miettiä uudelleen jos Jyväskylästä on tullut tappio (ei tule!), mutta silloinkin pitää katsoa mihin rooliin Pulkkista ollaan laittamassa sillä periaatteessa paikka pitäisi löytyä kolmessa ensimmäisessä ketjussa ja hyökkäävässä roolissa. Jokereilla on paljon parempia puolustavia hyökkääjiä kuin Pulkkinen, jos oikeaa roolia ei ole tarjolla niin ei sitä väkisin ole nyt tehtävä.

Aina on olemassa myös ensi kausi ja tuskin Jokerit pleijareita läpi vetää täysin samalla miehistöllä vaan eiköhän sinne matkan varrella niitä loukkaantumisiakin valitettavasti mahdu.
 

SamTheMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Olenko mä käsittänyt ihan väärin, vai onko kaikki nyt sillä kannalla, että Pulkkinen pelasi hyvin ennen tuota mystistä loukkaantumistaan? Tuntuu, että kaikki vetoavat siihen kuinka Pulkkisen taso on romahtanut vasta keväällä, ja selkeästi loukkaantuminen on vaikuttanut otteisiin. Toki tuo loukkaantuminen on näkynyt vieläkin selkeämpänä tason laskuna, mutta ei minun mielestäni Teemun otteisiin ennen vuodenvaihdettakaan ole voinut olla tyytyväinen.

Selasin viime marraskuulta viestejä ja hyvin suuri osa viesteistä (omani mukaanlukien) on hieman negatiivissävytteisiä. Enkä nyt tarkoita vain itseäni ja Gagsia...

Tuntuu, että kaikki huomaavat vasta nyt Pulkkisen liikkeen hidastuneen, kun tuli puhetta tuosta loukkaantumisesta. Oli ne kuntotestit mitä tahansa syksyllä, niin Pulkkisen nopeus ei todellakaan ole ollut samalla tasolla kuin viime kaudella, ei edes ennen loukkaantumista.

Ja kyllä, joukkueen sisäistä pistepörssiä johti Pulkkinen vaikka kuinka kauan. Olivatko ne peliesitykset kuitenkaan niin hyviä, mitä nuo tehot antavat olettaa? Enkä väitä, että Pulu on tuurilla nuo tehot hommannut, kaikki kunnia kundille tehoista. Mutta ovatko ne näytöt tältä kaudelta sitten jonkun silmään hyviä?

En halua enempää Pulkkista kritisoida, eiköhän hänestä ole spekuloitu jo ihan tarpeeksi huhuilla ja totuuksilla. Ihmettelen vain erittäin suuresti sitä yleistä mielipidettä ja puolustelua, että Pulkkinen on loukkaantumisen jälkeen vasta alkanut pelaamaan huonosti. Minusta häneltä on koko kausi mennyt penkin alle tavalla tai toisella.

Itse olen seurannut Pulkkisen otteita nyt parin kauden ajan. Aloin itse seuraamaan kundia vasta, kun hän liigarinkiin pääsi mukaan vakituisesti. Viime kausi oli Pulkkiselta loistava. Parhaimmillaan tuo kaveri dominoi hyökkäyspäädyssä ollen koko ajan vaarallinen kiekon saadessaan. Tuo viime kauden tähti on kuin haamu siitä. Syitä en osaa sanoa, enkä vaadikaan sitä itseltäni.

Pulkkisen pelipaitakin kaapista löytyy. Vaikka annankin nyt kritiikkiä, toivon erittäin hartaasti, että Teemu nousee vielä tällä kaudella meidän avauskokoonpanoon ja pistää jauhot suuhun minulle ja muille kriitikoille. Tsemppiä Teemulle täältäkin suunnasta! Taistele Jokeri(t)!
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja kyllä, joukkueen sisäistä pistepörssiä johti Pulkkinen vaikka kuinka kauan. Olivatko ne peliesitykset kuitenkaan niin hyviä, mitä nuo tehot antavat olettaa? Enkä väitä, että Pulu on tuurilla nuo tehot hommannut, kaikki kunnia kundille tehoista. Mutta ovatko ne näytöt tältä kaudelta sitten jonkun silmään hyviä?

Minun mielestäni Pulu pelasi hyvän runkosarjan vaikka hiipuikin lopussa. Varsinkin kun ottaa huomioon ne ketjut joissa hän pelasi. Senttereinä oli suuremman osan kaudesta umpilaituri Mäki ja hiipunut Kerälä. Lahdestakaan ei ollut suurta apua. Jengi vaan on ottanut liian tosissaan hypetyksen Pulkkisesta jonain "Yzermanin seuraajana" tjmsp. Tulee mieleen Somervuori jonka piti olla uusi Teemu Selänne, mutta josta tuli jotain muuta. Itse en näe Pulkkisesta tulevan uutta Selännettä, mutta änäritasonpelaaja kuitenkin. Kiekko on joukkue peli ja nykyajan pelikirjakiekossa se korostuu entistä enemmän. Vai kuka suomalainen lupaus tällä kaudella dominoi kenttätapahtumia yksin omassa kentässään? Eipä taida sellaista löytyä. Muutenkin kun joukkue välillä uiskenteli tosi syvissä vesissä, niin Pulkkinen sai uskomattoman paljon paskaa niskaansa vaikka otteet olivat paremmat kuin muulla jengillä.

Pulkkisesta on varmasti suurta hyötyä pleijareissa.
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Stolk-2: On toki hyvä saada keskusteluun erilaisia näkökulmia, mutta tekstisi luettuani en voinut jättää eriävää kantaani ilmaisematta.

Minun mielestäni Pulu pelasi hyvän runkosarjan vaikka hiipuikin lopussa. Varsinkin kun ottaa huomioon ne ketjut joissa hän pelasi. Senttereinä oli suuremman osan kaudesta umpilaituri Mäki ja hiipunut Kerälä. Lahdestakaan ei ollut suurta apua.

Tehopisteistä huolimatta #6 on ollut joukkueen suurin pettymys tällä kaudella. Sukeltamisen merkit oli nähtävissä jo syksyllä ja noh.. kevät oli mitä oli. Pulkkisen pelaamista sävytti lähes koko kauden ajan järkyttävä määrä harhasyöttöjä ja kiekonmenetyksiä niin keskialueella, kuin hyökkäyspäässäkin. Keskialueen kiekonmenetyksistä aiheutui monesti paha tilanne omiin ja muutaman yksittäisen tapauksen muistan, jossa Pulkkisen löysästä puolustamisesta syntyi maali vastustajalle.

Nämä puolustussuuntaan kehnot hyökkääjät ovat kannattavia vain silloin, kun he kompensoivat tätä puutettaan hyökkäyspään tehoilla. Epäonnistumiset seurasivat miestä "jopa" ylivoima-pelissä, jossa kiekko karkasi monesti alueelta hänen väärän ratkaisunsa vuoksi. Tällöin hyötysuhde ei ole ollut yksinkertaisesti riittävä.

Ketjukoostumukset ovat heikko selitys Pulkkisen esityksille: ensinnäkin Mäki ei ole "umpilaituri" vaan pystyy pelaamaan sentteriä ihan yhtä hyvin kuin laitaakin. Toiseksi Pulkkisen kentän sentterinä on tällä kaudella käväissyt Filppula, Hahl, Kerälä, Mäki ja yhden pelin vissiin myös Tyrväinen. Mitä se kertoo Pulkkisesta, ettei oikeastaan ketään ole onnistunut hänen rinnallaan?

Kiekko on joukkue peli ja nykyajan pelikirjakiekossa se korostuu entistä enemmän. Vai kuka suomalainen lupaus tällä kaudella dominoi kenttätapahtumia yksin omassa kentässään? Eipä taida sellaista löytyä.

Pulkkista on parjattu tällä kaudella juuri siksi, että "kiekko on joukkuepeli". Viisikko-peli (hyökkääminen & puolustaminen) on olennainen osa pelikirjan toteuttamista ja siitä ei nykyään voi luisua edes hyökkäyssuunnan "huippupelaajat" nähdynlaisesti. Kukaan ei ole vaatinut Pulkkiselta dominointia, vaan hyvää peruspeliä.

Pulkkisesta on varmasti suurta hyötyä pleijareissa.

Pulkkinen ei tule pelaamaan pleijareissa ilman loukkantumisia, sen kummemmin syitä spekuloimatta. Kesällä kovaan treeniin ja uutta matoa koukkuun ensi kaudella, kaikki on vielä mahdollista. Toivottavasti Pulkkinen näyttää meille epäilijöille.
 

weee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ottava
Pulkkinen on loistava ja erittäin lahjakas pelaaja, en usko että hänen taidot on mihinkään kadonnut. Pulkkisella on vaan nyt kasvun paikka, pitää kasvaa täysveriseksi urheilijaksi / ammattilaiseksi. Jos Pulkkinen tästä prässistä nyt kunnialla selviää on taivas vaan rajana tälle pelurille. Pulkkinen käy nyt varmaan omaa koulua, josta on myöhemmässä vaiheessa hänelle paljon hyötyä. Tsemppiä taisteluun !
 

Filosofem

Jäsen
Mikäli Pulkkinen on kondiksessa, niin kyllä hänen ilman muuta tulisi mahtua kokoonpanoon. Esimerkiksi en vaihtaisi Pulua yhteenkään KalPa-hyökkääjään, kun aiemmin oli juttua siirrosta Kuopioon. Jos joku sanoo, että voittavaa joukkuetta ei vaihdeta, niin mä sanon että morjens. Tällaisten kommenttien laukojat on sitä samaa jengiä, jotka letkauttelevat, ettei voittavaa veskaa vaihdeta. Luuleeko joku, ettei edellisen pelin voittanut pelaaja voi hävitä seuraavaa? Kyllä varsinkin pudotuspeleissä jokaiseen pelipäivälle tulisi kasata paras mahdollinen kokoonpano. Ainoa homma nyt on, että ketjukokoonpanoja ei tulisi sotkea, vaan korkeintaan hienosäätää. Tyrväinen olisi helpoin tiputtaa veks, Kerälän tontti olisi vaativampi, kun senttereitä meillä ei ole reservissä (no joo, Henritius, Ruuttu, mutta nyt kyse oli Pulun pääsemisestä kaukaloon).

SilkySmooth: Mäki ei todellakaan ole yhtä hyvä sentterinä kuin laiturina. Sen hyväksyn, että Mäki paikkaa keskellä, mikäli joku senttereistä loukkaantuu pelin aikana, mutta muuten kundin osaaminen menee keskellä hukkaan. Se, että Hanlon jostain syystä keksi antijääkiekossaan peluuttaa Mäkeä sentterinä ei tarkoita sitä, että Mäki olisi sentteri.
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Mikäli Pulkkinen on kondiksessa, niin kyllä hänen ilman muuta tulisi mahtua kokoonpanoon. Esimerkiksi en vaihtaisi Pulua yhteenkään KalPa-hyökkääjään, kun aiemmin oli juttua siirrosta Kuopioon. Jos joku sanoo, että voittavaa joukkuetta ei vaihdeta, niin mä sanon että morjens. Tällaisten kommenttien laukojat on sitä samaa jengiä, jotka letkauttelevat, ettei voittavaa veskaa vaihdeta. Luuleeko joku, ettei edellisen pelin voittanut pelaaja voi hävitä seuraavaa? Kyllä varsinkin pudotuspeleissä jokaiseen pelipäivälle tulisi kasata paras mahdollinen kokoonpano. Ainoa homma nyt on, että ketjukokoonpanoja ei tulisi sotkea, vaan korkeintaan hienosäätää. Tyrväinen olisi helpoin tiputtaa veks, Kerälän tontti olisi vaativampi, kun senttereitä meillä ei ole reservissä (no joo, Henritius, Ruuttu, mutta nyt kyse oli Pulun pääsemisestä kaukaloon).

Pulkkisen ottaminen kokoonpanoon olisi tässä vaiheessa mielestäni täysin tarpeeton riski, erityisesti puolustussuuntaan. Miksi muuttaa hyvin toiminutta, harmonista viisikkopeliä? Olen kanssasi täysin samaa mieltä, että ketjuja voisi korkeintaan "hienosäätää".

Tyrväinen on teoriassa helppo pudottaa pois, mutta käytännössä ei. Sille tontille ei Pulkkista tai Teräväistä voi siirtää. Minun mielestäni ainut mahdollinen paikka, johon Pulkkinen "sopii" on 2. ketjun laitaan Teräväisen tontille. Ja puolikuntoisen (niin henkisesti kuin fyysisesti) Pulkkisen valinta huipputikissä olevan #86:n paikalle olisi silkkaa hulluutta.

En sano, että pidetään voittava kokoonpano. Sanon, että pidetään toimiva kokoonpano.

SilkySmooth: Mäki ei todellakaan ole yhtä hyvä sentterinä kuin laiturina. Sen hyväksyn, että Mäki paikkaa keskellä, mikäli joku senttereistä loukkaantuu pelin aikana, mutta muuten kundin osaaminen menee keskellä hukkaan. Se, että Hanlon jostain syystä keksi antijääkiekossaan peluuttaa Mäkeä sentterinä ei tarkoita sitä, että Mäki olisi sentteri.

Mäki ei ole välttämättä yhtä hyvä sentterinä, mutta todellakin selviytyy tehtävästä moitteetta. Tarkoitin juurikin sitä, että sentterin tontilla hän pelaa paikkaajana sen verran hyvin, ettei sillä voi perustella Pulkkisen vaisuutta. Umpilaituriksi en häntä kuvaisi missään olosuhteissa.
 
Viimeksi muokattu:

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Olenko mä käsittänyt ihan väärin, vai onko kaikki nyt sillä kannalla, että Pulkkinen pelasi hyvin ennen tuota mystistä loukkaantumistaan?

Tuskin täällä kukaan on sitä mieltä ollut. Lähinnä vuoden vaihteen jälkeen liike oli silmiinpistävän tukkoista ja se vielä korostui ihan runkosarjan lopulla. Syksyllä Pulkkinen oli mielestäni kuitenkin hyvä, etenkin jos osaa olla peilaamatta loistavan viime kauden nostattamiin vähän jo epärealistisiin odotuksiin. Myös ET-lopputurnauksen parissa pelissä Pulkkinen (ja koko LKP) pelasi hienosti. Luistelu oli hivenen parempaa ja samoin voimaa tuntui olevan enemmän, mutta toisaalta itseluottamus ei missään vaiheessa noussut huipputasolle kuten viime kaudella. Tämä näkyi liian vaikeina ratkaisuina ja toisaalta perisynti eli vetojen vähyys hyvistä paikoista oli edelleen silmiinpistävää. Toisaalta sama päti lähes koko jokerihyökkäykseen runkosarjan ajan eli oikein kukaan ei noussut liekkeihin, muutamia väläyksiä lukuunottamatta. Rita oli liekeissä alkukaudesta, Rudi, Eaves ja nelonen tasaisia. Hardt myös tasainen ja lopussa liekeissä. Lahdella muutama huippu peli, mutta muuten vaisu kausi verrattuna viime vuoteen.

Luulen, että yksi syy vaisuun runkosarjaan hyökkäyksen osalta on pelitavan muutos, jota lähdettiin oikeastaan ajamaan vasta tälle kaudelle. Pelitapa on vaativa viisikkopelin osalta ja ei voi olettaa, että se napsahtaa nopeasti kohdilleen. Ja toisaalta valmennusjohdossakin oltiin varmasti vähän epävarmoja ja myös loukkaantumiset vaikuttivat pelin painotuksiin. Uskon, että myös Pulkkinen pystyy hyvin toteuttamaan pelitapaa kunhan paikat ja mies itse on kunnossa ja kunto kestää paremmin kauden rasitukset.

Loppukaudesta on turha tehdä mitään ennustuksia. Jos Jokerit ottaa vielä 8 voittoa putkeen, eikä loukkaantumisia tai pelikieltoja tule, Pulkkinen käyttänee kevään harjoitteluun. Toisaalta jos tarvetta tulee, niin Pulkkinen on varmasti motivoitunut pelaamaan ja saa arvokasta kokemusta playoff-peleistä. Kunnossa ollessaan Pulkkinen on hieno lisä hyökkäävään ketjuun ja ylivoimalle. Molemmat vaihtoehdot kelpaa, ne 8 voittoa putkeen ottaisin toki samantien:) Tosin vielä ei oikein osaa edes jännittää pelejä HIFK-sarjan jäljiltä, toivottavasti pelaajilta leijuminen loppui jo ajat sitten.
 

Misi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga-Jokerit, St. Louis Blues, Teemu Pulkkinen
Minun mielestäni Pulu pelasi hyvän runkosarjan vaikka hiipuikin lopussa. Varsinkin kun ottaa huomioon ne ketjut joissa hän pelasi. Senttereinä oli suuremman osan kaudesta umpilaituri Mäki ja hiipunut Kerälä. Lahdestakaan ei ollut suurta apua. Jengi vaan on ottanut liian tosissaan hypetyksen Pulkkisesta jonain "Yzermanin seuraajana" tjmsp. Tulee mieleen Somervuori jonka piti olla uusi Teemu Selänne, mutta josta tuli jotain muuta. Itse en näe Pulkkisesta tulevan uutta Selännettä, mutta änäritasonpelaaja kuitenkin. Kiekko on joukkue peli ja nykyajan pelikirjakiekossa se korostuu entistä enemmän. Vai kuka suomalainen lupaus tällä kaudella dominoi kenttätapahtumia yksin omassa kentässään? Eipä taida sellaista löytyä. Muutenkin kun joukkue välillä uiskenteli tosi syvissä vesissä, niin Pulkkinen sai uskomattoman paljon paskaa niskaansa vaikka otteet olivat paremmat kuin muulla jengillä.

Pulkkisesta on varmasti suurta hyötyä pleijareissa.

Ihan hyvä viesti kokonaisuudessaan, mutta boldasin mielestäni olennaisimman pointin.

En tiedä tarkkaan mihin ajankohtaan Pulkkisen loukkaantuminen on ajoittunut. Melkoisen tarkkaan Pulkkisen peliä seuranneen olettaisin sen sijoittuvan helmikuun alkuun tai keskivaiheille (+/- maajoukkuetauko, tosin maajoukkuekomennus puoltaisi jälkimmäistä). Sitä ennen, erityisesti joulu-tammikuussa Pulkkinen oli oikeasti ajoittan, joukkueen uiskennellessa todellakin niissä helvetin syvissä vesissä, meidän parhaita pelaajia. Ei Pulkkinen silloinkaan ollut varmaan henkilökohtaisesti viime kauden tasolla (katsoin juuri yhden viime kauden ottelun nauhalta seuraten Pulkkista ja hämmästyin kuinka helvetin hyvin jätkä pelasi), mutta joukkueeseen verraten kyllä ihan parhaimmistoa. Silloinkin tämä ketju täyttyi kaikesta paskasta, kuinka huonosti Pulkkinen pelaa. Ihmettelin tätä jo silloin ja ihmettelen edelleen ja olen iloinen että joku muu on tehnyt vastaavaa huomiota kanssani. Ei Pulkkisen kausi ole missään vaiheessa lähtenyt samanlaiseen lentoon kuin viime kaudella, voi olla että alkukaudesta oli jotain kesään liittyvää, tai siihen mailanlapaan, mutta joulu-tammikuussa alkoi kyllä Pulkkinen näyttää niitä merkkejä että hän olisi tulossa taas melkoiseen lentoon. Siihen tammikuun tasoon nähden peli loukkaantumisen jälkeen(?) romahti kylläkin selkeästi.

Tyrväinen on teoriassa helppo pudottaa pois, mutta käytännössä ei. Sille tontille ei Pulkkista tai Teräväistä voi siirtää.

Näissä viesteissäsi olisi paljonkin mihin puuttua, mutta puutunpa nyt vain tähän.

Kuvastaa aikalailla melko tyypillistä Virmas-aikakauden ajattelua, että nelosketjuun "tiputettaisiin" kaikki junnut (tai paskimmat pelaajat). Teräväinen kuuluu ylempiin kenttiin ja Pulkkinenkin kuuluu ihan selkeästi ylempiin kenttiin, sen sijaan muuta fiksaamisen varaa on. Esimerkiksi tällainen muutos ei olisi mikään mittava ja mielestäni kokeilun arvoinen.

Hardt - Eaves - Filppula
Lahti - Hahl - Teräväinen
Rita - Kerälä - Pulkkinen
Ruutu - Heino - Mäki

Eikä tämä ole mikään rangaistus Ruutua kohtaan vaan roolitusta. Mun mielestä ihan vitun typerää edes puhua jostain Pulkkisesta ja Teräväisestä nelosketjussa tai että "muita vaihtoehtoja ei ole jos Tyrväinen tiputetaan".

Itse tosin ehkä "sekottaisin pakkaa" kaikesta huolimatta hieman enemmän.

Hardt - Eaves - Filppula
Lahti - Hahl - Pulkkinen
Teräväinen - Kerälä - Rita
Ruutu - Heino - Mäki

Tyrväinen

tai

Hardt - Eaves - Pulkkinen
Lahti - Hahl - Teräväinen
Rita - Filppula - Ruutu
Tyrväinen - Heino - Mäki

Kerälä

Itse en oikein usko näihin "voittava kokoonpano liibalaaba" -huuteluihin. Pulkkinen on ollut aina parhaimmillaan kun panokset ovat kovat ja siksi pitäisin tärkeänä ottaa Pulu messiin jos on kunnossa. Ei ehkä aina osu sinne maaliin, mutta kokonaisvaltainen pelaaminen on ollut aina kovissa paikoissa hyvää (esim junnu Ruotsi). Toki niitä maalejakin on tullut (U18 Venäjä pronssit yhtenä esimerkkinä) kovissa paikoissa.
 
Jos joku sanoo, että voittavaa joukkuetta ei vaihdeta, niin mä sanon että morjens. Tällaisten kommenttien laukojat on sitä samaa jengiä, jotka letkauttelevat, ettei voittavaa veskaa vaihdeta. Luuleeko joku, ettei edellisen pelin voittanut pelaaja voi hävitä seuraavaa?

Ei luule etteikö voisi hävitä, ihmettelen vain minkä takia vaihtaa hyvin toimineiksi todetut koostumukset ja tällä mahdollisesti menettää loistava peli-ilo mikä oli IFK sarjassa? Jengi ei pelannut Pulkkisen kokoonpanossa ollessa peliäkään niin hyvin kun nyt jo 4 putkeen. Enkä väitä että parantuneet otteet johtuisi Pulkkisen poissaolosta, mutta näin asia silti on. Jos joukkue olisi voittanut mutta pelannut päin helvettiä, silloin voisi katsella muutoksia kokoonpanoon.

Pulkkisen paikka on katsomossa niin pitkään kun peli kulkee tällä kokoonpanolla

Itse tosin ehkä "sekottaisin pakkaa" kaikesta huolimatta hieman enemmän.

Tää olisi just sitä maailman luokan perseilyä. Sekoittaa koko hyvin toiminut pakka vain siksi että saataisiin alisuorittanut junnutähti, jonka päivän kunnosta ei ole mitään takeita pelaamaan välieriä
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Tää olisi just sitä maailman luokan perseilyä. Sekoittaa koko hyvin toiminut pakka vain siksi että saataisiin alisuorittanut junnutähti, jonka päivän kunnosta ei ole mitään takeita pelaamaan välieriä

Allekirjoitan täysin. Jotenkin tuntuu, että osaa porukasta ei edes kiinnosta Jokereiden mahdollinen menestys, kun ovat sitä Pulkkista kaikista riskeistä huolimatta tunkemassa kokoonpanoon. Vain täydelliset urpot lähtisivät tekemään suuria muutoksia joukkueesseen, joka on pelannut viimeiset neljä ottelua yhtenäisemmin ja paremmin kuin kertaakaan tällä kaudella. Ilmeisesti joillakin Pulkkinen menee itsestään Jokereiden edelle tai sitten haluavat taas vaihteeksi nähdä täysin sekaisin olevan joukkueen kentällä jostain kummasta syystä. Johan me jo neljä matsia pelattiin ilmeisesti liian hyvin.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Allekirjoitan täysin. Jotenkin tuntuu, että osaa porukasta ei edes kiinnosta Jokereiden mahdollinen menestys, kun ovat sitä Pulkkista kaikista riskeistä huolimatta tunkemassa kokoonpanoon. Vain täydelliset urpot lähtisivät tekemään suuria muutoksia joukkueesseen, joka on pelannut viimeiset neljä ottelua yhtenäisemmin ja paremmin kuin kertaakaan tällä kaudella. Ilmeisesti joillakin Pulkkinen menee itsestään Jokereiden edelle tai sitten haluavat taas vaihteeksi nähdä täysin sekaisin olevan joukkueen kentällä jostain kummasta syystä. Johan me jo neljä matsia pelattiin ilmeisesti liian hyvin.
Tais lähtee aika lailla lapasesta koko juttu nyt Steegililla?

Kyllä mä ainakin luotan täysin siihen, että valmennus näkee sen Pulkkisen tilanteen tässä ja nyt, eikä varmasti tunge sitä väkisin kokoonpanoon. Jos tulee loukkaantumisia hyökkääjäpuolella millään osa-alueella, on siellä potentiaalinen paikkaaja Pulun muodossa. Ja kyllä niitä hienosäätöjä voidaan tehdä, vaikkei loukkaantumisia tulisikaan, päivän kunto ratkaisee.

Nyt kaikille jäitä hattuun tässä Pulu-casessa! Alkaa mennä vähän överiksi joillakin.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Allekirjoitan täysin. Jotenkin tuntuu, että osaa porukasta ei edes kiinnosta Jokereiden mahdollinen menestys, kun ovat sitä Pulkkista kaikista riskeistä huolimatta tunkemassa kokoonpanoon. Vain täydelliset urpot lähtisivät tekemään suuria muutoksia joukkueesseen, joka on pelannut viimeiset neljä ottelua yhtenäisemmin ja paremmin kuin kertaakaan tällä kaudella. Ilmeisesti joillakin Pulkkinen menee itsestään Jokereiden edelle tai sitten haluavat taas vaihteeksi nähdä täysin sekaisin olevan joukkueen kentällä jostain kummasta syystä. Johan me jo neljä matsia pelattiin ilmeisesti liian hyvin.

Jos sä tarkoitat sitä Pulkkista joka oli sekä loukkaantunut, että loppuunkupattu niin olen kanssasi samaa mieltä. Ei mahdu joukkueeseen. Jos taas kirjoitat siitä Pulkkisesta joka on terve ja jolla on kroppa palautunut, kyseenalaistan kirjoituksesi kokonaisuudessaan. Jos kundi, joka on yksi Jokereiden oman juniorityön suurimpia saavutuksia vuosikymmeniin ja joka jo 19 vuotiaana raapi piste/peli sm-liigassa ei mielestäsi syrjäytä kokoonpanossa junantuomaa Tyrväistä, niin katsotaan me ihan eri lajia. Sota ei yhtä miestä kaipaa, mutta olisi sulaa hulluutta olla käyttämästä sitä asetta minkä Pulkkinen omaa.

Kunnossa ollessaan Pulkkinen pystyy toteuttamaan Jokereiden pelitapaa siinä missä kuka tahansa toinenkin laitahyökkääjä Jokereissa. Jos joku kehtaa vähätellä Pulkkisen asennetta niin kyseinen henkilö ei tiedä mistä kirjoittaa. Piste.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Kunnossa ollessaan Pulkkinen pystyy toteuttamaan Jokereiden pelitapaa siinä missä kuka tahansa toinenkin laitahyökkääjä Jokereissa. Jos joku kehtaa vähätellä Pulkkisen asennetta niin kyseinen henkilö ei tiedä mistä kirjoittaa. Piste.

Juuri näin. Luotetaan tässäkin asiassa valmennusjohtoon. Pulkkisella on jokaisissa treeneissä mahdollisuus osoittaa pelikuntonsa ja tasonsa ja mikäli taso nousee lähelle potentiaalia, tullaan Pulkkinen varmasti näkemään jälleen kentällä.

Joka tapauksessa Jokerien tilanne on tällä hetkellä erinomainen ja HIFK-sarjassa nähty pelitapa ja sen taso oli todella hyvällä mallilla. Nyt pitää vireestä ja loistavasta HIFK-voitosta ottaa kaikki irti ja mahdollisuudet mennä vaikka päätyyn asti on hyvät.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Jos sä tarkoitat sitä Pulkkista joka oli sekä loukkaantunut, että loppuunkupattu niin olen kanssasi samaa mieltä. Ei mahdu joukkueeseen. Jos taas kirjoitat siitä Pulkkisesta joka on terve ja jolla on kroppa palautunut, kyseenalaistan kirjoituksesi kokonaisuudessaan. Jos kundi, joka on yksi Jokereiden oman juniorityön suurimpia saavutuksia vuosikymmeniin ja joka jo 19 vuotiaana raapi piste/peli sm-liigassa ei mielestäsi syrjäytä kokoonpanossa junantuomaa Tyrväistä, niin katsotaan me ihan eri lajia. Sota ei yhtä miestä kaipaa, mutta olisi sulaa hulluutta olla käyttämästä sitä asetta minkä Pulkkinen omaa.

Kunnossa ollessaan Pulkkinen pystyy toteuttamaan Jokereiden pelitapaa siinä missä kuka tahansa toinenkin laitahyökkääjä Jokereissa. Jos joku kehtaa vähätellä Pulkkisen asennetta niin kyseinen henkilö ei tiedä mistä kirjoittaa. Piste.

Kärjistin vähän totta kai, mutta silti meistä kellään, ei edes Pulkkisella ole mitään takuita hänen pelituntumastaan. Pelituntumaa ei suoraan voida nähdä harjoituksista. Se voi olla käsittämättömän surkean, mitä nähtiin suhteellisen pitkähkö tovi ennen runkosarjan loppua tai tämän kauden Pulkkisen hyvän tason välillä. Ja tämän kauden hyvällä pelipäällä ollut Pulkkinen on kuitenkin ollut jonkin verran heikompi kuin se viime kautinen Pulu. Tuskin sinäkään voi sanoa, että Pulu olisi missään vaiheessa tällä kaudella ollut viime vuoden tasollaan. Playoffeissa ei voida eikä ole mitään järkeä tehdä mitään sattumanvaraisia kokeiluita ennen kuin on aivan pakko. Ja onko meillä käsillään nyt semmoinen tilanne, että on pakko tehdä välittömiä muutoksia? Mielestäni ei ole.

Tyrväisen ottaminen tähän on vähän turhaa, koska miehet pelaavat ihan eri rooleissa. Ja nykyinen kolmanen ja nelonen näyttävät mielestäni paremmalta nykyisissä koostumuksissaan kuin, jos sinne laitetaan Pulkkinen vai oletko tiputtamassa Teräväistä pois kakkosesta?

Ruutu-Kerälä-Rita & Tyrväinen-Heino-Mäki ovat mielestäni huomattavasti paremmat kentät kuin ehdotellut Pulkkinen-Kerälä-Rita & Ruutu-Heino-Mäki, kun ajatellaan kenttien roolitusta. Pulkkisen suurimmat ongelmat, ilman tätä loukkaantumista ovat aina olleet puolutuspelaamisessa ja mielestäni kolmoskentän tehtävänä on ensisijaistesti puolustaa.
 
Viimeksi muokattu:

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Tuskin sinäkään voi sanoa, että Pulu olisi missään vaiheessa tällä kaudella ollut viime vuoden tasollaan. Playoffeissa ei voida eikä ole mitään järkeä tehdä mitään sattumanvaraisia kokeiluita ennen kuin on aivan pakko. Ja onko meillä käsillään nyt semmoinen tilanne, että on pakko tehdä välittömiä muutoksia? Mielestäni ei ole.
Alkukauden Pulkkinen pelasi suurinpiirtein samalla tasolla kuin edellisenkin alkukauden. Erityisesti vuoden vaihteen jälkeen pelitaso kokonaisvaltaisesti alkoi hiipua täällä useaan otteseen todetuiden syiden vuoksi. Itse henkilökohtaisesti odotin, että onnistunut kesäharjoittelukausi olisi konkretisoitunut kentällä paremmin.

Tyrväisen ottaminen tähän on vähän turhaa, koska miehet pelaavat ihan eri rooleissa. Ja nykyinen kolmanen ja nelonen näyttävät mielestäni paremmalta nykyisissä koostumuksissaan kuin, jos sinne laitetaan Pulkkinen vai oletko tiputtamassa Teräväistä pois kakkosesta?

Kyllä jokainen kentällinen toteuttaa tiivistä viisikkopelaamista ja kaikkien ketjujen laitureilla on sama tehtävä. Tästä syystä vertaaminen Tyrväiseen ei mielestäni ole turhaa. Erona Tyrväiseen on, että Pulkkinen kunnossa ollessaan on uhka vastistajalle sekä tasakentällisin että YV:llä. En olisi missään tapauksessa pudottamasta Teräväistä pois.
Ruutu-Kerälä-Rita & Tyrväinen-Heino-Mäki ovat mielestäni huomattavasti paremmat kentät kuin ehdotellut Pulkkinen-Kerälä-Rita & Ruutu-Heino-Mäki, kun ajatellaan kenttien roolitusta. Pulkkisen suurimmat ongelmat, ilman tätä loukkaantumista ovat aina olleet puolutuspelaamisessa ja mielestäni kolmoskentän tehtävänä on ensisijaistesti puolustaa.

Mä en näe, että Jokereilla on varsinaisesti roolijaotus sellainen, että kärkiketjut hyökkää ja alemmat ketjut puolustaa. Ylempänä Misiltä oli mielestäsi erittäin asiallista pohdintaa ketjukoostumuksista mikäli valmennusjohto katsoo Pulkkisen kunnon olevan tasolla, jossa pystytään toteuttamaan Jokereiden pelitapaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Pulkkisen mahdollisuudet kokoonpanoon nousemiseksi parani tänään huomattavasti, huomenna Pulu tuskin pelaa mutta sanoisin että Hardt/Tyrväinen on nyt tulilinjalla - Tyrskyn tippuessa kokoonpanosta Hardt tippuu neloseen ja Pulu nousee hyökkääviin ketjuihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös