Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 292 910
  • 1 868

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuoreemmista tapauksista mieleen tulee Iholla-sarja, jossa bousailen viitisentoista sekuntia jonottamassa kaljaa Ruisrockissa Laura Malmivaarana ja Herra Ylpön takana.

Saako nimimerkin yhdistää henkilöllisyyteen, jos nimimerkki on itse henkilöllisyytensä tuonut esille? Moi Laura!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kuinka moni jatkoaikalainen on ollut televisiossa?

Minäkin tunnustan. Kerran olin paikallistelevision lyhyessä insertissä eräänlaisena potilas Saarisena kun Turku-tv teki vuosia sitten jutun silloisesta sikainfluenssaepidemiasta. Satuin sairastumaan tuolloin influenssaan (joka ei ollut sikaflunssaa kuitenkaan) ja lääkäri ynnä terveydenhoitajat olivat täysissä maskeissa varmuuden vuoksi. Turku-tv kuvasi sitten sikaflunssa-aiheesta uutispätkän, jossa olin uutisjutun subjekti. Ei minua haastateltu, kyse oli enemmänkin kuvamateriaalista jutun tukena.

TuTon vierasreissu LeKin vastustajaksi Hakametsään viime joulukuussa pääsi Urheiluruutuun, ja kun faniporukan vetäjiä haastateltiin, niin minäkin vilahdin ainakin 1-2 sekunnin ajan taustalla TuToa kannustamassa. Andy Warholin 15 minuuttia julkisuudessa on jo vanhanaikaista, nykyisin se on 1,5 sekuntia Urheiluruudussa!

Tästä voidaan tehdä jatkokysymys, kuinka moni jatkoaikalaisista on ollut omalla nimellään tai muulla tavoin esillä muissa medioissa?

Tunnustan tähänkin. Parilla elämänalueella katson olevani jonkinmoinen asiantuntija sekä kokemuksen että myös koulutuksen osalta. Niiden tiimoilta nimi on ollut ja on esillä tietyissä yhteyksissä sekä paperilla että netissä. Tosin ei siten, että oma persoonani olisi keskiössä vaan kyseiset asiat. En ole kiinnostunut julkisuudesta enkä esittelisi vaatekaappiani yhdellekään paskalehden toimittajalle. Ei sikäli, että kukaan sellaisesta olisikaan kiinnostunut.

Nämä asiat eivät liity varsinaiseen pää- eli leipätyöhöni, jonka puitteissa en haluakaan olla esillä. Olisivatko nämä sitten sivutöitä ja/tai elämäntapaharrastuksia? Urheiluun tai jääkiekkoon nämä asiat eivät liity, mutta jääkiekon sarallahan me kaikki täällä Jatkoajassa olemme asiantuntijoita ja tiedämme asiat aina paremmin kuin Suomen päävalmentaja.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Saunan jälkeen tuli mieleen jatkokysymys. Tai kaksikin:

1) Kuka on ollut vakavassa auto-onnettomuudessa?
2) Kuka on ollut useammassa kuin yhdessä auto-onnettomuudessa?

Muutamassa auto-onnettomuudessa olen ollut ja ensimmäisessä oli aineksia hyvin surulliseen lopputulokseen.

Olin noin 5 vuotias, kun lähdettiin äitini kanssa viemään tätiä ja kahta serkkua kotiin. Auto oli Mitsubishi Colt- merkkinen sillipurkki. Opasteviitta peitti jotenkin näkyvyyden ja äiti hurautti kolmion takaa suoraan linja-auton eteen. Onneksi Bussi osui kuitenkin vain Coltin keulaosaan, eikä kylkeen, jolloin minäkään en tätä viestiä tähän kirjoittaisi. Vaikka olin noin pieni, niin muistan tapahtuman hyvin yksityiskohtaisesti. Kenellekään ei siis sattunut pahemmin rytäkässä. Ainoastaan täti kävi vielä illemmalla terveyskeskuksessa.

Toinen tapaus oli pari vuotta myöhemmin, kahden muun serkkuni ja tätini kanssa menossa johonkin kyläilemään, kun mutkassa täti menetti Tauruksen hallinnan ja auto suistui perä edellä ojaan. Tauruksessa oli istumapaikat myös takaosassa selkä menosuuntaan päin, jossa toisen serkkuni kanssa istuttiin. Henkilövahingoilta vältyttiin tässäkin tapauksessa.

Kolmas oli lievin kolari, kun armeijan ensimmäisillä lomilla vastaantulija oikaisi mutkan santatiellä ja rysäytti suoraan Mazdani keulaan. Pääni kolahti vähän ikkunanreunaan ja näin tähtiä vähän aikaa. Mazda lunastukseen ja minä samana iltana takaisin Niinisalon varuskuntaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Moniko jatkoaikalainen on käynyt väh. 5 kertaa kattomassa Jyväskylässä MM-rallia? (itse tullut käytyä jo 11 kertaa)

Muistaakseni yhdeksän reissua takana, varma en ole ja rallipasseja en jaksa etsiä asian varmistamiseksi. Yhdeksän tai kymmenen reissua kuitenkin.

1) Kuka on ollut vakavassa auto-onnettomuudessa?
2) Kuka on ollut useammassa kuin yhdessä auto-onnettomuudessa?

Molempiin kyllä. Vakavin onnettomuus, josta onneksi selvittiin kivulla, säryllä ja mustelmilla oli sellainen, että rattijuoppo ajoi päin punaisia suoraan meidän (silloisen kihlatun) auton kylkeen. Pösö 206 a-pilarista poikki, turvatyynyt naamalle ja auto lunnaiksi. Murto-osasekuntia myöhemmin kun olisi törmännyt, ei tässä välttämättä enää kirjoiteltaisi. Siinä meni samassa rytäkässä viereisenkin kaistan auto, mutta sen matkustajat selvisivät järkytyksellä(?). Törkeä rattijuopumus -kortin pakasta vetänyt jätkä maksoi (tai jostain ainakin tuli rahaa) mokailustaan melkoisesti, koska ainakin minä otin tilanteesta vaarin ja uusin mm. silmälasini, kännykkäni ja muuta pientä kusipään piikkiin ja toivon, että niin tekivät muutkin kolarin osalliset. Jostain tuli korvauksia, mulle se ja sama, että mistä.

Toinen mieleen ikuisesti jäänyt hetki oli sellainen, että maaseudulla olin kaverin kyydissä (etupenkillä), kun tämä lähti ohittamaan traktoria. Tie oli suora, hyvä näkyvyys, hyvä keli, ei ylinopeutta, kaikki siis hyvin. Vaan traktorikuski päättikin kääntyä (ilman vilkkua tietenkin) vasemmalle, josta lähti jonkinmoinen metsäautotie. No siinä frendin Sierra lauloi joutsenlaulunsa, auto traktorin persiiseen ryminällä ja näin. Se mikä pysäytti, oli törmäyksen jälkeen silmien avaaminen ja toteaminen, että traktorin perässä ollut tukkikoura oli tullut tuulilasin läpi ja pysähtynyt ehkä kymmenen sentin päähän päästäni. Lähellä oli.

Tuossa tuli jo kaikenlaisia ulkoisia vammojakin, ei pysyviä kuitenkaan. Silti tuo läheltä piti -tilanne on syöpynyt muistiini luultavasti ikuisesti. Asiasta kun olin kuulusteluissa, kävi ilmi, että traktorikuski väitti käyttäneensä vilkkua ja milläs sen todistat, että ei käyttänyt, vaikka meitä kaksi oli niin sanomassa. Sanat sanaa vastaan, ei kenellekään mitään seuraamuksia ja hyvää loppukesää.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tuossa tuli jo kaikenlaisia ulkoisia vammojakin, ei pysyviä kuitenkaan. Silti tuo läheltä piti -tilanne on syöpynyt muistiini luultavasti ikuisesti. Asiasta kun olin kuulusteluissa, kävi ilmi, että traktorikuski väitti käyttäneensä vilkkua ja milläs sen todistat, että ei käyttänyt, vaikka meitä kaksi oli niin sanomassa. Sanat sanaa vastaan, ei kenellekään mitään seuraamuksia ja hyvää loppukesää.
Joskus on tullut mieleen, ettei venäläiskuskien keskuudessa yleistynyt tapa käyttää tuulilasin sisäpuolelle viritettyä ajonaikaiskameraa olisi Suomessakaan paskempi innovaatio.

Venäläinen liikennekulttuuri ja erityisesti viranomaistoiminta huomioiden on erittäin ymmärrettävää, että muiden aiheuttamien mällien varalta on hyvä kerätä jotakin todistusaineistoa. Parhaiten tätä saadaan, kun kamera kuvaa jatkuvasti tuulilasista avautuvaa näkymää, ja tallentaa tapahtumat esimerkiksi viimeisen tunnin ajalta. Tietysti jos riittävän isokenkäinen tai Putinin erityisessä suojeluksessa oleva tyyppi sekoilee liikenteessä, niin epäilen etteivät videotkaan selitä mustaa mustaksi, vaan se muuttuu kuitenkin valkoiseksi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
1) Kuka on ollut vakavassa auto-onnettomuudessa?
2) Kuka on ollut useammassa kuin yhdessä auto-onnettomuudessa?

Vakavammassa auto-onnettomuudessa on oltu osallisena.
Oli toukokuu 1997 ja ajoin eräästä lähikunnasta Ouluun päin. Nopeutta noin 80 km/h. Siinä oli Shellin jälkeen joku risteys, jonka olin ohittanut kymmenet kerrat ennestään.

Nyt siellä on joku harmaa auto. Se ryömii lähemmäs risteystä. Kohta ohitan risteyksen. Mutta nyt, juuri sitä ennen harmaa auto tulee eteen, kolmion takaa.

Muistaakseni painoin jarrua, mutta epätodennäköistä että olisin ehtinyt. Autoni keula upposi sen japanilaisvalmisteisen auto kylkeen. Itsekkäästi ehdin todeta, että eihän tässä mitenkään käykään. Seuraavassa hetkessä pääni jysähtää tuulilasiin. Huusin jotain saatanaa ja sitten olin varma että henki lähtee.

Mutta edes taju ei mennyt. Autoni raahauduttua jonkin matkaa sen Mazdan mukana, huomasin olevani hengissä.

Lopputulemana vastapuoli loukkaantui vakavasti, ja kuoli muutaman kuukauden kuluttua. Oli yli 80-vuotias, lähes sokea papparainen, jonka ajokortin oli hänen tuttu lääkärinsä uusinut. Minulle jäi muistoksi vasempaan käteen puoli senttiä lyhyempi nimetön sormi. Tästä piti huolen OYS:n kädetön päivystys.

Sen kahden kuukauden jälkeen kun lopulta pystyin autoa ajamaan, oli vaistomaisena reaktiona hiljentää risteysten lähettyvillä. Se tapa kesti jonkin aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Sen kahden kuukauden jälkeen kun lopulta pystyin autoa ajamaan, oli vaistomaisena reaktiona hiljentää risteysten lähettyvillä. Se tapa kesti jonkin aikaa.
Kyllä itselläkin on jotain lievästi traumaattista jäänyt tuosta henkilöauton kaatumisesta mieleen. Mutta ajan kanssa parantunut moinen. Nykyään ei pelota oikeastaan ollenkaan vaikka menis vähän kahva edellä tai reikäpäänä.. Veikkaan että jos samat ois tehnyt pari kuukautta kolarista eteenpäin niin oisin ollut paskat housussa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuinka moni jatkoaikalainen on ollut televisiossa?

Salkkareissa ainakin kolmessa jaksossa ja olikohan mahdollisesti neljäskin.

Olin teoriassa myös Selännedokkarissa. Siinä kun jostain syystä näytetään se Tsekin tekemä jatkoaikamaali mestaruuteen, niin olin suoraan maalin takana ensimmäisessä rivissä. Ei siinä naama näy, mutta siinä oltiin.

Urheiluruudussa on myös oltu Nordikselta ja muualtakin ja kenties hämmentävin oli latvialainen sanomalehti. Olin jossain naisten koripallon Eurocupissa mikä ikinä turnaus olikaan. Seuraavan päivän lehdessä otteluraportin ohessa oli selvästi tunnistettavissa oleva naamani siinä, kun tytöt taistelivat pallosta. Silloinkin oltiin ensimmäisessa tai toisessa rivissä.

Kuinka moni jatkoaikalainen on ollut Poliisi-tv:ssä, kun turvakameran kuvia käydään läpi?
 

Janippa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
1) Kuka on ollut vakavassa auto-onnettomuudessa?
2) Kuka on ollut useammassa kuin yhdessä auto-onnettomuudessa?

Joku tuttu saattaa tunnistaa mutta olkoon. Auto-onnettomuuksissa en oo ollut, kerran ajanut penkkaan jäisellä tiellä mut siitä päästiin kaverin avulla suht kivuttomasti irti. Vauhtia ei ollut kun reilut parikyt kilsaa tunnissa, mutta jyrkästi vasemmalle kääntyvässä alamäessä ei vaan löytynyt ollenkaan pitoa ja mutka tuli mentyä suoraan.

Toinen liikenneonnettomuus jossa oon ollut tapahtui kun ajelin mökkimopolla alaikäisenä. Kapeella hiekkatiellä oli pakettiauto keskellä tietä parkissa ja lähdin ohittamaan sitä penkan kautta. Jostain syystä penkan reuna petti ja kaaduin mopon kanssa ojaan. Vasemman pohkeen sain pudotettua suoraan tulikuuman pytyn päälle, siitä kolmannen asteen palovamma. Mukavaa arpea kannan vieläkin ko. pohkeessa. Ehkä tässäkään ei ois käynyt mitään jos oisin tajunnut heti että nyt sattu ehkä vähän normaalia pahemmin. Päätin jatkaa ajelemista vielä jonkun reilun puolen tunnin ajan minkä jälkeen mökille päästyäni loikkasin suoraan järveen uimaan. Jossain vaiheessa iltaa äiti huomasi jalassa olevan palohaavan ja kysyi mistä toi on tullut. Sanoin et vähä jalka raapas ku kaaduin mopolla, eikä siitä sen enempää enää sen jälkeen keskusteltu. Muutamia päiviä ton kaatumisen jälkeen alkoi kuume nousemaan ja tajunnan kanssa alkoi tulla vähän ongelmia. Ei kauaa porukat sitä kattonut kun oltiin jo autossa ja matkalla kotiin ja suoraan sieltä arvauskeskukselle käymään.
Siellä lääkäri vähän tutki oloa ja katteli jalkaa, diagnoosina oli että koita levätä yö, nuku hyvin ja tuu aamulla uudestaan jos on huono olo. Luojan kiitos äiti on terveydenhoitoalalla töissä ja huomas miun olosta että nyt ei oikeesti oo vaan pelkkä tavallinen kova kuume. Lähdettiin siitä samantien Etelä-Karjalan keskussairaalaan ja siellä verikokeisiin. Yllätyksenä tulikin, että tulehdusarvot oli kohtalaisen korkealla. Jossen ihan väärin muista, niin arvot oli jotain 250 tienoilla kun tulokset saatiin. Eipä siitä enää kotia päästy vaan sairaalassa vietin ton jälkeen viikon verran.

Kuitenkin ehkä paras yllätys tossa koko hommassa oli lääkärin kommentti keskussairaalassa. Ei pahemmin uni yöllä tullut kun lääkärin kommentti oli luokkaa: "minkä takia toi poika ei oo tullut tänne aiemmin, pahimmillaan ois seuraavana yönä tai päivänä kuollut". Ei välttämättä ollut tarkoitettu miun kuultavaksi, mutta satuin sen kuitenkin kuulemaan.

Noi olot mitä siinä ennen sairaalaanpääsyä oli, olivat jotain sellasta etten oo ikinä kokenut mitään vastaavaa. Lähellekään. Aivotärähdyksen oireetkin on ollut tosi lieviä tuohon verrattuna, sellaisenkin oon kerennyt lapsuuden aikana leikkiessä kokea.


Ja kysymykseen liittyen ootko ollut omalla nimellä lehdessä/telkkarissa.

Lehdessä oon muutamaan otteeseen ollut sekä naamalla että nimellä. Ex-tyttöystävä toimi opiskelujen ohella freelancerina paikalliselle pikkulehdelle ja värväs miut aika tehokkaasti mukaan omiin juttuihinsa. Aiemmin oli myös lehdessä juttua paikallisesta opiskelijoiden innovaatiokilpailusta, johon osallistuin. Kyseisen kilpailun takia pääsin/jouduin haastateltavaksi ja kuvattavaksi lehteen.

Ainiin, oon myös ollut iltalehden keskiaukeemalla. Ensimmäinen Sonisphere festivaali ja pääsin punkemaan eturiviin. Kuulin kyseisestä kuvasta vasta jälkikäteen kun isäukko soitteli ja sanoi että työkaverinsa olivat miut siitä bonganneet.

Telkkarissa en oo kai ollut. Ainakaan ei tuu mieleen. Muutamalla keikka dvd-tallenteella hengaan yleisön seassa, ainakin Tuuliajolla-konsertti Lappeenrannasta oon pyörimässä pitissä Mokoman ja Stam1nan keikan aikana.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Muistatko mikä on mahdollisesti jakson nimi?

Onko sulla tarkempaa tietoa kyseistä jaksosta? Sijoittuiko tarinakin Suomeen?

Ihan vaan siksi kyselen, että penskana tuli kahlattua Christiet läpi ja sitten myöhemmin töllötettyäkin telkkarista tulleita, mutta en muista aiemmin kuulleenikaan Poirot'n vierailleen Suomessa.
En valitettavasti muista kyllä jaksoa. Minun ja parin muun varusmiehen tehtävänä oli vain poistua muun väen mukana Suomenlinnan lautasta, kun lautta - jolla Poirot myös saareen tuli - rantautui. Toivottavasti se nyt oli Poirot eikä joku muu vastaavan tyylinen salapoliisisarja...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En valitettavasti muista kyllä jaksoa. Minun ja parin muun varusmiehen tehtävänä oli vain poistua muun väen mukana Suomenlinnan lautasta, kun lautta - jolla Poirot myös saareen tuli - rantautui. Toivottavasti se nyt oli Poirot eikä joku muu vastaavan tyylinen salapoliisisarja...

Muistaakseni ranskalaisen Georges Simenonin luoma komissario Jules Maigret teki visiitin Suomeen ja täällä kuvattiin ainakin osa erään elokuvan kohtauksista ja nimenomaan Suomenlinnassa.

vlad.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Muistaakseni ranskalaisen Georges Simenonin luoma komissario Jules Maigret teki visiitin Suomeen ja täällä kuvattiin ainakin osa erään elokuvan kohtauksista ja nimenomaan Suomenlinnassa.

vlad.
Juuri löysin kyseisen episodin YouTubesta, eli Maigrethan se oli.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ah, elämäni kohokohdat:

- Olin useampaan otteeseen näkyvillä Nelonen Pron lähetyksessä kolmannessa pesäpallofinaalissa syksyllä 2013.
- Neljä vuotta sitten Jatkoaikaan kirjoittamani Miikka meidän -rukous luettiin valtakunnallisella radiokanavalla.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Merkittävin televisioroolini taitaa olla jostain parin vuoden takaa, kun näyin aika selvästi jossain 4Pron pleijareiden aikaan pyörivässä kollaasissa, jota pyöriteltiin aika useasti mainoskatkoilla. Silloin tällöin Nordiksella lähetyksissä zoomaillaan melkein kohti, mutta jään yleensä armeliaasti piiloon cheerleadereiden taakse.

Tämän vuoden nuorten MM-finaalin lähetyksessä jouduin ainakin yhteen lähikuvaan ottelun ratkettua. Kävi siinä jossain vaiheessa kameramies ihan vieressäkin niin että huomasin, mutta sitä ei näkynyt ainakaan MTV:n lähetyksessä. Ja paluulennolla näyin lentokoneessa taustalla, kun osasi katsoa oikeaan kohtaan - senhän tietysti kaikki huomasivat, kuka nyt jotain Teukkaa ja maljaa olisi katsonut.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaa huomiohuorausta. No kyllä löytyy.

Töllössä aikanaan ala-asteikäisenä Ioxio -nimisessä lasten visailuohjelmassa, lisäksi myös Mikä-mikä viidakkokirja -ohjelmassa yleisön joukossa. Aikuisena yhdessä tv-mainoksessa ja olisinkohan vilahtanut myös jossain kotimaisessa tv-sarjassa avustajana... Radion puolella on tullut lueskeltua Novan uutisia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Radion puolella on tullut lueskeltua Novan uutisia.

Ai sinäkö se olit. Mökillä kesää viettäessä saattaa joskus joku Nova olla taustalla. Sitten kun ne uutiset tulee, niin aina toivoo, että olisi joku kiva naisääni lukemassa. Joskus osuu, joskus ei.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Tästä voidaan tehdä jatkokysymys, kuinka moni jatkoaikalaisista on ollut omalla nimellään tai muulla tavoin esillä muissa medioissa?

Muutama vuosi sitten kun Pittsburgh Penguins ja Jokerit pelasivat harjoitusottelun Hartwallilla, minä ja isä pääsimme IS:n paperiversioon. Joku toimittaja kävi haastattelemassa meitä, kun erotuimme vähän pelipaitojen takia (isällä Pensin pelipaita ja minulla Ilveksen). Mieleenpainuvinta tuossa oli se, että toimittaja onnistui kirjoittamaan sukunimeni väärin, vaikka se on hyvin yleinen ja täysin suomalainen.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Tässä tuli nyt muutama kysymys mieleen:

Kuinka moni jatkoaikalainen on ollut televisiossa?
Jos sitä nyt telkkarissa esiintymiseksi voi sanoa niin oman joukkueen lähetyksissä tulee kuulemma oltua aika usein kuvassa, johtuen ihan vain siitä että olemme porukalla faniryhmän välittömässä läheisyydessä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai että telkkarissa. Pari kertaa olen ollut antamassa lausuntoja viran puolesta joko uutisissa tai sitten muussa ajankohtaisohjelmassa, tämä sekä tv:ssä että radiossa ja joskus myös sanomalehdessä.Joskus nuorempana tuli oltua myös mukana jossain keskusteluohjelmassa, jossa käsiteltiin jotain nuorten elämäntyyliin liittyviä juttuja. Hauskana kuriositeettina olen myös joskus yli kymmenen vuotta sitten ollut kahdessakin tv:n tietovisassa, joihin ajauduin lähinnä rahapulan takia, ja kyllähän sieltä jotain irtosikin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä itselläkin on jotain lievästi traumaattista jäänyt tuosta henkilöauton kaatumisesta mieleen. Mutta ajan kanssa parantunut moinen.

Sama homma oikeastaan jokaisen isomman tai pienemmänkin kolarin osalta, joissa olen ollut mukana. Tosiaan ajan kanssa menee ohi, mutta on se vaan jotenkin tyhmää kun itsekin tajuaa kärsivänsä jostain aiemman kolarin aiheuttamasta, kun sotkee hanttarin penkillä jarrujalkaa lattiaan, vaikka edellä oleva ei ole lähelläkään.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Vai että telkkarissa. Pari kertaa olen ollut antamassa lausuntoja viran puolesta joko uutisissa tai sitten muussa ajankohtaisohjelmassa, tämä sekä tv:ssä että radiossa ja joskus myös sanomalehdessä.

Kappas meitä on muitakin. Täysin samat sanat tähän.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jatketaan kysymyksillä. Moniko on käynyt Sodankylän elokuvafestivaaleilla?
Allekirjoittanut 16 kertaa, eikä yhtään huonoa reissua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös