Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 292 913
  • 1 868

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuinka moni palstalaisista ei osaa itse pelata jääkiekkoa sitten ollenkaan? Monesti vaikuttaa siltä, että ne suurimmat tosifanit ovat juuri niitä jotka eivät pysy edes luistimilla pystyssä.

Jääkiekko on telkkarissa todella hieno laji. Toistoja, hidastuksia, hienoja zoomeja. Paikan päällä tunnelma on aivan eri, siellä aivan haistaa testosteronin - viinan, tupakan ja pesemättömien alkkareiden lisäksi. Tekee mieli Tarzanin mukaisesti huutaa, ungawa ja paukutella nyrkeillä (omaa) rintaa.

Itselläni on jääpallotausta, enkä ole missään vaiheessa edes omistanut jääkiekkomailaa. Mitenkö ajauduin jääpallolle, enkä jääkiekolle? Meillä kerrottiin aina, että jos osaat luistella myös taaksepäin, niin silloin pitää hakeutua jääpallojoukkueeseen.

Jääpallo menee telkkarissa aivan vituralleen, koska kerralla pitää nähdä kokonaisuus eli koko kenttä. Jääpallo pitää nähdä paikan päällä, eikä nyky-ympäristössä ole kunnon joukkueita.

No, eipäs täällä ole kunnon jääkiekkojoukkuettakaan, paitsi ehkä tuo TuTo?!
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Onko täällä ketjua päivän mietelauseelle?

Nostaisin kernaasti asiaankuuluvassa ketjussa framille IFK:n osion Summas-ketjusta bongaamani toteamuksen:

"Nyt se analyyttisyys vittuun!"
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tässä tuli nyt muutama kysymys mieleen:

Moniko jatkoaikalainen on käynyt väh. 5 kertaa kattomassa Jyväskylässä MM-rallia? (itse tullut käytyä jo 11 kertaa)

Kuinka moni jatkoaikalainen on ollut televisiossa?
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä tuli nyt muutama kysymys mieleen:

Moniko jatkoaikalainen on käynyt väh. 5 kertaa kattomassa Jyväskylässä MM-rallia? (itse tullut käytyä jo 11 kertaa)

Minä olen myös toistakymmentä kertaa käynyt, kun Jyväskylässä lähes koko elämäni olen vaikuttanut.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tässä tuli nyt muutama kysymys mieleen:

Kuinka moni jatkoaikalainen on ollut televisiossa?

Televisiossa olen ollut useammankin kerran ja siten, että olen ollut tunnistettavissa ja kuvaus on myös keskittynyt minuun. Yläasteella olin hetken koulumme "julkkis" YLE:n kuvattua minua valtakunnallisessa lähetyksessä tolkuttoman kauan.

Tästä voidaan tehdä jatkokysymys, kuinka moni jatkoaikalaisista on ollut omalla nimellään tai muulla tavoin esillä muissa medioissa? Olen erityisesti urheilu-urani aikana ollut usein esillä paikallislehdissä ja muutenkin kuin vain nimenä tulosluettelossa, haastattelujakin on tehty jokunen. Viimeisin haastattelu tosin tehtiin työni puolesta paikallislehteen viime kesänä, kuvassa en ollut edukseni.

vlad.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tästä voidaan tehdä jatkokysymys, kuinka moni jatkoaikalaisista on ollut omalla nimellään tai muulla tavoin esillä muissa medioissa?

Minusta on tehty juttu paikallislehteen keväällä 1993, kun olin fanireissulla Jyväskylässä kyseisen kevään välierässä Jyp Ht-HPK.
Kuva ja nimi julkaistiin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Olen ollut teeveessä joitakin kertoja. Yleisradion ajankohtaisohjelmaan ja MTV3:n uutisiin minua on haastateltu muutamasti oman alani asiantuntijana. Tosin viime kerrasta on jo useampi vuosi aikaa. Lisäksi olen ollut osallistujana eräässä tv-visailuohjelmassa, kuin myös studioyleisön joukossa muutaman tuollaisen ohjelman kuvauksissa.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Voin itsekin myöntää että on tullut naama näytettyä televisiossa. Joskus satuin olemaan Fordin pilttuun edessä kun kuvasivat rallilähetystä. (itseasiassa minun suomenlippu on tainnut joskus näkyä rallikoosteessa Mökkiperän ek:n varrella..)

Ekaan kohtaan vielä sen verran että pistin huomiolle että about 15-30min ennen kuvausta/livelähetystä, juontajanainen selvästi harjoitteli kysymyksiä paperilta ja lausui lauseita itsekseen.

Saunan jälkeen tuli mieleen jatkokysymys. Tai kaksikin:

1) Kuka on ollut vakavassa auto-onnettomuudessa?
2) Kuka on ollut useammassa kuin yhdessä auto-onnettomuudessa?

Molempiin kyllä.
Eka on vähän tulkinnanvarainen kysymys, mutta kyllä ainekset oli huonompaankin tulokseen. Tuli oltua auton kyydissä n. 10v takaperin kun auto meni pari kertaa katon kautta ympäri ja ojaan. Toinen takapenkillä ollut sai pari tikkiä(en muista tarkalleen minne)
Itse selvisin vain turvavyön aiheuttamalla mustelmalla.

Tuon lisäksi on tullut oltua kyydissä kun kuorma-auto lipsahti ojaan.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tv-sarjatähtihetkeni osuu Hercule Poirot -jaksossa esiintymiseen. Kuvasivat vuonna 1995 Suomenlinnassa ja tarvitsivat "virka-asuisia" varusmiehiä taustalle. Taisin näkyä Poirotin näyttelijän David Suchetin kanssa samassa kuvassa kaikki 2-3 sekuntia, kun parin muun varusmiehen kanssa käveltiin taustalla..
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tv-sarjatähtihetkeni osuu Hercule Poirot -jaksossa esiintymiseen. Kuvasivat vuonna 1995 Suomenlinnassa ja tarvitsivat "virka-asuisia" varusmiehiä taustalle.

Onko sulla tarkempaa tietoa kyseistä jaksosta? Sijoittuiko tarinakin Suomeen?

Ihan vaan siksi kyselen, että penskana tuli kahlattua Christiet läpi ja sitten myöhemmin töllötettyäkin telkkarista tulleita, mutta en muista aiemmin kuulleenikaan Poirot'n vierailleen Suomessa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tästä voidaan tehdä jatkokysymys, kuinka moni jatkoaikalaisista on ollut omalla nimellään tai muulla tavoin esillä muissa medioissa? Olen erityisesti urheilu-urani aikana ollut usein esillä paikallislehdissä ja muutenkin kuin vain nimenä tulosluettelossa, haastattelujakin on tehty jokunen. Viimeisin haastattelu tosin tehtiin työni puolesta paikallislehteen viime kesänä, kuvassa en ollut edukseni.

Monestikin. Nuorempana pienellä paikkakunnalla lapsuuteni ja nuoruuteni viettäneenä olin monesti urheilukilpailuiden tulosluetteloissa. Haastattelussa olin mukana armeijaikäisenä, kun vanhempieni luona majaili kuukauden verran yhdysvaltalainen 4H-järjestön kautta tullut nainen. Tuolloin minutkin otettiin muutaman kommentin ajaksi lehtiartikkeliin. Televisiossa olen näkynyt muistaakseni kolmesti. Kahdesti lätkäpelin yleisössä ja kerran Atlantan olympialaisten kisavalvojaisissa, kun meidän kylän likka, Rantasen Heli, otti olympiakultaa.

Myöhemmällä iällä musiikkiharrastus vei moneenkin haastatteluun. Ex-kotikunnan ja nykyisen asuinpaikan paikallislehdissä sekä ainakin Hämeen Sanomissa tuli esiinnyttyä. Parhaat "saavutukset" olivat kaksi Soundin haastattelua. Ensimmäinen näistä oli sähköpostilla tehty, kuukauden demoksi valitun promomme johdosta. Seuraava haastattelu tehtiin sitten ihan kasvotusten, debyyttialbumimme julkaisun jälkeen. Nyt pariin vuoteen en ole mediassa esiintynyt, koska olen vetäytynyt bänditoiminnasta taustalle. Muut jätkät ovat haastattelussa kuitenkin nimeni ainakin pariin otteeseen maininneet, joten ihan täysin en ole julkisuudesta päässyt eroon. Tähän sellainen kiva huumorihymiö.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tästä voidaan tehdä jatkokysymys, kuinka moni jatkoaikalaisista on ollut omalla nimellään tai muulla tavoin esillä muissa medioissa?

Näillä olen varmaankin ennenkin "keulinut", mutta "ura" alkoi ala-asteen ensimmäisellä luokalla, kun olin haastateltavana jossain YLE:n Liikennevartissa tjsp., kun luokkamme sai ilmaiset, ja helvetin rumat, styroksiset pyöräilykypärät. Tämän jälkeen vierailin Jyrkissä ysiluokalla, kun olin Taloustietokilpailun loppuskaboissa Helsingissä ja minut ja kaikki muut supernörät vietiin ihmettelemään cooleja ihmisiä. Varsinainen huippu oli parinkymmenen minuutin juttelu Ville Klingan kanssa, josta palkittiin 10000 eurolla (, joskin normit tuloverothan siitä meni ja opintotuet piti palauttaa keväältä ja niitä ei voinut syksyltä nostaa, joten käteen jäi varmaankin vähän reilut puolet tuosta summasta). Tuoreemmista tapauksista mieleen tulee Iholla-sarja, jossa bousailen viitisentoista sekuntia jonottamassa kaljaa Ruisrockissa Laura Malmivaaran ja Herra Ylpön takana. Niin ja Delhissä olen kertonut tv-ryhmälle, että "en tunne kriketin pelaajaa X, mutta kyllähän kriketti on sitten vallan mahdottoman mukava peli". Ei tosin tietoa pääsikö tuo koskaan eetteriin. Nämä siis seikkailuista television ihmeellisessä maailmassa.

Printtimediassa olen myös poseerannut pyöräilykypärä päässä kotiseudun ilmaisjakelulehdessä ja kerran, kun haimme ala-asteella lahjoituksena apteekista jotain loppuunajettuja 286:a opinahjoomme (menivät suoraan luonnolliseen kiertoon). Seudun ykköslehdessä taas on ollut puolen aukeaman kuva allekirjoittaneesta Matti Nykäsen keikalta jostain 2000-luvun puolivälin paikkeilta ja myös gradustani oli sellainen neljännessivun juttu aikanaan. Ulkomailla olen päässyt kertomaan mielipiteitäni mm. 1,430 000 levikkisessä Hindustan Times-lehdessä.

Radiossa olen aikanaan osallistunut johonkin YleX:n kilpailuun ja tekemäni top-4-lista ärsyttävistä huvipuistoasiakkaista on myös luettu valtakunnan verkossa.

Edit:

Trenchtown :D
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös