Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 292 897
  • 1 868

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Käytin hakua, mutten löytänyt vastausta - onko tällä palstalla ketjua kaupungille nimeltä Lahti? Suomen kahden parhaan kaupungin joukossa, kai täällä nyt herranen aika siis ketjukin on?
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Onko joku palstalaisista osallistunut tai edes saanut kutsun linnan juhliin?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko joku palstalaisista osallistunut tai edes saanut kutsun linnan juhliin?

Isäni sai jokunen vuosi sitten kutsun ja oli Halosen juhlissa, kutsu kuitenkin sisältää sen seuralaisen eli käytännössä olisin voinut lähteä faijan kanssa linnaan boolille.

Yritin tällaista kuviota ehdottaa, mutta vanha kettu lähti kuitenkin vaimonsa eli äitipuoleni kanssa bileisiin.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Onko kukaan palstalaisista tehnyt uraa armeijassa? En usko että Ari Puheloinen on tänne rekisteröitynyt, mutta joku muu varmaankin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mun vanha futisvalmentaja oli aina aikoinaan ensimmäisten joukossa kättelyjonossa. Nauratti aina suunnattomasti, kun muisti samalla kuinka se kannusti ~10v junnuja mm. sloganilla "Let's go kurttupallit".
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun vanha futisvalmentaja oli aina aikoinaan ensimmäisten joukossa kättelyjonossa. Nauratti aina suunnattomasti, kun muisti samalla kuinka se kannusti ~10v junnuja mm. sloganilla "Let's go kurttupallit".

Mun vanha futisvalmentaja vaihtoi hommat politiikkaan. Telkkarin tanssiohjelmassakin kankeili.
 

dorka

Jäsen
Kuinka moni palstalaisista ei osaa itse pelata jääkiekkoa sitten ollenkaan? Monesti vaikuttaa siltä, että ne suurimmat tosifanit ovat juuri niitä jotka eivät pysy edes luistimilla pystyssä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kuinka moni palstalaisista ei osaa itse pelata jääkiekkoa sitten ollenkaan? Monesti vaikuttaa siltä, että ne suurimmat tosifanit ovat juuri niitä jotka eivät pysy edes luistimilla pystyssä.

Luisteleminenhan on ns. perseestä, vältän moista kuin ruttoa. Ei minua saa kuin aseella uhkaamalla luistelemaan, ei ole saanut sitten sen jälkeen kun moinen ahdistava kärsimys oli pakollista kouluaikoina. En tainnut enää yläasteen loppuvaiheessakaan luistimille jalkautua. Reilusti yli kaksi vuosikymmentä on tästä ikävästä muistosta, vielä enemmän hiihtämisestä, jolle vetää vertoja kurjuudessa vain hukkumiskokemukset koulun liikuntatuntien uimiskerroilla.

Luistelu on yhtä vastenmielistä kuin jääkiekon pelaaminen itse, jälkimmäistä ei onneksi olekaan tarvinnut sitten ala-asteen harrastaa. Jalkapalloa ja pesäpalloa valitettavasti piti, samaa paskaa nekin, kuten tietysti myös koripallo, lentopallo ja sen sellaiset. Sähly nyt vielä meni vähiten huonona vaihtoehtona.

Vain penkkiurheilu on mielekästä!
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kuinka moni palstalaisista ei osaa itse pelata jääkiekkoa sitten ollenkaan? Monesti vaikuttaa siltä, että ne suurimmat tosifanit ovat juuri niitä jotka eivät pysy edes luistimilla pystyssä.

En osaa. Eteenpäin luisteleminen ja kiihdytys luonnistuu, mutta esim. takaperinluistelu ei onnistu millään. Mailan kanssakin olen käsittämätön puukäsi, eikä se tasapainokaan mikään kehuttava luistimien päällä ole, mutta tämän talven aikana olisi tarkoitus mennä vapaaehtoisesti ulkojäille(!!). Enkä muuten osaa vetää kunnon vetojakaan, jonkun maata pitkin lurun saan aikaiseksi, mutta se siitä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kuinka moni palstalaisista ei osaa itse pelata jääkiekkoa sitten ollenkaan? Monesti vaikuttaa siltä, että ne suurimmat tosifanit ovat juuri niitä jotka eivät pysy edes luistimilla pystyssä.

En osaa edes pysyä luistimilla pystyssä. Aikoinaan tuli yli 10 vuoden ajan harjoiteltua tuota sekä koulussa että kotona, mutta ei siitä mitään tullut, joten luovutin. Eipä tuo ole elämääni mitenkään hankaloittanut näin aikuisiällä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Minä olen suhteellisen kehno kiekkoilija myöskin. Luistelu on varsin keskinkertaista, en nyt mikään huono ole mutta voisin parempikin olla. Ja lämäri ei lähde. Tämä johtuu siitä, että koko elämänsä salibandymailaan tottuneena se koko lyöntilaukaus lätkämailalla on aivan mahdoton toteuttaa. Ranteella osaan laukoa, sillä siinä laukaus koostuu paljolti samoista elementeistä kuin salibandymailan kanssa. Olen mielestäni taitava mailankäsittelijä myös jääkiekossa, opit ovat tulleet tässäkin tapauksessa salibandyn puolelta - kiekko siis pysyy hienosti lavassa.

Kai sitä voisi lähikentälle lähteä taitojansa testauttamaan taas, jahka saavat sen jäädytettyä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kuinka moni palstalaisista ei osaa itse pelata jääkiekkoa sitten ollenkaan? Monesti vaikuttaa siltä, että ne suurimmat tosifanit ovat juuri niitä jotka eivät pysy edes luistimilla pystyssä.

Nykyisin voi tuo luistelu hieman tökkiä mutta nuorempana ei ollut mitään ongelmia. Lätkää pelasin harrastajajengissä. Tuolloin myöskin hiihdin vakituisesti vaikka en kilpailuissa käynytkään. Kesäisin vedin kilpapyörällä ja rullasuksilla. Nämä kaikki siis 80-luvulla teini-iässä. Intin jälkeen aloin ryypätä ja käyttää naisia hyväkseni. Liikunta ikäänkuin muutti muotoaan. Lätkäharrastus kuitenkin jäi mutta nyt on jo vuosia kun en terillä ole enää ollut.
 

dorka

Jäsen
Kiitos kaikille vastauksista, ne vahvistivat paljon mielikuvaani asiasta.

Toinen asia mitä haluasin kysyä on, että miten lopulta päädyitte jääkiekon pariin, jos ette itse osaa/tykkää pelata kyseistä lajia?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kiitos kaikille vastauksista, ne vahvistivat paljon mielikuvaani asiasta.

Toinen asia mitä haluasin kysyä on, että miten lopulta päädyitte jääkiekon pariin, jos ette itse osaa/tykkää pelata kyseistä lajia?

En minä osaa mäestäkään hypätä, ja silti katsoin lapsena ahkerasti kun Nykäsen Matti hyppäsi telkkarissa.

Pätee muihinkin urheilulajeihin. Urheilu on katsottuna viihdettä, huippu-urheilu parhaimmillaan huippuviihdettä. Moni yksilölajikin on kiinnostava, mutta tietyissä joukkuepeleissä on paljon mitä seurata ja minkä parissa viihtyä. Jotkut lajit kiinnostavat enemmän kuin toiset.

Myös urheilulliset arvot ja niiden raaka mutta rehti periaate viehättää, eli missä tahansa kiinnostuksen arvoisessa sarjassa pitää voida kauden päätteeksi pudota, jos on pelannut niin huonosti, että on viimeinen. Näinhän kaikki itseään kunnioittavat urheilusarjat toimivat paria säännön vahvistavaa poikkeusta lukuun ottamatta (SM-liiga ei ole se poikkeus, NHL on, koska siellä on kyse osavaltio/metropolitason joukkueista).

Jääkiekko kiinnostaa enemmän kuin muut joukkuelajit nopeatempoisuutensa, sähäkkyytensä ja monipuolisuutensa takia. Tietysti myös kiekon asema Suomen isoimpana lajina vaikuttaa ja on vaikuttanut, mikään jääpallo ei ole kauheasti ikinä kiinnostanut. Kun lajivalinnasta edetään seuravalintaan, niin perhetausta, lähempänä olevat seuran arvot sekä altavastaajan rooli ovat vaikuttaneet esimerkiksi minun tapauksessani.

Isäni on pelannut TuTossa silloista divaria eli Suomensarjaa 1960-luvun alussa. Vaikka en demari missään nimessä olekaan, niin TuTo on ollut läheisemmän oloinen kuin korskean ylimielisistä kansitakkiporvareista koottu Kokoomus-TPS. Lisäksi TuTo oli varsinkin 1990-luvun puolivälissä sympaattinen altavastaaja, joka taisteli joka ilta olemassaolostaan SM-liigassa kun vastaavasti TPS porskutti dynastiavaihettaan ja jokainen trendikäs jannu ja jonna kouluissa ja pihoilla oli niin tepsiä, niin tepsiä, että oksetti.

Huipulle päässeitä, seurauskollisia, pitkän uran tehneitä ja/tai kovat koettelemukset voittaneita urheilijoita arvostan ja kunnioitan, mutta näin muuten en ole kauhean kiinnostunut monenkaan kiekkoilijan taustoista, yksityiselämästä tai muusta vastaavasta. Sama pätee näyttelijöihin ja muusikoihin ynnä muihin kulttuurielämän vaikuttajiin, joiksi huippu-urheilijatkin lasken.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toinen asia mitä haluasin kysyä on, että miten lopulta päädyitte jääkiekon pariin, jos ette itse osaa/tykkää pelata kyseistä lajia?

Mä en ole varmaan koskaan edes koittanut hokkareilla luistella, kaunoluistimillakin voi sirklata kun harjoittelee :)

Olen aina ollut iskän tyttö, äitiä ketutti kun yritti ratsastustalleille ja balettiin, mutta mä mielummin pyörin isän jaloissa autotallissa kuuntelemassa Lukon peliä radiosta ja järjestelin ruuveja. Turhapurolle hörötys oli (ja on) myös yhteinen harrastuksemme, jota äiti ei voi ymmärtää.

Täällä etelässä kun on pitkä tovi asuttu, kotiseuturakkaus vaan kasvaa. Oman 7v tyttäreni kanssa käydään Lukon pelit täällä katsomassa ja tämä kantaa suurella ylpeydellä Lukkokamaa yllään koulussa. Verbaalisesti lahjakkaana pistää siellä hyvin luunkurkkuun isommille pojille jokeripipoineen.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kuinka moni palstalaisista ei osaa itse pelata jääkiekkoa sitten ollenkaan? Monesti vaikuttaa siltä, että ne suurimmat tosifanit ovat juuri niitä jotka eivät pysy edes luistimilla pystyssä.

Lapsena ja junnuna tuli pelattua niin korttelikiekkoa kuin myös muuten vaan pelailtua lätkää lähikentällä. Halusin lapsena (ala-asteella) aloittaa kiekkoilun SaiPassa mutta äitini oli tiukasti tällaista ehdotusta vastaan, joten koskaan en sitten ihan oikeassa kiekkoseurassa kiekkoa pelannut. Mutta koulussa ja kavereiden kanssa kiekkoa tuli tosiaankin pelattua säännöllisesti ja enkä nyt voi sanoa olleeni ihan huonokaan kun koulujenvälisiin kisoihin olisin kelvannut. 90-luvun alun jälkeen en ole sitten luistellut, tuolloin ajatuksissa oli ruveta pelaamaan höntsää mutta sopivaa tiimiä ei paikkakunnalta löytynyt, eikä kaukalopallokaan liiemmin kiinnostanut.

vlad.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Katsoin tuossa äsken YouTubesta pätkiä Vancouverin Olympialaisista, ja eteen tuli luonnollisesti se Crosbyn tekemä maali joka ratkaisi finaalin. Tästä tulikin mieleen, että onko Jatkoajan keskustelupalstalla sellaisia käyttäjiä, joka olisi mahdollisesti ollut paikalla siellä hallilla kun tuo maali syntyi?

Meinaan nimittäin, että on voinut olla aika infernaalinen hetki elettäväksi paikan päällä, kun Kanada voittaa Olympiakultaa omissa kotikisoissaan ja maalin tekee vielä se kaveri jonka niskaan koko maan kiekkoilun suurimmat tulevaisuuden odotukset on ladattu.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kiitos kaikille vastauksista, ne vahvistivat paljon mielikuvaani asiasta.

Toinen asia mitä haluasin kysyä on, että miten lopulta päädyitte jääkiekon pariin, jos ette itse osaa/tykkää pelata kyseistä lajia?

Myönnetään nyt itsekin että en osaa oikeen luistella. Melkeinpä tuntuu siltä että vain oikealla jalalla osaan "potkia vauhtia".

Toinen kysymys taas.. En tiedä tarkalleen. Kait siitä kun kersana tullut katsottua joskus jääkiekkoa, televisiosta ja/tai paikanpäältä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös