Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 292 924
  • 1 868

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kuinka moni voi tunnustaa nähneensä jokaisen suosikkijoukkueensa pelin tällä kaudella? NHL:ää ei lasketa kun kausi on vielä niin alkuvaiheessa.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Kuinka moni miespuolinen henkilö katsoo urheilua aktiivisesti puolisonsa kanssa? Omani on kyllä vieressä, mutta joko sosiaalisen median tai kirjan kimpussa.
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuinka moni voi tunnustaa nähneensä jokaisen suosikkijoukkueensa pelin tällä kaudella? NHL:ää ei lasketa kun kausi on vielä niin alkuvaiheessa.

Kun on nähnyt yhden TPS pelin, on nähnyt ne kaikki. Samanlaista taaperrusta vuodesta toiseen.

Kuinka moni miespuolinen henkilö katsoo urheilua aktiivisesti puolisonsa kanssa? Omani on kyllä vieressä, mutta joko sosiaalisen median tai kirjan kimpussa.

Entisen tyttöystävän kanssa käytiin usein yhdessä pelejä katsomassa. Ei hän muusta urheilusta niin kauheasti ole kiinnostunut, kuten en kyllä itsekkään.
 

IceBlacks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uusi-Seelanti, Islanti, Espanja, Viro, Tanska, JYP
Kuinka moni voi tunnustaa nähneensä jokaisen suosikkijoukkueensa pelin tällä kaudella? NHL:ää ei lasketa kun kausi on vielä niin alkuvaiheessa.

Tällä kaudella ei onnistu, mutta viime kaudella näin. Yhtä lukuunottamatta kaikki livenä.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Kuinka moni voi tunnustaa nähneensä jokaisen suosikkijoukkueensa pelin tällä kaudella? NHL:ää ei lasketa kun kausi on vielä niin alkuvaiheessa.

Hep!

NHL:ää ei lasketa, koska et itse ole St. Louisin peliä päässyt tiirailemaan? ;)
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kuinka moni miespuolinen henkilö katsoo urheilua aktiivisesti puolisonsa kanssa? Omani on kyllä vieressä, mutta joko sosiaalisen median tai kirjan kimpussa.

Välillä jalkapalloa, mutta muuten vähissä. Kun minä rupeen katsomaan lätkää, niin hän lähtee lenkille tai tekee koulujuttuja. Tästä syystä en myöskään joka peliä katso, koska ehdoin tahdoin en halua ärsyttää häntä. Vihaa jääkiekkoa telkkarista. Paikanpäällä on viihtynyt, jos ei seisomassa tarvitse olla.

Jukolan viestiä ollaan lähdössä yhdessä katsomaan kesällä.

Edit. Futiksen MM-kisoihin reissua ehdotti myös. Puhetta on ollut myös ainakin Saksan futiskulttuuriin tutustumisesta.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hyvä kysymys. Tunnustaako täällä joku asuvansa taloudessa jossa istutaan yhdessä sohvalla ja eletään tunnelmassa mukana jokaisessa seuratussa lajissa. Urheiluahan olisi tarjolla miltei joka ilta jos paria eri lajia seuraa.

Itse seuraan useita eri lajeja ja ainoa missä saan naisseuraa sohvalle on suomen mm-lätkämatsit, eikä ne edes kiinnosta mua yhtä paljon HIFK-matsit. Sitten kaikki muu urheilu pitää katsoa jotenkin ovelasti kun nainen ei ole paikalla tai jälkilähetyksenä kun on mennyt nukkumaan. Täten olenkin tullut siihen johtopäätökseen että on helpompi lähteä hallille.

Ymmärrän kyllä sen että se pari kolmetuntia illassa mikä olohuoneessa vietetään niin katsotaan jotain mitä molemmat seuraa, leffoja, sarjoja jne. Kompromisseja jep jep.

_
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Hyvä kysymys. Tunnustaako täällä joku asuvansa taloudessa jossa istutaan yhdessä sohvalla ja eletään tunnelmassa mukana jokaisessa seuratussa lajissa.

Joskus -90-luvun puolen välin paikkeilla nykyinen vaimoni kokeili olla läsnä ja osallistua, kahdesti.

1. kerta: Tsiikailin hokia ja se kysyi, että "mikä se sellainen paitselo oikein on..."
2. kerta. Töllöstä tuli mäkihyppyä ja se sanoi tärkeänä, että "hei, ton mä tiedän, se on se jani sievinen..."

Emme jaa yhteistä harrastusta vaimoni kanssa, emme katso urheilua yhdessä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tunnustaako täällä joku asuvansa taloudessa jossa istutaan yhdessä sohvalla ja eletään tunnelmassa mukana jokaisessa seuratussa lajissa.

Lainaan itseäni koska on korrektia tarkentaa että voihan se laji olla myös naisen suosikkilaji jota sinä lätkäjätkä seuraat koska asutte saman katon alla ...ja olet tossun alla.

_
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Ymmärrän kyllä sen että se pari kolmetuntia illassa mikä olohuoneessa vietetään niin katsotaan jotain mitä molemmat seuraa, leffoja, sarjoja jne. Kompromisseja jep jep.

Onko täällä joku, joka elää puolisonsa kanssa taloudessa, jossa on _vain_ yksi televisio?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kuinka moni miespuolinen henkilö katsoo urheilua aktiivisesti puolisonsa kanssa? Omani on kyllä vieressä, mutta joko sosiaalisen median tai kirjan kimpussa.
Meitä ei vaimon kanssa häiritse millään tavalla se että penkkiurheilu ei ole meitä yhdistävä tekijä. Vaimo ei takuuvarmasti tiedä kuinka monta jääkiekkoilijaa on samanaikaisesti kaukalossa kun avauskiekko putoaa jäähän. Eikä osaa varmuudella vastata siihenkään, onko tuo lukumäärä isompi vai pienempi kuin vastaava pelaajien lukumäärä esimerkiksi jalkapallossa. Lyhyesti sanottuna, hän ei ole kartalla eikä ole sinne pyrkimässäkään.

Kun vaimon kiinnostus mitä tahansa urheilua kohtaan on tasan nolla, niin urheilun seuraaminen on tavallaan helppoa. Saan seurata urheilua täydellisen rauhan vallitessa. Ei tule tyhmiä kysymyksiä eikä väärinkannattajien provokaatioita. Kun talossa on vielä useampia televisioita, niin ohjelmien katsomisesta ei juuri seuraa mitään kinaa. Tosin kaikki televisiot ovat meillä harvemmin auki samanaikaisesti, muutakin tekemistä tietysti on. Kahdestaan tai lasten kanssa voidaan katsoa joitakin elokuvia tai dokumentteja jos siltä tuntuu. Urheilua taas katson keskenäni, mitä nyt lapset saattavat hetken verran viivähtää ruudun ääressä jos tulee jotakin vauhdikasta.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Muija on hieman ihmeellinen tapaus urheilun (lätkä ja fudis) seuraamisen suhteen. Tösöstä katsottuna korkeintaan Suomen lätkämatsit mömmömkisojen jatkovaiheissa kiinnostavat, jos nekään. Paikanpäällä sen sijaan on tällä kaudella kehunut Jokereiden matsien tunnelmaa ja viihtynyt oikein hyvin sen pari kertaa.

Fudiksen kohdalla tilanne on telkkarin kannalta vielä pahempi, mutta Lazio-Bologna 2010 ja Chelsea-Man City 2011 paikanpäällä kyllä kelpasivat mainiosti. Pari Hongan peliäkin on ihan tyytyväisenä seurannut Tapiolan telineillä. Saas nähdä miten tuo huhtikuinen Madejski ja Reading-So'ton kolahtaa.

Mulla ei tosin asian suhteen ole hätää, koska molemmat pikkumiehet seuraavat faijansa kanssa innolla pelejä. Joskus ne jopa pidentävät kölvien nukkumaanmenoaikaa, joten mulla tuota peliseuraa tulee kuitenkin olemaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko täällä joku, joka elää puolisonsa kanssa taloudessa, jossa on _vain_ yksi televisio?

Ahaa, voi sen noinkin ajatella, kahden television omistajat ovat jo siirtyneet viettämään yhteistä aikaa eri huoneisiin, me yritetään vielä näillä kompromisseillä löytää yhteistä ohjelmaa ja viettää aikaa yhdessä. Saa luvan riittää yksi kotiteatterikompleksi isoine ruutuineen.

_
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuinka moni miespuolinen henkilö katsoo urheilua aktiivisesti puolisonsa kanssa? Omani on kyllä vieressä, mutta joko sosiaalisen median tai kirjan kimpussa.

Aika usein käydään yhdessä Lukon peleissä, puoliso tosin keskittyy kaikkeen muuhun paitsi jääkiekkoon, esimerkiksi muun yleisön pukeutumiseen ja kampauksiin. Hänelle itse peliä tärkeämpää on ottelun sosiaalinen puoli, siellä on hyvä nähdä kavereita ja tuttuja. Jääkiekon MM- kisojen Suomen ottelut kiinnostavat häntä myös.

Toisinpäin sitten minä katson F1-kisoja ikäänkuin seurana. Naiseksi puolisoni on tosi hyvin perillä formulatouhusta.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Aika usein käydään yhdessä Lukon peleissä, puoliso tosin keskittyy kaikkeen muuhun paitsi jääkiekkoon, esimerkiksi muun yleisön pukeutumiseen ja kampauksiin.
Miten tämä eroaa Raumam Boikien touhuista?
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten tämä eroaa Raumam Boikien touhuista?

Muija ei huuda tai laula, onneksi.

RB kyllä pitää hyvää meininkiä hallissa, siitä heille iso kiitos, mutta minä tykkään katsoa matsia rauhassa. Ehkä siinä pelin tuoksinnassa voidaan kaverin kanssa jokunen analyysikin vaihtaa, siis tämä silloin kun seuranani on jääkiekkoa ymmärtävä henkilö.

Jatketaan nyt vielä että naisen kanssa jääkiekon katsominen voi olla avartavakin kokemus. Itse en esimerkiksi olisi koskaan kuullut sellaisista jääkiekon pikku hienouksista kuin puikotus ja aimo taklaus jos en olisi puolisoa koskaan mukaan ottanut.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Lukeeko kukaan muu iltapaskojen otsikoita siten, että sanoo mielessään tai ääneen:

- no tiesin (Tiesitkö tätä tästä?)
- ne en katso (Katso tästä mikä on mitä)
- no ei ole (Onko tässä kaikkien aikojen tämä?)
- aijaa (Tämä tähti oli tätä täällä)
- imekää nyt saatana kullia (Tämä ilmiö aiheutti tämän: katso tästä tämä!)
- minun tekee mieleni teidät seivästää (Kauppaketju hehkutti suomalaista tähtiohjaajaa: suosikkivihanneksen maankohouma vesistössä - "Se ei ollutkaan kurkunleikkaajien saari"
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
Lukeeko kukaan muu iltapaskojen otsikoita siten, että sanoo mielessään tai ääneen:

- no tiesin (Tiesitkö tätä tästä?)
- ne en katso (Katso tästä mikä on mitä)
- no ei ole (Onko tässä kaikkien aikojen tämä?)
- aijaa (Tämä tähti oli tätä täällä)
- imekää nyt saatana kullia (Tämä ilmiö aiheutti tämän: katso tästä tämä!)
- minun tekee mieleni teidät seivästää (Kauppaketju hehkutti suomalaista tähtiohjaajaa: suosikkivihanneksen maankohouma vesistössä - "Se ei ollutkaan kurkunleikkaajien saari"
Aina, joskus jos oikein innostun saatan sanoa jopa ääneen esim. "no tiesin".
 
Oliko täällä joskus nimimerkki Max Power joka kannatti Lukkoa joka on nyt aitoon hindulaiseen tapaan syntynyt uudestaan Jokerien kannattajana?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös