Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 293 254
  • 1 868

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minua kiinnostaisi tietää, muistaako nimimerkki vlad olleensa meillä jatkoilla yhdessä nimimerkki punaiset_lasit kanssa tuossa joskus kymmenisen vuotta sitten?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Minua kiinnostaisi tietää, muistaako nimimerkki vlad olleensa meillä jatkoilla yhdessä nimimerkki punaiset_lasit kanssa tuossa joskus kymmenisen vuotta sitten?

Kyllä muistan! Siitä on aikaa todellakin sellaiset kymmenen vuotta, asuin tuolloin Vantaalla Martinlaaksossa ja olin vielä "noviisi" jatkoaikalaisten joukossa. Oliko kyseessä vieläpä Jatkoajan pikkujoulujen jatkot tms?

vlad.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä muistan! Siitä on aikaa todellakin sellaiset kymmenen vuotta, asuin tuolloin Vantaalla Martinlaaksossa ja olin vielä "noviisi" jatkoaikalaisten joukossa. Oliko kyseessä vieläpä Jatkoajan pikkujoulujen jatkot tms?

vlad.

Itsehän asuin silloin Kannelmäessä, kuten tietysti muistatkin. En usko, että pikkujoulut olivat kyseessä, koska muistan, että vaimo odotti silloin esikoistamme (joka syntyi loppusyksystä 2003), joten varmaan kyseessä on saattanut olla esim Jokerit-HIFK pleijaripelin jälkimainingit tai sitten joku syksyn runkosarjaottelun yhteydessä tapahtunut spontaani tapahtuma. Tai sitten se ei liittynyt mihinkään kiekkopeliin. Ja näin jälkikäteen ajateltuna en yhtään ihmettele, että vaimo oli hieman hapan jälkikäteen. Mutta mitäs sitä mukavalle miehelle pitkään vihoittelemaan, ja lisäksi jonnekinhan sitä on mentävä kun ravintolat sulkevat ovensa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Itsehän asuin silloin Kannelmäessä, kuten tietysti muistatkin. En usko, että pikkujoulut olivat kyseessä, koska muistan, että vaimo odotti silloin esikoistamme (joka syntyi loppusyksystä 2003), joten varmaan kyseessä on saattanut olla esim Jokerit-HIFK pleijaripelin jälkimainingit tai sitten joku syksyn runkosarjaottelun yhteydessä tapahtunut spontaani tapahtuma.

Voipi olla, että muistikuvani pikkujoulutapaamisesta on totaalisen väärä. Mutta sen muistin, että Kannelmäen suuntaan tuolloin suunnistettiin ja sieltä minä ynnä punaiset_lasit jatkoimme matkaa taksilla Martinlaakson suuntaan. En kyllä enää kuolemakseni muista, että jäikö punaiset_lasit matkalla ja pois vai tuliko aina Martinlaaksoon saakka, paljon mahdollista, että tippui matkalle.

vlad.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voipi olla, että muistikuvani pikkujoulutapaamisesta on totaalisen väärä. Mutta sen muistin, että Kannelmäen suuntaan tuolloin suunnistettiin ja sieltä minä ynnä punaiset_lasit jatkoimme matkaa taksilla Martinlaakson suuntaan. En kyllä enää kuolemakseni muista, että jäikö punaiset_lasit matkalla ja pois vai tuliko aina Martinlaaksoon saakka, paljon mahdollista, että tippui matkalle.

vlad.

Minä taas muistelen, että punaiset_lasit jäi meille ja sitten jossain vaiheessa ihmeteltiin, että mihin se vlad hävisi. Punaiset_lasithan asui ihan siinä meidän naapurissa, joten ei se ainakaan taksiin ole varmaankaan lähtenyt. Mutta paha toisaalta mennä sanomaan. Vaimo saattaisi muistaa, mutta enpä taida pyytää muistelemaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
On muuten aika kiehtovaa miettiä, keitä jatkoaikalaisia on tavannut kerran. Siis sillä tavoin, että tuo tuossa on nimimerkki X, ja nyt tässä jutellaan hyvässä hengessä. Vladin olen tavannut tällä tavoin, muistaakseni myös punaiset_lasit, Zeppo, Johannes, Tinde... Jostain syystä melkein kaikki tällaiset kerran tavatut on HIFK:n värejä tunnustavia. Mahtavatko nuo itse muistaa, koska ja missä on tavattu.

Ja listaan tulee lisää ainakin girlzilla, Fläppis ja Teacup.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
On muuten aika kiehtovaa miettiä, keitä jatkoaikalaisia on tavannut kerran. Vladin olen tavannut tällä tavoin, muistaakseni myös punaiset_lasit, Zeppo, Johannes, Tinde... Jostain syystä melkein kaikki tällaiset kerran tavatut on HIFK:n värejä tunnustavia. Mahtavatko nuo itse muistaa, koska ja missä on tavattu.

Oikeat laji-ihmiset tunnistaa yleensä heti ja se luo yhteisöllisyyden tunnelman, ohi seurarajojen. Muistini mukaan tavattiin Designer HPK-HIFK pelissä, kun Jukka Jalonen oli vielä matkalla kohti mestaruuksia, HPK:n päävalmentajana. Eipä tule mieleen ikäviä tapaamisia, on sitten tavattu kerran tai useammin, kun yhteisiä tai samantapaisia kokemuksia on yleensä paljon ja hienoja tarinoita kuulee muilta tai jopa kykenee itsekin jotain muiden kanssa jakamaan eteenpäin.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Mistä nimimerkki schollin Hämeenlinna ja HPK viha kumpuaa? Varsin hellyyttävä itku HIFK:in vitutusketjussa.

Paronitar von Schollenstjärnalla oli 70-luvun alussa salasuhde turengilaisen autonkuljettajansa kanssa. Scholl elää raastavassa epätietoisuudessa etsien kasvonpiirteistään perunfarmarien piirteitä.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Suhteista tuli mieleen, että veikkaisin myös että joku humanistivasemmistoviherpiiperö on taatusti vienyt Pisimmältä Kääpiöltä joskus naisen.

Tämä ei avaudu. Tarkoitatko että humanistivasemmistoviherpiiperöiden vihaamiseen tarvitaan jokin ylimääräinen selittävä tekijä?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Suhteista tuli mieleen, että veikkaisin myös että joku humanistivasemmistoviherpiiperö on taatusti vienyt Pisimmältä Kääpiöltä joskus naisen.

Minä taas veikkaisin, että Pisin Kääpiö on onnistunut elämässään välttämään katkeroitumisen. Lisäveikkauksena vielä se, että hän pystyy itsenäiseen ajatteluun ja oman kantansa valitsemiseen järkipohjalta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minä taas veikkaisin, että Pisin Kääpiö on onnistunut elämässään välttämään katkeroitumisen. Lisäveikkauksena vielä se, että hän pystyy itsenäiseen ajatteluun ja oman kantansa valitsemiseen järkipohjalta.

Pisin Kääpiöhän rakastaa punavihervasemmistöpiipertäjiä niin paljon, että luultavasti elättää useita anarkistiaktivistikäsitetaiteilijoita ja naistutkimuksen laitoksen feministilesbo-queer-pioneereita. Nimittäin veroillaan. Pisin Kääpiöhän tienaa omien sanojensa mukaan 80-100 000 euroa vuodessa jonka perusteella hän kuuluu tuloluokissa ylimpään kymmenykseen eli rahalliseen eliittiin. Saattaa noista vuosituloista jokunen ropo jo mennä jonkun sossun rahoilla elävän taivaanrannanmaalarin elatukseen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei minun mielestäni Pisin Kääpiö 186cm nyt sinänsä edes erityisen voimakkaasti narskuttele vihervasemmistopiipertäjiä hampaissaan, vaikka toki on heitä kohtaan hyvin kriittinen. Kyllä Jatkoajassa on paljon syvempääkin vihaa tuota väestöryhmää kohtaan tuntevia jos viestejä lukee. Pisin Kääpiö yleensä analysoi aika maltilliseen sävyyn ja perustelee näkemyksensä. En voi sanoa olevani monessakaan asiassa samaa mieltä, koska lienen juuri näitä vasureita (piipertäjäksi en tosin itseäni miellä, en ole muutenkaan ehkä ihan niin vihreäkään), mutta arvostan silti hyvää artikulointia ja asiansa esittämistä.
 

passenger

Jäsen
Ei minun mielestäni Pisin Kääpiö 186cm nyt sinänsä edes erityisen voimakkaasti narskuttele vihervasemmistopiipertäjiä hampaissaan, vaikka toki on heitä kohtaan hyvin kriittinen. Kyllä Jatkoajassa on paljon syvempääkin vihaa tuota väestöryhmää kohtaan tuntevia jos viestejä lukee. Pisin Kääpiö yleensä analysoi aika maltilliseen sävyyn ja perustelee näkemyksensä. En voi sanoa olevani monessakaan asiassa samaa mieltä, koska lienen juuri näitä vasureita (piipertäjäksi en tosin itseäni miellä, en ole muutenkaan ehkä ihan niin vihreäkään), mutta arvostan silti hyvää artikulointia ja asiansa esittämistä.

Totta on, että hän on perustelee mielipiteensä tosiaankin erinomaisesti ja arvostan kirjoittajaa korkealle, mutta jotenkin ainakin tässä viime aikoina olen jotenkin kiinnittänyt ko. asiaan huomiota, ehkä vain sattunut osumaan nämä viestit kohdalle.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vaikka itsekin olen tietyissä asioissa hiukan vihreälle kallellaan niin siitä huolimatta toisinaan (joskus useamminkin) tulee jopa lievää myötähäpeäntuntua kuunnellessani pahimpien punaviheridealistien kommentointia, joten on oikein, että heitä joku toisinaan hiukan ojentaa - herrasmiesmäisen kohteliaasti.

Ystäväpiiriini kuuluu parisen idealistia, eivät edes pahinta mahdollista laatua vaan suhteellisen asiallisia monissa asiakysymyksissä mutta kun esille nousevat seuraavat teemat niin yhteistä kosketuspintaa ei löydy laisinkaan. Näitä teemoja ovat pakolaisuus ja maahanmuuttopolitiikka sekä tasa-arvo.

Toki itsekin kannatan tasa-arvoa mutta on kuitenkin tapauksia joissa asiaosaamisen tulee mennä tasa-arvon edelle. Näiden ystävieni mielestä kun kaikkien pörssiyhtiöiden hallintoneuvostojen kokoonpanon tulisi olla 50/50 miehiä ja naisia. Täydellinen tasa-arvo siis välittämättä osaamisen tasosta. Tai vähintäänkin näin tulisi toimia yhtiöissä joissa valtiolla on omistusosuuksia. Tästä teemasta olemme keskustelleet jonkun kerran ja aina yhtä hedelmättömästi.

Maahanmuuttajat tulivat viimeksi esille tämän nigerialaisen lääkäriopiskelijan saaman kohtelun vuoksi ja heidän mielestä kyseessä oli pöyristyttävää toimintaa josta ehdottomasti pitäisi päästä pois. Heidän mielestä on hyvä, että ulkomaalaiset ovat yritteliäitä eivätkä luovuta helposti. Minustakin se on hyvä, mutta rajat on oltava ja niitä on noudaettava kaikkien kohdalla - myös ulkomaalaisten. Heidän mielestä tämän nigerialaisen opiskelijan olisi pitänyt antaa opiskella edelleen niin kauan kunnes hänestä olisi tullut lääkäri - hehän olivat sitä mieltä, että kyllä hänestä lääkäri tulee kun riittävästi antaa aikaa ja mahdollisuuksia. Toinen heistä oli erityisesti sitä mieltä, että on erinomaisen hyvä, että Nigeriasta saakka pääsee opiskelemaan Suomeen lääkäriksi. Niin, mutta kun hän tuli kehitysmaakiintiön kautta ja pääsi opiskelemaan ilman pääsykokeita. Ei väliä, se on vaan hyvä kun sieltä saakka tulee Suomeen opiskelemaan lääkäriksi eikä edes luovuta helpolla vaan jaksaa opiskella vuosikymmeniä. Lopetin keskustelun kun en jaksanut tapella kolmatta tuntia tuulimyllyjen kanssa.

vlad.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käyttääkö nimim. opelix suonensisäisiä rojuja?
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Onko Scholl ainoa, joka on kirjoittanut yli 20000 viestiä tänne ?
Mistä selviäisi esim top-ten tuossa

On. Top-10 selviää klikkaamalla Yhteisö->Käyttäjälista ja sieltä järjestät käyttäjät viestimäärän mukaan. 20 000 viestin kerhossa ei tällä hetkellä ole kuin scholl, mutta ainakin JHag rikkonee tuon rajapyykin vuoden sisällä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Vihervasemmistolaisuus johtuu pääasiassa seuraavista seikoista: sivistyksen puutteesta ja näköalattomuudesta. Jälkimmäinen johtuu ajattelukyvyn rajoittuneisuudesta, mikä taas johtuu suoranaisista biologisista tekijöistä kuten aivosolujen vähyydestä. Erityisesti historiakäsitys on sangen ohkainen Applen vehkeitä käyttävillä märältä koiralta hunajoivilla rastahumanistitytöillä ja -pojilla. Myös katkeruus voi johtaa vihervasuriuteen, samoin tukahdutettu tai irti päästetty homoseksuaalisuus, tai sitten historiallisista syistä tärkein: pyrkimys pillun tai kullin saamiseen. Muuten voi viimeistä perustelua pitää ikään kuin disclaimerina.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kiitokset Deko ja GaDa. Ei olekaan tuota tullut koskaan tarkasteltua.
GaDa tulee nousemaan rajusti tuossa listassa kirjoitustahdillaan.
Scholl kirjoituskielloistaan huolimatta omilla lukemillaan heh.

Evil viimeisen kerran tuon mukaan 15.10.2012 wtf
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
On muuten aika kiehtovaa miettiä, keitä jatkoaikalaisia on tavannut kerran. Siis sillä tavoin, että tuo tuossa on nimimerkki X, ja nyt tässä jutellaan hyvässä hengessä. Vladin olen tavannut tällä tavoin,... Mahtavatko nuo itse muistaa, koska ja missä on tavattu.

Muistan kyllä tavanneeni Desingerin, mutta nyt en muista kuuluiko Desinger siihen HPK-porukkaan, jonka Suomenlinnanmiitissä vuosia sitten tapasin. Silloin onnistuin tekemään kerralla tuttavuutta kovin monen jatkoaikalaisen kanssa.

Liittymiseni jälkeen osallistuin ensimmäisinä vuosina hyvinkin aktiivisesti erilaisiin miitteihin, mutta viimeisimpien vuosien aikana olen erakoitunut tänne kaakonkulmalle ja tapaamiseni muiden jatkoaikalaisten välillä ovat kovin vähissä, erästä nuorta herraa lukuunottamatta. Hänen kanssa säännöllisesti tavataan ja saan kunnian nauttia Raikkaan Tedin seurasta.

Lisätään vielä se, että tottahan toki mjr tulee kerran vuoteen tavattua. Mukavat hetket tuolloin tiedossa, ainakin minulle.

vlad.
 
Viimeksi muokattu:

Mairouh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça
Scholl kirjoituskielloistaan huolimatta omilla lukemillaan heh.

En tiedä minkä tason hakkeri mies on, mutta juuri äsken luin hänen kirjoituksiaan jotka ovat kirjoitettu tänään. Joko minulta menee jotain pahasti ohi tai sitten Scholl on saanut kirjoitusoikeudet takaisin tms.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
En tiedä minkä tason hakkeri mies on, mutta juuri äsken luin hänen kirjoituksiaan jotka ovat kirjoitettu tänään. Joko minulta menee jotain pahasti ohi tai sitten Scholl on saanut kirjoitusoikeudet takaisin tms.

Jep. Scholl pääsi takaisin vahvuuteen tässä taannoin. Eli Stevie tarkoitti varmasti sitä, että Scholl on omilla lukemillaan, vaikka on kärsinyt kirjoituskieltoja. Tämä viimeisin taisi olla 3 kuukautta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös