Tämän olen aina halunnut tietää Jatkoajan keskustelupalstasta

  • 292 887
  • 1 868

Vercetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Kuinka moni on ollut sviitissä ruotsinlaivalla, entä kaikkein surkeimmissa hyteissä autokannen alapuolella, kuuluuko niissä kovakin meteli ?
Sviittiä ei ole tullut koettua, mutta vuonna 2005 päädyin matkustamaan Silja Europalla autokannen alla aivan laivan keulassa. Kyseisiä hyttejä on hyttikartan mukaan laivalla tasan kaksi, toinen keulasta hieman vasemmalla ja toinen oikealla, ja välissä on siis käytävä. Tuolla kerralla meteli ei johtunut bileistä, vaan jäisestä vedestä, jossa laiva jyysti itseään tuolla joulupyhinä suoritetulla risteilyllä eteenpäin, ja joka kolisi vasten laivan keula-aluetta ja täten lähes hytin seinää.

Huolimatta alkoholittomasta reissusta ei silloin tullut yöllä oikein nukuttua.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kuinka moni on ollut sviitissä ruotsinlaivalla, entä kaikkein surkeimmissa hyteissä autokannen alapuolella, kuuluuko niissä kovakin meteli ?
Molemmissa olen matkustanut. Opiskelijareissulla kuusi jannua neljän hengen pohjakerroshytissä +20 vuotta sitten. Pari kertaa parhaassa mahdollisessa Viikkarin lyx-hytissä. Ainakaan jälkimmäisessä ei kuulunut kovaa meteliä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kuinka moni on ollut sviitissä ruotsinlaivalla, entä kaikkein surkeimmissa hyteissä autokannen alapuolella, kuuluuko niissä kovakin meteli ?

Ei ollut ruotsinlaiva, vaan kanavaristeily Leprasta Viipuriin, kun olen paskimpaan hyttiin törmännyt. Laivassa taisi olla neljä kantta ja hytti oli tietty alimmalla mahdollisella, jonne laskeuduttiin noin 85 asteen kulmassa olevia tikkaita, myös tuolloin 80-vuotias vaarini.

Alakannella käytävät toki olivat ihan töykeän ahtaat, mutta se soppi missä hytti oli, veti silti pidemmän korren. Tuolloin ~100 kiloiset isäni ja vaarini joutuivat kingottamaan itsensä sivuttain ovelle, joka ei edes auennut kokonaan. Sisältä löytyi yksi alaritsi ja parisänky pienimmästä hytistä, johon olen koskaan ahtautunut. Toista yläsänkyä ei voinut olla, koska tilan vei sängyn yli kulkeva viemäriputki, josta kuului aina mukava hörähdys, kun jossain yläkansien kirkkaammissa saleissa käytiin paskalla.

Muun hienouden lisäksi ko. putkassa lämpötilat huitelivat soijan määrän perusteella siinä 35-40 asteen välillä, koska luukun naapuriksi oli sattunut laivan konehuone, jossa dieselkone jauhoi taukoamatta. Turha varmaan mainita, että normaalilla huutopuheäänellä ei pärjännyt kuin vähän alkuun.

Eipä silti, hienoja muistoja jäi matkasta ja nyt jo edesmenneestä vaarista. Lähtisin milloin vain uudestaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noista risteilyistä on ollut puhetta. Opiskeluaikoina joskus 5-10 vuotta sitten tuli kavereiden kanssa käytyä aika usein ruotsinlaivalla. Yhteen aikaan aina ostettiin myymälästä satasella juotavaa ja siitä saadulla bonuskortilla sitten kuukauden päästä uusi reissu, josta taas kuponki kouraan jne.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tästä en nyt ota kunniaa itelleni, mut veikkaisin et sivuunkirjoittanut saattaisi olla yksiä ensimmäisiä ei-kiekkopesäläisiä Jatkoajassa. Meikäläinen rekisteröityi Jatkoaikaan 10,5 vuotta sitten, 9.1.2002, noin 16-vuotiaana pojankloppina. En tiennyt tuolloin mistään kiekkopesistä mitään.

Meikäläinen liittyi 19.12.2001 eikä ollut kiekkopesästä tietoakaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Palstaileekohan kukaan tunnettu fanikasvo kuten Susi-Jussi, sikakatsomon tukeva mies tai eteläpäädyn Pave Jatkoajalla. Palstan sääntöjen mukaan kenenkään nimimerkin henkikilöllisyyttä ei saa paljastaa mutta jotenkin epämääräisemmin tähän varmaan voisi vastata jos on tietoa.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Meikäläinen liittyi 19.12.2001 eikä ollut kiekkopesästä tietoakaan.

Ja heti putosin Leonin ja Killerin myötä kolmanneksi tällä listalla. Leon on siis tällä hetkellä ensimmäinen ei-kiekkopesäläinen :) tavallaan ihan mielenkiintoista kuka tän voittaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voitin näköjään parilla kuukaudella. Tuskin kuitenkaan ensimmäisenä ei-pesäläisenä liityin.

Tässäkin asiassa olen Leonia edellä, rekisteröitymispäivä 30.08.2001 enkä tiennyt kiekkopesästä mitään.
Tuskin eka olen minäkään, kun muistelisin jatkoaikaa jo jonkun aikaa lukeneeni ennen tunnuksien saamista.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Liityin 2.4.2001 ja kiekkopesästä ei aavistustakaan ennen anomusta pääästä kirjoittajaksi. Kaveri kertoi jatkoaika.com-palstasta HIFK-pelissä, keväällä 2001.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kuinka moni jatkoajan liigafaneista on käynyt katsomassa yli 10 Mestis-peliä paikan päällä?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tässäkin asiassa olen Leonia edellä, rekisteröitymispäivä 30.08.2001 enkä tiennyt kiekkopesästä mitään.
Tuskin eka olen minäkään, kun muistelisin jatkoaikaa jo jonkun aikaa lukeneeni ennen tunnuksien saamista.
Paljonkohan kiekkopesässä mahtoi olla kirjoittajia? Tuskin ihan tuhattakaan. Toki tuolla oli hyvinkin paljon tupla- ja triplanickkejä. Itse olen Jatkoajan jäsen n.o 300, Johannes näyttäisi olevan 981. Toki voihan jäsen no 1 olla jo ensimmäinen, mistäs sitä tietää.

Kuka mahtaa olla ensimmäinen hakemuksen kautta hyväksytty? Ensimmäiset pari päiväähän tänne ole "avoimet ovet" ja vasta sen jälkeen vaadittiin hakemuskirje. Itse en hakemusta joutunut kirjoittamaan, mutta Johannes ilmeisesti jo joutui?
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo, tein hakemuksen. Välillä niitä ei kai ehditty käsittelemään, mutta ehdin ensimmäisten porukassa mukaan, luulisin.

Miten muistelen, että tuon hakemuksen näki vielä jokin aika sitten omista asetuksista? Enää en löytänyt, enkö vaan osaa?
Muistaakseni puhuin kauniisti Harri Lönnbergistä ja Leksa Tambijevistä, niillä herutuksilla ovet aukeni.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jatkokysymyksenä tuli mieleen, että kuka mahtoi olla ensimmäinen ei-kiekkopesäläinen Jatkoaikaan rekisteröitynyt?
Kiekkopesään en ollut rekisteröitynyt, mutta luin kyllä. Sitä kautta kuulin Jatkoajastakin.

Rekisteröitymispäivä näyttäisi olevan 19.3.2001, mutta siinähän oli jotain häikkää aluksi, joten en ole varma, mikä se oikeasti on.

Mistäs sen "jäsennumeron" näkee? En löytänyt omasta profiilistani.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten muistelen, että tuon hakemuksen näki vielä jokin aika sitten omista asetuksista? Enää en löytänyt, enkö vaan osaa?
Muistaakseni puhuin kauniisti Harri Lönnbergistä ja Leksa Tambijevistä, niillä herutuksilla ovet aukeni.

Joo itsekin olen ihmetellyt, että mihin se on kadonnut. Eli ei taida olla osaamisestasi kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Mua kiinnostais kyllä kovasti tietää miten huonot perustelut omista Jatkoajan kirjoitusoikeuksista pitäisi raapustaa, että hakemus hylättäisiin? Itse näin jopa jonkin verran vaivaa perustellakseni kirjoitustaitojani. Välillä täällä on kuitenkin näkynyt nimimerkkejä joiden tekstit eivät paljoa poikkea niiden provoiluviestien tasosta, joita näkee vaikkapa liigaseurojen naamakirjasivuilla.
 

Joppe K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Kuinka moni on ollut sviitissä ruotsinlaivalla, entä kaikkein surkeimmissa hyteissä autokannen alapuolella, kuuluuko niissä kovakin meteli ?

Sekä Silja Symhonylla että Serenadella on tullut oltua sviitissä useampiakin kertoja. Sauna, poreamme ja baaritiski omassa hytissä on kivaa luksusta laivamatkailuun. Kokemuksia löytyy myös tuolta autokannen alta ja etenkin talvisin jäiden aikaan nukkuminen on hieman puolittaista vaikka kanssamatkustajat eivät häiritsisikään. Sen verran kolinaa ja rahinaa tuo jäiden seassa eteenpäin meno aiheuttaa tuolla veden alla matkustettaessa.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Palstaileekohan kukaan tunnettu fanikasvo kuten Susi-Jussi, sikakatsomon tukeva mies tai eteläpäädyn Pave Jatkoajalla. Palstan sääntöjen mukaan kenenkään nimimerkin henkikilöllisyyttä ei saa paljastaa mutta jotenkin epämääräisemmin tähän varmaan voisi vastata jos on tietoa.

Sikakatsomon tukeva mies ainakin.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mua kiinnostais kyllä kovasti tietää miten huonot perustelut omista Jatkoajan kirjoitusoikeuksista pitäisi raapustaa, että hakemus hylättäisiin? Itse näin jopa jonkin verran vaivaa perustellakseni kirjoitustaitojani. Välillä täällä on kuitenkin näkynyt nimimerkkejä joiden tekstit eivät paljoa poikkea niiden provoiluviestien tasosta, joita näkee vaikkapa liigaseurojen naamakirjasivuilla.
No, ainakin yhden kaverini hakemus on hylätty kahteen kertaan. Hän kirjoittaa työkseen tekstiä ja tietää jääkiekosta runsaasti, joten edellytyksiä luulisi olevan ihan asialliseen kirjoittajaan, sekä asialliseen hakemukseen. Ilmeisesti joku vaan ei ole sitten miellyttänyt modesetää kun kirjoitusoikeusarpajaisia on vietetty, samaan aikaan kuitenkin noita muutaman viestin perusteella ikibannattavia pääsee läpi. Enemmän kiinnostaisi että mitä ne on oikein anomukseensa kirjoittaneet?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mistäs sen "jäsennumeron" näkee? En löytänyt omasta profiilistani.
Siirrä hiiren osoitin oman (tai jonkun muun) käyttäjänimen päälle, niin linkin perässä oleva numero ilmoittaa järjestysnumeron jossa on palstalle saavuttu.

Näköjään olet 405. jäsen.

Jos taas haluaa katsoa kuka on vanhin käyttäjä, niin valikosta yhteisö -> käyttäjälista ja sorttaat rekisteröitymispäivämäärän mukaan. Vanhin jäsen siis on Flonaldo, numerolla 3. Aika monta käyttäjätiliä tuolta on alkupäästä poistettukin jo.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Kuinka moni jatkoajan liigafaneista on käynyt katsomassa yli 10 Mestis-peliä paikan päällä?

Ainakin 30 peliä Mehtimäellä ja arviolta 10 peliä JYP-Akatemian, D-kiekon ja Diskoksen matseja.

Mua kiinnostais kyllä kovasti tietää miten huonot perustelut omista Jatkoajan kirjoitusoikeuksista pitäisi raapustaa, että hakemus hylättäisiin? Itse näin jopa jonkin verran vaivaa perustellakseni kirjoitustaitojani.

Itsehän olin lukenut Jatkoaikaa varmaan vuoden verran ennen kuin joistakin tyhmistä jutuista/luuloista/väärinkäsityksistä provosoituneena hain oikeuksia. Kirjoitin ihan asiallisen, kohtuullisen pitkän ja varmasti siedettävää äidinkieltä sisältävän hakemuksen. Hylsy tuli. Pyysin asiallisesti perusteluita ja sain, tosin ihmettelin niitä kovasti. Minut evättiin muistaakseni siksi, ettei minun koettu tuovan palstalle mitään uutta ja erilaista, näkemyksellistä sisältöä. Samaan aikaan lueskelin uskomatonta soopaa, mitä joissakin ketjuissa kirjoiteltiin. Siitä ärsyynnyin niin, etten muutamaan kuukauteen jaksanut edes lukea Jatkoaikaa. Annoin mode-sedille anteeksi vuodessa, laitoin lähes saman hakemuksen uudestaan ja oikeudet tulivat.
 
Itsehän olin lukenut Jatkoaikaa varmaan vuoden verran ennen kuin joistakin tyhmistä jutuista/luuloista/väärinkäsityksistä provosoituneena hain oikeuksia. Kirjoitin ihan asiallisen, kohtuullisen pitkän ja varmasti siedettävää äidinkieltä sisältävän hakemuksen. Hylsy tuli. Pyysin asiallisesti perusteluita ja sain, tosin ihmettelin niitä kovasti. Minut evättiin muistaakseni siksi, ettei minun koettu tuovan palstalle mitään uutta ja erilaista, näkemyksellistä sisältöä.

Jostain on jäänyt sellainen kuva että oikeudet saa kun vaan pari kertaa jaksaa hakea. Pari vuotta sitten kun itse hain niin ekalla kerralla rustattu "hyvä" hakemus torjuttiin lähes välittömästi, toisella kerralla "läpällä" tehty hakemus taas hyväksyttiin. Tätä ehkä puoltaisi myös se että hyviä kirjoittajia on liittynyt vahvuuteen vasta muutaman yrityksen jälkeen, kuin myös tasottomia trollejakin tänne on päässyt "automaattisesti" toisella yrittämällä.

Tiedä häntä, tutkimattomia ovat moderaattoreiden mielet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös