"Tää oli tässä"

  • 133 691
  • 599

Peku

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Chicago Blackhawks, sympatiat Bluesereille
Täällä painitaan hieman eri ongelmien kanssa kuin naapurijoukkueen keskusteluketjuissa, joissa harmitellaan hallin käytävän hodarivaunujen häipymistä sekä taannoisten corndogien poistumista valikoimista.

Koittakaa silti säilyttää oma ylpeytenne vaikka ette pleijareihin pääsisikään. Tää on vain yksi kausi.
Pakko myöntää, että jokerifanien suoritus tällä kaudella olisi vähintään kotiedun arvoinen.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Peku kirjoitti:
Täällä painitaan hieman eri ongelmien kanssa kuin naapurijoukkueen keskusteluketjuissa, joissa harmitellaan hallin käytävän hodarivaunujen häipymistä sekä taannoisten corndogien poistumista valikoimista.

Koittakaa silti säilyttää oma ylpeytenne vaikka ette pleijareihin pääsisikään. Tää on vain yksi kausi.
Pakko myöntää, että jokerifanien suoritus tällä kaudella olisi vähintään kotiedun arvoinen.

Yhdyn täysin tähän viestiin. Hodarivaunujen poistaminen Jäähallilta oli karmea moka. Niin ja, kyllä Jokerien fanikatsomo on tällä kaudella ollut loistava, niin vieraissa kuin kotonakin.
 

Casey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puoliorganisoitu flow-jääkiekko
Peku kirjoitti:
Koittakaa silti säilyttää oma ylpeytenne vaikka ette pleijareihin pääsisikään. Tää on vain yksi kausi.
Pakko myöntää, että jokerifanien suoritus tällä kaudella olisi vähintään kotiedun arvoinen.

Näinhän se on että vastoinkäymiset yhdistävät ja tiivistävät porukkaa.

Nyt kun tilanne näyttää näinkin toivottamalta edustuksen suhteen tätä kautta ajatellen, ja A-junioreillekin koitti loma , on kai suunnattava kannustus B-junnujen suuntaan :).

Toivottavasti ei aivan heti tälläinen kausi uusiudu.
 
Suosikkijoukkue
AIK
Aika häiriintynyt olo, ihan kuin katselisi läheisen kuolemankamppailua, toisaalta toivoo ihmettä, kun taas toisaalta tuskan loppumista.

Mutta entä jos se kuitenkin? TPS kompuroi ja häviää loput pelinsä, Jokerit noukkii tarvittavat kuusi pistettä ja päästyään vauhtiin purjehtii puhtaalla pelillä pleijareiden läpi.
Mestaruutta juhlitaan vierashallissa. THE kautta muistellaan vielä eläkepäivilläkin kyynel silmäkulmassa.

Loppuohjelmaa tarkastellessa nousee toivo vielä uudesta mahdollisuudesta. Jos toivo vielä herää, sen todennäköisesti tappaa joku kusiviiksistä keskiviikkona pomppivalla purkukiekolla ajassa 59.13.

Onko SM- liigan säännöissä mainintaa eutanasiasta?
- Yksi sellainen kiitos!

Kaikki narrihenkiset tiistaina areenalle, kuopataan kausi tyylillä.
Jos rohkeutta löytyy, keskiviikkona on Tanpereelta varmasti saatavilla rantaleluja kotiinviemisiksi. Sinne siis.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
90-luvusta alkaen vaikeimmat Ässäkaudet fanina tarponeena tiedän tilanteen. Ja ohan se aika vittumainen! 5 pistettä eroa + maalisuhde päälle eli 6 pistettä enemmän pitäisi saada kuin Tepsi. Kolmessa ottelussa. TPS-Tappara, Blues- TPS, TPS-Ässät...nuo pelit voi päättyä ihan miten vaan. Tappara taistelee kakkospaikasta, Blues kotiedusta sääläreihin. Ja Ässät on muuten vaan vittumainen jengi! JyP-Jokerit, Jokerit-Kärpät, Ilves-Jokerit...kaikki aika auki, riippuen joukkueiden tahto/motivaatiotasosta.

Savotta on kova ja riippuu pitkälti Tepsin nimimiesten esityksistä että onnistumisista. Tän illan jälkeen homma voi olla selvä. Tai yht´äkkiä ihan auki. Mitäköhän vittua mä muuten sönkötän karhulimppoineni täällä rahajengin itkuketjussa, varsinkin kun vaaka on aina kallistunut Turun suuntaan.

Pienen ihmisen ja tosikiekkomiesten asialla. Niiden veri punnitaan ahdistavimmalla ja vittuimaisemmalla hetkellä.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Analyytikko kirjoitti:
Minua lämmittää ainakin toistaiseksi se, että HIFK:n viimeisin mestaruus on viime vuosituhannelta, samoin kuin viimeisin finaalipaikkakin. Tämän jälkeen Jokerit on ollut kolmesti finaalissa ja voittanut kerran mestaruudenkin. Muutenkin irvokkaita provoja mieheltä (?), jonka suosikkijoukkue on viime vuosina flopannut budjetteihinsa nähden jopa pahemmin kuin New York Rangers NHL:ssä.

Kuulehan nyt mies (?) , tuossahan juuri itsekin mainitsit monta syytä, miksi erityisesti HIFK-kannattajan on syytä olla suu messingillä, kun tilanne on kerrankin dramaattisesti muuttunut eduksemme. Kaiken lisäksi tätä iloa voi kestää vain tämän kauden, joten sitä suuremmalla syyllä pitää ottaa ilo irti naapurin kompuroinnista.

Vielä kun Pelicans kiilaisi ohi, niin se on siinä. Ei sääliä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK is defined via Jokerit

Tepsin voiton myötä tuli sitten varmistus siihen, että kaudella 2005-2006 vain yksi helsinkiläinen joukkue pelaa jatkopelejä. Olisin kyllä toivonut Jokereiden säälijatkopelipaikkaa. Tämä kausi on teille käsittämätön tragedia, joka vaikuttaa toimintaanne vielä vuosia. Hirvitys pk-kiekkoilulle.

Toivon teille nyt vain hyviä asiaoita, sillä Jokereiden asiat ovat kovin impliseettisesti vaikuttavia HIFK:hon. Raha Jokereille on raha HIFK:lle. Ilman paikalliskilpailua HIFK olisi vain puolikas. Jotain JypHT:n ja Saimaan Pallon väliltä.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ifk tulee olemaan jotain kolmas. Toivon, että vetävät jyviä lättyyn, mutta se ei riitä mestaruuteen
Jokereitten konttaus ei tietenkään jatku ensi kaudella. Back in black.
 

tutzba

Jäsen
Uusiksen kaveri kirjoitti:
Tepsin voiton myötä tuli sitten varmistus siihen, että kaudella 2005-2006 vain yksi helsinkiläinen joukkue pelaa jatkopelejä

Ei nyt vielä luovuteta. Mahdollisuuksiahan on viellä :)

Jos vaikka Jokerit voittaa kaksi viimeistä peliään, ja TPS häviää kaksi viimeistä peliään, tai TPS pelaa molemmat tasan, niin Jokerit on 10:tenä. Mikäli TPS pelaa tasan, eivät he saa voittaa yhtäkään ottelua jatkoajalla. Eikä rankkareilla.

Muuten käy todellakin noin, miten Uusiksen kaveri yllä sanoi.
Surullista, mutta totta
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
WPK kirjoitti:
Vielä kun Pelicans kiilaisi ohi, niin se on siinä. Ei sääliä.

Just. Sillähän vasta onkin valtava merkitys, sijoittuuko joukkue sijalle 11 vai 12. Oikein jännittää tämä tilanne.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Analyytikko kirjoitti:
Just. Sillähän vasta onkin valtava merkitys, sijoittuuko joukkue sijalle 11 vai 12. Oikein jännittää tämä tilanne.

Kyllä sillä aivan varmasti on Pelikaaneilla suuri merkitys. Tuntuu hieman ylimieliseltä vähätellä näiden sijojen merkitystä, varsinkin nyt kun Jokeritkin painii samassa sarjassa.

Kaikkien "Pelicans" ei kuulu SM-liigaan kommenttien jälkeen uskon, että heillä on erittäin suuri halu olla 11. Jos Jokereille kelpaa kumpivaan niin se on heidän asiansa.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ioota Rhoo kirjoitti:
Kyllä sillä aivan varmasti on Pelikaaneilla suuri merkitys. Tuntuu hieman ylimieliseltä vähätellä näiden sijojen merkitystä, varsinkin nyt kun Jokeritkin painii samassa sarjassa.

Kaikkien "Pelicans" ei kuulu SM-liigaan kommenttien jälkeen uskon, että heillä on erittäin suuri halu olla 11. Jos Jokereille kelpaa kumpivaan niin se on heidän asiansa.

Tarkoitinkin, että minulle sillä ei ole minkään valtakunnan merkitystä kumman näistä sijoista Jokerit nappaa. Kesällä vaan uutta matoa koukkuun, niin ensi kaudella taistellaan sijoista yksi ja kaksi. Välikausitta ei ole pärjännyt yksikään SM-liigan seura.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ioota Rhoo kirjoitti:
Kaikkien "Pelicans" ei kuulu SM-liigaan kommenttien jälkeen uskon, että heillä on erittäin suuri halu olla 11. Jos Jokereille kelpaa kumpivaan niin se on heidän asiansa.
Mulle käy kumpi vaan. Olen umpijokeri ja voin vakuuttaa, että mulle ainakin on ihan sama ollaanko 11 vai 12. Enkä tunne tästä edes huonoa omatuntoa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
bozik kirjoitti:
Olen umpijokeri ja voin vakuuttaa, että mulle ainakin on ihan sama ollaanko 11 vai 12. Enkä tunne tästä edes huonoa omatuntoa.
Sama. Ihmettelen miksi Jokeri-alueella ylipäänsä pitää keskustella siitä, mitä mieltä Pelicans-kannattajat ovat omasta sarjasijoituksestaan.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
bozik kirjoitti:
Mulle käy kumpi vaan. Olen umpijokeri ja voin vakuuttaa, että mulle ainakin on ihan sama ollaanko 11 vai 12. Enkä tunne tästä edes huonoa omatuntoa.

I have a dream... (eiku eihän tämä nyt auta tähän kauteen ollenkaan).

Sitä piti vain tulla sanomaan, että oma toiveeni on sellainen jotta jos poffit jäävät kokonaan anyway pelaamatta, niin eikun Pelsut ohi vain! Aiheuttaisi varmasti lisää kuhinaa toimistolla jos Aran luotsaamat pussileuatkin vipeltäisivät alla jokeripakan ohitse...

t. toinen umpiluupäinen Jokeri, jonka eteisen seinällä liehuu edelleen Jokerilippu ylväänä. Kaikesta huolimatta.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tomppa#74 kirjoitti:
toinen umpiluupäinen Jokeri, jonka eteisen seinällä liehuu edelleen Jokerilippu ylväänä. Kaikesta huolimatta.
Ihan vaan tähän "tää oli tässä" ketjuun liittyen täytyy teitä kaikkia valaista kevätsiivouksestani (very interesting). Jos ja toivottavasti kun löydän töistä sellaiset päivät, että voin olla lomalla, niin silloin on aika kevätsiivouksen. Tähän siivoukseen on perinteen mukaan liittynyt se, että poistan golf-kauden ajaksi seinältäni Jokerien (Strömberg vuonna jotakin Dusseldorf) pelipaidan.

Olen tehnyt tämän aina suurta hellyyttä, ymmärtämystä ja kaikkinaista kunnioitusta osoittaen. Olen ravistellut pölyt paidasta hellyydellä ja sydämeni on ollut pakahtua ilosta, että juuri minä saan tämän tehdä. Siivoaminen on ollut yhtä juhlaa, tunteikasta ja jollakin tapaa uljasta.

Nyt tämä hetki taas lähestyy ja mieleni on epävarma. Sydämeni muotoa (ihan narrilogon oloinen) en pysty muuttamaan, mutta sieluni valtaa jo nyt epävarmuus. Tulen edelleenkin aivan varmasti suorittamaan tämän rituaalin hellyydellä ja asiaan kuuluvalla arvokkuudella, silti nyt vaikuttaa siltä, että tuo noin 50 cm päässä minusta oleva paita itkisi. Tai ainakaan ei se voi hyvin, narri kyllä hymilee edelleen, mutta wanhaan tapaan se ei minusta enää vilkkaa minulle silmää. Olen tämän päivän pyhittänyt sille, että olen harjoitellut silmän vinkkaamista ja sitten tehnyt tämän useaan otteeseen paidan edessä. Kyllä narri edelleen vinkkaa, mutta jotenkin on vaisu olo.

Toinen ketjuun "tää oli tässä" läheisesti liittyvä esine on Jokeri-taulu. Ranskassa majaillessani päättivät siirtää Mona Lisan parempaan talteen. Tässä yhteydessä olivat minuunkin yhteydessä ja kysyivät josko voisin tuon ihmiskunnan kehitykseen oleellisesti vaikuttaneen teoksen luovuttaa heille. Kuten arvata saattaa, ihailu teostani kohtaan oli varaukseton. Taustana puhtaan (melkein) valkoinen paperi, kehyksenä pikkaisen rikki olevat Tiimarin kehykset ja itse teoksena junnuaikaisen Jokerien pelipaidasta saksilla irroittamani narri-logo.

Sain asiantuntijoiden (Ranskan national gallery) arvion tästä. Edustaa kuulemma empirialisimia kenties puhtaimmillaan, teoksessa tekijä on pyrkinyt vaatimattomuuteen, mutta ei ole kyennyt verhoamaan suunnatonta lahjakkuuttaan. National Galleryn mukaan kehykset ovat osoitus ihmiskunnan pyrkimyksestä eteenpäin. Ne ajavat asiansa, eivätkä hae huomiota itse teokselta. Pitivät asiantuntijat ainoana vaihtoehtona juuri noita kehyksiä, joiden valitseminen heidän mukaansa "osoittaa yli-inhimillisen suurta ymmärtämystä" hakea juuri tällaiset näennäisen vaatimattomat kehykset juuri tälle teokselle.

Tää oli tässä. Aika lyhyt.

Kellään HYKS/Psy.os puh nroa ?
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Jeff kirjoitti:
Voi vi**u teidän kanssa. Kärppien tie menestykseen on kulkenut aina Jokereiden ylitse pleijareissa. Mitä me nyt tehdään?! Ketä vastaan me nyt pelataan?!

Te pelaatte tod.näk. meitä vastaan säälipleijareiden jälkeen. Teidän pelastuksenne on, että Palloseura joutuu sykkimään säälipeleissä ja te saatte huilia alle. Muuten olisi voinut tulla todella tasaväkinen ottelusarja, TPS kun on aina ollut Kärpille varsin kinkkinen vastus, tällä kaudellakin.

Onko muuten kertaakaan säälipleijarihistorian aikana (3 kautta?) yksikään sääläreistä jatkoon päässyt joukkue voittanut puolivälieräsarjaa?
 

Redhot

Jäsen
tahtookirjoittaa kirjoitti:
Onko muuten kertaakaan säälipleijarihistorian aikana (3 kautta?) yksikään sääläreistä jatkoon päässyt joukkue voittanut puolivälieräsarjaa?

Ei ole, ja sääläreitä on pelattu vasta 2 kautta.
 

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
tahtookirjoittaa kirjoitti:
Te pelaatte tod.näk. meitä vastaan säälipleijareiden jälkeen. Teidän pelastuksenne on, että Palloseura joutuu sykkimään säälipeleissä ja te saatte huilia alle. Muuten olisi voinut tulla todella tasaväkinen ottelusarja, TPS kun on aina ollut Kärpille varsin kinkkinen vastus, tällä kaudellakin.

Onko muuten kertaakaan säälipleijarihistorian aikana (3 kautta?) yksikään sääläreistä jatkoon päässyt joukkue voittanut puolivälieräsarjaa?

Ai kinkkinen vastus? Fakta on se, että koskaan TPS ei ole voittanut Oulun Kärppiä Play-Off sarjassa. Kertahan se olisi ensimmäinenkin....

Kyllä Jokereiden on vaikea Turkulaisia tavoittaa, joten etukäteisonnittelut "sääläreihin" pääsyn johdosta.

Edit: ai niin, ketjuhan oli "Tää on tässä." Valitettavasti, huomenna Tiistaina naulataan Jaffalassa viimeinen naula arkkuun. Tämä tosiaankin alkaa olla tässä:)
 

Sparta

Jäsen
Peacemaker kirjoitti:
Ai kinkkinen vastus? Fakta on se, että koskaan TPS ei ole voittanut Oulun Kärppiä Play-Off sarjassa. Kertahan se olisi ensimmäinenkin....

Ei kuulu varsinaisesti tähän ketjuun, mutta korjataanpa tämä asia. Keväällä 2001 TPS voitti Kärpät välierissä voitoin 3-0.
 

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
Peacemaker kirjoitti:
Ai kinkkinen vastus? Fakta on se, että koskaan TPS ei ole voittanut Oulun Kärppiä Play-Off sarjassa. Kertahan se olisi ensimmäinenkin....

Helppohan tällaisia tilastoja on heilutella kun on ollut liigassa jotain kaksi vuotta. Minäkään en ole kertaakaan tällä viikolla käynyt jäähallilla, en siis ole oikea fani. Sidney Crosby ei ole koskaan hävinnyt tappelua NHL:ssä!

Anteeksi, oli pakko. Jatkakaa.
 

Peacemaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sparta kirjoitti:
Ei kuulu varsinaisesti tähän ketjuun, mutta korjataanpa tämä asia. Keväällä 2001 TPS voitti Kärpät välierissä voitoin 3-0.

Joo, voihan perhana. Näinhän siinä kävi. Olin itsekin todistamassa tapahtunutta. Liian tuore tapaus, tai dementia. Sorry vaan, siksi tännä Jatkikseen on hyvä kommentoida, kun joku korjaa AINA virheesi (HEH:)
 

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
charger kirjoitti:
(OT) Pakko kommentoida tähän että on sitä liigaa pelattu ennen Kärppien sukellustakin.

http://www.hockeydb.com/ihdb/stats/leagues/fnl1961.html

Katellaan sitte huomenna onko tää tässä ..

Toki on. Viimeisen parin vuoden aikana erinäisillä oululaisilla on kusi noussut niin pahasti hattuun että pitää aina välillä vähän kommentoida. Pyydän jälleen anteeksi.

Mitä ketjun aiheeseen tulee, niin ihan turha sitä huomista on odottaa. Tää ei ollut vaan tässä, vaan tää meni jo joskus lokakuussa. Ihan niin kuin tämän katastrofin saisi muka pelastettua pleijareihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös