"Tää oli tässä"

  • 133 688
  • 599

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
No niin, Jokereiden toimitusjohtaja ja kakkosvalmentaja oli todennut Ässät-Jokerit ottelun haastattelussa nuo maagiset sanat: Tää oli tässä.

En tiedä mitä Matti "Coach" Virmanen noilla sanoillaan tarkoitti, mutta pelkään pahoin että hän tarkoitti niillä ihan samaa kuin mitä minä ajattelin Ässien tehdessä 4-0 maalin. Tää kausi oli tässä. Ei tuota joukkuetta herätä Curre, ei Masa, ei mikään eikä kukaan. Tässä on ihan turha enää lausua mitään toiveita paremmasta huomisesta, tää kausi todellakin oli tässä. Ihan turha yltiöpositiivisimmankaan tulla enää sanomaan että jengissä on potentiaalia tai että materiaali on parempi kun mitä sarjasijoitus osoittaa. Ei ole. Jengi on tasan tarkkaan just niin hyvä kun mitä sarjasijoitus osoittaa. Liigan pohjasakkaa.

Koska tilanne on mikä on, pitäisi nyt mielestäni tehdä radikaaleja päätöksiä, joista ensimmäinen on Virmasen siirtäminen syrjään valmentajan ja pelaajahankinnoista vastaavan hommasta. Kaikki pelaajat jotka eivät kuulu Jokereiden tulevaisuuden suunnitelmiin, pitää myydä tai mielummin vaihtaa sellaisiin pelaajiin johon halutaan mahdollisesti panostaa tulevaisuudessa. Ihan kaikki kauppatavara Jantusesta lähtien nyt vaihtoon, kun niistä voi vielä jotain saadakin tilalle. Virta tietenkin ensimmäisenä. Otetaan tilalle pelaajia kuten Malmivaara, Hulkkonen jne joihin voidaan tukeutua tulevaisuudessa ja joiden varaan voidaan rakentaa jo ensi kautta. Valmentaja pitää saada ensi kautta varten pikaisesti ja joukkue rakennettava valmentajan näköiseksi. Nuoret esiin ja vastuuta heille. Filppula, Kivistö, Koivisto jne ja haetaan vielä Oksa KiVastakin.

Muita ajatuksia loppukaudesta ja tulevaisuudesta?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
NHL-jengi myisi pois kaikki veteraanit ja antaisi nuorille vastuun sekä hankkisi tilalle nuoria prospekteja. Suomessa tämä ei ole valitettavasti niin yksinkertaista, mutta jos kerran menttaliteetti on sitä että "tämä oli tässä" niin ei kai muita vaihtoehtoja jää?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yhdeksän pistettä alemmalle playoff-viivalle ja 42 ottelua jäljellä - ja täällä jo myydään Gagsinkin toimesta pelaajia. No, tapansa kullakin.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Muistetaan nyt, että tämä "tää oli tässä"-juttu lähti otteluseurantaketjussa henkilöltä, joka hetkeä aiemmin "tiesi" kertoa Pasi Saarelan tehneen sopimuksen Ässien kanssa. Ja mikäli Masa näin on tosiaan sanonut, niin eiköhän hän tarkoittanut tämän illan peliä, mikä sinänsä on jo täysin käsittämätön lausunto ja olisi jo osaltaan syy ulkoistaa Virmanen valmentajan paikalta.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Jaa, vai tällaista meinaatte. No löytyisiköhän Jokereista sitten helpotusta Tapparan laituriongelmalle, kun meidän ulkomaalaiskiintiö on täysi? Jantunen kyllä kelpaisi tännepäin...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Henkka kirjoitti:
Jaa, vai tällaista meinaatte. No löytyisiköhän Jokereista sitten helpotusta Tapparan laituriongelmalle, kun meidän ulkomaalaiskiintiö on täysi? Jantunen kyllä kelpaisi tännepäin...
Ja Espooseen voi lähettää Hyvösen per heti ja Järventie jahka kuntoutuu.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
cobol kirjoitti:
Yhdeksän pistettä alemmalle playoff-viivalle ja 42 ottelua jäljellä - ja täällä jo myydään Gagsinkin toimesta pelaajia. No, tapansa kullakin.
Sun nyt on ihan turha tavoista tulla kommentoimaan yhtään mitään, kun itse olit sitä mieltä että Wade on potkittava mahdollisimman pian, muuten aika ja pisteet loppuu kesken. Kerro sä nyt minulle miten nämä viisi tappiota putkeen on jotenkin parantanut Jokereiden asemaa? Jatketaan sen jälkeen asiallista keskustelua.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
cobol kirjoitti:
Yhdeksän pistettä alemmalle playoff-viivalle ja 42 ottelua jäljellä - ja täällä jo myydään Gagsinkin toimesta pelaajia. No, tapansa kullakin.

Siis 11 pinnaa ja 32 ottelua, mutta mitäpä siitä...
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Norton ja Santala naapuriin kiitos! Saatte superlaupaus Peter "Raketti" Whiten ja Mikko "itse varmuus" Kurvisen vaihdossa.(tähän pari hymiötä)
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
cobol kirjoitti:
Yhdeksän pistettä alemmalle playoff-viivalle ja 42 ottelua jäljellä - ja täällä jo myydään Gagsinkin toimesta pelaajia. No, tapansa kullakin.
Niin no, miten sen nyt ottaa aika positiivinen viesti aina niin positiivisesti Jokerien asiat näkevältä kannattajalta. Tälläistä positiivisuutta muidenkin Jokerimielisten kai pitäisi huokua? Laskutaito tosin pikkaisen pragaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Gags kirjoitti:
Sun nyt on ihan turha tavoista tulla kommentoimaan yhtään mitään, kun itse olit sitä mieltä että Wade on potkittava mahdollisimman pian

Pysytään nyt kuitenkin faktoissa. Mä taisin olla yksi viimeisiä, jotka olivat Waden lähdön kannalla.

Kai Jatkoajassa voi vielä kirjoittaa sellaisestakin, että uskoo joukkueen nousuun? Minä uskon ja ihan tosissani. Ainakin sääleihin mennään kirkkaasti. Ilman ehdottamaasi pelaajien myyntiä.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Uskomatonta luuseri hommaa

Tämä kausi ei ole tässä. Materiaali on hyvää,a-junnuissa on hyviä kavereita. Nyt radikaali ratkaisu Surenkin takaisin penkin taakse ja vaikka ykköskoutsiksi. Kun pohjalla ollaan ei syvemmälle voi mennä kuin kaksi sijaa .

Virmanen ei ole valmentaja mutta joukkue on nyt niin takalukossa että ei mitään rajaa eikä Virmasen penkillä olo ainakaan paranna asemaa.

Alisuorittajia on paljon eri syistä,kuitenkin itseäni ihmetyttää se että tällä rosterilla yritetään väen väkisin punnertaa ylös tuskasta. Kuten tuonne ketju puolelle kirjoittelin niin Jokerien a-junnuista 3-5 jätkää mukaan ja Surenkin /CUrre/Äikäs penkin taakse niin homma lutviutuu vielä mutta nyt ei voi odotella enää päivääkään vaan toimintaa.
 

Maflon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, kyllä tää kausi taitaa olla pikkuhiljaa tässä... Vielä pitäisi uskoa riittää, mutta vaikealta tuntuu...

Hukutan itseni humalan voimalla...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Musta_Kyy kirjoitti:
Niin no, miten sen nyt ottaa aika positiivinen viesti aina niin positiivisesti Jokerien asiat näkevältä kannattajalta. Tälläistä positiivisuutta muidenkin Jokerimielisten kai pitäisi huokua? Laskutaito tosin pikkaisen pragaa.

Mulle on ihan sama mitä huokuvat. Mutta jos sääleihin on matkaa yhdeksän pinnaa, niin ei kai tilanne aivan toivoton ole kun on 32 ottelua jäljellä? Huippuvalmentaja Jortikan aikana mentiin kanssa säälien kautta. Minä en pelaajia myisi ja sillä sipuli.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
Jos

Virmasen usko loppuu niin mäkeen vaan koko äijä. Sellaisia äijiä löytyy kenellä on uskoa joten uutta äijää kehiin.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gags kirjoitti:
Kerro sä nyt minulle miten nämä viisi tappiota putkeen on jotenkin parantanut Jokereiden asemaa?

Eikös niitä ole seitsemän putkeen ja Curren/Masan aikana 4? En tosin jaksa kollailla kummemmin.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
cobol kirjoitti:
Mulle on ihan sama mitä huokuvat. Mutta jos sääleihin on matkaa yhdeksän pinnaa, niin ei kai tilanne aivan toivoton ole kun on 32 ottelua jäljellä? Huippuvalmentaja Jortikan aikana mentiin kanssa säälien kautta. Minä en pelaajia myisi ja sillä sipuli.
Ei pelaajia nyt vielä kannata myydä, se on totta. Tärkeimmät pelit on edessä. Ja Jortikkan ekan kauden juttu on tosi. Säälipleijareihin eli 10 sijan Bluesiin on 11 pistettä, 9. sijalla olevaan TPS:ään 12 pojoa ja 11. sijalla olevaan Lukkoon se 9 pistettä.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
cobol kirjoitti:
Mulle on ihan sama mitä huokuvat. Mutta jos sääleihin on matkaa yhdeksän pinnaa, niin ei kai tilanne aivan toivoton ole kun on 32 ottelua jäljellä? Huippuvalmentaja Jortikan aikana mentiin kanssa säälien kautta. Minä en pelaajia myisi ja sillä sipuli.

11 pinnaa, ja joukkue kyntää häviämällä päävastustajilleen säälipleijarikamppailuissa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pantse67 kirjoitti:
Siis 11 pinnaa ja 32 ottelua, mutta mitäpä siitä...

No niinpä olikin, katsoin väärin. Ei kuitenkaan lähellekään mahdoton suoritus. Eikä edes vaikea tuolla joukkueella, jos onnistumisia tulee ja peli lähtee kulkemaan. Kunhan pidetään ne avainpelaajat kuten Jantunen ja kumppanit :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Gags kirjoitti:
Sun nyt on ihan turha tavoista tulla kommentoimaan yhtään mitään, kun itse olit sitä mieltä että Wade on potkittava mahdollisimman pian, muuten aika ja pisteet loppuu kesken. Kerro sä nyt minulle miten nämä viisi tappiota putkeen on jotenkin parantanut Jokereiden asemaa? Jatketaan sen jälkeen asiallista keskustelua.

Mita se hyodyttaa Virmasen aisankannattajan kanssa kinata taman Avolavan toimista.
Jokereiden treeneissa on kuulemma todella iloinen ja hyva meininki. Matin kehittamia kiertoharjoitteita kehutaan vuolaasti. Siina tulee jopa hiki. Ensi vkl Curre vei pelaajat hevossiittolaan osana psykologista valmentamista. Taman jalkeen pelaajien vaimot tulevat hallille halailemaan miehiaan ja kaikilla on kivaa.

Lopuksi voin kertoa kaikille minua yv:lla lahestyneita etta Jokereiden peli aukeaa joulukuun alkupaivina. Tarkkaa paivaa en viitsi paljastaa, koska Masa lopettaa muuten sokeripalojen antamisen.
 

goldenass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vihdoinkin teillä päin huomataan että ei rahalla saa aina menestystä. Toivottavasti opitte jotain tästä kaudesta. (Me voitais ottaa toi Järventie, omia äijiä kun on)
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Senior kirjoitti:
Eikös niitä ole seitsemän putkeen ja Curren/Masan aikana 4? En tosin jaksa kollailla kummemmin.
Joo, mä katsos muistelin että hävisivät vielä yhden matsin Waden kanssa sen jälkeen, kun cobol toisessa ketjussa kirjoitti:
cobol kirjoitti:
Wade on hieno jätkä ja tämän sanon aivan oikeasti. Mutta ei Wade voi enää jatkaa Jokereiden päävalmentajana päivääkään tässä tilanteessa.
Mä en siis edelleenkään näe eroa tässä päivässä ja tuossa tilanteessa 6.11. kun cobol noin kirjoitti, ainakaan parempaan suuntaan Jokereiden kannalta. Mutta ehkä se sitten on vaan uskottava että asiat nyt on paljon paremmin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Gags kirjoitti:
Joo, mä katsos muistelin että hävisivät vielä yhden matsin Waden kanssa sen jälkeen, kun cobol toisessa ketjussa kirjoitti:

Mä en siis edelleenkään näe eroa tässä päivässä ja tuossa tilanteessa 6.11. kun cobol noin kirjoitti, ainakaan parempaan suuntaan Jokereiden kannalta. Mutta ehkä se sitten on vaan uskottava että asiat nyt on paljon paremmin.

Niin missähän mä olen todennut, että asiat ovat nyt paremmin kun on sinun mukaasi viisi tappiota alla?

Asiat ovat päin persettä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
cobol kirjoitti:
Ei kuitenkaan lähellekään mahdoton suoritus. Eikä edes vaikea tuolla joukkueella, jos onnistumisia tulee ja peli lähtee kulkemaan.
Tässä se meidän todellinen näkemysero tulee ilmi. Samaa mieltähän koko jääkiekkoileva Suomi on Jokereiden pelaajamateriaalista, mutta siinä missä sinä vielä jossittelet, minä en enää usko ihmeisiin. Samalla lailla mä sitä ihmettä toivon kun sinäkin, mutta mä en usko itseluottamuksen ja peli-ilon enää palaavan tämän kauden aikana, eikä vähiten Virmasen takia.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
cobol kirjoitti:
No niinpä olikin, katsoin väärin. Ei kuitenkaan lähellekään mahdoton suoritus. Eikä edes vaikea tuolla joukkueella, jos onnistumisia tulee ja peli lähtee kulkemaan. Kunhan pidetään ne avainpelaajat kuten Jantunen ja kumppanit :)

Täytyy ihailla optimismiasi. Meillä oli Bluesissa viime vuonna aivan samanlainen tilanne. Äijiä tuli ovista ja ikkunoista, valmentajia vaihdettiin edestakaisin. Silti jäätiin pleijareiden ulkopuolelle, eikä matkaa missään vaiheessa ollut noin paljoa sijaan 10. Teille tuli Santala, meille viime vuonna muuan Ribeiro ja silti...

Tämä Virmasen siirtyminen penkin taakse on kyllä eräs käsittämättömimmistä tempauksista mitä olen koskaan jääkiekkovalmennuksessa nähnyt. En voi käsittää kuinka KRIISIJOUKKUETTA kuvitellaan autettavan sillä, että penkin taakse pakkeja peluuttamaan laitetaan täysi amatööri. Jos homma olisi noin helppoa, miksei valmentajaksi siirry vaikka se pelien alussa kentällä kurvaileva jokerimaskotti?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös