Suomi: jääkiekon SM-liigan onnenpotku

  • 1 961
  • 28

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tappelu fudiksen ja lätkän välillä on lähinnä naurettavaa. Fudiksen puolella eletään vielä kivikautta, mutta kunhan ammattilaisuus tulee sinnekkin organisaatioon, niin päästään itse asiaan. Alajat ja muut pellet aluksi ulos ja vaikka ulkomailta kavereita organisaation johtoon. Nykyisen hölmöläisporukan kanssa ei kannata edes keskustella.
Suomelle on kaikki eväät tehdä samat kuin muissa Pohjoismaissa, mutta ensin brezneviläiset ulos.

Jos ei lätkästä pidä, niin ei siinä mitään. Vapaa maa, vapaa sana.
 

Rets Bomo Was

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naisten lentopallomaajoukkue
Arvoisa Muksu:

Voisitko ystävällisesti suomentaa tuon ensimmäisen kappaleesi; humaltunut ajatteluelimeni ei siihen nyt pysty. Kiitos.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti PeteX
Fudiksen puolella eletään vielä kivikautta, mutta kunhan ammattilaisuus tulee sinnekkin organisaatioon, niin päästään itse asiaan.
Asian ytimessä!

Jalkapalloa kehitetään tällä hetkellä Suomessa siten että ratkaisuottelut pelataan tyhjille katsomoille lumihangessa, ja keskellä kesää parhaaseen katseluaikaan pidetään taukoa.

Lisäksi on nämä "kannattajat" jotka keskittyvät narisemaan että "maailmalla jääkiekko on pieni laji". Entäs sitten?
Suomessa jääkiekko on ykköslaji. Eikä se siitä valittamalla parane.
Kukaan vaan ei ole halukas tekemään mitään asian eteen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Provoa tai ei niin ensimmäinen kirjoitus oli kohtuullisen hyvä - sen jälkeiset perustelut eivät niinkään. En minä ainakaan näe mitään syytä siitä kenenkään ottaa hernettä nenään.

Meillä pelattiin koulussa jääkiekon lisäksi myös jalkapalloa. Sen takia minä siitäkin lajista pidän - en sen takia että sitä pelataan joissain ulkomaillakin. Eri lajien hienouden vertailu on hedelmättömintä toimintaa mitä näin sunnuntaiaamuna voin keksiä. Se on niin subjektiivisten mielipiteiden ja kokemusten summa (paitsi baseballin haukkuminen, sillä sehän on niin tylsää toimintaa, ettei kukaan ole sitä myöntänyt selvinpäin katsoneensa. Onneksi liput ovat niin halpoja että voisin parin viikon päästä mennä Yankee Stadiumille kaljaa juomaan iltapäiväksi)

Jutussa oli paljon asiaakin. Nuorilla urheilijoilla tuntuu tuo itsetunto (ns. kusipää nousee päähän-syndrooma) kehittyvän jo huomattavan aikaisin ja sen ympäristö kyllä huomaa (viitaan kohtaan torilla juominen). En vain näe eroa jalkapalloilijoiden ja jääkiekkoilijoiden välillä tässä asiassa. Mielestäni kyseessä on kansalliseen kulttuuriin liittyvä ominaisuus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös