Suomen Presidentinvaalit 2012

  • 590 121
  • 4 075

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Asiaosaamisessa Snider kuulu edelleen kirkkaimpaan kärkiporukaan..

Otsonikato on AIVAN eriasia kuin ilmaston muutos. Otsonikatoa vastaan ryhdyttiin toimenpiteisiin 1987 Montrealin pöytäkirjalla CFC kaasujen vähentämiseksi maailmanlaajuisella sopparilla..ja kas, se on auttanut.

Et toki vaivaudu lukemaan vaikka wikilinkkiä, joten todennäköisesti tuot vääristellyn yhteyden taas esiin jossain seuraavassa keskustelussa..

Et nyt tainnut itse ihan ymmärtää pointtia, mutta minä ymmärrän annilaisia kyllä. Antaa kaikkien sorsien uiskennella ja silleen.

Ja sen verran löytyy asiaosaamista, että tiedän ettei Ban Ki-moon ole Japanin pääministeri ja sen että Medvedev ei ole golf-pro.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Mitä vittua, eikö Helminen olekaan Ipan seuraava koutsi? Sori, toi oli aivan pakko. Mulla muuten ei ole demariantipatiaa. Antipatiani kohdistuu demarien punaisimpaan siipeen; Tuomioja, Tawja etc ja sitten tämä pyrkyri-Mikael. Kepun Mari Kiviniemi on kuitenkin kuvottavinta, mitä nykypolitiikassa tiedän. Hän yritti pokkana ottaa osansa Väyrysen suosiosta. Jäätteenmäki nro 2. Demareilla on vielä pitkä matka kepun inhotus-osastoon. Vuonna 94 äänestin Ahtisaarta pressaksi, hän oli mielestäni aivan ylivertainen ehdokas. Jos Mara olisi ollut ehdolla v. 2000, hän olisi saanut ääneni. Kun mietin näistä ekan kierroksen ehdokkaista pätevintä ja valtiomiesmäisintä, Lipponen oli aivan ylivoimainen. Hänhän on toisaalta oikeistolaisempi kuin Haavisto & Niinistö. Ei mua pahemmin siis oikeasti nappaa henkilön puolue, vaan henkilö itse. Hänen toimintansa. En ollut pitkiin aikoihin ollut kiinnostunut puolupolitiikasta, mutta Soinin & kikekimmopossen "jytky" oli kyllä sellainen herätys, että päätin ruveta edes vähintään äänestämään, ettei tällaisia tapahtuisi. Olen mielipiteiltäni itse asiassa aivan liian liberaali ollakseni kokoomuslainen, persuista puhumattakaan. Demareitahan mulla on puoli sukua ja he ovat näitä aitoja oikeita duunareita, joita diggaan aivan kybällä. Tämä demarien kantajengikään ei ole mikään suvaitsevaisuuden saareke. Kun äänestän, pyrin aina löytämään ehdokkaan RKP:stä ja yleensä löydän. Se on loppujen lopuksi helppo tie kaikkien inhokiksi, olen selkeä masokisti siis!

Pahoittelen aikaisempaa.

Eikä siinä. Ymmärrän täysin jos SDP:n kokee etovaksi. Eihän kyse ole todellakaan mistään koko kansan aatteesta. SDP:lla on ollut selkeä ryhmä, kenen etuja ajetaan vahingoista välittämättä. Joskus toiminnalle oli jopa jonkinlainen oikeutus, mutta enää maailma ei vaan skulaa silleen. Nyt täytyy miettiä myös työantajaa, joka työpaikan mahdollistaa. "Pahaa porvaria" ei voi enää lypsää mielensä mukaan. Paha porvari kun voi suuttua ja viedä sorvit Kiinaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Et nyt tainnut itse ihan ymmärtää pointtia, mutta minä ymmärrän annilaisia kyllä. Antaa kaikkien sorsien uiskennella ja silleen.

Ja sen verran löytyy asiaosaamista, että tiedän ettei Ban Ki-moon ole Japanin pääministeri ja sen että Medvedev ei ole golf-pro.

Sinulla oli tuossa ihan hyvä pointti, ja itsekin olen samaa mieltä siitä, että otsonikato on asia, jota on hyvä pitää esillä aina aika ajoin. Ei siksi, että otsonikato sinänsä olisi tällä hetkellä mikään uhka, vaan lähinnä hyvänä esimerkkinä siitä, miten kansainvälisillä sopimuksilla ja riittävän napakoilla ja laajamittaisilla toimilla noinkin iso asia saatiin kohtuullisen lyhyessä ajassa aika hyvin hallintaan.

Onko tämä myös ymmärrettävissä niin, että myös PS-leirissä kannatetaan laajoja kansainvälisiä sopimuksia erilaisten ympäristöongelmien, kuten vaikkapa ilmastonmuutoksen, ratkaisemiseksi?
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Olenko muuten ainoa, jota ärsyttää tuo urheilijoiden, näyttelijöiden, kirjailijoiden ja kaikkien mahdollisten ihmisten tarve osoittaa julkista tukeaan pressaehdokkaille? Ei siinä mitään, onhan kaikilla oikeus ilmaista kantansa mutta vähän pistää ihmetyttämään että jotkut missit, jotka eivät tiedä edes minä vuonna Suomi on itsenäistynyt omaavat hyvinkin tiukan kannan siihen, kuka on paras valinta pressaksi.

Ehdin jo luulla että vaalien pohjat veti Haavisto, joka sai tuekseen nousemaan haudasta tuon Ultra Dåligt -inhotuksen (joka toivottavasti palaa sinne pian takaisin). Niinistö ehti kuitenkin kuittaamaan Sunrise Avenulla, joka on ehkä mitäänsanomattominta Radio Nova -poppia, mitä tällä ajalla on tarjota. Luulen, että olisin valmis tunnustamaan minkä tahansa terroriteon, jos minulle soitettaisiin pari vuorokautta putkeen "Hey hey, Hollywood Hills" -renkutusta.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kyllä sitä loanheittoa on ollut aivan yhtä paljon toisesta suunnasta - epäilenpä nyt, että tietyillä alueilla paljon enemmänkin. Ajankohtaisen kakkosen taannoinen Kihniö-spesiaali kertoi paljon joidenkin paikkakuntien asenneilmipiiristä. Sanon sen aivan suoraan: se on niin suvaitsematon kuin vain voi olla. Senhän voi kuitata sillä, että olen suvaitsevaiston edustaja, mutta tosiasiat nyt eivät miksikään muutu

En epäile yhtään, etteikö ole tullut, mutta eikö tuo Kihniö-episodi ollut melko tarkoitushakuinen veto? Sinänsä kuvasi varmasti vanhan liiton ja syrjäseutujen ajatusmaailmaa äärimmillään, vaikeuksia kohdata asiaa jota ei ole tarvinnut/halunnut kohdata. Ja siitähän tuossa kai suurimmaksi osaksi on kysymys. En vaan usko että suvaitsevaisuutta erilaisuutta kohtaan voi pakottaa, se muotoutuu kohtaamisten ja ajan kautta.

Vaikka Haavisto vaalit tulleekin häviämään, uskon/haluaisin uskoa että jonkinlainen murros suvaitsevaisuuden -kauhea sana-, erilaisuuden hyväksymisen kohdilla on tapahtunut. Tästä huolimatta, näen vastajytkyn massahysterian ja vaahtoamisen arveluttavana juuri siltä kannalta, että se on puettu mukamas älykkyyden kaapuun. Tietty vähemmistöjen takana seisova joukko on omasta mielestään ylitsevuotavan fiksu arvioidessaan mitä suvaitsevaisuus tarkoittaa, milloin on oikein vetää homofoobikko -tai natsikortti esiin, milloin silmänkääntötemput, messut ja kansanliikkeen masinoiminen on perusteltua.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pahoittelen aikaisempaa.

No älä suotta, mielipiteitähän ei tarvitse pahoitella (paitsi jos on Jammu Siltavuori). Korjasin vain sen, että SDP on mulle vain puolue muiden joukossa ja olen hieman suruissani siitä, että vasemmisto on ihan haulikolla hajalle ammuttu nykyään. Demarit, Vasemmistoliitto, Vihreät ja sitten perään Kokoomuksen edistyksellisin väki. Saisikohan näistä jotain aikaiseksi?

Mä uskon aina voimaan ja vastavoimaan. En voisi esimerkiksi kuvitellakaan, että Jokereita ei olisi olemassakaan. Leuaton pitää meidän officen virkeänä. Samoin ajattelen politiikasta. Olen selkeästi oikealla, jos sitä pidetään perusteena, että kannatanko yrittäjävetoista vai valtiojohtoista taloutta. Tästä ei kahta sanaa. Mutta ei mua toisaalta persuihin, eikä edes kokoomukseen otettaisi riemumielin vastaan. Puolustan sosiaaliturvaa ja pidän sitä sivistysvaltion mittarina, että syrjäytyneitä, vanhuksia ja vastaavia ei-niin-täydellä-pakalla pelaavia tuetaan. Maksan mielelläni veroja tähän tarkoitukseen. En vihaa ulkomaalaisia, päinvastoin, olenhan itsekin asunut ulkomailla ja viihdyn sellaisessa katuvilinässä, missä jokainen vastaantulija ei ole toisensa klooni. Olen hetero, mutta en koe homojen oikeuksien lisäämisen mitenkään vievän minulta jotain pois. Tää on tasa-arvokysymys; homojen pitää maksaa verot ja noudattaa lakeja (tietenkin), kuten kaikkien muidenkin, joten pitäähän heillä herranjumala olla samat oikeudetkin kuin muilla! Ruotsinkieli on rikkaus, kaksikielisyys on hieno asia..Tää on siis ihan ituhippijorinaa Teuvon mielestä, mutta hänen näkökulmansa edustaa sitä ympäristöä, missä hän on kasvanut. Toisaalta taas edustan verotuksessa kovia arvoja, haluaisin pääomaveroa alas, koska uskon sen vaikuttavan pitkällä tähtäimellä positiivisesti kotimaiseen kysyntään ja tarjontaan. Niin, vastavoimasta; markkinatalous on yleisesti hyväksytty malli varmasti kaikissa muissa, paitsi Suomen Kommunistisessa puolueessa. Mulla ei olisi mitään sellaista "jytkyä" vastaan, että jostain ponnahtaisi 20% äänivyöryn saava puolue, joka sanoo ei markkinataloudelle. Pitäisin siitä. Politiikkaan tulisi merkitystä ja balanssia, nyt siellä on ihan liian helppo hiihdellä. Mua vituttaa nämä eijariittakorholat, jotka muina naisina vaihtavat puoluettaan. Ja diggaan niistä useasta perusdemarista, jotka tunnen, vaikka meillä meneekin aina pieneksi väittelyksi. Mä en ole niin hyvä ja mainio ihminen, että voisin ylenkatsoa jotain demareita tai persuja ihan kokonaisuutena. Niin isossa joukossa ihmisiä on pakko olla myös hyviä tyyppejä. Ja siis - RKP-kortin nostaminen poliittiseen keskusteluun saa aina aikaiseksi sellaisen myllytyksen, ettei mitään rajaa ja jotenkin pidän siitäkin : D

PS. Erittäin moni jatkiksen nimimerkki, jonka tunnen yleisesti ottaen vain kiekkopuolelta, vetää täällä ihan erinomaista settiä. Mun arvomaailmani ei ole mitenkään ainutlaatuinen täällä. Kuvittelin itse asiassa äkkiseltään jatkiksen poliittisten ketjujen olevan 90%:sti koti, uskonto, isänmaa ja ulkomaalaiset vittuun -osastoa. Ilman sen kummempia perusteluja. Tyhmä minä. Olen löytänyt monta "soulmatea" ja osa heistä on hyvin yllättäviäkin sellaisia. Pohjalta "en olisi uskonut että olen tuon kanssa niin samaa mieltä". Käsite soulmate pitää sisällään tietenkin myös jokusen persukirjoittajankin.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Nyt kun olen seurannut tätä julkkisten ulostuloa(ulostelua) Jussi-gaalan tapaan ja muuta hörhöilyä ehdokkaiden ympärillä olen sitä mieltä että meidän tulisi jossain määrin siirtyä valikoituun äänioikeuteen.

Olisiko mahdollista jos/kun äänestäminen siirtyy nettiin ennen äänestämistä karsia nämä dorkat jollain pikkutestillä pois. Kysymyksiin voisi kuulua yleisen vaikka nyt alakoulutason tietoa Suomen historiasta edeten vaikka ihan Eurooppaan asti. Mielenvikaisuutta voitaisiin karsia jollain lyhyellä versiolla puolustusvoimien palikkatestistä. Ei ne äänestykset ainakaan enempää päin vittua voisi mennä. Terveisin homofobinen Niinistön äänestäjä!
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisiko mahdollista jos/kun äänestäminen siirtyy nettiin ennen äänestämistä karsia nämä dorkat jollain pikkutestillä pois. Kysymyksiin voisi kuulua yleisen vaikka nyt alakoulutason tietoa Suomen historiasta edeten vaikka ihan Eurooppaan asti. Mielenvikaisuutta voitaisiin karsia jollain lyhyellä versiolla puolustusvoimien palikkatestistä. Ei ne äänestykset ainakaan enempää päin vittua voisi mennä. Terveisin homofobinen Niinistön äänestäjä!

Millä tavalla tämänkertainen äänestäminen on tiedossa olevien gallup-lukujen valossa mielestäsi menossa päin vittua?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä voisin elää sen kanssa, että suora kansanvaali lopetettaisiin ja palattaisiin valitsijamiehiin. Hillitsee vähän tätä agitproppailua
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä voisin elää sen kanssa, että suora kansanvaali lopetettaisiin ja palattaisiin valitsijamiehiin. Hillitsee vähän tätä agitproppailua

Se voisi olla muuten ihan hyvä, mutta siinähän oli miinuksena se armoton peli kulisseissa, jolla valitsijamiehet keskenään suhmuroivat ja muodostivat erilaisia koalitioita. Mutta ehkä siitä saisi viilattua ihan hyvän systeemin.

Samoin alan olla kypsä sille ajatukselle, että muissa vaaleissa siirryttäisiin Ruotsin mallin mukaiseen listavaaliin, millä saataisiin julkkisehdokkaiden ja muiden tunareiksi tiedettyjen tähdenlentojen esiinmarssi torpattua nykyistä helpommin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se voisi olla muuten ihan hyvä, mutta siinähän oli miinuksena se armoton peli kulisseissa, jolla valitsijamiehet keskenään suhmuroivat ja muodostivat erilaisia koalitioita. Mutta ehkä siitä saisi viilattua ihan hyvän systeemin.
Kukaan poliitikko ei vain tule ehdottamaan kansanäänestyksen poistamista. Se olisi poliittinen itsemurha.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Millä tavalla tämänkertainen äänestäminen on tiedossa olevien gallup-lukujen valossa mielestäsi menossa päin vittua?

No tässä vaalissa lopputulos tulee suurella todennäköisyydellä olevan hyvä mutta alkaisin jo olemaan huolissaan jos Haaviston ääniosuus alkaa olemaan yli 40%.

Ehkäpä tuo ajatukseni oli yleisemmän tason pohdintaa ihan kaikkien vaalien kohdalla. Mitenkään itseä ylentämättä tuntuu yleistieto monella olevan varsin heikolla tasolla,mielenvikaisia nyt tietenkin suhteellisen vähän.

Toisaalta sellaiset päättäjät kuin kansa pätee vaaleissakin. Omien elinolojen ylläpitämiseen/parantamiseen voi ainakin vielä luvallisesti käyttää omaa ajattelua. Mutta jos joskus niin kävisi että tämä Jussi-gaalassa ollut roskasakki pääsisi piirtämään yhteiskunnan suuntaviivat,kävisi tämä yksilöllinen mahdollisuus varsin vaikeaksi.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen jo hyvän aikaa asennoitunut äänestämään kakkoskierroksella tyhjää, mutta pikku hiljaa alkaa houkuttelemaan sellainenkin vaihtoehto, että annan ääneni Niinistölle pelkästään sen takia, että voisin äänestää Haavistoa vastaan. Ja tarkemmin ottaen, "vastaääni" olisi kohdistettu näiden vaalien vastenmielisimmille "antijytkyehdokkaille", eli Paavo Lipposelle ja Eeva Bideelle, jotka ovat nyt julkisesti liputtaneet tukevansa Haavistoa. Varsinkin Lipponen on (yhdessä vaimonsa kanssa) niin vastenmielinen hahmo, että tekee mieli ihan pelkästä periaatteesta olla tätä vastaan, jos suinkin mahdollista.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Kärsi kärsi, kirkkaamman kruunun saat.....

Mä voisin elää sen kanssa, että suora kansanvaali lopetettaisiin ja palattaisiin valitsijamiehiin. Hillitsee vähän tätä agitproppailua

.....sillä vanhojen taistolaisten löytymisen kommunismin kuonakasojen alta ihmisten ilmoille luulisi harmittavan jokaista omilla aivoillaan ajattelevaa kansalaista. Voisi viitata Eppu Normaalin Aknepop-levyn kappaleeseen "Rääväsuita ei haluta Suomeen", jossa osuvasti (jo muinaisuudessa 1970-luvun puolivälin tienoilla) todettiin "kaikki pikku runkkarit huutaa lokeroistaan/jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan."

Eput kommentoivat tuossa laulussaan (muun muassa) Helsingin Sanomien toimittajan Raija Forsströmin vastenmielistä palstaoksennusta Sex Pistolsin suunnitellun (ja sittemmin peruuntuneen) Helsingin konsertin johdosta.

Itse myös useita "valitsijamies" vaaleja seuranneena voin todeta, ettei enää ole mitään edellytyksiä palata presidentinvaaleissa tilanteeseen, jossa kansalaiset antoivat joillekin valopäille oikeuden/mahdollisuuden äänestää puolestaan ja sitten tämä saattoi haistattaa jatkokierroksilla pitkät sillä, mitä ehdokasta äänestäjä on itse halunnut tukea. Yhtä vähän on mahdollista valita sen paremmin Saulia kuin Haavistoa poikkeuslailla. Nyt kaikki voivat äänestää kahdella kierroksella sitä ehdokasta, jota itse haluavat.
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tai punavihreiden porukoiden leimaamista terroristeiksi sen takia, että punavihreät anarkistiaktivistit laittoivat Pasilaan pommin ja sabotoivat VR:n toimintaa.


Ja siis nimenomaan edustaja, ei mikään satunnainen "aktiivi" tai hämärä varavaltuutettu, nettikirjoittaja tai outo perässähiihtäjä. En minäkään laske sitä puolueen viralliseksi kannaksi, jos kauppatorilla joku rastatukkainen sekakäyttäjä mökeltää sekavia
Vihreiden rintanappi takinpielessään.

Tuota... Huomaatko mahdollisesti itse ristiriitaa tässä? :) En tiedä yhtäkään ns. "punavihreiden" puolueiden (enkä, à propos, minkään muunkaan värisen puolueen) kansanedustajaa, kaupunginvaltuutettua tai muutakaan kovin virallisessa asemassa olevaa, joka ylemmässä lainauksessa mainittuun toimintaan olisi osallistunut. Jos sinulla on nimiä, niin jaa toki kanssani.

Koska niinhän asia ei voi olla, että Perussuomalaisten imago voidaan validisti määritellä vain ja ainoastaan puolueohjelmasta, mutta muiden puolueiden kohdalla voidaan käyttää Perussuomalaisten epämääräistä määritelmää tämän tai tuon asian "punavihreydestä". Tai miksei niin voi toimia, mutta järkevää keskustelua sillä tavoin tuskin saa aikaan.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tietoni koskien tätä PS-aktiivia oli vanhentunutta, joten updeittasin sen. Mitäs pahaa siinä on? Tämä kyseinen tapaus oli piirin hallituksessa vielä marraskuussa 2011.

Perussuomalaista vihapuhetta

Tuolta noita maahanmuuttokriitikoita voi hämmästellä. Ei vain taida kantti kestää.

Tuo "aktiivi" vaikutti täydeltä vatipäältä, mutta ei sitä edelleenkään voi yksittäistapauksien takia yleistää liiaksi. Ei se kidnappaaja-Turunenkaan tee demareista kovan luokan rikollisuuden kannattajapuoluetta, eivätkä esim. Sirpa Pietikäisen ja Jan Vapaavuoren rattijuopumustuomiot tee Kokoomuksesta rattijuoppoutta väheksyvää puoluetta. Eivätkä edes Erkki Tuomiojan kirjoitukset, joissa hän osittain rinnastaa Israelin ja natsien toimet tee demareista antisemitistipuoluetta, joka "kerää tietyntyyppisiä hörhöjä, jotka vastustavat juutalaisvaltiota".

Ja tiedät ihan hyvin itsekin, että rasismilla ja maahanmuuttopolitiikan kritisoinnilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Oikeiden rasistien rinnastaminen nykyisen maahanmuuttopolitiikan kritisoimiseen ja kaikkien maahanmuuttokriittisten niputtaminen rasisteiksi on tasan yhtä syrjivää ja kärjistävää kuin vaikkapa kaikkien mustien niputtaminen loisiviksi raiskaajiksi. Ei tuommoinen väite eroa mitenkään natsikortista: se on täyttä pötyä ja se lopettaa keskustelun ja muuttaa sen inttämiseksi ja riitelyksi.

Pekka Haavistokin on maahanmuuttokriittinen, hänkin haluaisi kehittää kehitysapua siihen suuntaan, että ihmisiä autetaan paikallistasolla eikä lennätetä muutamia harvoja valittuja tänne nauttimaan korkeasta elintasosta sillä aikaa kun muut apua kaipaavat jäävät kärsimään kotimaahansa. Kaipa Haavistokin sitten on rasisti, jos sinun tulkintasi mukaan maahanmuuttokriittisyys on rasismia?

Sitä paitsi tuollaiset "natsivahti"-sivustot ovat lähinnä lapsellisia ja hyödyttömiä. Toki asioita voidaan repiä irti kontekstistaan ja postata tuollaisille sivustoille, ja joskus voi pitkän kyttäämisen jälkeen löytyä aidostikin rasistinen kommentti - nettihän on pullollaan kaikenlaista kirjoittajaa - mutta edelleenkään ei keskustella asiasta, vaan keskustellaan keskustelusta ja keskustelijoista. Se ei asiaa edistä tai muuta suuntaan tai toiseen jos aina vain liikutaan metatasolla tai korkeintaan heitetään typeriä sloganeita. "Suomi kuuluu kaikille" tai Kimmo Kiljusen vuoden 2009 höpinä siitä, että "lentäväthän linnutkin rajojen yli" ovat tasan yhtä typeriä lauseita kuin mikään Hakkaraisen neekeriukko-toteamus.

Myös väitteesi siitä, että PS keräisi protestiliikkeenä kaikenlaista rasistista äärilinjan aktiivia on sikäli huteralla pohjalla, että valtaosa äärilinjan porukoistahan nimenomaan ei ole liittynyt perussuomalaisiin eikä tue heitä, koska PS on heille liian lepsu.

Ei, Perussuomalaiset ovat alun perinkin olleet pitkälti SMP:n linjoilta ponnistanut puolue, joka on linjauksiltaan antikommunistinen ja antikokoomuslainen, eli toisin sanottuna suomalaisen hyvinvointivaltion puolella ja yleislinjauksiltaan keskitien kulkija, ei missään nimessä "äärioikeistolainen". Puolue kasvoi niin isoksi niin nopeasti, että salonkikelpoisuutta ei välttämättä vielä ole - mutta toisaalta ei sitä aina tarvitsekaan olla, sillä ideanahan on nimenomaan ollut se, että suomalainen politiikka kaipaa uudistumista ja päättävien elinten ravistelua eikä vanhaa linjaa (eli kolmen suuren puolueen pystyyn kuollutta konsensusta ja samojen naamojen jatkuvaa kierrättämistä samoissa pienissä piireissä).

Toki muutama yksittäinen aktiivi jne jne. voi olla perussuomalaisiin liittynyt ja on ehkä vieläkin jossain päin jonkinnäköisenä apumiehenä ja varatukikannatusjäsenenä, mutta mikäli viime eduskuntavaaleissa kiinnitit asiaan huomiota, niin esimerkiksi puolue "Muutos 2011" perustettiin pitkälti sen takia, että sen kannattajat/jäsenet eivät allekirjoittaneet perussuomalaisten linjauksia. Tässä porukassa onkin sitten kaikenlaista väkeä, mutta eipä heille yhtään kansanedustajaa siunaantunut, sillä suomalaisista on oikeasti rasisteja ja oikeasti ideologisesti/rodullisesti motivoituneita äärilinjan edustajia niin marginaalinen määrä, että he eivät edustajiaan läpi saa.

Joka tapauksessa jos ei Muutos 2011:kaan kelpaa, niin sitten on näitä Vapauspuolueita, Suomen Kansan Sinivalkoisia ja ties mitä ääriporukoita. Ja yrittihän se ihka-aito natsipuoluekin rekisteröityä, "Suomen NSDAP" vai mikä vittu nyt olikaan. Se on sääli, että vanha kunnon valtakunnanjohtaja Pekka Siitoin on jo kuollut, sillä maa kaipaisi ehdottomasti Peksin kaltaista rivologia ja okkultisti-satanisti-natsiupseeria, joka jakaisi Suomen etupiireihin kännisten apumiestensä kanssa. Peksiltä sentään irtoaisi kunnon mehevä sitaatti tilanteeseen kuin tilanteeseen, mikä pitäisi äärilinjan vasuriaktivistit, kukkahattutädit ja ituhipit varpaillaan. Kova olisi säpinä fecesbookeissa ja blogeissa, pitäisi varmaan perustaa oikein peksivahti.org.
 

Morgoth

Jäsen
Olenko muuten ainoa, jota ärsyttää tuo urheilijoiden, näyttelijöiden, kirjailijoiden ja kaikkien mahdollisten ihmisten tarve osoittaa julkista tukeaan pressaehdokkaille?

Pohjanoteeraus taisi olla eilinen joku MTV3n toimittaja kymmenen uutisissa, joka oli Ultra Bran konsertissa ja haastatteli mm. Haavistoa. Fanittiko Ultra Brata, Haavistoa tai molempia, mutta harvoin tulee yhtä voimakasta myötähäpen tunnetta.
 
Pohjanoteeraus taisi olla eilinen joku MTV3n toimittaja kymmenen uutisissa, joka oli Ultra Bran konsertissa ja haastatteli mm. Haavistoa. Fanittiko Ultra Brata, Haavistoa tai molempia, mutta harvoin tulee yhtä voimakasta myötähäpen tunnetta.

Oli kyllä kieltämättä kummallinen olo kun katteli tuon jampan touhua. Liekö impannut jotain ennen keikkaa kun sen verta sekaisin tuntui olevan. Taitaa MTV3 laittaa pojan jäähylle hetkeks aikaa ja pois vaalijuttujen teosta.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta sellaiset päättäjät kuin kansa pätee vaaleissakin. Omien elinolojen ylläpitämiseen/parantamiseen voi ainakin vielä luvallisesti käyttää omaa ajattelua. Mutta jos joskus niin kävisi että tämä Jussi-gaalassa ollut roskasakki pääsisi piirtämään yhteiskunnan suuntaviivat,kävisi tämä yksilöllinen mahdollisuus varsin vaikeaksi.

Okei. Kerro vielä, millä tavalla ja mitkä asiat erityisesti tulisivat muuttumaan? Tietysti kysymys on siinä mielessä retorinen, että käsittääkseni kukaan Jussi-gaalassa esiintyneistä ei ole eikä ole ollut ehdolla mihinkään luottamuselimeen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hei kamoon, kyllähän nämä persujen ääriryhmät ovat ihan nössökamaa verrattuna vanhaan kunnon Pekka Siitoiniin!

Katso ja nauti, todellista gonzokamaa. Pekka Siitoin levittämässä sanomaa Ruotsinlaivalla joskus 90-luvun puolivälissä:

http://www.youtube.com/watch?v=YWZRHj-wO-s

"because you are animal like person..." JHA on kiltti pikku puudeli näissä kisoissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymyksesi: En ymmärrä kysymystäsi, koska minusta kukaan ei ole purkamassa tätä meidän yhteiskuntamalliamme. Päinvastoin hallituspuolueet yhdessä yrittävät kaikintavoin varmistaa sen toimivuuden tulevaisuudessakin. Sen tekeminen voi edellyttää tilapäisesti myös karsintoja ja kululeikkauksia. Ylivarojen kun ei voida elää.

Kommenttisi optioihin osoittaa, ettet ymmärrä näitä asioita yhtään! Osakkeenomistajat kun eivät saa todellakaan mitään optioita! Osakkeenomistajat antavat optioita tietyissä tapauksissa esim. johdolle. Mutta nämä asiavirheesi vaan osoittavat, ettet ymmärrä yhtään, miten homma toimii, mutta kritisoit sitä silti voimallisesti. Vaarallinen yhdistelmä: asioiden ymmärtämättömyys ja vahvat mielipiteet.

Terveisiä Pekka Haaviston tukikonsertista, kylläpä soijanakki ja kyrvän imeminen maistui.

No niin, eiköhän se nyt ole tullut selväksi, ettei sinun kannata puhua hyvinvointipolitiikasta jos et siitä tajua hevon helvadaa. Samalla tapaa kuin oli väärin sekoittaa osingot ja optiot keskenään, pahoittelut tästä. Olen kuitenkin samalla aika ylpeä siitä etten tiedä miten yritysrakenne toimii.

Sensijaan tiedän sosiaalipolitiikasta sen verran etten lähtisi väittämään hyvinvointivaltion (sellaisenaan kuin sen oli tarkoitettu olevan) olevan Kokoomuksen toiminnan pääperiaatteita, joten nyt suosittelisin sinua keskittymään muutamaan pointtiin.

-Minkälaisia erilaisia hyvinvointimalleja on?
-Milloin suomessa aloitettiin hyvinvointivaltion rakentaminen?
-Minkälainen on suomen hyvinvointimalli? Mitkä sen pääperiaatteet ovat?
-Ketkä sitä rakensivat?
-Mikä oli Kokoomuksen rooli hyvinvointivaltion rakentamisessa?

Materiaalia löytynee hyvin netistäkin.

Näiden tulisi tuoda sinulle vastaus siihen kysymykseen mitä et alunperin ymmärtänyt.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Terveisiä Pekka Haaviston tukikonsertista, kylläpä soijanakki ja kyrvän imeminen maistui.

No niin, eiköhän se nyt ole tullut selväksi, ettei sinun kannata puhua hyvinvointipolitiikasta jos et siitä tajua hevon helvadaa. Samalla tapaa kuin oli väärin sekoittaa osingot ja optiot keskenään, pahoittelut tästä. Olen kuitenkin samalla aika ylpeä siitä etten tiedä miten yritysrakenne toimii.

Sensijaan tiedän sosiaalipolitiikasta sen verran etten lähtisi väittämään hyvinvointivaltion (sellaisenaan kuin sen oli tarkoitettu olevan) olevan Kokoomuksen toiminnan pääperiaatteita, joten nyt suosittelisin sinua keskittymään muutamaan pointtiin.

-Minkälaisia erilaisia hyvinvointimalleja on?
-Milloin suomessa aloitettiin hyvinvointivaltion rakentaminen?
-Minkälainen on suomen hyvinvointimalli? Mitkä sen pääperiaatteet ovat?
-Ketkä sitä rakensivat?
-Mikä oli Kokoomuksen rooli hyvinvointivaltion rakentamisessa?

Materiaalia löytynee hyvin netistäkin.

Näiden tulisi tuoda sinulle vastaus siihen kysymykseen mitä et alunperin ymmärtänyt.

Kiva, että mela maistui...

Aloita sinä ensin kertomalla, että miten ja miksi kokoomus on tuhoamassa hyvinvointivaltiota?
Lisäksi tuskin kukaan muukaan sun kysymystäsi ymmärsi.

EDIT:
"No kommentoippa nyt siihen, että miten universalistisesta hyvinvointiyhteiskunnasta. (Mikä on siis tämä meidän "mallimme") luopuminen ei ole hyvinvointiyhteiskunnan purkamista. "

Miten kokoomus ajaa tätä yhteiskuntamallin purkamista? Tämä on aivan absurdi väite?



Se, että sinä väität jotain minun ymmärryksestäni hyvinvointivaltiosta on vaan sinun mielipiteesi. Sillä on yhtävähän totuusarvoa, kuin muillakin väittelläsi (vrt. kokoomuksen halu lopettaa hyvinvointiyhteiskunta jne).
Ja mitäpä aatteenpalon miehet osingoista ja optioista tietäisivätkään, mutta kovasti aina kantaa ottavat. Sinunkin tapauksessa asioihin, joista et todistettavasti tiedä mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiva, että mela maistui...

Aloita sinä ensin kertomalla, että miten ja miksi kokoomus on tuhoamassa hyvinvointivaltiota?
Lisäksi tuskin kukaan muukaan sun kysymystäsi ymmärsi.

EDIT:
"No kommentoippa nyt siihen, että miten universalistisesta hyvinvointiyhteiskunnasta. (Mikä on siis tämä meidän "mallimme") luopuminen ei ole hyvinvointiyhteiskunnan purkamista. "

Miten kokoomus ajaa tätä yhteiskuntamallin purkamista? Tämä on aivan absurdi väite?

Siis sinä nyt olet juuttunut siihen tilaan, ettet ymmärrä koko väitettä. Koko jutun ideahan on se, että sinun pitäisi ottaa selvää mitä koko käsite hyvinvointivaltio tarkoittaa ja sitten pohtia, miten Kokoomuksen linja purkaa sitä. Ei minun sitä tarvitse selittää, koska koko sen käsitteen ymmärtäminen selittää sen sinulle heti kun viitsisit vain paneutua asiaan.

Ihan siitä lähtien kun pillastuit siitä että huomautin Kokoomuksen sosiaalipolitiikan olevan (arvoiltaan) hyvin samanlaista kuin jenkkien, on sinulla aivan selkeästi kyky ihannoida jotain ruiskukkaväen markkinoimaa propagandaa siitä kuinka tässä ollaan pelastamassa hyvinvointivaltiota.

Vastaa nyt hyvä ihminen näihin:
-Minkälaisia erilaisia hyvinvointimalleja on?
-Milloin suomessa aloitettiin hyvinvointivaltion rakentaminen?
-Minkälainen on suomen hyvinvointimalli? Mitkä sen pääperiaatteet ovat?
-Ketkä sitä rakensivat?
-Mikä oli Kokoomuksen rooli hyvinvointivaltion rakentamisessa?

Asia selviää näihin muutamiin asiallisiin kysymyksiin rehellisesti vastaamalla ihan ilman mitään ideologioita ja aatteen paloa.

Sen sijaan, että takerrut joka viestissä johonkin yhteen asiaan mitä osaat kommentoida, niin voisit toki kommentoida koko kirjoitusta. Sitä sanotaan keskusteluksi.

Ja ihan tiedoksi: minä osaan antaa arvoa politiikassa Kokoomuslaisten kyvyille hoitaa talousasioita, talouskasvun voi hyvin antaa sellaisten ihmisten käsiin, joilla on kykyä ja halua ottaa budjeteista löysää pois. Sitä jengiä ei pidä pitää vallassa vain turhan kauan, koska silloin ihmisillä alkaa mennä huonosti siinä portaassa, missä ei resurssit vain riitä samoille palkkalukemille kuin keskiverto kokoomuslaisilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös