Suomalaisten edesottamukset Riossa

  • 61 497
  • 459

Nick Neim

Jäsen
Ja se ilmotus jälkikäteen ei ole selittelyä? Kelle sitä selitellään? Kai se urheilija nyt jumalauta tietää, että se kylki on puudutettuna, vai tuliko tämä yllärinä? Onko siis hyvä selitys jälkikäteen sanoa, että "juu se kylki oli ihan paskana ja ei nyt mennyt putkeen, puudutettiin mutta ei toiminut", vai etukäteen sanoa, että"juu kylki on ihan apskana, puudutetaan se ja katsotaan mitä tulee?"
Sinä ihan tosissasi uskot, että Antti Ruuskanen alkaa kisan jälkeen selittelemään? Tai tekee ilmoituksen jostain pienestä vaivasta?

Kiinnostaako vedonlyönti?

Veikkaan tosin, että puhuit lämpimiksesi. Mitään tuollaistahan ei ole tapahtunut, joten en näe nyt tässä ongelmaa. Jos vaivasta ei ilmoiteta, niin se ei ole selittelyä. Paitsi sinun kuvitteellisissa jossitteluissasi.
 

Salama44

Jäsen
Paljon on keskustelua puolesta ja vastaan ketä pitäisi lähettää kisoihin ja ketä ei, mutta nyt on veljet ja sisaret on sellainen tilanne että parin tunnin päästä on tehdään joka tapauksessa jotain suomalausta olympiahistoriaa.

Jos Ruuskanen voittaa kultaa se on historiaa jo sinällään joka muistetaan pitkään. Jos Ruuskanen taas jää hopealle tai sijoittuu huonommin se tarkoittaa kaikkien aikojen somalaista Olympiahistoriaa ja muistetaan aina vaikka jonkun yksittäisen olympiavoittajan nimi unohtuisikin.

Nimittäin silloin Suomen menestys Olympiakisoissa on kaikkien aikojen huonoin. Hopea ja pronssi tuntuisivat huomattavasti paremmalta kuin pelkkä pronssi, mutta se ei muuttaisi miksikään tätä historiallista tosiasiaa.

Ruuskasen Antti on tänään siis kovassa paikassa. Presidenttikin muistutti häntä sopimuksesta että Antti lupsi aikoinaan hänelle Kalevan kisoissa heittää joskus 90 metriä ja sopimus on edelleen voimassa. Parempaa paikka ja aikaa ei olisi tehdä sitä kuin nyt.

Nyt yksi suuri mitalisuosikki Wallcott avaa koko kisan ja jos hän onnistuu kuten karsinnassa tai paremmin niin voi lyödä kaikille jauhot suuhun kuten Miklos Nemeth Hannu Siitoselle Montrealissa 1976.

Ennen Ruuskasta myös Saksan Vetter voi heittää lämmittelyksi pikkunätin 85 metrisen. Ruuskanen ei yleensä hirmukaaria ensimmäisellä heitä paitsi EM-karsinnassa jossa sellainen lipsahti. Viimeisillä heitoilla on tullut pari kertaa ihan kunnon tuloksilla mm. Ptkämäen päänahka Kalevan kisoissa.

Jos Ruuskanen ei saa heti kunnon pommia ja Yego, Röhler tai vaikkapa joku tsekki voi onnistua myös hettämään sellaisen tuloksen että mitalitaistelu kääntyykin yhtäkkiä taisteluksi pääsystä kolmelle viimeiselle kierrokselle. Jopa mitalisuosikkien joukkoon pitää laskea myös Japanin Arai. Tiedot kertovat että hänellä on hyvä reilun 85 metrin nousukunto ja hän voi venyä tätäkin kovempaan tuloseen.

Melkoinen täysosuma täytyy suomalaittain tänään tulla ettei näistä kisoista jää päällimäisenä mieleen että nämä olivat kaikkien aikojen heikoimmat Olympiakisat.
 

Byvajet

Jäsen
Ruuskasen Antti on tänään siis kovassa paikassa.

Vaikka olen Ruuskasen bussissa, en valitettavasti jaksa menestykseen uskoa, en edes mitaliin. Karsinta ei vakuuttanut, ja heittämättä jätetty kierros kertoo omansa kropan tilasta. Ja kun Ruuskanen vielä tuppaa olemaan vähän sellainenkin, että pitäisi saada joukkoon se putkautus huonompien heittojen sekaan, niin voi olla, että kilpailusta tulee paha pettymys.

Olisihan se komeaa, jos Ruuskanen voittaisi ja sen jälkeen ilmoittaisi, että ura loppui tähän, mutta sekä Ruuskasessa että Pitkämäessä on kehäraakin piirteitä. Fyysiset vaivat eikä enää oikein ikäkään salli täysipainoista harjoittelua, mutta mukana roikutaan sillä tekemisellä, mihin pystytään.

Suosittelen varautumaan pettymykseen. Se lienee realismia.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sinä ihan tosissasi uskot, että Antti Ruuskanen alkaa kisan jälkeen selittelemään? Tai tekee ilmoituksen jostain pienestä vaivasta?

Kiinnostaako vedonlyönti?

Veikkaan tosin, että puhuit lämpimiksesi. Mitään tuollaistahan ei ole tapahtunut, joten en näe nyt tässä ongelmaa. Jos vaivasta ei ilmoiteta, niin se ei ole selittelyä. Paitsi sinun kuvitteellisissa jossitteluissasi.
Kyllä minä väitän, että sieltä tulee jokin selittely, mikään ei väitä asiaa vastaan, siis jos keppi ei lennä. Tämä asiahan on meille kaikille mysteeri.

Logiikka sanoo aika pitkälti kolme vahtoehtoa:
1. urheilija kertoo etukäteen, että on paikat paskana ja tekee kaikkensa lääkärien ja muun huollon kanssa, että voisi heittää, jos on pahat kivut, niin lataa sitten pariin heittoon täydet.
2. Leikitään tätä nykyistä, että "ei ole mitään vikaa" leikkiä, kaikkine muka psyykkauksineen yms. mitä täällä väitetään.
3. Urheilija on paskana, ei kehtaa asiaa myötää, saa siitä kuitenkin lopputulokselleen jonkun selityksen ja täällä muutamat pissii hunajaa, kun olihan se nyt selvä kaikille ettei ole kunnossa. Mutta tärkeintähän ei ole se, että olisi rehellinen, vaan että on sopivasti näiden mieleen "rehellinen", koska aina voi joku psyykata, Voi olla ehkä kylki paskana, vaikka ei pystynyt aiemmin heittämään kolmatta jada jada.

Ihmettelen vain mikä ajaa tuota kolmatta kohtaa puolustelemaan? Joko on paskana tai ei, jos on kiikun ja kaakun, niin onko se jotain väärää myöntää asia? Näköjään joidenkin mielestä on, salassa pitää olla ja jälkikäteen sitten vasta saa sanoa, muuten on tapahtunut perisynti.

Selitäs nyt siis uudestaan sun juttus pointti. Ja kyllä minä olen valmis lyömään vetoa, että jos ei Ruuskasen keppi lennä ja ei pysty heittämään kaikkia heittoja, niin sieltä tullaan jonkun typerän selityksen kanssa kertomaan miten oli se ja tää paskana. Minä en ole mistään "pienistä vaivoista" puhunut missään välissä, vaan siitä miten jätetään sille selittelylle varaa, kun on sellanen vaiva ettei vaan pysty heittämään, samalla kun lööppeihin vuodetaan, että ihan on kunnossa.

Kyseessä on helvetin paskaa medianhallintaa. Suomalaiset on keskimäärin valmiimpia antamaan siimaa sellaiselle, joka yrittää tosissaan paskana, kuin sellaiselle jonka mainostetaan olevan kunnossa, mutta ei ole.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tapahtui sitten mitä tahansa, niin vuorenvarmasti selittelee vähemmän kuin sinä muutaman viimeisen viestin aikana.
Selittelee mitä ja mihin nyt vertaat? Et selvästi pysty kertomaan mitään juttua minun viesteissäni mihin takertua, niin miksi hyökkäät minua vastaan? Jos on kommentoitavaa, niin kai pystyt yksilöimään ne asiat? Vai siis onko tarkoituksesi vain vetää ad hominemia ja trollata?
 

Nick Neim

Jäsen
Selitäs nyt siis uudestaan sun juttus pointti.
En nyt ymmärrä, miksi ihmeessä alkaisin selittelemään yhtään mitään. Siis nyt, kun Ruuskanenkaan ei ole (kenties sitten vielä?) selitellyt yhtään mitään.

Ja koska Ruuskanen ei ole selitellyt mistään mitään, puhutaan edelleen pelkästään sinun jossitteluistasi. Olet luonut itse ongelman, joka ei ole toteutunut. Ei todellakaan maksa vaivaa alkaa vatvomaan olematonta ongelmaa, joka kaiken lisäksi tuntuu olevan vain yhdelle hengelle ongelma. Ja toistan vielä kerran, !!kyseessä on ongelma!!, joka ei ole edes toteutunut. Toivottavasti ei tarvitse enempää toistaa.

Lupaan tosin "selvittää pointtiani", jos joku muukaan kirjoittaja ei siitä viestejä uudestaankaan lukemalla saa kiinni. Veikkaan vaan, että muiden osalta se jää aika vähiin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En nyt ymmärrä, miksi ihmeessä alkaisin selittelemään yhtään mitään. Siis nyt, kun Ruuskanenkaan ei ole (kenties sitten vielä?) selitellyt yhtään mitään.

Ja koska Ruuskanen ei ole selitellyt mistään mitään, puhutaan edelleen pelkästään sinun jossitteluistasi. Olet luonut itse ongelman, joka ei ole toteutunut. Ei todellakaan maksa vaivaa alkaa vatvomaan olematonta ongelmaa, joka kaiken lisäksi tuntuu olevan vain yhdelle hengelle ongelma. Ja toistan vielä kerran, !!kyseessä on ongelma!!, joka ei ole edes toteutunut. Toivottavasti ei tarvitse enempää toistaa.

Lupaan tosin "selvittää pointtiani", jos joku muukaan kirjoittaja ei siitä viestejä uudestaankaan lukemalla saa kiinni. Veikkaan vaan, että muiden osalta se jää aika vähiin.
En ole luonut ongelmaa, jota ei ole. Ruuskanen jätti jo viimeisen heiton heittämättä ja jätti hommat säkän varaan. Iltasanomat on asian uutisoinut "sisäpiirin juttuina". Jos sinuua kiukututtaa, niin esim. JSN on oikea taho, en minä. Tai sitten kaivat vain poteroita syvemmälle ja lukkiudut tuohon käsittämättömään mielipiteeseesi. Kyllä minäkin toivon, että kaikki on ollut vain huhua, valitettavasti se totuus ei vain puhu sen puolesta. On oikeasti aika rasittavaa, edelleenkin, kun ei voida vain keskustella, vaan se joku oma näkemys on se absoluutinen totuus. Suosittelen lukemaan sen 8 kohdan postaukseni männäsivulta.

edit. lyödäänkö me nyt siis vetoa vai ei? Mun veto kohde löytyy yläpuolelta, perustuen puhtaasti sun väitämiisi, minun juttujen pohjalta, kyllä mä tuon väittämäni vedon ota kiinni milloin vain. Kerro nyt van että mistä lyödään ja millä ehdoin ja toivottvasti et muuta ehtoja.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
En ole luonut ongelmaa, jota ei ole.
No oletpas. Ruuskasella on jonkinlaista vammaa, se on hyvinkin todennäköistä tämän hetkisillä tiedoilla.

Jos vammasta ei mainita ennen kisaa eikä kisan jälkeen, niin sillä vammalla ei selitellä millään tavalla. Sehän sinulle oli jokin ongelma.

Tietääkseni Ruuskanen ei ole vielä vammoillaan selitellyt yhtään mitään, joten kyllä, olet luonut jossittelulla ongelman jota ei (ainakaan vielä) ole.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No oletpas. Ruuskasella on jonkinlaista vammaa, se on hyvinkin todennäköistä tämän hetkisillä tiedoilla.

Jos vammasta ei mainita ennen kisaa eikä kisan jälkeen, niin sillä vammalla ei selitellä millään tavalla. Sehän sinulle oli jokin ongelma.

Tietääkseni Ruuskanen ei ole vielä vammoillaan selitellyt yhtään mitään, joten kyllä, olet luonut jossittelulla ongelman jota ei (ainakaan vielä) ole.
No lyödäänkö me vetoa vai ei?
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Antaa tulla selittelyjä jos on tullakseen. Kaikki menestyneet suomalaisurheilijat on ollut mestariselittäjiä. Jani Sievisellä oli uimalasit kaulalla. Jukka Keskisalolla piikkarinnauhojen umpisolmu ei pitänyt. Marja-Liisa Kirvesniemellä oli hiihtohanskat päässyt kastumaan. Mikä yhdistää em. urheilijoita? Ovat olympiavoittajia, maailmanmestareita, Euroopan mestareita ja maailmanennätyksen haltijoita.

Mestareille sattuu ja tapahtuu, ja selityksiä kannattaa uskoa. Kukaan ei voita jokaista kilpailua, ja joskus voittamattomuuteen on selitys. Näin se on, vaikka kuinka kotikatsomoissa olisi paskat housuissa jo valmiiksi.
 

Nick Neim

Jäsen
No lyödäänkö me vetoa vai ei?
Minä ehdotin vedonlyöntiä, johon vastasit ainoastaan väittäväsi vastaan. Mitä haluat panokseksi? Rahaa, kunniaa? Alkoholia?

Väitehän on hyvin selvä: Antti Ruuskanen ei itse ala selittelemään vammoistaan, vaan mahdollinen tieto vammoista tulee jotain muuta kautta ilmi. Esimerkiksi tieto valmentajalta, ja veto kallistuu meikäläiselle. Tieto lähipiiristä, ja veto kallistuu mulle.

Siitä sitten ehdottelemaan panosta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Antaa tulla selittelyjä jos on tullakseen. Kaikki menestyneet suomalaisurheilijat on ollut mestariselittäjiä. Jani Sievisellä oli uimalasit kaulalla. Jukka Keskisalolla piikkarinnauhojen umpisolmu ei pitänyt. Marja-Liisa Kirvesniemellä oli hiihtohanskat päässyt kastumaan. Mikä yhdistää em. urheilijoita? Ovat olympiavoittajia, maailmanmestareita, Euroopan mestareita ja maailmanennätyksen haltijoita.

Mestareille sattuu ja tapahtuu, ja selityksiä kannattaa uskoa. Kukaan ei voita jokaista kilpailua, ja joskus voittamattomuuteen on selitys. Näin se on, vaikka kuinka kotikatsomoissa olisi paskat housuissa jo valmiiksi.
Ja muilla kuin Marja-Liisalla on kovin monta kultaa olympialaisista.
 

Salama44

Jäsen
Sanni Utriaisen puolustajille sanon sen että viekää se tyttö urheilukentälle, kertokaa sille että hankkii sellaisen kunnon, tekniikaan ja varmuuden että oletettu karsintaraja ylittyy useissa kilpailuissa vaivattomasti kesän aikana. Silloin on jotakin mahdollisuuksia päästä itse kilpailuun jossa vasta taistellaan sijoituksista ja mitaleista. Karsinta on karsinta ja on ihan sama onko onko siinä 13. tai 51. kun ei pääse edes itse kilpailuun. Joidenkin mielestä täällä ei karsinnasta tarvitse edes selvitä eikä tarvitse olla edes edellytyksiä siihen. Aika outoa ajattelua kun kyse on huippu- urheilusta.

Se ei riitä mihinkään että tuurilla pystyy siihen olettuun karsintarjaan kerran kesässä ja pääsee kisoihin edellisen kauden tuloksella ja suorituksella josta ei ole ennen olympiakisoja enää jäljellä mitään.

Jos tähän ei tule muutosta jatkossa niin hän käy jatkossakin karsiutumassa arvokisoissa 52-57 metrin tuloksilla eikä itsekään ymmärrä miksi on siellä ja mitä elämällään tekisi kisojen jälkeen. Voi, voi sentään.

Tämä tilanne tulee muuttumaan onneksi sillä että seuraava edustaja arvokisoissa tulee olemaan Kangas tai Nokelainen, koska Utrianen ei pärjää heille enää edes kotimaassa.

Uusi tieto tämäkin että urheilijat eivät urhelisi suurelle yleisölle jota sohvaperunoiksi haukutut penkkiurheilijatkin ovat. Ensin urheilijat eivät urheile Suomelle vaan itselleen, koska heillä on vain omia tavoitteita ja Suomen joukkueella ei ole mitään tavoitetta. Nyt ei tarvita enää yleisöäkään television ääreen kun heille ei ole tarjota enää menestystä vaan karsintakin on ihan hyvä saavutus ja ylipäätään kisoihin pääsy.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minä ehdotin vedonlyöntiä, johon vastasit ainoastaan väittäväsi vastaan. Mitä haluat panokseksi? Rahaa, kunniaa? Alkoholia?

Väitehän on hyvin selvä: Antti Ruuskanen ei itse ala selittelemään vammoistaan, vaan mahdollinen tieto vammoista tulee jotain muuta kautta ilmi. Esimerkiksi tieto valmentajalta, ja veto kallistuu meikäläiselle. Tieto lähipiiristä, ja veto kallistuu mulle.

Siitä sitten ehdottelemaan panosta.
Näin ne maalitolpat siirtyy, eli et sitten uskaltanutkaan seisoa väitteidesi takana. Vai onko sun päässä Antti Ruuskanen eri asia, kuin hänen "tallinsa"? Eli jos valmentaja sanoo, niin ei päde? Eli takerrutko oikeasti johonkin nyanssiin, kun et uskallakkaan ottaa kiinni väitteistäsi? Ja perus varttikossu on minusta aina sopiva panos, eikä kaada kenenkään taloutta.

Ei en minäkään usko että itse Antti tulee ja sanoo että se ja tää, minä uskon että selittelijät tulee valmennukselta, lääkäriltä tms.
 

Nick Neim

Jäsen
Näin ne maalitolpat siirtyy, eli et sitten uskaltanutkaan seisoa väitteidesi takana. Vai onko sun päässä Antti Ruuskanen eri asia, kuin hänen "tallinsa"? Eli jos valmentaja sanoo, niin ei päde? Eli takerrutko oikeasti johonkin nyanssiin, kun et uskallakkaan ottaa kiinni väitteistäsi? Ja perus varttikossu on minusta aina sopiva panos, eikä kaada kenenkään taloutta.
Sinä ihan tosissasi uskot, että Antti Ruuskanen alkaa kisan jälkeen selittelemään? Tai tekee ilmoituksen jostain pienestä vaivasta?

Kiinnostaako vedonlyönti?
Jos nyt alkuun meuhkaamiselta luet ne väitteet johon vastaat. Mä en oikeasti tiedä kuinka paljon sulle tarvii boldailla, kun joka vitun viestissä saa korjailla sun lukihäiriöitäsi.

Ja siis tarkennuksena BlackWolfille, kun kaikki muut sen tajuaa: kyllä, jos puhun Antti Ruuskasesta, niin tarkoitan pelkkää Antti Ruuskasta. SHOKKIWAU mitä maalitolppien siirtelyä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jos nyt alkuun meuhkaamiselta luet ne väitteet johon vastaat. Mä en oikeasti tiedä kuinka paljon sulle tarvii boldailla, kun joka vitun viestissä saa korjailla sun lukihäiriöitäsi.
Niin edelleen, onko mielestäsi Antti Ruuskanen sama, kuin henkilö itse, vai se mukaanlukee hänen tallinsa, valmentajan ja muut jotka antaa hänen nimissä tai hänestä kommentteja medialle? Noin yleensä jos puhutaan että urheilija sitä tai tätä, niin puhutaan niistä henkilöistä jotka mm. antaa lausuntoja hänen nimissään tai puolestaan, kuten valmentaja. Kuten juuri äsken antoi valmentaja haastattelun sen Antin puolesta.
 

Nick Neim

Jäsen
Niin edelleen, onko mielestäsi Antti Ruuskanen sama, kuin henkilö itse, vai se mukaanlukee hänen tallinsa, valmentajan ja muut jotka antaa hänen nimissä tai hänestä kommentteja? Noin yleensä jos puhutaan että urheilija sitä tai tätä, niin puhutaan niistä henkilöistä jotka mm. antaa lausuntoja hänen nimissään tai puolestaan, kuten valmentaja. Kuten juuri äsken antoi valmentaja haastattelun sen Antin puolesta.

Ja siis tarkennuksena BlackWolfille, kun kaikki muut sen tajuaa: kyllä, jos puhun Antti Ruuskasesta, niin tarkoitan pelkkää Antti Ruuskasta. SHOKKIWAU mitä maalitolppien siirtelyä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ai oikein shokki wau? Eli jos urheilija sanoo "Saksa on paska maa" ja valmentaja sanoo, että jalka sillä oli poikki, niin sinusta se urheilijan sanoma on merkittävä? No ei siinä. Näillä jutuilla on hyvä huudella vetoja, kun ei ole valmis seisomaan vetojen pointin takana, vaan tartuu että jos se urheilija itse sanoo vai ei. Kas kun et vaadi saman tien määrättyä lausetta, tai lauserakennetta.
 

Nick Neim

Jäsen
Ai oikein shokki wau? Eli jos urheilija sanoo "Saksa on paska maa" ja valmentaja sanoo, että jalka sillä oli poikki, niin sinusta se urheilijan sanoma on merkittävä? No ei siinä. Näillä jutuilla on hyvä huudella vetoja, kun ei ole valmis seisomaan vetojen pointin takana, vaan tartuu että jos se urheilija itse sanoo vai ei.
Sinä itse puhuit lainauksessa urheilijasta, eli Antti Ruuskasesta. Juurikin sen takia puhuin pelkästä Antti Ruuskasesta, ja ehdotin vetoa pelkästä Antti Ruuskasesta. Ei voi olla näin vitun vaikeaa. Lue nyt se keskustelu alusta, ja katso, kuka tässä paskoi housuihinsa.
Ja se ilmotus jälkikäteen ei ole selittelyä? Kelle sitä selitellään? Kai se urheilija nyt jumalauta tietää, että se kylki on puudutettuna, vai tuliko tämä yllärinä?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sinä itse puhuit lainauksessa urheilijasta, eli Antti Ruuskasesta. Juurikin sen takia puhuin pelkästä Antti Ruuskasesta, ja ehdotin vetoa pelkästä Antti Ruuskasesta. Ei voi olla näin vitun vaikeaa.
Ja monessa viestissä puhuin myös valmentajasta, en viitsi tähän kaivaa lainauksia, turhaan. Jos valmentaja antaa urheilijasta viestejä mediaan, niin kyllä se käsittää, käsittäkseni koko kokonaisuuden. Tai no sinulla taisi valahtaa housuun, kun minun väittämäni oli aika tiukka, enkä sitä edes kiistä, kun en harrasta häviävää vedonlyötiä. Se sisälsi mm. kohdan, että jos ei keppi lennä, eli jos lentää en olisi velvoitettu mihinkään. Mutta minä sentään en sortunut nyansseihin, vaan selvästi ilmaisin asiani.
 

Nick Neim

Jäsen
Ja monessa viestissä puhuin myös valmentajasta, en viitsi tähän kaivaa lainauksia, turhaan.
Et kai vaan siirtele maalitolppia?

Ja mikäli sinä et ymmärrä mitä tarkoittaa Antti Ruuskanen, niin joo, minä sorruin nyansseihin.
 

Salama44

Jäsen
Kisat ovat nyt Suomen osalta ohi. Upea keihäskisa, jossa ei ollut mitään yllättävää.

Suosikkikolmikko otti odotetusti mitalit. Suomalaisten osalta kävii kuten kesällä ennustin että voi olla ettei keihään finaalissa ole kuin ehkä yksi suomalainen ja Suomi ei saa yleisurhelussa mitalin mitalia vaan korkeintaan 2-3 pistesijaa. Tämä piti paikkaansa.

Myös keihään taso oli EM räpellyksen jälkeen juuri niin kova kuin odotin eikä kultaa voitettu alle 90 metrin tuloksella.

Suomi teki näissä kisoissa historiaa joka muistetaan pitkään. Tulos yksi pronssi ja 5 pistesijaa n. 17 pisteellä pistetaulukossa on kaikkien aikojen huonoin tulos sekä kesä- että talviolympiakisat huomioonottaen.

Sijoitukset maiden välisissä mitali- ja pistetaulukoissa olivat luonnollisesti myös pohjanoteeraus.

Todella pienestä oli kiinni sekin että oltaisiin jääty myös ensimmäistä kertaa kokonaan ilman mitalia. Tästä syystä Mira Potkonenkin jää jollain tavalla historiaan. Hänethän valittiin Suomen saaman maapaikan perustella ja yksi voitto toi jo pistesijan, sekä supervenyminen toisessa ottelussa mitalin. Ei ollut vain osallistumassa vaan jopa hamitteli että jäi vain pronssille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös