Perustele väitteesi.No ei näköjään ole kun et vieläkään ymmärrä miten liikenneympyrässä ajetaan. Mistä lie olet ajokorttisi saanut. Uskomaton tapaus...
Perustele väitteesi.No ei näköjään ole kun et vieläkään ymmärrä miten liikenneympyrässä ajetaan. Mistä lie olet ajokorttisi saanut. Uskomaton tapaus...
Onko tämä sitä liikenneraivoa internetissä?Vaikka liikennesääntöjä osaamattomat ja muuten vaan kusipäisesti poukkoilevat pyöräilijät saavat usein pannun kuumenemaan, täytyy vaan muistaa että he ovat heikommassa asemassa ja aina kannattaa olla extra-varovainen pöyräilijöiden kanssa. Toki jos tulee melkein 40 km/h puskan takaa suoraan tielle, niin sitten kyllä saa jäädä alle. Tällä tavalla ainakin yksi mulkku yritti jäädä autoni alle.
...
Uskon täysin, että tiedät miten liikenteessä tulee toimia. Ainoa asia mikä ihmetyttää, on että jaksat nussia pilkkua siitä, että laista puuttuu muutama sana. Taistelet tuulimyllyjä vastaan, jos täällä yrität siihen vaikuttaa.Minulle on ihan selvää ollut koko ajan miten liikenteessä kuuluu toimia, ihan turha räksyttää sieltä.
Olen vain perustellut mielipiteeni näille lukutaidottomille moukille, jotka tulevat tänne möyhyämään kuinka en osaa liikennesääntöjä. Tottakai se menee jankkaamiseksi kun aina ilmestyy uusi taho selittämään ettei minulla pitäisi olla ajokorttia.Ainoa asia mikä ihmetyttää, on että jaksat nussia pilkkua siitä, että laista puuttuu muutama sana.
Vaikka liikennesääntöjä osaamattomat ja muuten vaan kusipäisesti poukkoilevat pyöräilijät saavat usein pannun kuumenemaan, täytyy vaan muistaa että he ovat heikommassa asemassa ja aina kannattaa olla extra-varovainen pöyräilijöiden kanssa. Toki jos tulee melkein 40 km/h puskan takaa suoraan tielle, niin sitten kyllä saa jäädä alle. Tällä tavalla ainakin yksi mulkku yritti jäädä autoni alle.
Tervetuloa osoittamaan joku kirjoittamani asia vääräksi.Ja heavylle toteaisin
Tervetuloa osoittamaan joku kirjoittamani asia vääräksi.
Osa oikeaa kaistaa tulevista ei toki tarkoituksella ohita jonoa päästäkseen nopeammin vaan tulevat sieltä Haagan liittymästä (tai siis mikä liittymä nyt onkaan, mutta se mikä tulee siitä Matkamiehentieltä). Mutta noin muuten samaa mieltä tästä. Itse käännyn siitä risteyksestä juurikin oikealle.Samanlaista etuilua havaittavissa kolmostien päättyessä Ruskeasuolla. Suoraan menee vain yksi kaista (plus bussikaista) ja suoraan keskustaan menevien jono on joskus todella pitkä. Sankarit sitten oikovat joko vasempaa tai oikeaa kaistaa ja jäävät vilkkupäällä tyhjää paikkaa odottaen tukkimaan vasemmalle tai oikealle kääntyviä koska suoraan menevä jono ei vedä. Etuilijat saa kyllä hienosti rikottua ruuhkaliikenteen vetämisen näillä "kikoillaan".
Tämä voi olla tyhmä kysymys, mutta onko fillaristi aina fillaristi jos on vaikkapa taluttamassa pyöräänsä tien yli? Saako silloin jalankulkijan etuoikeuden ja autoilijan tulee hidastaa.
Ehkä tuo suojatien maalaus ajaa saman asian. Onko se siis niin, että katkoviivasuojatiellä pyöräilijää väistetään aina, mutta yhtenäisviivasuojatiellä pyöräilijä väistää? Sitten siirtymäajan jälkeen toki.
Okei, no selkeyttäähän tuokin asioita jonkin verran. Minusta asian epäselvyys monille juontuu siitä, että samalla kevyen liikenteen väylällä liikkuu eri säännöillä porukkaa. Helpompaa lienisi, jos kaikkia suojatielle saapujia väistettäisiin samojen sääntöjen mukaan.Ei, katkoviiva suojatie on pyörätienjatke ja sillä pyöräilijä saa kulkea. Häntä sitten väistetään tai hän väistää noiden muiden sääntöjen perusteella. Yhtenäisviivasuojatie on pelkkä suojatie ja siellä ei saa pyöräillä. Eli pyöräilijän pitää taluttaa yli, jolloin hän on jalankulkija ja auto tietysti väistää.
Minusta asian epäselvyys monille juontuu siitä, että samalla kevyen liikenteen väylällä liikkuu eri säännöillä porukkaa. Helpompaa lienisi, jos kaikkia suojatielle saapujia väistettäisiin samojen sääntöjen mukaan.
Kunpa olisikin näin yksinkertaista, mutta ikävä kyllä ei vielä ole. Pyörätien jatkeeksi voidaan KO:n päätöksen mukaan tulkita myös kaikki sellaiset erikseen katkoviivoilla merkitsemättömät suojatiet, joiden molemmin puolin jatkuu pyörätie. Ilmeisesti v. 2018 mennessä pitäisi olla vanhat, merkitsemättömät jatkeet kaikki merkittyinä.Ei, katkoviiva suojatie on pyörätienjatke ja sillä pyöräilijä saa kulkea. Häntä sitten väistetään tai hän väistää noiden muiden sääntöjen perusteella. Yhtenäisviivasuojatie on pelkkä suojatie ja siellä ei saa pyöräillä. Eli pyöräilijän pitää taluttaa yli, jolloin hän on jalankulkija ja auto tietysti väistää.
Ei, katkoviiva suojatie on pyörätienjatke ja sillä pyöräilijä saa kulkea. Häntä sitten väistetään tai hän väistää noiden muiden sääntöjen perusteella. Yhtenäisviivasuojatie on pelkkä suojatie ja siellä ei saa pyöräillä. Eli pyöräilijän pitää taluttaa yli, jolloin hän on jalankulkija ja auto tietysti väistää.