Summanen - uusi valmentaja?

  • 203 661
  • 539

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tämä on muuttunut, pikkuveljeni :)

Olepas kunnolla siellä naapurissa, muuten nappaamme teiltä Virmasen! Tässä meinaan pitää saada jostain uusi tj.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olepas kunnolla siellä naapurissa, muuten nappaamme teiltä Virmasen! Tässä meinaan pitää saada jostain uusi tj.
Todellinen off topic, mutta tuo olisi kaappaus. Kait mulla vähän vippaa, mutta on Masa kehittynyt. Siitä voi oikeasti kuoriutua helmi, sellainen smugujen kauppaama, mutta aito kuitenkin.

Kyllä meillä ison eron on tehnyt Hjalmari ja hänen visionsa + omat rahat. Jos joku olisi mulle tullut 80-luvulla kertomaan, että Jokereilla on oma loistava areena ja Jokerit ostelee Hifk:sta parhaat päältä en olisi uskonut.

Nyt olen vähän silmäillyt Heikkistä, osta Masa pois :) Ja Keräselle try outia.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Aamun IS-veikkaaja kertoo, että HIFK on loppusuoralla kauden 08-09 ykkösvalmentajan valintaprosessissa. Raimo Summanen ja Mika Toivola ovat ne kaksi, jotka ovat lähimpänä sopimusta HIFK:n kanssa, erikseen tietysti, eivät yhdessä. Pentti kieltää neuvottelut, kuten asiaan kuuluu.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Täytyy tosiaan laittaa kädet ristiin että Summanen saataisiin ensi kaudeksi. Paras valmentaja Suomessa, ihan eri tasoa kuin Toivolat& co. Eiköhän näytöt kerro jo jotain. Summasella taistellaan mestaruudesta, Toivolalla saadaan tutinaa ja örinää+ taistellaan sijoista 4-8.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivottavasti ei mene yläkerrassa piuhat solmuun, sillä minä olen kädet kyynärpäitä myöten ristissä Toivolan puolesta. Todennäköisesti jotain rukoilee Baxterkin? Pelottaa jo etukäteen minkälainen sekasikiö sieltä jysähtää ensi kaudelle ihmeteltäväksi.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Summasella taistellaan mestaruudesta, Toivolalla saadaan tutinaa ja örinää+ taistellaan sijoista 4-8.

Sama. Kyllä nyt kaivataan varmasti hyvää valmentajaa, Toivola ei valitettavasti minua ole vakuuttanut. Lukko ei pelaa mitään ihq-kiekkoa, vaikka miehistö siihen ehkä mahdollistaisi.
 

-REDS-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K, ULUVFC #54
Toivottavasti ei mene yläkerrassa piuhat solmuun, sillä minä olen kädet kyynärpäitä myöten ristissä Toivolan puolesta.

Sama. Summanen on huippukoutsi, mutta omaa liikaa henkisiäongelmia. Tuo mukanaan liian paljon paskaa. Toivola sisään. Tosin epäilen, että HIFK:n on kohta pakko jo markkinointi mielessäkin palkata Summanen.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Sama. Kyllä nyt kaivataan varmasti hyvää valmentajaa, Toivola ei valitettavasti minua ole vakuuttanut. Lukko ei pelaa mitään ihq-kiekkoa, vaikka miehistö siihen ehkä mahdollistaisi.


Jep, Summasella HIFK saisi uskottavuutta ja menestystä, Toivolalla vähän sirkusviihdettä ja taisteltaisiin edelleen niistä tutuista keskitason sijoituksista. Jännä nähdä kumpi on tärkeämpää HIFK:lle?
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Sama. Summanen on huippukoutsi, mutta omaa liikaa henkisiäongelmia. Tuo mukanaan liian paljon paskaa. Toivola sisään. Tosin epäilen, että HIFK:n on kohta pakko jo markkinointi mielessäkin palkata Summanen.


Jos HIFK taistelee mestaruudesta, niin minulle on ihan sama vaikka valmentaja olisi mielisairaalasta.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Aamun IS-veikkaaja kertoo, että HIFK on loppusuoralla kauden 08-09 ykkösvalmentajan valintaprosessissa. Raimo Summanen ja Mika Toivola ovat ne kaksi, jotka ovat lähimpänä sopimusta HIFK:n kanssa, erikseen tietysti, eivät yhdessä. Pentti kieltää neuvottelut, kuten asiaan kuuluu.
Hyvät kandidaatit, toivottavasti jompikumpi toteutuu. Tietääköhän joku sen, kuka näitä neuvotteluja on HIFK:n puolesta käynyt? Sopii nimittäin toivoa että Pentti puhuu ihan asiaa ja totuutta siinä, ettei hänellä ole ollut neuvottelujen kanssa mitään tekemistä. Mikäli edelleen on tarkoitus myös Pena vaihtaa, olisi varmaan hedelmällistä että seuraaja pääsisi vaikuttamaan myös valmentajan valintaan ettei sitten myöhemmin ilmenisi pahempia ristiriitoja ja näkemyseroja uuden valmentajan ja uuden TJ:n välillä.

Itse olen veikannut Toivolan valmentavan seuraavaksi Jokereita.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Aamun IS-veikkaaja kertoo, että HIFK on loppusuoralla kauden 08-09 ykkösvalmentajan valintaprosessissa. Raimo Summanen ja Mika Toivola ovat ne kaksi, jotka ovat lähimpänä sopimusta HIFK:n kanssa, erikseen tietysti, eivät yhdessä. Pentti kieltää neuvottelut, kuten asiaan kuuluu.

Niin, tietenkin Pentti kieltää. Miksi näistä neuvotteluista, jotka ovat loppusuoralla pitää kertoa etukäteen. Tämäkin homma todennäköisesti meni vituiksi tuon Veikkaajan julkistamisen myötä. Nyt muutkin heräävät tilanteeseen ja taas jää Pentti rannalle ruikuttamaan.
Vakavasti ottaen, itse laittasin rahani Ramin puolesta likoon. Toivottavasti jotain on opittu, ja hankitaan kotimainen kova valmentaja, eikä arvota ulkomaalaista äijää.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta muistutan että IS Veikkaajassa on aiemminkin ollut näitä juttuja, ja lähes poikkeuksetta ne on uutisoitu "varmana tietona". En usko ennenkuin näen.

Sitäpaitsi, äärikyynikkona, olen varma siitä että kumpikaan nimi ei toteudu, vaan HIFK kaivaa taas jostain farmisarjasta jonkun kanukki/jenkkivalmentajan!

Summanen olisi lottovoittoon verrattavissa, mutta niin hyvä mäihä ei meillä faneilla käy, ei niin kauan kuin tietyt taustahenkilöt vaikuttavat seuran asioihin!

Mutta toivoa tietenkin saa, varsinkin nyt kun eletään taas synkkää aikaa niin pelillisesti kuin vuodenaikaan nähdenkin.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Hyvät kandidaatit, toivottavasti jompikumpi toteutuu. Tietääköhän joku sen, kuka näitä neuvotteluja on HIFK:n puolesta käynyt? Sopii nimittäin toivoa että Pentti puhuu ihan asiaa ja totuutta siinä, ettei hänellä ole ollut neuvottelujen kanssa mitään tekemistä. Mikäli edelleen on tarkoitus myös Pena vaihtaa, olisi varmaan hedelmällistä että seuraaja pääsisi vaikuttamaan myös valmentajan valintaan ettei sitten myöhemmin ilmenisi pahempia ristiriitoja ja näkemyseroja uuden valmentajan ja uuden TJ:n välillä.

Itse olen veikannut Toivolan valmentavan seuraavaksi Jokereita.
Minä taasen toivoisin, että näistä kahdesta nimenomaa Toivola valmentaisi ensi kaudella HIFK:ta. Summanen uutena valmentajana ei herätä minussa mitään spontaaneja ilonpurskahduksia, koska pidän häntä mieleltään turhan epävakaana tapauksena. HIFK ei kaipaa enää jatkossa mitään ongelmatapausta vaan kunnollisen suomalaisen coachin, jolla ei ole turhaa tarvetta setviä julkisuudessa ego-ongelmiaan.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Jos Summasesta saisi vain ne hyvät puolet mukaan, niin tokihan olisi ykkösvaihtoehto. Jos mukaan tulisi vain puolet huonoista puolista, niin vieläkin diili olisi ok. Vaikka huonoista puolista 95% tulisi mukana, silti hommaa kannattaisi kokeilla. Vaan kun se viimeinen 5% pilaa kaiken.

Kannattaako ottaa riskiä, jossa Summaselle lyödään kolmen vuoden pesti ilman irtisanomista ja vapaat kädet joukkueen kasaamiseen kolmella miljoonalla? HPikkarainen, Heikkinen ja Pesonen varmaan mahtuisivat hyvin Summasen malliin, Kuhta voisi tehdä tiukempaa. Muillahan ei tiettävästi jatkosopimusta ole. Samalla kyllä siirtyisi Sakke Espanjan golfkentille ja Rindell takaisin junioritoiminnan kehittämisyksikön vastuupäälliköksi.

Jotenkin on sellainen hytinä, että Toivola voisi olla mahdollinen ja että sopisi brandyyn jopa melkos hyvin. Ainakin pakiston keskipituus nousisi 20cm ja -paino 30kg.
 

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
Jos Summasesta saisi vain ne hyvät puolet mukaan, niin tokihan olisi ykkösvaihtoehto. Jos mukaan tulisi vain puolet huonoista puolista, niin vieläkin diili olisi ok. Vaikka huonoista puolista 95% tulisi mukana, silti hommaa kannattaisi kokeilla. Vaan kun se viimeinen 5% pilaa kaiken.


Summasen työhistoria ei oikein lupaile, että miestä kannattaisi palkata mihinkään 3v prokkikseen, kun tuo 6kk on aika tiukassa. Summanen on loistava valmentaja, innovaattori ja jääkiekkomies mutta kauniisti ihmissudetaidot ovat sitä luokkaa, ettei siitä yksikään organisaatio maailmassa selviä. Eli Toivola vaan kehiin.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Aika hyvin on mielisairaalapotilas menestynyt valmentamillaan joukkueilla. Toivolalla on ollut vähän hiljaisempaa. Ainoana meriittinä yksi hopea, ennen ja jälkeen ei sitten mitään. Lukosta on vielä saanut haluamansa palikat käyttöönsä, silti jälki on melko peruskuraa.

Mihin tämä Toivola hypetys perustuu? Ei taida perustua ainakaan faktojen luotuihin odotusarvoihin. Onko joku ihan vakavissaan että Toivola olisi parempi koutsivalinta kuin Summanen, ihan oikeasti?
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Summasen työhistoria ei oikein lupaile, että miestä kannattaisi palkata mihinkään 3v prokkikseen, kun tuo 6kk on aika tiukassa. Summanen on loistava valmentaja, innovaattori ja jääkiekkomies mutta kauniisti ihmissudetaidot ovat sitä luokkaa, ettei siitä yksikään organisaatio maailmassa selviä. Eli Toivola vaan kehiin.

Ai jaa, olikos paljonkin HIFK:ssa ja Jokereissa ongelmia mestaruuden ja hopean lisäksi? Eivätkö organisaatiot olleet tyytyväisiä? No koutsin tehtävä on saada joukkueesta menestyksen kannalta maksimaalinen tulos, hänen tehtävänään ei ole olla sirkusmanageri tai elämänhallintakonsulentti.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
, Hartsan karismalla
.

Kirvesniemi on kyllä karismansa puolesta legendaarinen äijä.Kun vielä muistelee niitä lennokkaita hiihtoja pää vasemmalle puolelle kallellaan niin itku ei ole kaukana.Itse aiheesta myös sen verran, että Summanen tai Toivola niin kyllähän se jotenkin vituiksi menee joka tapauksessa.Veikkaaja myös kirjoitti, että tiettävästi Summasta kiinnostaa ketä ensi kaudella IFKssa pelaa.Ihanko totta? Ihme äijä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanotaan nyt näin, että IS-veikkaajan nimeämät vaihtoehdot eivät ole kumpikaan huonoja. Oman näkemykseni mukaan Summanen olisi pieni riski, mutta samalla high reward osastoa. Toivola puolestaan riskittömämpi valinta ja mahdollisesti myös alistuvampi peluuttamaan juuri sellaista kiekkoa, jota IFK haluaa. Pelkään vain, että Toivolan IFK ei nousisi kestomenestyjäksi SM-liigassa, vaan saisimme tyytyä TOP 4 sijoituksiin, mutta ei aivan kärkeen.

Ottaisin kuitenkin Summasen, jos se vain olisi mahdollista. Parempaa valmentajaa ei Suomesta tällä hetkellä löydy. Summasella on imua kotimaisten pelaajien kohdalla ja varmasti työskentely St. Louisin organisaatiossa helpottaisi pelaajien scouttausta ja hankkimista ulkomailta. Moderni pelityyli, kova vaatimustaso ja lisäksi Summanen ei suostuisi operoimaan niin rammalla materiaalilla, mitä IFK:lla on nyt. Juuri näitä asioita IFK tarvitsee nyt.

Toivon IFK:n olevan Summasen perässä ja pitävän Toivolaa kakkosvaihtoehtona. Ratkaisu mahdollisimman pian, jotta molemmat eivät mene ohi. Summasessa olisi lisäksi se pieni takaportti, että hän voisi aloittaa jo joulutauolla, mitä Toivola ei voi tehdä.
 

zaluun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tanska
Ai jaa, olikos paljonkin HIFK:ssa ja Jokereissa ongelmia mestaruuden ja hopean lisäksi? Eivätkö organisaatiot olleet tyytyväisiä? No koutsin tehtävä on saada joukkueesta menestyksen kannalta maksimaalinen tulos, hänen tehtävänään ei ole olla sirkusmanageri tai elämänhallintakonsulentti.

Aika harva organisaatio on ollut Summaseen pidemmän päälle tyytyväinen. Summanen on toki loistava valmentajana, mutta tuo mukanaan liikaa ylimääräistä, että häneen kannattaisi sitoutua pidemmäksi aikaa. Summasenkin tapauksessa tulisi taas kerran kalliiksi kun 3 vuoden sopimus jouduttaisiin purkamaan kesken kaiken. Summasen ollessa kyseessä, niin voidaan toki selvitä halvallakin, sillä syitä sopimuksen purkamiseen varmasti löytyy.

Koutsin tehtävä on toki saada maksimaalinen tulos, mutta Summasen kanssa työskentelyä ei voi oikein toivoa kenellekään. Lyhyempi projekti saattaisi vielä pysyä sietokyvyn rajoissa. Nyt en edes tarkoita vain pelaajia. Pelaajat ovat tottuneet kaikenlaisiin valmentajiin.

Toivolan toivottaisin mielelläni tervetulleeksi Hifkiin. Pitkästä aikaa fyysinen valmentaja, joka peluuttaa Hifkin näköistä kiekkoa ja omaa jopa hyökkäyspelikirjan. Stadilainenkin vielä.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aika hyvin on mielisairaalapotilas menestynyt valmentamillaan joukkueilla. Toivolalla on ollut vähän hiljaisempaa.
Kannattaa muistaa, että Summanen ei ole koskaan liigaurallaan valmentanut (ykkösenä tai kakkosena) muuta kuin huppukallista huippujoukkuetta. Itse asiassa Summasen jengi on aina tainnut olla vähintään liigan toiseksi kallein!?

Toivola taas ei ole koskaan päässyt näyttämään kykyjään kuin halvoissa tai keskihintaisissa joukkueissa. Moni näkee vieläpä, että Ässien yllätyshopea tuli juuri hyvän valmennuksen ansiosta. Toivola tuntuu peluuttavan varsin modernia kiekkoa - pienellä fyysisellä lisämausteella! Luulisi kelpaavan HIFK:lle (kelpaisi minun Tapparallenikin, mutta ei taida olla saumaa)?

Mutta toivottavasti HIFK tekee sopimuksen Summasen kanssa, jolloin Lukko jatkaa Toivolalla, ja Tappara saa pitää Uraman...
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Aika harva organisaatio on ollut Summaseen pidemmän päälle tyytyväinen. Summanen on toki loistava valmentajana, mutta tuo mukanaan liikaa ylimääräistä, että häneen kannattaisi sitoutua pidemmäksi aikaa. Summasenkin tapauksessa tulisi taas kerran kalliiksi kun 3 vuoden sopimus jouduttaisiin purkamaan kesken kaiken. Summasen ollessa kyseessä, niin voidaan toki selvitä halvallakin, sillä syitä sopimuksen purkamiseen varmasti löytyy.

Koutsin tehtävä on toki saada maksimaalinen tulos, mutta Summasen kanssa työskentelyä ei voi oikein toivoa kenellekään. Lyhyempi projekti saattaisi vielä pysyä sietokyvyn rajoissa. Nyt en edes tarkoita vain pelaajia. Pelaajat ovat tottuneet kaikenlaisiin valmentajiin.

Toivolan toivottaisin mielelläni tervetulleeksi Hifkiin. Pitkästä aikaa fyysinen valmentaja, joka peluuttaa Hifkin näköistä kiekkoa ja omaa jopa hyökkäyspelikirjan. Stadilainenkin vielä.


Sinulla on siis omakohtaista kokemusta Summasen kanssa työskentelystä? Kuinka helvetin pitkiä sopimuksia valmentajille ollaan täällä sorvaamassa? Eiköhän se ole max 2+mahd.optiot.

Jos Summanen olisi sinun mielestäsi riski pitkällä sopimuksella valmentajaksi, niin minkälainen riski olisi palkata Toivolan näytöilä valmentaja kolmen vuoden sopparilla, ihan niin idiotteja en usko löytyvän edes HIFK:n päättävistä elimistä.

Ei näytä Toivolan pelikirjoilla pahemmin menestystä tulevan.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Kannattaa muistaa, että Summanen ei ole koskaan liigaurallaan valmentanut (ykkösenä tai kakkosena) muuta kuin huppukallista huippujoukkuetta. Itse asiassa Summasen jengi on aina tainnut olla vähintään liigan toiseksi kallein!?

Toivola taas ei ole koskaan päässyt näyttämään kykyjään kuin halvoissa tai keskihintaisissa joukkueissa. Moni näkee vieläpä, että Ässien yllätyshopea tuli juuri hyvän valmennuksen ansiosta. Toivola tuntuu peluuttavan varsin modernia kiekkoa - pienellä fyysisellä lisämausteella! Luulisi kelpaavan HIFK:lle (kelpaisi minun Tapparallenikin, mutta ei taida olla saumaa)?

Mutta toivottavasti HIFK tekee sopimuksen Summasen kanssa, jolloin Lukko jatkaa Toivolalla, ja Tappara saa pitää Uraman...


Kyllähän Toivola on Lukosta saanut itselleen kaikki ne palikat mitkä on toivonut. Tuosta Ässien hopeakaudesta ja käytettävissä olevasta materiaalista: Kyllä minä pidän vähän saatanan paljon kovenpana suorituksena Suomen joukkueella saavutettua WC-finaalipaikkaa ja finaalissa vakavasti voitosta Kanadan kanssa tappelua kun Toivolan hopeaa SM-liigassa.

Meinaatko että Suomella oli tuossa turnauksessa ihan vakavasti Kanadan, Venäjän, Tsekkien, Ruotsin ja jenkkien kanssa vertailun kestävä materiaali?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös