Strategiapelit – tyydytystä sotahimoon

  • 48 808
  • 206

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Mulla oli ainakin HOI3 kanssa ongelmana se että pelin edetessä se muuttui niin hitaaksi että pelaamisesta tuli mahdotonta. Onko sulla tietoa onko tässä vielä samaa ongelmaa koska koneen speksit pitäisi helposti riittää 3:n pelaamiseen.
MElko vanha viesti, mutta kerrotaan oma kokemus. Kyllähän tuo jonkun verran hidastuu kun jossain saattaa olla noita divisioonia niin mielettömän paljon. Ei kyllä mielestäni haittaa pelaamista muuten kuin, että eihän siitä sillisalaatista saa selvää.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
MElko vanha viesti, mutta kerrotaan oma kokemus. Kyllähän tuo jonkun verran hidastuu kun jossain saattaa olla noita divisioonia niin mielettömän paljon. Ei kyllä mielestäni haittaa pelaamista muuten kuin, että eihän siitä sillisalaatista saa selvää.

Joo, HOI3:n ongelma oli mullekin että tuon kokonaisuuden hallitseminen alkoi varsinkin jossain Barbarossassa olemaan jo liian hankalaa koska tuo komentojärjestelmä ja sen mikromanageroiminen oli liian työläs. HOI4 on ollut tässä askel eteenpäin, vaikkakin tuossa on välillä helvetin työlästä säätää noita rintamalinjoja koska AI poikkeuksetta sekoittaa ne pahasti ja Paradoxin käyttämä värisysteemi jolla eri armeijoiden rintamalinjat pitäisi erottaa on huono.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mä olen kait jotenkin niin vanhanaikainen että pelaan vieläkin HOI2:sta silloin tällöin. Yrittänyt olen sekä 3:sta että 4:sta, mutta jonkun takia ne ei vaan nappaa. En osaa sanoa miksi. Ehkä niissä on jo liikaa sitä säätämistä, vaikka paljon hienommilta näyttävätkin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Humble Strategy Bundle (pay what you want and help charity)

11 päivää vielä voimassa.

Tier 1: Dungeon of the Endless, Endless Space – Collection, Planetary Annihilation: TITANS, Company of Heroes 2 – Whale and Dolphin Conservation Charity Pattern Pack DLC
Tier 2: Empire: Total War Collection, Endless Legend – Classic Edition, Endless Legend – Tempest DLC
Tier 3: Endless Space 2 – Standard Edition, Tooth and Tail
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Onko palstaveljillä tai -siskoilla tietoa sellaisesta toiseen maailmaansotaan liittyvästä strategiapelistä, jonka pystyi laataamaan koneelle ja pystyi pelaamaan Euroopassa jollain maalla tai maailmalla, jolloin peliin tuli Japani ja Yhdysvallat mukaan. Pelissä tuli välillä palkattavaksi henkilökuntaa, kuten esimerkiksi Osama ja piti valita onko oma maa kommunistinen, militaristinen vai demokratia. Tosi pelkistetty strategiapeli, jossa liikuteltiin joukkoja ja tavoitteena toki oli valloittaa kaikki maailmansodan osapuolet.

Olen pitkään yrittänyt tätä peliä kaivella, mutta en ole löytänyt. Olisi kiva nostalgisoida joku päivä ja fiilistellä pelin parissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös