Snookerin MM-kisat 17.4-3.5

  • 17 815
  • 114

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Olen kyllä niin katkera Eurosportille siitä että katkaisivat lähetyksen eilen tuossa kello kahdentoista jälkeen kesken Sullivanin ja Ebdonin ottelun. Siis herranen aika millaista vääntöä tuo oli, aivan uskomaton ottelu!

Etenkin ottelun kahdeskymmenes frame oli jotain aivan uskomatonta. Ebdonin tuskallisen hidas peli ja valkoisen jatkuva putsaaminen, Ronnien virnuili ja hermostuminen, ihmeellinen safetytaistelu vallin vieressä, Ebdonin yritykset saada "touching ball" tuomituksi, Ebdonin breikki, Ronnien loistava kiri ja nolo loppu kun hetken jo näytti siltä että Ronnie varastaa framen.

Maailman paras tv-laji, ehdottomasti.
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Blågula
Olen kyllä niin katkera Eurosportille siitä että katkaisivat lähetyksen eilen tuossa kello kahdentoista jälkeen kesken Sullivanin ja Ebdonin ottelun. Siis herranen aika millaista vääntöä tuo oli, aivan uskomaton ottelu!

Tämä lähetyksen katkaisu tuli vielä ns.puuntakaa. Selostaja ei tohkeissaan huomannut kertoa lähetyksen loppumisesta kuin vasta puoli minuuttia ennen lähetyksen loppumista. Noh, pelit jatkuu.

Mcculloch on noussut meikäläisen suosikiksi näissä kisoissa. Varsinkin maanantainen Williams peli oli todella upeaa taistelua "Prestonin mieheltä". Eilen ei Mcmanusista ollut vastusta Mccullochille MC-miesten taistossa.

PS. Finaalissa pelaa Ebdon-Mcculloch
 

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti bluefox

Mcculloch on noussut meikäläisen suosikiksi näissä kisoissa. Varsinkin maanantainen Williams peli oli todella upeaa taistelua "Prestonin mieheltä". Eilen ei Mcmanusista ollut vastusta Mccullochille MC-miesten taistossa.

PS. Finaalissa pelaa Ebdon-Mcculloch

McCulloch on loistava pelaaja, varsinkin McManusta vastaan kolme ekaa breikkiä oli melkoista näytöstä.

Kun ehdoton ykkössuosikkini Jimmy ei ole loppukierroksilla enää, niin täytyy sanoa, että vaaka kallistuu joko Stevensiin tai McCullochiin. Murphy ehtii vielä kyllä voittaa titteleitä, paikoitellen huippupeliä häneltä ja Ebdon on melkoinen kettu. Eli kuka tuosta toisesta parista tuleekin Ebdonia vastaan finaalissa(uskon että lyö Murphyn), niin uskon, että lyö Ebdonin.

Roponi pistäisin likoon McCullochin puolesta, vähemmän virheitä. Onko muuten Eurosport jo näyttänyt uusintana sen Williamsin maksimi-breikin?
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Hienoa on ollut seurata kisoja monen vuoden breikin jälkeen. Jotain hajanaisia kisoja on tullut vähän seurailtua Eurosportilta viime vuosina, suunnilleen sen verran että nyt jotenkuten tuntee top-16 pelaajat. Nyt pitkästä aikaa on tullut seurattua oikein intensiivisesti ja siksi vähän hatuttaa että ehdottomat suosikkini ovat kaikki pois pelistä. Nämä omat suosikkini ovat muuten Jimmy White, Ronnie O´Sullivan, Stephen Hendry ja John Higgins. Oma inhokkini on Peter "Psycho" Ebdon, joka on sellainen nysvääjä etten voi sietää.

Luulen että finaalissa kohtaavat Peter Ebdon ja Matthew Stevens ja tämän kamppailun vie nimiinsä Matthew Stevens.
 

wade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ,Maple Leafs ,Blackburn Rovers
Hienoa viihdettä kertakaikkiaan ja toivottavasti Ebdon tai McCullough voittaisi.
Aikaisemmin en herroja arvostanut, mutta
tänävuonna ovat mielestäni kokonaisuudessa pelanneet parasta Snookeria koko porukasta. Suosikkini (Davis) putosi niin ihan sama kumpi herroista voittaa.
 

Hillankukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jospa minäkin uskaltaudun laittamaan ekan viestini Jatkoajassa...

En ole kovin kauaa snookeria seurannut, enkä koskaan itse pelannut, mutta suosikikseni on noussut jo heti alussa Ronnie O'Sullivan. Siihen vaikuttavat pelityyli ja se mitä miehestä tiedän, sekä kieltämättä myös ulkonäkö (valitsettehan te miehetkin juontajan ulkonäön perusteella kumpi on parempi, urheiluruutu vai tulosruutu). Pidän myös Hendrystä.

Olin todella pettynyt Ronnien eilisiltaiseen esitykseen Ebdonia vastaan. Ehkä on tosiaankin hyvä Ronnielle pitää taukoa pelaamisessa. Se ei näytä todellakaan olevan enää nautinto hänelle. Sen olin huomaavinani jo Malta Cupissa Graeme Dottia vastaan. Ronnie ei tuntunut edes yrittävän voittaa sitä ottelua.

Kieltämättä Ebdon oli eilen ottelun toisessa osassa murhaavan ylivoimainen ja kylmäpäinen, ja teki aivan loistavia lyöntejä. Toisaalta oli mukava katsella Ronnien ilmeitä ja reagointia Peter Ebdonin viivyttelytaktiikkaan. Ebdon itse kun oli niin ilmeetön ja istui penkilläänkin kuin seipään niellyt.

Nyt oma suosikkini maailmanmestariksi on Ian McCulloch.
 
Suosikkijoukkue
JOKERIT, D.I.F., Sergei Fjodorov
Kyllä vaan, Snooker on myös minun mielestäni todella hyvä tv-laji ja hieno peli muutenkin. Kun on tullut itsekin saleilla pyörittyä, joskus enemmänkin, niin on edes ohut käsitys siitä kuinka vaikeasta pelistä on huipputasolla kysymys. Ei voi kuin ihailla näiden heppujen taitoja. Tämän vuoden MM-kisoissa oma suosikkini Paul Hunter lähti siis laulukuoroon jo avauskierroksella, mutta se on pientä verrattuna siihen tietoon että miehen on todettu sairastavan syöpää. Todella ikävä uutinen, mutta tsemppiä ja voimia hänelle tähän taisteluun!

Olen löytänyt kisojen edetessä itsestäni gloryhunterin, nimittäin aiemmin vain "yksi nimi muiden joukossa" Ian McCulloch on tehnyt minuun suuren vaikutuksen otteillaan. Mies on todellinen taistelija, pelaa huikealla itseluottamuksella ja on helvetin hyvä myös teknisesti. Ainoa pieni heikkous on kenties taktinen osaaminen safety-taisteluissa, tässä näkyy se että aivan terävimmällä huipulla otteleminen on kuitenkin hänelle melko uutta. Eilisessä iltalähetyksessä "pride of Preston" löylytti mennen tullen luunkovaa Stevensiä 6-2. Ne ensimmäisen session viimeisen framen, eli neljännen, pari kolme viimeistä näytöslyöntiä olivat sellaista settiä että ei pysynyt enää perse tuolilla:) Toivottavasti näyttävät tänään iltalähetyksessä lisää tätä matsia, siinähän on hyvä jo aloitella vapun viettoa -eli vetää sohvalla bisseä ja sipsejä ja karjahdella "Come on Mac" aina kun mies naulailee nättejä pussituksia.

Toivottavasti finaalissa kohtaisivat McCulloch-Ebdon, siinä olisi herkkua kerrakseen. Vaikka Ebdon ei totta vie ole yleisöystävällinen pelaaja, niin en voi olla arvostamatta miehen taktista älykkyyttä ja loppuun asti mietittyjä lyöntejä. Hän on kuin shakinpelaaja, ensin mietitään kaikki vaihtoehdot kunnolla ja sitten toteutetaan paras suunnitelma. Mutta täältä raju kannatus siis Prestonin kyntäjälle!
 

Twist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät,
Dallas Stars
Ja Murphy Finaaliin!! Toivottavasti myös McCulloch raivaan tiensä sinne. Taistelija vailla vertaa!!!
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
No niin, finaalissa kohtaavatkin sitten Matthew Stevens ja Shaun Murphy, kun Ebdon ei pystynytkään Murphya tiputtamaan. Mielenkiintoinen finaali alkamassa vajaan 1,5h kuluttua, jossa pelataan tänään 16 freimiä paras 33:sta systeemillä. Itse odotan edelleenkin Stevensin vievän koko roskan.
 

Ernesto Peli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Homma on sitten paketissa. Aika monen yllätykseksi Murphy nappasi pokaalin. Taitaa olla hetki aikaa siitä, kun karsintojen kautta ollaan tultu finaaliin asti ja vieläpä voitettu se.

Komia matsi. Loppujen lopuksi freimit menivät 18-16 Murphylle. Kahteen viimiseen freimiin kunnon breikit (97, 83) ja homma oli hoidettu.

Stevens oli toisen kerran finaalissa ja taas ottavana osapuolena. Viimeksi mies joutui tunnustamaan Williamsin paremmaksi ja nyt Shaun Myrphyn.

Täytyy rehellisesti tunnustaa, että ennen kisoja en ollut varmaankaan edes kuullut Murphyn nimeä. Nyt sen muistan ekä ole unohtamassa aivan heti.

Snooker on hienoa katsottavaa, toivottavasti televisionteja tulee tulevaisuudessa entistä enemmän.
 

vellinaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti Ernesto Peli

Snooker on hienoa katsottavaa, toivottavasti televisionteja tulee tulevaisuudessa entistä enemmän.

Kiitettävästi on onneksi Eurosportilta snookeria tullut, kauden kaikista turnauksista useita päiviä.
Selostuksista vastanneet Kauppinen & Pasanen ovat hoitaneet hommansa loistavasti.

Toivon kyllä että Stevens olisi pystynyt junnun eilen voittamaan, mutta hermot ei taida tällä miehellä kestää finaaleissa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti vellinaama
Toivon kyllä että Stevens olisi pystynyt junnun eilen voittamaan, mutta hermot ei taida tällä miehellä kestää finaaleissa.

Taidat olla ihan oikeassa, sillä kaveri pelannut kuitenkin ammattilaisena 10 vuotta ja tienannut rahaa ennen tämän kauden alkua 1.426.225 GBP ja silti ei ole kuin yksi ranking turnausvoitto alla (Travis Perkins UK Championship 2003). Ei ilmeisesti suuren mestarin aineksia.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Viestin lähetti Ernesto Peli
Homma on sitten paketissa. Aika monen yllätykseksi Murphy nappasi pokaalin. Taitaa olla hetki aikaa siitä, kun karsintojen kautta ollaan tultu finaaliin asti ja vieläpä voitettu se.

Komia matsi. Loppujen lopuksi freimit menivät 18-16 Murphylle. Kahteen viimiseen freimiin kunnon breikit (97, 83) ja homma oli hoidettu.

Stevens oli toisen kerran finaalissa ja taas ottavana osapuolena. Viimeksi mies joutui tunnustamaan Williamsin paremmaksi ja nyt Shaun Myrphyn.

Täytyy rehellisesti tunnustaa, että ennen kisoja en ollut varmaankaan edes kuullut Murphyn nimeä. Nyt sen muistan ekä ole unohtamassa aivan heti.

Snooker on hienoa katsottavaa, toivottavasti televisionteja tulee tulevaisuudessa entistä enemmän.

Oli myös pakko katsoa, kun kerta satuin töllön ääreen... On se aika kova jannu toi Murphy. Mutta jos vertaa johonkin viikko sitten pelattuun matsiin niin kylläpä oli kovat paineet henkisesti, paljon helppoja virheitä.

Nuori miäs ja nyjjo mestari:)
 

Hillankukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun mielestä (vaikka en peliä ole siis koskaan pelannut) kummatkin teki välillä aika helppoja virheitä. Mutta todella uskomaton temppu Murphyltä, sijoittamaton pelaaja voittaa maailmanmestaruuden. Ei voi kuin kunnioittaa ja ihailla, vaikka olisin mielelläni nähnyt Stevensin voittavan, kun McCulloch tai O'Sullivan ei päässyt finaaliin.

Toivoisin itse joskus oppivani pelaamaan snookeria, mutta saas nyt nähdä. Luulin jo löytäneeni itselleni opettajan, mutta niin ei ilmeisesti käynytkään. Mutta joka tapauksessa olen oppinut katsomaan tätä hienoa peliä, ja rehellisesti on tunnustettava, että mieluummin katsoin snookerin MM-finaalia kuin Suomen peliä jääkiekon MM-kisojen alkusarjassa. Mitä mulle on tapahtunut... :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös