SM-liigan yliarvostetuin pelaaja?

  • 13 223
  • 61

SM-liigan yliarvostetuin pelaaja?


  • Äänestäjiä
    368
Tila
Viestiketju on suljettu.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuka se voisi olla? Heitin päästäni ihan yhtäkkiä jokaisesta joukkueesta yhden pelaajan, joka juolahti mieleen. Todennäköisesti siis vaihtoehto "joku muu" kerää aika paljon ääniä. Mielelläni haluaisin tietää, kenelle pelaajalle lähti ääni, jos ei kenellekään listalla olevista.

Täytyy myöntää, että Ässistä valitsin Kivenmäen ihan vaan sen vuoksi, että ennen kauden alkua taisi olla ainoa Ässä-pelaaja, joka nautti edes arvostusta.

Täältä ääni liigan ykköspakille, Aki Bergille. Perttu Lindgren myös harkinnan arvoinen (lahjakkuutta toki on, mutta hypetystä liikaa näyttöihin verrattuna).
 
Viimeksi muokattu:

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Aki "NHL:n paskin puolustaja" Berg on oma valintani. Toki tästä tulee TPS-faneilta paskaa niskaan, mutta mielestäni Berg ei ole maineensa(?) veroinen edes siinä peruspakkiroolissaan.

Edit. Kärpistä voisi laittaa Ilu Mikkolan ehdolle? Järventietä ei ole nähnyt vielä tarpeeksi, jotta osaisi mielipidettä muodostaa :)
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ehdottomasti Mikko Eloranta.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Liigan paras maalivahti tuskin voi olla yliarvostettu. Eli Brycks. Kyllä se varmaan Aki Berg on.
Myönnän, että Bluesista oli vaikea valita ehdokasta. Kuka on mielestäsi yliarvostettu Blues-pelaaja?

Syy, miksi päädyin Brückleriin, oli haparoivat otteet viime kauden pudotuspeleissä.

E: Miten helvetissä tuohon eksyi ketä -sana. Ei ketä, vaan kuka!
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hannu Pikkaraista ei arvosta kukaan, siksipä hän ei voi yliarvostettu olla.

Arvostaakos joku Bergiä, vai muistelee sitä että äijä oli muutamassakin NHL-joukkueessa se kahdeksan peliminuutin kuudes-seitsemäs pakki? Vähän sellainen Turun Kenholt Klee. Jos joku tunnustaa arvostavansa, niin äänestän Akia.
 

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Myönnän, että Bluesista oli vaikea valita ehdokasta. Ketä on mielestäsi yliarvostettu Blues-pelaaja?

Syy, miksi päädyin Brückleriin, oli haparoivat otteet viime kauden pudotuspeleissä.

Sanoisin yhtään kapteeniamme väheksymättä, että Rami Alanko. On loistava puolustava puolustaja, mutta ei liiga paras sellainen niinkuin Kortelainen sanoi. Rami ei ole saanut muutenkaan yhtään kritiikkiä keneltäkään, vaikka taso on laskenut viimekaudesta. Eli jonkinsortin yliarvostuksesta voidaan puhua. Mutta tosiaan ei lähimainkaan niin yliarvostettu kuin Berg.
 

Huilumestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Protesti mielessä äänestin Bergiä, kun kerta Aku Ankkaa ei ollut vaihtoehtona.

Mun mielestä maksimissaan sm-liigan keskitason pakki. Jos loukkaantumisista toipuisi niin pelaaminen voisi vielä parantua. Pelivuosia on ainakin iän puolesta paljon jäljellä.

Se minkä vuoksi tuon "protestiäänen" annoin johtuu siitä että eihän Bergiä arvosta melkein kukaan. Ei arvostanut 5 vuotta sitten änärissä, ei arvostanut 2 vuotta sitten ollessaan sm-liigan top3 pakki (värilaseilla 1) ja nyt loukkaantuneenakaan kukaan ei arvosta. Miten voi olla yliarvostettu jos kukaan ei pelaajaa arvosta?

Toki en tiedä olisiko tepsistä ketään muutakaan voinut tuohon listalle heittää.. ehkä Eloranta. Tepsin puolelle eksyy aina silloin tällöin pro-Hannus liikeen jäseniä kaverin maalintekotaitoja ylistämään, siinä voisi olla kolmas vaihtoehto.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se minkä vuoksi tuon "protestiäänen" annoin johtuu siitä että eihän Bergiä arvosta melkein kukaan. Ei arvostanut 5 vuotta sitten änärissä, ei arvostanut 2 vuotta sitten ollessaan sm-liigan top3 pakki (värilaseilla 1) ja nyt loukkaantuneenakaan kukaan ei arvosta. Miten voi olla yliarvostettu jos kukaan ei pelaajaa arvosta?
Minä kyllä arvostin Bergiä, kun tuli SM-liigaan. Olin sitä mieltä, että siinä on yksi liigan kärkipakeista, ellei jopa ihan paras. Esitykset ei ole olleet sen mukaisia, mitä itse olen nähnyt (varsinkaan tällä kaudella).
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Minä kyllä arvostin Bergiä, kun tuli SM-liigaan. Olin sitä mieltä, että siinä on yksi liigan kärkipakeista, ellei jopa ihan paras. Esitykset ei ole olleet sen mukaisia, mitä itse olen nähnyt (varsinkaan tällä kaudella).

Ja eipä unohdeta, että vaikka jatkoaikalaisten kriittisessä syynissä Bergiä ei pidetäkään huippuna, ns. yleinen mielipide on kuitenkin toinen. Bergillä on huippupakin status, siitä kertoo jo liigapaluuvuoden 1. sija Jääkiekkolehden kultanumerossa.

Summasummarum: Bergiä voi ihan hyvällä syyllä pitää yliarvostettuna.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja eipä unohdeta, että vaikka jatkoaikalaisten kriittisessä syynissä Bergiä ei pidetäkään huippuna, ns. yleinen mielipide on kuitenkin toinen. Bergillä on huippupakin status, siitä kertoo jo liigapaluuvuoden 1. sija Jääkiekkolehden kultanumerossa.

Summasummarum: Bergiä voi ihan hyvällä syyllä pitää yliarvostettuna.
Juuri näin. Pelaajan saama mediahuomio/hypetys versus laji-ihmisten arvostus pelillisten ansioiden mukaan.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Täytyy kyllä äänestään Bergiä.
Hän on selvästi liian yliarvostettu pelaaja. Ei oikeastaan mitään saa aikaiseksi ja muutenkin ihan liikaa häneltä odotettiinkin.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Laamasen Jukka-Pekka.. Onneksi lähti oulusta.. huhhuh

(kelpaisi toki nykypuolustukseenkin pelillisesti, mutta oli se ajoittain hirveää räpellystä)
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sami Kapanen. Olen jo vuodesta 1995 asti ihmetellyt äijän ympärillä vellovaa hypetystä.
Kyllä Samia arvostetaan ainakin NHL-ympyröissä vieläkin suuresti, ja aiheesta. Ei koolla pilattu, mutta äärimmäisen sitkeä ja pelaa paikkaa kuin paikkaa, mitä nyt veskarinhommat jättää veljelleen. Monipuolinen kaveri; osaa hyökkäyssuunnan pelin muttei lipsu puolustushommistakaan. Ja jos Scott Stevens kehuu asiakseen, että hyvin kestää pikku-ukko pommeja niin onhan se aikamoinen meriitti!

Ja vilkaise pistepörssiä. Kyllä tämänkin kauden arvostus on ansaittu. Muistanpa useat kommentit "keski-ikäisestä, loukkaantumisten runtelemasta jäähdyttelijästä"...
 

TML

Jäsen
Itse en Bergistä odottanut mitään kun hän sm-liigaan tuli. Sen verta monta vuotta olen häntä Leafs-nutussa seurannut ja purrut kynsiä.

Lindgreniä olen aina pitänyt yliarvostettuna siihen nähden mitä hän aikaan saa. Joo joo, teki hyvät tehot nuorena poikana mutta silti hypetys hänestä on aivan liian suurta verrattuna siihen millainen pelaaja on.
 

ditrim

Jäsen
Vastasin Lindgren koska en usko että Aki Bergiä juuri kukaan enää yliarvostaa, jos edes arvostaa ollenkaan.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Perttu "1+0" Lindgren. Ja tuonko perään ne Ilvekset niin perkeleesti huutelivat Lukko-osiossa? Pitäkää omanne, tuolla mitään tehdä. Ihan paska.

Pertulle monoa.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aki vai Perttu. Valitsen Aki, koska maajoukkuepeleistä on jäänyt muutama niin jäätävä suoritus mieleen, ettei edes Ruotanen tai Laksola yllä samaan. Vaikea uskoa, että hän on voinut jollain top-listalla olla ykkösenä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Perttu Lindgren. Jos poika arvostaa itseään niin paljon että menee NHL-leirille niin paskassa kunnossa ettei ole mitään saumoja saada paikkaa on kyllä liigassakin yliarvostettu. Tuskin tampereellakaan on niin kova ikävä poikaa enää...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös