Sipsit

  • 137 841
  • 674

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Estrellan uudet punaisessa pussissa olevat paprikasipsit ihan ok, mutta kyllä tämäkin vaan tulee olemaan aivan liian iso pussi, ellei sitten jonain heikkona hetkenä syö nälkäänsä kaikkea. Tuli vaan mieleen kun spekuloitiin, että on erissä ja mauissa eroja, niin nämä ovat sellaisia aika kevyesti maustettuja todennäköisesti erästä riippumatta. En näillä puheilla osaa suositella, mutta en haukkuakaan. Mutta kuten niin monet uutuudet, ne jäävät aina sitten testikertaan ja palaan vanhoihin suosikkeihin, kun sipsinhimo iskee.
Eihän koko pussia ole pakko kerralla ahmia. Nätisti käärii pussin kiinni syömisen jälkeen niin kyllä on edelleen viikon-kahden päästä aivan kelpoa tavaraa. Toki siinä mielessä huono juttu että joutuu sitten tyytymään samaan makuun kuin edellisellä kerralla.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Eihän koko pussia ole pakko kerralla ahmia. Nätisti käärii pussin kiinni syömisen jälkeen niin kyllä on edelleen viikon-kahden päästä aivan kelpoa tavaraa. Toki siinä mielessä huono juttu että joutuu sitten tyytymään samaan makuun kuin edellisellä kerralla.

Joo, vaan kyllä ne sitten jäävät nurkkiin pyörimään tällä kokemuksella ja sitten valitetaan, kun on puoliksi syötyjä sipsipusseja laatikoissa :)
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eihän koko pussia ole pakko kerralla ahmia. Nätisti käärii pussin kiinni syömisen jälkeen niin kyllä on edelleen viikon-kahden päästä aivan kelpoa tavaraa. Toki siinä mielessä huono juttu että joutuu sitten tyytymään samaan makuun kuin edellisellä kerralla.
Jos on huono itsehillintä, niin kerralla ne tulee syötyä tai viimeistään seuraavana päivänä. Kyllä. Tarkoitan itseäni.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ainoat sipsit, jotka meikäläinen saa syötyä yhdellä kerralla, on linssisipsipussit. Yleensä ns. normikokoiset pussit menee noin kolmessa erässä. Tuo on mulle oikeastaan minimi, jos on vähänkin isompi pussi kyseessä. Maalaissipsit, joita en tosin ole ostanut aikoihin, ovat sen verran maltillisessa pussikoossa että saatan vetäistä ne kahdessa erässä.
 
Jos on huono itsehillintä, niin kerralla ne tulee syötyä tai viimeistään seuraavana päivänä. Kyllä. Tarkoitan itseäni.
Mulla taas 300 gramman pussi riittäisi viikon kaksi, mutta onneksi voi jakaa muiden kanssa. 100 grammaa päivässä on mulle ihan maksimi. Muuten alkaa omatunto kolkuttaa ja ehkä vähän sellainen ällö olo tulee myös, jonka jälkeen sipsejä ei tee mieli vähään aikaan. Sama karkkien ja suklaan kanssa.
 
Ainoat sipsit, jotka meikäläinen saa syötyä yhdellä kerralla, on linssisipsipussit. Yleensä ns. normikokoiset pussit menee noin kolmessa erässä. Tuo on mulle oikeastaan minimi, jos on vähänkin isompi pussi kyseessä.
Joo 100 gramman linssisipsipussi voi mennä kerralla. Niissä ei onneksi ole niin paljon rasvaa. Roustit myös hyvän kokoisia kerralla nautittaviksi. Taitaa olla 10 % rasvaa Rousteissa.
 
Ruskistettu voi ja chili testattu, ihan jepa mutta taitaa mennä vielä päiväksi pariksi kaappiin, tuntuu etten saa ihan täyttä makua vielä irti kun ollut flunssassa. Ei tartte kyllä Taffelin tuotteisiin enää puuttua mitä näitä Estrellan uutuuksia maistelee
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Joo 100 gramman linssisipsipussi voi mennä kerralla. Niissä ei onneksi ole niin paljon rasvaa. Roustit myös hyvän kokoisia kerralla nautittaviksi. Taitaa olla 10 % rasvaa Rousteissa.
Minä syön enää pelkästään näitä linssejä, rousteja ja Santa Marian lastuja, maksimissaan 100 g viikossa. Lopetin muiden lastujen ja snacksien syönnin huhtikuussa, kun kolesteroli ja verenpaine olivat vaarallisella tasolla. Luulin että olisi hankalaa olla ilman varsinaisia sipsejä, kun olin tottunut semmoisen isomman säkin vetäisemään viikonloppuisin, mutta olen pärjännyt ilmankin.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Lopetin muiden lastujen ja snacksien syönnin huhtikuussa, kun kolesteroli ja verenpaine olivat vaarallisella tasolla.

Pitäisiköhän sitä itsekin lopettaa sipsit kokonaan, sillä vaikka nyt en niitä paljoa syökään, niin kaikista pienistä virroista se jokikin syntyy. Minulla nimittäin aloitettiin kolesterolilääkitys pienellä annoksella muutama viikko sitten, vaikka olen nuori ja laiha, enkä syö mitenkään erityisen epäterveellisesti noin muuten. Joku sukurasite se enimmäkseen taitaa olla. Luulen kuitenkin, että sipseistä on helppo luopua, sillä ei ne välttämättä ole kuin lohtusyömistä. Siihen tilalle voi ihan hyvin ottaa tarpeen tullen vaikka sen kuuluisan porkkanan popsimisen, heh.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Pitäisiköhän sitä itsekin lopettaa sipsit kokonaan, sillä vaikka nyt en niitä paljoa syökään, niin kaikista pienistä virroista se jokikin syntyy. Minulla nimittäin aloitettiin kolesterolilääkitys pienellä annoksella muutama viikko sitten, vaikka olen nuori ja laiha, enkä syö mitenkään erityisen epäterveellisesti noin muuten. Joku sukurasite se enimmäkseen taitaa olla. Luulen kuitenkin, että sipseistä on helppo luopua, sillä ei ne välttämättä ole kuin lohtusyömistä. Siihen tilalle voi ihan hyvin ottaa tarpeen tullen vaikka sen kuuluisan porkkanan popsimisen, heh.
Minullakin on sukurasite. Varsinkin triglyseridit olivat niin korkealla, että pelkästään huonoilla elintavoilla ei saa niin ylös. Minulla on pituutta 183 cm ja huhtikuussa oli painoa 93 kg. Nyt on 84 kg. Kolesteroli oli 7,3, nyt 3,3. Verenpaine oli tänään aamulla 91/61, kun huhtikuussa oli 140/105.

Olen jättänyt karkit (paitsi sokerittomat), sipsit ja oluen pois (ennen join pullon viikossa...). Oivariinin tilalle Benecol, kauraleipää, juusto 15% mustaleima, leikkeleiden tilalle salaattia, ruoka-annoksista 1/3 pois ja tilalle salaattia... kalaöljykapseleita 2 kpl / päivä ja kolesterolilääkitys. Liikuntaakin olen hiukan saanut lisättyä, mutta se on hankalin muutos minulle. Ei jaksa lähteä lenkille, kun on murrosikäisten kanssa päivän taistellut koulussa.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minä syön enää pelkästään näitä linssejä, rousteja ja Santa Marian lastuja, maksimissaan 100 g viikossa. Lopetin muiden lastujen ja snacksien syönnin huhtikuussa, kun kolesteroli ja verenpaine olivat vaarallisella tasolla. Luulin että olisi hankalaa olla ilman varsinaisia sipsejä, kun olin tottunut semmoisen isomman säkin vetäisemään viikonloppuisin, mutta olen pärjännyt ilmankin.
Meikäläinen on vähentänyt sipsien syömistä viime vuodesta noin 75%, tai osittain korvannut ne popcorneilla jotka kuitenkin on itse kattilassa tehtynä pienempi paha kun vielä malttaa suolata miedosti. Kokonaan en erilaisista snackseista en luovu, ne kun on meikäläisen ainoa pahe. Ja ihminen ilman paheita joko valehtelee tai on muuten epäilyttävä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Meikäläinen on vähentänyt sipsien syömistä viime vuodesta noin 75%, tai osittain korvannut ne popcorneilla joka kuitenkin on itse kattilassa tehtynä pienempi paha kun vielä malttaa suolata miedosti. Kokonaan en erilaisista snackseista en luovu, ne kun on meikäläisen ainoa pahe. Ja ihminen ilman paheita joko valehtelee tai on muuten epäilyttävä.
On minullakin paheita jäljellä. Perjantaisin kun tulen töistä tuon kotimatkalta koko perheelle pizzaa, burgereita tai jotain vastaavaa. Olen itselleni kyllä valinnut aiempaa pienemmän annoksen... ja vaikka karkkia en syö, niin jäätelöstä en ole luopunut. Popcornia oli töissä ja hiukan aikaa harkitsin, sitten jätin syömättä. Eineslätyt, hampurilaiset, porilaiset, lihapiirakat ja vastaavat, mitä ennen meni iltapalaksi, olen jättänyt kokonaan pois. Karjalanpiirakoita syön aina joskus.
 

BaronFIN

Jäsen
Hei. Minun nimeni on BaronFIN. Olen sipsiholisti. Äiti tutustutti minut jo lapsena koviin aineisiin ja osti aina viikonlopuksi perjantaipussin. Sellaisen 120g-150g pussin. Pussin sisältö näki harvoin lauantaita. Meni viimeistään aamupalaksi.

Sitten annoskoot kasvoivat. Tapa säilyi. Omaa rahaa tuli. Teini-iässä tykästyin Estrellan Barbecue -pussiin. Aivan loistavia. Tarjouksesta kympillä (mk) kolme pussia. Jemmasin huoneeseeni. Aika vauhdilla menivät. Toleranssi kasvoi. Vaihtoehtoja. Uutuuksia. Megapusseja… Kaikkea piti saada.

Meni vuosia. Olin addikti. Katsoin peiliin. Katsoin vaakaa. Katsoin veriarvoja. Haastoin itseni. Olin kaksi vuotta kuivilla. Sitten ratkesin. Lasten synttäreiden jälkeen rääppiäisissä. Yritän mennä nyt kohtuudella. Pitäisi kuitenkin olla absolutisti. Nyt seitsemän päivää kuivilla ja täällä luen uutuuksista. Prkl.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Lätkä ST-84
Kun tillisipseistä on ollu täällä puhetta, niin Estrellalta on tullut uutuus, ainakin omaan silmään, niin Tilli&Ruohosipuli maalaissipsejä, menee viikonloppuna testiin. Pussin kokokin sopiva, jotain 120-150g. Maalaissipseissä on vaan vikana se, kun ne ovat kettle cooked, joten ne on tosi kovia, ainakin omille hampaille ja ikenille. Nyt testiin otin toisen uutuuden, Estrellan paprika&merisuola. Tykkään kyllä näistä.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Nyt testiin otin toisen uutuuden, Estrellan paprika&merisuola. Tykkään kyllä näistä.
Sama täällä, paprika ja merisuola tarttui mukaan kaupasta. Täytyy illemmalla korkata pussi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tulipa vaihteeksi kokeiltua Estreallan sipsejä, ja kyseessä on tää uutuus ruskistettu voi ja chili. Kyllä näitä voi ostaa toistekki!
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mulle maistui nuo Estrellan inkivääri & valkosipuli, ehkä siksikin, etteivät muulle perheelle maistuneet;) Kausituote, ja ei valitettavasti hyllystä näytä enää löytyvän.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Eilen tuli ostettua Pringlesin Sizzlin "Mexican chilli & lime" maulla, oikein toimiva yhdistelmä. Ei liian tulisia, mutta hyvä maku.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Sekä Taffelin Browned Butter & Seasalt että Estrellan Ruskistettu voi & Chili testattu. Molemmat hyviä, mutta essot vie voiton. Ehkä 3/5 ja 4/5. Molemmista puuttuu ”se jokin”. Ehkäpä raikas hapankerma antaisi yhden tähden lisää molemmille.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Estrellan Cheddar & Sourcream sipsuja tarttui kauppareissulta mukaan kun puoli-ilmaiseksi oli tarjouksessa. Kuulostaa jo lähtökohtaisesti herkulliselta yhdistelmältä ja sitähän se kyllä onkin. Hieman enemmän voisi olla juustomaustetta, mutta hyvä on jo näinkin.
Tiedä vaikka näistä tulisi uusi kestosuosikki Ranchien kylkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös