Simille kenkää, uusi Tsekki tilalle

  • 37 574
  • 233

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Fist of God
Omistajista ei ole tietoa mutta veikkaisin, että Juuso itse omistaa koko roskan.

Eiköhän nuo agenttifirmat ole sen verran pieniä lafkoja, että ei niissä mitään isompaa omistuspohjaa erikseen ole, eikä ainakaan tuolla osakepääomalla. Tuskin salaliittoteoria siis tässä yhteydessä pätee.
 

Punalippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Pentin pojat (kukkuu-osasto)
Juu salaliittoteorioista en tiedä mutta kyllä minusta varsin epäilyttävältä vaikuttaa tuo että pelaajat jatkuvasti hankitaan yhden agenttitoimiston listoilta. Asia herättä mm. allaolevia kysymyksiä:

- Onko kysessä todellakin mailman ainoa toimisto josta löytyy laadukkaimmat pelaajat ja oikeaan hinta/laatusuhteeseen;)? Edellä mainittu ei taida ihan pitää paikkaansa, sillä vilkaisu 3goalsin nettisivuilla kertoo tarjonnan olevan varsin suppeaa.

- Mihin tämä perustuu tämä että pelaajat hankitaan lähes yksinomaan tai ainakin ensisijaisesti ks.firman listoilta? Mitkä ovat taloudelliset vaikuttimet tälläisen kaveri to kaveri kaupanteon taustalla ja eikö IFK todellakin ole urheiluseura jonka toimistusjohtajan ainoana vaikuttimena pitäisi olla IFK:n etu saada parhaat mahdolliset pelaajat käytettävissä olevilla taloudellisilla resursseilla. Onko Pentti luonut oman mallinsa aioiden ulkoistamiselle? Eli kun sitä hommoo tuntuu olevan niin jätetään tuo pelaajapuoli kaverille, hommataan Juuson pussista pelaajat ja samalla jeesataan kaveria busineksessä> jos näin on eipä tarvitse ihmetellä miksi tulos joka tällä meiningillä on saavutettu urheilullisella puolella on jättänyt lievästi sanottuna toivomisen varaa.

Ai niin, Alpoahan ei muuten tulla vaihtamaan jo siitä syystä ettei 3goalsilla ole valmentajia tarjolla, ehkäpä tulevaisuudessa joku Pentin kaveri perustaa valmentajavälityksen, jonne Pentti "ulkoistaa" nämä valmentajakysymykset.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: A few words...

Viestin lähetti Hanska
Ei jumalauta, kirjoittaako The Animal tänne jo kahdella nimimerkillä? Tämä tyyppi on jo aivan uskomaton??

Älä nyt hyvä mies rupea vertaamaan Machuldaa tähän uuteen
tsekkipelleen joka on hidas, kankea ja ensimmäisten raporttien mukaan ämmäselkääntaklaaja, jääkiekon pohjasakkaa. Kyseessä on kaksi eri maailmaa!

Mistä muuten luulet että Matikaiselle maksetan palkkaa? Juuri siitä että hän matkustaa ympäri maailmaa (siis pitäisi) ja hankkii uusia pelaajia kun homma kusee! Aivan turha ruveta nostamaan IFK:n johtoa pilviin tämän takia. Tällaisia tempauksia pitäisi tapahtua kerran kuussa mutta uusien pelaajien pitäisi myös olla Machulda-tasoa = pelaaja joka ratkaisee finaaleja. Nyt saatiin taas tällainen roska handuun samalla kun Jokerit hankki Nemirovskin joka on tainut nakuttaa jo 4-5 maalia uudessa jengissä.

Jos lipuista kehdataan pyytää melkein 150mk/ottelu joka on helvetinmoinen hinta niin minun kaalin ei mahdu tämä pelleily.

Mitä minuun tulee, en käsittääkseni ole kirjoitellut tänne Animal-nimimerkillä.

Menikö jotain kenties ohi? Vai kohisten läpi? Missä vaiheessa vertasin Machuldaa pelaajana Mrazekiin? Kannattaa edelleen ajatella, ennenkuin kirjoittaa...Jos hän on hidas ja kankea, sinun on ilmeisesti täytynyt nähdä hänen pelaavan, minä kun en ole, en viitsi kaveria haukkuakaan ennen kuin näen.

Tiedän kyllä mistä Matikaiselle maksetaan palkkaa, juurihan hän sen meille oivasti näyttikin! Sinun kaaliin ei myöskään ilmeisesti uppoa, että pelaajat tyyliin Nemirovski, Vujtek ovat tuskin irrotettavissa seuroistaan muutamaksi viikoksi, ihan vaan korvaamaan loukkaantunutta pelaajaa. Kohtalaisen hauskoja tosin nämä sinun teinimäiset "vittu saatana, vitun pentti vittu"-reaktiot.

Edit: Niin unohdin ihan todeta, että ilmeisesti sekin on sinulta mennyt ohi, että kyseinen hemmo tosiaankin pelaa täällä kenties vain sen 5 peliä. Jos se on paska, heivataan se takas Tsekkilään ja otetaan sitten joku toinen tilalle jos on tarvis! Tähän tyyliinhän Kekäläinenkin kierrätti ulkomaalaisia muutama vuosi takaperin. Mutta Kohtahan Vopat on jo terve, joten hätää ei ole. Ja todetaan nyt vielä sekin, että jos pyydät joltain lappeenrantalaiselta tai turkulaiselta raporttia Toni Mäkiahosta, todennäköisesti kuvaus on tyyliä "raukka, sikaapelaava väärin taklaava pelle, ei osaa pelata ollenkaan".
 
Viimeksi muokattu:

Archon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Punalippu


- Mihin tämä perustuu tämä että pelaajat hankitaan lähes yksinomaan tai ainakin ensisijaisesti ks.firman listoilta?



Vuosisopimukseen. Kun tilaatte viisi pelaajaa saatte kuudennen ilmaiseksi :D

No ei vaiskaan. Kyllä GM ja Agentti suhteessa on oleellista pitkän liiketoiminnan luottamussuhde. Jos Agentti on pitänyt sanansa eikä kusettanut liian usein, mielummin sitä ryhtyy kanta-asiakkaaksi. Tosin kun kyseessä on kuitenkin kovin yksilöllinen kauppatavara (tasan samanlaista ei toisella saletisti ole) kannattaa kyllä pitää ne "antennit" ja hyvät suhteet kaikkiin fiksuihin agentuureihin. Eiköhän näin olekkin.


Ja mitä tulee pelaajien kierrätykseen, niin kyllä täällä listalla paljon kehutun Kekäläisen tapana oli kierrättää jos jonkimoista miestä näytillä. Kuka muistaa esim. vielä Nelsonin tai Jamie Bakerin. Oh my...

Tämä internetti on tehnyt ihmisistä niin herkkähipiäisiä. Lisäksi joukossa tyhmyys tiivistyy ;)
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Archon

Baker oli kyllä pelannut satoja pelejä Nhl:ssä ja oli puolustuspelin spesialsti joka ilmeisesti polvivaivojen takia ei onnistunut.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Punalippu


- Mihin tämä perustuu tämä että pelaajat hankitaan lähes yksinomaan tai ainakin ensisijaisesti ks.firman listoilta?

Joku "heitti" kerran, että syy on selkeästi se, että 3Goalsin Juuso puhuu taatusti Suomea. Onkohan kielikysymys?

Mitä Kekäläisen kokeiluihin tulee, en muista mutta epäilen, että koekaniinit ja lähes kaikki hankinnat olisivat olleet saman agenttifirman "kauppatavaraa".
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Zeta/Tuulola

..pistetäänpäs nyt äijät järjestykseen. Jos vaikka saisi hoopeekoon miesten kanssa jotain pientä sotaa aikaan, kun on niin ikävän seesteistä:)

Tuulola on oikein peruseurooppalainen pakki, Zeta taas suoraan NHL-muottiin valettu. Kolmelta täysin eri seurojen scoutilta asiaa ihan mielipiteenä kysyttyäni voin vetää tilanteen yhteen NHL-vinkkelistä:
-Zeta on Euroopassa pelaavista pakeista top3:ssa
-Tuulola on noin sijoilla 25-35

Sitä en kiistä, etteikö Tuulola olisi näissä kaukaloissa arvossaan, mutta "Jääkiekon mekassa" asiaa katsotaan toisesta näkövinkkelistä.

Milloin tulee ensimmäinen vastaisku Hämeenlinnasta, tä?
 

Tronicle

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Turha on uutta äijää teilata, ennen kuin on nähnyt miehen tositoimissa IFK:n paidassa. kommentit täällä ovat olleet siihen suuntaan, että eihän miehellä ole motivaatiotiota pelata jos hänellä on pelkkä tryout sopimus!???
eikö tämän sopimuksen tarkoituksena ole vakuuttaa ape ja pena miehen kyvyistä.
En väitä että tämä mies on mikään sateentekijä, mutta mielestäni oli parempi hankkia edes joku vopatin tilalle kuin olla tekemättä mitään!!!


edit viilausta
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tronicle
En väitä että tämä mies on mikään sateentekijä, mutta mielestäni oli parempi hankkia edes joku vopatin tilalle kuin olla tekemättä mitään!!!

Miten niin Vopatin tilalle? Kerrotko lisää.
Vai tarkoitatko tätä paria viikkoa, jolloin Vopat on veks rosterista?
 

Tronicle

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Miten niin Vopatin tilalle? Kerrotko lisää.
Vai tarkoitatko tätä paria viikkoa, jolloin Vopat on veks rosterista?
vopat on veks rosterista tod. näkösesti joulutaukoon asti. Mitä minä olen kuullut HUOM. kuullut lähteestäni. niin vopatin jatkokaan ei ole varma, se riippuu täysin uuden äijän otteista ja menestyksestä. uskokoot ken haluaa.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Hanska
Timo Pärssisen kahden kakarapojan etunimet = Juuso ja Jiri. Kertoo ehkä jotain myös Pärssisen älykkyystasosta, joka ei kuulema ole aivan Einstein-luokkaa

Ei mene kovin hyvin sullakaan. Jos nimien perusteella ruvetaan äo:ta arvuuttelemaan, niin kaikki lapasiin ynnä muihin käsineisiin liittyvät kyhäelmät tuovat minun mieleeni ensimmäisenä jonkun nurkassa kyhjöttävän teinipojan maistamassa kielettyä hedelmää. Osuinko oikeaan? Kakarapojat? Eivätpähän ole ainakaan äpäräpoikia, jollaisia tiettyjen hanskaajien uskotaan olevan.



Kun kerta Robert Kantor on joukkueen ykkösnimi plustilastossa, pistää se pohtimaan kannattaako miestä ulostaa. Hänhän tunnetusti on yksi neljästä puolustajastamme (lasken Kurvisen tähän joukkoon mukaan), joten en missään nimessä häntä liikuttaisi pois missään nimessä. Korkeintaan siinä tapauksessa, että ko. herra todella myrkyttää joukkueen mielialaa. Katsotaan, mitä mr. Mrazek osaa, ja pohditaan sitten kuka tsekeistä lähtee, vai lähteekö kukaan.

Mikäköhän on niiden kotimaisten puolustajahankintojen tilanneraportti? Onko lähiaikoina tulossa uutisia...?

Edit: Levokari siirtyi näemmä Kallio-kaupassa Columbukseen. En tiedä halusiko kukaan miestä jengiin, mutta nyt se on Columbuksessa.
 
Viimeksi muokattu:

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Kantor



Viestin lähetti Pärde
. Korkeintaan siinä tapauksessa, että ko. herra todella myrkyttää joukkueen mielialaa. Katsotaan, mitä mr. Mrazek osaa, ja pohditaan sitten kuka tsekeistä lähtee, vai lähteekö kukaan.

Mikäköhän on niiden kotimaisten puolustajahankintojen tilanneraportti? Onko lähiaikoina tulossa uutisia...?
[/QUOTE

Miksi IFK:ssa jaksetaan kantaa näitä Tsekkejä ovesta sisään ja toisesta ulos kun ovat tietoisia, että joukkuehenki kärsii? Silti vaan, lisää asennepelaajia Tsekeistä ja sitten kimpassa vittuillaan muille. Menestys on monista pikkuasioista kiinni kuten esim. joukkuehengestä (joka ei muuten ole pikkuasia).

Ja mitä tulee puolustajiin niin kyllä niitäkin alkaa lappaamaan heti kun 3goalsin listoille ilmestyy joitakin puolustajan paikalla pellanneita :-)
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tronicle
vopat on veks rosterista tod. näkösesti joulutaukoon asti. Mitä minä olen kuullut HUOM. kuullut lähteestäni. niin vopatin jatkokaan ei ole varma, se riippuu täysin uuden äijän otteista ja menestyksestä. uskokoot ken haluaa.

Totta, Vopatin piti ensiarvioiden mukaan pelata jo tulevana lauantaina, mutta näin ei todellakaan tapahdu. Vopat tuskin astuu kaukaloon pelitamineissa ennen joulupukkia, joten mies tilalle on Pentiltä aivan erinomainen veto. Penttiä voi arvostella monesta asiasta, mutta ei todellakaan tästä.
 

Waverunner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Moderaattorit HALOO! Alla pätkä tähän ketjuun kirjoitetusta...

--------------------------------------------------------------------

Jos teiltä muuten sattuisi unohtumaan nämä etunimet niin voitte muistaa ne helposti ajattelemalla Timo Pärssisen kahden kakarapojan etunimet = Juuso ja Jiri. Kertoo ehkä jotain myös Pärssisen älykkyystasosta, joka ei kuulema ole aivan Einstein-luokkaa, mutta ehkä tämä koskee lätkäpelaajia myös yleensä.

-------------------------------------------------------------------

On se kumma, että moderaattorit jakaa mulle huomautuksia tollaisista yleisistä, yleisellä tasolle joukkueena HIFK:hon kohdistuvasta verbaalisesta verilöylystä. Muutama jannu kun vetää herneet nenään ihan pilke silmäkulmassa vetäistyistä Jan Benda jutuista! (Ton jutun pointti oli jos joku ei tajunnut tyyliin arvuutella noita JB alkuisia paluumuuttajia).

Sorry, jos noi mun jutut nostatti pulssia, sillä kyllä ne oli ihan pilke silmäkulmassa kirjoitettuja :=) Pitäähän se rakasta naapuria rokottaa, kun joukkueella menee "välillä" huonommin!

Sitä vastoin täällä näköjään saa kirjoittaa HIFK:n pelaajista ihan henkilökohtaisia juttuja, jotka ikävä kyllä kohdistuvat jopa pelaajan lapsiin! Nyt menee jo vähän yli! Rupeaa tulemaan TS (ei Turun Sanomat) vaan Tommy Salo jutut viime talvelta mieleen :=) Tyvärr!

No se siitä... halusin vähän tuoda näkökulmaa näihin "tuomioihin"! Lupaan jatkossa kirjoitella vähemmän provosoivia juttuja, mikäli moderaattorit eivät hyllytä mua pariksi viikoksi!

Ja lopuksi edes vähän jääkiekko asiaa:

JHag, sulla on ollut paljon asiallisia ja erittäin mielenkiintoisia (sisäpiiri) juttuja täällä tarjottavana mulle (kiitos niistä), mutta uskallan olla tossa "Tuulola ehkä 25 parhaan eurooppalaisen pakin joukossa" jutussa eri mieltä! Jos mä saisin valita jääkiekko joukkuetta rapakon takana, niin heti ensisilmäyksellä voisin sanoa, että Tuulola on fysiikaltaan NHL peleihin kykenevä kaveri (tosin ikää rupeaa pian olemaan liikaa) verrattuna Z:aan. En siis hetkeäkään miettisi kumman valitsisin... eikös täällä palstallakin palvota vähän järeämpien kavereiden (minä ainakin) perään... Z:n strategiset mitat on muistaakseni 180/80 mikä ei kyllä pakille mielestäni riitä mihinkään... miau! Ja toinen Tuulolaa puoltava seikka olisi se, että hän on JOUKKUEPELAAJA jos joku on! Nämä tiedot perustuvat hänen Jokereissa pelamiin vuosiin...

Luetteleppa euroopasta edes 10 parempaa pakkia kuin Tuulola!?!?!?

ps. kirjoitellaan kahden viikon päästä :=) ????
 

EddieShore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pena tosiaan teki pelimuuvin, jannu sivussa pari viikkoa niin stuntti tilalle. No kyseinen mr. Miztalovalova on itselleni ainakin täysin tuntematon, mutta kooltaan ainakin Vopatin luokkaa. Vrt. tapaus Levokari- Hedberg. Onhan tämä paras tapa nähdä pelaajan kyvyt, parin viikon testi jengin mukana ja vielä tosipeleissä. Olisko mahdollisesti linja "hyvät treenit, saat kolmen vuoden pahvin" jätetty taakse?
Valitettavasti olen hyvin skeptinen HIFK:n nykyiseen "draftaus-/scouttaustoimintaan". Oma kauhuskenarioni tulevasta: Mr. M on ihan täys sukka liittyen koko tähän jäällä pelattavaan peliin, tyyliin P.Hucko, mutta vahingossa tekee ekassa matsissa maalin tai kaks. Hallilta kaveri lähtee pulliaisen auton kyydissä kahdentoista vuoden diili fikassa. Ja kaikilla on hauskaa!
Toivottavasti olen väärässä, ei tuntematon nimi miehestä paskaa tee, vaan olemattomat scouttausnäytöt Urheiluseuramme toimiston suunnalla luovat heti sen mielikuvan. Olisihan se hienoa, että Iso P. tekisi ekan ns. löytönsä, mutta vaikea se on uskoa kaikken näiden edellisten löytöjen jälkeen.
No mitäs jos kaveri onkin ihan peluri? Kuka nykyisistä tshekeistä lähtee?
Oma visioni:

Z- Koskematon, liigan paras pakki vaikka välillä ajatus on ollut muualla. Ihan kuningas ja vähän Jhagia myötäillen: Tuulola on paperia tän kaverin rinnalla.

Kantor- Kehityskäyrä ylöspäin ja hyvää työtä jäällä: hyvä fyysinen peli ja taitoakin löytyy. Huhut joukkehengen pilaamisesta ovat asia erikseen, mutta pakkiosasto on niin kovin ohut meillä, että täytyy pitää.

Vopat- Pomminvarmasti liigan pelätyin pelaaja. Huikea asenne, omaa jopa vähän käsiä kiekonkin kanssa. Ei missään nimessä pois, huokuu vanhan kunnon HIFK-tyyliä!

Simi- Tulilinjalla, paljon puhuttu hinta-laatusuhde, polvet polvet yms. Kuulemma erinomainen "pukukoppipelaaja" ja niinkuin joku tuolla aikaisemmin totesi myös jengin paras aloittaja. Tärkeä seikka, johon mielestäni kiinnitetään liian vähän huomiota.

Katsotaan mitä meidän oma Notorious P. tekee, kunhan ei tekis mitään hätiköityä, niinkuin yleensä ei ole ollut tapana... Kylmä totuushan on se, että pakeista meillä on huutava pula, sille osastolle olis kiva kuulla jotain messevää uutista.

Kyllähän se ketjussa puhuttu kierrätyssysteemikin voisi toimia, mutta silloin oma fantasiani herää henkiin: joku hullu kanukki ottelusopimuksella tänne ja kun pelikielto räpsähtää, jannu vaihtoon ja uus hullu tilalle. Saattais alkaa kalervon ja hjalliksen multileuoissa näkymään pientä väpinää..
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Waverunner: Minä en ole scoutti, joten en osaa luetella niitä pakkeja, joita Zetan ja Tuulolan välissä on näiden miesten listoilla. Mutta minulla ei ole sen suurempia syitä olla uskomatta todellisia asiantuntijoita. Äijiä, joille maksetaan siitä, että tietoa pelaajista on vasemman isovarpaan muotoa myöten. Näillä jäppisillä on joka pelaajasta statsit vuosien ajalta.

Zeta on muuten noin 10 kg painavampi kuin ilmoitetut 80 kiloa. Lisäksi voimaa on selkeästi enemmän, ihan raakaa perusvoimaa, kuin Tuulolalla. Ja muistanet miten meni liki täsmälleen samankokoisen Rafalskin ura NHL:ssä?

Etkö luota NHL-scouttien ammattitaitoon heidän etsiessään juuri sinne sopivia pelaajia? Ei tässä siitä ollut kysymys, että Zeta olisi noin paljon Tuulolaa parempi pakki ylipäätään. Ainoastaan siitä, että NHL:ään hän on tuon verran halutumpi. Eikä NHL ole kaikki.

Tuulola on hieno pelaaja. Näkisin hänet mielelläni HIFKissä. Ja NY Rangers näkisi mieluummin Zetan kuin Tuulolan riveissään. Minä näkisin huonona päivänäni, ja varsinkin Zetan huonona päivänä, joskus Tuulolan HIFKissä mieluummin kuin Zetan.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Viestin lähetti JHag

Tuulola on hieno pelaaja. Näkisin hänet mielelläni HIFKissä.

Käyn itse melko usein Hämeenlinnassa Kerhon kotipeleissä ja olen huomannut että Tuulola on paljon kovempi pakki kuin julkisuudessa annetaan ymmärtää. Siis fyysisempi.

Mediassa Tuulola on kiekkovarma liideri joka nakuttaa pisteitä, mutta kyllä Marko osaa kovankin pelin, ja ilman ylilyöntejä. Helponnäköisiä niittejä painopiste alhaalla ja ukkoja lakoaa.

Onpahan muuten taas karannut keskustelu otsikosta.
 

Carlos

Jäsen
Simicek

Nenä Jalonen totesi Tappara-TPS -pelin jälkimainingeissa että joukkueen materiaali on liian ohutta, 2. kentän sentteri tarvitaan, ja seurajohdon kanssa täytyy alkaa käymään keskusteluja. TPS:llä on tilaa ulkomaalaiskiintiössä, joten Simi olisi heille juuri täsmälleen se 2. kentän sentteri, mitä kaipaavat. Ja tiettävästi jos JB olisi tullut alkukaudesta, Simi oli jo puhuttu Tepsiin, että näkisin tämän jopa aika todennäköisenäkin vaihtoehtona.

Sen lisäksi kokemuksen syvällä rintaäänellä pelaaja-asioista tietävät tahot ovat niin hiljaa ja varovaisia lausunnoissaan tällä hetkellä, että tuskin jäi ruletti tähän Breznevin tulemiseen.

Näin minä siis veikkailisin.

Tuntuu Waverunneria kovasti kiinnostavan päänsä aukominen täällä meillä, tässä vaiheessa minä huolestuisin kyllä jo ihan omastakin joukkueesta ja sen rämpimisestä.
 

Waverunner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, kyllähän toi Z on loistava pelaaja!

Sanoisin, että tällä hetkellä yksi liigan harvoista persoonista ja valopilkuista (ja ollut kyllä sitä sm-liiga uransa aikana). Täytyy sanoa, että vaikka näistä viesteistä ehkä paistaa pieni Jokerihenkisyys läpi, niin kyllähän mä rakasta naapuria arvostan juokkueena! Ja mikä tekee Z:sta niin ärsyttävän pelaajan on se, että Herra on yksinkertaisesti niin *aatanan hyvä! Ja fysiikaltaan varmasti yksi parhaita koko liigassa! Jo viime kaudella ihmettelin, että miksi Jokeripakit ei saa jyrättyä sitä levyksi! Mutta kuten äijään kohdistuvista taklauksista on jokainen nähnyt, Z:aa ei kyllä ihan heppoisesta horjuuteta!

Itse asiassa viime kesänä kun kuulin Z:tan jatkavan joukkueessa, niin olin oikeasti iloinen, koska tällaisia pelaajia liiga tarvitsee! Mulle on melkein sama, missä joukkueessa Super Mario liigassa pelaisi - kunhan pelaisi! Ja vaikka jokeri*elle olenkin (tuntuuko nyt paremmalta?), niin pidän peukkuja myös sille, että Jere pääsisi taas liigajäille! Väriä (punaista?) kentälle!!! Got it?

Ja vielä näin Jokerinäkökulmasta: Yksi pahimmista virheistä, minkä HIFK voi tehdä on laittaa pihalle joko Kantor tai Vopat! Kyllä noi on molemmat sopii HIFKiin kuin nyrkki naamaan! Auts! Että tällaista...

ps. kyllä HIFK:ssa on viime vuosina tehty niin surkuhupaisia päätöksiä, että täytyy jo naapurissa olla huolestunut, jotta Stadissa nähdään jatkossa tasaisia maaotteluita (paikallispelejä :=)! (((Sorry, oli pakko heittää yksi kevyt herjakin, jottei tää nyt niin vakavaa olisi, sorry!!!)))
 

Alter ego

Jäsen
Suosikkijoukkue
BFC
Viestin lähetti Waverunner
ps. kyllä HIFK:ssa on viime vuosina tehty niin surkuhupaisia päätöksiä, että täytyy jo naapurissa olla huolestunut, jotta Stadissa nähdään jatkossa tasaisia maaotteluita (paikallispelejä :=)! (((Sorry, oli pakko heittää yksi kevyt herjakin, jottei tää nyt niin vakavaa olisi, sorry!!!))) [/B]

Juu, ja näitä surkuhupaisia päätöksiä ja niiden seuraumuksia saadaan ihailla jatkossakin, koska k.o seuran päättävät elimet, i.e hallitus, on sama kuin aina ennenkin, pysähtyneisyyden aika jatkuu ...
En kyllä oikein ymmärtänyt tota sun " kevyt herja" heittoa, totuushan se vaan on, eikä sitä ole mitään syytä pahoitella !
 

puuhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , LEIJONAT, CCCP
Penan ostokset

Nyt on aika Penan näyttää kyntensä mihin pystyy. Olen liian kauvan katsellut hänen diktaattorimaista olemusta,joka ei edes vakuuta faneja,tai edes minua.Joten nyt (PENA) on tullut aika näyttää mihin oikein pystyt. Toivon parasta ja pelkään pahita.... Surkein kausi jonka muista ihan heti.... Alusta asti ollut kuin ringette turnajaisissa. Nyt on aika olla taas stadin kuningas :)
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti EddieShore


Vopat- Pomminvarmasti liigan pelätyin pelaaja. Huikea asenne, omaa jopa vähän käsiä kiekonkin kanssa. Ei missään nimessä pois, huokuu vanhan kunnon HIFK-tyyliä!


Tähän HIFK-tyyliin liittyen lainaus uusimmasta HIFK-magazinesta, Capo Grünnin suulla lausuttuna:"Fanien on myös ymmärrettävä, ettemme pelaa kannattajille emmekä medialle, vaan ajamme tiettyä pelitapaa läpi itsellemme ja joukkueelle. Se ei miellytä kaikkia, mutta uskon sen pitkässä juoksussa nostavan HIFK:n kovinkin korkealle liigassa."

Että silleen, tätä edelsi pohdinta fanien tyytymättömyydestä pelitavan lepsuudesta. Uskon johdon olevan eri kannalla, mutta jos näin huonosti ovat asiat niin ei Vopat mitenkään koskematon ole, JA SE ON VÄÄRIN!!! Toivon edelleen, että Frank pitää mielessä mitä HIFK on ja minkälaisia miehiä siellä kaivataan. Ettei joukkueesta tule neppailevaa ämmälaumaa.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
OLEN JÄRKYTTYNYT

Viestin lähetti Pärde
Tähän HIFK-tyyliin liittyen lainaus uusimmasta HIFK-magazinesta, Capo Grünnin suulla lausuttuna:"Fanien on myös ymmärrettävä, ettemme pelaa kannattajille emmekä medialle, vaan ajamme tiettyä pelitapaa läpi itsellemme ja joukkueelle. Se ei miellytä kaikkia, mutta uskon sen pitkässä juoksussa nostavan HIFK:n kovinkin korkealle liigassa."


Nyt haisee pahalta. Kaikki uhrataan menestyksen eteen. Alennutaan kääntämään poskea ja luikitaan karkuun kaikista mahdollisista myllyistä. Pelataan urpoliigaa urpon sävelin ruikuttaen tuomareista. Keskitytään epäolennaiseen, eikä myönnetä pelityylin olevan aivan hanurista. Ei kuulosta minun joukkueeltani.

En voi uskoa Grunnin edustavan koko joukkuetta tässä asiassa. Mielestäni ainakin Zidlicky, Vopat, Ruutu ja I. Pikkarainen haluaisivat pelata kannattajille tuottaen sitä viihdettä mikä tuo yleisön hallille. Nyt on näilläkin pelaajilla suitset kaulassa ja kunnon ryminäkiekko on kielletty. Parhaiten tämä näkyy I. Pikkaraisessa, joka oli viime kaudella todella hyvä ryminäkiekon edustaja. Tällä kaudella on selvästi kielletty kaikki hauska.

Itseäni ei kiinnosta yhtään tämä IFK:n uusi "käännä poskea" pelityyli. Oikein hävettää katsoa välillä. Minä uskon pelityylin vaihtuvan viimeistään ensi kaudeksi. Se siitä pitkästä juoksusta.

Ensi kauden teemana on pakko olla "IFK on tullut takaisin" ja johtohahmona on "Hardcore". Sille ei tuplaleukakaan mitään voi.
 

outsider49

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viestin lähetti EddieShore
[Vopat- Pomminvarmasti liigan pelätyin pelaaja. Huikea asenne, omaa jopa vähän käsiä kiekonkin kanssa. Ei missään nimessä pois, huokuu vanhan kunnon HIFK-tyyliä!
[/B][/QUOTE

Näyttääpi pahalta että Vopat ulostetaan, noo, ei Vopatin tarvitse kamojaan pitkälle kanniskella, mitä nyt noin vajaa kilsan verran, siellä Hjallis ja Virmanen jo odottavat sopari valmiina, saavat Vopatista erittäin fyysisen power forwardin joka ei ole edes kovin tumpelo kiekon kanssa. Sitten vielä Pasi N. puolustajaksi, Pasin voi uhrata vaikka 5 ottelun pelikieltoon, kukahan menee senjälkeen tööttämään esmes Peltosta, Aaltoa... ?
Melkein vois lyödä vetoa että johto ryssii Vopatin areenan jengille,
toisaalta sittenhän tilanne olis tasan.. Caloun sössittiin Bluesiin, Vopat ryssitään Jokereille, kaikilla on hyvä mieli, eikö ?
 

Roman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Tappara
Re: Zeta/Tuulola

Viestin lähetti JHag
..pistetäänpäs nyt äijät järjestykseen. Jos vaikka saisi hoopeekoon miesten kanssa jotain pientä sotaa aikaan, kun on niin ikävän seesteistä:)

Tuulola on oikein peruseurooppalainen pakki, Zeta taas suoraan NHL-muottiin valettu. Kolmelta täysin eri seurojen scoutilta asiaa ihan mielipiteenä kysyttyäni voin vetää tilanteen yhteen NHL-vinkkelistä:
-Zeta on Euroopassa pelaavista pakeista top3:ssa
-Tuulola on noin sijoilla 25-35

Sitä en kiistä, etteikö Tuulola olisi näissä kaukaloissa arvossaan, mutta "Jääkiekon mekassa" asiaa katsotaan toisesta näkövinkkelistä.

Milloin tulee ensimmäinen vastaisku Hämeenlinnasta, tä?

Iskuako? Täältäkö?

Tuulola on niin kuin sanoit peruseurooppalainen pakki. Ei ole montaa pakkia euroopassa jonka joukkueeseeni mieluummin ottaisin. Tässä välissä muistutan että nyt puhumme suomalaisesta jääkiekosta ja suomalaisesta sarjasta nimeltä SM-Liiga.

Tuo mitä sanoit scouttien toiveista pitänee varmasti paikkaansa. En minäkään Tuulolaa lähtisi NHL:lään raahaamaan. Kyllä hän on mielestäni nimenomaan hyvä puolustaja eurooppalaisen mittapuun mukaan. Z:ta on varmasti NHL miesten kiikarissa. Suorastaan ihmettelenkin miksi sitten mies edelleen pelaa täällä rupujoukkueiden sarjassa? Tiedostaako Z:ta mahdollisen heikkoutensa isojen miesten sarjassa? Joka näin äkkiä ajatellen on miehen koko ja ehkä voiman puute. Terävyyttä löytyy jopa muille jakaa. Kerhossa lähelle tuota terrierimäisyyttä yltää Sicak. Joka on kuitenkin varsin kädetön ja taklauskyvytön Z:taan verrattuna.

Tuulolan ja Z:ta pelityylit ja miksei roolitkin eroaa toisistaan melkoisesti. Molemmat tekevät peliä, mutta mielestäni Z:ta vie sen pidemmälle hyökkäysalueelle. Tuulolan pyrkiessä avaamaan peliä tai lyöden kiekkoa vastustajan päätyyn punaviivalta. Mitä Kerho tekee muuten yllättävän vähän. Kiekollisessa hyökkäyspelissä sanoisinkin Z:tan olevan parempi. Joskin Tuulolan rooli joukkueessa on enemmän puolustusvoittoinen. Siihen rooliin kun meillä ei oikein muita ole. Fyysisyydessä luulen Tuulolan ottavan jopa voiton. Tällä tarkoitan nyt ainoastaan taklauksia. Aniharvoin jos koskaan Tuulolaa näkee minkäänlaisessa hässäkässä. Toisin kuin Z:taa. Tuulolan pommit ovat muuten aivan jäätäviä. Z:ta taklaa myös mielellään, mutta voimaa Tuulolan taklauksissa sanoisin olevan enemmän. Sen taitaa tietää myös muuan Ville Peltonen. Jaa, mutta tehän ette taida tietää kuka on Ville Peltonen?
On muuten mielenkiintoista seurata yksi yhtä vastaan tilannetta jos Tuulola on hyöökkääjää vastassa. Harvoin jos koskaan hyökkääjät lähtevät edes tosissaan haastamaan häntä. Ennemmin hakevat syöttöpaikkaa tai laukaisevat. Samoin on karvaus tilanteissa joissa Tuulola on kiekollisena. Kukaan ei lähde hänelle painetta edes antamaan vaan asettuu rauhallisesti vastaanottamaan hyökkäystä.

Vaihtokaupasta mitä täällä on esitelty Kuznetsov jo viimeksi asian ollessa esillä perusteli kantaamme, joten pientä kertausta miksi emme Z:taa vaihtaisi Tuulolaan.

1. Hän on suomalainen ja ennenkaikkea hämeenlinnalainen. Hänen arvonsa kannattajien ja pelikavereiden silmissä on korvaamaton.

2. Hän on joukkueen isähahmo joka rauhoittaa koko joukueen peliä. Z:sta ei tätä roolia pystyisi täyttämään.

3. Ottaisin toisen tällaisen miehen ennemmin kuin Z:tan. Juuri tällaista puolustuksen varmaa luutijaa joka osaa avata peliä ja pystyy myös fyysiseen peliin joukkueemme kipeästi kaipaa. Meillä on jo köyhän miehen Z:ta eli Aki Heino riveissämme. Aki rakastaa kiekkoa ja leipoo sitä yleensä liian pitkään ja tästä aukeaa vatustajalle vastahyökkäys. Samanlaisia otteita olen nähnyt Z:ltakin.

Vaikka mukana tulisi tuo Vopatti en kauppaan suostuisi. Hyökkäykseen emme välttämättä tarvitsisi enää ketään. Se on tarpeeksi vahva jo tällä hetkellä. Fyysiseen peliin kykeneviäkin löytyy ihan mukavasti vaikka Hyvönen häipyikin. Jos joku hyökkäjä pitäisi saada sopimukseen sen tulisi olla ratkaisija tyyppi mitä Vopat ei ole.
Pakki rintamalle sen sijaan olisi saatava vahvistusta. Se ei kuitenkaan vahvistu millään muotoa jos Tuulola vaihdettaisiin Z:taan. Luultavasti heikentyisi. Miksi muuten te olette sarjapisteissä niin paljon jäljessä jos teidän miehet olisivat parempia?

NHl:lään jos pelaajia valitsisin niin en ottaisi VV:täkään joukkueeseeni, mutta euroopassa mies on TOP-5 hyökkääjien joukossa. Sama koskee Z:taakin. NHL:lässä ei sijoitu, euroopassa kuuluu TOP-5:een.

ISH:han puhuu asiaa. Onpa muuten hienoa huomata että vastustaja joukkueen pelaajaa kehutaan näin estoitta. Oletkos joku takinkääntäjä? ;)
Niin olitkos se jonka anoppi asuu täällä jääkiekon kehdossa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös