Silloin harvoin, kun ketuttaa...

  • 902 900
  • 5 385

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ensi kauden joukkueen rakennus on käynnissä ja Lukon kiinnostavuus saattaa olla laskusuunnassa esimerkiksi viime syksyyn verrattuna. Toivottavasti olen väärässä, etteivät halutut pelaajat lyö ns luuria korvaan.

Myös Virtasen edeltäjästä, Johtaja Virrasta liikkui vastaavia huhuja. Kuulemma aivan mulkero ja jopa Länsi-Suomi aikanaan huhuili Peksin vaikuttavan kielteisesti Lukon vetovoimaan. Sittemmin toki paljastui, että Lukkoon oli reilusti tunkua, eikä vähiten Virran valmennuksen takia.

Se vetovoima on tietysti vähän hankalasti rajattava käsite. Kyllä Lukkoon tulijoita on, mutta samalla hyvä muistaa, että joihinkin pelaajiin ei vain ole mahdollisuutta ja yltiöpäiseen huutokauppaan ei myöskään lähdetä. Nimekkäät, kovan profiilin pelaajat palaavat usein "kotiin" ja tuttuun ympäristöön, mutta siinä "next-step pelaajakategoriassa" Lukko on hyvin mukana kisassa.

Lukon rekordi pelaajien kehittämisessä kohti seuraavaa steppiä on erinomaista luettavaa. Viime vuosina täältä on ponkaistu kovalla tahdilla isompiin sarjoihin ja tehty läpimurtoja liigatasolle. Myös junioripuolella tehdään hyvää työtä ja siellä on nuoria lahjakkuuksia kasvamassa.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Noista vetovoimista voi olla montaa mieltä. Ei se viime kausi tuntunut auttavan kun kotimaisista vain Ilomäki ja Kainulainen tarttui haaviin.
 

Lukom bualel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joka päivä sitä toiveikkaana tulee lukemaan näitä palstoja ja facebookia pelaajauutisten toivossa. Ja joka päivä vituttaa hiukan enemmän. Ei tässä vielä mitään suurempaa hätää ole, mutta harvemmin se uusi pelaaja on heti 100% iskussa, vaan vaatii totuttelua vaikka olisi kuinka hyvä. Tulisko Measures jos pyytäisi?
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sitä me ei tiedetä, mutta Mattilan, Saarijärven, Tammelan kaltaisia hakuja ei ollut. Tuskin Kalle olisi kieltäytynyt jos olisi vastaavia tarjottu.
Ja kun ei tiedetä, Sinä mukaan lukien, niin miksi suoltaa paskaa palstalle. Muutama nimimerkki täällä katoaa aina Lukon pärjätessä ja palaa parin tappion siivittämänä takaisin arvostelemaan. Oksettavaa porukkaa!
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Sitä me ei tiedetä, mutta Mattilan, Saarijärven, Tammelan kaltaisia hakuja ei ollut. Tuskin Kalle olisi kieltäytynyt jos olisi vastaavia tarjottu.
Niin just. Me ei tiedetä mutta vetovoima on laskenut. Mitäs jos me saatiinkin kaikki jotka haluttiin? Väittäisin että se on lähempänä totuutta.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Ja kun ei tiedetä, Sinä mukaan lukien, niin miksi suoltaa paskaa palstalle. Muutama nimimerkki täällä katoaa aina Lukon pärjätessä ja palaa parin tappion siivittämänä takaisin arvostelemaan. Oksettavaa porukkaa!
Nyt taitaa mennä tunteisiin. Kun omat argumenttien taso on täys 0.
Jos pikkusen vaivaudut katsomaan historiaa kirjoittelusta huomaat edelleen kuinka väärässä olet.

Silloin kun asiat ei ole kohdallaan pitää myös palautetta antaa ja silloin kehutaan kun on aihetta. Pään pensaaseen työtämnen ja ongelmien kieltäminen vasta tyhmää on.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt taitaa mennä tunteisiin. Kun omat argumenttien taso on täys 0.
Jos pikkusen vaivaudut katsomaan historiaa kirjoittelusta huomaat edelleen kuinka väärässä olet.

Silloin kun asiat ei ole kohdallaan pitää myös palautetta antaa ja silloin kehutaan kun on aihetta. Pään pensaaseen työtämnen ja ongelmien kieltäminen vasta tyhmää on.
Annapa esimerkki. Jokainen on joskus väärässä, mutta henkilökohtaisuuksiin meneminen on mulle raja. Historiasta sen verran, että et liene syntynytkään ennen ensimmäistä peliäni.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Niin just. Me ei tiedetä mutta vetovoima on laskenut. Mitäs jos me saatiinkin kaikki jotka haluttiin? Väittäisin että se on lähempänä totuutta.
Niin miten selität sen että keväästä etsitty pakkia mutta hiljasta ollut? Jos valtava imu olisi, niin valitaan vaan halukkaista.
En väitä että vetovoima on olematon mutta kyllä jotain haasteita on kun pelaajia ei löydy. Sama ongelma on yleisellä tasolla koko liigassa. Junnuihin tuntuu vetoa olevan.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Niin miten selität sen että keväästä etsitty pakkia mutta hiljasta ollut? Jos valtava imu olisi, niin valitaan vaan halukkaista.
En väitä että vetovoima on olematon mutta kyllä jotain haasteita on kun pelaajia ei löydy. Sama ongelma on yleisellä tasolla koko liigassa. Junnuihin tuntuu vetoa olevan.
Ei ole keväästä asti etsitty pakkia. Syksyllä on aloitettu etsintä eikä markkinoilla ole vielä sen tyyppistä (vrt Robin Press) jota haetaan. Vaikka kuinka olisi vetovoimaa, se ei auta jos ei ole mistä ottaa. Sitä paitsi kukaan ei ole mistään valtavasta imusta maininnut. Hallitseva mestari jolla on massi kunnossa, siinä on minusta ihan tarpeeksi vetovoimaa.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Annapa esimerkki. Jokainen on joskus väärässä, mutta henkilökohtaisuuksiin meneminen on mulle raja. Historiasta sen verran, että et liene syntynytkään ennen ensimmäistä peliäni.
Joopa joo. Minä olen aloittanut pelaamisen Lukon junnuissa 60 luvulla. Pelasit sit vissiin paljon aikasemmin.

Olen samaa mieltä noista henkilökohtaisuuksista, siksi tartuin sinun paskapuhe väitteisiin.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joopa joo. Minä olen aloittanut pelaamisen Lukon junnuissa 60 luvulla. Pelasit sit vissiin paljon aikasemmin.

Olen samaa mieltä noista henkilökohtaisuuksista, siksi tartuin sinun paskapuhe väitteisiin.
Yllättävän lapsellinen lähestymistapa asioihin yli kuuskymppisellä kaverilla...
Mutta samapa tuo, kunhan ilmestyt myös menestyksen aikana palstalle.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Yllättävän lapsellinen lähestymistapa asioihin yli kuuskymppisellä kaverilla...
Mutta samapa tuo, kunhan ilmestyt myös menestyksen aikana palstalle.
Taas olit väärässä ja menet henkilökohtaisuuksiin. Kukin tyylillään...

Koitappas nyt sitä historiaa uudelleen ennen kuin rupeat toisia ohjeistamaann milloin saa kirjottaa ja milloin ei.
 
Viimeksi muokattu:

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Edelleenkään en saanut Sinulta kirjoitushistoriastani esimerkkiä, mihin viittasit.
Ole ystävällinen ja laita se, mun pitää rientää töihin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kun Kalle Sahlstedt julkisti Lukon urheilustrategian, luulin sen tuovan kärsivällisyyttä enemmistöön kirjoittajista. Kun Lukko voitti mestaruuden, olin varma loppujenkin omaksuneen kärsivällisyyttä.

Keväällä 2020 Lukolla oli kaikkien aikojen paikka voittaa mestaruus, mutta kausi keskeytyi. Tuo kevät ei ollutkaan nyt tai ei koskaan, vaan joukkue hallitsi pientä pätkää lukuun ottamatta koko kautta

Mestaruuden jälkeen Lukko on pelannut liigakiekkoa vasta yhden kuukauden ja yhden viikon. Ilmeisesti tämä jakso onkin se, jolloin asiat olisi pitänyt mennä hyvin, jotta kaikki osaisivat olla kärsivällisiä.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt tuli sopiva keskustelu avata omia ajatuksia palstan ilmapiiristä näin suht tuoreen jäsenen näkökulmasta. Viitaten yllä olevien henkilöiden kiistelyyn.

Täällä vähän huokuu sellanen toisten kommenttien arvostelu. Mitä nyt varmasti tapahtuu muuallakin jatkiksen palstalla. Mennään tarvittaessa vaikka jonkun vuosien vanhoihin kommentteihin kunhan oma tietämys pönkittyy. Jokainen on varmasti ollut väärässä jonkun asian suhteen eikä siinä ole mitään väärää. Aina pitää sen oman mielipiteen olla se ainut oikea. Mua ei ole tähän mennessä vielä kertaakaan ottanut päähän kenenkään muun kommentointi vaikka itse olisin eri mieltä. Eikä sillä etteikö itseäkin kiristäisi tämän hetkinen pelillinen suoritus. Kyllä tänne mielipiteitä mahtuu ja näin kuuluu ollakin. Jos on eri mieltä asioista ja pakko päästä siihen kommentoimaan niin koittaa nyt edes saada jotain rakentavaa viestittelyä eikä lähteä jyrkin sanoin torppaamaan toisen mielipidettä. Usein myös hiljeneminen on ihan fiksua. Jos joku kirjottaa, että sen mielestä kaikki on paskaa niin se on vaan jonkun mielipide.

Pysytään asiallisina ettei tästä tulisi samanlaista luettavaa kuin politiikka Iltalehden Facebook sivulla. Aamen :)
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Sitä me ei tiedetä, mutta Mattilan, Saarijärven, Tammelan kaltaisia hakuja ei ollut. Tuskin Kalle olisi kieltäytynyt jos olisi vastaavia tarjottu.
Tämä on kyllä aivan tyhjä argumentti. Samoin kuin tuo puolustaja-asia vetovoiman puolesta. Miksi me valittaisiin halukkaista paras, jos kyseinen pelaaja ei ole haluttuun muottiin sopiva/riittävän hyvä?
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Tämä on kyllä aivan tyhjä argumentti. Samoin kuin tuo puolustaja-asia vetovoiman puolesta. Miksi me valittaisiin halukkaista paras, jos kyseinen pelaaja ei ole haluttuun muottiin sopiva/riittävän hyvä?
Varmaan on tyhjä argumentti jos pointti menee ohi.

Se on varmaan just noin että kaikki haluaa Lukkoon mut ei kuitenkaan tarpeeksi hyvät.

Jos en paljoa väärin muista niin taisi Kalle keväällä jo sanoa että Pressille haetaan seuraaja, kuten myös @#16 toisessa ketjussa taisi mainita. Keväästä Lokakuun puoleenväliin on puolivuotta. Se on aika pitkä aika hakea yhtä pelaajaa, joku syy siihen on.

Pakki vajeesta lienee kuitenkin konsensus.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Varmaan on tyhjä argumentti jos pointti menee ohi.
Ei pointti ohi mennyt. Se on vaan minusta tyhmää kirjoittaa että joku asia on näin, kun ei siitä ole mitään tietoa.
 

metsäläinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oho! Sainpa aikaan keskustelua palstalle pohtiessani Lukon kiinnostavuutta pelaajamarkkinoilla. Pohdiskelin voiko syksyn vähän heikommalla menestyksellä olla vaikutusta pelaajien halulla tulla Lukkoon. En mielestäni ollut väittämässä pelaajien karttavan Lukkoa. Vanhan sanonnan mukaan viestintä epäonnistuu aina, paitsi sattumalta. Rauha maahan.
 

Venkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huomaa muuten että jos ei Lukko menesty peleissä niin negatiivis sävytteistä kiistelyä syntyy myös kirjoittajien välille. Siitä myös huomaa kuinka syvällä Lukko on palstalaisten sieluissa! Reinikaista lainatakseni." Sopikaa välinne, sano varpaat toisilleen, morjes". Huomenna peli taas ja saadaan jännittää mihin iskuun Veltsu on joukkueensa saanut!
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sanotaan nyt ruma sana ääneen. Tämän viikon ottelut Saipaa ja Jukureita ovat tässä tilanteessa ne jotka määrittelevät minun silmissäni sen onko Lukko kriisijoukkue vai ei. Kyllä noista pitää raapia vähintään vähintään 5 pistettä kasaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös