Silloin harvoin, kun ketuttaa...

  • 902 192
  • 5 385

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olen myös odottanut Tarea viivalle. Pelasi viime kaudella kakkosyv:ssä mielestäni ihan kelvollisesti, vaikka tehoja saisi toki tulla enemmän.

Pidän Reunasta jopa Lukon parhaana viivapyörittäjänä. Heikkinen on tärkein yksittäinen yv-pelaaja, mutta kyllä hänen oheen voisi pientä viivatanssia sovittaa.

Sitä paitsi Reunanen on pelinavaamisen suhteen Lukon parhaimmistoa. Taito pitää vain saada jalostettua oikeaan muotoon.

Omat ehdotukset yv-vitjoiksi:

------------Koivisto-------------
Repo ----- Pottu ------ Pattu
------------Heikkinen----------


--------- Koivistoinen ---------
JD ----------Nyman ----------Kiko
----------- Reunanen ----------

Ykkösessä on tavoite saada mahdollisimman paljon vetoja joko Revolta (ranteella tai one-timerina) tai Heikkiseltä. Koivisto tekee sitä missä on parhaimmillaan, eli hakkaa karoja sisään. Westerholmit pyörittävät toista puolta ja tarjoavat toisen vaihtoehdon neliön sisään.

Kakkosessa ei ole yhtä paljon laukaisuvoimaa, joten takakolmiota yritetään pyörittää mahdollisimman aktiivisesti. Kiko tarjoaa laukaisualoitetta, mutta Reunanen voi myös itse heittää rannaria viivalta. JD tarjoaa rightin mailan, joten vetoja voidaan hakea kumpaankin suuntaan. Koivistoinen on suht kookkaana pelaajana oma valintani maalin edustalle.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Ei aina, mutta onhan tässä nyt ollut jo muutamia huonompia pelejä viimeisissä otteluissa. Varsinkin ylivoima on heikkoa nimilistaan nähden.

Ylipäänsä en pidä sanoista "aina, koskaan, ikinä, milloinkaan ja joka kerta". Koska ei ne asiat ole noin mustavalkoisia.
Ylivoiman saamattomuus tosiaan ketuttaa.

Sanoista myös samaa mieltä, enkä koskaan ikinä milloinkaan käytä noita sanoja, koska joka kerta ne olisivat liioittelua;)
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Harmi että seuraava työvuoro on vasta keskiviikkona. Siihen mennessä itku on jo laantunut työpaikalla. Huomenna olisi vielä erikoisitkijä töissä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Raskasta luettavaa on Jatkoajan keskustelupalsta, vaikka olisi kuvitellut nukutun yön tasaavan niitä kaikkein vahvimpia tunteita Satakunnassa. Tännekin saapuu jatkuvalla syötöllä yksi jos toinenkin toistaan väsyneempi porilainen pätemään pelkkää paskaa, ymmärtämään asiat aivan tahallaan väärin taikka hakemaan draamaa foliohattu päässä jostain syy-seuraus jutuista sekä muista salaliitoista.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Paras on kuitenkin että siellä ne monessa viestissä odottelee vesi kielellä että pääsisi nauramaan Lukon kauden päätökselle. Oma seura on mestistasoa mutta ketään ei kiinnosta kun ovat siihen jo tottuneet joten tärkeämpi on Lukon tilanne.
 
Paras on kuitenkin että siellä ne monessa viestissä odottelee vesi kielellä että pääsisi nauramaan Lukon kauden päätökselle. Oma seura on mestistasoa mutta ketään ei kiinnosta kun ovat siihen jo tottuneet joten tärkeämpi on Lukon tilanne.

Samaa mieltä sinun ja @Via Dolorosa kanssa. Huvittaa myös, että jotkut Ässäpuolen käyttäjät kertovat, että eilinen tulos ei kiinnosta, koska pari pelaajaa loukkaantui. Varmasti joidenkin kannattajien kohdalla on ollutkin näin, mutta kyllä tuolla näkyy olevan muutama kaveri, jota tulos selvästi liikuttaa, kuten myös Revon 1-7 maalin tuuletukset.
 

Lugu63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Raskasta luettavaa on Jatkoajan keskustelupalsta, vaikka olisi kuvitellut nukutun yön tasaavan niitä kaikkein vahvimpia tunteita Satakunnassa. Tännekin saapuu jatkuvalla syötöllä yksi jos toinenkin toistaan väsyneempi porilainen pätemään pelkkää paskaa, ymmärtämään asiat aivan tahallaan väärin taikka hakemaan draamaa foliohattu päässä jostain syy-seuraus jutuista sekä muista salaliitoista.

Täällä on kyllä saanut lukea jos jonkinlaista salaliittoa. Uusimpien tietojen mukaan Nemecek kosti, kun Reunanen kampattiin törkeästi. Porilaiset Selin etunenässä ovat sanoneet Posslerin korkean mailan olleen suunnitelmallinen teko. Varmasti.

Ja tämä kypärän irtoaminen ja paljaan pään osuminen jäähän sekä siitä seurannut veri ovat kuitattu saatesanoilla "kyllä se kypärä tuollaisessa taklauksessa irtoaa oli remmi miten tahansa!"

Erilaiset turvavarusteet ovat suunniteltu toimimaan parhaiten nimenomaan poikkeustilanteessa ja esim. kypärien pääasiallinen tehtävä on suojella päätä iskun tullessa. Nyt kypärä ei auttanut yhtään mitään, koska remmi oli niin saatanan löysässä. Jos joku on sitä mieltä, että kypärä suojasi Kivenmäkeä, kuten on suunniteltu niin ei muuta kuin varustetoimittaja vaihtoon ja joukkokannetta tulille.
 

VAKIOPAIKKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Paras on kuitenkin että siellä ne monessa viestissä odottelee vesi kielellä että pääsisi nauramaan Lukon kauden päätökselle. Oma seura on mestistasoa mutta ketään ei kiinnosta kun ovat siihen jo tottuneet joten tärkeämpi on Lukon tilanne.

Ei pidä alkuukaan paikkaansa. Ässät ei ole Mestis tasoa viimeisen kymmen vuoden aikana, kuin kerran. Eli viimekaudella.

Porissa yritetään parhaillaan rakentaa pitkällä tähtäimellä joukkueen runkoa, millä voisi taistella mestaruudesta tulevina vuosina ilman ulkopuolista rahoittajaa. Enkä tarkoita Lukkoa, vaan parhaana esimerkkinä on TPS.

P.S.

Lukko on Sahlstedtin ja Virran aika kaudella pyrkineet rakentamaan mestaruus tason joukkuetta. Ja tällä hetkellä Lukon joukkue on mestaruus tasoa.

Minulle se ei ole yllätys, ja olen lyönyt Lukon mestaruudesta vetoa ennen joulua. Muistaakseni Coolbetillä kerroin oli 34 tahi 35.

Voittaako Lukko mrstaruuden tänä keväänä?

Sen aika näyttää...
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mua lähinnä vituttaa lukea mitä vaan kommenttiosiota tai juttua eilisestä pelistä, vaikka voitettii 1-7... Useat jutut kirjoittaa sellaiset ihmiset, jotka ei ymmärrä mitään jääkiekosta.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itteä vituttaa suunnattomasti tämä nykypäivän mielensäpahoittamiskulttuuri. Täälläkin palstalla jotkut ihan tosissaan kirjottelee juttuja, että ei saisi enää tuulettaa maaleja tai taklata, koska numerot taululla ovat suuret tai aikaisemmin joku pelaaja loukkaantunut.

Kyllä välillä miettii että mitähän helvettiä. Ei taida nykyään löytyä edes asiaa mistä ei joku mieltään voisi pahoittaa. Varmaan nyt tästäkin joku pahoittaa mielensä. *hymiö*
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itteä vituttaa suunnattomasti tämä nykypäivän mielensäpahoittamiskulttuuri. Täälläkin palstalla jotkut ihan tosissaan kirjottelee juttuja, että ei saisi enää tuulettaa maaleja tai taklata, koska numerot taululla ovat suuret tai aikaisemmin joku pelaaja loukkaantunut.

Kyllä välillä miettii että mitähän helvettiä. Ei taida nykyään löytyä edes asiaa mistä ei joku mieltään voisi pahoittaa. Varmaan nyt tästäkin joku pahoittaa mielensä. *hymiö*
Täytyy ymmärtää, että Porissa on ollut erittäin rankat ajat käsillä viime aikoina. Vaikka oma joukkue on jopa onnistunut pärjäämään viime aikoina niin sillä ei ole niin väliä, kun pelko Lukon menestymisestä on todellinen.

Eilen se sitten purkautui toden teolla, kun mielenterveydellisiä patoutumia on koko 2020-luku keräytynyt takaraivoon*.

Raumalla on positiivinen meininki ja se jos joku Porissa rassaa. Tämä vuosi ollut Lukon voittokulkua, kyykyttää Ässiä niin kentällä, pelaajamarkkinoilla, sosiaalisessa mediassa kuin katsomossakin.

Siinä niitä patoutumia, jotka nyt purkautuu Nemecekin lyttäämisellä, Virran ja Heikkisen ilmeiden tulkitsemisella, Revon tuuletuksien haukkumisella ja Lukon joka saatanan päivityksestä loukkaantumisella.

Edit. *ja älkää nyt saatana tulkitko tätä niin, että tarkoitin Kivenmäen takaraivoa**.

Edit2. **ja tätäkään ei tarvitse tulkita minään vitsailuna. Tilanne on vakava ja vaikka verivihollisia kentällä ollaankin niin se on vain jääkiekkoa. Toivottavasti Ässien nuoret pelaajat toipuvat hyvin, se on tärkeintä.
 

J.Hetfield

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kuparikiekko
Kyllähän eilisen osalta voi todeta että Selin käyttäytyi kuin aikuinen lapsi ja Virta hoiti tyylillä ottelun ja myös pressin.

Case Nemecek/Kivenmäki. Kaikki on jo sanottu ja silti siitä jauhetaan vielä varmaan koko maaliskuu. Todella huono tuuri koko taklaustilanteessa. Ja joo oli kypärän remmi löysällä, katse ei ollut ylhäällä, Neme ajoi loppuun saakka ja kai kolmas maailmansotakin tähän saadaan liitettyä. Mutta enemmän vituttaa se asemasota mikä tilanteesta syntyi ja tosiaan varmaan jatkuu hyvinkin pitkään.

Mikään ei poista silti sitä faktaa että eilen pelillisesti Lukko vei ja Ässät vikisi.

Täytyy vielä todeta että toivotaan että näitä loukkaannuttavia taklauksia ei juuri enää tulisi. Enkä tarkoita sitä että fyysisyys tarvisi olla nollissa vaan haen sitä että kovaa saa pelata ja silti säästyttäis pahemmilta onnettomuuksilta. Säästyy myös jatkoajan keskustelijat henkisiltä vammoilta. Jäätävää luettavaa välillä puolin ja toisin palstat kun jotkut ei omista lainkaan objektiivista näkökantaa asioihin.

Onneksi tuota tapahtumaa ei enää huhti/toukokuussa juuri ketään muista kun Lukko juhlii mestaruutta pitkin Raumaa.
 

Liitteet

  • 87206196_226356378409617_2772384561886134272_n.jpg
    87206196_226356378409617_2772384561886134272_n.jpg
    15,8 KB · kertaa luettu: 361
(1)
  • Tykkää
Reactions: carr

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Vuorokausi on vierähtänyt ja luulisi että persukaupungissakin olisi tunteet jo rauhoittuneet mutta nyt ässäpuolella ollaan kyhäämässä jo rikosilmoitusta...

Olen jo aika sanaton. Onhan ässät ennenkin jäänyt jyrän alle(joukkueena pelitasollisesti) paikallispelissä mutta ei se ikinä ole tämän kokoluokan itku-vikinä-virttä saanut aikaiseksi.
Miten koko kaupunki voi satakunnan kansan toimitusta ja valmentajaa myöden, puhumattakaan niistä fysiikan nobelisteista jotka yrittivät aloittaa katsomosotaa olla näin pihalla?
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Vuorokausi on vierähtänyt ja luulisi että persukaupungissakin olisi tunteet jo rauhoittuneet mutta nyt ässäpuolella ollaan kyhäämässä jo rikosilmoitusta...

Olen jo aika sanaton. Onhan ässät ennenkin jäänyt jyrän alle(joukkueena pelitasollisesti) paikallispelissä mutta ei se ikinä ole tämän kokoluokan itku-vikinä-virttä saanut aikaiseksi.
Miten koko kaupunki voi satakunnan kansan toimitusta ja valmentajaa myöden, puhumattakaan niistä fysiikan nobelisteista jotka yrittivät aloittaa katsomosotaa olla näin pihalla?
Kyllä ja ainakin käskytys, taponyritys ja elinikäinen pelikielto mainittu.

Kovin tuntuu Porissa olevan muistissa vikaa ja se kuuluisa värisilmä* siellä perseessä. Nemecek nähdään jonain murhaaja ja samalla pitävät jotain Marttista tai Lambergia hienoina pelaajina. Myös k-18 ikäraja Johtaja Virran Dream Teamin peleihin vaadittu. Taitaa olla kuitenkin niin, että porilaisten öykkäröinti ja päällekäyminen 0-7 tilanteessa oli lapsille vahingollisempaa. Oma ehdotus tällaisten tunteenpurkauksien lopettamiseksi on seuraava: Poriin Liigatason joukkue.

E: *ja porilaisille tiedoksi, että en viittaa mitenkään Roni Hirvosen silmään.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Niin kuin jo aiemmin totesin Virran kohdalla, että pitää vaan nousta roskasakin yläpuolelle ja antaa niiden rypeä omissa lasteissaan. Tämä tarkoittaa sitä, että ei kannattaisi lukea niitä paskapostauksia, tai ainakaan kommentoida niitä. Kyllä se aurinko paistaa Porissakin taas joskus.

Vaikeaa se on omakin turpa pitää kiinni, mutta nyt Porin suunnalla pyörii sellaisia tuulimyllyjä, joten antaa olla.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Tässä on nyt yli 24h pyörähtänyt, eikä jaksaisi enää lukea eilisestä pelistä yhtään viestiä. Varsinkaan Lukkofanien puolesta kirjoitettuja. Eteenpäin.
 
Aina olen kaikkia muita faneja ml. Ässäfaneja kunnioittanut, mutta kyllä tässä alkaa kunnioitus olla koetuksella kun lueskelee noita juttua täällä palstalla ja esim. Twitterissä. Itse uikutetaan pelaajien loukkaantumisista, mutta vastapainoksi ollaan hankkimassa Nickersonia ja Grattoneitä, että voidaan hakata Liedekseltä nenä vinoon.

Lukko voitti 1-7, mutta Lukko voitti väärin. Tuuletti väärin, kannattajat juhlivat, Pekka ja Ilkka hymyilivät, Ässät eivät edes pelanneet tosissaan.

Huutonaurua huonoille häviäjille.

Tämä jää tähän minun osaltani.
 

Kentsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Zapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT, Suur-Lukko
Satakunnan kansalla vähän klikkihakuisuutta ilmassa.

Katso video: Sebastian Repo sikailee KooKoon tehohyökkääjän jäähän ja itsensä suihkuun – Pekka Virta: ”En koe, että kukaan teki mitään ihmeellistä kenellekään”

Vituttaa tommonen turha ylimääräinen vihanlietsonta, jossa ratsastetaan vaan viikonlopun tapahtumilla. Kai se sitten on hienoa, että edes joku taho hyötyy Kivenmäen loukkaantumisestakin. Itse en arvosta.

Ei se ihme ole kun lehden toimittajakin jo kerkesi Twitterissä irvailemaan, että oliko Mingoialla polvisuojus huonosti tai jotain. Kummasti hiljeni kun Mingoia tuli leipomaan ylivoimaa ja Berger taklasi samalla tavalla Koivistoa.

Ärsyttää kyllä tavallaan, että noistakin nyt hakemalla haetaan jotain sikailua. Ei niistä kummastakaan olisi tarvinnut edes mitään ulosajoa antaa. Toisaalta taas ihan huvittavaa, että tietyltä suunnalta näitä nyt syynätään oikein massiivisen suurennuslasin kanssa.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Satakunnan kansalla vähän klikkihakuisuutta ilmassa.

Katso video: Sebastian Repo sikailee KooKoon tehohyökkääjän jäähän ja itsensä suihkuun – Pekka Virta: ”En koe, että kukaan teki mitään ihmeellistä kenellekään”

Vituttaa tommonen turha ylimääräinen vihanlietsonta, jossa ratsastetaan vaan viikonlopun tapahtumilla. Kai se sitten on hienoa, että edes joku taho hyötyy Kivenmäen loukkaantumisestakin. Itse en arvosta.
Olen aika hämmentynyt. Olen aina kuvitellut, että toimittajakunnassa objektiivisuus on hyve ja niitä tärkeimpiä arvoja, joita hyvällä toimittajalla katsotaan olevan. Ymmärrän kyllä, että etenkin maakuntalehtien urheilutoimittajat saattavat hyvinkin olla jonkun joukkueen kannattajia mutta viime aikoihin asti olen luullut, että sitä pyritään tavallaan peittelemään ja säilyttämään objektiivisuus. Nyt kuitenkin vähän ajan sisään useampikin SK:n toimittaja on ns. paljastanut korttinsa eikä tunnu edes peittelevän asiaa. Ilmeisesti se edes näennäinen puolueettomuus ei olekaan enää hyve, ainakaan Satakunnan Kansan piireissä?

Jos mietin taas Länskärin puolelta esim. Mäkeläistä, niin käsittääkseni (korjatkaa jos olen väärässä, voin hyvin olla) hän on tai ainakin on joskus ollut Lukon kannattaja. En ikipäivänä osaisi kuitenkaan odottaa häneltä mitään tällaisia samanlaisia rimanalituksia kun näiltä lehtisiltä ja mattiloilta.

Tyyliä, ja ilmeisesti ammattitaitoa, ei voi ostaa.
 

Kentsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen aika hämmentynyt. Olen aina kuvitellut, että toimittajakunnassa objektiivisuus on hyve ja niitä tärkeimpiä arvoja, joita hyvällä toimittajalla katsotaan olevan. Ymmärrän kyllä, että etenkin maakuntalehtien urheilutoimittajat saattavat hyvinkin olla jonkun joukkueen kannattajia mutta viime aikoihin asti olen luullut, että sitä pyritään tavallaan peittelemään ja säilyttämään objektiivisuus. Nyt kuitenkin vähän ajan sisään useampikin SK:n toimittaja on ns. paljastanut korttinsa eikä tunnu edes peittelevän asiaa. Ilmeisesti se edes näennäinen puolueettomuus ei olekaan enää hyve, ainakaan Satakunnan Kansan piireissä?

Jos mietin taas Länskärin puolelta esim. Mäkeläistä, niin käsittääkseni (korjatkaa jos olen väärässä, voin hyvin olla) hän on tai ainakin on joskus ollut Lukon kannattaja. En ikipäivänä osaisi kuitenkaan odottaa häneltä mitään tällaisia samanlaisia rimanalituksia kun näiltä lehtisiltä ja mattiloilta.

Tyyliä, ja ilmeisesti ammattitaitoa, ei voi ostaa.
Objektiivisuutta ainakin uutisotsikoista saa oikein hakemalla hakea. Jopa JD:n valinta kuukauden pelaajaksi on onnistuttu muotoilemaan niin, että "Miksi JD, miksei Spink?". Ja tämä jo pelkässä uutisotsikossa. Itse jutusta löytyy sitten tätä sisältöä:
Ässien 27-vuotias hyökkääjä joutui pelaamaan noin puolet kuukaudesta ilman kaksoisveljeään Tylor Spinkiä, joka loukkaantui SaiPaa vastaan 12. helmikuuta. Tyson Spink keräsi silti kolmetoista tehopistettä ja teki Danforthin tavoin kuusi maalia.

En tiedä kyllä et pitäisikö itkeä vai nauraa tuolle. Hienosti näkee kyllä Spinkin veljekset yksilöinä..

Kuvassa sk:n tarjoamia puolueettomia uutisotsikoita:
 

Liitteet

  • 20200305_001953.jpg
    20200305_001953.jpg
    419,3 KB · kertaa luettu: 303
Viimeksi muokattu:

Kiikartorni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Rantanen
Ässien 27-vuotias hyökkääjä joutui pelaamaan noin puolet kuukaudesta ilman kaksoisveljeään Tylor Spinkiä, joka loukkaantui SaiPaa vastaan 12. helmikuuta. Tyson Spink keräsi silti kolmetoista tehopistettä ja teki Danforthin tavoin kuusi maalia.

Ehkä raati kallistui Danforthiin juuri siksi että joutui pelaamaan koko kuukauden ilman veljeänsä, eikä noudattanut Virran ja Heikkisen ohjetta keskittyä murhanhimoiseen sikailuun ja ylimieliseen hymyilyyn.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Roku

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Käsittämätön kyllä tämä "koko Satakunnan lehti". Harvoin näkee tuollaista laput silmillä kirjoitettua kiihkosontaa. Ihan kuin keskustelupalstan Ässäosioista nuo otsikot koskien Lukkoa, ja ehkä kirjoittajat juuri ovatkin näitä samoja kuin täällä palstalla.

No, en meinaa yöuniani menettää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös