Silloin harvoin, kun ketuttaa...

  • 892 175
  • 5 366

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
En ole montaa vuotta Jatkoajan palstoja seurannut, mutta kävikö niin, että osalle mestaruuden jälkeen ei mikään muu kuin uusi mestaruus ole häävi suoritus?
Ja tähän tulee yleensä kommenttia, että mikään muu ei voi olla tavoitteena.
No ei, mutta itse pääsen ehkä helpommalla, kun pystyy nauttimaan myös matkasta, yleisöystävällisestä pelitavasta jne. jne.
Kysymyksen voi asetella myös niin, että tuliko joillekin mestaruudesta vatsa täyteen ja ollaan tyytyväisiä että Raumalla pelataan Liigaa? Vastaus molempiin kysymyksiin on sama.

En minäkään ymmärrä, että Pavelkan sopimus nähdään negatiivisena ja paljon muuta. Toisaalta moni näki jo kauas ettei Janiksesta ole mihinkään. Toki pelaajina heitä ei voi vertailla, mutta pointti olikin tärkein. Selvää on myös se että Lukon strategialla ja resurseilla sääliplayoffit on pettymys. Samoja virheitä ei saa toistaa. Aikaisemminkin kirjoittanut, että haluan Lukon nähdä tuolla kärkijoukoissa vuodesta toiseen (vrt. Tappara). Moni muukin haluaa ja ei kai siinä mitään väärää ole?

Mielestäni joukkueen rakentuminen on hyvällä mallilla. Tärkeitä palasi puuttuu vielä. Toki joukkueenkin pitää pelata vielä voittaa kiekkoa.
 

rellu

Jäsen
Suosikkijoukkue
sm-sarja/SM-liiga/Liiga 1957 -
En ole montaa vuotta Jatkoajan palstoja seurannut, mutta kävikö niin, että osalle mestaruuden jälkeen ei mikään muu kuin uusi mestaruus ole häävi suoritus?
Ja tähän tulee yleensä kommenttia, että mikään muu ei voi olla tavoitteena.
No ei, mutta itse pääsen ehkä helpommalla, kun pystyy nauttimaan myös matkasta, yleisöystävällisestä pelitavasta jne. jne.
Tähän samat fiilikset.

Kyllä menneen kauden joukkueellakin oli mahdollisuutensa (paljonkin?) parempaan, mutta korona puri pahasti. Tähän voi tietysti sanoa, että oli se muillakin liigajoukkueilla, mutta Lukolta se ensimmäinen rypäs vei mahdollisuuksia CHL-otteluista ja vlleä pahempi oli se toinen aalto (sen prkleen JYP-pelin jälkeen, mikä olisi pitänyt perua) pahimpaan mahdolliseen aikaan ajatellen liigan pudotuspelejä. Pelattiin vajaalla rosterilla 4 -5 ottelun viikkoja. Ja säälien jälkeen tuli vielä pahin mahdollinen vastustaja. Toki pelaajahankinnoissakin jäi toivomisen varaa, mutta niin on aina oleva, Harvoin onnistutaan 100%. Toki minä muiden mukana tulen toivomaan mestaruutta, mitaleja ja play-off otteluita, mutta elämässä on isompiakin asioita mennyt ohi suun ;)
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen sen verran uppiniskainen, ettei kyllä minulle käy pelkästään viihdyttävä pelityyli sekä pelaaminen pääsarjatasolla, vaikka ollaankin pienin paikkakunta.

Rahallisesti Lukko on ja tulee jatkossakin olemaan Liigan kärkipään joukkueita, johon kyllä ainakin minun järjen mukaan sisältyy myös jonkunlainen tulosvastuu, sillä totesihan myös Eerola tovi sitten Länsi-Suomessa, että Lukon tavoitteen tulee olla aina neljän parhaan joukossa ja siihen annetaan vaadittavat resurssit.

Olen myös realisti, että en odota mestaruutta joka kausi, enkä edes mitalia, mutta kyllä minä ainakin karsastan ajatusta, missä riittää olemassaolo ja kivat piruetit vaikka sarjasijoitus on jossain alemmassa keskikastissa.

Minun tietääkseni Sahlstedt on sen verran kunniahimoinen ja voitontahtoinen johtaja, että hänkin varmaa jakaa ainakin pääsääntöisesti samat asiat tästä tekstistä ja on myös sen teoillaan näyttänyt. Rehellinen ja avoin mies myönsi, ettei viime kaudella onnistuttu hänenkään osalta ja ytimekkäästi totesi tämänpäiväisessä Länskärissä, että pitää tehdä parempi joukkue ensi kaudeksi. That's fair enough for me ja seuraavaksi teot ratkaisee, joskin Revon, Grégoiren ja Zagidulinin jatkot ovat olleet jo nyt hieno haukkarin näyttö.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse olen sen verran uppiniskainen, ettei kyllä minulle käy pelkästään viihdyttävä pelityyli sekä pelaaminen pääsarjatasolla, vaikka ollaankin pienin paikkakunta.

Rahallisesti Lukko on ja tulee jatkossakin olemaan Liigan kärkipään joukkueita, johon kyllä ainakin minun järjen mukaan sisältyy myös jonkunlainen tulosvastuu, sillä totesihan myös Eerola tovi sitten Länsi-Suomessa, että Lukon tavoitteen tulee olla aina neljän parhaan joukossa ja siihen annetaan vaadittavat resurssit.

Olen myös realisti, että en odota mestaruutta joka kausi, enkä edes mitalia, mutta kyllä minä ainakin karsastan ajatusta, missä riittää olemassaolo ja kivat piruetit vaikka sarjasijoitus on jossain alemmassa keskikastissa.

Minun tietääkseni Sahlstedt on sen verran kunniahimoinen ja voitontahtoinen johtaja, että hänkin varmaa jakaa ainakin pääsääntöisesti samat asiat tästä tekstistä ja on myös sen teoillaan näyttänyt. Rehellinen ja avoin mies myönsi, ettei viime kaudella onnistuttu hänenkään osalta ja ytimekkäästi totesi tämänpäiväisessä Länskärissä, että pitää tehdä parempi joukkue ensi kaudeksi. That's fair enough for me ja seuraavaksi teot ratkaisee, joskin Revon, Grégoiren ja Zagidulinin jatkot ovat olleet jo nyt hieno haukkarin näyttö.
Niin ei kai kukaan tällä palstalla ole tyytyväinen PELKÄSTÄÄN piruetteihin ja osallistumiseen? Enempi taitaa olla vain näitten asioitten kombinaatio ja niiden painotukset tärkeä osa tässä asiassa.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse olen sen verran uppiniskainen, ettei kyllä minulle käy pelkästään viihdyttävä pelityyli sekä pelaaminen pääsarjatasolla, vaikka ollaankin pienin paikkakunta.

Rahallisesti Lukko on ja tulee jatkossakin olemaan Liigan kärkipään joukkueita, johon kyllä ainakin minun järjen mukaan sisältyy myös jonkunlainen tulosvastuu, sillä totesihan myös Eerola tovi sitten Länsi-Suomessa, että Lukon tavoitteen tulee olla aina neljän parhaan joukossa ja siihen annetaan vaadittavat resurssit.

Olen myös realisti, että en odota mestaruutta joka kausi, enkä edes mitalia, mutta kyllä minä ainakin karsastan ajatusta, missä riittää olemassaolo ja kivat piruetit vaikka sarjasijoitus on jossain alemmassa keskikastissa.

Minun tietääkseni Sahlstedt on sen verran kunniahimoinen ja voitontahtoinen johtaja, että hänkin varmaa jakaa ainakin pääsääntöisesti samat asiat tästä tekstistä ja on myös sen teoillaan näyttänyt. Rehellinen ja avoin mies myönsi, ettei viime kaudella onnistuttu hänenkään osalta ja ytimekkäästi totesi tämänpäiväisessä Länskärissä, että pitää tehdä parempi joukkue ensi kaudeksi. That's fair enough for me ja seuraavaksi teot ratkaisee, joskin Revon, Grégoiren ja Zagidulinin jatkot ovat olleet jo nyt hieno haukkarin näyttö.
En usko, että kellekään riittää pelkkä liigassa pelaaminen. Lukon resurssit ovat sinänsä tiedossa, mutta eivät ne toki rajattomat ole, kuten jotkut saattavat ajatella.
Mutta itse olisin tyytyväinen, jos joka vuosi oltaisiin runkosarjassa 6, mieluiten 4 parhaan joukossa. Fakta on se, että Bumella oli todella iso merkitys ja siihen pitää Kallen saada apuja.
Monelta unohtuu se, että Kalle on koko seuran UJ, joten osa työajasta kuluu muuhun kuin liigajoukkueeseen.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin ei kai kukaan tällä palstalla ole tyytyväinen PELKÄSTÄÄN piruetteihin ja osallistumiseen? Enempi taitaa olla vain näitten asioitten kombinaatio ja niiden painotukset tärkeä osa tässä asiassa.
Täällä palstalla ei ole myöskään ensimmäistäkään, joka ei enemmän menestyksestä nauti, vaikka se tulisi tylsästi trappaamisella. Joka muuta väittää, niin valehtelee.

Urheilu on siitä erikoinen asia, että tulos ratkaisee. Homman ydin täytyy olla maksimaalinen tulos kooduista palasista, jonka jälkeen tulee muut arvot, kuten vaikka pelin viihdearvo ja hienot yksilösuoritukset.

Ja ei, en ole puhumassa Tappara-kiekon puolesta, vaan olen erittäin tyytyväinen nykyiseen pelitapaan, jossa halutaan voittaa pelit hyökkäämällä, eikä puolustamalla. Koko minun viestini pointti oli, että ainakin minulle se menestyminen on tärkeintä ja niin se varmaan on myös Sahlstedtille. Se, miten se menestys tulee, on sitten plussaa pääasian päälle.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Fakta on se, että Bumella oli todella iso merkitys ja siihen pitää Kallen saada apuja.
Monelta unohtuu se, että Kalle on koko seuran UJ, joten osa työajasta kuluu muuhun kuin liigajoukkueeseen.
Apuja on hankittu vaan ei vielä julkistettu. Siitä on jo aikaa kun mainittiin, että parinviikon sisällä nimi tulee esille.
 
Täällä palstalla ei ole myöskään ensimmäistäkään, joka ei enemmän menestyksestä nauti, vaikka se tulisi tylsästi trappaamisella. Joka muuta väittää, niin valehtelee.

Urheilu on siitä erikoinen asia, että tulos ratkaisee. Homman ydin täytyy olla maksimaalinen tulos kooduista palasista, jonka jälkeen tulee muut arvot, kuten vaikka pelin viihdearvo ja hienot yksilösuoritukset.

Ja ei, en ole puhumassa Tappara-kiekon puolesta, vaan olen erittäin tyytyväinen nykyiseen pelitapaan, jossa halutaan voittaa pelit hyökkäämällä, eikä puolustamalla. Koko minun viestini pointti oli, että ainakin minulle se menestyminen on tärkeintä ja niin se varmaan on myös Sahlstedtille. Se, miten se menestys tulee, on sitten plussaa pääasian päälle.
Hyvä viesti @Via Dolorosa
Toive ja Lukon menestyksen henkilökohtainen merkitys fanina on tärkein syy, miksi jaksan kiinnostua ja kirjoitella ja katsoa pelit ja tutkia ja kysyä ja innostua ja kritisoida. Uskon, että se on sitä kaikille, jotka täällä Lukon edesottamuksia pohdimme.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Täällä palstalla ei ole myöskään ensimmäistäkään, joka ei enemmän menestyksestä nauti, vaikka se tulisi tylsästi trappaamisella. Joka muuta väittää, niin valehtelee.

Urheilu on siitä erikoinen asia, että tulos ratkaisee. Homman ydin täytyy olla maksimaalinen tulos kooduista palasista, jonka jälkeen tulee muut arvot, kuten vaikka pelin viihdearvo ja hienot yksilösuoritukset.

Ja ei, en ole puhumassa Tappara-kiekon puolesta, vaan olen erittäin tyytyväinen nykyiseen pelitapaan, jossa halutaan voittaa pelit hyökkäämällä, eikä puolustamalla. Koko minun viestini pointti oli, että ainakin minulle se menestyminen on tärkeintä ja niin se varmaan on myös Sahlstedtille. Se, miten se menestys tulee, on sitten plussaa pääasian päälle.
Kyllä mua vituttaisi ihan rehellisesti voittaa mestaruus tollaisella paskapelillä. Nyt kun se mestaruus on voitettu ja vielä hienolla pelillä, niin mielestäni voimme vaatia enemmän.
 

lätkäniilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, NHL, Jalkapallo
Kyllä mua vituttaisi ihan rehellisesti voittaa mestaruus tollaisella paskapelillä. Nyt kun se mestaruus on voitettu ja vielä hienolla pelillä, niin mielestäni voimme vaatia enemmän.
”Vituttaisi ihan rehellisesti voittaa mestaruus tollaisella paskapelillä.”? Siis mitä. Lukkofani jota vituttaa Lukon mestaruus? En ymmärrä
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
”Vituttaisi ihan rehellisesti voittaa mestaruus tollaisella paskapelillä.”? Siis mitä. Lukkofani jota vituttaa Lukon mestaruus? En ymmärrä
Tää on vähän sama, kun lottoajat sanoo että vituttais vaan jos voittaisi sen minimipotin 1,2 miljoonaa. Helppo näitä lausahduksia on huudella, mutta jos se 1,2miljoonaa tai Lukon mestaruus vähän yleisököyhemmällä pelillä napsahtaisi kohdalle niin tuskinpa se niin hirveästi oikeasti vituttaisi. Mutta ymmärrän kyllä @Yuppi näkökulman. Olen itse myös erittäin tyytyväinen tapaan, millä Lukko pyrkii pelaamaan. Sillä joko voitetaan tai kaadutaan. Dufvan aikoihin ei ole ikävä. Lukon nykyinen pelitapa kehittää myös pelaajia paljon paremmin.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
”Vituttaisi ihan rehellisesti voittaa mestaruus tollaisella paskapelillä.”? Siis mitä. Lukkofani jota vituttaa Lukon mestaruus? En ymmärrä
Henkilökohtainen mielipide ei sen enempää tai vähempää.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täällä palstalla ei ole myöskään ensimmäistäkään, joka ei enemmän menestyksestä nauti, vaikka se tulisi tylsästi trappaamisella. Joka muuta väittää, niin valehtelee.
Tämä on oikeastaan mikä tällä palstalla eniten vituttaa. Kaikkien täytyy olla samaa mieltä, muutoin valehtelee tai on väärässä. Pistetään väkisin sanoja suuhun ja jos ei ole samaa mieltä on väärässä ja hyvin usein vielä jonkun solvaavan mielikuvan kanssa. En koe tätä keskusteluksi tai mielipiteen vaihdoksi.

Tuossa välissä oli pitkiä aikoja kun tällaista ei ollut pl. yksi vuosilukunimimerkki jota ei hetkeen ole näkynyt. Nyt mestaruuden jälkeen mielestäni tämä on lisääntynyt huomattavasti.

Tai no, kaiten sitäkin voidaan sanoa mielipiteenvaihdoksi kun kaksi ihmistä on eri mieltä ja toinen sanoo, sun on pakko olla mun kanssa samaa mieltä ja sitten kumpikin on samaa mieltä. Kovin hedelmällistä tuo mielestäni ei ole, enkä aina kovin kauaa jaksa tuommoista vänkäämistä.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Pelin sisällä olevat taktiikat kuuluvat peliin. Minulle riittää jo sekin, kun Lukko on parempi joukkue paikallaolevista. Tosin, huonoa kiekkoa en kauaa jaksa telkusta katsoa.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Pelin sisällä olevat taktiikat kuuluvat peliin. Minulle riittää jo sekin, kun Lukko on parempi joukkue paikallaolevista. Tosin, huonoa kiekkoa en kauaa jaksa telkusta katsoa.
Siinä pelin viihdyttävyydessä on muuten vissii ero, riippuen oletko hallissa vai kotona.

Dufvan aikaan hallissa näki aina kovan taisteluvoiton, kotona telkkarista peli oli hirveää roikkumista ja sinnittelyä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä on oikeastaan mikä tällä palstalla eniten vituttaa. Kaikkien täytyy olla samaa mieltä, muutoin valehtelee tai on väärässä. Pistetään väkisin sanoja suuhun ja jos ei ole samaa mieltä on väärässä ja hyvin usein vielä jonkun solvaavan mielikuvan kanssa. En koe tätä keskusteluksi tai mielipiteen vaihdoksi.
Minä en pyydä taikka todellakaan vaadi, että pitää olla samaa mieltä, mutta ainakin itse pysyn kannassani alkuperäisen väitteen kanssa.

Yhtäkään nimimerkkiä ei satavarmasti haittaisi pelitapa, jos Lukko menisi voitosta voittoon runkosarjassa ja voittaisi mestaruuksia. Ehkä sitten, jos Lukolla olisi Kärppien ja Tapparan tapaan useita mestaruuksia lähivuosien aikana, niin voisi todeta, että olisi kiva jos se tulisi jotenkin eri tavalla, mutta näillä mestaruuksilla (joista suurin osa ei ole edes toista nähnyt, heh!) mitä meillä on ei kyllä ole mitään väliä miten se seuraava tulee.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu
Kyllä minua ainakin vitutti esimerkiksi Suomen pelitapa olympialaisissa. Jos Lukko pelaisi esimerkiksi Tapparan passiivsta peruspeliä niin kyllä jäisi pelejä katsomatta. Ihan samalla tavalla kuin jäi Lukon pelien katsominen vähemmälle Dufvan aikaan.

Antijääkiekolla voittaminen ei tuottaisi minulle samanlaista tyydytystä vaikka voittoja tulisi. Tottakai mestaruus olisi mestaruus mutta silti tuollainen pelitapa aiheuttaisi negatiivisia fiiliksiä.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Kyllä minua ainakin vitutti esimerkiksi Suomen pelitapa olympialaisissa. Jos Lukko pelaisi esimerkiksi Tapparan passiivsta peruspeliä niin kyllä jäisi pelejä katsomatta. Ihan samalla tavalla kuin jäi Lukon pelien katsominen vähemmälle Dufvan aikaan.

Antijääkiekolla voittaminen ei tuottaisi minulle samanlaista tyydytystä vaikka voittoja tulisi. Tottakai mestaruus olisi mestaruus mutta silti tuollainen pelitapa aiheuttaisi negatiivisia fiiliksiä.
Olympia kulta ja Tapparan mestaruus "väärin voitettu".
Olen 100% varma että pelaajat oli tyytyväisiä että voittivat. Voitte kysyä finaalin hävinneiltä mielipidettä ovatko tyytyväisiä ja lohduttaako että ei pelattu trappiä?
Kyse on tulosurheilusta ei siitä kenen pelitapa on viihdyttävin.
Olen myös saletti että lehtereillä on enemmän porukkaa kun joukkue voittaa kun ottaa jatkuvasti pataan vaikka kuinka vauhdikasta peliä esittäisi.
Toki saa esittää vaikka millaisia sirkustemppuja jos vaan voittaa.

Kuulun myös siihen koulukuntaan joille pelkkä osallistuminen ja pelitapa ei riitä vaan Lukon tavoite tulee olla kannusta tappeleminen jokavuosi Tapparan tapaan.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Olympia kulta ja Tapparan mestaruus "väärin voitettu".
Olen 100% varma että pelaajat oli tyytyväisiä että voittivat. Voitte kysyä finaalin hävinneiltä mielipidettä ovatko tyytyväisiä ja lohduttaako että ei pelattu trappiä?
Kyse on tulosurheilusta ei siitä kenen pelitapa on viihdyttävin.
Olen myös saletti että lehtereillä on enemmän porukkaa kun joukkue voittaa kun ottaa jatkuvasti pataan vaikka kuinka vauhdikasta peliä esittäisi.
Toki saa esittää vaikka millaisia sirkustemppuja jos vaan voittaa.

Kuulun myös siihen koulukuntaan joille pelkkä osallistuminen ja pelitapa ei riitä vaan Lukon tavoite tulee olla kannusta tappeleminen jokavuosi Tapparan tapaan.
Ei ole todellakaan yllätys tämä mielipide. Eipä siinä mitään vaan antaa kaikkien kukkien kukkia.
 

senilix

Jäsen
Kommentti liittyen tähän pelitapakeskusteluun.
Katselin jonkun aikaa Washington-Florida - peliä.
Vaikka miten on suuri ja mahtava NHL, niin aika tylsää katsottavaa kun ei yhtään kiinnosta, kumpi voittaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös