Selviytyjät Suomi

  • 445 701
  • 2 195

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Kun täällä niin kovasti kritisoidaan Heinin nyyhkytarinaa niin minkähän takia jenkeissä niin monen monituiset kilpailijat peittävät mahdollista rikkauttaan tai tässä Suomen selviytyjissä Harri omaa dippi-insinööri ja työtaustaa jos sillä ei kerran ole mitään merkitystä kun voittajaa päätetään? Merkillistä.

Siis eihän se ole ollenkaan sama asia jättää jotain kertomatta, kuin perustaa koko puheensa jonkun nyyhkytarinan varaan. Jenkeissäkään ei ole koskaan voitettu säälillä. Aika erikoista jos et oikeasti näe eroa sillä, että joku jättää kertomatta oman varallisuutensa ja sillä, että jonkun ainoa argumentti on "kova elämä". Varmasti useimmilla olisi joku nyyhkytarina kerrottavanaan ja se onkin ihan ok, jos tuosta haluaa mainita, mutta jos se on puheen ainoa sisältö, koko hommasta menee maku.

Jenkeissäkin vaikka paljon puhutaan siitä, että tietyille tyypeille ei haluttaisi suoda voittoa (julkisuuden henkilöt, sikarikkaat yms.), niin en usko että sillä kuitenkaan olisi itse finaalissa paljon merkitystä. Siksihän esim. Jimmy Johnson äänestettiin osittain ulos niin aikaisin. Mutta jos hän olisi jollain keinolla päässyt finaaliin asti, uskon että hänellä olisi ollut ihan yhtä iso sauma voittaa kuin kenellä tahansa muullakin.

Useinhan nämä pelaajat, jotka eivät ns. "tarvitse" rahoja halutaan ulos mahdollisimman aikaisin juuri tästä syystä, mutta ei sillä sitten loppupuheenvuorossa enää ole paljon merkitystä.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän se Heinin nyyhkytarina ollut alkuunkaan niin paha, että hänelle olisi voitto siksi annettu. Rankka lapsuus toki, mutta ei mitään erityisen spesiaalia. Ja eihän se lapsensaaminen edes olisi naisparille _välttämättä_ niin kamalan kallista, luulen.

Mutta kyllähän tuolla elämäntarinalla periaatteessa voi saadakin voiton. Uskon, että alussa pudonnut Andrea olisi ollut vahvoilla finaalissa jo pelkästään taustansa takia. Jo tuonne leveysasteille reissaaminen oli erittäin arvostettava teko.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Heini kertoi ensin miten käyttäisi voittorahat uuteen alkuun puolisonsa kanssa, erikseen matkustelun mainiten. Sen jälkeen Heini kertoi miten voittarahat menevät parempaan paikkaan kuin Jarkolla(perheellinen 3 lapsen isä+yrittäjä). Äänestystuloksessa ei ollut enää tuon jälkeen jännitettävää, Pian antama ääni Jarkolle toki tuli yllätyksenä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Eli olet kuitenkin sitä mieltä että tausta voi vaikuttaa päätökseen?

Olen sitä mieltä, että taustan ei kuuluisi vaikuttaa päätökseen. Se kuitenkin vaikuttaa, koska tuomaristossa joku ajattelee sen olevan tärkeää. Jos itse istuisin tuomaristossa, niin minulle olisi aivan sama, mitä finalisti tekee työkseen.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Se kuitenkin vaikuttaa

Onko esimerkkiä tästä? Koska itse en ainakaan muista yhdelläkään jenkkikaudella vaikuttaneen voittajavalintaan. Ainoastaan nuo jo julkkikset/rikkaat, mutta nekin on paljastuttuaan äänestetty pois jo hyvissä ajoin.

Kyllä voittajat ovat poikkeuksetta vedonneet siihen miten he itse peliä ovat pelanneet. Ja tätä on jury arvostanut. Öyklärit, vaikka kuinka hyvinä junailojoina (tyyppi esmerkkinä Russel Hantz) eiät voita, sen sijaan "sandrat" voittaa, koska pelaavat ja savat ystäviä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Onko esimerkkiä tästä? Koska itse en ainakaan muista yhdelläkään jenkkikaudella vaikuttaneen voittajavalintaan.

En minä voi tunkeutua kaikkien jenkkituotantokausien tuomariston jäsenten ajatuksiin. Onhan se todennäköistä, että kun noitakin on päälle 20 kautta tehty, niin seassa on myös niitä ääniä.

Ei ole välttämättä voittajaa ratkaissut, mutta tietenkin se on vaikuttava tekijä. Joidenkin kilpailijoiden mielestä.
 

#76

Jäsen
Muistelen jonkun tuomarin suoraan kysyneen finalisteiltä että mitä tekisivät rahoilla. Tietysti jenkeissä potti on miljoona, kun Suomessa 50K miinus verot, niin onhan siinä potentiaalia vähän tukea huono-osaisiakin. En tiedä onko potti jenkeissä veroton vai ei.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
En tiedä onko potti jenkeissä veroton vai ei.

Ei ole veroton, siitähän on vitsailtu Reunion Showssa aika ajoin...

Ja kaikki 26 tuotantokautta (ok 26 ei ole päättynyt viä) katsoneena en äkkiseltään muista, että mikään pelin ulkopuolinen asia olisi ratkaissut Juryn äänestystulosta. Voittajan perustelut ovat olleet aina pelin kautta tulevia perusteluja. Säälipuheet floppaa aina, samoin nöyristelevät ja anteeksipyytelevät.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Muistelen jonkun tuomarin suoraan kysyneen finalisteiltä että mitä tekisivät rahoilla.

Onhan sitä kysytty useastikin ja kyllähän se sillä tavalla onkin varmasti vaikuttanut päätöksiin, että varmaankin harva haluaisi antaa miljoonan pelkkään juhlimiseen. Mutta pointti tuossakin on se, että asiasta voi olla hyvä mainita (kysyttäessä), kunhan se ei mene saman asian jankkaamiseksi niin kuin nyt tässä Heinin tapauksessa.

Muutenkin kun tuota Heinin puhetta nyt enemmän ja enemmän miettii niin, mitäköhän siinä on hänen päässään liikkunut, jos hän on oikeasti kuvitellut voiton irtoavan tuollaisella.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muutenkin kun tuota Heinin puhetta nyt enemmän ja enemmän miettii niin, mitäköhän siinä on hänen päässään liikkunut, jos hän on oikeasti kuvitellut voiton irtoavan tuollaisella.
Kisan puolelta ei oikein ollut mitään sellaista, millä olisi voinut tuomareita puolelleen käännyttää. Siitä tiputuksesta nyt ei ainakaan kannattanut muistuttaa ja muutenkin isoin meriitti taisi olla huomaamattomana toisten jaloista poissapysyminen. Tuossa tilanteessa ei oikein voi muuta kuin yrittää siviilipuolen perusteilla, mutta pieleenhän se meni ja oikein kunnolla. Viimeistään se oman lapsenhankinnan määritteleminen arvokkaammaksi kuin toisen finalistin lasten tarpeet... Janillahan tuosta aivan oikein käämi paloikin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
HUOM! Spolerin sisällä on ensi sunnuntaina telkkarista tulevan jakson juonipaljastus! Jakson voi katsoa Ruudusta jo nyt jos on liigatunnukset.

Onkos joku katsonut julkkis-Selviytyjiä? Itse olen aiemmin katsonut lähinnä satunnaisesti noita alkuperäisiä amerikkalaisversioita, mutta tästä Suomen meiningistä olen ihan tykännyt. Ihan hyvin on pudotuksissa onnistuttu ainakin minua huijaamaan, ja näytti että viimeisin pudotus yllätti täysin myös itse pudonneen. Ja viimeisimmällä tarkoitan
Nooraa
, eli kun ollaan jääkiekkopalstalla, niin täällä varmaan voidaan keskustella sarjasta Ruutu+ tahdissa? Tugawen puolella on sympatiani, varsinkin Cristal on hyvä hahmo, ja hienoa ettei pudonnut ensimmäisenä, koska se olisi ollut siihen vuorikiipeilysarjan (Huippujengi) päälle aika kova rekordi. Siinähän hän siis putosi jo hotellilla.
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Onhan tuota tullut vilkuiltua ja ihailtavan roskaisa rosteri. Ihan kaikkein tyhmimpiä julkkiksia tuonne ei kannata roudata ja siksi pienet kehut tuotannolle.

Tuo Ruudolfin luoma sketsihahmo saisi voittaa. Nikander on toki valehteleva ulkosynnytintuhnu, mutta vetää kyllä tyylillä. Suomalaisemmin tuskin voi suorittaa ja olisihan se hienoa kun tummaihoinen jätkä voittaisi perisuomalaisella junttiudella. Toivottavasti ei jatkossakaan kommunikoi kenellekään mitään.

Keskikasetti-Sahurilla on myös maininnan arvoinen meno. Naiset luultavasti puukottavat toinen toisensa hengiltä. Hussi ykköstykkinä. Pääasia kunhan lapinsampo tai hahander ei voita.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Onkos joku katsonut julkkis-Selviytyjiä? Itse olen aiemmin katsonut lähinnä satunnaisesti noita alkuperäisiä amerikkalaisversioita, mutta tästä Suomen meiningistä olen ihan tykännyt. Ihan hyvin on pudotuksissa onnistuttu ainakin minua huijaamaan, ja näytti että viimeisin pudotus yllätti täysin myös itse pudonneen. Ja viimeisimmällä tarkoitan
Nooraa
, eli kun ollaan jääkiekkopalstalla, niin täällä varmaan voidaan keskustella sarjasta Ruutu+ tahdissa? Tugawen puolella on sympatiani, varsinkin Cristal on hyvä hahmo, ja hienoa ettei pudonnut ensimmäisenä, koska se olisi ollut siihen vuorikiipeilysarjan (Huippujengi) päälle aika kova rekordi. Siinähän hän siis putosi jo hotellilla.
Olisi varmaankin kannattanut laittaa tuo Ruutu+-maininta jo spoileria ennen. Itsellä ei ollut pienintä aavistustakaan, että myös kolmannen jakson voi katsella jo ennakkoon, joten tulipa sitten spoiler-hengessä spoilattua ensi sunnuntai.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olisi varmaankin kannattanut laittaa tuo Ruutu+-maininta jo spoileria ennen. Itsellä ei ollut pienintä aavistustakaan, että myös kolmannen jakson voi katsella jo ennakkoon, joten tulipa sitten spoiler-hengessä spoilattua ensi sunnuntai.
Sori! Eipä tullut mieleen tuollainen, mutta päivitin viestiä nyt. Joo, Ruudusta voi katsoa viikon etukäteen, eli samalla kun telkkarista tulee jakso, seuraava jakso tulee Ruutuun.
Se tuli tuossa ensi sunnuntain jaksoa katsellessa mieleen, että
kuinkahan paljon tässä parrulabyrintti-hommassa on mahdollista käsikirjoittajien vaikuttaa tehtävän kulkuun, eli että sillä tiimillä jonka halutaan voittavan, on paljon helpompi parru. Tähän asti kun Vehviläinen, Lapin Sampo ja kumppanit on jäätyneet täysin heti kun on vaadittu jotain ongelmanratkaisukykyä, ja nyt sitten olivatkin selvästi nokkelampia.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Odotin somemyrskyä ja Cristal Snowin nettisuolistamista, kun tämä sanoi, että naiset ei voi toimia urheiluselostajina.

Harvinaisen törkeä naista alistava kommentti, #metoo ei ole vielä valmis.

Helmenkalastaja on kaikessa spedeydessään aivan omassa luokassaan...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Odotin somemyrskyä ja Cristal Snowin nettisuolistamista, kun tämä sanoi, että naiset ei voi toimia urheiluselostajina.
Helena Ahti-Hallberg sanoi että Musta Barbaari on kuin pieni apina.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Odotin somemyrskyä ja Cristal Snowin nettisuolistamista, kun tämä sanoi, että naiset ei voi toimia urheiluselostajina.

Harvinaisen törkeä naista alistava kommentti, #metoo ei ole vielä valmis.

Helmenkalastaja on kaikessa spedeydessään aivan omassa luokassaan...

Cristalin läppä oli hyvä ja onhan tuo toosatöllössä tykitellyt saman tason huumoria.

Helmenkalastaja on kadottanut särmäänsä.

Helena Ahti-Hallberg sanoi että Musta Barbaari on kuin pieni apina.

Tällä nyt loukattiin vain pieniä sekä apinoita. Nikander taasen on vain juntti.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Cristalin läppä oli hyvä ja onhan tuo toosatöllössä tykitellyt saman tason huumoria.

Juu, vitsivitsi ja ihan läpällä vaan. Aika moni sikailija kuittaa alistavat kommenttinsa "huumorilla". Ei homous anna mitään etuoikeuksia tasa-arvon ja törkeän käytöksen suhteen. Muistetaan vaikka BB-Nikon raivokohtaus tai Antonio Floresin suorittamat pahoinpitelyt ruotsinlaivalla. Naisoletetut molemmissa hyökkäysten kohteena. "Huumoria" vaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Juu, vitsivitsi ja ihan läpällä vaan. Aika moni sikailija kuittaa alistavat kommenttinsa "huumorilla". Ei homous anna mitään etuoikeuksia tasa-arvon ja törkeän käytöksen suhteen. Muistetaan vaikka BB-Nikon raivokohtaus tai Antonio Floresin suorittamat pahoinpitelyt ruotsinlaivalla. Naisoletetut molemmissa hyökkäysten kohteena. "Huumoria" vaan.

Sinua ei ilmeisesti(korjaa jos olen väärässä) tämä ohjelma kiinnosta ja saat nyt yhden vastauksen pääasian vierestä.

Vihreässä Jyväskylässä olen erinäisten tuttavakuplien kautta saanut kuulla vittuilua kun miellän itseni tolkun ihmiseksi. Tuohon liittyy lapuissani oleellisesti se etten keuhkoa jokaisesta eri osapuolen harrastamasta öyhötyksestä. Seksuaalivähemmistön edustaja saa heittää läppää enemmistöheteroista ja päinvastoin. Sama pätee mamumokuilussa puolin ja toisin. Tärkeintä on miettiä omaa panosta, suhtautumista ja antia keskusteluille. Terve maalaisjärki vie pitkälle. Kaikkiin marcodewitteihin tai iikkakiviin ei kannata satoja viestejä/ajatuksia tuhlata. Tästä syystä tämä maa selviytyy jatkossakin kun enemmistö kansasta ei anna isoa elintilaa jo mainitulle menolle.

Itse pääasiaan liittyen on jännä nähdä mihin saakka Marikon ja Katjan tie vie. Muutenkin tuon tiimin kuviot kiinnostavat.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Tämä Suomi-kausi on ehdottomasti parempi kuin se edellinen. Suurin syy: saatu juonittelukeskusteluja paremmin mukaan. Selvästi tähän on kiinnitetty tuotannon osalta huomiota, että miten ne saadaan mukaan, viimeksi kameroita oli mukana liian vähän (tai joku muu syy, miksei juonikeskusteluja saatu filmille).

Yleensä julkkisosallistujat ei reality-ohjelmissa toimi. Ovat liian tietoisia kameroista, muut tuntevat etukäteen luonteenpiirteet, julkkiksilla on enemmän hävittävää kuin voitettavaa. Mutta tämän kauden julkkisosallistujat ovat kuitenkin olleet myönteinen yllätys, ihan hyvin ovat vetäneet.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tämä Suomi-kausi on ehdottomasti parempi kuin se edellinen. Suurin syy: saatu juonittelukeskusteluja paremmin mukaan. Selvästi tähän on kiinnitetty tuotannon osalta huomiota, että miten ne saadaan mukaan, viimeksi kameroita oli mukana liian vähän (tai joku muu syy, miksei juonikeskusteluja saatu filmille).

Yleensä julkkisosallistujat ei reality-ohjelmissa toimi. Ovat liian tietoisia kameroista, muut tuntevat etukäteen luonteenpiirteet, julkkiksilla on enemmän hävittävää kuin voitettavaa. Mutta tämän kauden julkkisosallistujat ovat kuitenkin olleet myönteinen yllätys, ihan hyvin ovat vetäneet.

Jes, Helmari pelastui. Ihan ehdoton suosikki, varsinkin Ståhlin ulina on viihdyttävää. Onko tuo Ilari oikeasti noin kujalla vai mitä helvettiä? Pokeriammattilainen on kuin sähköjänis vai vetääkö vedätysmielessä idioottina tuolla?

Toisaalta Barbara ja Snow ovat ärsyttävimmät persoonat tuolla, mutta näiden ympärillä myös sytytyslanka palaa jatkuvasti. Kyllä sieltä torikokousta on luvassa varsinkin, kun joukkue häviää noita palkintokisoja.

Palander yllättävän coolina vetänyt, ainakin toistaiseksi.

On tämä kyllä yllättävän hyvin toiminut toistaiseksi. Sen edellisen Selviytyjien finaali oli sellaista kurapaskaa, että toivottavasti julkkisfinalistit eivät moiseen myötähäpeilyyn sorru. Se voittajahan kertoi, että miten rankkaa on muuttaa lapsena Hämptönistä Turenkiin ja se on se hänen elämänsä suurin selviytyminen... Katujen kasvatti Turengista, voi vittu....
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Jes, Helmari pelastui. Ihan ehdoton suosikki, varsinkin Ståhlin ulina on viihdyttävää. Onko tuo Ilari oikeasti noin kujalla vai mitä helvettiä? Pokeriammattilainen on kuin sähköjänis vai vetääkö vedätysmielessä idioottina tuolla?

Jos vedättää, on nero.

Hussilla on pyöreät reidet. I get what Lauri got.

Sen edellisen Selviytyjien finaali oli sellaista kurapaskaa, että toivottavasti julkkisfinalistit eivät moiseen myötähäpeilyyn sorru. Se voittajahan kertoi, että miten rankkaa on muuttaa lapsena Hämptönistä Turenkiin ja se on se hänen elämänsä suurin selviytyminen... Katujen kasvatti Turengista, voi vittu....

Turengista, olikohan jatkislaisia?
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Viikko ilman mausteita onkin todellista selviytymistä. En kyllä välttämättä jaksaisi muutamaa ylläkin mainittua persoonaa kovin pitkään, missään olosuhteissa. Ei ole tullut esille kovin pitkälle vietyjä pelikuvioita, ensimmäisten perusliittojen jälkeen. Aikamoista tuuliviireilyä ennen äänestyksiä, joten huonoimmat ja parhaimmat ovat olleet liian hyvin suojassa kun keskikasti harvenee kuin Palanderin hiukset.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Joo, eilisiltana luin jostain jutun, missä juontajaa eli Mäkkäriä haastateltiin. Kertoi, että yhdellä saarista on jenkkien pykäämä "Selviytyjäs"-tehdas ja että tämän Suomen versionkin taustalla on iso, kansainvälinen tekijätiimi. Siinä varmasti suurin syy minkä takia on niin laadukkaasti ja alkuperäistä formaattia hienosti mukaillen toteutettu.

Jep, luin jostain, että samassa paikassa kuvataan monen eri maan selviytyjät yhtäaikaa, olikohan Tsekkiä, Slovakiaa, Puolaa jne. Suomen lisäksi. Liukuhihnameiningillä vedetään samoissa esteradoissa ja tehtäväpaikoilla vuorotellen kuvaukset purkkiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös