Selvinpäin ja asiallisena –ketju

  • 79 028
  • 388

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Naureskelin kun näin viestisi siellä, että nyt se harvinaislaatuinen korkin aukeaminen on sitten tapahtunut.

Olen kyllä toisinaan leikitellyt ajatuksella, että ottaisin yhden naukun tai vaikkapa tujun annoksen yskänlääkettä, jolloin saisin osallistumisoikeuden KK-ketjuun. Määrällähän ei kaiketi ole väliä, kunhan vain on nauttinut alkoholia ja on pääasiallisesti kotosalla (kalsari- tai pikemminkin bokserivaatimus täyttyy usein muutenkin).

Nykymaailmassa ei ole periaatteille kauheasti enää käyttöä, mutta pidän omakohtaisesti siitä kiinni, etten kirjoita KK-ketjuun jos en ole mitään juonut. Korkeintaan joskus lurkkaan ja kurkistelen oven raosta henkevää keskustelua, mutta en kirjoita, jos en ole mitään ottanut. Ja koska useimmiten ottaessani teen jotain muuta kuin olen koneen ääressä niin tilaisuuksia ei ole tullut kovin usein.

Mutta kuka tietää, ehkäpä jonain päivänä Zubrowka-pullo ja shottilasi ilmaantuvat makuuhuoneeseeni koneeni vierelle KK-ketjun avautuessa. On minulla kuitenkin pikaisen arvioni (ts. tein täsmällisen listan tietokoneella litra- ja lajimääräisesti) mukaan noin 18 pulloa ja 10,15 litraa viinaa, likööriä tai vastaavaa kotosalla. Tästä tosin osa on pyhitettyjä pulloja, joita en koskaan avaa koska niitä ei enää mistään saa eli Herba-pullo, Sorbus-pullo ja niin edelleen. Maun muisto on ikuinen!
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Näin se on mennyt tämä viikko ja pääsiäinen selvinpäin sekä hyvin asiallisesti. Juoksemassa kävin tänään. Perjantaina liikuskelin kuntosalilla 1,5 tuntia. Huomenna taas kuntosalille. Tänään sentään söin Rainbow'n suklaajäätelöä lähes litran, jottei meno vallan liian asialliseksi mene. Hyviä elokuviakin on tullut tässä katsottua. Tein jopa itse ruokaa, makkarakeittoa litkin puoli kattilallista. Kärppien kotipeleissäkin on tullut tällä viikolla pari kertaa käytyä, joten kaikki mussuttajat voi siltäkin osin imea parsaa.

Jos vielä katsoisi yhden elokuvan tälle illalle. Lars von Trierin Melancholia on tuossa pöydällä odottamassa. Liekö on paskaa, en tiedä, nainenhan sen tuohon toi, niin että näkkyypähän.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Huikea ketju tuohon kalsarikänniketjun vierelle. Aina kannattaa olla selvinpäin ja hoitaa kuntoa. Vaikka tästä elämästä ei kukaan selviä hengissä niin ainakin kannattaa kuolla hyvässä kunnossa. Ja vaikka toi näyttää vitsiltä niin sitä se ei ole.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Näin se on mennyt tämä viikko ja pääsiäinen selvinpäin sekä hyvin asiallisesti. Juoksemassa kävin tänään. Perjantaina liikuskelin kuntosalilla 1,5 tuntia. Huomenna taas kuntosalille. Tänään sentään söin Rainbow'n suklaajäätelöä lähes litran, jottei meno vallan liian asialliseksi mene. Hyviä elokuviakin on tullut tässä katsottua. Tein jopa itse ruokaa, makkarakeittoa litkin puoli kattilallista. Kärppien kotipeleissäkin on tullut tällä viikolla pari kertaa käytyä, joten kaikki mussuttajat voi siltäkin osin imea parsaa.

Jos vielä katsoisi yhden elokuvan tälle illalle. Lars von Trierin Melancholia on tuossa pöydällä odottamassa. Liekö on paskaa, en tiedä, nainenhan sen tuohon toi, niin että näkkyypähän.
Melancholia on yksi parempia näkemiäni elokuvia. Hyvin eri tavalla ahdistava kuin Antichrist. Kaunis elokuva ja sen pastellinen värimaailma on jopa puhdistava.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Huikea ketju tuohon kalsarikänniketjun vierelle. Aina kannattaa olla selvinpäin ja hoitaa kuntoa. Vaikka tästä elämästä ei kukaan selviä hengissä niin ainakin kannattaa kuolla hyvässä kunnossa. Ja vaikka toi näyttää vitsiltä niin sitä se ei ole.

Kunnon hoitamisessa ja liikunnassa on minulla puutteita, mutta selvin päin oleminen sujuu. Viimeksi olen ryypiskellyt marraskuussa 2014, silloinkin suht kohtuudella. Sen jälkeen suurin naukkailu tapahtui keväällä 2015 sairaalassa kun sain erään operaation jäljiltä hoitajilta yhden annoksen lääkekonjakkia, ja nyt olen joutunut ottamaan rankassa pääsiäisflunssassa/yskässä yskänlääkettä.

Absolutisti en ole, enkä jätä juomatta uskonnollisista, aatteellisista tai muistakaan mystisen ylevistä syistä. Selvin päin on vain pääsääntöisesti parempaa ja mukavampaa. Alkoholin käyttö ei ole ollut koskaan kovin reipasta tai tiheää, ja koska ei vaimonikaan juo niin enpä viitsi minäkään kotona mitään ottaa. Ei kiinnosta tissutella telkkarin ääressä itsekseni saatika puolison seurassa. Helppo on ollut luopua juomisesta kun ei siihen ole mitään erityistä tarvetta. Ei sikäli, ettenkö voisi vaikka jonkun hyvän ystävän seurassa annoksen tai pari joskus ottaa jos sellainen paikka tulee ja tarve vaatii, ja hyvin voisin maljan kohottaa häissä tai hautajaisissa, mutta siinäpä se. Näin arjessa mennään selvin päin ja asiallisena, ja juhlapyhinäkin on tunnelma parempi tasavaltalaisena eikä monarkiassa jossa kuningas alkoholi pitäisi hovia.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aamupuuroon tuossa keittelin. Vaimo lähti viikonlopuksi reissuun, joten lastenvahdin hommat jäi mulle. Jos keli vähän kuivahtaa, niin menen haravoimaan pihaa. Veneeseen voisi asennella akun ja kaiun paikalleen kans. Sitten voisi duunailla ruokaa taas ja väijyä Mm-kiekkoakin. Illalla sitten pihasauna lämpimäksi. Aika asialista menoa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Muistanko ihan väärin, vai kaipasiko @Iisoppi jossain vaiheessa tämäntapaista ketjua eli ketjua selvin päin kirjoitteleville? Jos muistan, niin joka tapauksessa tässä se ketju on.

Asiallisena kirjoittelu on tietysti sitten toinen juttu.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tässä on herätty ennen sianpieremää ja maksettu jo pari laskuakin. Voiko sitä enää asiallisemmin päiväänsä aloittaa? Painun siis takaisin mirrin viereen pehkuihin pyörimään.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lauantaina tulisi täyteen kuusi viikkoa selvin päin oloa, jos sinne asti viitsin olla selvänä. Ei ole tehnyt tiukkaakaan tämä vajaa kuusi viikkoa. Mikään pakko ei ole olla selvänä ja tässä on tulossa pahoja koetinkiviä seuraavan 1,5 viikon aikana, kun kaveri pyysi saunomaan ja juhannuksena olen neljä yötä Saksassa, Bielefeldissä. Olisihan se kivaa marraskuun alussa todeta olleensa puoli vuotta selvänä, mutta tuskin onnistuu sinne asti sinnittely.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
@Musta Nuoli, en muista kaivanneeni mutta en voi muistaa kaikkea mitä olen jutellut. Joo, kiitos hausta. Tiedän kyllä ketjun, silloin kun @kamik kirjoitti 5.5. niin olin matkalla Ikeaan kälyn kanssa ja mietin kirjoittaisiko selvänä ja asiallisena mutta kirjoitin ketjuun johon kaikkien pitää kirjoittaa asiasta riippumatta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En oo juonut, taas, yli kahteen vuoteen. Eipä ole suuremmin janottanutkaan. Eilen ostin Lidlistä jäätelön.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisihan se kivaa marraskuun alussa todeta olleensa puoli vuotta selvänä, mutta tuskin onnistuu sinne asti sinnittely.
Touko-kesäkuussa olin sen vajaan kuusi viikkoa selvin päin. Juhannuksena Saksassa tuli juotua jonkun verran.

Nyt on taas 3.11. alkanut selvä jakso meneillään eli reilun kuukauden olen ollut selvänä. Alkoholitonta punaviiniä, valkoviiniä, olutta ja siideriä tulee juotua. Aika helppoa olla selvin päin, kun on töissä ollut sen verran kiireistä, että ei ehdi juoda. Mikään pakko ei ole olla selvänä.
 

Fordél

Jäsen
Reilut 20 vuotta alkoholitonta elämää takana. Toki ennen sitäkään ei tullut juuri alkoholia käytettyä. Tänä aikana olen huomannut, että suhtautuminen alkoholiin on muuttunut terveemmälle pohjalle vaikka paljonhan alkoholi edelleen aiheuttaa ongelmia. Edelleen monesti törmää siihen, kuinka suhtautuminen alkoholiin on osalla ihmeellisestivinoutunut. Ruoka-aine ja juoma muiden joukossahan tuon pitäisi vain olla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Reilut 20 vuotta alkoholitonta elämää takana. Toki ennen sitäkään ei tullut juuri alkoholia käytettyä. Tänä aikana olen huomannut, että suhtautuminen alkoholiin on muuttunut terveemmälle pohjalle vaikka paljonhan alkoholi edelleen aiheuttaa ongelmia. Edelleen monesti törmää siihen, kuinka suhtautuminen alkoholiin on osalla ihmeellisestivinoutunut. Ruoka-aine ja juoma muiden joukossahan tuon pitäisi vain olla.

Suhde alkoholin käyttöön on muuttunut terveemmäksi ja kohtuullisemmaksi myös urheilijoiden parissa. Uusimmassa Urheilulehdessä oli juuri juttu siitä, kuinka jalkapallo- ja jääkiekkoseurojen saunaillat alkavat olla jo katoavaa kansanperinnettä varsinkin kesken kauden. Niitä toki vielä on, mutta enää ei ole linjana se, että vedetään järkyttävät perseet olalle useasti kauden aikana jos on vähän pelitaukoa.

Varsinkaan nuoret urheilijat eivät tähän enää oikein lähde tai ottavat korkeintaan pari kolme olutta. Pelejä on kauden aikana niin paljon, ettei ole yksinkertaisesti varaa olla kovassa kännissä/krapulassa kesken kauden kovin useasti, eikä enää vastaavaa kiinnostustakaan kuin ns. timojutiloiden ikäpolvella.

Ja huomaahan sen nuorista NHL-tähdistämmekin. Patrik Laine ei juo lainkaan, eivätkä monet muutkaan nuoret NHL-starat joudu enää aiempien sukupolvien malliin selittelemään selvin päin oloaan. Pelaavat vain lätkää ja pleikkaria ja se on ihan hyvä vaihtoehto se.

Muutenkin taitaa nykyinen nuorten sukupolvi olla huomattavasti vähemmän alkoholia käyttävä kuin vaikkapa noin nelikymppisten sukupolvi oli nuorena, kuusikymppisten sukupolvesta puhumattakaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muutenkin taitaa nykyinen nuorten sukupolvi olla huomattavasti vähemmän alkoholia käyttävä kuin vaikkapa noin nelikymppisten sukupolvi oli nuorena, kuusikymppisten sukupolvesta puhumattakaan.

Ihan hyvä näin, mutta samaan aikaan 11-vuotiaat vetää nykyään nuuskaa minkä ne joutuu hankkimaan laittomasti.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ihan hyvä näin, mutta samaan aikaan 11-vuotiaat vetää nykyään nuuskaa minkä ne joutuu hankkimaan laittomasti.

Tämä on ruotsalaisten vika, ei nuuskaa juuri muualla EU:ssa myydä. Ruotsi saa kummallisella erikoisluvalla myydä tätä paskaa sekä mantereella että ruotsinlaivoilla, ja ilmeisesti markkinoinnin tähtäimessä tuntuvat olevan juuri juniori-ikäiset.

Nikotiinitestaukset vain kaikille kiekkojunnuille ja aikuisillekin liigatähdille, ja käyttäjät pois kokoonpanosta sillä perusteella, että
a) alaikäiset eivät saa nikotiinituotteita käyttää joten se on rike ja
b) täysi-ikäisten liigapelaajien kuuluu olla PR-ja sponsorimielessä mahdollisimman urheilullisia esimerkkejä nuorille, joten tupakka, kännissä/krapulassa pelaaminen ja harjoittelu sekä huumeet olkoon pannassa. Kännissä ja huumeissa pelailu lieneekin nykyään pitkälti kiellettyä ja paheksuttua, joten kyllähän nuuskankin saisi halutessaan samaan linjaan.

Lisäbonuksena voisi laittaa nuuskasta suusyövän saaville syöpähoitojen todelliset kustannukset laskuna perään. Eivät nimittäin olisi ihan sitä 36,90 euron luokkaa mitä esim. yliopistollisen sairaalan vastaanottokäynnistä veloitetaan per kerta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Monet ovat varmasti paljon juoneet Liigan ratkaisevan finaalin aikana ja silloin kun mestaruusjuhlat alkoivat, mutta itse olen katsellut pelin selvinpäin ja juhlinutkin ilman alkoholia. Mutta eipä se ole menoa haitannut tai tunnelmaa latistanut. Hienot ovat kolme edellistä päivää olleet, sisältäen sen ratkaisevan finaalin ja sen jälkeiset torijuhlat ja muun juhlinnan ja fiilistelyn. Juhlatunnelma on ollut huipussaan ilman sitä alkoholiakin.

En nyt haluaisi korostaa omaa juomattomuuttakaan ja ylistää sitä ja paheksua alkoholin juomista. Pyrin olemaan aika suvaitsevainen, jokainen tekee omat päätöksensä. Mutta minulla on kyllä hyvä ja onnellinen fiilis ollut ilman viinaakin. Ja niin kuin jo kirjoitin johonkin muuhunkin ketjuun, että enpä tiedä mitä se alkoholi olisi tuonut lisää juhlimiseeni? Vaikea keksiä sellaista mitä hyvää se alkoholi olisi tuonut mukaan näihin kolmeen päivään ja niiden sisältöön?

En nyt tiedä olenko niin asiallinen ollut kuitenkaan selvinpäinkään silti. Jotenkin asiallisesta tulee mieleen sellainen kuivahko tyyppi, mutta aika riehakkaana täällä on oltu ja hilpeänä. Vaikka ei ollakaan sillä kaljalla itseään hilpeäksi juotu.

No onhan se alkoholi yleensä kyllä hyvää, jos sitä osaa ottaa kohtuudella. Mutta itsellänikin se juominen hyvin usein riistäytyi käsistä. Viina on viisasten juoma. Mutta oli se alkoholiton kuoharikin hyvää ja myös cokis. Ne korvasivat hyvin sen tarpeen pitää jotain juomaa kädessä samalla kun hehkutti HPK:ta.

Ajatukset ja mieli käy yhä aika kierroksilla ja tuntuu ikävältä että huomenna tämä juhliminen päättyy ja alkaa keskittyminen täysillä taas siihen arkeen. Siksi kai valvonkin tänään vielä myöhään ja fiilistelen ja juhlin yksistäni sekä kelailen läpi näitä finaalivideoita ja musiikkikappaleita.

Vähän turhan nopeaan on tosiaan aika mennyt ja paljonhan olen taas kirjoitellut tekstejä Facebookkiin ja tännekin näiden kolmen päivän aikana. Mutta onhan näitä viestejä kiva lukea sitten jo muutamankin vuoden päästä ja muistella näitä aikoja. Hienoa että jää dokumenttia talteen näistä hetkistä.

Toriltakaan kun en kuitenkaan itse kuvia ottanut vaan keskityin täysillä siihen juhlimiseen ja nauttimiseen. Uskomaton on fiilis yhä. Sanoinkuvailemattoman hienoahan tämä on. Ja tekisi mieleni vieläkin kirjoittaa tuonne Asia joka ei avaudu- ketjuun että eihän tämä HPK:n mestaruus ole kunnolla minulle vielä edes avautunut. Kevään 2006 tapahtumat tuntui silloin aikoinaan liki ainutlaatuisilta, mutta eivät ne sitä sitten olleetkaan.

Paitsi veljelleni joka ei valitettavasti ollut sitten tätä toista mestaruutta täällä enää kokemassa. Mutta äitienpäivänä viedään oranssiset kukat tämän kovan HPK-kannattajan haudalle. Silloin pitäisi olla ilmat jo kai lämpimämmät ja kukkaset tarkenee yölläkin ilman paleltumista.

Mutta hei, nautitaan nyt tästä vaikka ei tämä olekaan vielä kunnolla avautunut. Olenhan fanittanut HPK:ta minäkin kuitenkin jo ainakin 25 vuotta. Tosi iso juttu tämä on.
 
Minä vedin vuosia sitten sellaiset kännit että taju lähti ja jouduin putkaan nukkumaan. Iltapäivällä jouduin ja illalla pääsin pois. Pahaan oloon tuli aina juotua monta vuotta. Nyt kun ollaan tässä ketjussa, niin mainitaan sitten tilannekatsaus. Kolme viikkoa olen ollut juomatta. Kolme viikkoa sitten viimeksi siis join olutta ja siideriä yhden tutun kylänmiehen seurana. Sitä ennen olin ollut kolme kuukautta juomatta alkoholia tippaakaan. Ei ihan tainnut sata päivää ylittyä, mutta läheltä liippasi. Ihan hieno suoritus siihen nähden kun alkaa muistelemaan menneitä vuosia. Silloin join oikeasti päivittäin, välipäiviä oli tottakai joukossa mukana, mutta ne kesti korkeintaan 2-3 päivää ja sitten taas mentiin. Heti aamusta joko ravintolaan tai sitten ihan vaan kauppaan ostamaan laatikko ja puiston penkille istumaan itsesäälisten ajatusten kanssa. Oli miulla aina ruokaakin mukana. Pari valmispizzaa ja niitä sitten kylmänä veteli siinä, kun nälkä pääsi yllättämään. Koulusta kun soitettiin niin en tietenkään vastannut vaan jatkoin harrastusten parissa. Sama toistui seuraavana päivänä koska siitä sai sitä mielihyvää ja ei siitä halunnut eikä pystynyt luopumaan. Koukkuun jäi siihen elämään.

Nyt ei sitä elämää elellä, vaan nykyään murjotetaan ja mökötetään ilman alkoholia. Joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Säästyy rahaa siihen vedonlyöntiin sitten. Ainoaan rakkaaseen harrastukseen. Mitähän sitten tekisi jos vedonlyönnin lopettaa kokonaan? Ei tuu mitään mieleen siihen tilalle. Tuskin pystyykään lopettamaan, onhan se mukava ja koukuttava harrastus. Enkä mie sitä pahalla katso, kun muistan pitää panoksen 5-20 eurossa ja pelaan melkeinpä ainoastaan singlevetoja nykyään. Tuplaan joskus lipsahtaa mutta vain harvoin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
25 vuotta on melkoinen aika.

Onhan se melkoinen aika ja tuona aikana olen seurannut paljon etenkin Leijonien ja HPK:n edesottamuksia ja fanittanut niitä. Toki seurannut myös muidenkin joukkueiden pelejä. Mutta lähinnä nyt Leijonat ja HPK ovat olleet lähellä sydäntäni.

Mutta tuona aikana on just sitten näiden joukkueiden fanittajana vuosien varrelle mahtunut paljon etenkin niitä pahojakin takaiskuja ja katkeraa kalkkia on saanut niellä paljon. Tappion karvas maku on tullut sangen tutuksi.

Ja varsinkin nämä isot voitot ovat olleet harvinaisia ja niiden välillä on aina ollut useampi vuosi. 1995 Suomi voitti ensimmäisen kultansa jääkiekossa, peräti 11 vuotta myöhemmin HPK voitti ensimmäisen kultansa jääkiekossa, sitten meni viisi vuotta kun Suomi voitti toistamiseen kultaa ja nyt vuonna 2019 HPK voitti toisen kerran Suomen mestaruuden. Ei näitä isoja voittoja varsinkaan ole kovin montaa kertaa päässyt juhlimaan ja siksikin nämä maistuvat aina niin makealta.

Onhan tuo alkoholi taas täällä ollut tapetilla paljon ja pyörinyt mielessä. Ensin tuli sellainen fiilis että apua jäänkö jostain paitsi jos HPK voittaa kultaa ja en voikaan tällä kertaa sitä viinaa ottaa, mutta tosiaan niin en tiedä olisiko juhlimiseni ollut jotenkin erilaisempaa ja riemu isompaa. Olisiko ilo enää täällä suurempaa voinut olla?

Kyllähän alkoholi minullakin kuului juhlimiseen olennaisena osana keväällä 2011 kun Suomi voitti kultaa. Olin silloin yövuorossa töissä kun Suomi pelasi sen finaaliottelun, näin kyllä töissä pelin kokonaan ja heti aamulla töistä päästyäni oli vedettävä ensimmäiset kännit. Siitä sitten pari seuraavaa päivää tuli vietettyä hyvin humaltuneessa tilassa.

Nyt tänä keväänä en juonut alkoholia tipan tippaa ja siksikin nämä kevään 2011 ja kevään 2019 juhlat erosivat paljon toisistaan, mutta missä tuo alkoholin juomattomuus sitten näkyi? En tiedä missä se näkyi? Osasin ottaa ilon irti ilman viinaakin. Päinvastoin, ehkä ryyppäämättömyys näkyi vain hyvänä asiana. Ei tullut krapulaa, ei mennyt niin paljoa rahaa juhlimiseen ja ei tullut morkkista kun ei koheltanut alkoholin takia ja järki pysyi koko ajan juhlimisessa mukana.

Näitä on aina mielenkiintoista minun tarkkailla että miten osaan elää ilman alkoholia ja tällaiset juhlat ovat koetinkiviä kun kyllähän se alkoholin juominen kuuluu isona osana varsin usein suomalaiseen juhlimiskulttuuriin ja varsinkin lauantaina täällä Hämeenlinnassakin oli torilla paljon humaltuneita ihmisiä. Mutta ei tullut fiilistä että olisin kateellinen heille, kun he voivat ryypätä. En tuomitsekaan todellakaan heitä, mutta minun juhlaan alkoholi ei tänä keväänä kuulunut.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tämä ketju on hyvä nostaa näin juhannuksen kunniaksi vähän ylöspäin. Asiallisuuskriteeri ei tosin täyty, selvin päin -kriteeri kylläkin.

Ei sikäli, että muutenkaan nykyisin maistuisi alkoholi, mutta jos maistuisi, niin juhannus olisi kutakuinkin vuoden viimeisiä ajankohtia juoda mitään. Turha sitä on juoda siksi, että isot massatkin juovat koska kalenteri niin käskee.

Sellaisen poikkeusmahdollisuuden voisi tietysti varata, että jos jostain syystä joutuisi jonnekin korpimökille niin kai se olisi hyvä olla varalta Zubrowka-pullo, jolla juoda itsensä mahdollisimman nopeasti kanveesiin välttyäkseen kaikilta mahdollisilta mökkeilyyn liittyviltä asioilta, kliseiltä ja stereotypioilta joita Suomen mökkikesä on pullollaan.

Keskikesän juhla on asfaltin ja betonin juhla keskellä kaupunkia!
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Itse olen ihan hyvillä mielin luonnon helmassa selvinpäin ja asiallisena. Hieman kuuluu ääntä vastarannalta, mutta eipä tuosta kehtaa häiriintyä.
 
Suosikkijoukkue
Itä- ja Pohjois-Suomen alasarjajoukkueet
Katselen juuri Areenasta viime viikolla televisiossa esitettyä Hercule Poirot -elokuvaa. Loppuillasta arvelin ottaa yhden oluen, sikäli kun kansanperinneaiheiseen tietokirjallisuuteen tutustumiseltani maltan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mainittakoon, että selvinpäin tässä joo. Eräjormailen. Kodassa grillasin makkaraa äsken. Siinä myös virvelöin laiturilta noin seitsemän minuuttia samalla kun makkarat lämpenivät. Kohta lämmitän puulämmitteisen saunan. Aurinko paistaa, iso lampi on vieressä, lappilainen maisema on kuin postikortti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös