Selvinpäin ja asiallisena –ketju

  • 79 044
  • 388

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Otetaas ylös tätäkin ketjua. Tipaton jakso alkoi tänään (viimeiset kuohujuomat lounaalla) ja sopivasti maataan noro-viruksen kourissa hereillä. Kuka kehittää WCn jossa voi paskantaa ja oksentaa yhtä aikaa? No joka tapauksessa tämän vuoden teemana on treenit ja pyöreät vuodet ja maraton. Nimim. Vielä kerran elämässä eliittikuntoon.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kuka kehittää WCn jossa voi paskantaa ja oksentaa yhtä aikaa?
Ihan selvinpäin ja asiallisena olen tätäkin asiaa joskus miettinyt itsekin. Mahataudin velloessa pahimmillaan wc-istuimen 2-toimisuuden puute on todella konkreettinen ongelma. Ripulia suoltaessa voi sentään koettaa oksennella pesuvatiin, mutta oksennusta kontillaan yrittäessä saakin kehitellä ysköksiä todella varovasti.

Kannattaa riskienhallintasyistä aina yrittää ensin paskannosta ja sitten vasta oksennosta.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Niin vain sekin päivä koitti, kun minä kirjoitan tähän ketjuun. Viimeiset huikat olen ottanut toissa yönä joskus kahden pintaan ja sen jälkeen olen hillinnyt itseni, vaikka jos jonkinlaista houkutusta on ollut tarjolla.
Kummallinen olo. Sen verran yleistä on tuo viinan juonti ollut, ettei oikein tiedä miten päin olisi, kun on täysin selvinpäin.
Nyt olisi tarkoitus ruveta nostamaan kuntoa. Sen verran surkeaan kuntoon olen itseni päästänyt, ettei kohta kehtaa enää ulos mennä. Eikä siihen ole muuta syytä, kuin olut, tupakka, roskaruoka ja liikkumattomuus.
Mihinkään tipattomaan en lähde jatkossakaan, mutta radikaali muutos on nyt tämän miehen elämässä luvassa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Minä voin kehittää. Muuten normi WC, mutta siinä on vain kaksi pönttöä sijoitettu vastakkain.

Meillä on kyllä pienemmässä vessassa lavuaari ihan siinä vieressä, mutta luulen että mitän kovin isoja paloja sinne ei viitsi oksentaa. Ikinä en ole tuota käytännössä kokeillut, mutta voisi sekin toimia.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Meillä on kyllä pienemmässä vessassa lavuaari ihan siinä vieressä, mutta luulen että mitän kovin isoja paloja sinne ei viitsi oksentaa. Ikinä en ole tuota käytännössä kokeillut, mutta voisi sekin toimia.

Sä oot asentanu itsesi ko. kompleksiin väärin päin jos lavuaari ei kestä isompia "sattumia". Rohkeasti 180 asteen vaihesiirto ja antaa laulaa.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Aika hyvin tipaton on pitänyt ja enää reipas viikko kuljettavana! Eipä tässä voi kait olla kun tyytyväinen tähän kuukauteen, monet houkutukset olen saanut selätettyä!
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Joo samat säkeet täälläkin. Viikonloppuisin on ollut mahtava herätä pirteänä ja pompata hiihtämään jo ysiltä. Viime vuonna tipaton jatkui helmikuun loppupuolelle ja kyllähän tää loistava fiilis kannustaa jatkamaan. Ehkäpä ensi viikonloppuna lipeän jo mutta ajatus olisi pysyä lasillisessa viiniä ruoan kanssa tai yhdessä saunaoluessa maksimissaan nyt ihan pidemmälläkin tähtäimellä. Iän myötä tuo alkoholi aiheuttaa vain pöhnän ja väsymystä - iloiset nousuhumalat ovat historiaa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Itse olen ollut selvinpäin ja asiallisenakin melko tarkasti tässä nyt, etenkin viikonloppuisin. Olo on silti saatana kuin olisi kovakin krapula, aivan surkeaa tällainen. Vähän päätä särkeää, ruoka ei maistu ja väsyttää aina aamuisin. Taidan juoda tänään, kokeilla eri teorioita ikäänkuin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä on nyt jo reilusti yli kaksi viikkoa oltu täysin selvinpäin.

Eilen käväisin kuitenkin baarissa ja tilasin kaakaon. Siinä tiskillä vieressä seisoskeli tummahipiäinen nainen joka hämmentyneenä kysyi (englanniksi): Mitä, tilasitko kaakaon? Vastasin, että: Kyllä vaan. Hän ei meinannut uskoa ja toisti kysymyksen ja vastasin taas samalla tavoin. Sitten hän tokaisi: Suomalainen ja tilaa lauantai-iltana kaakaon? Mistä taivaasta olet oikein tipahtanut?!

Pakko sanoa, että pisti hymyilyttämään.

Ja ei, en päässyt pukille.

Kaakao oli kyllä hyvää.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Tänä vuonna ei ole tullut otettua tippaakaan tärpättiä. Ja meininkinä on etten otakaan, vasta kuin maaliskuun loppupuolella. Alkoholia ei ole tehnyt mieli koko tammikuun aikana, paitsi nyt, kun olisi mahdollisuus vetäistä koko viikonloppu täysin surutta. Mutta minäpä keitän kahvit ja potkin viinapirun pois nurkista kuleksimasta!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tämä on hieno ketju!

Päivä on kulunut Bilteman luetteloa tutkien, siellä on himoamani kuusioavainsarja tarjouksessa ja ajattelinkin koukata Bilteman kauttaa huomenna Rakenna ja Remontoi -messuille Myyrmanniin. Nyt on hyvä aika parannella parvekkeen lattiaa. Hemmetti että ottaa aivoon, kun esimerkiksi parvekkeen lattiamaton leikkaus on 0,3 mm vinossa ja sen näkee, kun menee roikkumaan katosta pää alaspäin. Vieressäni roikkui lepakko. Kohta lukaisen uuden Vartiotornin, teen lumitöitä, täytän vakioveikkauskupongin ja menen nukkumaan. Jos ei uni meinaa tulla silmään, aion katsella tähtiä ja runkata. Vaimo on mennyt henkilökohtaisen kuntovalmentajansa Ericin kanssa taas kerran salille. Kiva sali, se on auki 24h vuorokaudessa ja siellä on yöpymismahdollisuus pitkämatkalaisille. Mulle on pääasia, että vaimo saa pidettyä kunnostaan huolta. Kerran kesällä kävin Ericin kanssa saunassa, hänellä on valtava muna ja valkoiset hampaat. Hän on myös ravintoterapeutti! Huomenna on hirmu jännittävä päivä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tämä vuosi on mennyt selvinpäin ja varsinkin asiallisesti.

Mitä nyt joka perjantai olen juonut sopivasti liikaa alkoholia mutta muutoin en ollenkaan.

Baareissa en ole käynyt tänä vuonna ollenkaan, sillä Oulun baareissa lahdataan suojeluskuntain miehiä väriin katsomatta. Pienen palaverin jälkeen tulin päätelmään, että hengellinen elämä sopii tässä kohtaa elon janaa paremmin kuin hengetön, joten kettingit oveen ja korkit auki -pelikirjalla on perjantait menty.

Ok, kuuntelen tässä parhaillani Spotifystä Scorpionsin 1970-luvun tuotantoa, joten ei tämä ihan asiallisesti ole mennyt. Lisäksi lähetin erään kaupunkilehden tekstaripalstalle provon, komppasin kerran schollia ja laitoin kahvinkeittimeen kuudelle kupille kahdeksan annosta kahvihöystöjä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Olin viimeksi kunnolla hönössä joulukuun 13. päivä. Sen jälkeen olen tarttunut alkoholituotepakkauksiin kerran, tämän kuun 15. päivä, kun kahden vuoden treenin jälkeinen live-keikka oli ohi. Tällöinkin naatin vain muudannen oluen ja siiderin ynnä muutaman pitkähkön siivun Koskenkorvaa. Sitä seurasi 13 päivän migreenikohtaus.

Tänään olen vähän harkinnut, että jospa tuota illalla. Koko iltapäivä menee progressiivisissa riennoissa ulkopaikkakunnalla, mutta paluun jälkeen saattaa narskahtaa. Saatan näetsen muodostaa liikevaihtoa ulkopaikkakunnan monopolipisteessä Столичная-pullon hinnalla.

Alkoholi ei yksinkertaisesti ole maistunut, eikä sitä ole tehnyt mieli. Melkoinen juomarihistoria minulla toki on, mutta näköjään en sitten ole alkoholisti. Selvä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olin viimeksi kunnolla hönössä joulukuun 13. päivä.

Minulla taitaa mennä vielä pidemmälle - jonnekin syksyyn asti. Ja viimeksi olen yleensäkin kaatanut alkoholijuomaa kurkustani uuden vuoden tietämillä. Tarkoitus olisi nyt olla ihan pidempi rupeama täysin ilman, ehkä koko vuosi tai ehkä jopa pidempään. En ole varsinaisesti mitään tiukkaa tavoitetta asettanut. Elämäni laadussa en ole huomannut vielä minkäänlaista muutosta huonompaan eikä minkäänlaista mielitekoa ole vielä tullut. Olin jopa pari viikonloppua sitten baarissa selvinpäin ja kuskina. Tälläkin hetkellä fiilis on... asiallinen!
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Eilen menin aikaisin nukkumaan. Tänään olen käynyt jo avustamassa auton puunailussa ja tiskannut kotona. Illan mittaan ajattelin vielä tehdä makaronilaatikkoa ja pyöräyttää piitkästä aikaa pari pellillistä pullia.

Onko tämä nyt sitä nuoruuden hukkaamista? En tiedä, mutta kun on sellainen fiilis, että ei kiinnosta lähteä kaupungin junttipaikkoihin, niin sitten ei vaan jaksa väkisinkään lähteä. Eikä sitä rahaakaan ikinä liikaa ole. Jos sitten joku toinen viikonloppu...
 
Onko tämä nyt sitä nuoruuden hukkaamista? En tiedä, mutta kun on sellainen fiilis, että ei kiinnosta lähteä kaupungin junttipaikkoihin, niin sitten ei vaan jaksa väkisinkään lähteä.

Onko se joku ihmeen sääntö, että johonkin junttilaan on lähdettävä, jos alkoholia aikoo nauttia? Itse olen ryypännyt aina yksin, enkä ole koskaan käynyt missään baarissa. Ikää on kohta parikymmentä vuotta.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Onko se joku ihmeen sääntö, että johonkin junttilaan on lähdettävä, jos alkoholia aikoo nauttia? Itse olen ryypännyt aina yksin, enkä ole koskaan käynyt missään baarissa. Ikää on kohta parikymmentä vuotta.

No ei nyt välttämättä, mutta minua ei ole kyllä koskaan napannut yksin juominen. Muutenkin, kun minulla se juominen ei ole pääasia, vaan kavereiden kanssa seurustelu, niin ehkä siksikin se on "vähän" tylsää yksin kotona.

Makaronilaatikko oli kyllä hyvää ja oli itse asiassa pullatkin, mutta odotetusti annoin taikinan kohota liian vähän aikaa ja uunissa ne sitten turposi toisiinsa kiinni, mutta muuten meni ihan nappiin.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Selvinpäin jo yliviikon. Kuskina tuona aikana kolmesti toiminut ja huomannut ettei se niin vaikeaa olekkaan. Joten tänään keskustaan jälleen selvinpäin. Minulle kyllä taitaa ennätys olla. Se rikkoutuu kylläkin viikon päästä, mutta siihen on syynsäkkin
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Kas, pian on tipaton tammikuu takana ja enää tipattomat helmi-, maalis-, huhti-, touko- ... ja joulukuu edessä. Ainoa keino, millä minut saa tämän vuoden aikana juomaan on tarjota minulle matka viikoksi Oktoberfesteille täydellä ylläpidolla ja lipulla paikallisen futisjoukkueen matsiin(TSV 1860:n tietenkin).

Kippis kupillisella vihreää teetä kaikille!
 
No ei nyt välttämättä, mutta minua ei ole kyllä koskaan napannut yksin juominen. Muutenkin, kun minulla se juominen ei ole pääasia, vaan kavereiden kanssa seurustelu, niin ehkä siksikin se on "vähän" tylsää yksin kotona.

Minulla on syyni yksin juomiseen. Surkuttelen kotona yksinäisyyttäni ja mietin miksi olen yksinäinen paska... tai on minulla oluet kaverina tuolla nurkassa. Ymmärrätkö?
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Lutuista. Jäi se votka hakematta ja nyt on leppoisan raukea olo saunakahvien jälkeen, kun nousin aamulla ylös jo seitsemän pintaan. Päiväreissu Perämeren persereikään tuotti levyllisen raivokasta laulua. Telkkarista tulee puolivillainen Beatles-elokuva, pian myös dokumentti, ja huomenna katselen puoliltapäivin NHL:n taitokisaa krapulattomassa tilassa. Täydessä toimintakyvyssä ilman migreeniä.

Se tunne, kun on juuri avaamassa silmiään sunnuntaiaamuna, ja tajuaa, ettei olekaan ollut eilen räkäkännissä kämmäilemässä kapakassa ilman muistikuvia...

Se on ihana.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Selvinpäin jo yliviikon. Kuskina tuona aikana kolmesti toiminut ja huomannut ettei se niin vaikeaa olekkaan. Joten tänään keskustaan jälleen selvinpäin. Minulle kyllä taitaa ennätys olla. Se rikkoutuu kylläkin viikon päästä, mutta siihen on syynsäkkin
Yliviikon selvinpäin! Vitunhullu!
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Töiden jälkeen kävin tekemässä punttitreenin. Sen jälkeen olen tässä syönyt, lukenut joutavanpäiväisiä tilapäivityksiä facebookista ja selaillut Jatkoaikaa. Nyt on kahvi tippumassa ja jahka sumppi on kupissa, aloitan South Parkin katsomisen. Aamulla kauppareissun jälkeen menen salille tekemään punttitreenin, ja huomisen illan vietän jalkapallo-otteluita tv:stä katsoen. Jos oikein innostun, saatan lähteä Hakametsään katsomaan Ilveksen peliä. Sunnuntaina käyn lenkillä, luen ja katson tv:stä jalkapalloa.

Asiallista, sanoisinko.

Selväpäistä, kyllä!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös