J_Boumedienne
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Juuri näin. Todella paljon hyvää juttuahan tässä on jo ollut, ja jokaisella kirjoittajalla on se oma pointtinsa. No, vaikka itse olen henkeen ja vereen vasemmistolainen, ei se tarkoita, että olisin purematta nielemässä vaikka nykyisen hallituksen kaikkia oikkuja. Ajankohtainen Elokapina-mielenosoitus ei edusta sitä linjaa, jolla itse haluaisin ilmastonmuutosasioita nostettavan tapetille. Anarkia ei vaan voi olla tässä(kään) tapauksessa se fiksuin toimintatapa demokratiassa, vaan viesti päättäjille on saatava perille muilla keinoilla, sillä nyt Mannerheimintien tukkiminen aiheuttaa lähinnä harmia ja vitutusta lähes kaikille.Tähänkin vielä irrallinen ajatukseni että koen tärkeänä jokaisen oikeuden ilmaista näkemyksensä. Se on sitten oma lukunsa että mitä agendaa, trollailua, rakentavaa keskustelua tai jopa rikosnimikkeen täyttävää lopulta esiintyy.
Näissä asioissa ja erityisesti niiden edistämisessä parempaan on vain siedettävä erilaisia keskustelukulmia. Muuten tässä huudetaan vain kilpaa ja jokainen koittaa voittaa keskustelun.
Mutta samaan hengenvetoon totean, että oikeistopuolueiden (kokoomus, keskusta, persut, kristilliset) kihinä ja moralisointi on huvittavaa, koska korona- ja turvemielenosoitusten aikaan niissä oltiin hiljaa, ja ainakin persut tukivat edustajiensa kautta avoimesti näitä tempauksia. Nyt ollaan kirjaimellisesti käymässä näiden "ituhippien" kurkkuun kiinni, koska "vihervassarit ja Ohisalo". Ai että ne sanat pyörivät kielen päällä ihanasti, mutta poltellen kuin turkinpippurikarkit.
Itse aiheeseen vielä: varsin ajankohtainen uutinen 17-vuotiaan Sonyan kohtaamasta häirinnästä on taas kirvoittanut some-keskustelun liekkeihin. Rohkean tytön sanailu ahdistelijoitaan päin on herättänyt - tietenkin - epäilyjä jopa lavastuksesta, koska eihän tällaista voi tapahtua - varsinkaan kun kyseessä ovat olleet kantasuomalaiset jätkät! Niin, eipä vissiin. Linkki vie Iltasanomien Me Naiset -osion juttuun:
Vantaalainen Sonya, 17, kuvasi videolle, kun aikuiset miehet ahdistelivat häntä kadulla – tämä karu video lähti leviämään somessa
17-vuotias Sonya Nguyen kertoo, että hänellä on puhelimessaan lukuisia videoita tilanteista, jossa häntä häiritään – Vantaan Hiekkaharjussa sattunut välikohtaus oli vain yksi muiden joukossa.
www.is.fi
Edit. Hoksasin, että käyttäjä @mikko600 oli jo ansiokkaasti jutun linkannut aiemmin. Otetaan tämä siis kertauksena.
Viimeksi muokattu: