Seksuaalinen häirintä ja ahdistelu

  • 625 631
  • 4 656

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt en pysy ihan perässä. En ole puhunut mistään "poistamisesta". Komentoin, että perustelu "koska valtaosalla on moraali, ei ole ongelmaa" (tjsp.) ei ole oikein kestävä.
Mitä siis pitäisi tehdä? Lakimuutos tulee voimaan koska pienellä osaa kansasta ei ole moraalia ja voi täten käyttää kostotoimiin?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Edelleenkin, käsittääkseni täällä ei keskustella minusta? En liity millään tavalla tähän tapaukseen.

Eli voitko pysyä aiheessa tai olla lainaamatta minua kun sinulla ei selkeästi ole mitään annettavaa tällekään tai "tällekään" keskustelulle. Kiitos.
Sinä väitit HS:n valehdelleen jutussaan. Kysyin vain mihin sinä tuon perustat. Paljastui että mutuilet vain koska... en tiedä koet että Rydman on oikeassa tässä asiassa koska Rydman niin väittää. Yhdessä kesällä kirjoittamassaan blogikirjoituksessahan Rydman kertoi lähettäneensä viestejä näille naisille kysyäkseen olivatko he oikeasti kertoneet asiat niinkuin poliisin pöytäkirjoissa luki. Ainakin yksi näistä "Anna" kielsi sen Rydmanille lähetetyssä viestissään. Ilmeisesti poliisi olisi painostanut kertomaan jotain raskauttavaa (en tiedä miksi poliisi tässä näin toimisi, mutta ei sotketa hyvää narratiivia ja pöytäkirjaa ei olisi suostuttu korjaamaan).

Itse näkisin tuon vähän vittumaisena toimintana kun aletaan lähettelemään viestejä ihmisille ja kysellään miksi valehdellaan poliisin kuulusteluissa. Voi olla mahdollista että tämä "Anna" on kokenut tulleensa poliisin painostamaksi silloin 2020 kun häntä on asiasta kuulusteltu, eikä poliisi ollut suostunut korjaamaan pöytäkirjaa. Tai sitten hän valehteli Rydmanille, päästäkseen eroon epämukavasta tilanteesta.

Tuo Rydmanin blogikirjoitus on itsessään melko mielenkiintoinen. Sehän oli julkaistu samana päivänä kuin itse HS:n juttu ja sisälsi suuren määrän spinnausta siihen suuntaan että naiset valehtelevat, Amanda Blick on "tehtaillut rikosilmoituksia" (tosiasiassa yhden rikosilmoituksen jossa oli 5 kohtaa ja poliisi ei päätynyt viemään asiaa syyttäjälle koska rikos katsottiin vähäpätöiseksi eli kyseessä ei ollut aiheeton rikosilmoitus joita tehtaillaan). Rydmanilla on oikeus kirjoittaa bloginsa ja valita sinne sopivat jutut kuten haluaa, mutta ei pidä erehtyä luulemaan, että kyseessä on puhdas pulmunen ja luottaa sokeasti siihen, että HS valehtelee koska Rydman niin sanoo. Tai että HS on Venäjän tukijana kuten eräs poliittinen vaikuttaja jostain toisesta puolueesta väittää.

 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Sinä väitit HS:n valehdelleen jutussaan. Kysyin vain mihin sinä tuon perustat. Paljastui että mutuilet vain koska... en tiedä koet että Rydman on oikeassa tässä asiassa koska Rydman niin väittää. Yhdessä kesällä kirjoittamassaan blogikirjoituksessahan Rydman kertoi lähettäneensä viestejä näille naisille kysyäkseen olivatko he oikeasti kertoneet asiat niinkuin poliisin pöytäkirjoissa luki. Ainakin yksi näistä "Anna" kielsi sen Rydmanille lähetetyssä viestissään. Ilmeisesti poliisi olisi painostanut kertomaan jotain raskauttavaa (en tiedä miksi poliisi tässä näin toimisi, mutta ei sotketa hyvää narratiivia ja pöytäkirjaa ei olisi suostuttu korjaamaan).

Itse näkisin tuon vähän vittumaisena toimintana kun aletaan lähettelemään viestejä ihmisille ja kysellään miksi valehdellaan poliisin kuulusteluissa. Voi olla mahdollista että tämä "Anna" on kokenut tulleensa poliisin painostamaksi silloin 2020 kun häntä on asiasta kuulusteltu, eikä poliisi ollut suostunut korjaamaan pöytäkirjaa. Tai sitten hän valehteli Rydmanille, päästäkseen eroon epämukavasta tilanteesta.

Tuo Rydmanin blogikirjoitus on itsessään melko mielenkiintoinen. Sehän oli julkaistu samana päivänä kuin itse HS:n juttu ja sisälsi suuren määrän spinnausta siihen suuntaan että naiset valehtelevat, Amanda Blick on "tehtaillut rikosilmoituksia" (tosiasiassa yhden rikosilmoituksen jossa oli 5 kohtaa ja poliisi ei päätynyt viemään asiaa syyttäjälle koska rikos katsottiin vähäpätöiseksi eli kyseessä ei ollut aiheeton rikosilmoitus joita tehtaillaan). Rydmanilla on oikeus kirjoittaa bloginsa ja valita sinne sopivat jutut kuten haluaa, mutta ei pidä erehtyä luulemaan, että kyseessä on puhdas pulmunen ja luottaa sokeasti siihen, että HS valehtelee koska Rydman niin sanoo. Tai että HS on Venäjän tukijana kuten eräs poliittinen vaikuttaja jostain toisesta puolueesta väittää.

Lopeta nyt jo toi sun trollaaminen. Mä kirjoitin, että Suonpää on kovan luokan talousrikollinen, jota hän faktisesti on.

Kirjoitin myös, että häntä ei voi pitää millään tavalla vakavasti otettavana toimittajana.

Tämän jälkeen alkoi sinun tavanomainen tällä palstalla usein nähty muiden kirjoittajien syyttely sekä asian vierestä puhuminen. Rupesit esittämään väitteitä palstan kirjoittajasta, eli minusta jotka ei pidä paikkaansa.

Edelleenkin väität jotain mitä en ole sanonut. Se, että pohdin asioita ääneen ja tulkitset jotain on nimenomaan mutuilua ja sinun oman pääsi tuotoksia.

Et edes lukenut minun kirjoittamaani, olen tuominnut Rydmanin teot jo aikaa sitten tälläkin palstalla ja siitä kirjoitin myös edelliselle sivulle.
 

Jeffrey

Jäsen
HS ja Yle nyt varmaan saavat itse päättää johonkin pisteeseen saakka kuinka paljon rötöksiä saa olla päästäkseen toimitukseen töihin. Kuitenkin kun kansanedustajina on ollut rattijuoppoja, pahoinpitelijöitä, korruptiosta tuomion saaneita ja muuta sellaista porukkaa, niin en näe miksi toimittajilta pitäisi vaatia poikkeuksellista nuhteettomuutta?

Toisaalta niin kuin totesit, on kansanedustajina ollut monenlaista sakkia. Miksi kansanedustajalta tulisi vaatia nuhteetonta verbaalista käytöstä mikäli jo selkeät rikolliset saavat kansaa edustaa?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Toisaalta niin kuin totesit, on kansanedustajina ollut monenlaista sakkia. Miksi kansanedustajalta tulisi vaatia nuhteetonta verbaalista käytöstä mikäli jo selkeät rikolliset saavat kansaa edustaa?
Olenko vaatinut jossain kansanedustajilta nuhteetonta verbaalista käytöstä? En itse äänestä sellaisia henkilöitä jotka perseilevät ja toivon että muutkin toimisivat samoin. En kuitenkaan ole vaatimassa että tuollaiset henkilöt eivät saisi missään nimessä toimia kansanedustajina.
 

Jules W.

Jäsen
Suosikkijoukkue
MLSE
Mitä Hesarin jutussa valehdeltiin?
No jos vilkaiset tuota Rydmanin blogia tämän poliisitutkinnan jälkeen, niin ilmeisesti tämä "Oona" on nyt ollut aika selkeä tapaus, että faktat eivät ole ainakaan kaikilta osin olleet kunnossa. Ei hänkään tietysti tässä puolueeton lähde ole, mutta hänellä on tästä oikeusjuttu vetämässä toiseen suuntaan, jolloin valehtelu tässä asiassa ei taida oikein kannattaa.

Lisäksi mielenkiintoinen tämä nauhoitettu tapaaminen muutaman asianosaisen osalta, joka on edeltänyt koko saagaa. Tässä ainakin osittain haiskahtaa HS:n käyttäminen koston välineenä ja pitäisin edelleen erittäin outona, että naista syytettäisiin näin avoimesti, jos jutun ajurina olisi pääosin katkeralta vaikuttava ex-puoliso, jonka tarina on elänyt aiemmin asiaan liittyen.

Tämä ei tarkoita etteikö Rydman voisi olla limanuljaska ja hyvinkin ansaita kohtalonsa, mutta toki näissä sana-sana jutuissa toivoisi myös lähteiden osalta riittävää kriittisyyttä. @Cobol tässä on avannut tuota puolue ja moraalikulmaa, eli Rydman on ainakin ilmeisesti sinne syöttänyt väärää tietoa ja näissä asioissa poliitikoilta odotetaan parempaa käytöstä.

Sehän on lopulta melkein se ja sama mitä tästä paljastuu, niin maine on osiltaan tärvätty, eikä sitä takaisin saa. Siksi näissä toivoo ihan kaikkien kannalta, että asiat on juuri niin kuin on kirjoitettu, eikä yritetä herättää mielikuvia journalistisin keinoin ilman painavia faktoja.
 
Hei.

Muistuksena, että keskustelulle median luotettavuudesta on olemassa oma ketjunsa. Lisäksi edeltävissä viesteissä on kovin paljon vänkäämistä aiheen vierestä ja liian vähän keskustelua aiheesta, joten päätetään se tähän.

T. Modet
 
Viimeksi muokattu:
Tuo Rydmanin blogikirjoitus on itsessään melko mielenkiintoinen. Sehän oli julkaistu samana päivänä kuin itse HS:n juttu ja sisälsi suuren määrän spinnausta siihen suuntaan että naiset valehtelevat, Amanda Blick on "tehtaillut rikosilmoituksia" (tosiasiassa yhden rikosilmoituksen jossa oli 5 kohtaa ja poliisi ei päätynyt viemään asiaa syyttäjälle koska rikos katsottiin vähäpätöiseksi eli kyseessä ei ollut aiheeton rikosilmoitus joita tehtaillaan). Rydmanilla on oikeus kirjoittaa bloginsa ja valita sinne sopivat jutut kuten haluaa, mutta ei pidä erehtyä luulemaan, että kyseessä on puhdas pulmunen ja luottaa sokeasti siihen, että HS valehtelee koska Rydman niin sanoo. Tai että HS on Venäjän tukijana kuten eräs poliittinen vaikuttaja jostain toisesta puolueesta väittää.
Se on toki totta, että kaikkiin Rydmanin puheisiin ja kirjoituksiin pitää suhtautua suurella kriittisyydellä. Kuitenkin hän nyt ainakin yhden tapauksen on pystynyt aikalailla näyttämään valheeksi. Lopultahan kyse on myös siitä, että Hesari heikentää omaa luotettavuuttaan sillä, että jättää jotain olennaista pois tai etteivät ole tarpeeksi kriittisiä itse.

Mitä tulee tuohon rikosilmoitukseen niin oli se lopettamisen syy vaikka sitten "vähäpätöisyys" tai joku muu, niin henkilökohtaisesti en usko tälläkään palstalla juuri kenenkään pitävän tuollaisten tekemistä muuna kuin kiusantekona (mikäli siis sattuisi vastaavaan teonkuvaukseen elämässään törmäämään).
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Sj991

Jäsen

Olen silloin tällöin seurannut tätä Wille Rydman tapausta, joten minulta on saattanut mennä joitakin asioita myös ohi, mutta ne todisteet mitä Wille on pöytään lyönyt on kyllä saanut minut epäilemään koko juttua. Todettakoon vielä, että minulla ei ole mitään käsitystä mitä oikeasti on tapahtunut, kuten ei varmaan kellään muullakaan.

Ei tässä taida voida tehdä muuta kuin toivoa, että jompikumpi osapuoli lyö tarpeeksi vahvat todisteet pöytään poliisille, että jollekkin tästä saadaan tuomio ja voidaan sitten luottaa oikeusjärjestelmäämme.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen silloin tällöin seurannut tätä Wille Rydman tapausta, joten minulta on saattanut mennä joitakin asioita myös ohi, mutta ne todisteet mitä Wille on pöytään lyönyt on kyllä saanut minut epäilemään koko juttua. Todettakoon vielä, että minulla ei ole mitään käsitystä mitä oikeasti on tapahtunut, kuten ei varmaan kellään muullakaan.

Ei tässä taida voida tehdä muuta kuin toivoa, että jompikumpi osapuoli lyö tarpeeksi vahvat todisteet pöytään poliisille, että jollekkin tästä saadaan tuomio ja voidaan sitten luottaa oikeusjärjestelmäämme.

Taitaa olla juttu suurimmalta osin sen wanna-be peruna-prinsessan sepityksiä julkisuudenhakumielessä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: moby

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Taitaa olla juttu suurimmalta osin sen wanna-be peruna-prinsessan sepityksiä julkisuudenhakumielessä.
Hesari alkaa täyttämään käräjäoikeutta. Vasta kolme juttua auki. Luotettavaa journalismia kaikin puolin. Suonpää lienee yksityishenkilö, jolle yksi panettelusyyte on pikkujuttu isompien jatkoksi, mutta Rydman edustaa puoluettaan ja sai potkut huhupuheiden perusteella. Reilu peli on perseestä. Taidan pyörtää puheeni ja äänestää Rydmania, kun on ehdolla persujen listoilla.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En voisi ikinä kuvitellakaan äänestäväni Wille Rydmania. Hän on mielestäni kaikin puolin epäilyttävä tyyppi, mutta omat, monivuotiset fiilikseni eivät ole perustuneet todellisuudessa mihinkään muuhun kuin omaan intuitiooni. Ja osittain myös Rydmanin mielipiteisiin ja näkemyksiin.

Näistä lähtökohdista totean, että Hesarin juttu oli aivan järkyttävää paskaa. Ja myös omien arvojeni vastainen. Laadutonta journalismia. Itse en halua tuollaisia juttuja lukea, vaan haluan, että jokainen julkaistu juttu lähteineen on kyseenalaistettu ja käyty läpi omassa toimituksessa jokaiselta mahdolliselta kantilta.

Hesarilta on ote lipsunut viime aikoina todella pahasti ja olen huomannut, että suhtaudun Hesarin juttuihin nykyisin aiempaa enemmän kyseenalaistaen ja itse asioita selvittäen. Joo, aina hyödyllistä, mutta samaan aikaan mulla ei pidemmän päälle ole mielenkiintoa itse tutkia taustoja, kun pitäisi luottaa siihen, että toimitus on sen työn jo tehnyt. Kaius Niemen keissi kokonaisuudessaan oli aika lailla lopullinen niitti.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mitenhän tämäkin sitten käännetään? Naiset valehtelee ja Iltalehti kusettaa ja ja

Aika seikkaperäisesti nuoret tytöt nuo asiat kertoo. En yhtään epäile heidän kokemustaan. Rydman väittää yhtä tytöistä yli-innokkaaksi kokoomusnuoreksi...hmmm. Nuori on tottakai innokas jos pääsee haastattelemaan politikkoa ja näkee siinä hyvän väylän kohti politikon uraa. Tottakai hän on innokas ja saattaa jopa hieman ihastua. Tämä ei kuitenkaan merkitse mitään, sillä aikuisen on nähtävä tämä ja osattava käyttäytyä oikein. Toki tämä ei onnistu jos tällä aikuisella on joku muu asia mielessä, kuten seksuaalinen hyväksikäyttö.

Noista halailuista jo paistaa läpi tämä Villen huuma nuoria kohtaan. Joo kyllä nuorta voi halata, mutta siinä ei saa olla mitään seksuaalista mukana. Nuori kyllä vaistoaa heti, mikäli sedällä tai tädillä on pahat mielessä.

Ville käyttää nyt todisteiden vajaavaisuutta hyväkseen ja yrittää näyttäytyä uhrilta.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Mitenhän tämäkin sitten käännetään? Naiset valehtelee ja Iltalehti kusettaa ja ja

Annetaan tytöille kunnon sakot ja unohdetaan sitten koko juttu. Mokomatkin viekoittelevat nymfit!
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ville käyttää nyt todisteiden vajaavaisuutta hyväkseen ja yrittää näyttäytyä uhrilta.

Onhan tämä niin sekava keissi että vanha Erkkikään ei saa selvää. Itseäni häiritsee että näyttö Villeä vastaan on epämääräistä vihjailua, kovempi näyttö kuten viestit on taas ihan muuta. Kuten sen van der Bottyn.
 
Mitenhän tämäkin sitten käännetään? Naiset valehtelee ja Iltalehti kusettaa ja ja

Tämähän on jo "vanha" juttu (kesältä) ja liittyy suoraan tuohon Hesarin alkuperäiseen artikkeliin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän tuon lukeminen ikävältä tuntui enkä näillä tiedoin ymmärrä miksi tuo jutun ensimmäinen nuori nainen olisi poliisille valehdellut. Rydman ei varmaankaan ole lakia rikkonut, mutta käytös ollut kyllä moraalisesti todella arveluttavaa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mitenhän tämäkin sitten käännetään? Naiset valehtelee ja Iltalehti kusettaa ja ja

Eikös tässä nyt puhuta just siitä pimusta, jonka kanssa käydyt viestienvaihdot Batman on jo julkaissut? Niissähän asiat oli itse asiassa just 180-astetta vrt. nämä väittämät... Nuljaska mieheksi tämä Rydman enkä ole ikinä tyypistä tykännyt, mutta ei tuolla Hesarillakaan ole kyllä puhtaat jauhot pussissaan, saatikka tällä ex-naisystävällä.
 

Sj991

Jäsen
Kyllähän tuon lukeminen ikävältä tuntui enkä näillä tiedoin ymmärrä miksi tuo jutun ensimmäinen nuori nainen olisi poliisille valehdellut. Rydman ei varmaankaan ole lakia rikkonut, mutta käytös ollut kyllä moraalisesti todella arveluttavaa.
Yleisiä syitä miksi ihmiset valehtelevat poliisille olevansa jonkun rikoksen uhri ovat: Huomio, kosto, sympatian saaminen tai itsensä pelastaminen joiltakin seuraamuksilta kuten jos joku esim pettää puolisoaan niin henkilö voi väittää tulleensa raiskatuksi.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitenhän tämäkin sitten käännetään? Naiset valehtelee ja Iltalehti kusettaa ja ja


Oliko kertomukselle jotain muuta tukea kuin oma kertomus? Voin sanoa, että ei kannata aina uskoa vain yhden ihmisen kertomusta, varsinkaan, jos se sille on antaa vastanäyttöä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös