Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 006 198
  • 47 196

tuplapukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Käy Ikeasta hakemassa. Sieltä saat vaikka seinällisen hyllyä suht edullisesti. Siellä on kaiken näköisiä ja kokoisia hyllyjä juuri sinulle.

Kiitos vihjeestä. Tämä ei oikeastaan asiaan kuulu mutta olen käynyt Ikeassa tasan yhden kerran. Vaimon kanssa. Kun selvisin tärisevänä ihmisrauniona kuuden tunnin huonekaluhiplaus-tuokion jälkeen raittiiseen ulkoilmaan, lupasin itselleni että ei enää koskaan....
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kiitos vihjeestä. Tämä ei oikeastaan asiaan kuulu mutta olen käynyt Ikeassa tasan yhden kerran. Vaimon kanssa. Kun selvisin tärisevänä ihmisrauniona kuuden tunnin huonekaluhiplaus-tuokion jälkeen raittiiseen ulkoilmaan, lupasin itselleni että ei enää koskaan....

Kannattaa jättää vaimo kotiin, tai ainakin kiertää erillään, ja käyttää oikoreittejä hyödyksi niin kokemus voi olla siedettävä. Sitten kun itse olet ulostunut hylly kainalossa, ja vaimo on edennyt ehkä keittiö-osastolle, menet muutamaksi tunniksi läheiseen Biltemaan/Motonetiin/Rautakauppaan hiplailemaan tekniikkaa tai juomaan ykkös?kaljaa Ikean ravintolaan.
Kannattaa myös yrittää sijoittaa vierailu mahdollisimman ruuhkattomaan ikealaahustus aikaan. Harva asia pännii niin, kuin sipsuttaa kahden pareissa lastenvaunuja koko käytävän leveydeltä hi-taas-ti työntävän naisihmisarmeijan perässä, kun itse tietää tarkalleen mitä on tullut ostamaan, mistä se löytyy, mitä maksaa ja miten pääsee äkkiä ulos.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Haittaako jos lennon lähtöselvitykseen menee ilman "matka-asiakirjoja", eli riittääkö pelkkä passi?
Pelkkä passi riitti.

Matkaselvitykseen jonottamatta, turvatarkastuksen läpi jonottamatta ja ilmeisesti konekin lähtee aikataulun mukaan. Uskomatonta.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattaa myös yrittää sijoittaa vierailu mahdollisimman ruuhkattomaan ikealaahustus aikaan. Harva asia pännii niin, kuin sipsuttaa kahden pareissa lastenvaunuja koko käytävän leveydeltä hi-taas-ti työntävän naisihmisarmeijan perässä, kun itse tietää tarkalleen mitä on tullut ostamaan, mistä se löytyy, mitä maksaa ja miten pääsee äkkiä ulos.

Olisikin edessä vain naisihmisarmeija. Yleensähän käytävät tukkii edessä laahustava pariskunta, ja pariskunnan "mies" on vähintään yhtä syyllinen tähän mateluvauhtiin. Kyseinen pariskunta on yleensä tullut paikalle joko Ford S-Maxilla, Opel Merivalla taikka Toyota Corollalla.
 

Jeffrey

Jäsen
Savonseudulle kysymystä. Maaningalle ollaan landelle menossa huomen illalla. Ja sen verta myöhään ollaan perillä, että ruokailu varmasti tapahtuu jossain Kuopio-Siilinjärvi akselilla. Toki muukin paikka siinä vitostien varrella käy. Eli hakusessa on suht hintanen. Sanotaan, että ruuat vaikka maksimissaan sen 25€ henki. Paikan tulisi olla myös sellainen johon tuollaisella matkavaatetuksella kehtaa mennä ja jossa naispuolikin viihtyisi. Ja keittiön tulisi olla auki ainakin sinne 21-22 jotta ehditään.

Ihan ABC:llä ei jaksaisi syödä. Toki jos parempaa ei ole tarjolla niin sinne siis. Paikan tulisi myös olla sellainen, että ei söisi hirveästi aikaa. Toiveissa olisi keretä mökille vielä valoisan/hämärän aikaan, että saadaan paikat kuntoon.

Ja vielä lisä kysymyksenä: Auringon lasku on noilla korkeuksilla ollut tänään 21.59. Monelta siellä on tullut faktisesti pimeä? 22.15 on varmaan aika lähellä?

Aika litania tuli. Sori tästä, mutta avusta tosi kiitollisia olisimme!
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Ja vielä lisä kysymyksenä: Auringon lasku on noilla korkeuksilla ollut tänään 21.59. Monelta siellä on tullut faktisesti pimeä? 22.15 on varmaan aika lähellä?

Sori kun puhelimella olen nyt selailemassa niin linkki ei onnistu, mutta gaisma.net näyttää sen todella tarkkaan monelta tulee pimeää Maaningalla, on dusk, dawn, sunrise ja sunset.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Sori kun puhelimella olen nyt selailemassa niin linkki ei onnistu, mutta gaisma.net näyttää sen todella tarkkaan monelta tulee pimeää Maaningalla, on dusk, dawn, sunrise ja sunset.
Tuosta tulikin mieleeni eräs äärimmäisen hyödyllinen työkalu netissä, joka taisi aikanaan löytyä ursan sivuilta. Javakikkare, joka laski koordinaattien perusteella juuri auringon sijainnin, sekä ilmoittaen sen hämärien (porvarillinen ja nautinen) ja näkyvän valon mukaankin. Meni hukkaan se linkki, kun edellinen puhelin heitti lusikan nurkkaan.

Eli linkki tai koodinpätkä hukassa.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Ollaan menossa Vierumäelle tuttavaperheen kanssa. Onko Saarijärven, Suurijärven tai Valkjärven ympärillä grillauspaikkoja?
 

Jotva

Jäsen
Savonseudulle kysymystä. Maaningalle ollaan landelle menossa huomen illalla. Ja sen verta myöhään ollaan perillä, että ruokailu varmasti tapahtuu jossain Kuopio-Siilinjärvi akselilla. Toki muukin paikka siinä vitostien varrella käy. Eli hakusessa on suht hintanen. Sanotaan, että ruuat vaikka maksimissaan sen 25€ henki. Paikan tulisi olla myös sellainen johon tuollaisella matkavaatetuksella kehtaa mennä ja jossa naispuolikin viihtyisi. Ja keittiön tulisi olla auki ainakin sinne 21-22 jotta ehditään.

Heti Kuopion jälkeen vitostien varressa oikealla on ainakin Hotelli Isovalkeinen, josta luulisi syötävää löytyvän vielä tuohon aikaan. Nettisivuilta, http://www.isovalkeinen.com/fi/Etusivu.html, ei löytynyt pikaisella katsauksella ravintolan aukioloaikoja. Kannattaa varmaan soittaa etukäteen, jos tuota harkitset.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Savonseudulle kysymystä. Maaningalle ollaan landelle menossa huomen illalla. Ja sen verta myöhään ollaan perillä, että ruokailu varmasti tapahtuu jossain Kuopio-Siilinjärvi akselilla. Toki muukin paikka siinä vitostien varrella käy. Eli hakusessa on suht hintanen. Sanotaan, että ruuat vaikka maksimissaan sen 25€ henki. Paikan tulisi olla myös sellainen johon tuollaisella matkavaatetuksella kehtaa mennä ja jossa naispuolikin viihtyisi. Ja keittiön tulisi olla auki ainakin sinne 21-22 jotta ehditään.

Ihan ABC:llä ei jaksaisi syödä. Toki jos parempaa ei ole tarjolla niin sinne siis. Paikan tulisi myös olla sellainen, että ei söisi hirveästi aikaa. Toiveissa olisi keretä mökille vielä valoisan/hämärän aikaan, että saadaan paikat kuntoon.

Ja vielä lisä kysymyksenä: Auringon lasku on noilla korkeuksilla ollut tänään 21.59. Monelta siellä on tullut faktisesti pimeä? 22.15 on varmaan aika lähellä?

Aika litania tuli. Sori tästä, mutta avusta tosi kiitollisia olisimme!

Kuopiossa löytyy rafloja tietty vaikka millä mitalla, mutta ns. oikeissa ravintoloissa menee myös aikaa jonkin verran. Siilinjärven ja Kuopion välillä löytyy yksi Neste, Teboil ja Shell mistä varmaan kaikista löytyy jotain safkaa. Jos kuitenkin halajatte muuta kuin huoltamoelämystä niin lähtisin varmaan itse kokeilemaan Ravintola Reppumiestä Siilinjärven keskustassa. Ainakin lounaspaikkana todella hyvä. En tiedä miten raaka meno siellä on iltaisin, mutta tuskin kummoinen. Uskoisin, että tuolta saattaisi selvitä tuohon aikaan hieman nopeammin kuin esim. Kuopion ravintoloista. Sitten on tietysti pizzerioita yms. vaikka kuinka jos sellainen uppoaa ja tietty ne Kuopion ravintolat jos aikataulu sallii.

Siinä kymmenen aikaan alkaa hämärtymään eli varmaan arviosi oli aika kohdallaan. Ei tule kaupungissa niin seurattua.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Minulle määrättiin uusi migreenilääke, mutta se ei sopinut minulle. Minulla on siis yhtä tablettia vaille täysi paketti lääkettä. Saanko lähettää reseptilääkkeen postissa kaverilleni, joka käyttää samaa lääkettä? Saako reseptilääkkeitä lähettää postin kautta kotimaassa?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minulle määrättiin uusi migreenilääke, mutta se ei sopinut minulle. Minulla on siis yhtä tablettia vaille täysi paketti lääkettä. Saanko lähettää reseptilääkkeen postissa kaverilleni, joka käyttää samaa lääkettä? Saako reseptilääkkeitä lähettää postin kautta kotimaassa?
Ei niitä paketteja kukaan avaa. Laita postiin vaan, ei varmasti koirat perään hauku.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei niitä paketteja kukaan avaa. Laita postiin vaan, ei varmasti koirat perään hauku.

Vielä kun pakkaa lääkkeet ihan tavalliseen kirjekuoreen niin lähettäjää ei edes tiedetä. Eli ainakaan lähettäjä ei noista joudu vaikeuksiin.

Pistää siis lähettäen vain.

Kaverini vaimo lähetti nuoruudessaan kannabista Hollannista Suomeen. Piti lähteä kotiin ja oli vielä nauruheinää jäljellä. Tämä interraililla ollut tyttö hätääntyi, koska pöhötintä jäi yli ja rahat olisivat menneet hukkaan. Lähetti siis omalla nimellään omat ruohonsa kotiosoitteeseen. Kotiin tullessa kirjekuori odotti eteisen lattialla. Enää hän ei tuollaisiin tuotteisiin koske. Juo ainoastaan viinaa, kuten kuuluukin.

Niin, ja jos joku miettii tuon silloin tytön toimintatapaa, niin hänen hiuksensa on vaaleat.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kaverini vaimo lähetti nuoruudessaan kannabista Hollannista Suomeen. Piti lähteä kotiin ja oli vielä nauruheinää jäljellä. Tämä interraililla ollut tyttö hätääntyi, koska pöhötintä jäi yli ja rahat olisivat menneet hukkaan. Lähetti siis omalla nimellään omat ruohonsa kotiosoitteeseen. Kotiin tullessa kirjekuori odotti eteisen lattialla. Enää hän ei tuollaisiin tuotteisiin koske. Juo ainoastaan viinaa, kuten kuuluukin.
Olin nuorempana, 90-luvulla, eräässä kaupungissa. Suomessa. Olin humalassa myös. Siinä kaupungissa asui eräs nuori nainen, jonka kanssa oli joskus laitettu pissimälihoja vastakkain. Menin sitten, kun junan lähtöön oli muutama tunti, tämän neidin luona käymään. Nusaistiin siinä, ja sitten hän kertoi että oli lähdössä samalla viikolla ulkomaille, ja kun hänellä sattui olemaan tuota joutavaa höpöheinää niin mie saisin ne jos haluaisin. Ei hän viitsi niitä ulkomaillekaan viedä.

No, mie otin yrtit (sellainen pari kourallista, jonkun parin-kolmenkymmenen sätkän verran) ja lähdin junaan. Kääriskelin sitten junan tupakkikopissa niitä ja polttelin, ja oli ihan kivaa. Joku vanha mummelikin tuli tupakilleen hyvin synkkänä, mutta poistui naurusta kaksinkerroin. Oli kiva junamatka.
 

ditrim

Jäsen
No, mie otin yrtit (sellainen pari kourallista, jonkun parin-kolmenkymmenen sätkän verran) ja lähdin junaan. Kääriskelin sitten junan tupakkikopissa niitä ja polttelin, ja oli ihan kivaa. Joku vanha mummelikin tuli tupakilleen hyvin synkkänä, mutta poistui naurusta kaksinkerroin. Oli kiva junamatka.

Sinäkö se olit, joka junan röökikopissa tarjosi minulle ensipaukut? Sitä miestä minä lämmöllä muistelen. Sitten mentiin Hervantaan juomaan kiljua. Oi aikoja.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sinäkö se olit, joka junan röökikopissa tarjosi minulle ensipaukut? Sitä miestä minä lämmöllä muistelen. Sitten mentiin Hervantaan juomaan kiljua. Oi aikoja.
En ollut, koska se juna jossa olin ei mennyt Hämeeseen päin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jos tuohon perkaamiseen ei ole mahdollisuutta, niin silloin köyttäisin kalmon kylmästi johonkin kaivonrenkaaseen, valurautalieteen tai muuhun raskaaseen esineeseen kiinni ja johonkin lampeen tms kippaisin (vaatii aikaa ja jerkkua ranteisiin), ruumis tuskin tulisi pysymään lammen tai suonsilmän pohjassa parilla käsipainolla tai leca-harkon kappaleella. Hävityksessä myös hapon toimivuus kannattanee kokeilla, siinähän sitä aikaa luulisi olevan kokeilla ja uhrikaan tuskin enää muutamana kappaleena lattialla loikoillessaan moista pahakseen laittaisi. Myös rehumylly tai vastaava saattaisi toimia, eli isketään kalmo minkinrehuksi, mutta taas sitten uskoisin että paloittelu tulisi hoitaa huolella ennen myllyyn laittamista.
Jossakin Poliisi Kertoo -kirjassa kerrottiin case, jossa ruumiin hävittämiseen oli käytetty isoa rehumyllyä. Rehumyllyn omistaja tuomittiin lopulta henkirikoksesta, vaikka tämä oli pessyt myllyn huolellisesti ja myllyssä tehty "löllö" oli jo ajat sitten syötetty elukoille. Myllyn uumenista löytyi lopulta tarkoissa tutkimuksissa jotakin todella pieniä hiukkasia, jotka osoittautuivat ihmisperäisiksi. Tuohon aikaan (en muista tarkemmin, ehkä 80-90 -lukua) DNA-tutkimus ei ollut vielä nykyisellä tasolla, mutta riittävä näyttö tälläkin tavoin saatiin.

Rehumyllyissä ja jopa happokäsittelyssä ihmisestä saattaa jäädä jotakin mikroskooppisia ainesosia, jotka kyllä löytyvät jos niitä osataan etsiä. Näitä menetelmiä tuleekin käyttää ruumiin hävittämiseen lähinnä silloin, kun hävityspaikka ja -menetelmä saadaan varmuudella pidettyä salassa. Rehumyllyn omistajan rehumylly on aika ilmeinen tutkinnan kohde, jos kyseistä henkilöä ylipäätään osataan epäillä teosta.

Tuo järveen tai mereen upottaminen painojen kanssa on periaatteessa ihan käypäinen konsti. Tosin nykyään käytetään ties mitä ruumiskoiria, jotka osaavat haistaa raadosta nousevat kaasukuplat. Ruumis voi löytyä tällä tavoin vielä pitkänkin ajan kuluttua, jos kadonnutta osataan etsiä vedestä (tai ruumiskoira osuu paikalle vahingossa esim. jotakin toista henkilöä haisteltaessa). Jos kuitenkin päädytään harkitsemaan veteen upottamista, niin silloin voi kokeilla vaikkapa muoviin huolellisesti käärityn ruumiin valamista betoniin. Tämä on erityisen loogista, jos rakennushommia on sopivasti muutenkin meneillään. Tosin upotettavasta kappaleesta tulee helposti iso ja painava, jolloin hävitysprosessin toteuttaminen ilman silminnäkijöitä ja fyysisiä jälkiä voi osoittautua haastavaksi. Jos betonihommat ovat out, niin käärön ympärille voi myös kietaista vaikka vanhat traktorin lumiketjut tms., jotka sitten hitsataan riittävän hyvin kiinni. Korostan vielä, että muovikäärön tulee sitten olla todella tiukka paketti, jotta asiakas pysyy kaikkine kaasuineen kiltisti sisäpuolella.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Firma missä olen töissä on ottamassa autoa firman nimiin joka menisi kuitenkin sellaiselle henkilölle joka ei ole töissä firmassa, vähän kuullostaa hämärältä mutta niin tämä henkilö jolle auto menee haluaa varmistaa että kun hän maksaa kuukausittain kk-erät autosta yms. niin autoa ei häneltä oteta tuosta noin vaan pois kunhan on vain maksanut kaikki hommat kunnolla.

Voiko firman ja yksityisen henkilön välille siis tehdä jonkinlaisen laillisesti pätevän diilin jolla auto on firman nimissä mutta kuitenkin periaatteessa yksityisen "omistuksessa".

Todella huonosti kysytty mutta koittakaa ymmärtää. Itse veikkaan että ei mutta en tajuakkaan näistä mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä maksaa tekstiviesti saksalaiseen liittymään, joka on Suomessa?
Riippuu operaattoristasi, yleensä noin 15-30 senttiä. Kannattaa katsoa oman operaattorin kotisivuilta. Vastaanottajalle todennäköisesti tulee vastaanottamisesta oma maksunsa, mikä on hänen operaattorinsa roaming-soppareista riippuvainen. Tosin oletettavasti hänelle on tullut Suomeen saapumisen jälkeen tekstiviesti, jossa hinnat kerrotaan.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Riippuu operaattoristasi, yleensä noin 15-30 senttiä. Kannattaa katsoa oman operaattorin kotisivuilta. Vastaanottajalle todennäköisesti tulee vastaanottamisesta oma maksunsa, mikä on hänen operaattorinsa roaming-soppareista riippuvainen. Tosin oletettavasti hänelle on tullut Suomeen saapumisen jälkeen tekstiviesti, jossa hinnat kerrotaan.

Ei tekstiviestin vastaanottaminen ulkomailla maksa mitään. Puhelujen vastaanottamisesta sitä vastoin joudut maksamaan roaming-maksua.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Jatketaan samaa aihetta hipoen.

Maksaako ylimääräistä, normaalitekstiviestihinnan lisäksi, jos lähettää tekstiviestin suomalaisesta liittymästä ulkomailla olevaan suomalaiseen liittymään.

esim. Helsingistä Saunalahden liittymästä, DNA:n liittymään Lontooseen.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jatketaan samaa aihetta hipoen.

Maksaako ylimääräistä, normaalitekstiviestihinnan lisäksi, jos lähettää tekstiviestin suomalaisesta liittymästä ulkomailla olevaan suomalaiseen liittymään.

esim. Helsingistä Saunalahden liittymästä, DNA:n liittymään Lontooseen.

Ei maksa ylimääräistä. Eihän lähettäjä voi tietää, missä maassa vastaanottaja seikkailee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös