Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 004 286
  • 47 193
Suosikkijoukkue
Kaikki hyvät joukkueet.
Kun kytken Playstation kolmosen uuteen Philipsin telkkariin, niin jostain syystä ääni ei kuulu ollenkaan pelejä pelatessa. Elokuvia katsellessa tätä ongelmaa ei ole eikä myöskään kun pelaa pelejä jotka ovat pleikan omalla kovalevyllä. Olen liittänyt pleikan telkkariin kiinni HDMI-kaapelilla. Myös kokeillut kaikkia muita HDMI paikkoja, mutta kaikissa sama vika. Eli äänet kuuluu kaikkialla muualla, paitsi peleissä jotka luetaan CD:ltä.

Kokeile "resetoida" ps3 pitämällä n.5-10 sek. virtanäppäintä pohjassa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Rekisteröidyin äsken Huuto.netiin ja kyselisin käytännön asioista. Huuto.netissä on yli 1 400 000 rekisteröitynyttä käyttäjää, joten eiköhän täältäkin löydy käyttäjiä.

Ajatellaan hypoteettinen tilanne: minulla on mint-kunnossa oleva metsästystä koskeva kirja, jonka ovh on 29,95. Ajattelin laittaa hintapyynnöksi 15€. Joku ilmoittaa olevansa kiinnostunut. Kirja pitää lähettää postissa uudelle omistajalle. Lienee selvää, että ostaja maksaa postikulut. Miten tämä toimii, pulittaako ostaja rahat ensin vai jälkikäteen?

Oletteko saaneet tavaraa myydyksi ja onko tullut tyydyttäviä fyffejä? Meikäläisen myyntiarsenaali koostuu lähinnä DVD:istä ja kirjoista.

Taisi olla tyhmä kysymys, mutta tuskin tästä hyvästä turpaansa saa.
 

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajatellaan hypoteettinen tilanne: minulla on mint-kunnossa oleva metsästystä koskeva kirja, jonka ovh on 29,95. Ajattelin laittaa hintapyynnöksi 15€. Joku ilmoittaa olevansa kiinnostunut. Kirja pitää lähettää postissa uudelle omistajalle. Lienee selvää, että ostaja maksaa postikulut. Miten tämä toimii, pulittaako ostaja rahat ensin vai jälkikäteen?

Aika paljon olen Huuto.netistä ostellut kirjoja. Aina niin, että maksan ensin kirjan hinnan + postikulut(ellei noutoa sovita) myyjän tilille ja hän sitten summan omalla tilillänsä nähtyään postittaa kirjan minulle.
Hyvin on toiminut ja ihan rehellisiä kauppakumppaneita on ainakin tähän asti ollut.
Jos olet itse myymässä niin sanoisin että nopeus(lähettämisessä) ja hyvä yhteydenpito ynnä hyvin pakattu tuote on niitä ns. kulmakiviä kaupankäynnissä.
Kannattaa myös ottaa huomioon että kyllä sieltäkin monenlaista "vipeltäjää" löytyy.., toiset enemmän ja toiset sitten niitä vähemmän rehellisiä..

Toivottavasti tästä oli jotain apua, vaikka ihan perushuttua olikin :)
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä olen myynyt levyjä aika paljon viime aikoina huutonetissä. Kun huuto päättyy, voittaja saa yhteystietoni ja laittaa sähköpostia. Kysyy tilinumeron, ilmoitan sen ja sanon että yhden erkin per cd (suunnilleen) saa lisätä postikuluihin. Odotan että tilillä näkyy, sitten laitan postiin. Ihan hyvin on sujunut. Muutama ei ole ottanut yhteyttä, joten parin viikon päästä olen laittanut uudelleen myyntiin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ja hyvä vinkki myynnissä on katsoa ostajan palautteen. Sekin kertoo yleensä minkälainen kauppakumppani on kyseessä.

Itse olen paljon ostanut ja jonkin verran myynyt. Hyvin on toiminut ja rehellisiä henkilöitä on siellä 95% oman käsitykseni mukaan. Tosiaan rehellinen tuotteen kuvaus, nopea yhteydenotto sekä hyvin pakatut tuotteet ovat huuto.netin erinomaisen myyjän ABC.
 

d2uce

Jäsen
Sitten olisi sellainen kysymys että mikä NHL-paketti kannattaa hankkia?
Tarkoituksena siis katsoa NHL:ää livenä TV:stä, ja ehkä myös uusintoja edelliseltä yöltä. Vielä jos olisi mahdollisimman halpa niin olisi hyvä.

ESPN America on minulla käytössä ja ihan kivasti tulee pelejä livenä ja jälkilähetyksinä.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Rekisteröidyin äsken Huuto.netiin ja kyselisin käytännön asioista. Huuto.netissä on yli 1 400 000 rekisteröitynyttä käyttäjää, joten eiköhän täältäkin löydy käyttäjiä.
Muutaman tavaran olen myynyt Huuto.netissä, mutta joka kerta joku tampio lähettää yksityisviestiä ja yrittää ostaa ohi järjestelmän tyyliin "hei, myytkö mulle satasella?". Ystävällisesti olen yrittänyt jokaiselle selvittää huutokaupan ideaa, joka on se, että ostajat tekevät tarjouksia ja parhaan hinnan esittänyt saa tuotteen. Miksi ihmeessä myisin tavaran ensimmäiselle tarjoajalle, joka kaiken lisäksi yrittää ohittaa muut tarjoajat sivusta punkemalla.

Niinpä olenkin feidannut koko Huuto.netin ja myyn kamani eBayssä, jossa ostajakunta on hippasen verran laajempi ja kamoistakin saa paremman hinnan kuin näiltä kotimaisilta nihilisteiltä.
 

tutzba

Jäsen
Pitäisi saada Nokia E71-luurin 2,5 mm:n kuulokeliitäntään se ns. tavallinen liitäntä, onko se nyt sitten 3,5 mm. Onko kenelläkään heittää mitään järkevää ehdotusta adaptereista?

Joku Nokian AD-54 löytyi, mutta mieluummin hankkisin sellaisen pienen "laatikon", johon 3,5-liitäntä menee suoraan. Vaikeasti selitetty.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mistä helvetistä minä tiedän, paljonko on Harry Potterin ja kuoleman varjelusten toimituskulut postin kautta. Sitä kun kerran kysytään tuolla huuto.netissä. Tai minkään muunkaan kirjan. Pitääkö ne mennä punnitsemaan kauppaan perkele.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU

Slibard

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
kukkalähetys

Pitäisi saada lähetettyä kukkakimppu Kaarinaan ensi sunnuntaina. Minkä firman kautta kävisi helpoiten? Itsellä ei ole kokemuksia kukkapuskien tilaamisesta.

Nopeasti netistä löytyi Interflora ja DataFlora, mutta kumpikaan eivät nettisivujen mukaan luvanneet varmasti kukkien toimitusta pyhänä. Myöskään TeleFlora ei toimita kukkia sunnuntaisin.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Pitäisi saada lähetettyä kukkakimppu Kaarinaan ensi sunnuntaina. Minkä firman kautta kävisi helpoiten? Itsellä ei ole kokemuksia kukkapuskien tilaamisesta.

Nopeasti netistä löytyi Interflora ja DataFlora, mutta kumpikaan eivät nettisivujen mukaan luvanneet varmasti kukkien toimitusta pyhänä. Myöskään TeleFlora ei toimita kukkia sunnuntaisin.

Soita paikalliseen kukkakauppaan ja kysy onnistuuko sen kautta.
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Anopille tuli tarjous tienvarteen hänen maalleen sijoitettavasta mainoksesta. Maa on kaavoitettua aluetta, ja siihen saa mainoksen laittaa Halukas yritys maksaisi itse mainoksen teon/muut työt, mutta mikähän noissa on yleinen korvaus "haitasta" /vuosi?

Kiinnostaisi tietää, jos jollain, tai jonkun tutuilla olisi tuollaisia mainoksia, että minkä verran niistä kannattaa pyytää?
 

Krupieeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Jos soitan naapurinmetelöinnistä yöllä poliisin paikalle, niin milläs ne tulee rappukäytävään sisälle? Onko niillä omat yleisavaimet vai joku muu hieno systeemi? Entä saanko jatkaa loikoilua vällyjen alla vai haluaako poliisit jutella myös ilmoittaneen henkilön kanssa?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Jos soitan naapurinmetelöinnistä yöllä poliisin paikalle, niin milläs ne tulee rappukäytävään sisälle? Onko niillä omat yleisavaimet vai joku muu hieno systeemi? Entä saanko jatkaa loikoilua vällyjen alla vai haluaako poliisit jutella myös ilmoittaneen henkilön kanssa?

Ei ole yleisavaimia. Soittavat huoltomiehen, jos eivät saa ketään avaamaan ovea ja tilanteen vaatiessa tulevat oven läpi.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Jos soitan naapurinmetelöinnistä yöllä poliisin paikalle, niin milläs ne tulee rappukäytävään sisälle? Onko niillä omat yleisavaimet vai joku muu hieno systeemi? Entä saanko jatkaa loikoilua vällyjen alla vai haluaako poliisit jutella myös ilmoittaneen henkilön kanssa?

Useinmiten ainakin täällä Turussa pyytävät ilmoittajaa tulemaan avaamaan, siis soittavat ollessaan alhaalla. Tai vaihtoehtoisesti hälytyskeskus pyytää laittamaan alaoven niin, ettei mene lukkoon.
Tarvittaessa tosiaan tilaavat huoltomiehen, tai tulevat raamit kaulassa, mutta pelkän metelöinnin takia eivät tee kumpaakaan.
Ja on muuten ihan vitun hauskaa, kun soitat hälytyskeskukseen ja odottelet poliisin tuloa, tunnin päästä soitostasi naapuri hiljenee ja menet nukkumaan. Ja kun pääset makeimpaan uneen, niin alaovella on koira, konstaapeli ja koppiauto ja se konstaapeli soittelee ja pyytää avaamaan alaovea ja kyselee, että mistäs sitä meteliä kuuluu..?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös